Woedende F-Side gaat los op Halsema: 'Je bent nog k*tter dan corona'
Dinsdag, 4 augustus 2020 om 14:59

Ajax wilde maximaal 9.000 bezoekers toelaten in de Johan Cruijff ArenA voor het oefenduel met RKC Waalwijk van zaterdag 8 augustus en medio juli was hiervoor reeds een vergunning aangevraagd bij de gemeente Amsterdam. Ajax meldt dinsdag echter dat de vriendschappelijke ontmoeting achter gesloten deuren zal plaatsvinden, omdat er maandag nog geen definitieve beslissing was genomen omtrent de benodigde vergunning. Supportersgroepering F-Side legt de schuld duidelijk neer bij burgemeester Femke Halsema.

"Ajax en de Johan Cruijff ArenA hebben wekenlang hard gewerkt aan een plan om de testwedstrijden tegen RKC Waalwijk (aanstaande zaterdag) en FC Utrecht (13 augustus), volgens coronaprotocollen, zo soepel mogelijk te laten verlopen met 9.000 bezoekers", schrijft de F-Side dinsdag in een verklaring op de website. "15 juli dienden Ajax en de Johan Cruijff ArenA de plannen in bij de gemeente Amsterdam. Diezelfde gemeente die tijdens het hoogtepunt van corona 14.000 demonstranten op een kluitje toeliet op de Dam. Gisteravond (maandagavond, red.) had de gemeente Amsterdam nog geen vergunning afgegeven, waardoor de plannen in het water kunnen worden gegooid."

Ajax krijgt vergunning niet rond en houdt deuren van ArenA gesloten

Ajax krijgt geen vergunning van de gemeente Amsterdam om fans toe te laten in de Johan Cruijff ArenA.Lees artikel

"Als een dokter een fout maakt, wordt hij beschimpt en is hij getekend voor het leven. Femke mag nog steeds fout op fout maken, zonder hier op te worden afgerekend", vervolgt het verontwaardigde bestuur van de F-Side het statement. "De wereldstad Amsterdam, met 'Femke Kaakklem' voorop, wordt geleid door een stel amateurs. Femke, houd de eer aan jezelf en treed lekker af. Je bent nog k*tter dan corona. Femke rot op uit onze stad", aldus de aanhang van Ajax. De clubleiding doet er alles aan om fans toe te laten voor de oefenwedstrijd tegen FC Utrecht op 13 augustus, al is daar nog geen definitief besluit over genomen.

Na de Black Lives Matter-demonstratie van begin juni schreef de F-Side ook al een open brief aan Halsema, die het verwijt kreeg dat de coronamaatregelen op de Dam niet strikt werden nageleefd. In het schrijven werd onder meer verwezen naar het hardhandige politieoptreden voorafgaand aan het Champions League-duel met Juventus in 2019. Halsema kreeg onder meer aangewreven dat ze nooit excuses heeft gemaakt naar de Ajax-aanhang. Ook de beslissing van de burgemeester om in mei 2019 op het podium te verschijnen tijdens de kampioenshuldiging van Ajax werd niet gewaardeerd door de F-Side.

Meer nieuws
   
08:03
08:03
V/d Vaart zou duo aanstellen voor opvolging Arne Slot; Afellay enthousiast
6
   
08:00
08:00
Wie is de Italiaanse idealist die mogelijk de nieuwe trainer wordt van Ajax?
4
   
07:02
07:02
De Telegraaf: Geertruida 'wil dolgraag naar Liverpool' en staat ook op de radar
42
   
07:00
07:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord wakker maakte
17
   
06:00
06:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (77)

 
gloryUnited
 
531
4 augustus 2020 om 15:04
Anders stopt Voetbalzone even met items plaatsen van harde kernen van clubs. Dit gaat helemaal nergens over. Mensen die hier geinteresseerd in zijn lezen dit wel via de website van hun harde kern. Hier op VZ is het toch de bedoeling dat er inhoudelijke artikelen komen over het voetbal, transfers en achtergronden. Stukken tekst over de hetze tussen de burgemeester van amsterdam en een stelletje dorpsgekken dat zich hooligan noemt, past wat mij betreft hier niet tussen.
 
FRHich
 
178
4 augustus 2020 om 15:07
Ik wou net zeggen! Waarom worden doorgesnoven idioten een podium gegeven op het grootste voetbalsite van nederland?
 
CrazyDJ07
 
120
4 augustus 2020 om 15:09
Helemaal mee eens! Dit soort stukjes gaan echt helemaal nergens over en laten we dit soort hersenloze vooral niet nog meer aandacht geven, dan blijft de illusie dat iemand ze serieus neemt enkel maar groter.
 
Jansen Joenite
 
186
4 augustus 2020 om 15:09
Dit gaat echter niet alleen de harde kern aan, maar alle stadionbezoekers/supporters. Ze hebben hier m.i. volledig gelijk! Het is te gek voor woorden dat met alle wil van de wereld protocollen worden opgezet, om genegeerd te worden door de voetbalsupporterhatende burgemeester. De gekozen bewoording had uiteraard anders gekund.
 
wandering
 
106
4 augustus 2020 om 15:15
Je weet dat Amsterdam en Rotterdam weer code oranje hebben gekregen, neem aan dat B&W wel wat anders te doen hebben dan over een oefenpotje te debateren. Nu kan volgens jou dan, de burgemeester een voetbal hater zijn, zij beslist natuurlijk niet in haar eentje of er wel of geen publiek mag bij een oefenwedstrijd
 
