Woedende Mido sloopt Salah in curieuze tirade op Egyptische televisie
Woensdag, 18 november 2020 om 08:53

Mido heeft werkelijk geen goed woord over voor Mohamed Salah, die vorige week positief testte op het coronavirus. De voormalig aanvaller van onder meer Ajax en Tottenham Hotspur vindt het onbegrijpelijk dat de spits van Liverpool in thuisland Egypte de bruiloft van zijn broer gaat vieren tijdens de coronacrisis en daarnaast krijgt de Egyptische voetbalbond een veeg uit de pan van Mido.

In zijn eigen televisieprogramma op Al-Nahar TV liet Mido dinsdag zijn woede de vrije loop. "Is er iemand die vindt dat Mohamed Salah geen fout heeft gemaakt door de bruiloft van zijn broer bij te wonen met achthonderd, negenhonderd mensen? In tijden van Corona?", vroeg de boze Egyptenaar aan zijn kijkers. "Dat is toch gewoon fout. Er zijn foto's van Salah terwijl hij aan het dansen is (op de bruiloft, red.). Hij heeft het recht om het te vieren met zijn broer, alleen niet nu tijdens de pandemie." Er waren foto's opgedoken van de bruiloft waarop Salah te zien is met én zonder mondmasker, wat tot ophef leidde op met name de sociale media.

"Vertel me niet dat Salah daar geen recht op heeft", ging de hevig verontwaardigde Mido verder. Om er gelijk aan toe te voegen: "Hij komt hier naar Egypte voor de nationale ploeg en niet om de bruiloft van zijn broer bij te wonen. Het volk houdt van Salah. Dat was ook te zien op de bruiloft van zijn broer. Driehonderd tot vierhonderd mensen hebben foto's met hem gemaakt en kusjes gegeven op zijn wang. Daardoor ook is Salah positief getest op het coronavirus."

"Is er dan niemand van de Egyptische voetbalbond die tegen hem kan zeggen dat Salah fout zit?", vroeg Mido zich hardop af. "De angst is gewoon te groot. Als jullie dit laten lopen, dan zal het schip zinken met jullie allemaal aan boord. En wij worden meegenomen", zo besluit de oud-aanvaller zijn tirade over de coronabesmetting van Salah. De aanvaller van Liverpool heeft nog niet gereageerd op de uithaal van Mido. Wél bedankt hij via Twitter iedereen voor de steun en Salah hoopt snel weer terug te kunnen keren bij Liverpool.

Meer nieuws
   
15:55
15:55
'Mark van Bommel en Marc Overmars gaan vertrekken bij Royal Antwerp'
0
   
15:24
15:24
Salah en Klopp krijgen het aan de stok op frustrerende middag voor Liverpool
41
   
15:00
15:00
Live meepraten in de Premier League: Manchester United - Burnley
0
   
15:00
15:00
Waar zijn de spelers van het bekerwinnende FC Groningen in 2015 gebleven?
5
   
15:00
15:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (58)

 
recoba19
 
28
18 november 2020 om 09:15
Wat zou Grapperhaus daar van vinden? Ach Salah zit even een week in quarentine en hij kan weer voetballen
 
DRL80
 
31
18 november 2020 om 10:17
Salah zegt gewoon even het spijt me en dan zeggen de mensen met macht dat iedereen wel eens een foutje kan maken. Klassenjustitie heet zoiets.
 
Sirius
 
6
18 november 2020 om 12:30
Terwijl een andere minister moeiteloos werd geslachtofferd omdat hij loog over een ontmoeting met Poetin. Het kan verkeren...
 
Davy de Pauw
 
56
18 november 2020 om 09:20
Met alle respect, maar ik denk dat Salah de bruiloft van zijn broer belangrijker vindt dan twee 'simpele' wedstrijdjes tegen Togo. Zijn club heeft wellicht meer reden tot klagen, aangezien zij hem een aanzienlijk salaris betalen.
 
pavol_demitra38
 
134
18 november 2020 om 09:31
Tuurlijk, maar een event met 900 man zowat binnen anderhalve meter, is natuurlijk een garantie voor problemen. Ziekenhuizen puilen al uit, ook in Egypte en dan is het gewoon eigenlijk asociaal om het door te laten gaan... Waarom niet uitstellen of met een beperkte groep, zoals grapperhaus.
 
