'Vernietigende Koeman hanteert 'zwarte lijst' met twaalf overbodige spelers'
Maandag, 21 september 2020 om 08:32

Barcelona werkte tot dusver drie oefenwedstrijden af, tegen Nástic (3-1), Girona (3-1) en Elche (1-0). Tijdens die vriendschappelijke duels kwam een negental spelers niet in actie en AS schrijft dat zij deel uitmaken van een twaalfkoppige lijst van spelers die trainer Ronald Koeman komend seizoen niet nodig heeft bij de Catalanen. Naast het negental staan ook de talenten Riqui Puig, Carles Aleñá en Pedri op dit lijstje: zij mogen Barcelona deze zomer op huurbasis verlaten.

Arturo Vidal, Luis Suárez, Matheus Fernandes, Samuel Umtiti, Juan Miranda, Oriol Busquets, Rafinha Alcántara, Moussa Wagué en Jean Clair Todibo kwamen in de eerste drie gewonnen oefenwedstrijden niet in actie en komen niet in de plannen van Koeman voor. Vidal is op weg naar Internazionale en verlaat Barcelona hoogstwaarschijnlijk op zeer korte termijn. Het is ook al langer duidelijk dat Suárez niet in de plannen van Koeman voorkomt en de Uruguayaanse spits leek op weg naar Juventus, maar Fabio Paratici, sportief directeur van la Vecchia Signora, heeft zijn komst definitief uitgesloten.

Koeman maakte één fout in eerste maand: 'Kan hem veel last bezorgen'

Voetbalzone maakte afgelopen week de balans op na de eerste maand van Ronald Koeman bij Barcelona.Lees artikel

"Suárez kan definitief geschrapt worden, omdat hij pas na de transferdeadline zijn Italiaanse paspoort kan bemachtigen. We hebben de mogelijkheid om hem binnen te halen geëvalueerd, ook omdat hij bezig was met een Italiaans paspoort. Het is niet mogelijk, dus het is ook nooit echt dichtbij geweest", zegt Paratici in gesprek met Sky Italia. L'Équipe meldde zondag al dat Todibo op de nominatie stond om te vertrekken, nadat hij het afgelopen halfjaar al verhuurd werd aan Schalke 04. Ook landgenoot Umtiti, in 2016 nog voor 25 miljoen euro overgenomen van Olympique Lyon, staat op de 'zwarte lijst' van Koeman.

Fernandes arriveerde deze zomer pas bij Barcelona, terwijl Miranda (aan Schalke 04), Busquets (aan FC Twente), Rafinha (aan Celta de Vigo) en Wagué (aan OGC Nice) in het afgelopen seizoen al op huurbasis elders speelden. Naast de talenten Puig, Aleñá en Pedri kan ook Nélson Semedo gerekend worden tot de spelers die mogen vertrekken. Volgens AS heeft het naderende vertrek van de Portugese vleugelverdediger richting de Premier League echter voornamelijk te maken met economische redenen in plaats van sportieve redenen.

Tegelijkertijd stelt de Spaanse sportkrant op basis van de eerste drie oefenwedstrijden dat Koeman een zestal spelers als 'essentieel' heeft bestempeld voor zijn project: Marc-André Ter Stegen, Sergi Roberto, Gerard Piqué, Jordi Alba, Frenkie de Jong en Leo Messi. Er wordt tevens geconcludeerd dat Philippe Coutinho, afgelopen seizoen nog verhuurd werd aan Bayern München, er goed op staat bij de nieuwe trainer van Barcelona, evenals de van SC Braga overgekomen Trincão en de 21-jarige Ronald Araujo.

