'Voormalig Vitesse-verdediger moet Karsdorp opvolgen bij Feyenoord'
Dinsdag, 20 juni 2017 om 14:25

De kans lijkt groot dat Feyenoord binnen afzienbare tijd een akkoord bereikt met AS Roma over de transfer van Rick Karsdorp. De zoektocht naar een opvolger is in volle gang en de Rotterdammers hebben volgens het Algemeen Dagblad hun oog laten vallen op Kevin Diks. Hij staat momenteel onder contract bij Fiorentina.

De Italianen verhuurden de verdediger afgelopen halfjaar aan Vitesse. Het is onduidelijk of het gaat om een definitieve transfer of om een tijdelijke overgang. Diks heeft bij Fiorentina nog een contract tot 2021, waardoor een verhuurperiode in Rotterdam het meest logisch lijkt. De club uit Florence telde vorig jaar nog 2,8 miljoen euro neer voor de verdediger.

Met Bart Nieuwkoop heeft Feyenoord al een opvolger voor Karsdorp in huis. Toch wil technisch directeur Martin van Geel nog een rechterverdediger aan de selectie van trainer Giovanni van Bronckhorst toevoegen. Ook Ricardo van Rhijn zou bij Feyenoord in beeld zijn als mogelijke opvolger van Karsdorp. Een akkoord tussen Feyenoord en AS Roma inzake Karsdorp wordt aan het einde van deze week verwacht.

Meer nieuws
   
23:03
23:03
Voormalig keeper van PSV Georg Koch (52) heeft tragisch nieuws: 'Ik ga dood'
0
   
22:43
22:43
AS Roma baalt van gemiste megakans Tammy Abraham tegen Juventus
2
   
22:38
22:38
De Kuip zingt Arne Slot luidkeels toe en lijkt vervroegd afscheid te nemen
7
   
22:04
22:04
César Luis Menotti, bondscoach Argentinië tegen Oranje in 1978, overleden
1
   
21:48
21:48
Invaller Gimenez scoort weer eens bij ruime overwinning Feyenoord op PEC
36
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (51)

 
Baardgrasmus
 
5
20 juni 2017 om 14:21
Als back-up voor Nieuwkoop misschien goed, hoewel ik hem in de wedstrijden van Vitesse afgelopen half jaar niet zo sterk vond als voor zijn vertrek. Het zou wel lekker zijn als we deze positie voor weinig geld kunnen invullen, dan is alles wat we pakken voor Karsdorp pure winst. En ik denk dat we met Nieuwkoop een basiswaardige vervanger hebben.
 
FeyCoev
 
3
20 juni 2017 om 14:44
Ik weet niet wat Diks moet kosten maar ik had dan haast nog liever Marzo zien komen van Heerenveen, die vertrekt nu naar Lokeren
 
FrankAPF
 
2
20 juni 2017 om 15:39
Marzo? Die kan er werkelijk waar helemaal niets van. Dan kan je net zo goed Nelom een basisplaats geven of Abel Tamata (die van Ali B) aantrekken.... Nee, als je met F'noord weer om het kampioenschap mee wilt doen dan snap ik de eventuele keuze voor Diks wel
 
Ijsmuts
 
6
20 juni 2017 om 14:21
Wat mij betreft halen ze geen basiswaardige rechtsback maar halen ze ergens (jeugd of andere club) een talent vandaan die zich achter nieuwkoop door kan ontwikkelen. Je gaat een van Rhijn of Diks toch niet voor de bank kopen? En als je ze opstelt kun je beter direct afscheid nemen van Nieuwkoop. Die wacht al lang genoeg op een kans
 
Weef
 
27
20 juni 2017 om 14:24
Je koopt niet iemand voor de basis of de bank, maar om gewoon eerlijk te concurreren met Nieuwkoop. De sterkste speelt, punt uit. Bovendien zul je ook als 2e rechtsback voldoende minuten gaan maken bij Feyenoord komend seizoen.
 
Weef
 
13
20 juni 2017 om 14:22
Ook al een interessante naam. Er zijn voldoende talentvolle Nederlandse rechtsbacks die ik graag naar Feyenoord zou zien komen om met Nieuwkoop uit te vechten wie er in de basis komt. Diks, Troupée, Ter Avest, Dumfries. Allemaal interessante spelers.
 
jeron
 
1
20 juni 2017 om 15:16
Wijze uitspraak! Wanneer Feyenoord vertrouwen heeft in Nieuwkoop zou ik inderdaad een talentvolle speler halen die meters heeft gemaakt in het eerste. Troupe zou super zijn, maar die kost wel een paar cent. Dan kun je afvragen of je dat waard is. Zelf zou ik Dumfries willen zien. Nieuwkoop die wel mee op durft te komen en Dumfries die meer van het borstelen is. Kan zeer interessant uitpakken.
 
profoff
 
24
20 juni 2017 om 14:22
Met-het-bord-op-schoot-scouten noemen we dit toch? Verder zou ik eerder Nieuwkoop een kans geven.
 
