Vicepresident Barcelona sluit transfer Neymar uit: 'Hij blijft hier'
Dinsdag, 18 juli 2017 om 23:16

Diverse internationale media meldden dinsdagochtend dat Paris Saint-Germain bereid is om de gelimiteerde transfersom van 222 miljoen euro op tafel te leggen voor Neymar. Vicepresident Jordi Cardoner van Barcelona verzekert echter dat een transfer van de Braziliaanse sterspeler absoluut niet aan de orde is.

"Jordi Mestre (derde vicepresident van Barcelona, red.) zei eerder al dat het voor 200 procent zeker is dat Neymar bij Barcelona blijft en ik sluit me daar volledig bij aan", reageert de beleidsbepaler in gesprek met de Catalaanse sportkrant Sport. "Neymar is speler van Barcelona en blijft dat ook."

Neymar heeft nog een contract tot halverwege 2021 bij Barcelona, maar de 25-jarige linkervleugelaanvaller kan vanwege een speciale clausule in zijn verbintenis voor 222 miljoen euro losgeweekt worden. Hij is sinds de zomer van 2013 actief in Camp Nou. Hij speelde tot dusverre 186 wedstrijden voor Barcelona en daarin kwam hij tot 105 doelpunten en 80 assists.

Meer nieuws
   
12:05
12:05
'Manchester United mikt op Franse verdediger die 70 miljoen moet kosten'
1
   
11:33
11:33
Felbegeerde De Zerbi vertelt of hij überhaupt openstaat voor een nieuwe club
3
   
11:02
11:02
Geen penalty na zelden vertoonde handsbal in de KKD: 'Dit is donkerrood'
28
   
10:32
10:32
Mark van Bommel genoemd als mogelijke trainer halve finalist Champions League
10
   
10:26
10:26
Johan Derksen: 'Je kunt niet meer om hem heen in het Nederlands elftal'
21
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (40)

 
ModricMagic
 
19
18 juli 2017 om 21:11
Was toch al van te voren duidelijk dat Neymar gewoon bij Barca blijft. Je krijgt altijd wel van die roddels net als Messi en Ronaldo maar toch blijven ze elk jaar.
 
Wokkel040
 
5
18 juli 2017 om 21:16
Dat dacht ook iedereen over Pogba vorig jaar..
 
AlexDelPiero10
 
19
18 juli 2017 om 21:23
Neymar weghalen is toch nog wat anders dan Pogba weghalen, Juve is een club die, wanneer ze het gevoel hebben dat een transfer voor alle partijen het beste is, niet moeilijk doet over een verkoop.
 
Zermatt_Person
 
4
18 juli 2017 om 23:21
@AlexDelPiero10, dat geld toch voor bijna alle clubs? Welke club verkoopt een speler niet, terwijl het wel het beste voor hen en voor de speler is?
 
Millonario
 
0
19 juli 2017 om 03:11
Die transfer zat er echt wel aan te komen. Dit is een compleet andere situatie.
 
R9delimanr1
 
5
18 juli 2017 om 21:56
Zo is dat. Ik vind het eigenlijk jammer dat absolute wereldspelers naar dit soort competities vertrekken.
 
Glossiandzozo
 
29
18 juli 2017 om 21:14
Okay meneer vice president, maar gaat u dat nog beargumenteren? We weten allemaal dat hij een cotract heeft maar dat is geen zekerheid. Want als PSG de clausule op tafel legt rn Neymar welwillend tegenover het voorstel staat dan kan Barca niks doen. Ik begrijp dat hij de fans gerust wil stellen, maar dit is niet genoeg.
 
Jackyan
 
23
18 juli 2017 om 21:18
Het is toch elke keer hetzelfde spelletje. Neymar wil salarisverhoging, er komen wat berichten over een eventuele transfer. Barcelona biedt een betere contract aan. Neymar blij. Neymar blijft.
 
Perspectief
 
3
18 juli 2017 om 22:02
Klopt.
 
Zermatt_Person
 
2
18 juli 2017 om 21:34
Ik snap dan ook niet wat die voorzitter van Barca zegt. Clausule = Clausule. Daar kun je niet omheen. Als PSG aan de clausule wil voldoen en Neymar heeft er oren naar, dan heeft Barca idd niks te zeggen.
 
mistermiyagi
 
5
19 juli 2017 om 01:09
Dat is te makkelijk, het is geen Football Manager.. Een Clausule kan evengoed een bedrag zijn waar de club het bedrag in berouw neemt. Voor eventueel een transfer.
 
JuventusPuglia
 
4
19 juli 2017 om 01:47
Football manager is realistisch, Noem dan Fifa. Verder heeft die gewoon gelijk als dat de clausule is en PSG wil dat betalen heeft Barcelona niks meer te vertellen
 
FilipMich
 
0
19 juli 2017 om 09:45
Is gewoon zeggen dat barca niks van de prijs (clausule) zal afdoen - Hey Psg, het is 222m leggen of zwijgen..
 