Piranha
 
55
4 augustus 2020 om 15:20
Hadden ze misschien die demonstratie ook moeten verbieden. Okay fouten worden gemaakt maar Ajax heeft een veilig protocol om toeschouwers volgens de maatregelen toe te staan en dus kan zij of een va de wethouders daar toch ook even tijd voor maken om dat goed te keuren lijkt me. Ajax is Amsterdam promotie en dus belangrijk voor ze. Anders werkt ze een uurtje langer, dat is niet teveel gevraagd lijkt me. Een terecht standpunt van de F-side ookal is de communicatie wat schreeuwerig. Maarja dat past bij een 'harde-kern'.
 
wandering
 
19
4 augustus 2020 om 15:31
Denk dat als B&W ergens spijt van heeft dat het wel is dat ze toen die demonstratie hebben laten doorgaan, ben ook geen fan van Halsema en wat mij betreft een van de slechtste burgemeesters na v Hall en was ze na de demonstratie naar huis gestuurd, maar kan mij zo voorstellen dat B&W nu andere prioriteiten heeft, het is natuurlijk niet zo dat ze ff op een formuliertje moet kijken, ze moet ook in kunnen schatten/uitrekenen of ze in deze vakantietijd en met de nieuwe coronamaatregelen genoeg politieinzet heeft om de supporters te begeleiden
 
Dweyer
 
75
4 augustus 2020 om 15:32
Ja, want een potje voetbal kijken is hetzelfde als je grondwettelijk recht om te protesteren. Wat een bizarre vergelijking.
 
Thamike
 
25
4 augustus 2020 om 16:12
Gaat niet om de vergelijking maar om hoe ze met 2 maten meet qua veiligheid en snelheid van vergunningen behandelen. Deze burgemeester is incapabel en weet niet hoe ze moet besturen.
 
gloryUnited
 
26
4 augustus 2020 om 16:19
@thamikedat heet prioriteiten stellen. Zal vast nog wel eens vaker voorkomen dat voetbal een keer niet de hoogste prioriteit geniet. Wen er maar aan
 
Savano
 
19
4 augustus 2020 om 16:38
@Thamike ze meet inderdaad met twee maten ja, de één is grondwettelijk en deze niet. Een grondwettelijke bepaling overstijgt een vergunning. Kon ze de Dam demonstratie stoppen, ja maar hoe? Precies, met hetgeen waartegen gedemonstreerd werd nee da's lekker slim. Daarnaast snap ik sowieso niet waarom men zo ongesteld deed daarover omdat het grondwettelijk was plus er geen corona toename geconstateerd is na die bijeenkomst. Verdiep je eerst voordat je gal spuwt ... Ik ben ook geen Femke fan maar men gaat nu wel erg ver door alles maar dan ook alles wat ze doet af te zeiken. Ze heeft verantwoordelijkheden en de daarbij behorende afwegingen te maken die wij burgers niet hebben. Het is lekker makkelijk vanaf de zijlijn roepen. Niet?!
 
Tipptopp
 
20
4 augustus 2020 om 18:20
@Savano dat jij als argument aandraagt dat er achteraf geen Corona toename is geconstateerd laat wel zien hoe jij er tegen aan kijkt. Dat is natuurlijk het grootste kul argument dat er is. Verder kon zij de betoging verbieden ivm het belang van de volksgezondheid maar zij vond het andere belangrijker. Sterker nog, zij ging er persoonlijk (geen ambtsketting) in mee. Nu is er een toename en grijpt ze ook slechts beperkt in. Maar als de voetbalclub die de stad over de hele wereld onder de aandacht brengt een test wil doen om te zien of eea mogelijk is, heeft weken lang geen tijd om zich hier mee te bemoeien en lijkt het credo: ff wachten dan is het afwijzen niet nodig. Nu ben ik niet de persoon die vanaf de zijkant iedereen veroordeeld maar eerlijk is eerlijk, Famke heeft er te vaak naast gezeten en bewijst daarmee dat zij het niveau (nog) niet heeft. Om in voetbal termen te blijven: als iemand aantoont het niveau niet te hebben moet je die iemand wisselen!!!
 
Savano
 
3
4 augustus 2020 om 18:52
@Tipptopp dat jij het kul vindt maakt het nog geen feit. Zelfs dan overstijgt grondwettelijk de volksgezondheid, drie keer raden waarom: juist ja vrijheids van meningsuiting gaat boven alles en terecht. Had Femke dit verboden, zat ze hoe dan ook fout als men een rechtzaak had aangespannen. Tuurlijk snapt men de volksgezondheid redenen maar in feiten als redelijke reden maar zij mag haar burgers geen grondwettelijke rechten verbieden. Zoek maar op ... Dit toont precies in hoeverre men zich hierin verdiept heeft, niet dus. Wat jij kul noemt, is nog grappiger ik haal aan dat die demonstratie tot geen enkele extra besmetting heeft geleid (achteraf bekeken). Precies hetgeen waar men zooooo bang voor was, om vervolgens wel te willen hossen in allerlei cafés en op terrasjes klef op elkaar. Wat is 'ernaast zitten' volgens jou? Zij heeft afwegingen te maken waar jij niks van af weet of wordt soms zelfs gestuurd vanuit Den Haag. Roepen dat ze ernaast zat bij bepaalde onderwerpen is een mening, een mening van jou. Breng deze dus aub niet als een feit! Ik was trots dat Femke erop de Dam was en het toeliet. Er zijn zat mensen die vrijheid v. Meningsuiting belangrijker vinden dan de volksgezondheid, waaronder ikzelf en blijkbaar dus ook de mensen op de Dam. Wat wilde men anders hard politie optreden? Nee, dat had de anderhalve meter geholpen of het geen waar tegen gedemonstreerd werd 'geholpen' toch? Zij maakt de afwegingen niet wij, zij draagt die verantwoordelijkheden niet wij. Ze toont niks aan want die kwalificatie die jij aan haar ambt toe dicht zijn de jouwe. Los daarvan, is de Ajax aanhang fan van geen enkele burgemeester geweest. Cohen niet, vd Laan niet en Femke nu ook niet. De laatste die gedoogd werd was Patijn geloof ik ... kortom breng jouw mening niet als feit zeker niet als meerdere kanten aan het verhaal zitten.
 
