Vermoedelijke XI's PSV en Ajax: John Heitinga hakt belangrijke knoop door
Zondag, 23 april 2023 om 09:24

Zondagmiddag staat om 14.30 uur het cruciale duel tussen PSV en Ajax op het programma. Momenteel delen de Eindhovenaren en de Amsterdammers de tweede plaats met acht punten minder dan koploper Feyenoord. De confrontatie in het Philips Stadion is daardoor extra belangrijk om nog kans te maken op het spelen van Champions League-voetbal. Het Algemeen Dagblad denkt te weten hoe trainers Ruud van Nistelrooij en John Heitinga aan zullen treden in Eindhoven.

Van Nistelrooij moet het zondag doen zonder verdedigers Armando Obispo en Mauro Júnior, die beiden kampen met een knieblessure. De Brabander wijzigt zijn elftal met drie namen ten opzichte van het gewonnen uitduel met FC Volendam (2-3) vorige week. Phillipp Mwene keert terug van een blessure en neemt de rechtsbackpositie over van Jordan Teze, terwijl Olivier Boscagli de voorkeur krijgt boven Jarrad Branthwaite in het centrum van de defensie.

Op het middenveld is Érick Gutiérrez maar weer eens het kind van de rekening. De Mexicaan, die regelmatig gepasseerd wordt, moet zijn plaats tegen Ajax afstaan aan Ibrahim Sangaré. Van Nistelrooij kan niet wachten tot de wedstrijd begint, zo zei hij vrijdag tijdens de persconferentie. "Het is een schitterende wedstrijd. Heel Nederland kijkt ernaar uit. Heel Eindhoven leeft ernaartoe." In november was PSV met 1-2 te sterk voor Ajax in de Johan Cruijff Arena.

Ajax
Heitinga moet het in Eindhoven doen zonder Ahmetcan Kaplan (knieblessure), Mohammed Kudus (spierblessure), Devyne Rensch (bovenbeenblessure), Kian Fitz-Jim (enkelblessure) en Edson Álvarez (schorsing). Het Algemeen Dagblad verwacht dat de Alphenaar slechts met één naam wijzigt ten opzichte van het gewonnen thuisduel met FC Emmen (3-1) vorige week. Calvin Bassey is, zoals Heitinga tijdens zijn persconferentie ook aangaf, de vervanger van de geschorste Álvarez.

Heitinga achtte het vrijdag niet nodig geheimzinnig te doen over de vervanger van zijn sleutelspeler. "Gewoon Bassey, ja. Of hij uit de gratie is? Nee, hoor. Alleen de laatste wedstrijden kozen we voor Álvarez. Die is geschorst, dan is het poppetje voor poppetje in dit geval. Calvin is gewoon een heel, heel goede verdediger." De pas net zeventienjarige Jorrel Hato lijkt opnieuw de voorkeur te krijgen boven Youri Baas en Owen Wijndal. Laatstgenoemde lijkt inmiddels de derde linksback te zijn in Amsterdam. Tegen Emmen was Baas namelijk de vervanger van Hato, die twintig minuten voor tijd gewisseld werd. Wijndal speelde in de laatste drie wedstrijden van Ajax geen enkele minuut.

Vermoedelijke opstelling PSV: Benítez; Mwene, Ramalho, Boscagli, Van Aanholt; Sangaré, Til, Veerman; Bakayoko, De Jong, Simons.

Vermoedelijke opstelling Ajax: Rulli; Sánchez, Timber, Bassey, Hato; Grillitsch, Klaassen, Taylor; Berghuis, Tadic, Bergwijn.

Meer nieuws
   
17:27
17:27
Simons en Openda excelleren en walsen met Leipzig over Dortmund heen
0
   
17:25
17:25
Sublieme Kane zet jacht op Lewandowski voort met twee goals voor Bayern
0
   
17:00
17:00
Live meepraten in de Süper Lig: Fenerbahçe - Besiktas
1
   
17:00
17:00
Live meepraten in de Serie A: Juventus - AC Milan
0
   
17:00
17:00
De 15 namen die Arne Slot deze zomer kunnen opvolgen bij Feyenoord
50
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (76)

 
Noano
 
15
22 april 2023 om 09:06
Ik heb als objectief persoon gegokt op een overwinning van PSV morgen. het thuis voordeel gaat de doorslag geven.
 