Balls
 
0
18 juli 2017 om 23:29
Nee is duidelijk genoeg toch? Waarom zou ie dat moeten beargumenteren?
 
Branquinho
 
4
18 juli 2017 om 23:51
Denk je nou echt dat PSG meer dan 200 miljoen gaat neerleggen voor Neymar? Je volgt voetbal toch niet sinds 4 jaar? Je weet heus wel dat kranten dingen nou eenmaal verzinnen voor clicks en verkoop.
 
JSH88
 
7
19 juli 2017 om 00:27
Reken er maar op dat de bedragen blijven stijgen. Dus het is niet de vraag of er 200 miljoen betaald wordt voor een speler, maar wanneer. Dat deze speler van het kaliber Neymar is, moet wel. Neem maar als voorbeelden, Dybala en Mbappe, deze gaan vele miljoenen kosten wellicht in de richting van de 200. Dat kranten dingen verzinnen is natuurlijk niet alleen in de voetballerij. Het is vanuit jou vooral naïef om te denken dat 200 miljoen te absurd is, in de voetbalwereld kijk ik persoonlijk nergens meer van op. Dat bijvoorbeeld AC Milan ineens honderden miljoenen uitgeeft aan spelers waarvan het af te wachten is of ze überhaupt goed genoeg zijn voor de absolute top. Aké voor 22 miljoen wordt verkocht aan een kelderklasse Engels club met miljoenen aan televisie gelden. Daarom kijk ik graag naar de eredivisie, naar clubs die creatiever omgaan met budgetten.
 
Glossiandzozo
 
0
19 juli 2017 om 00:34
Want dat geld heeft PSG niet? In de hedendaagse gekte in de markt zou het zomaar kunnen gebeuren. Wat je daarna allemaal zegt klopt verder allemaal. Maar ik zeg toch, laten we dit gesprek over 2 weken hervatten
 
Glossiandzozo
 
0
19 juli 2017 om 00:41
Daar heb je helemaal gelijk in. Wel vind ik je conclusie intrigerend. Want nu vraag ik me af of je naar voetbal kijkt omdat je het een leuke sport vind, of omdat clubs zo goed of slecht om gaat met financiën? Want imo merk je daar op het veld niks van. En het is ook niet zo dat de clubs die het meeste geld heeft, het mooiste voetbal vertoond. Dat heeft dan toch wel allemaal te maken met tacktiek en individuele kwaliteiten.
 
TheTruth1
 
9
18 juli 2017 om 21:22
Neymar is gelukkig bij barca en barca is gelukkig met hem, dus waarom zou die naar psg gaan?
 
Leonidass
 
7
18 juli 2017 om 21:28
Om de absolute ster te zijn. Er zullen nu bijvoorbeeld weinig fans zijn die een shirt kopen met Neymar achterop (welke naam ze er wel op zetten, lijkt me duidelijk). Bij PSG zal het overgrote deel van de fans Neymar achterop hebben. Hij is daar wellicht gevoelig voor. Ik zie de transfer overigens niet echt gebeuren, alhoewel ik het toe zou juichen. Als de absolute top wat meer verdeeld is word de CL ook wat interessanter en dergelijken.
 
SuperBuLi
 
27
18 juli 2017 om 21:36
Dus Neymar maakt zich druk om zijn shirtverkoop?
 
JSH88
 
2
19 juli 2017 om 00:33
Zie altijd een hoop nepshirtjes met de naam van Neymar erop blinken. Die jongen heeft eerder een hele hoge marketingwaarde. Waarschijnlijk weten een hoop toekomstige niet eens hoeveel bizar mooie dingen Messi in zijn al lang durende carrière heeft laten zien.
 
beefcake
 
1
18 juli 2017 om 21:35
Morgen tekent hij dus bij PSG. Nee ik zie het niet gebeuren. Altijd weer van dat komkommer nieuws om alles op te zwepen. Van de winter is er weer een ander aan de beurt en gaat Messi ineens naar city of Ronaldo naar Barcelona. Je moet toch iets om de krant te kunnen vullen.
 
rachid16
 
4
18 juli 2017 om 21:41
Jammer. Had graag gezien dat Barca akkoord ging met een bod van 100 miljoen plus Verratti. Direct 70 miljoen naar Arsenal voor Sanchez en je hebt een waardige vervanger in huis die ik stiekem echt niet minder vind. Met de overige 30 miljoen en budget kan je op zoek naar een top CV wat nog altijd nodig is. Alderweireld?
 
Geert VS
 
2
18 juli 2017 om 23:48
Ja, afgelopen seizoen was Sanchez zelfs beter. Maar Neymar zal nog wel beter worden vermoed ik.
 