AmazingNinja
 
23
4 augustus 2020 om 19:07
Wat een onzin. Die demonstratie had juridisch gezien gewoon ingeperkt/gestopt kunnen worden op gronde van de volksgezondheid. Maar protesteren tegen politiegeweld in Amerika tegen donkere mensen had een hogere prioriteit dan de volksgezondheid in NL. Dat is pas een zieke manier van prioriteiten stellen. Maar goed, de demonstratie paste natuurlijk bij de partij van famke, terwijl ze als burgermeester boven de partijen moet staan. En dat jij protesteren belangrijker vind dan volksgezondheid is prima, maar daarom is het ook heel erg fijn dat jij geen bestuurder bent in NL. nu is het goed afgelopen, zonder een extreme toename in corona direct na de demonstratie, maar wat als het anders was gelopen?
 
Dr. Duck
 
14
4 augustus 2020 om 19:10
Vrijheid van meningsuiting gaat boven volksgezondheid! En dat staat in de grondwet? Misschien moet jij die grondwet een seen keer goed doornemen, want dat jij dit als vaststaand feit wil benoemen is werkelijk ongelooflijk. Natuurlijk is dat niet zo. Er zijn niet voor niets demonstraties afgebroken en verboden vanwege de volksgezondheid.
 
AmazingNinja
 
14
4 augustus 2020 om 19:21
Oh ja savano, dit vond ik na 1 seconde googlen: "maar net als de demonstratievrijheid is de vrijheid van meningsuiting geen absoluut recht: het mag door de overheid ingeperkt worden als dit nodig is om de rechten of goede naam van anderen te beschermen of in het belang van de nationale veiligheid of ter bescherming van de openbare orde, de volksgezondheid of de goede zeden." komt van mensenrechten.nl. Dus misschien moeten we jouw stukje maar typeren als 'kul'.
 
Thamike
 
4
4 augustus 2020 om 22:18
@Savana ik wil echt met iedereen in discussie en zit er ook wel eens naast maar ik ga echt niet in discussie met iemand die wil dat ik me ergens in verdiep omdat achteraf er weinig extra besmettingen waren. Iemand die niet leest aangezien ik geen vergelijking maak met een demonstratie en een voetbal wedstrijd maar met het nemen van beslissingen en snelheid en de redenen. Daarnaast hoeft een burgemeester geen geweld uit te oefenen aangezien iedereen daar toch tegen geweld was?? Dus vragen had toch genoeg geweest?? Hmm laat het eens bezinken.
 
Sulejmanii
 
0
5 augustus 2020 om 05:11
Idd Dweyer, twee totaal andere dingen. Wat overigens niet zo gepland was.
 
Twenteov
 
1
5 augustus 2020 om 12:14
Vrijheid v meningsuiting vind jij belangrijker dan volksgezondheid? Wauw. Moest die demonstratie per se nu gedaan worden omdat er in de VS iets gebeurt? Compleet bezopen.
 
Thamike
 
12
4 augustus 2020 om 16:16
@Glory dit heeft toch gewoon met voetbal te maken? Sterker nog dit heeft meer met voetbal te maken dan de vakantie foto’s van voetballers of de hele VI discussie is of wat John de Mol vind of de harde kern heeft zich geuit maar dit geldt voor alle supporters die hierheen zouden willen. Past hier zeker tussen want harde kern supporters gaan al even lang mee als het voetbal zelf.
 
gloryUnited
 
32
4 augustus 2020 om 16:21
Het openlijk uitschelden van een burgemeester die gewoon haar werk doet en in de huidige tijden een oefenwedstrijd van Ajax niet als prioriteit ziet heeft erg weinig met voetbal te maken. Ben het met je eens dat die Talpa-rel en die instagram posts hier ook niet thuis horen. Dat praat echter niet goed dat dit soort dorpsgekken een podium krijgen en dan ook nog eens geciteerd worden. Totaal ongepast
 
JK-Ajax
 
19
4 augustus 2020 om 16:41
Deed ze maar eens gewoon haar werk, zij maakt er een grote puinhoop van daar natuurlijk. Niet consequent in haar beslissingen en zorgt ervoor dat het nu weer code oranje wordt. Loopt continu achter de feiten aan in de hoofdstad. Incapabel als het maar kan. Uiteraard verwoorden dit soort idioten het belachelijk, maar onvrede snap ik wel.
 
gloryUnited
 
19
4 augustus 2020 om 16:51
Er is een verschil tussen haar werk doen en haar werk goed doen. dat het weer code oranje wordt komt ook door alle mensen die gewoon weer naar het centrum van Amsterdam gaan, in kroegen gaan zitten en gaan winkelen. Als mensen de drukte weer opzoeken is het logisch dat het terug komt. Verder: als de F-side ergens mee zit, moeten ze een nette brief met gegronde argumenten naar de gemeenteraad sturen. Dat is de manier waarop wij het in Nederland hebben afgesproken met elkaar. Niet door te gaan schelden of op een gewelddadige manier.
 
