Younes baalt: 'Waarom laat Ajax Davinson Sánchez wel gaan en mij niet?'
Vrijdag, 20 oktober 2017 om 06:30

Amin Younes heeft een verklaring voor zijn matige spel in het tenue van Ajax. De aanvaller erkent dat hij niet fris is, vooral omdat hij vanwege zijn zomerse deelname aan de Confederations Cup naar eigen zeggen geen goede vakantie heeft gehad. Ook het feit dat de club in de zomer niet meewerkte aan een transfer, speelt volgens de aanvaller in mentaal opzicht een rol. "Nooit heb ik me negatief over de club uitgelaten, maar ik moet nu voor mezelf opkomen."

Younes erkent vrijdag in De Telegraaf namelijk dat de kritiek van de fans van Ajax hem raakt, nu hij niet in vorm verkeert. Een verzoek aan Ajax om tussentijds even toch op vakantie te kunnen, vond geen gehoor. "Het antwoord was 'nee', terwijl ik mede door het dramatische nieuws rond Appie Nouri in de zomer geen moment los heb kunnen komen van het voetbal", zo betreurt de Duitser in het dagblad. "Ik wilde toen bij mijn ploeggenoten zijn en ben eerder teruggekomen."

In de optiek van Younes onderschat Ajax de inspanningen van de aanvaller voor het Duitse elftal. Zo was het de eerste keer dat hij een zomers toernooi had en is er een maand lang hard getraind om de Confederations Cup te winnen. "Dan is daarna tien dagen vrij veel te weinig", betreurt de aanvaller, die erop wijst dat Duitse collega-internationals na hun deelname aan de voorronden van de Champions League en Europa League verplicht door hun club op vakantie gingen.

Het mislopen van een transfer speelt ook een rol. Drie grote clubs in Duitsland en Italië waren bereid een flinke transfersom te betalen en Younes was van mening dat een transfer zijn kansen op deelname aan het WK zou vergroten. "Ik heb twee jaar lang binnen en buiten het veld alles voor de club gegeven. Waarom laat Ajax Davinson Sanchez wel gaan en mij niet? Er viel niet eens te praten", stelt Younes, die benadrukt dat hij zich 'meer dan honderd procent' zal blijven inzetten voor Ajax zolang hij op de loonlijst van de Amsterdamse club staat.

Meer nieuws
   
23:30
23:30
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
1
   
23:11
23:11
Racistisch gedrag richting Nico Williams smet op belangrijke zege Atlético
0
   
23:06
23:06
Chelsea vecht zich knap terug tegen Villa, maar vergeet zichzelf te belonen
6
   
23:02
23:02
Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen
10
   
21:47
21:47
Liverpool gebruikt Slot om af te stappen van traditionele Britse clubstructuur
27
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (95)

 
sebasjuh
 
88
20 oktober 2017 om 06:41
Ik baal ook dat Ajax niet meewerkte toen. Als de geruchten klopte en er 15 miljoen te krijgen was voor Younes hadden ze echt toe moeten happen. Dat krijg je echt niet. Al is het wel stom van Ajax als zo’n jongen 10 dagen vrij gehad had dat ze niet mee werkten aan een tussen vakantie voor Younes. Je kan hem beter 2 weken even kwijt zijn zodat hij even tot rust komt en weer goed uitgerust terug komt dan nu dat hij een 6 weken loopt aan te modderen.
 
Buitenspelgoal
 
23
20 oktober 2017 om 08:23
Younes had net zowaar sterke wedstrijden op Europees niveau gespeeld (zeker zijn ''genadeklap'' tegen Schalke zal geholpen hebben zijn naam te vestigen) en de confed cup gewonnen (of ie nou veel gespeeld heeft of niet), dom van Ajax dat ze hem niet verkochten. Hij zal nooit meer zoveel waard worden. Dat was het moment.
 