Meer nieuws
   
19:24
19:24
Manchester City sprankelt niet, maar houdt maximale druk op Arsenal
4
   
19:08
19:08
Marco Bizot gooit EK-kansen te grabbel met gruwelijke blunder
3
   
19:00
19:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord wakker maakte
16
   
18:34
18:34
NAC Breda zet met moeizame zege op Jong PSV grote stap richting play-offs
0
   
18:33
18:33
Vitesse heeft positief puntenaantal na eerste Eredivisie-thuiszege van het jaar
14
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (49)

 
FCB_Catalunya
 
129
21 september 2020 om 08:52
Waarom wordt Koeman toch keer op keer geframed als een enorme boeman die als een olifant in de porseleinkast het alleenheerschap over de toekomst van een aantal spelers heerst. De pers bombardeert hem tot zwart schaap voor de schoonmaak die hoog nodig is. Ik ben het dan wel niet eens met de verhuur van Puig, de rest van de namen vind ik vrij logisch. Pedri moet echt ergens meer ervaring opdoen en Aleña heeft al meermaals aangetoond het niveau niet aan te kunnen.
 
fanofvoetbal
 
60
21 september 2020 om 08:55
Sergi Roberto: "Essentieel"
 
adjx
 
8
21 september 2020 om 09:02
Kind van de club en lastig om een betere vervanger te vinden, kan nog wel even mee waardoor je rustig de tijd hebt een vervanger te vinden en klaar te stomen. Als ze eventueel Dest zouden halen, zou die er niet direct staan maar nog tijd nodig hebben en over 1-2 jaar hopelijk grote stappen hebben gemaakt.
 
Lierse1997
 
8
21 september 2020 om 09:09
Op de rechtsback ben je echt nog meer met de o zo verguisde Semedo tegen topteams hoor.
 
stravven
 
3
21 september 2020 om 09:20
Semedo lijkt te vertrekken naar Wolves.
 
Lierse1997
 
22
21 september 2020 om 09:23
Slecht beleid als je het mij vraagt. Natuurlijk is het duidelijk dat hij niet voldoet, maar wie gaan ze als vervanger halen? Dest? Iemand die nog alles te bewijzen heeft op dat niveau. Of misschien Emerson? Aan wie je gewoon ziet dat het een Firpo 2.0 wordt.
 
SerkoSvs
 
4
21 september 2020 om 09:35
er staan daar nog een paar namen die ook kind van de club zijn met aanzienlijk meer talent dan die aardappelzak sergi roberto die nog steeds teert op 1 moment tegen psg wat er uiteindelijk voor zorgde dat hij meer krediet kreeg (niet terecht) en dat barca neymar kwijtraakte aan psg
 
siepie
 
26
21 september 2020 om 09:37
Wolves kan inderdaad weleens een portugese aanwinst gebruiken
 
AZE/CHE 4 EVER
 
4
21 september 2020 om 09:37
Voldoet hij niet of wordt hij afgeschreven op basis van een wedstrijd? Voor de 8-2 tegen Bayern waren de Barca fans hier lovende over hem en was hij een prima back. Daarna lees ik van iedereen dat hij niet voldoet.
 
Lierse1997
 
11
21 september 2020 om 09:41
Op zich is het gewoon een goede back, alleen zoeken ze bij Barcelona zeker op voetballend gebied iemand die gewoon beter is.
 
FCB_Catalunya
 
1
21 september 2020 om 10:04
Als Semedo weggaat, is er geen andere back meer dan hij. Het moge duidelijk zijn dat hij niet het niveau van Barca heeft, maar totdat Semedo weg is, kan er geen vervanger aangetrokken worden. @AZE/CHE Barca fans roepen al het hele jaar dat Semedo aanvallend zwaar tekort komt. Hij heeft geen overzicht en doet vaak maar wat met de bal aan de voet. Het is dus zeker niet op basis van een wedstrijd.
 
marton3103
 
5
21 september 2020 om 10:31
Ik vind Semedo ook beter dan Roberto, maar als je van beide spelers weet dat het niet je vaste rb gaat zijn de komende jaren, dan zou ik ook gaan voor de 40mln voor semedo, voor Roberto krijg je er misschien 20 en zo groot is het verschil in kwaliteit ook weer niet. Laat Dest maar even groeien, of zoek een andere rb waar je wel toekomst in ziet.
 
LeroyDe Pol
 
2
21 september 2020 om 10:38
Het gaat dus ook om het financiële. En je legt het perfect uit. Semedo is geld waard wat ze broodnodig hebben. Roberto is minder waard maar wel een belangrijke waarde voor barca daar hij op meerdere plekken terecht kan en een kind van de club is. Semedo verkopen is dus een logisch besluit.
 