 
10
22 april 2023 om 09:13
Het niet meespelen van Kudus en Kudus en het wel meespelen van Bassey weegt ook wel mee lijkt me.
 
Noano
 
49
22 april 2023 om 09:16
Kudus en Kudus? Goeiemorgen Migi
 
NJfromVOL
 
19
22 april 2023 om 09:52
De afwezigheid van Kudus raakt Ajax twee keer zo hard (meer kan ik er niet van maken) of wellicht schrijft Migi Alvarez verkeerd
 
 
10
22 april 2023 om 09:59
Kudus en Alvarez ja...
 
RaulSilva
 
4
23 april 2023 om 08:26
Een nieuw advocatenkantoor op de zuidas. Kudus & Kudus. Maar ik heb er zin in. Straks met mn neus bijna op het veld. Ik zal niets gooien. ????
 
Mr_knowledge
 
5
22 april 2023 om 09:51
Ik verwacht ook dat PSV zal gaan winnen dat heeft te maken zwakke vorm van Ajax en 2 belangrijke spelers niet aanwezig zijn. Aan andere kant vind ik PSV soms echt onstabiel, ze kunnen goed spelen en vervolgens bijna alles weggeven. Ik ben eerder benieuwd wat dit gaat leveren voor de managers. Ik neem aan dat er wel consequenties zitten bij een nederlaag? Het zal geen directe consequenties zijn maar op termijn.
 
Andres13
 
8
22 april 2023 om 10:01
PSV is vooral uit heel onstabiel, dus ik verwacht voor morgen voor ons wat minder problemen tegen Ajax. Dat Alvarez er niet bij is, is voor ons denk ik ook een groot voordeel omdat hij altijd een bijtertje is en ook in de lucht een belangrijke pion is. Verwacht morgen daarom winst, maar dat Ajax ons wel volgende week in de beker terugpakt. Als ik moet kiezen win ik het liefst ook morgen. 2de plek vind ik belangrijker dan de beker.
 
ninjakai
 
2
22 april 2023 om 10:28
Ik verwacht winst voor Ajax. Waarbij de reden vooral makkelijke excuses zijn. Ajax heeft totaal niet het materiaal voor dominant voetbal, met een opbouw van achteruit en hoog baltempo. Als het echter te werk mag gaan als een counterploeg, wat Ajax met deze spelers veel beter kan invullen dan hebben ze veel meer kans. Met het spelen van een uitwedstrijd en ontbreken van Alvarez en Kudus zijn er meer dan voldoende excuses richting eigen fans om te kiezen voor voetbal wat door Ajax gebruikelijk verafschuwd wordt. Je ziet het ook steeds meer terug in de topwedstrijden. Waardeloos voetbal waarbij Ajax via opportunisme en counters tot kansen komt en die dan maximaal benut.
 
Strandbal
 
0
22 april 2023 om 11:35
@ninjakai Je verhaal zou hout snijden als we een trainer met voldoende tactische capaciteiten zouden hebben. Aangezien dat niet het geval is, en het voetbal van PSV over het algemeen lastig is voor Ajax, ga ik uit van een overwinning voor PSV. Zeker gezien de afwezigheid van Kudus en Alvarez.
 
NL_Modric
 
0
23 april 2023 om 08:26
Ninjakai, we hebben zo'n beetje alle toppers verloren dit seizoen. Daarboven op is Psv altijd onze lastigste wedstrijd van het seizoen. Je kunt hier gerust een 1-tje invullen.
 
romarky
 
2
22 april 2023 om 10:11
Ik deel je mening Lampen, ik vind ook het middenveld van Ajax zeer statisch, eigenlijk past dat helemaal niet bij de Amsterdammers. Ik denk trouwens dat Sangare vanwege de Ramadan rust heeft gekregen? Anders is het wel vreemd dat Guti weer moet zitten.
 
PSV18
 
5
22 april 2023 om 10:34
Het zou sowieso vreemd zijn als Gutierrez niet speelt, dat is de ideale schakel op ons middenveld in dit soort wedstrijden. Die moet gewoon spelen zondag.
 
Noano
 
3
22 april 2023 om 10:47
Ik denk dat Guti gewoon gaat spelen morgen, dit is dan ook gewoon de vermoedelijke opstelling.
 
