'We zijn afhankelijk, maar Ajax-uit is een duel dat veel kan openbreken'
Dinsdag, 16 januari 2018 om 15:14

Komende zondag staat De Klassieker op het programma en volgens menigeen moet Feyenoord het pikante duel met Ajax winnen om zicht te houden op een goede eindklassering in de Eredivisie. Giovanni van Bronckhorst erkent dat de Rotterdammers een goed resultaat moeten halen in de Johan Cruijff ArenA: "We zijn reëel, we zijn niet meer dan een achtervolger in de Eredivisie."

"We zijn afhankelijk van andere ploegen. Ajax-uit zie ik als een wedstrijd die veel kan openbreken. We hebben zes verliespunten meer dan Ajax en kunnen het gat dus halveren. Plek nummer twee is voorronde Champions League, een belangrijk doel", zegt de oefenmeester, die met zijn ploeg momenteel vijfde staat in de Eredivisie, in gesprek met het Algemeen Dagblad.

Meer: De 15 namen die Arne Slot deze zomer kunnen opvolgen bij Feyenoord

Feyenoord verloor eerder dit seizoen met 1-4 van Ajax in De Kuip en de vorige wedstrijd in Amsterdam werd ook op overtuigende wijze gewonnen door de Ajacieden (2-1). Van Bronckhorst denkt dat de zes confrontaties in de Champions League zijn ploeg verder hebben geholpen bij zware uitwedstrijden: "Maar het klopt wel dat we in Amsterdam traditioneel weinig winnen. We moeten zondag toch voor de winst gaan, want Feyenoord moet naar boven."

Meer nieuws
   
21:05
21:05
Robin van Persie gaat in op vraag of hij ooit trainer van Feyenoord wordt
0
   
20:28
20:28
Ongekend: Leverkusen behoudt ongeslagen status door goal in minuut 97
23
   
20:15
20:15
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord ontwaakte
10
   
20:00
20:00
Live meepraten in de Ligue 1: Paris Saint-Germain - Le Havre
2
   
20:00
20:00
Live meepraten in de Premier League: Aston Villa - Chelsea
3
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (85)

 
stefano360
 
9
16 januari 2018 om 15:21
Leuke pot en niet onrealistisch om voor de 2e plek te strijden. Voor titelprolongatie zullen ze wel een foutloze 2e competitiehelft moeten spelen, maar dat zie ik helaas niet gebeuren. De wonderen zijn de wereld nog niet uit!
 
jorisdijk
 
32
16 januari 2018 om 15:32
De titel is inderdaad niet realistisch meer. Maar Feyenoord heeft wel echt ontzettend veel pech gehad in de eerste seizoenshelft. Een complete achterhoede die eruit lag en ook de enige capabele spits heeft 6 wedstrijden gemist. Dat zou ook Ajax of PSV opbreken. Al heeft Ajax ook behoorlijk wat personele problemen op links gehad. Ik ben nog steeds van mening dat deze 3 ontzettend aan elkaar gewaagd zijn, en dat als PSV een dipje krijgt er werkelijk niets meer van over blijft. Ze wonnen alles net op het nippertje, nu is dat vaak juist de kwaliteit van een kampioen maar ik zeg zeker niet dat ze er al zijn.
 
ray
 
1
16 januari 2018 om 17:37
De pech die ze dit jaar hebben, klopt, maar vorig jaar zat alles weer mee, dus dat is altijd om het even. Alleen psv heeft als enigste nog weinig problemen dit seizoen
 
stan92
 
0
17 januari 2018 om 21:00
Ik vind juist het omgaan met "pech", en voornamelijk het opvangen van blessures, een sterke indicatie van de kwaliteit van een ploeg gezien over het hele seizoen. Je weet dat je te maken zult krijgen met blessures en daarom moet je ook in de breedte een goede ploeg hebben en flexibel kunnen zijn in je opstelling. Ik verwacht niet dat Feyenoord nog een rol zal kunnen spelen in de titelrace, tenzij v. Persie een kwaliteits en mentale boost zal kunnen geven die Kuyts terugkeer zal kunnen evenaren.
 
tinus45
 
7
16 januari 2018 om 15:21
"we moeten voor de winst gaan". Laat de uitspraken zoals, 'stappen gezien en progressie geboekt maar thuis dan en geef je basis team elf messen mee voor tussen de tanden, want verlies is zo goed als over en uit met de competitie. Hoop weer eens op een spannende en goede topper van eigen bodem, want de voorgaande topwedstrijden hadden dit niet allebei. We zullen zien wat het word, ik zet mijn centen eerlijk gezegd op Ajax, maar ik laat mij graag verrassen.
 
TheRazer
 
11
16 januari 2018 om 16:47
Ik kijk er ook naar uit! Vooral naar de onderlinge duels. Hoe doet nieuwe aanwinst Tagliafico het tegen een in bloedvorm verkerende Berghuis? St.Juste tegen Kluivert en Haps tegen Neres worden ook interessante gevechten.
 