Tulpen
 
67
20 oktober 2017 om 09:16
Typische reactie onder het mom van de beste stuurlui staan aan wal. Ajax moet is een keer ophouden sterkhouders te verkopen wordt er dan geroepen. Is het weer dom dat ze Younes en Dolberg weer niet verkocht hebben. Je kunt het dan ook niet gauw goed doen.
 
PieterPrins773
 
20
20 oktober 2017 om 09:44
Helemaal mee eens. Voor de zomer allemaal roepen Dat Ajax het team bij elkaar moest houden en nu weer day ze iedereen hadden moeten verkopen.
 
@Osthoved89
 
13
20 oktober 2017 om 10:02
Het klopt inderdaad dat Ajax haar sterkhouders niet meer moet verkopen. Maar ik persoonlijk vind Younes geen sterkhouder. Sterker nog, ik zou hem geen eens opstellen. Ik vind het echt dom dat ze die 15 miljoen niet gepakt hebben. Overigens had ik Dolberg voor 50 miljoen ook verkocht, ook dat krijg je er namelijk nooit meer voor. Ik denk dat je blij mag zijn met de helft.
 
eric128
 
5
20 oktober 2017 om 10:10
Als Younes de stap maakt in zijn ontwikkeling dat zijn acties gaan leiden tot de beslissende voorzet en ook meer doelpunten dan zal zijn marktwaarde verdubbelen of misschien wel verdrievoudigen. Hij heeft nml een actie en versnelling in huis die hem doen opvallen. Blijft zijn effectiviteit op dit nivo steken dan zal je 15 milj ws niet meer evenaren. Er zit nog wel degelijk rek in deze jongen en dat zal een van de redenen zijn dat Ajax hem afgelopen zomer nog niet wilde verkopen plus het feit dat wat er achter hem zit ( kluivert Cerny) te jong en wisselvallig is om een heel seizoen op te bouwen
 
Saaff
 
7
20 oktober 2017 om 10:35
Stuur ff een link met de officiële berichtgeving van Ajax dat Monaco een bod vab 50 miljoen had uitgebracht en het is geweigerd.
 
xstream
 
2
20 oktober 2017 om 11:10
@tulpen: Klopt wat je zegt. Maar je sterkhouders waren Sanchez en Klaassen. En die lieten ze wel gaan. Voor goede bedragen natuurlijk waar weinig tegenin te brengen is, maar een vleugelspeler als Younes die een beetje dribbelt met nagenoeg geen rendement is toch wel vervangbaar? Je kunt het ook omdraaien. Younes wilde blijkbaar weg, maar mocht niet. Gaat zitten morren = geen rendement. Zelfde met Sanchez, die liet blijken gewoon weg te willen en had weinig motivatie meer. Wat heeft het dan voor zin om 't bij elkaar te houden? Ajax/eredivisie heeft gewoon die status niet meer. Ze komen hier om zo snel mogelijk een stap hogerop te maken.
 
@Osthoved89
 
3
20 oktober 2017 om 11:10
Ik vind dat het bij Younes te lang duurt om nog te zeggen dat er rek in hem zit. Hij heeft het gewoon niet denk ik.
 
070chelsea
 
0
20 oktober 2017 om 11:58
Saaff... stuur mij ook die link ik wil graag die artikel lezen pfff 50 miljoen bieden op dolberg dat is toch bijna niet te geloven.
 
jacarezinho
 
2
20 oktober 2017 om 12:11
@tulpen Younes sterkhouder?
 
Sulejmanii
 
0
20 oktober 2017 om 13:08
Klopt, Younes had gewoon verkocht moeten worden! Dit us het, deze jongen word nooit meer beter.
 