OrakelPiet
 
0
23 april 2023 om 10:27
Nee. Sangare voor Guti en Brantwait voor Boscagli
 
Bossie
 
0
23 april 2023 om 07:17
Ik verwacht een 2-2 zodat de strijd om plaats 2 nog spannend blijft
 
Vermoeiend1999
 
6
22 april 2023 om 09:07
Het liefst een gelijkspel of winst van Ajax zondag en volgende week winst voor PSV voor de beker. Ajax kan dan gelijk de CL die daar altijd beter presteert dan PSV en PSV die de beker pakt. Lijkt me een prima verdeling
 
Gabstra
 
4
22 april 2023 om 14:57
Met dit Ajax de CL in? Gaat jaren duren voor we weer een ploeg hebben die daar een beetje in kan meedoen.
 
gomes1psv
 
1
22 april 2023 om 16:28
Dit Ajax dat Union Berlijn niet aan de kant kreeg gaat het even doen in de voorronde ja? Hoezo presteert Ajax zoveel beter in die voorronde trouwens?
 
NL_Modric
 
0
23 april 2023 om 08:28
Door de makkelijkere loting gomes1psv. ??
 
Dennisvan Leeuwen
 
0
23 april 2023 om 12:18
@gomes1psv: Lekker makkelijk scoren, aangezien Union een topseizoen draait (in tegenstelling tot Ajax) , nu 3de staat in een veel sterkere BL en zelfs even lijstaanvoerder is geweest. Union werd (en wordt nog steeds) door velen onderschat..
 
MarksenDK
 
3
22 april 2023 om 09:19
Ajax heeft het altijd lastig tegen PSV, mist Kudus en Alvarez en speelt uit. Ik ga voor Psv. Mooie wedstrijd voor Simons om zich (wederom) op de kaart te zetten.
 
Denn01
 
6
22 april 2023 om 09:22
Als PSV slim is zetten zij gewoon vol druk op Taylor, die kan dat niet aan. Daarnaast laat je Bassey aan de bal gewoon vrij. Zwakste linie bij Ajax vind ik toch wel het middenveld als ik de namen zo zie. Heel mager.
 
 
4
22 april 2023 om 09:29
Je moet wel zorgen dat de opbouw via Bassey loopt, maar als hij de bal heeft moet je juist wel druk op hem zetten. Tegen Feyenoord kon hij totaal niet overweg met enige vorm van druk. Hier is een mooie rol voor Til weggelegd.
 
mitchajax020
 
0
22 april 2023 om 10:10
Zorgen dat de opbouw via Bassie gaat??Als er iets is wat hij niet kan is het opbouwen, Bassie moet afpakken en gelijk inleveren
 
XIII
 
12
22 april 2023 om 10:12
Daarom zegt hij het ook als (denk ik) PSV supporter.
 
 
0
22 april 2023 om 11:15
Ben een de graafschap supporter. Maar idd vanui het oogpunt van psv moet je ervoor zorgen dat Ajax op moet bouwen via Bassey.
 
WAC79
 
2
22 april 2023 om 09:22
Psv uit altijd lastig, maar ga toch voor een 0-1
 
 
3
22 april 2023 om 09:28
Zal het centrale duo bij PSV niet Branthwaite met Boscagli zijn ? Het zal morgen de vraag zijn welke verdediging het beste overeind blijft. Normaal gesproken moet PSV op dat gebied in het voordeel zijn. Niet dat de verdediging van PSV heel goed is, maar een verdediging van Sanchez, Timber, Bassey en Hato is wel zeer beperkt.
 
maldini86
 
8
22 april 2023 om 09:30
Heitinga heeft een grote fout gemaakt door tegen Emmen alvarez op te stellen waardoor hij nu geschorst is. Dat gaat toch een groot gemis zijn. Tuurlijk is het een beginnende trainer, maar dit soort fouten kunnen eigenlijk niet op dat niveau.
 
IronManUtd
 
3
22 april 2023 om 09:46
Toch zie je heel vaak dat trainers hun beste spelers niet sparen in dit soort wedstrijden. Ook toptrainers. Als je namelijk tegen emmen punten laat liggen schiet je er alsnog niets mee op.
 
maldini86
 
4
22 april 2023 om 09:56
In Engeland snap ik dat nog wel, daar heb je niet echt makkelijke potten. Maar kom op, thuis tegen Emmen moet ook te winnen zijn zonder alvarez, nog een verdediger ook. Emmen, de nummer 16, thuis, dan kan je een verdediger die op scherp staat toch wel sparen? Beter met bassie tegen Emmen dan tegen psv. Had het nog tegen een Utrecht geweest, zou ik t ook nog snappen. Nu mis je m in een uitwedstrijd tegen psv, die gelijk staan in punten.
 