LeLeLe
 
0
16 januari 2018 om 18:29
Haps zal zeer waarschijnlijk nog niet beginnen
 
voetbalfreak
 
8
16 januari 2018 om 15:23
De vraag is hoe gaat Feyenoord de wedstrijd in, laten ze ajax komen of zoeken ze zelf de aanval op. Ze hebben wat goed te maken gezien de ranglijst dus ik verwacht het tweede. Ook omdat de verdediging van Ajax hun zwakste schakel is.
 
Sulejmanii
 
42
16 januari 2018 om 15:46
Mmm apart.. Kijk je wel wedstrijden van Ajax? Met de Ligt en Wober hebben we een centrum waar ik vrolijk van word. Linksachter hebben we een kleine Zuid-Amerikaanse vechter die ook kan voetballen, en waar ik veel geloof in heb. En Veltman lijkt eindelijk het licht gezien te hebben, al een jaar bijna vind ik hem zo goed als foutloos spelen en solide. Aanvallend wel pover, maar hij is een cv en hij heeft echt stappen gemaakt naar stabiliteit. Het werd eens tijd. ðÿ˜
 
voetbalfreak
 
6
16 januari 2018 om 15:59
Ik vind het middenveld en de aanval toch wel beter, het klopt dat De Ligt zijn standaard foutjes niet meer maakt en Wober ook zeer degelijk is. Wat betreft Veltman lijkt wel stil te staan in zijn ontwikkeling, over Dijks nog maar te zwijgen. Over de nieuwe linksback kan ik nog geen zinnig woord over zeggen.
 
Kyle66
 
17
16 januari 2018 om 16:03
Veltman staat stil in zijn ontwikkeling? Goh, dan weet jij het dus beter dan alle objectieve statistieken. Uit die cijfers blijkt overduidelijk dat Veltman een van de beste verdedigers in de Eredivisie is en heel weinig fouten maakt. Maar het is wel fijn dat jij zo over hem denkt. Als Feyenoord ook zo denkt, wordt het een leuke middag voor Veltman.
 
WillemHolder
 
12
16 januari 2018 om 16:06
Lachwekkend, ik lees al sinds 2014 dat Veltman op basis van cijfers een van de betere verdediger is... elk jaar dus een van de beste verdediger. Grappig dat hij nu nog in de eredivisie speelt. Veltman is gewoon een solide verdediger. Niks bijzonders verder.
 
Jbrazyca
 
7
16 januari 2018 om 16:08
Nou ik kijk ze, en Ajax verdediging is inderdaad heel matig. De ligt speelt niet zo goed als jij beweert, moet wel toegeven dat Veltman sommige wedstrijden inderdaad goed doet.
 
ninjakai
 
9
16 januari 2018 om 16:25
Ff serieus, de ligt is echt een beest. Bij tijd en wijlen was hij de enige echte verdediger die achterin stond en dan bleef Ajax relatief makkelijk overeind. Na die blunder tegen Jorgensen heeft hij echt stappen gezet. 100% geconcentreerd de hele wedstrijd. Echt keizer deed veel verkeerd, maar zowel van Beek als de Ligt zijn echt gegroeid onder zijn leiding.
 
voetbalfreak
 
2
16 januari 2018 om 16:39
Ja ik zeg lijkt, die gozert kwam als een komeet in het eerste van Ajax, stond in de Champions League zijn mannetje. Mocht als waardering mee naar Brazilië in 2014. Wil je nu beweren dat die jongen sindsdien nog grote stappen gemaakt heeft.
 
voetbalfreak
 
0
16 januari 2018 om 16:41
Grappig dat hij nog in de eredivisie speelt zeg je letterlijk. Waarom zou dat zijn? In 2011 kon de spits van notabene NEC Nijmegen ook mooie cijfers overleggen, namelijk als topscorer vd eredivisie.
 
Kyle66
 
3
16 januari 2018 om 16:55
Niemand zegt dat Veltman een topverdediger voor de hele wereld is. De statistieken wijzen uit dat hij in de Eredivisie een topverdediger is. Lezen kan heel moeilijk zijn soms... Nogmaals, laat Feyenoord maar lekker denken dat Veltman een slechte verdediger is. Onderschatting is altijd fijn!
 
fred1960
 
2
16 januari 2018 om 17:12
Hoe je het ook bekijkt Ajax heeft de minst gepasseerde verdediging. Daarnaast is Wöber weer terug en staat er op links nu een Zuid Amerikaanse bijter. Ik ddnk dat de meeste ploegen zich hier op gaan stuk bijten beginnend met Feijenoord. Ik zeg 3-0 voor Ajax zondag.
 
voetbalfreak
 
3
16 januari 2018 om 17:23
Wat dat betreft lees ik dat jij mij woorden in mond wil leggen die ik niet heb gebruikt. Enfin, nu we het toch over lezen hebben ben ik benieuwd waar ik de statistieken van de heer Veltman kan lezen over dit seizoen.
 