Marranr1
 
4
20 oktober 2017 om 10:31
Ajax heeft een grote fout gemaakt deze gozer met een grote strik eromheen weg te doen voor een prima bedrag die je nooit meer gaat krijgen. Hij speelt al zolang drama en heeft de grootste oogkleppen op die er zijn. Geen Goals geen Assisten ik kan hem werkelijk op niks betrappen behalve een paar dribbels waarbij hij 2 man mee bezig houdt. Maar komt er wat uit? Ziet hij de vrije man, komt er een assist of goal uit? Helemaa lniks en daarom roep ik al anderhalf jaar dat deze jongen een plek op de bank verdient en niet meer dan een 30 minuten op het veld. Slechte buitenspeler en ik ben hem liever kwijt dan rijk!!
 
recoba_uruguay
 
17
20 oktober 2017 om 06:42
Ajax had Dolberg en Younes moeten verkopen, voor Dolberg krijg je nooit meer zoveel en hoe Younes nu speelt is bij NAC nog niet eens nodig
 
Damsko1103
 
51
20 oktober 2017 om 06:53
Ajax moet Dolberg helemaal niet verkopen. Omdat jij zegt dat hij meer zal opleveren dan de komende jaren. En dat bepaal jij of zo? Al krijgt Ajax bij wijze van 10miljoen voor hem. Ga na hoeveel winst we krijgen voor hem. En dat is niet eens het bedrag voor als hij een topseizoen draait.Gelukkig dat jij niet in de plaats van Overmars zit.
 
ZlatanInzaghi
 
21
20 oktober 2017 om 06:56
Het is altijd makkelijk praten achteraf. Indien Younes een vaste klant van het Duitse elftal was geworden en Dolberg er nu al 10 in had geprikt, had je nu iets heel anders gezegd. OT: ik kan me voorstellen dat vooral situatie rondom Appie in mentaal opzicht veel invloed heeft. Ik hoop dat er daarom voldoende mentale begeleiding aanwezig is bij Ajax...
 
Medellin
 
24
20 oktober 2017 om 07:29
@zlatan Weer zo typisch jouw reactie. ''altijd makkelijk praten achteraf''. Ik was 99 procent zeker dat dit met Dolberg en Younes zou gebeuren. Je ziet het namelijk ELK Seizoen. Als ze deze zomer echt 40-50 miljoen wilden geven voor Dolberg en 15 miljoen euro voor Younes dan had je die spelers gewoon moeten verkopen. Dat bedrag voor Dolberg krijg je nooit meer, Younes zijn vorm is zo-zo en de clubs haken dan sneller af en het bedrag gaat om laag.
 
ZlatanInzaghi
 
17
20 oktober 2017 om 07:41
@medellin, ik ben het met je eens wat betreft Younes, dat zag ik ook aankomen. Zijn effectiviteit is eigenlijk altijd al ver te zoeken geweest. Maar op het gebied van Dolberg ben ik het totaal niet met jullie eens. Als Ajax echt weer potten wilt gaan breken op internationaal niveau, zal het dergelijke spelers niet na één succesvoljaar moeten laten gaan. Mede door Dolberg zijn we tot de finale van de EL gekomen. Voor het geld hoeft Ajax het niet te doen, het gaat om het sportieve aspect en de uitstraling naar buiten toe dat Ajax spelers van 18 jaar op wereldniveau opstelt. Dat is onze visie en ons imago. Dolberg is daar een geweldig voorbeeld van. P.s. zoveel reacties geef ik niet, dus dat dit 'typisch' mijn reactie is, vind ik verbazingwekkend
 
Ryan030
 
7
20 oktober 2017 om 08:44
net alsof youness ooit een vaste waarde word op die linker vleugel van die manschaft met concurrentie van spelers als reus,sane,draxler.die zijn alle3 nu al 3 klasses beter. youness hadden ze inderdaad moeten laten gaan,zeker als je er 15 miljoen voor kon krijgen.vorig seizoen speelde hij ook 60 van de wedstrijden als een natte krant.je had nu gewoon 2.5miljoen extra op je rekening kunnen hebben en de betere richarlison op zijn positie..
 
Saaff
 
1
20 oktober 2017 om 10:39
Hahaha tuurlijk Medellin, niemand wist dat dit rondom Younes plaats heeft gevonden. Natuurlijk wist jij het wel en wist je ook dat ze het moesten accepteren en dat riep je al heel de zomer zeker in je hoofd.
 