IronManUtd
 
1
22 april 2023 om 10:00
Ja ik ben het op zich niet oneens met je hoor. Alleen zie ik wel dat veel trainers dit doen, dus weet niet zeker of we het kunnen wijten aan het feit dat hij een beginnende trainer is. Misschien is de gedachte erachter dat je word afgemaakt als je tegen een kleine club verliest, en al helemaal als je spelers spaart, waar puntverlies in de toppers meer geaccepteerd word.
 
 
5
22 april 2023 om 11:16
Alvarez moet vooral niet zo dom zijn om overal op het veld gele kaarten te pakken.
 
PSV18
 
1
22 april 2023 om 11:47
En dan komt hij nog ontieglijk vaak met overtredingen weg ook.
 
Westend
 
2
22 april 2023 om 09:40
Toch wel een sneer naar een paar spelers. Kudus valt wel en dan stel je tweede spits Brobbey alsnog niet op. Tadic in de spits waar hij het laatste jaar niet meer staat. Die Portugees krijgt op rechts geen kans en daar zet je dan Berghuis neer waar hij dan weer een jaar niet meer speelt. Klaassen op 10 en Tayler daarbij. Linksachter wijndal uit de gratie. Gaat zo toch niks worden? Plus een lading spelers die zich niet meer voor je gaan inzetten omdat ze gepasseerd zijn
 
 
2
22 april 2023 om 11:16
Tadic staat al maanden in de spits en voldoet daar beter dan dat Brobbey dat doet.
 
Dennisvan Leeuwen
 
4
22 april 2023 om 11:20
@westend: Tadic in de spits, waar hij de laatste maanden speelt.. Wijndal uit de gratie, zeker omdat Baas en Hato beter spelen dan hem. Berghuis die de afgelopen maanden wisselend op "10" of op rechts speelt en de vrijheid krijgt om op rechts ook vanuit het middenveld te komen. Klaassen die op "10" met grote regelmaat gevaar sticht in de 16, zijn bijnaam is niet voor niets "mister 1-0". Die "sneer" naar een paar spelers valt wel mee, je kiest als coach voor je sterkste elftal mogelijk, met het materiaal wat je tot je beschikking hebt. Tuurlijk, normaliter hoor je te spelen met Kudus en Alvarez, maar als dat niet kan vanwege blessure en schorsing dan ga je voor het best mogelijke alternatief. Conceicao zou nog kunnen, hoewel ik die persoonlijk te licht vind voor dit soort wedstrijden. Hem brengen in de 2de helft, zeker als je voor mocht staan, is natuurlijk gezien zijn snelheid prima, maar hem laten starten vind ik niet handig. Die "lading spelers" valt wel mee; daarnaast mag bijvoorbeeld een Wijndal zich wel een spiegel voorhouden en zich afvragen of het niet aan hem ligt dat hij gepasseerd wordt... Al met al zal het hoe dan ook (hopelijk) een spannende potje worden, zou me niet verbazen dat het, afhankelijk van de coaches en hun bedoelingen, of een doelpuntenfestijn wordt, of een tactisch (lees: saaie) pot wordt die eindigt in een gelijkspel.
 
IronManUtd
 
4
22 april 2023 om 09:43
Ik lees hier altijd dat ajax veel meer kwaliteit heeft dan feyenoord, en ik begrijp dat perceptie van spelers verandert in een goed of slecht seizoen, maar die opstelling ziet er toch niet heel angstaanjagend uit. Toch heb ik wel het gevoel dat ze een resultaat gaan halen tegen psv. Zou voor het nederlands voetbal wel veel beter zijn als ajax 1 of 2 jaar geen cl speelt. Dat zou de boel financieel ietsje rechter trekken.
 
maldini86
 
5
22 april 2023 om 10:04
Weet ook niet hoe mensen daar bij komen. De verdediging en het middenveld van Feyenoord vind ik beter dan dat van Ajax, evenals de centrum spits. Middenveld grillitz, taylor en klaasen is nou niet bepaald indrukwekkend. Ook berghuis op de vleugel vind ik zelf niet denderend omdat hij echt snelheid mist.
 