Tipptopp
 
6
4 augustus 2020 om 18:26
@GloryUnited als mensen zich niet aan de voorschriften houden moet zij er voor zorgen dat zij dit wel doen. Daar is een burgemeester nl voor. Die is immers verantwoordelijk voor handhaving! Als blijkt dat mensen zich daar niet aan houden (iets wat zij zelf tijdens de betoging ook niet deed) moet zij ingrijpen. Als zij daar niet ingrijpt en vervolgens andere zaken die aantonen wel zich aan de regels te willen houden, niet toestaat is dat een flinke blunder.
 
Lierse1997
 
0
4 augustus 2020 om 18:59
Welke mogelijkheden zijn er eigenlijk voor burgemeesters om echt te handhaven? Want voor zover ik het begrepen had zijn de meeste maatregelen alleen “ten sterkste aanbevolen”. Kun je bijvoorbeeld een boete krijgen voor het niet handhaven van de 1,5m?
 
AmazingNinja
 
8
4 augustus 2020 om 19:08
Het probleem is dat deze burgermeester niet gewoon haar werk doet.
 
AmazingNinja
 
5
4 augustus 2020 om 19:11
Als je 1 seconde gegoogled had, had je dit kunnen lezen op de website van de politie: "waarvoor kunnen politie en boa`s nog boetes uitdelen en hoe hoog is die boete? Ben je met drie of meer mensen bij elkaar op straat, vallen jullie niet onder de uitzonderingen die we hierboven noemen, en houden jullie gã©ã©n 1, 5 meter afstand, dan ben je nog steeds strafbaar. Alleen door afstand te houden, blijft corona onder controle en houden we onze vrijheden!we handhaven minder streng, maar bij excessen kun je nog steeds een boete krijgen. Denk aan grote groepen, coronafeesten of overlast die bij ons gemeld wordt. Voor 13 t/m 17-jarigen is de boete 95 euro.voor 18 jaar en ouder is het 390 euro."kijk, mij boeit het niet zoveel wat in amsterdam gebeurd, woon aan de andere kant van het land. Maar dat het daar een puinzooi is staat gewoon vast. woon in een stad waar ongeveer net zoveel shoppers elk weekend komen als in amsterdam en hier lukt het wel om te handhaven en is het dus ook geen code oranje. Dan moet er wat op bestuurlijk niveau mis gaan. En handhaven als politie en boa's zijnde gaat natuurlijk ook een stuk moeilijker als je een burgermeester hebt die partij kiest voor een partij die de politie haat. Door wie voel je je dan gesteund om in te grijpen als agent? Stel je voor je geeft iemand een boete, sta je morgen op facebook als racist en de burgemeester die dat ook nog eens bevestigd.
 
Dr. Duck
 
1
4 augustus 2020 om 19:13
Dat kan, maar in nl zijn we goed in opstellen van regels om daar daarna niets mee te doen. Nog beter zijn we in het geven van adviezen, zodat je achteraf kunt zeggen dat de mensen het advies niet opgevolgd hebt. Het is helaas allemaal politiek.
 
Sulejmanii
 
2
5 augustus 2020 om 05:16
Glory United, je hebt een aantal sterke reacties gepost in dede thread. Ik heb ze heel graag gelezen allemaal.
 
Savano
 
8
4 augustus 2020 om 16:31
Tsja VZ en diens drive om inhoudelijke items te plaatsen neemt steeds meer af, maar goed misschien ben ik te kritisch en moet ik wat meer rekening houden met de komkommertijd. Femke afrekenen op de Dam en nu weer hierover zijn twee totaal verschillende aspecten. Bovendien willen ze haar dus eerst daarop (Dan demonstratie) bekritiseren om vervolgens haar te verwijten dat zij zelf niet mogen samen komen. Ooh wacht, eigen belang voor natuurlijk ... Er zijn mensen die nog Femke's schuld gepolled hebben ook, ahahahaha ... De gemeente heeft Ajax als de ArenA vooraf een aantal criteria gesteld en deze zijn niet behaald dus gaat het feestje niet door. Het is maar hoe moeilijk men het maken wil!
 
AmazingNinja
 
6
4 augustus 2020 om 19:14
Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen wat er toen op de Dam gebeurde (14 000 mensen, ongecontroleerd) en wat er in de arena zou geburen (een gedegen protocal opgesteld door ajax en de arena om aan de corona regels te voldoen).
 
Dr. Duck
 
1
4 augustus 2020 om 19:15
Hoe weet jij dat die criteria niet gehaald zijn? Wellicht is het nieuws niet volledig, maar het enige wat ik lees is dat de gemeente nog niets van zich heeft laten horen. Je hebt nogal interessante inzichten (door een heel gekleurde bril)
 