Kyle66
 
1
16 januari 2018 om 17:56
Ik heb net even gegoogeld en vond binnen enkele seconden artikelen van onder anderen SciSports waarin dat wordt gesteld. In een ander artikel staat dat hij meer intercepties heeft dan Botteghin. Ik zou zeggen: tik "statistieken Veltman" in en je hebt binnen seconden bewijs.
 
voetbalfreak
 
1
16 januari 2018 om 18:09
Botteghin heeft dit seizoen niet veel gespeeld door een knkeblessure? dus dan snap ik waarom Veltman meer intercepties heeft. Toch een prima verdediger die Veltman.
 
BenNL
 
26
16 januari 2018 om 15:47
Ik denk dat Ajax de sterkste achterhoede van de eredivisie heeft eerlijk gezegd, en het kan ook nog verdedigend of aanvallend ingericht worden door met de positie van De Jong te spelen. Met Veltman, De Ligt, Wober, Viergever, Tagliafico heb je een ijzersterke achterhoede. Maar het middenveld en de aanval van Ajax is momenteel ook in uitstekende vorm dus misschien heb je wel gelijk. Het lijkt me eerlijk gezegd een kansloze missie of ze nou aanvallend of verdedigend de wedstrijd in gaan. Ik denk dat Feyenoord vooral moet hopen dat de scheidsrechter toe zal laten dat ze op en over het randje kunnen gaan qua felheid, en dat Ajax ze onderschat. Ik vrees een afstraffing als Neres en Kluivert hun vorm halen, Huntelaar is dit seizoen veel sterker dan Dolberg en heeft een goede klik met Neres, en Ziyech weet Kluivert en Neres ook goed te vinden dit seizoen. Ik gok op een overwinning voor Ajax met minstens 3 doelpunten verschil.
 
Capis
 
5
16 januari 2018 om 15:59
@bennl: Een verschil van 3 doelpunten... Ja want Dat doet ajax dit jaar zo vaak en loopt veel over tegenstanders heen? doet nu net alsof je tegen een NAC of Sparta moet. Ik zie ook Feyenoord niet winnen puur omdat ze dat nooit doen. En altijd grootspraak hebben klappen er op bla bla maar eenmaal tegen Ajax komt er een soort van angst in ofzo. Maar Feyenoord heeft de minst gepasseerde verdediging dan zie ik Ajax niet zo maar even 3 doelpunten verschil maken.
 
Zytto34
 
23
16 januari 2018 om 16:05
Nou we hebben dit seizoen met 3 doelpunten verschil gewonnen van psv, feyenoord en pec. Toch 3 van de 4 best presterende teams in de Eredivisie buiten ons zelf om.
 
Kyle66
 
4
16 januari 2018 om 16:05
Capis, je weet dat het maar 1 doelpunt scheelt met Ajax? Natuurlijk heb je gelijk, maar zoals jij het brengt, lijkt het net alsof Ajax veel meer tegendoelpunten heeft geïncasseerd.
 
Capis
 
5
16 januari 2018 om 16:10
@kyle: Nee zolees jij het zo stel ik het nergens en zeg ik ook niet! Ik zeg ook nergens iets over de verdediging van Ajax... zo is alleen hoe jij het opvat misschien. zo als je zelf hier boven wijs zegt de objectieve statistieken wijzen uit dat Feyenoord juist de meest stabiele verdediging heeft. En dat terwijl ze bijna een half jaar er minstens 4 man miste!
 
SjaakC
 
7
16 januari 2018 om 16:16
Minst gepasseerde verdediging...een kwart van doelpunten heeft Ajax voor haar rekening genomen. En jij ziet Ajax niet even 3 doelpunten maken. Dus...
 
TheRazer
 
10
16 januari 2018 om 16:24
Ja Sjaak, en hoe geflatteerd was die uitslag. Feyenoord heeft dr beste verdediging met Haps, Tapia, Van Beek en St.Juste. daarachter heb je nog Botteghin, Van der Heijden, Malacia en Nieuwkoop. Die luxe hebben andere clubs niet hoor?
 
Kyle66
 
1
16 januari 2018 om 16:58
De uitslag was geflatteerd, maar hij staat er toch maar. En Ajax heeft ook verdedigers moeten missen. Maar aan het eind van het seizoen zullen we vanzelf merken wie gelijk heeft.
 
adutchbrew
 
3
16 januari 2018 om 21:13
Therazer, Wat een statement. Feyenoord heeft de beste verdediging? Ik kan het er nergens uit afleiden. Misschien dan ik geen specifieke 010 bril gebruik. Ze hebben een goede verdediging, maar om zomaar te stellen dat het de beste is is een kwestie van mening, zeker geen feiten.
 