IronManUtd
 
1
22 april 2023 om 10:11
Nee inderdaad. Nou scheelt het wel aanzienlijk als je alvarez en kudus erbij zou hebben, maar dan nog. Die selectie is niet zoals een paar jaar geleden, toen ik echt in de zomer al het gevoel had dat iedereen kansloos zou zijn.
 
maldini86
 
1
22 april 2023 om 10:18
Precies dat. Voorgaande jaren had je bij een punt verlies meer het idee dat het door gebrek aan motivatie kwam bij de desbetreffende wedstrijd. Qua selectie kwam echt niemand in de buurt. Feyenoord staat ook echt gewoon bovenaan omdat ze dit seizoen een betere selectie hebben. Kudus en alvarez zijn 2 van de weinige toppers die Ajax heeft. Hoewel ik bij kudus wel altijd een beetje vind dat hij niet helemaal in het spel van Ajax past qua systeem, voetballen kan hij zeker.
 
hansje1969
 
1
22 april 2023 om 10:54
Voor het niveau van het Nederlandse voetbal is de nivellering die jij wilt juist niet beter. Misschien alleen voor de spanning in de ED, maar wat schieten we daar mee op? Hoop morgen op een stunt en Ajax minimaal gelijk speelt. Hopelijk kan ik morgen juichen in Eindhoven, maar het verlies van Alvarez heeft Ajax geen kopkracht meer en zie ik het somber in
 
IronManUtd
 
2
22 april 2023 om 11:02
De spanning in de eredivisie is letterlijk het Nederlands voetbal. Bovendien is de afgelopen jaren duidelijk geworden dat het voor de punten (ik neem voor het gemak aan dat je daar op doelt) beter is om een brede "top" te hebben die met zijn allen puntjes sprokkelen, dan 1 club die af en toe een mooie uitschieter in europa heeft en daar bizar veel geld mee binnen harkt.
 
maldini86
 
1
22 april 2023 om 11:17
En hoezo is dat niet beter dan? Nederland behoorlijk wat punten zo met az en Feyenoord. Vaak is dat juist wel beter om een bredere top te hebben, buitenom dat het leuker is. Als ik de serie a als vergelijking erbij haal, waar eerst Juventus steevast kampioen werd, ging het Europees qua punten ook een stuk slechter. Nu afgelopen paar jaar elke keer een andere kampioen en het gaat juist stukken beter.
 
 
3
22 april 2023 om 11:19
Het is toch goed dat niet alleen Ajax veel geld in de CL verdiend ? Niet voor Ajax, maar het Nederlands voetbal is meer dan alleen ajax
 
maldini86
 
3
22 april 2023 om 11:26
Precies dat, het is voor het Nederlandse voetbal juist goed als het wat meer verdeeld raakt qua cl inkomsten
 
hansje1969
 
2
22 april 2023 om 11:43
Ja en als je geen punten haalt, ben je deze plekken zo weer kwijt en gaan we weer naar twee voorronde plekken CL, is dat wat beter is voor het NL voetbal?
 
maldini86
 
2
22 april 2023 om 11:51
Ja dat is een als, maar je doet net alsof Ajax de enige is die punten kan pakken. Dit jaar hebben ze t niet zo best gedaan, vorig seizoen pakte Feyenoord ook meer als Ajax. Az en Feyenoord hebben ook prima bewezen punten te kunnen pakken voor Nederland
 
IronManUtd
 
2
22 april 2023 om 12:05
hansje1969 het is gewoon onmogelijk dat je de antwoorden hier gelezen hebt, als je zegt "ja en als je geen punten haalt". Die 2 plekken zijn er voor een heel groot deel ook door feyenoord en az. En het is waarschijnlijk reeel dat we af en toe plaatsej zullen verwisselen met bijv portugal, dus dat we ze niet continu hebben. Maar of ajax wel of niet cl pakt heeft daar weinig invloed op. Trouwens, als ajax nederlands enige hoop in bange dagen is, moeten we ze juist liever in de europa of conference league hebben, om daar lekker eindeloos veel punten voor ons nederlands voetbal te scoren.
 
hansje1969
 
0
22 april 2023 om 18:11
Volgens mij had Ajax vorig jaar 20 punten gehaald en Feyenoord 22. Ajax haalde jaren daarvoor volgens mij het gros van de punten binnen, het feit dat ze ook in pot 2 kwamen waar de rest in pot 4 zou komen. Dus je hebt me ook gezien de antwoorden hierboven niet overtuigd waarom het zoveel beter is voor het Nederlandse voetbal als Ajax geen cl speelt. Mijn gevoel zegt meer dat het misgunnen is. Ook omdat je Ajax noemt. Zeg je volgend jaar ook, nou Feyenoord heeft dit jaar cl, volgend jaar mag Utrecht of Az?
 