Davy de Pauw
 
9
18 november 2020 om 09:45
Ik ken de regels mbt Corona niet in Egypte, dus ik heb geen idee of hier regels zijn overschreden. Indien dit het geval is: straffen. Boetes of wat dan ook. Maar je kunt Salah niet verwijten dat hij zijn broer's bruiloft bezoekt. En dan hoeft hij van mij ook niet in een plexiglas hokje te zitten. Laat Salah en zijn broer lekker genieten van een feestje (mits legaal) en laten we hopen dat hij snel beter is. Die gemiste interlands tegen Togo zullen het wel waard zijn toch?
 
pavol_demitra38
 
1
18 november 2020 om 09:54
Tuurlijk, snap dat hij sowieso aanwezig wilt zijn! Ik neem Salah alleen beetje kwalijk dat hij zijn broer / schoonzus niet heeft kunnen overtuigen om dat huwelijk te verplaatsen...
 
cr7_arsenal
 
9
18 november 2020 om 10:07
Hij test positief he, we hebben in de afgelopen dagen gezien hoe onbetrouwbaar de tests zijn, maar laten we er vanuit gaan dat hij echt positief getest heeft, dan alsnog is hij niet ZIEK, dus hij moet een bruiloft van zijn broer laten schieten, voor iets wat als hij niet getest zou worden(volgens de protocollen voor normale burgers, mocht je alleen testen als je klachten had) hij niet eens zou merken.
 
Makallelele
 
13
18 november 2020 om 10:55
Echter, hij kan andere mensen aansteken. En die kunnen wel degelijk (erg) ziek worden
 
olesmit
 
2
18 november 2020 om 13:39
Inderdaad,cdat kijken verl mensen te vergeten. Heeft te maken met de individualisering van de samenleving.
 
FCG95
 
8
18 november 2020 om 09:35
Ik weet niet of Egypte ook social distancing regels heeft, of maximale aantallen samenkomen, maar dit is toch sowieso onhandig? Wat zou jouw baas er van vinden dat hij jouw ziekteverzuim moet betalen omdat je bij een illegale rave bent geweest, of ook op de bruiloft van je broer waar 100 man uitgenodigd waren?
 
Davy de Pauw
 
3
18 november 2020 om 09:43
Daarom zeg ik: zijn baas (liverpool) zal best reden tot klagen hebben. Zijn soort van vrijwilligerswerk (egypte) heeft weinig te zeggen vind ik. Het is niet alsof Salah de finale van het WK of zijn eerste interland mist he? Deze man heeft al tich van dit soort wedstrijden afgewerkt en zal er nog tich afwerken ook.
 
Primetime
 
2
18 november 2020 om 10:10
@davy de pauw, opzich wint Liverpool hier wel wat mee mits hij gewoon de eerstvolgende wedstrijd kan spelen bij hun en niet zoals ronaldo om de een of andere reden steeds positief wordt getest. Nu heeft hij 2 wedstrijden rust gehad wat hij sws wel kan gebruiken. Hij krijgt corona in een periode waar geen Liverpool wedstrijden zijn
 
Xyon
 
1
18 november 2020 om 10:59
Precies wat @Primetime zegt. Voor Liverpool alleen maar een zegen. Het team heeft behoorlijk te kampen met blessures. Veel ook opgelopen door interlands. Dan is het alleen maar fijn dat je sterspeler rust en vertier heeft in deze periode. Kan hij straks vol weer aan de bak, want ze zullen hem echt nodig hebben.
 