Lierse1997
 
1
21 september 2020 om 10:53
Geld dat ze broodnodig hebben voor wat? Versterkingen? Tja wat ben je daarmee als het eindresultaat is dat je jezelf verzwakt.
 
ViscaCatalunya
 
0
21 september 2020 om 12:01
Hij voldeed als verdediger. Buiten die ene wedstrijd dan. Hij voldeed niet als opkomende back. Hij geeft zelden een assist.
 
Optimus Genium
 
0
21 september 2020 om 14:21
Semedo is een van de slechtste rechtsbacks die ik ooit bij Barcelona heb zien spelen. Hij is voetballennd zeer beperkt en zijn verdedigende kwaliteiten zagen we tijdens Bayern-wedstrijd ook. Voegt helemaal niets toe aan het spel van Barcelona.
 
mkvali
 
10
21 september 2020 om 09:09
Wanneer Messi als Napoleon wordt bestempeld wordt dat echter goed overgenomen door waardeloze fans die denken te weten hoe het in mekaar zit. Koeman mag zijn koffers al terug gaan inpakken want ik zie geen toekomst voor hem. Hij had 2 keer moeten nadenken vooraleer hij een stabiele job bij Knvb inruilde voor 1 jaar bij Barcelona. Omwille van het feit dat in deze corona tijden de club beschikt over een president die de coach geen transferbudget kan verzekeren, zie ik Koeman niet over het nodige te beschikken om de selectie naar zijn hand te zetten buiten wat betere trainingen en fysiek voorbereiding. Om dit Barcelona om te bouwen heb je tijd en geld nodig. Daar beschikt Koeman niet over dus zie ik hem niet de nodige resultaten boeken om een verlenging van zijn contract te verantwoorden wanneer er een nieuw bestuur zich aandient.
 
SpeedyAFC
 
3
21 september 2020 om 12:43
Het probleem bij Barcelona is dat ze terug willen naar de tijd van tiki-taka. Ze hunkeren erna om weer de beste van de wereld te zijn. Minder is niet goed genoeg. Ze negeren de rest van de wereld die ook stappen hebben gemaakt. Ze negeren dat de allerbeste spelers niet zomaar naar Barcelona komen maar ook naar Psg, Bayern, Liverpool, City, Juve of andere clubs gaan. En dan verwachten ze dat ze zo eventjes nieuwe Puyol's, Messi's, Iniesta's en Xavi's opleiden. Maar dat valt erg tegen. Dan heb je een Puig, onder drie trainers nimmer doorgebroken, die men als nieuwe Xavi of Iniesta gaat zien. Elke trainer die het anders ziet is meteen een koekebakker. Trainers krijgen nul tijd, meteen tiki-taka en de CL winnen of je vliegt er alweer uit. Want iedereen weet het veel beter dan al die top trainers die men daar versleten heeft sinds Guardiola vertrok.
 
ben1
 
15
21 september 2020 om 08:52
Piqué als een belangrijke speler... Na die wedstrijd van Bayern zei die te vertrekken maar die clown is er nog steeds.
 
nederland79
 
55
21 september 2020 om 08:57
hij heeft gezegd dat hij zal vertrekken als dat beter is voor de club. Dus als Koeman zegt dat zijn tijd er op zit, dan doet hij niet moeilijk en gaat. Blijkbaar heeft Koeman dat dus niet gezegd.
 
Deem.
 
6
21 september 2020 om 08:58
Als dat Barça beter zou maken ja. Ik zie geen betere verdediger die hij er kan neerzetten. Dus dat hij hem erbij houdt vind ik logisch. Is gewoon één van de boegbeelden. Maar goed. Als je de media gelooft gooit hij het halve team eruit om heel Oranje erbij te halen. En dat heb ik nog nooit een team zien doen dus... Ja oké, Wolves. Maar dat duurde langer dan één transferperiode.
 
Rochus
 
6
21 september 2020 om 08:59
Pique zij dat als het nodig was om Barca weer vooruit te helpen het noodzakelijk was dat hij zou vertrekken, hij ook daadwerkelijk zou vertrekken. Schijnbaar heeft Koeman gezien dat hij nog niet weg mag omdat hij nodig is om Barca weer op de rit te krijgen.
 