Lee112
 
1
20 oktober 2017 om 07:00
Hoe weet je dat? Er komt een wk aan en na de winterstop kan de wereld er anders uitzien. Dit geldt voor beiden spelers.
 
Heiko Herlich
 
18
20 oktober 2017 om 07:46
stel nu ..Ajax verkocht Dolberg en Younes en ze presteren zoals ze nu doen! Dan had 95% geroepen dat Ajax nooit voor het geld had moeten gaan maar de beste spelers had moeten houden! Geld genoeg op de bank en Overmars geldwolf etc.. nou en verder ben ik gewoon gan van Younes ondanks zijn mindere fasse.. er gebeurt altijd wat als hij de bal heeft en hij oogt sympathiek
 
RyanBabel8
 
6
20 oktober 2017 om 07:55
Wat een kortzichtige reactie. Vorig seizoen waren ze zo belangrijk en als het dan even minder gaat dan moet je ze maar afleveren. Dat hoort ook bij de jonge leeftijd en dus het zijn van een opleidingsclub. Je geeft als club dan wel een heel verkeerd signaal af. Overmars was bij Sanchez al een geldwolf. Voor nu lijkt het me goed om Younes twee weken weg te sturen. Je speelt geen Europees voetbal en je hebt Kluivert en Cerny als back-up. Wij hebben echt niet door hoe zwaar zijn zomer was.
 
jolano
 
1
20 oktober 2017 om 09:01
Ik wil eens weten of je een speler die je 35 milj opleverd, welke club hem dan houdt, het is een verschil tussen de prijs van sanchez en younes. Dat zal de reden zijn.
 
RyanBabel8
 
0
20 oktober 2017 om 09:06
Ja, en dan het gezeik weer krijgen dat ze genoeg geld hebben en er geen waardige vervanger wordt gehaald. Wat dat betreft die je het dan nooit goed. Je wilt als club ook sportief omhoog en daar heb je een goede selectie voor nodig.
 
manutd-real
 
30
20 oktober 2017 om 06:43
Dit is nieuw voor mij, in meerdere opzichten. Wist niet dat er clubs waren die goed voor hem wilden betalen en ook niet dat hij maar 10 dagen vakantie had gehad, ik dacht dat hij vanwege Appie een dag of 2 eerder terugkwam. Je zou zeggen, geef die jongen een paar dagen extra rust, zoiets deed Bosz ook met Dolberg volgens mij in april als ik mij niet vergis. Je kweekt als Ajax zijnde goodwill bij zo'n jongen en krijgt weer iemand terug die (een stuk) frisser is, win-win. Maar nee. Knap dat hij dit nu wel durft uit te spreken zonder eigenlijk veel te negatief over te komen.
 
hoffie80
 
1
20 oktober 2017 om 09:42
Volgens mij bedoel je ziyech die om rust vroeg in de europa league. Verder ben ik het helemaal met je eens. Ik zpu die johnsen van heerenveen bij het eerste halen. En die laten invallen na een minuut of 60. Lijkt me een erg goede speler om erbij te hebben. Heeft snelheid, diepgang, goede dribbel en een goed overzicht.
 
manutd-real
 
1
20 oktober 2017 om 13:12
Nee, volgens mij werd Dolberg even (in het geheim) naar zijn familie en vrienden gestuurd door Bosz om even bij te tanken.
 
Benavente
 
9
20 oktober 2017 om 06:44
Amin, ik vraag het me ook serieus af! Ze konden véél maar dan ook véél beter Younes verkopen en Sanchez behouden. Nu hij weer een flutseizoen draait ga je qua transfersom ook niet meer pakken dan deze zomer mogelijk was. Al met al dus oliedom. Ik blijf hier buiten bij mijn mening dat de aanval uit Kluivert-Huntelaar-Neres moet bestaan, deze aanval heeft kracht, snelheid, technisch vernuft, doelgerichtheid en scorend vermogen. Wat wil je nog meer? Younes achter de hand houden en dan in de zomer na het WK verkopen!
 