NJfromVOL
 
163
18 november 2020 om 09:21
Ik was geïntrigeerd door de titel en dacht wat heeft Mido nou weer? Mido heeft gelijk.
 
bvbrunschot
 
44
18 november 2020 om 09:34
Ik had precies hetzelfde, denk waar zal die zich nu druk om maken. Heeft hij dus wel 100% gelijk in dit geval. Niet alleen de Egyptische bond zou hier iets aan moeten doen, denk ook dat Liverpool hem een flinke boete op moet leggen. Dan ben je toch niet goed in je hoofd, als je nu naar een feest gaat met 900 man, terwijl je al zo ongelofelijk veel geluk hebt dat je gewoon mag voetballen, dat je zo'n beetje de enige bent in de entertainment industrie die nog mag werken, dan ga je er zo mee om. Echt enorm dom
 
Peter Isaias
 
10
18 november 2020 om 10:01
Grappig ik dacht juist andersom. Die bruiloft is maar één keer, als je die mist onthoudt je dat voor altijd. Die paar wedstrijdjes ben je over paar maanden weer vergeten, zelfs met boete. Dus logische keuze, alhoewel een mondkapje niet gek was geweest.
 
JK-Ajax
 
21
18 november 2020 om 10:09
Het gaat om het risico dat hij neemt, wat als hij wel langdurig de nadelige effecten van Corona zou ervaren? Lekker dan als hij voor miljoenen per jaar op de balans staat. Daarnaast is het een grote middelvinger naar de mensen die wel proberen dit probleem op te lossen.
 
Makallelele
 
10
18 november 2020 om 10:11
Nee, het gaat niet om Salah. Dan is het inderdaad een persoonlijke afweging wat hij belangrijker vindt. Het gaat erom dat hij met corona een risico is voor zijn omgeving.
 
careldegrote
 
23
18 november 2020 om 10:50
Mijn zus heeft haar bruiloft tweemaal uitgesteld binnen één jaar vanwege Corona. Jouw reactie lees ik dan ook met 'enige' verbazing @Peter Isaias. Het is gewoon kansloos van die hele familie.
 
Chanfan
 
5
18 november 2020 om 12:38
Een receptioniste op mijn werk was besmet met het Coronovirus. Ze heeft haar bruiloft gehouden met 150 mensen. Toen ze terugkwam heeft ze gezegd dat ze iedereen van haar familie heeft besmet. Haar grootvader is er nu aan overleden en haar grootmoeder ligt nog altijd op intensieve en meerdere famlilieleden zijn nog altijd ziek. Nu is ze zelfs ontslagen omdat ze zoveel afwezig is geweest van het het werk. Ja huwelijk is maar voor éã©n keer... Een mensenleven is ook maar voor éã©n keer.
 
Peter Isaias
 
0
18 november 2020 om 13:13
Careldegrote, Dat het niet handig is van degene die de bruiloft geeft is helder, maar degene die hier wordt aangepakt is Salah en ik vind het logisch dat hij naar die bruiloft gaat. Eerder vreemd als hij niet zou gaan. Daarnaast wat zijn de regels eigenlijk in Egypte, hoe wordt daar tegen Corona aangekeken. Eenieder reageert vanuit framing in Nederland. JK, ach het middelvinger argument richting een van de gasten omdat het een bekende voetballer is. Makallelle, tja hij gaat in quarantaine dus dat zal wel meevallen. Chanfan, Salah heeft geen bruiloft gegeven terwijl hij besmet was toch. Ik mis iedere vergelijking. Overigens vanwege afwezigheid kun je niet zo 123 ontslagen worden, dus het verhaal klopt ook niet.
 