ViscaCatalunya
 
2
21 september 2020 om 12:02
Pique en Arquajo zie ik werken. Pique en Lenglet kan niet tegen teams met snelle aanvallers.
 
Kiel_Debiel
 
9
21 september 2020 om 08:53
Tja, enerzijds moet je dit soort berichten altijd met een korreltje zout nemen natuurlijk, anderzijds moet er bij Barca wel een bezempje doorheen om weer succes te kunnen boeken. Riqui Puig, Carles Aleñá en Pedri lijken mij nou juist bij uitstek de spelers waarmee je het nieuwe Barca vorm kan geven.
 
DrieBar
 
11
21 september 2020 om 08:53
Ik dacht dat Barcelona het elftal ging verjongen.. Koeman vindt zijn eigen prestatie belangrijker dan de toekomst van de club, wat begrijpelijk is want als hij met jeugdspelers tweede wordt kan hij na dit seizoen z'n biezen pakken. Zo merk je wel wat voor een druk er op die man staat.
 
Rochus
 
18
21 september 2020 om 09:00
Verjongen is 1, maar je zult dat gefaseerd moeten doen. Daar gaan gewoon 2-5 seizoenen overheen.
 
Lierse1997
 
6
21 september 2020 om 09:09
Zoveel tijd heeft Barcelona helaas niet.
 
Deem.
 
6
21 september 2020 om 09:01
Nee, zo merk je dat het bestuur duidelijk geen prioriteit op verjongen legt. Als je écht aan een rebuild begint, dan moet je ook accepteren dat de resultaten even minder worden.
 
adjx
 
2
21 september 2020 om 09:05
Barcelona heeft daar geen tijd voor. Als ze weer een jaar geen resultaat halen gaan ze spelers verliezen en worden ze minder aantrekkelijk km naartoe te gaan. Het is een continue gevecht met de concurrentie, voetbal is altijd in ontwikkeling, stilstaan is achteruitgang, stel je voor wat een stap terug nemen dan is.
 
Deem.
 
2
21 september 2020 om 12:21
Soms is een stap terug nemen juist vooruitgang. Wat je nu doet is het probleem voor je uit duwen. Ik zeg niet dat je meteen alle veteranen eruit moet gooien, maar als je dat proces start, moet je ook accepteren dat je misschien een minder seizoen gaat draaien qua resultaat. Maar dat kan een seizoen later wel vruchten afwerpen.
 
adjx
 
0
21 september 2020 om 14:12
Ja daar ben ik het volledig mee eens, maar zo denkt niet iedere club. En zelfs dat Barca uitspreekt dat ze willen verjongen, is dat een ontzettend breed begrip. En wat gebeurt er als Barca een jaar verjongt, niet om de prijzen meedoet en pak m beet City klopt op de deur voor de Jong. De Jong voelt misschien dat Messi weg wil en denkt, hirr bij Barca blijven aanpappen of naar een draaiend City. En zo met Frenkie nog 5 andrre spelers. Dan kom je dus nergens. Barca heeft altijd resultaat nodig. Ik vind ook absoluut dat ze moeten vernieuwen en dat dat samen gaat met misschien wisselend resultaat, maar wij nuchtere Hollanders zijn geen temperamentvolle Spanjaarden..
 
Gordinho
 
5
21 september 2020 om 10:07
Driebar, Koeman weet dat hij 1 jaar trainer is van Barcelona. Volgend jaar april 2021 zijn erpresidentverkiezingen en alle kandidaten hebben aangegeven dat zij met hun trainer en staff komen. Dus weet Koeman dat bij hij uit is. Kandidaat Victor Font zei zelf dat Koeman de treble wint dat hij uit is. Dus zoekt Koeman terecht resultaten op korte termijn, met een systeem die niet past bij de jeugd van Barcelona. Er is geen tijd om jonge speler en jeugd in te passen.
 