 
0
22 april 2023 om 18:32
@hansje, maar dan is het toch beter dat ajax hem cl haalt? Hoeveel punten heeft ajax door jaar gehaald? Doordat meer clubs met geld krijgen kunnen ze ook verder komen in de Europa league en conference league. Dat we het zo goed doen lift vooral aan deze 2 competities
 
maldini86
 
0
23 april 2023 om 09:39
Ja precies, jaren daarvoor. Toen stond er een ander Ajax als er nu staat. En je bent slecht op de hoogte, Ajax zat namelijk in pot 1, door het feit dat ze kampioen waren geworden, kwamen ze daar automatisch in. Ze waren namelijk ook gekoppeld aan Liverpool, dat 50.000 punten meer heeft. Feyenoord gaat ook in pot 1 komen. In pot 1 zaten 4 teams met 100.000 plus en in pot 2, 5 teams.
 
hansje1969
 
0
23 april 2023 om 10:15
Oeps….was ik al weer vergeten. Maar als als Ajax, PSV of AZ tweede wordt, wat is dan hun pot? Maar goed Ajax haalt na jaren eens niet de meeste punten….. ik hoor hier nog nergens een valide reden op de stelling van Ironman dat het beter is dat Ajax geen CL speelt voor het NL voetbal. Behalve nivelleren.
 
maldini86
 
0
23 april 2023 om 11:11
Ligt een beetje aan wie alle kampioenen eind van het seizoen zijn en welke ploegen zich plaatsen. Napoli zou normaal in pot 3 zitten, maar komt nu in pot 1. Az en psv komen sowieso niet in pot 2, Ajax maakt een hele grote kans van wel. Ploegen als Roma en inter hebben nu ook veel punten gepakt, en zijn beide Ajax overstegen qua ranking. Dus opzich, Feyenoord 1, Ajax 2 is helemaal geen slecht scenario. Pot 1 en 2 zit niet heel veel verschil in, soms is pot 2 nog zwaarder als 1. Stel bijvoorbeeld Arsenal word kampioen, krijg je hun in 1, en City in 2. Of Dortmund, die in 1, bayern in 2. Beide kan het ongunstig zijn voor Ajax. Bayern en City staan hoger als Ajax en die hebben dan al 2 plekken in pot 2 waardoor Ajax wellicht opgeschoven word. Dortmund en Arsenal staan juist weer lager als Ajax.
 
hansje1969
 
0
24 april 2023 om 00:09
Bedankt, mooie update hoor. Was vanmiddag bij de wedstrijd, maar Ajax is uitgespeeld. Vandaar wat late reactie. Maar zoals jij dus schetst, slaat het dus nergens op dat mensen hierboven suggereren dat het beter voor NL voetbal is dat ajax geen CL haalt
 
maldini86
 
0
24 april 2023 om 10:05
Ik ben zelf ook lekker optijd nu haha. Nee zeker niet ook, zoals het er nu voor staat, denk ik dat een Ajax in pot 2 zou komen en daarmee een waarschijnlijk iets makkelijkere poule als een psv zou krijgen. Dus stellen dat het beter is als Ajax geen cl speelt is grote onzin. Dat het dit jaar wat minder is ziet iedereen en dat hoort er ook soms bij. Dit jaar cl was niks, maar de poule was ook gewoon moeilijk. Uit pot 3 Napoli erbij die dit jaar heel erg goed zijn. Tegen Liverpool speelde Ajax echt niet heel slecht. In de Europa league was de tegenstander met onion berlin, ook geen niet makkelijk, die staan 3e in Duitsland.
 
hansje1969
 
0
24 april 2023 om 11:23
Precies, nou hopen komend jaar op betere tijden
 
afcamaarten
 
0
22 april 2023 om 09:50
Ook zonder Kudus, Alvarez en Rensch zie ik ons morgen gewoon simpel winnen. Maak mij meer zorgen om de potjes erna. Morgen 3 punten meenemen uit eindhoven en we dan pakken sws CL of EL voor volgend seizoen. psv heeft het geluk mee dat ze morgen thuis mogen voetballen maar wij hebben alsnog meer kwaliteit en dat geeft bij mij de doorslag. De vorige editie daar hadden we ook al gewonnen
 
Noano
 
20
22 april 2023 om 09:52
Ik krijg bij dit persoon steeds meer het idee dat het, het account van Sjaak swart is op VZ.
 