Roogsfc
 
13
20 oktober 2017 om 07:01
Als je Sanchez had behouden had je van hem hetzelfde gehoord als Younes nu. Daarnaast die voor die 35 miljoen plus clausules niet te behouden. Dat ze 15 miljoen voor Younes weigeren, tsja....maar goed, op een duidelijk en consistent beleid van het TH toch niet te betrappen.
 
Saaff
 
3
20 oktober 2017 om 10:43
Consistent beleid zoals iedereen verkopen bij ieder bod.
 
Ampie
 
4
20 oktober 2017 om 06:56
Slap gelul van hem over die vermoeidheid. Als ie voor interlands wordt opgeroepen, gaat ie toch ook gewoon en meld ie zich ook niet af vanwege vermoeidheid. Daarnaast heeft hij gewoon vrij gekregen voor de normale periode. Hij koos er zelf voor eerder te gaan trainen, zonder dwang van ajax in de zomer. Hij had zijn medespelers ook kunnen steunen zonder op t veld te staan. Laat m maar een tijdje banken of op de tribune dan, als hij vermoeid is en zijn motivatie wat minder is. Inderdaad wel zonde dat ze hem niet lieten gaan, je mag nu dromen dat iemand meer dan 10 miljoen neerlegt gezien zijn soel.
 
atleticofc
 
38
20 oktober 2017 om 07:17
Hij koos er zelf voor om eerder terug te komen omdat een teamgenoot van hem bijna was overleden op het veld. Jij zou liever vakantie blijven vieren? Daarnaast is rust voor je lichaam en geest heel belangrijk na een seizoen waarin ze Europees veel hebben moeten voetballen. Veel twee wekelijkse wedstrijden, veel reizen. Daarnaast nog de confed cup. Logisch dat hij naar vakantie snakt. Niet alleen on lichamelijk, maar ook geestelijk tot rust te komen. En zo weer fris aan de slag kan.
 
Arends
 
20
20 oktober 2017 om 07:56
Wat een rare reactie zeg... je teamgenoot zakt in elkaar en dan had hij maar moeten zeggen jongens het weer is hier mooi het strandbedje ligt prima heb je mijn steun nodig bel me maar? Man man man. Super goed dat hij terug kwam moet ook wel daaruit blijkt juist die eenheid van het elftal voor ieder teamlis van ajax is het moeilijk ook voor Younes! Jij moet je echt diep gaan schamen knul!!
 
Ampie
 
2
20 oktober 2017 om 08:06
Waar zeg ik dat hij op zn strandbedje moest blijven dan? Dat hij terug kwam is bewonderenswaardig. Ajax heeft hem niet gedwongen op het veld te staan om direct te trainen of te spelen. Daar komen zijn klachten nu wel vandaan. Misschien eerst leren lezen?
 
Ampie
 
5
20 oktober 2017 om 08:11
Misschien kan jij je beter gaan schamen gezien je niet kunt lezen. Hij koos er zelf voor direct op t veld te staan. Zijn mental support had hij op een andere, minder fysiek inspannende wijze kunnen doen. Nu ajax het zwaar heeft en hij terecht kritiek krijgt gaat ie ineens het probleem bij ajax neerleggen. Lees volgende keer wat er staat, "knul"
 
vitesse2004
 
11
20 oktober 2017 om 08:36
Ampie, simpele ziel
 
holala
 
2
20 oktober 2017 om 09:13
@ampie Dus hij is zelf naar Keizer gestapt en heeft toen gezegt: "keizer, (of Marcel) ik ben terug en ik gan ook voluit trainen en ga ook gewoon voetballen". Had gekund, maar dan had Keizer alsnog moeten zeggen: "luister eens knaapje, ik ben de trainer en ik maak uit of je voor de volle 100% gaat trainen en of je wel in het veld komt te staan. Beter dat je je rust neemt, ook al ben je hier wat wij allen zeer waarderen, maar doe wel effe rustig aan". Volgens mij is dat echt niet gebeurd.
 