Remcob
 
2
19 juli 2017 om 05:44
Dan zal het toch Verratti + 150 miljoen moeten zijn. Mbappe ophalen (en nog een seizoen bij Monaco laten), Reus ophalen en je bent sterker dan daarvoor.
 
App3ltaart
 
2
18 juli 2017 om 22:01
Hoe nieuwsmedia anno nu te werk gaan. Eerst artikelen schrijven (kopiëren & plakken) en publiceren om vervolgens daarna rond te gaan bellen als het verhaal wel klopt.
 
BadCeo
 
8
18 juli 2017 om 22:04
Waarom naar PSG gaan als met met Barca meer kans op de CL maakt? Barca komt altijd dichterbij. PSG zal niet de CL winnen zolang Real, Juventus, Bayern, Barca en Atletico zo hecht blijven als team. Ze hebben allemaal te veel ervaring. Met Zlatan was het nu anders geweest. PSG maakt geen kans in mijn ogen. Met of zonder geluk winnen ze de CL niet. Er is geen chemie tussen de spelers.
 
JDG84
 
0
19 juli 2017 om 08:53
Is dat zo? Ik vind het namelijk een zeer sterk team, de eerdte wedstrijd tegen barcelona waren ze bijvoorbeeld geniaal. Zet daar nu nog een speler als neymar bij en ze maken zeker wel kans. En waarom met zlatan meer kans? Cavani scoorde vorig seizoen vaker dan zlatan. Psg met zlatan werd in de cl uitgeschakeld door city, toen bakte hij er weinig van. Jaar daarvoor door barcelona, toen kreeg hij rood en miste 1.5 van de 2 wedstrijden. Dus meer kans met zlatan in je team voor winst cl, is absoluut geen zekerheid.
 
LaManita5
 
2
18 juli 2017 om 22:19
Denk dat ze bij Barça hem bij wijze van spreken nog liever naar Real zien gaan dan naar PSG na hun herhaalde arrogante houding ten opzichte van Barça in transferdossiers. Er valt niet te praten met hen, dus omgekeerd ook niet. Hebben de sjeiks zelf voor gezorgd.
 
fcknudde
 
2
18 juli 2017 om 22:21
Wel mooie statistieken voor een 25 jarige bij een wereld club. Ergens snap ik het wel dat je zat bent van de schaduw van een Messi maar dan had hij nooit voor een Barca of Real moeten kiezen als dat echt de reden zou zijn...Als je die 3 voorin ziet spelen druipt het plezier en klasse eraf die vreugde lijkt me zoveel waard. Ze moeten er alleen meer op hameren dat de rest de pot wat beter dicht houdt )p
 
Juanvan Maren
 
1
18 juli 2017 om 22:43
Iedere zomer melden Catalaanse kranten dat er een ster van Madrid weg wil en Madrileense kranten melden dat er een ster van Barca weg wil. Het valt me wel op dat het heel stil is rondom Sergio Ramos, meestal wil hij een verhoging of verlenging maar die van afgelopen zomer is dus goed geweest. Wat ook opvalt is dat het de laatste tijd normaal is dat er negatief nieuws over Barca uit Brazilie komt. Vooral Santos heeft de pik op Barca. Geen geheim door wie dat komt.
 
Edo
 
7
18 juli 2017 om 22:47
Anders bieden ze toch gewoon 300 miljoen? Of nee, doe maar 700 miljoen.
 
binny
 
0
18 juli 2017 om 23:27
Niks is onmogelijk, maar iedereen die een beetje nadenkt en iets over de gang van zaken in het voetbal weet begrijpt dat dit niet ging gebeuren. Neymar blijft lekker in Barcelona.
 
mistermiyagi
 
1
19 juli 2017 om 01:06
Messi word ook ouder, Suarez word er ook niet beter op. de Nieuwe Koning zal straks Neymar heten over 2 jaar. Samen met Messi draagt hij dan dit Barcelona. Suarez keert terug naar zijn jeugd liefde AFC Ajax.
 
MVMahir
 
0
19 juli 2017 om 01:47
Simpel voor de transferclausule mag hij van mij gerust weg, er wordt van Neymar verwacht dat hij binnen 2 of 3 jaar de ster van Barcelona kan worden eens Messi er 33 is en Neymar 28. Voor minder mag Barca hem niet wegdoen, zeker niet want PSG doet ook moeilijk over Verratti voor 100 miljoen. Als ze beiden eens kunnen komen dan betaald Barca 111 voor Verratti maar PSG dan 222 voor Neymar. Het kan ook anders 190 voor Neymar en dan 80 voor Verratti maar we zien wel. Barca moet hoe dan ook maar een beetje willen mee werken als PSG open staat voor een transfer van Verratti. Anders hoeft Barca 222 vragen en doen ze er geen 25 of 32 vanaf simpel. Verratti is 85 miljoen waard en Neymar 180/190.