Weef
 
17
20 juni 2017 om 14:27
Waarom willen veel mensen graag onbekende/verrassende namen gescout zien worden? Het is toch logisch om eerst te kijken wat er aan Nederlandse spelers of in Nederlandse competitie te halen valt? Dan heb je in ieder geval het voordeel dat een speler goed kan communiceren, bekend is met club en competitie, en goed kan aarden in Nederland. Allemaal factoren die het risico van een transfer beperken.
 
dorrot
 
3
20 juni 2017 om 14:37
Inderdaad, we weten allemaal wat er gebeurt is met gustafsonn. Je ergens pretiig voelen heeft toch veel effect op het spel van een speler
 
profoff
 
0
20 juni 2017 om 16:13
Maar waar heb je dan een duur scoutingsnetwerk voor? Krijg dan altijd het idee alsof je er een willekeurig iemand neer kan zetten en die met dezelfde namen op de proppen komt. Overigens ben ik het met je eens hoor dat een Nederlandse aanwinst minder risico met zich mee brengt. Maar ik denk niet dat Diks je verder brengt en dan zou ik liever voor een verrassende aanwinst gaan.
 
profoff
 
2
20 juni 2017 om 16:14
Goed voorbeeld. Maar geldt het omgekeerde niet voor Vejinovic?
 
JdW17
 
1
20 juni 2017 om 17:01
Omdat in het buitenland vaak goedkopere en betere opties rondlopen.
 
El_Stino
 
0
20 juni 2017 om 17:17
Ja, kijk maar naar de succesverhalen van Nec en Roda. Of van Feyenoord van 10 jaar geleden. Hoe goed ze toen waren met goedkoop internationals als Gibbs en Østlund....
 
Weef
 
0
20 juni 2017 om 17:30
@ profoff Omdat Nederlandse spelers ook door scouts beoordeeld moeten worden? En omdat je ook graag buitenlandse opties wilt meenemen in je beslissing? Zeker wanneer er geen goede kandidaten in de nabije omgeving zijn.
 
CocoAfc
 
4
20 juni 2017 om 15:00
Grappig, want als we 1 a 2 jaar geleden hem direct hadden willen overnemen had iedereen "doen" geroepen. Alsof spelers er helemaal niets meer van kunnen als ze een "foute" overstap hebben gemaakt. Hetzelfde geld voor Boetius. Het is toch algemeen bekend dat je van je fouten het meeste kan leren...
 
RealWW
 
1
20 juni 2017 om 19:25
Precies dit dus. Mensen vergeten wat spelers kunnen brengen. Boetius en Diks zijn beiden versterkingen voor Feyenoord. Boetius heeft het in Belgie ook niet slecht gedaan, dus er zit zeker nog rek in.
 
ConorMcGregor
 
5
20 juni 2017 om 14:22
Vond Diks afgelopen halfjaar erg zwak, doe mij maar Nieuwkoop en een waardige back-up erbij vanuit de jeugd als die er is! (Hamer?)
 
Simpatico
 
6
20 juni 2017 om 14:23
Feyenoord heeft geen nieuwe RB nodig en moet gewoon Nieuwkoop het volle vertrouwen geven. Leer toch is van andere clubs en heb wat meer vertrouwen in de eigen jeugd. Levert op den duur ook meer geld op... Diks is, eerlijk is eerlijk, wel een prima verdediger. Maar ik zou alsnog Nieuwkoop gewoon al het vertrouwen geven.
 
Baardgrasmus
 
5
20 juni 2017 om 14:36
Ik denk ook wel dat Nieuwkoop die kans krijgt, maar daarachter kan ik nu alleen Hamer even bedenken die daar heeft gespeeld, hoewel dat van origine ook een middenvelder is. Ik weet niet of ze hem nu als backup willen houden of dat ze hem misschien verhuren.
 
Weef
 
9
20 juni 2017 om 14:49
Je doelt op Ajax neem ik aan? Als Feyenoord spelers haalt tussen de 18 en 22 jaar doen ze volgens mij weinig anders dan Ajax. Jongens als Sanchez, Sinkgraven, Dolberg, Onana en de Jong zijn ook gewoon aankopen hoor. Hele slimme aankopen met groeipotentie. Dat is waar de Nederlandse competitie, naast eigen jeugd, op moet inzetten. Dus als Feyenoord spelers haalt in die leeftijdcategorie om te concurreren met spelers uit eigen jeugd zijn ze gewoon prima bezig.
 