Chanfan
 
1
18 november 2020 om 14:29
Nee, Salah heeft geen bruiloft gegeven terwijl hij besmet is. Maar wat de iedereen hier wilt duidelijk maken of het wel verstandig was om naar een bruiloft te gaan met zoveel mensen in deze coronatijden. Misschien heeft Salah het daar wel opgelopen of misschien ook niet. Dat weten we niet. Daardoor wordt er nu naar hem de vinger gewezen. Had Salah geen Corona dan was er geen vuiltje aan de lucht. Ik weet ook niet wat de Coronaregels zijn in Egypte maar als Mido kritiek uit op Salah zullen die regels daar ook niet veel verschillen met hier in Europa. Die receptioniste werd ontslagen omdat ze zoveel onwettelijk afwezig was op het werk vanwege haar zieke familieleden. Zij mocht dan wel genezen zijn, haar familieleden waren dat nog lang niet. Als een werkgever niet op iemand kan vertrouwen of zo nu komt opdagen of niet... Wat zit er dan anders op?
 
pavol_demitra38
 
21
18 november 2020 om 09:28
Van der Meijde mag de schoenen van die gasten niet poetsen. Hoewel qua praatjes misschien wel...
 
recoba19
 
21
18 november 2020 om 09:45
Lol Salah was matig daarom kocht Chelsea hem ook en moest Mido blij zijn dat ie bij een middenmoot team als Tottenham aan de bak mocht waar de helft van het Ajax team naar topclubs ging die tijd
 
PoetryInMotion
 
36
18 november 2020 om 09:58
Speelt pas 1 seizoen goed? Gaat het wel helemaal lekker met jou Frits? Salah is bij Liverpool al meerdere seizoen erg goed en daarvoor bij Roma was het ook een zeer goede speler. Maar volgens mij zit je ook gewoon keihard te trollen hier haha
 
Arnavut1
 
10
18 november 2020 om 11:32
Vergeet Basel niet, was daar de beste man en toen was Basel nog niet eens zo slecht. Daardoor heeft hij zijn transfer verdiend naar Chelsea. Het was gewoon een ongelukkig huwelijk. Verder heeft hij bij alle teams gewoon goed gepresteerd.
 
ehvvoetbalstad
 
33
18 november 2020 om 09:31
Eigenlijk te gek voor woorden wat Salah doet. Bij LFC wordt van alles gedaan om spelers corona vrij te houden en meneer gaat zonder bescherming naar een bruiloft met 800 man waar de mensen ook nog als sardines in een blik bovenop elkaar zitten. Salah is een aardige en sociale vent maar als LFC zou ik nu toch zijn salaris inhouden.
 
bvbrunschot
 
6
18 november 2020 om 10:16
Het helpt wel degelijk natuurlijk. Het is een stuk beter dan onbedekt rondlopen. Dat Nederland (zo'n beetje als enig land ter wereld) zo lang koppig is geweest aan een eerste fout standpunt bleef vasthouden wil niet zeggen dat het niet helpt. Je bent met mondkapje meer beschermd dan zonder. Hetzelfde geldt voor een stukje wc papier overigens, dat is al beter dan helemaal niets. Maar het wil ook niet zeggen dat je dan met mondkapje je maar als een sardientje tussen 800 anderen moet persen. Dan zal een mondkapje zeer waarschijnlijk niet afdoende zijn nee.
 
rannio
 
0
18 november 2020 om 13:11
Dan kun je je mondkap liever af doen. Heeft totaal geen effect in die situatie en wordt meer een bron van bacterien.
 
PeerBerwers
 
0
18 november 2020 om 13:33
Mondkapjes zijn wel degelijk nuttig, maar niet op de manier die jik hier beschrijft. Het doel van de mondkapjes is om de voorspreiding van het virus te voorkomen. Dit doel wordt behaald door de mondkapjes omdat deze ervoor zorgen dat een ieder het virus beter bij zich houdt. Een mondkapje beschermt jou dus niet, het beschermt de mensen die bij jou in de buurt zijn. Daarom is het zo belangrijk dat iedereen een mondkapje draagt en niet alleen de mensen die het vorus proberen te vermijden.
 
Arnino
 
3
18 november 2020 om 10:32
Gekke is dat alle vrouwen wel mondkapjes op hebben, maar ze alleen nog niet helemaal door hebben hoe ze deze moeten dragen . (grapje natuurlijk). Ik ben het wel eens met Mido, dit ziet er niet echt uit dat je de protocollen goed in acht neemt.
 
gomes1psv
 
5
18 november 2020 om 10:35
Yeah yeah, modelprof Mido die Salah even de maat neemt? Prima om Liverpools sterspeler te veroordelen, maar publiek zou dat uit een andere mond moeten komen. Dit is toch die vetklep die bij Ajax toch in zijn tweede termijn de lachers op de hand kreeg?
 