Sirius
 
6
16 januari 2018 om 15:27
Natuurlijk goed om nog steeds naar Ajax en PSV te kijken. Wil je nog wat van dit seizoen maken, zul je toch op z'n minst de derde plaats moeten pakken en dat kan alleen als de ploeg gezonde druk op kan roepen en dat doe je door telkens naar boven te kijken. Echter zie ik het niet gebeuren. Dit Feyenoord is te kwetsbaar als het niet loopt. Ze deden het de laatste weken weer goed, maar ik denk niet dat deze selectie de kwaliteiten heeft om een hele seizoenshelft constant te presteren. Hebben toch wat zwakke plekken en de bank is ook niet heel geweldig. Echter kan het wel helpen om Van Persie er weer bij te hebben. Die voegt denk ik nog wel aardig wat toe.
 
Capis
 
7
16 januari 2018 om 15:47
@sirius: Juist de bank is sterk. Ze hebben een ongekend aantal blessures gehad het eerste half jaar. Daar bij ook nog een zwaar programma met de CL en dan alsnog maar 6 punten achter op Ajax. Je gaf het al aan nu aan het einde liep het juist wat beter en de ziekenboeg is nu ook nog eens leeg. Heel de verdediging is afwezig geweest, de eerste spits een lange tijd ook nog eens. Dat zijn gewoon dingen die lastig op te vangen zijn zeker met zo'n druk programma.
 
adutchbrew
 
4
16 januari 2018 om 21:18
Zo Capis, Hoevaak hebben jullie (ik weet niet of jij specifiek daar onder valt) niet lopen te beweren toen Ajax Europees speelde, dat het professionals zijn en dat ze het moeten kunnen opbrengen om 2x per week gewoon 100% moeten kunnen geven. Dat het een mannensport is en niet voor jongetjes. En nu is dit opeens wel een factor? jullie blijven net zo onvoorspelbaar als Feyenoord's geschiedenis zelf: vaker helemaal niets.
 
Finalvoetbal
 
14
16 januari 2018 om 15:28
Wat verwacht jij van Ajax-Feyenoord? - 30% verwacht winst Feyenoord - Dit vind ik nog een erg hoog percentage. Zal waarschijnlijk meer hoop zijn dan dat mensen dat daadwerkelijk denken. Anders raad ik deze mensen aan om snel de Toto in te vullen. Je krijgt per ingelegde euro bijna 5 euro voor terug.
 
Constant kante
 
6
16 januari 2018 om 15:31
@finalvoetbal Mee eens. Ik vind die 30% super optimistisch.
 
TheRazer
 
20
16 januari 2018 om 15:53
Jij houdt je vast aan die geflatteerde 1-4 eerder dit seizoen? Ik hoop op een betere Klassieker, want die wedstrijd was niveautje 6e klasse.
 
Constant kante
 
2
16 januari 2018 om 16:23
@therazer Volgens mij reageerde je niet op mij direct maar ik wilde je toch laten weten dat ik het 100% mee eens ben dat de vorige Klassieker van het niveau 6e Klasse Knvb was. Al is dat een beetje een belediging naar de 6e Klasse. Ik vond die wedstrijd een aanfluiting, een persiflage op voetbal. Juist omdat dit ongeveer de beste twee ploegen van Nederland betrof. Dat die zo ver door de ondergrens zakten (beide ploegen trouwens, sommige Ajax supporters denken echt volkomen ten onrechte met een blik op de uitslag dat Ajax wel aardig speelde. Dat deden ze absoluut Niet!) is ongelofelijk. Maar in min voorspelling houd ik me echt niet vast aan die 1-4 die nergens over ging. Ik houd me vast aan de resultaten van de afgelopen, nou pak-hem-beet, 35 jaar in Amsterdam. Feyenoord wint er zelden.
 
Finalvoetbal
 
8
16 januari 2018 om 16:27
@ Therazer, de uitslag was geflatteerd maar de overwinning zeer zeker niet ;-) Feyenoord was 15 minuten beter en Ajax de overige 75 minuten. Maar op basis van een betere selectie van Ajax en het feit dat Ajax al meer dan 10 jaar thuis niet meer heeft verloren van Feyenoord acht ik net zoals de wedkantoren de kans klein dat het gaat gebeuren.
 
TheRazer
 
7
16 januari 2018 om 16:31
Klopt, de historie spreekt niet in Feyenoords voordeel, maar historie is historie. Ik vind niet dat je je daaraan vast kan houden, want elk jaar is namelijk anders. De laatste jaren moet je ook wel toegeven dat Feyenoord bijna elke keer de betere was, maar dat ze het niet in score uit konden drukken. Feyenoord is gewoon in staat om in de Arena te winnen, puur kijkend naar de vorm en de flow waar Feyenoord momenteel in zit. We doen nou net of Feyenoord geheel kansloos is en dat Ajax speelt tegen een club van het kaliber Roda JC ofzo (met alle respect).
 
TheRazer
 
8
16 januari 2018 om 16:32
De overwinning was inderdaad terecht, dat wil ik nog even vermelden.
 