Holland8
 
11
4 augustus 2020 om 17:09
Ze uiten zich op hun eigen wat grove manier maar delen wel de mening van waarschijnlijk een meerderheid van de stad. Als je er met een speciale "harde kern vertaalbril" naar kijkt dan staat er: "beste Femke je blundert er keer op keer bestuurlijk op los. Je spreekt vanuit je ivoren toren vooral de taal van de elite en bedient de elite. Wij volkse Amsterdamse straatjongens die uit Amsterdam komen en de geest van de stad en haar straten door en door kennen vinden je eigenlijk heel erg nep. Zeker vergeleken bij jouw voorganger, de echte Amsterdammer Eberhard van der Laan. Mede daarom ben je niet capabel om aan het hoofd te staan van een grote en kleurrijke stad als Amsterdam. Je mist de basis vaardigheden om onze stad te besturen. Je begrijpt onze stad niet, je begrijpt DE Amsterdammer niet. Mogen we je daarom vragen om alsjeblieft af te treden." Dit is wat de F-Side bedoelt en zo hadden ze het ook kunnen zeggen. De F-Side heeft ervoor gekozen om deze lap tekst kernachtiger weer te geven. Dat is hun kracht en daar hebben ze denk ik ook gelijk in. Hun manier van communiceren past bij wie zij zijn en is veel effectiever dan dat formele afgepaste gewauwel. Chapeau.
 
gloryUnited
 
7
4 augustus 2020 om 17:11
in welke wereld leef jij dat iemand publiekelijk uitschelden effectiever is dan normaal, volgens de regels, met elkaar praten? Werkte dit vroeger bij je ouders ook zo toen je een tiener was? Ipv dialoog aan te gaan met je ouders maar lekker schelden tot dat je je zin kreeg?
 
DonCoXxX
 
1
4 augustus 2020 om 21:24
Nee, ze delen de mening van de meerderheid uit jouw omgeving, de PVV stemmer. Dat is een nogal belangrijk nuanceverschil. Maar jullie zijn flink in de minderheid, kijk maar naar de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen. Overigens een heel menselijke vergissing, de meeste mensen vragen zich niet af of het klopt wat ze denken. En wat maakt het uit als iedereen in jouw kringen dezelfde populistische gedachten heeft?
 
sportweek86
 
3
4 augustus 2020 om 23:42
@doncoxxxxdat komt omdat Amsterdam tegenwoordig voor een groot deel bestaat uit de hypocriete elite, omdat de huizenprijzen in grote delen van Amsterdam onbetaalbaar zijn voor de gewone man. Je weet wel, mensen die hun eigen willetje en overtuigingen opdringen aan andere mensen, maar zodra je aan hun eigen centen komt ze ineens een stukje minder links zijn. De mensen die in hun eigen bubbeltje leven en de echte problemen in de samenleving alleen van een afstandje aanschouwen. Volgens mij is de diversiteit van de samenleving in de stadions iig nog wel terug te vinden, dus om die nou weg te zetten als PVV stemmers klopt in mijn ogen niet helemaal.
 
DonCoXxX
 
1
4 augustus 2020 om 21:20
Hilarisch weer, de boodschap van onze F-side. Het valt mij mee hoe mild ze deze keer zijn. Normaal gesproken zijn ze dwingender, want Amsterdam, Ajax en de rest van de wereld is van hun..... Hoe dan ook, zoals gewoonlijk geen greintje zelfspot of Amsterdamse humor te vinden. Waarschijnlijk komt de schrijver dan ook uit Almere of Purmerend. Komisch ook hoe de reaguurders weer los gaan. Hoewel geen van allen een regel uit het wetboek heeft gelezen, weet men precies hoe het werkt....
 
Lierse1997
 
98
4 augustus 2020 om 15:06
Heeft Ajax zich eigenlijk al eens openlijk gedistantieerd van deze idioten? Ik heb letterlijk nog nooit een bericht over hen zien voorbijkomen waar ook maar enig fatsoen of doordachtheid in te herkennen was. Het lijkt me trouwens ook verschrikkelijk voor normale Ajax-supporters dat hun club heel de tijd in diskrediet gebracht wordt door zo een “supporters”-vereniging.
 
29er
 
20
4 augustus 2020 om 15:18
Net als iedere club is Ajax hartstikke bang voor haar eigen harde kern. Werk je hen tegen je in het harnas, weet je zeker dat je gedonder in het stadion hebt. Harde kernen staan er namelijk niet om bekend dat er fatsoenlijk mee te praten valt en dat ze tegenslagen op een normale manier verwerken.
 
Lierse1997
 
24
4 augustus 2020 om 15:20
Nu dat kan ik geloven, maar persoonlijk heb ik toch het gevoel dat de F-side een stuk meer in het nieuws komt dan de harde kernen van Feyenoord en PSV met persberichten als deze. Het kan natuurlijk ook liggen aan de media die ik volg, maar ik vind het toch wel opvallend.
 
Piranha
 
22
4 augustus 2020 om 15:26
Wat een onzin, elke club heeft een harde kern nodig voor de balans. Denk je dat je alleen met bioscooppubliek veel succes gaat hebben? Die mannen en vrouwen leven voor de club en geven aan wat in hun ogen belangrijk is. Soms wat overemotioneel maar dat maakt hen juist de supporters die een club nodig heeft. Of vind jij soms dat niet harde kern leden meer recht hebben op een mening? Als jij je kan inleven in andere gedachten dan je eigen gedachtengang en open bent in communicatie, kan je met iedereen praten en tot overeenstemming komen 29er
 
Lacazette
 
49
4 augustus 2020 om 15:35
@Piranha: ga toch weg man, de sfeer die ze brengen is leuk, maar die doorgesnoven gekken moet je liever kwijt dan rijk zijn. Het probleem met deze gasten is ook dat ze te dom voor woorden zijn en een normale discussie is er niet mogelijk. Ze roepen alrijd maar de domste dingen zonder na te denken. Dit zijn ook dezelfde type idioten die de spelersbus blokeren om verhaal te halen na een paar slechte resultaten.
 