Samcro
 
25
18 november 2020 om 10:40
Heeft volgens mij heel weinig te maken met voetballende kwaliteiten of het zijn van een modelprof, maar meer met het rekening houden met andere mensen...als mens. Ik vind dit soort diskwalificaties altijd een beetje makkelijk, omdat iemand toevallig voetballend minder is dan degene die hij bekritiseert. Wat doen wij hier dan allemaal?
 
jeron
 
2
18 november 2020 om 10:50
@samcro (Y)
 
Primetime
 
1
18 november 2020 om 10:57
@samcro, voetballende kwaliteiten buiten gelaten. Mido als mens was nou ook niet bepaald een lieverdje die rekening hield met anderen. Een schaar richting iemands hoofd gooien kwalificeer ik iig niet als met andere mensen rekening houden
 
Samcro
 
3
18 november 2020 om 11:01
Eens, maar het is ook weer niet dat hij dat recent gedaan heeft. Ik denk dat we allemaal wel eens iets gedaan hebben waarvan we achteraf dachten dat het niet zo handig was. Dan nog vind ik het vreemd om iemand daarom maar monddood te moeten maken, omdat die eerder ook iets fout gedaan heeft.
 
Primetime
 
1
18 november 2020 om 11:12
@samcro, monddood is ook weer het andere uiterste maar deze enorme verontwaardiging vind ik niet echt gepast.
 
gomes1psv
 
2
18 november 2020 om 12:58
Daar heb je wel gelijk in. Maar je hebt ook zoiets als geloofwaardigheid. Ik moet altijd aan het 'kk-neger' incident van Perez denken als de man in de rol als analist iemand de maat neemt over hoe hij zich moet gedragen. Maar dat was nog een incident, Mido kleurde zijn hele loopbaan buiten de lijntjes. Bij Ajax lapte hij contractafspraken aan zijn laars en gooide hij een schaar naar een ploeggenoot, bij Marseille sloeg-ie een training over omdat hij zijn dure auto niet kwijt kon op de parkeerplaats, bij Egypte ging hij de bondscoach te lijf en meldde hij zich eens af om binnen 24 uur wel voor zijn club uit te komen. Om nog maar te zwijgen over het belachelijke overgewicht aan het eind van zijn loopbaan dat zijn onprofessionaliteit ook goed uitdrukt. Ja, dan vind ik het potsierlijk om op nationale televisie - ook al heeft hij gelijk - een verder onberispelijke Mo Salah tot de enkels toe af te fakkelen. Bijzonder dat je dan het mensaspect als tegenargument gebruikt: juist als mens heeft Mido zich tijdens zijn carriere vaker van zijn slechte kant laten zien dan Salah dunkt me.
 
Makallelele
 
0
18 november 2020 om 10:54
Dus mag alleen modelprof Ronaldo Salah de maat nemen? Oh wacht... Ronaldo en corona...
 
Sirius
 
0
18 november 2020 om 12:32
Ja, ik wou er eigenlijk niet over beginnen maar het is toch altijd schrijnend als juist dit soort personen met dit soort acties aan komen zetten. Die Mido vindt zichzelf sowieso al veel te belangrijk.
 
binny
 
1
18 november 2020 om 14:23
Wat een makkelijke reactie zeg, heeft niks te maken met waar hij commentaar heeft en hij heeft groot gelijk. Die Salah moet beter weten. In Amerika zijn er genoeg sporters die dit jaar niet bij belangrijke dingen konden zijn vanwege de sport, of andersom. Gewoon een erg riskante actie en enorm ongepast.
 
binny
 
1
18 november 2020 om 14:24
Mido heeft helemaal gelijk, echt niet normaal dat dit allemaal kan.