Finalvoetbal
 
9
16 januari 2018 om 16:38
@ Therazer, ''feyenoord de laatste jaren beter'' Kijken we naar de laatste wedstrijden: Feyenoord - Ajax: 1-4 (ajax terecht gewonnen) Ajax - Feyenoord: 2-1 (ajax terecht gewonnen) Feyenoord - Ajax 1-1 (feyenoord was beter) Ajax - Feyenoord - 2-1 (ajax terecht gewonnen) Ajax heeft dus 75% van de potjes terecht gewonnen. De enige die niet gewonnen werd was een puntendeling.
 
FR-4life
 
7
16 januari 2018 om 17:35
Ik heb al jaren geen zin meer in deze wedstrijd als Feyenoord zijnde. Continu een grote bel voorafgaand aan de wedstrijd. Tijdens de wedstrijd spelen ze in de arena continu als Junioren die voor het eerst op het veld staan. Ik kan er echt nauwelijks meer naar kijken.
 
LeidseHood
 
1
16 januari 2018 om 18:27
Snap ik wel. Vaak zie je feyenoord in andere wedstrijden veel beter spelen.
 
Baardgrasmus
 
3
16 januari 2018 om 16:04
Qua onderlinge verhoudingen is 30 procent laag. Qua historie is het helaas inderdaad vrij hoog.
 
WillemHolder
 
2
16 januari 2018 om 16:10
Want Ajax is idd zoveel beter dan Feyenoord. Ze staan natuurlijk ook dik achter Ajax qua punten... het voordeel is idd voor Ajax, maar doen alsof het een walkover wordt voor Ajax en dat de kans maar 1% is voor Feyenoord zegt misschien ook wel iets over jou...
 
Finalvoetbal
 
4
16 januari 2018 om 16:34
@ Willem, ik zeg nergens dat het een walkover wordt of dat Feyenoord maar 1% kans heeft. Ik zeg dat ik het opmerkelijk vind dat 30% denkt dat Feyenoord wint. Dat jij denkt dat ik Feyenoord maar 1% kans geeft zegt denk ik meer over jou dan over mij. Ik zeg dat namelijk nergens. Mijn percentage zou zijn: Winst Ajax 60% kans Gelijkspel 20% kans Winst Feyenoord 20% kans
 
Westend
 
1
16 januari 2018 om 16:10
Al met al is het heel erg afwachten hoe de ploegen uit de winterstop komen. Best jammer eigenlijk dat de wedstrijd nu al wordt gespeeld, zonder dat ze weer in een normale flow zitten. Spelers zullen wel zijn uitgerust, maar wellicht weer wat minder ingespeeld. Benieuwd of dat nog wat effect heeft op de kwaliteit van het spel.
 
Constant kante
 
10
16 januari 2018 om 15:30
Elk jaar weer zie ik mooie teksten komen uit het Feyenoord kamp. Over dat ze echt wel kansen hebben om van Ajax te winnen, in Amsterdam nog wel, en dat Feyenoord daar altijd voor moet gaan. Klopt allemaal natuurlijk. Maar ja, dan is de wedstrijd geweest en dan heeft Ajax weer gewonnen en Feyenoord alweer verloren. En ik denk dat het dit jaar niet anders zal zijn. Heb echt geen idee waar Feyenoord het van moet hebben of vandaan moet halen om van Ajax te winnen in Amsterdam. Maar wie weet heeft Gio dat idee wél. Wgz!
 
 
23
16 januari 2018 om 15:42
Het is ook iets mentaals. Ajax is gewoon altijd extra goed tegen Feyenoord en Feyenoord extra slecht tegen Ajax. Ik heb echt het idee dat Feyenoord zo ongeveer de favoriete tegenstander van ajax is. Als zelfs Roda en Willem 2 weleens perongeluk winnen in de Arena, waarom lukt Feyenoord dat dan nooit. bij Feyenoordspelers werkt de klassieker als een soort rode loop waardoor ze in constante staat van forcering over het veld sprinten.
 
MGMV
 
7
16 januari 2018 om 15:43
Het is dat het allemaal voor de media moet, maar heb liever dat ze net als de trainingen tegenwoordig de persmomenten ook lekker besloten houden. Laat zondag maar zien dat je er klaar voor bent. Is alleen maar voer voor reacties als deze. Maar afijn; Gio kan ook moeilijk zeggen dat we niet hoeven op te komen dagen, omdat het verleden aantoont dat we vaker verliezen dan winnen in de Arena. En zelfs meer dan 10 jaar geleden voor het laatst wonnen. Ik vind Ajax en Feyenoord in principe aan elkaar gewaagd qua selectie, dus daar ''kunnen ze het van hebben'', maar van een overwinning ga ik al tijden niet meer uit. Een slechtere Klassieker dan de laatste zal het in ieder geval niet worden.
 
myvision
 
12
16 januari 2018 om 15:31
" Plek nummer twee is voorronde Champions League,een belangrijk doel" - Raar doel. Feyenoord heeft afgelopen seizoen bewezen niets in de Champions League te zoeken te hebben, terwijl ze kampioen waren. Ajax heeft afgelopen seizoen bewezen dat zelfs wanneer je een Europese finale haalt en bij winst zeker zou zijn van de CL, je alsnog Europees voetbal kan missen het seizoen er op. Ik zou zeker het hoogst mogelijke als doel hebben, maar zou juist nu even zwijgen over de Cl.
 