SpeedyAFC
 
2
21 september 2020 om 11:08
Precies, winnen is het enige wat Koeman in het zadel kan houden en zelfs dan is het geeneens zeker.
 
marton3103
 
2
21 september 2020 om 10:34
In ieder geval vernieuwen.. van fris bloed voorzien. Die jonge spelers die genoemd worden, zijn nu gewoon nog niet goed genoeg. En je hebt Pjanic als vervanger voor Busquets. Overigens kan Busquets als vaste reserve echt nog wel van toegevoegde waarde zijn en kan Puig/Alena ervaring opdoen. Voorin hebben ze nog wel wat opties, dus laat Pedri ook maar lekker wat ervaring opdoen elders.
 
Isco24
 
3
21 september 2020 om 09:19
Naast de talenten Puig, Aleñá en Pedri kan ook Nélson Semedo gerekend worden tot de spelers die mogen vertrekken. Dat lijkt me logisch aangezien Semedo al naar Wolves is vertrokken. On: Ik ben benieuwd wat dit seizoen gaat brengen. Ik hoopte op een vernieuwing, maar ben bang de bekende 11 weer op het veld te zien. De 11 die het duidelijk niet meer kunnen opbrengen om voor elkaar te vechten en enkel slechter gaan worden. Een heel nieuw elftal is niet het antwoord, maar dezelfde 11 al helemaal niet.
 
barcalover123
 
4
21 september 2020 om 10:28
Vidal en Rakitic zijn in ieder geval weg gelukkig. Dat waren voor mij de 2 slechtste van het seizoen. Ik hoop dat Umtiti en Suarez nog weg gaan en ik hoopte eigenlijk dat Busquets en Pique minder belangrijk zouden zijn en dan Puig en Todibo meer kans zouden krijgen. Helaas gaan Koeman weer verder met de oude garde
 
Gordinho
 
6
21 september 2020 om 10:35
Alleen Barcelona fans zitten te dromen en druk kijken wat op de veld rondloop als het probleem. Het probleem is niet op het veld het is op het bankrekeningnummer en financiële vermogen.dus dit bepaald ook je mogelijkheden. Griezmann, Ansu Fati, Dembele, Coutinho, De Jong, Messi, Pjanic and Trincao zijn goede spelers. Pique en Lenglet zijn goede verdedigers. Met dit materiaal en een goede trainer, die intensief train, heb je voor Spaanse begrippen een goed elftal. Het was bekend dat Barcelona alleen 40 minuten per dag trainde. Dit is nu afgelopen want er wordt 2 x per dag getraind. Kijk naar Coutinho, die van Bayern komt, die beter getraind en in vorm is dan alle Barcelona spelers. Dembele raakte geblesseerd omdat hij als explosieve speler heeft baat, en komt uit Duitsland waar intensief wordt getraind, aan goede intensieve trainingen. Dus met 3 ervaren versterkingen en een serieuze trainer staf ben je al een heel eind. Een ervaren verdediger, middenvelder en spits is nodig. Maar hier komt het financiële problemen kiken. Je moet verkopen om in te kopen en je hebt weinig waardevolle spelers om te verkopen.bij Barcelona heb je geen Achraf Hakima, Sergio Reguillon, Oscar Rodriguez en anderen om te verkopen en geld binnen te harken. Je salarisplafond is ook bereikt. Dus je moet spelers gewoon weggeven om je salarisplafond te verlagen. Tevens moet je beginnen te denken om spelers met waarde te verkopen en deze heb je niet.
 
siepie
 
1
21 september 2020 om 09:41
Ik ben normaal niet iemand die bij elke speler zegt "is het niet iets voor Ajax", maar als het waar is dat Puig op huurbasis mage vertrekken zie ik hem als hele goede optie voor iedere Nederlandse topclub. Maar dan wel voor een periode van twee seizoenen ipv één.
 
Barqa
 
6
21 september 2020 om 09:51
Mijn gevoel zegt dat koeman helemaal niks te vertellen heeft. En nu zgn wordt gedaan alsof koeman de baas is.Koeman is super blij dat die daar coach is. Heeft overal ja en amen tegen gezegd...Hij is daar gewoon een figurant tijdelijk.Dadelijk met xavi aan t roer zullen de lijnen echt uitgezet worden.
 