CocoAfc
 
4
20 juni 2017 om 15:01
Volle vertrouwen geven, 1 fout en iedereen gaat roepen dat we een back hadden moeten halen. Het is nooit goed.
 
SMK88
 
2
20 juni 2017 om 16:17
Dus als Nieuwkoop geblesseerd raakt - iets wat gaat gebeuren als er maar een back is, want hij kan echt nog geen 45 wedstrijden spelen - of geschorst is, zetten we daar maar iemand neer die op dat moment toevallig beschikbaar is? Er moet wel degelijk een rechtsback bij. Ja, Nieuwkoop verdient het vertrouwen, maar er moet wel iemand staan die het kan opvangen wanneer hij niet presteert of niet kan spelen.
 
FeyCoev
 
0
20 juni 2017 om 14:25
Vond hem bij Vitesse het laatste half jaar erg door de mand vallen, beetje nonchalant en 5 keer geel in 11 wedstrijden. De seizoenen ervoor vond ik hem eigenlijk een sterke indruk maken dus dat is wel opmerkelijk. Dit gerucht stemt me niet echt tevreden.
 
Sammerens
 
2
20 juni 2017 om 14:59
Hij had natuurlijk de eerste seizoenshelft alleen maar aan zijn zitvlees gewerkt. Hij miste uiteindelijk gewoon duidelijk het ritme dat hij nodig had. Als je Diks er vanaf het begin van de voorbereiding bij hebt dan moet je normaal gesproken toch gewoon een prima concurrent voor Nieuwkoop hebben. Diks is verder ook gewoon hartstikke jong nog, dus in dat opzicht vind ik het geen rare keuze, mocht dit waar blijken te zijn.
 
RealWW
 
1
20 juni 2017 om 19:28
Gelukkig heb je dan nog Nieuwkoop die rechtsback kan spelen, mocht Diks geschorst zijn door die gele kaarten. Het is een jonge, talentvolle back die het afgelopen jaar met hangende pootjes terug bij Vitesse kwam. Lijkt me niet makkelijk om na de stap naar het buitrnland zo snel weer terug te komen. Karsdorp gaat weg, dan is Diks de beste optie om erbij te galen. Je moet er toch niet aan denken dat Feyenoord van Rhijn haalt.
 
supervoetbal
 
1
20 juni 2017 om 14:33
Waarom zoekt Feyenoord zo erg naar een nieuwe rechts achter? Wat is er met Nieuwkoop??
 
Woezel
 
2
20 juni 2017 om 14:36
Back up?
 
Ruudos
 
1
20 juni 2017 om 15:18
Eén rechtsback is wat weinig. Weet niet wat precies de plannen zijn met Hamer alleen.
 
RealWW
 
1
20 juni 2017 om 19:29
Hamer is ook een middenvelder, kan prima omgevormd worden tot back, maar waarom niet proberen om wat meer kwaliteit toe te voegen aan de selectie.
 
eazy-e
 
2
20 juni 2017 om 15:50
Wie zegt dat Feyenoord een nieuwe rechtsback zoekt? Tot zover hebben we verschillende namen in de media gehoord. Dat wil nog niet zeggen dat dit ook klopt, het zou me niets verbazen als die zaakwaarnemers geruchten de wereld in helpen.
 
annieB
 
1
20 juni 2017 om 14:38
Hoeft fey niet mee aan te komen in CL!
 
Juicher
 
5
20 juni 2017 om 15:59
Dani Alves gaat helaas al naar City.
 
Woezel
 
3
20 juni 2017 om 14:41
Ik snap veel Feyenoord supporters hier niet. Je bent voor het eerst in 18 jaar kampioen geworden en mag de CL in. Dan komen ze met nieuwe spelers als Diks, Boetius, eventueel Haps en in iets mindere mate Amrabat. Veel Feyenoorders lijken hier tevreden over, maar met dit soort spelers kan je toch de CL niet in? Stuk voor stuk gevalletjes Velinovic/Tapia. Mss is dit het enige haalbare voor Feyenoord op dit moment, maar om nou blij van dit soort spelers te worden....
 
TheRoscoe
 
5
20 juni 2017 om 14:50
Feyenoord is haast per ongeluk kampioen geworden. Dan ga je niet boven je stand leven met buitenproportionele aankopen waarmee je de lul bent als je weer terug zakt naar de top-3. Verder noem jij ze categorie Tapia/Vejinovic, maar voor hetzelfde geld zijn ze categorie Toornstra/Jones/Van der Heijden.
 
Edo
 
1
20 juni 2017 om 15:02
Feyenoord moet niet ineens gek gaan doen, dat ben ik met je eens. Maar ze zijn voor het eerst in jaren financieel gezond, en krijgen nu ineens geld te besteden door de CL. Je hoeft dus niet zo zuinig te zijn als de afgelopen jaren. Als je dan ziet dat Karsdorp een hoop op gaat leveren en misschien Jorgensen, dan zou ik toch proberen om in elk geval een paar spelers te halen waar echt nog potentiële groei in zit. Voor iemand als Boetius vraag ik me ernstig af of die nog beter kan worden dan hij nu is.
 