AjaxBarca023
 
16
16 januari 2018 om 15:37
Maar dat ze het niveau niet aankunnen hoeft toch niet te betekenen dat CL meteen geen doel meer is? Je moet altijd streven naar het hoogsthaalbare en dat is voor Feyenoord op dit moment voorronde CL. Ja en dat ze dit seizoen zijn afgedroogd dat is natuurlijk een feit, maar op dit moment heeft geen enkele club iets te zoeken in de CL & Ajax zeker niet.
 
jorisdijk
 
10
16 januari 2018 om 15:38
Je vergeet even het belangrijkste aspect aan een CL ticket. En dat is de aantrekkingskracht van je club. Jongens zijn eerder geneigd om naar je toe te komen als dat op tafel ligt. Het is natuurlijk wel bijna 20 miljoen euro als je je weet te plaatsen. Waarom zou dat geen doelstelling moeten zijn. Zeker als je zondag Ajax weer vol in het vizier kunt krijgen door de punten mee te nemen.
 
 
6
16 januari 2018 om 15:43
Dat niets te zoeken snap ik niet. De nummers vier in de poule heb je ook nodig voor het toernooi. Daarnaast krijg je er geld voor. Als je alleen gaat als je kans maakt hem het toernooi te winnen, kunnen we ons net zo goed uitschrijven bij de Uefa. Ik vond die overwinning op Napoli en de uitwedstrijd tegen City zeer vermakelijk en daar gaat het toch uiteindelijk om bij de Nederlandse ploegen in de CL, meedoen. Winnen is toch onmogelijk.
 
Baardgrasmus
 
11
16 januari 2018 om 16:05
Met jouw redenatie heeft Ajax en PSV dit jaar niet eens iets te zoeken in de Europa League, dus hun doel om Europees voetbal te halen is een raar doel voor dit seizoen?
 
myvision
 
6
16 januari 2018 om 16:15
@baardgrasmus: Dat gaf ik al aan. Ik ben ondanks dat het afgelopen zomer een incident was dat Ajax zich via 4 verschillende wegen niet kon plaatsen (EL winst, kampioenschap, voorronde CL via 2e plek en voorronde EL na het niet halen van de CL) wel erg geschrokken van Ajax in die periode. Deels heeft dat te maken met Nouri, deels ook omdat de Nederlandse clubs op zijn zwakst zijn in de periode juni tot september. Laten we afgelopen zomer het Nederlandse voetbal als incident beschouwen en ze mijn negativisme komende zomer de mond snoeren!
 
Baardgrasmus
 
1
16 januari 2018 om 16:51
Dan is iets meer realiteit richting Feyenoord denk ik ook wel op zijn plaats. Niemand zal zeggen dat de CL een succes was, maar helemaal niets te zoeken? Er zijn teams slechter geëindigd dan Feyenoord (benfica, Anderlecht, Monaco bijvoorbeeld). Tegen Shaktar twee aardige wedstrijden gezien, uit bij City pas in de slotfase verloren en thuis van Napoli gewonnen, niet eens onterecht. Het beeld van die twee eerste wedstrijden lijkt te beklijven, en nogmaals, het was niet de meest succesvolle campagnes. Maar ik denk dat je echt niets meer kan verwachten van de Nederlandse teams, zeker niet als je in pot 4 zit en uit pot 2 en 3 Manchester City en Napoli loot.
 
CocoAfc
 
1
16 januari 2018 om 17:09
Incident? Volgens mij komt Ajax nauwlijks tot nooit door zo een CL ronde. Incident wil ik het niet noemen, veranderd zo een finaleplaats niets aan.
 
myvision
 
3
16 januari 2018 om 16:11
Het was vrij ongenuanceerd en het verleden is geen garantie voor de toekomst, zowel in negatief als positief aspect. Laat ik het anders zeggen: ik zou het niet als hoofddoel stellen. Juist vanwege dat voorbeeld van Ajax afgelopen jaar: geen directe plaatsing door kampioenschap of EL winst, geen indirecte plaatsing via voorrondes, geen EL plaatsing via voorrondes. Van te voren had je de kans nihil geacht. @ajaxbarca023: Ajax zeker niet? Ajax doet iedere keer als de CL halen, wel echt mee om plek 2. PSV behaalde zelfs plek 2. Feyenoord was een schietschijf waarbij het ook zo is dat er bij Feyenoord een stuk minder mogelijk is financieel doordat ze het geld zowel niet op de bank als op het veld hebben staan. Stuk voor stuk goede voetballers hoor maar niemand gaat er bij Feyenoord voor boven de 20miljoen weg. @jorisdijk: dat aspect vergat ik inderdaad. Maar welke spelers zullen er nu blijven of zelfs komen als Feyenoord zich wel kwalificeert? @migi84: Ook eens. Als kampioen moet je altijd CL spelen, alleen zoals ik hierboven als zei: PSV en Ajax speelden, ook in moeilijke poules, vaak wel mee. Met Feyenoord werd gespeeld, wat logisch is gezien het financiele vermogen.
 