Ronna
 
2
21 september 2020 om 10:15
@barqa Ik ben het niet eens met jou gevoel, maar goed. Verder vind ik dat hij tot nu toe helemaal niks geks doet als ik zo die namen lees.puig kun je over discussiëren, maar als hij toch weinig minuten zal maken lijkt me een verhuur helemaal niet zo erg, Als hij volgend jaar terug komt heeft hij meer ervaring en zal hij een stuk sterker terug komen. Ansu Fatih ,trincão en Ronald Araujo zijn allemaal jonge spelers die gewoon lekker veel minuten gaan maken. Het zijn keuzes die hij moet nemen, hij kan niet met allemaal jonge gasten op de bank aankomen. Hij ziet die jongens dagelijks op de training, dus hij zal die beslissing niet zomaar nemen. Coutinho gaat eindelijk een grote rol spelen bij dit barcelona, ik kan niet wachten.
 
Gordinho
 
3
21 september 2020 om 10:40
Iedereen praat over Xavi. Er moet schoon gemaakt worden voordat hij komt. Waarom kan Xavi niet zelf schoonmaken? Dit is ook een gedeelte van het trainerschap.
 
SpeedyAFC
 
0
21 september 2020 om 11:14
En wat zullen die lijnen zijn? Acceptatie dat men nog een jaar geen prijzen pakt en met heel veel eigen jeugd laten spelen? Of verwacht men dat Barcelona meteen weer mee gaat doen met de top van Europa? Het klinkt allemaal zo makkelijk maar geen prijzen betekent weer daling van inkomsten, betekent teug in begroting, betekent dat dure spelers weg moeten etcetera.
 
GfZola
 
0
21 september 2020 om 09:56
Voor Koeman telt er maar 1 ding en dat is prijzen winnen, dat verjongen is leuk en aardig maar denk niet dat Ronald dat zo belangrijk vindt
 
RedondoNo5
 
1
21 september 2020 om 11:11
Nu is het weer vernietigende Koeman. Kom op zeg, waarom wordt hij zo negatief in het nieuws gezet? Het meest dramatische Barca in jaren heeft een grote schoonmaak nodig. Er moeten zaken aangepast worden en daarbij zal je dus afscheid moeten nemen van veel spelers en jonge spelers die nog niet het niveau hebben (behalve Puig) moet je dan verhuren om hun ontwikkeling niet tegen te houden. Koeman doet in mijn ogen weinig verkeerd, maar het lijkt alsof hij zonder een officiële wedstrijd gespeeld te hebben al richting te uitgang wordt gedrukt door de pers.
 
bf1994
 
2
21 september 2020 om 11:40
Koeman de grote, koeman de vreselijke, koeman de vernietiger hHahaha. Kleur mij maar negatief verrast dat sergi roberto als essentieel wordt gezien.
 
achmedn
 
1
21 september 2020 om 12:45
Zal nog een keer proberen uit te leggen.er zijn spelers teruggekeerd na een verhuurperiode: Coutinho, Alena, Rafinha, Wague, Miranda, Oriol Busquets, Todibo etc. 7. Er zijn spelers gekocht. Pjacnic, Pedri, Matheus Fernandes, en Trincao 4. Er zijn spelers die vanuit B team definitief doorstromen. Puig, Araãºjo, Konrad de la Fuente etc. Minimaal 3. Dembele is weer fit. Maar zijn tijdelijke vervanger Braithwaite is er nog. 1. Totnutoe zijn alleen Rakitic en Arthur verkocht. -2. Dus per saldo. minimaal 12. Dus het is logisch dat meer dan 10 spelers verhuurd of verkocht moeten worden, ongeacht de financiele positie van Barcelona. En het is logisch dat er ook talenten tussen zijn.dus beetje flauw om Koeman de Boeman te maken (al rijmt het)
 
theEDGE
 
0
21 september 2020 om 15:40
Het lijkt mij juist dat Koeman altijd schijnt te kiezen voor teams waar de zooi overhoop gegooid moet worden.ik hoop dat hij bij Barcelona wel de tijd krijgt die hem bij Valencia en Everton niet gegund werd.