 
7
22 april 2023 om 10:00
Ik denk dat dit Willy & Rene zijn, die zand in de ajax motor proberen te strooien..
 
 
6
22 april 2023 om 10:03
Het zou zomaar kunnen. Echt objectief is Maarten niet.
 
maldini86
 
2
22 april 2023 om 10:11
Simpel winnen nog wel, waarop baseer je dat precies? Hoeveel top wedstrijden heeft Ajax dit jaar gewonnen in de competitie? Geen 1. Dat meer kwaliteit valt ook reuze mee. Normaal zou ik zeggen dat de verdediging bij Ajax beter zou zijn, maar met clown bassie en het missen van alvarez veranderd daar een hoop in. Middenveld van Ajax is de slechtste in jaren voor ze.
 
mattijs
 
2
22 april 2023 om 09:55
Ik begrijp echt wel dat met Veerman er het broodnodige voetbal in de ploeg zit, maar ik mis Guti echt in de ploeg. Hij brengt veel gif, bewaakt de balans en speelt zuiver in balbezit. Til is echt niet om aan te gluren, soms wel belangrijk met goals maar man man man wat een armoedige speler. Zou toch top zijn als van Aanholt Veerman en Simons worden bewaakt door Guti links controlerend.
 
Davilla_7
 
1
22 april 2023 om 10:10
Eens. Guti passeren zou fout nummertje zoveel zijn van Ruud. Zeker in wedstrijden als deze is hij cruciaal met zijn slimmigheid en rust aan de bal. De enige reden om Guus Til morgen op te stellen is het extra gevaar bij standaardsituaties omdat Ajax in de lucht zwak is, maar wel armoede als je daar je tactiek op gaat afstemmen. Op voetballende kwaliteiten zou PSV in eigen huis ook wel van dit Ajax moeten winnen
 
 
0
22 april 2023 om 18:34
Til is niet alleen goed bij standaard situaties. Tegen Volendam gaf hij een assist en scoorde hij als diepgaande middenvelder. Hier is ajax ook kwetsbaar
 
Edforce2
 
0
23 april 2023 om 11:10
Als ik de media mag geloven, krijgt Ajax het onmetelijk zwaar in Eindhoven, en gaat de meerderheid, ook de de PSV fans, er van uit dat de 3 punten naar Eindhoven gaan. Al deze verwachtingen betekenen ook dat de druk dan juist bij PSV komt te liggen, hoe gaan ze daar mee om? Ik verwacht ook dat ze gaan voor een snelle goal, en Ajax de eerste 20 minuten in ieder geval zwaar onder druk proberen te zetten. Alle ingrediènten dus voor een lekkere felle en spannende pot, voor mij als liefhebber absoluut niet verkeerd!
 
Zanazanyan
 
1
23 april 2023 om 11:28
Sanchez, Bassey en Hato in één linie, pfoe. Ballsy move van John.
 
LeidseHood
 
0
23 april 2023 om 11:37
En Timber uit vorm...
 
Zanazanyan
 
1
23 april 2023 om 11:58
Timber staat er vaak wel als het moet, dat moet ik hem nageven. Vind het sowieso een topper ook al steekt hij niet in beste vorm.
 
SebastiaanSpijker
 
0
23 april 2023 om 12:01
Ik heb er een goed gevoel over dat we dit gaan winnen en de lijn doortrekken blijven winnen,dan de kampioenschap naderen
 
Zanazanyan
 
0
23 april 2023 om 12:05
Ik wil wat jij hebt gehad deze ochtend! Kan wel wat optimisme gebruiken. PSV wint vaker van Ajax dan andersom en kijkend dat Feyenoord vandaag een makkelijke wedstrijd heeft.. Ik gok gelijkspel tussen Ajax en PSV en overwinning Feyenoord, volgende week kampioenswedstrijd.
 
crazymadness
 
0
23 april 2023 om 12:03
Alle 2 heel zwakke verdediging, er wordt gesproken over Bassey dat hij niet best is. Ramalho is niet veel beter hoor, zitten op 1 lijn.