Capis
 
4
16 januari 2018 om 16:18
@myvision: Ja hoor PSV en Ajax doen mee om plek 2! Mooi verhaal ze halen het ook nooit en heel Nederland word steeds minder! als Ajax of PSV zo veel meer kans hadden hadden ze ook wel de EL in kunnen gaan... Oww wacht dat bleek al erg lastig! Daarbij was Feyenoord alles behalve een schietschijf! Ja de eerste pot tegen City ja. Gek heh tegen zo'n team die ook heel Engeland aan de kant schuift! Maar de andere wedstrijden was er geen 1 een schietschijf. Tegen Schaktar was het 2x spannend zelfs en uit tegen City waren ze zelfs dichtbij een stunt.
 
myvision
 
6
16 januari 2018 om 16:39
Eh jah, PSV werd 2e en faalde het seizoen daarna. Ajax deed iedere campagne onder Frank de Boer goed mee. Volgens mij versloeg Ajax City gewoon, toen ook kampioen van Engeland in wat bewezen was de zwaarst mogelijke poule met alleen maar kampioenen uit grote landen. Verder worden we niet per se minder, we stonden vorig seizoen nog in een finale. Een tegengeluid als in een aparte competitie voor Scandinavie, Belgie, wat Oostblok en Portugal zie ik dan weer wel zitten. Dan zal je zeggen: de Europa League, maar dan wint Manchester United de finale. dus nee. Geen kleine landen meer in de CL, dan geen grote landen meer in de EL.
 
Capis
 
2
16 januari 2018 om 16:52
@myvision: Ja ergens zou dat mooi zijn zodat je weer eens kan winnen. Maarja dan kan je je nooit meten met de echte top en zal het nog minder interessant worden voor gasten uit bijv Brazilië om hier te komen. en ook zal daar minder geld in omgaan zelfs dan in de EL, dan is het eigenlijk al helemaal niet de moeite waard. En winnen hoeft toch ook niet direct? Hetis wat je zelf zegt zie liever paar leuke spannende potten van Ajax tegen Schalke en Lyon dan tegen alleen maar zwakke teams alleen maar? Alleen het winnen van een Europees toernooi zal steeds moeilijker worden ja.
 
WillemHolder
 
2
16 januari 2018 om 16:13
Dus omdat ze slecht hebben gepresteerd moet Feyenoord er niet voor gaan? Waar gaat Ajax zich op mikken dan? Zij konden niet eens kwalificeren dus zij hebben er helemaal niks te zoeken. Denk dat Feyenoord daarin dus meer recht van spreken heeft dan Ajax en al helemaal meer dan PSV, die vorig seizoen minder punten pakte dan Feyenoord dit jaar.
 
Capis
 
4
16 januari 2018 om 16:13
@myvision: Pfff wel zuur ben je ook heh... Zou even zwijgen over de CL. Moet heel Nederland dan maar zeggen naja we gaan niet Europa in want heeft geen zin voor ons? Want ik zal je een geheim vertellen ook PSV en Ajax hebben er niks te zoeken! Maar dan wil je er nog wel in spelen, want het is een ervaring en goed leer moment voor de selecties hier. Daarbij had Feyenoord ook wel de pech dat tegen een City moesten die op dit moment het beste voetbal spelen van Europa. En Napoli dat zeker toen ook in wereld vorm was. Met een iets gunstigere loting kan het al eenstuk leuker zijn voor Nederlandse ploegen.
 
myvision
 
1
16 januari 2018 om 16:16
Ja, het is ook zuur. Mijn teleurstelling over onze topclubs in brede zin het afgelopen seizoen in combi met een keelontsteking zullen de hoofdredenen zijn. Verder klopt het. Ik geloof wanneer je kampioen wordt je een best gunstige voorronde CL loting hebt die Nederlandse topclubs allemaal zouden moeten kunnen doorstaan. Onze clubs hebben in de CL afgelopen jaren wel echt vaak ik de zwaarste poules gezeten.
 
Westend
 
2
16 januari 2018 om 16:19
Met die redenatie kan Nederland net zo goed de Champions League (of Europa League) ticket opgeven: want we hebben Europees gezien sowieso niks laten zien afgelopen seizoen. Feyenoord was vorig jaar gewoon het beste dat we in Nederland hebben en zijn terrecht naar de Champions League gegaan. Je hebt totaal geen garantie dat een andere ploeg (psv of Ajax) het beter hadden gedaan in deze poule. Ajax en PSV hebben zich nota bene niet eens geplaatst voor de Europa League....
 
myvision
 
1
16 januari 2018 om 16:35
Soms denk ik dat ook wel, uit zelfrespect. Als er ergens op veel fronten competitievervalsing gaande is, is dat in de door Uefa georganiseerde toernooien. Ik zou met de Scandinavische landen, Belgie, deels Oostblok en Portugal een tegencompetitie hebben opgestart.
 