Regulator
 
11
4 augustus 2020 om 15:37
Ik denk dat je wel degelijk gelijk hebt. De Amsterdamse harde kern lijkt zich veel meer te bemoeien met de club dan wat je ziet bij andere clubs. Aan de andere kant pakt Ajax dit misschien wel slim aan. Hooligans hebben decennia lang voor aardig wat problematiek gezorgd in de Arena. Nu ze wat serieuzer door de club worden genomen en hun bullshit 'statements' zo kunnen uiten, lijken ze vwb de fysieke agressie wat rustiger te zijn geworden. Misschien kan Ajax beter dus met ze dealen als ze hun ook het gevoel geven dat ze er aan toe doen haha.
 
Regulator
 
19
4 augustus 2020 om 15:43
Dat 'over emotionele' waar je over praat leidt tot mishandelingen, vernieling en drugsmisbruik. Mensen die hun emoties niet de baas kunnen zijn, zijn gewoon een gevaar voor de maatschappij. In zulke gevallen zouden ze eerder een plek in een psychiatrische kliniek moeten zoeken dan in een stadion.
 
F-18/TACP
 
4
4 augustus 2020 om 16:11
@ Regulatorpersoonlijk zie ik liever dat zij zich zo uiten dan dat ze boel kort en klein slaan. Wat dat betreft heb ik er ook totaal geen probleem mee dat zij anders tegen zaken aan kijken en dat ook verwoorden. Overigens word het ook behoorlijk overdreven hoeveel macht onze harde kern heeft op de club, ook ben ik oprecht nieuwsgierig of jij onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek hebt dat aantoont; dat het niet in de hand hebben van emoties automatisch leid tot geweld ? Over het algemeen heeft de hele maatschappij haar emoties niet in de hand, want zodra er ook maar iets gezegd word wat afwijkt van het kudde gedrag van de gemiddelde persoon volgen er alleemaal zwaar geã«motioneerde reacties. De klimaat hysterie, terrorisme, corona etc zijn daar allemaal aan beide kanten een perfect voorbeeld van.
 
Regulator
 
3
4 augustus 2020 om 17:21
Nouja over het algemeen kun je gerust wel stellen dat geweldadige mensen niet hun emoties (of daar uit volgende impulsen) niet kunnen controleren. Ik bedoel als iemand een biertje over je heen gooit of een team support waar je niets mee hebt en jouw reactie is om hem de t*** in te slaan, dan is er iets heel erg mis met je. Dat is denk ik al vrij lang bekend en dat kun je gerust van me aannemen. If not, zoek maar wat teksten op van ik meen Richard Davidson. Ik snap even niet waar je op doelt met je laatste stukje tekst. Kun je dat even nader uitleggen?
 
sloep01
 
7
4 augustus 2020 om 19:12
(piranha). Ja hebt het over de harde kern toch ? Dat zijn toch die gasten die er voor zorgen dat er geen uitsuportrs mogen komen en die een zwarte pop in de fik staken omdat Vermeer in het doel van Feyenoord stond ? Die bedoel je toch ? Man die gasten hebben een IQ zo groot als de gemiddelde schoenmaat en die zou de club serieus moeten nemen ? Ik denk eerder dat ze die liever kwijt zijn dan rijk lijkt mij , en nu een burgemeester voor alles en nog wat uitmaken ik ben geen fan van Halsema maar dit vind ik gewoon respectloos maar wat kun je anders verwachten van deze gasten.
 
soccersupp
 
1
4 augustus 2020 om 19:17
Dat lijkt nu omdat ze twee keer flink met Halsema in botsing zijn gekomen, maar dit gebeurt wel meer. Het is al weer een tijdje geleden maar in het kampioensjaar van fc Twente kwam de harde kern van feyenoord ook in het nieuws omdat ze het elftal opriepen punten tegen fc Twente te verliezen zodat ajax in ieder geval geen kampioen zou worden. Ook bij psv is de harde kern weleens in het nieuws, recent nog met de technisch directeur.
 
Dr. Duck
 
3
4 augustus 2020 om 19:20
Voor de balans??? Voor sfeer in het stadion wel, maar voor alle problemen die zij verder veroorzaken kun je ze missen als kiespijn. Er zitten veel onfrisse figuren bij, die nogal wat paden bewandelen die het daglicht niet goed kunnen verdragen. Zij schuwen het 'druk' zetten op de directie ook niet. Heb je meteen de reden waarom de directie (ook van andere grote clubs) niet snel iets negatiefs zal zeggen over de harde kern.
 
29er
 
0
5 augustus 2020 om 08:36
Harde kernen zorgen voor wat sfeer, maar 'bioscooppubliek' betaalt hetzelfde geld (zo niet meer voor duurdere plekken) voor hun stoeltje, dus ze brengen meer in bij het succes. Het liefst zien voetbalclubs natuurlijk veel normale supporters vertrekken zodat bedrijven die lege stoeltjes kunnen opkopen voor een veelvoud van de prijs. Uiteindelijk draait het allemaal om centen en is het leuk meegenomen wanneer een groepje een liedje gaan zingen of zonder shirt met de rug naar het veld gaan staan springen (idioterie, maar dit wordt als 'sfeer' bestempeld in de voetballerij)
 
Arnavut1
 
43
4 augustus 2020 om 15:21
Als je de iq van deze gasten bij elkaar optelt komen ze nog niet aan de grens van een gemiddelde intelligentie. Triest groepje gasten, die zich volstoppen met drugs om uiteindelijk nog dommere opmerkingen te plaatsen. De burgemeester beslist natuurlijk alles in haar eentje :s. En voetbal is natuurlijk belangrijker dan de gezondheid van mensen...
 