Woezel
 
0
20 juni 2017 om 15:16
Jones had al veel ervaring, Toornstra ben ik met je eens. Maar eerlijk is eerlijk.. Heijden is toch ook geen materiaal om Europa in te gaan??
 
Juicher
 
4
20 juni 2017 om 16:03
Edo, je doet net alsof het CL geld rijkelijk vloeit. Ten eerste is er helemaal niet bekend wat Feyenoord hiervoor ontvangt want de voorrondes zijn nog niet gespeeld. Ten tweede is er naast Elia - waar ze nagenoeg niets voor hebben ontvangen - nog niemand verkocht. Ik vraag me dan ook af welke linksbuitens er dan wel zogenaamd geschikt zijn voor de Boetius prijs. Het is niet zo dat Feyenoord kan smijten met miljoenen zoals Ajax en PSV dat kunnen, dat is een volledige misvatting.
 
Clay
 
2
20 juni 2017 om 14:43
Deze jongen is flink teruggevallen in niveau na zijn overgang naar Italië. Was een van de zwakste schakels bij Vitesse het afgelopen half jaar en zelfs gepasseerd op een gegeven moment geloof ik.
 
Juicher
 
6
20 juni 2017 om 16:09
Deze jongen is flink omhooggeschoten in niveau in zijn tijd bij Vitesse. Was een van de sterkhouders bij Vitesse tot vorig jaar en verdiende zelfs een transfer naar Fiorentina. Oftewel of het glas is halfvol of halfleeg. Het zegt allemaal niets.
 
Clay
 
0
21 juni 2017 om 09:21
Klopt, je bent zo goed als je laatste wedstrijd
 
MitchM
 
1
20 juni 2017 om 14:46
Denk dat Feyenoord hier weinig mee opschiet. Ik wacht echt tot een club uit de top-3 bij Utrecht aan klopt voor Troupé. Blijft een gokje, maar zie veel potentie in die jongen.
 
vierklau
 
1
20 juni 2017 om 14:51
Opmerkelijk. Diks heeft een matige huurperiode bij Vitesse achter de rug, waarin hij erg veel gele kaarten scoorde. Echt niet Feyenoord-waardig.
 
FF1908
 
0
20 juni 2017 om 15:04
Nieuwkoop verdient het volste vertrouwen. Linksback positie heeft de hoogste prioriteit
 
Juicher
 
3
20 juni 2017 om 16:06
Ja, laten we Nieuwkoop alles spelen. Ook als hij geblesseerd is, ok? Waarom snappen sommige mensen nou nooit dat je niet dat je meerdere spelers nodig hebt als je in meerdere competities wil strijden. Concurrentie is het toverwoord. Daar wordt ook Nieuwkoop uiteindelijk beter van.
 
Roytje010
 
2
20 juni 2017 om 15:18
Zelf zou ik alsnog haps halen waardoor je de verdediging: haps kongolo botteghin nieuwkoop hebt. Voor de cl beter met snelheid centraal dus vandaar kongolo doorschuiven en nieuwkoop is ook geen verkeerde speler... gaat feyenoord weer een back halen terwijl je de opvolger van karsdorp al in huis hebt
 
BendeR
 
1
20 juni 2017 om 15:21
Ze hebben het steeds over vervanging van Karsdorp, maar ik vind dat die al in huis is. Waarom niet wat meer energie steken in een goede linksback, want Nelom kan het gewoon niet aan. Je kan Nelom prima nog voor achter de hand houden, maar echt niet als eerste keus.
 
Arnout108
 
3
20 juni 2017 om 15:28
Als je hem koopt dan is het een prima versterking. Hij heeft in zijn eerste periode bij Vitesse laten zien het niveau te hebben, is jong, Nederlands en heeft potentie om hogerop te komen. Hij moet misschien eerst nog wedstrijdritme krijgen en in vorm komen maar daarna kan hij zeker concurreren met Nieuwkoop
 
NikkiVisser
 
1
20 juni 2017 om 16:05
Genoeg opties gehoord tot dusver maar geen trouppee. Martin van Geel, REGELLLLLLLL
 
gun$
 
2
20 juni 2017 om 19:47
Karsdorp heeft zijn contract in april nog verlengd. Feyenoord is financieel gezond en gaat komend seizoen CL spelen. Ik zie voldoende aanknopingspunten om er voor te kiezen om hem nog een jaar te houden. Dan heb je ook de inkomsten uit de CL binnen en heb je meer ruimte voor grotere aankopen.