ninjakai
 
0
16 januari 2018 om 16:43
Ja eigenlijk wel. Zou geen eens een heel slecht idee zijn. Ff in jezelf gekeerd. Zaken eerder op orde hebben en wat plekken kwijt. Zou best lekker zijn om een tijdje maar 4 Europese startbewijzen te krijgen (ongeacht welk moment van instroom). Schieten we vanzelf pijlsnel omhoog. Want zowel PSV, Feyenoord als Ajax kunnen een rol van betekenis spelen in de EL. Alle drie moeten ze leren zaakjes sneller op orde te hebben i.v.m. Mogelijke voorrondes. Ook kappen met play offs voor de bovenste drie plekken. Vierde ticket pak je maar via de beker, die play offs hebben ons echt helemaal niets opgeleverd Europees. Pakken Ajax, Feyenoord of PSV de beker en eindigen ze bij de bovenste 3 dan kan je voor dat seizoen een leuke play off organiseren als toetje.
 
Westend
 
1
16 januari 2018 om 17:02
Competitievervalsing? Volgens mij zijn alle ploegen uiteindelijk uitgeschakeld op pure kwaliteit/ vechtershart en inzet. De Nederlandse ploegen komen pas in September een beetje op gang, terwijl de tickets al in augustus worden verdeeld. Dan ben je er gewoon niet klaar voor. Portugal zit er normaal ook altijd heel lang in. De belgen hoor ik ook niet klagen.
 
gloryUnited
 
2
16 januari 2018 om 16:25
Feyenoord heeft dan ervaring in de CL. Dat zal zeker meespelen als ze het nog een keer doen. Daarnaast had Feyenoord veel geblesseerden waardoor het team niet ingespeeld was. Ik zeg niet dat ze anders overwinterd hadden maar ja misschien hadden ze dan 6 punten gehaald. In deze poule zat er niet meer in. Maar de laatste 2 wedstrijden toonden enigszins perspectief
 
est-1913
 
2
16 januari 2018 om 16:45
Champions League levert 30 miljoen op en zorgt voor enorm veel exposure. Boeiend als je dan 6 keer voor lul staat.
 
Supportert
 
0
16 januari 2018 om 18:36
Volgens jouw redenering moeten Ajax en PSV dus maar niet meer denken aan Europees voetbal, omdat het dit seizoen kansloos was? En ze zo slecht waren dat ze de voorrondes niet overleefden?
 
MGMV
 
12
16 januari 2018 om 15:32
We krijgen dalijk twee belangrijke wedstrijden kort achter elkaar, te beginnen met de grote rivaal waar we voor het laatst in 2005 (?) wonnen en de woensdag erna direct FC Utrecht. Bij verlies tegen Ajax wordt het gat erg groot en lijkt in principe alleen de derde plek nog haalbaar (wat nu ook het minimale doel is). Ben benieuwd hoe we uit de winterstop komen. Zeker na de goede reeks in december, waar de vorm bij diverse spelers weer hervonden leek. We hebben in ieder geval een volledig fit team. Drie punten zouden natuurlijk fantastisch zijn, maar is kijkend naar het verleden bijna een utopie. We gaan het meemaken.
 
reino33
 
8
16 januari 2018 om 15:38
Ik ben Feyenoord-fan, maar ik heb er totaal geen vertrouwen in. Het lijkt wel dat Feyenoord iedere keer naar de Arena gaat met de staart tussen de benen... Alleen als ze eens een keer lef tonen zit er een kans op resultaat in!
 
madtrend
 
4
16 januari 2018 om 15:51
Overwinning voor Ajax , St.juste die altijd centraal heeft gespeeld op rechts tegen Justin Op links een jonkie tegen de beste speler van Ajax op dit moment Neres . Zegt genoeg toch.
 
MGMV
 
15
16 januari 2018 om 15:57
St. Juste is juist een revelatie op rechts en speelde ontzettend sterk in zijn laatste wedstrijden. Dus dat zegt wat dat betreft niks. En ons jonkie speelde tegen Callejon (ook niet de minste) een hele goede wedstrijd. Maar Haps zal zondag spelen. Worden in elk geval mooie duels.
 
Capis
 
9
16 januari 2018 om 16:03
Een jonkie die Callejon ook gewoon wist te bespelen en die is toch wel een klasse beter dan Neres. Daarbij zal Haps zelf gewoon weer spelen denk ik maar dat daar gelaten. En St Juste zie ik juist graag tegen Kluivert gezien die ook snel is.
 
Damsko1103
 
1
16 januari 2018 om 22:32
Ik zeg kansloos voor een overwinning tegen ons. Ik weet het de bal is rond, maar het enige verlies voor ons zou al een gelijkspel zijn. Wat daarmee dus gelijk een overwinning voor fey zou betekenen. Tja ik heb n goed gevoel over deze wedstrijd dus maak ik me weinig zorgen.