sportweek86
 
33
4 augustus 2020 om 15:46
Behalve misschien het taalgebruik, wat is er zo dom aan deze tekst? Halsema heeft toch allang aangetoond hoe hypocriet ze is. Als 9000 man in zo'n groot stadion al niet mag, dan moet er dus gewoon zonder publiek gespeeld worden tot er een medicijn is.
 
meralco
 
15
4 augustus 2020 om 15:56
Heel goed Dat zou inderdaad het beste zijn. Ga jij dat even uitleggen aan die eencelligen van de F-side??
 
sportweek86
 
8
4 augustus 2020 om 16:22
Joh, de knvb wil de wedstrijden van het NL elftal in de arena laten spelen, omdat daar het beste met de omstandigheden omgegaan kan worden. Ze zijn dus gewoon van plan om met publiek te spelen. Waarom kan het nu met deze beperkte aantallen dan niet? Ik ben ook benieuwd naar jou mening over de knvb dan.
 
KTB84
 
3
4 augustus 2020 om 17:46
@sportweek86: Amsterdam wordt al enige tijd als de grootste coronahaard van Noord-Holland gezien. Daar stapt de harde kern met het grootste gemak overheen. Ik snap wel dat er getwijfeld wordt om dan een vergunning af te geven voor een bijeenkomst van 9000 man.
 
Yelle
 
23
4 augustus 2020 om 15:56
Zullen we ophouden met die idioten een podium geven? Vooral die passage over dokters en fouten... man man man. Zijn ze dan echt te stompzinnig om in te zien dat Halsema na het maken van de foutieve beslissing de BLM demonstratie in de vorm waarin hij werd gehouden door te laten gaan juist heeft geleerd het anders aan te pakken? Bovendien wordt ze nog steeds om die beslissing beschimpt, nota bene door dat clubje doorgesnoven idioten dat zich supporters noemt zelf. Zucht.
 
Westend
 
3
4 augustus 2020 om 16:19
Ach, zet al die gasten maar lekker bij elkaar in het stadion hoor. Arm in arm Corona oplopen. En het probleem lost zich vanzelf op.
 
Westend
 
6
4 augustus 2020 om 16:16
De Corona blootstellingen lopen in zowel Rotterdam als Amsterdam alleen maar op. We moeten plaatselijk misschien weer aanvullende beperkingen nemen omdat het de spuigaten uit dreigt te lopen. De max op verzamelingen staat nog steeds op 100. Maar o wee als we aan voetbal komen....
 
Primetime
 
2
4 augustus 2020 om 19:24
''de max op verzamelingen staat nog steeds op 100. Maar o wee als we aan voetbal komen....'' Dit klopt niet. De max staat op 250 als er geen reservering plaatsvind, geen gezondheidscheck en geen vaste zitplek is. Als dat er allemaal wel is zoals een voetbalstadion is dat aantal onbeperkt zolang er 1.5 m kan worden aangehouden
 
Westend
 
1
4 augustus 2020 om 21:14
250 dan. Zit alsnog dichter bij de 100 dan bij 9000. Mits het de goede kant op zou gaan. Newsflash: het gaat niet de goeie kant op. Is Ajax belangrijker dan de volksgezondheid?
 
Primetime
 
0
4 augustus 2020 om 21:26
Max 250 als iedereen zomaar kan komen zonder te reserveren en er geen vaste zitplek is wat bij een voetbalstadion Niet het geval is. Als dat er wel is dan is het onbeperkt zolang 1,5 meter wordt gehouden. 9000 vd 55000 plaatsen lijkt me dan wel goed aangezien gezinnen en jongeren tm 18 jaar gewoon bij elkaar mogen
 
Dr. Duck
 
1
4 augustus 2020 om 19:25
Wat ik begrijp is dat de gemeente gewoon nog niets st heeft laten weten en dat is wel opmerkelijk. Met je eens hoor dat voetbal niet het meest belangrijk is en dat je eerst kijkt naar de plekken waar altijd veel mensen samen komen. De max op verzamelingen is 100, maar over welke ruimte heb je het dan. Als 1 op de 5 plekken bezet is en het dak open....zit in daar liever met 9000 mensen dan in een kroeg met 100 mensen. Maar goed, eerst maar eens de echte knooppunten oplossen idd.
 
Westend
 
0
4 augustus 2020 om 21:16
Voor kroegen maakt het ook niet uit hoe groot die kroeg is: de Max was 100 (inclusief personeel). En misschien heeft de gemeente nog niks geroepen, omdat ze het simpelweg niet weten. Dit is allemaal nieuw he
 
Primetime
 
0
4 augustus 2020 om 21:32
@dr duck, de max op 100 geldt enkel voor binnenruimtes zonder reserveren en check. Is die er wel dan is er ook voor binnenruimtes geen max zolang de 1.5 m kan worden gehouden
 
Thamike
 
2
4 augustus 2020 om 22:23
@Westend en wat heeft de burgemeester van Amsterdam dan gedaan om te zorgen dat we de 1,5 m gaan handhaven in Amsterdam? Juist niets, sterker nog ze heeft gebruik van mondkapjes ingesteld en daardoor is de 1,5 meter bijna helemaal verdampt in de stad. Daar waar ze nu erg traag is met het nemen van een besluit is ze erg goed in het tegen de adviezen in gaan en weinig regelen om Amsterdam te behoeden voor haarden. Laat ik nog in het midden of ze publiek moet toestaan maar ga in gesprek.
 
Westend
 
0
5 augustus 2020 om 10:31
Nou, wat stel je voor?
 
Thamike
 
0
5 augustus 2020 om 12:28
Sinds wanneer ben ik de burgemeester? Of mag je alleen kritiek hebben met een voorstel die Femke iig nooit gaat bereiken laat staan helpen?
 
Benenbreker
 
2
4 augustus 2020 om 16:40
Alhoewel ze een punt hebben moet je nooit toegeven aan deze groep randdebielen!
 
Dr. Duck
 
2
4 augustus 2020 om 19:26
Je moet zeker niet toegeven aan randdebielen, maar ook niet iets wegwuiven vanwege randdebielen. Gewoon keuzes maken op basis van regels en feiten.
 
pinko
 
18
4 augustus 2020 om 16:56
Dit krijg je als je de Groen Links en D`66 gekkies de macht geeft. Hebben niks met voetbal of het klootjesvolk. Of je nu wel of niet fan bent van de F-Side, ze hebben best een punt. Er wordt in Amsterdam met 2 maten gemeten, en iedereen weet inmiddels wel dat burgemeester FH niet direct betrapt kan worden op het nemen van objectieve beslissingen. Op haar voorganger zal ook best iets aan te merken zijn geweest, maar die had iets wat Femke Halsema totaal mist: empathie met het gewone volk.
 
laak
 
3
4 augustus 2020 om 22:10
Ik ben ook seizoenskaarthouder bij ajax en "gewoon volk". Femke is er niet om het zo leuk mogelijk te maken voor voetbalsupporters. Het leven van mensen gaat nou boven het voetbalplezier van 9000 supporters bij een oefen(!)potje. We zitten in een pandemie, en dan 9000 mensen die tegelijk in en uit een stadion lopen is nou eenmaal een risico. De afgelopen 1.5 maand is er flink versoepeld en code oranje staat weer voor de deur. Gebruik een keer je hersenen.
 
Thamike
 
3
4 augustus 2020 om 22:26
Laat Femke haar hersenen eens gebruiken want je mag van mij verbieden maar doe dat dan ook door te handhaven in je stad. Amsterdam was een toeristische puinhoop afgelopen weken waar mensen helemaal geen 1,5 meter afstand hielden en dat zijn er dagelijks meer dan 9000 en ook nog onbekende uit verschillende landen. Ze is er nooit als ze nodig is. Ze moet eens leren besluiten te nemen. Sta er achter en neem eens maatregelen ipv afwegen wanneer wel en wanneer niet. Ze is incapabel als bestuurder.
 
pinko
 
2
4 augustus 2020 om 22:28
Deden de Rivm en onze regering dat maar eens. Daar mag en moet je dat van verwachten, maar blijkbaar hebben deze niet het vermogen en verstand om groepen in gezondheidsrisico`s onder te verdelen. Of per regio onderscheid maken. Jongeren zonder gezondheidsproblemen lopen namelijk amper dodelijk risico bij eventuele besmetting van het Covid-19 virus. Moraal van het verhaal: je kunt een land nu eenmaal niet helemaal platleggen bij een pandemie, maar bij de juiste inschatting daarvan en daarbij - vooral - het nemen van de juiste beslissingen. De politiek ( rivm!) heeft vanaf het begin en ontstaan van het virus in China, vreselijk gefaald. En bij de daarna genomen beslissingen zich alleen maar gebaseerd op de beschikbaarheid van de hoeveelheid beschermingsmaterialen en ICT capaciteit, welke in in eerdere stadia waren wegbezuinigd. En over Mevr. Halsema kunnen we kort zijn: gewogen en te licht bevonden. Maar dat geldt ook voor het grootste deel van onze politici.
 
Thamike
 
1
4 augustus 2020 om 22:40
Helemaal met je eens pinko. RIVM en onze politieke leiders hebben vanaf het begin fouten gemaakt. Ik snap de complexiteit maar ga niet je fouten goedpraten en maatregelen anders aanpakken om geen gezichtsverlies te lijden. Verschillende gemeentes vragen om verschillende aanpakken. Testen waren te laat. Nu geen idee hebben of mondkapjes werken terwijl iedereen weet dat het dragen ervan kan helpen aangezien je je deeltjes blokkeert door een masker. Ouderen isoleren waar ook andere maatregelen voldeden. Nu alle risico nemen en vooral hopen dat het goed gaat. Zorg afkopen om hun blunders met bezuinigingen te maskeren. Het is gewoon op bestuurlijk en politiek vlak behoorlijk slecht.
 
AmazingNinja
 
8
4 augustus 2020 om 19:01
Vind de F-Side normaal gesproken maar een stel schreeuwerds, maar ik kan kan hun frustraties hier goed begrijpen. Voor een demonstratie golden opeens geen regels meer en de burgemeester stond er zelf lekker tussen (toevallig dat de demonstratie over een onderwerp ging dat erg belangrijk is voor de partij van de burgemeester, toeval of niet?) en nu kan er na weken de tijd te hebben gehad niet eens een vergunning afgegeven worden. Snapte toen ook de goed de frustratie bij ondernemers die zagen dat er bij die demonstratie alles kon, maar zij extreem beperkt waren in hun doen en laten. Als ajax met een goed plan is gekomen om afstand te bewaren in het stadion, waarom kan daar dan niet mee akkoord gegaan worden, zoals dat op de terrassen wel kan?