Saaff
 
0
20 oktober 2017 om 10:46
Je afgunst naar die jongen verberg je totaal niet.
 
Ampie
 
1
20 oktober 2017 om 12:26
Sterk argument man, verder kom je niet?
 
Ampie
 
1
20 oktober 2017 om 12:30
Volgens mij hebben ze het bij hem opgebouwd. Dat de staf hier verantwoordelijkheid in heeft klopt. Younes verschuift hier echter de volledige verantwoordelijkheid. Hij had ook terug kunnen komen en kunnen zeggen: ik wil bij de boys zijn, maar heb fysiek ook nog mijn rust nodig. Volgens mij is dat ook niet gebeurt. Dat schrijf ik al de hele tijd maar blijkbaar leest iedereen zonder te begrijpen maar vooral om te schreeuwen en duimpjes te krijgen. Is mij daarnaast iets te toevallig dat hij nú met dit verhaal komt, maar destijds niks over vermoeidheid riep maar wel over zijn vervroegde terugkeer voor de omstandigheden.
 
Ampie
 
0
20 oktober 2017 om 12:32
Afgunst? Lees nog een keer, jij ziet wel vaker spoken hier. Ik gun die jongen het beste, maar hoef als supporter ook niet als zoete koek te slikken van iemand die al langer niet presteert of wel
 
Arends
 
2
20 oktober 2017 om 07:57
Wat een rare reactie zeg... je teamgenoot zakt in elkaar en dan had hij maar moeten zeggen jongens het weer is hier mooi het strandbedje ligt prima heb je mijn steun nodig bel me maar? Man man man. Super goed dat hij terug kwam moet ook wel daaruit blijkt juist die eenheid van het elftal voor ieder teamlis van ajax is het moeilijk ook voor Younes! En zijn vakantie was zeer zeker wel verkort!!! Jij moet je echt diep gaan schamen knul!!
 
FCBogarde
 
1
20 oktober 2017 om 09:14
Ik geloof best dat hij vermoeid en niet fris is. Waarom Ajax hem niet even laat gaan is een raadsel. Met Kluivert, Cerny, Johnsen en ook Dolberg hebben prima alternatieven. Die zeker qua rendement alleen maar beter kunnen zijn !!
 
Ampie
 
1
20 oktober 2017 om 12:35
Zal ook best dat ie niet fris is. De staf vind m blijkbaar te belangrijk en te sterk tov de rest lijkt me, gezien hij constant blijft staan. De anderen hebben ook niet echt kunnen overtuigen om met enige zekerheid younes rust te kunnen gunnen.
 
KusH
 
2
20 oktober 2017 om 07:14
Dacht eerder dit seizoengelezen te hebben dat hij ondanks eerder terugkomen zicht uitgerust voelde. In een interview. En nu moet hij ineens voor zichzelf opkomen? Hij scoort gewoon niet, maar acties maken kan hij nog wel . Doet hij ook. Zonder rendement. Om nu de oorzaak weer terug te leggen naar weinig rust ed vind ik een beetje raar
 
Remcob
 
7
20 oktober 2017 om 08:44
Ja, Younes blijkt een beetje een huichelaar te zijn. Bij aanvang van het seizoen zei hij nog in een interview dat hij fit en uitgerust was, en dat hij ervan genoten had om de zomer door te voetballen. Ook was hij zo gelukkig bij Ajax dat hij de Sjaak Swart van Ajax wilde zijn. Nu hij waardeloos presteert is hij opeens gedemotiveerd door het uitblijven van een transfer en is hij moe. Meneer Younes moet eens even bij zichzelf te raden gaan en realiseren dat hij zichzelf compleet voor schut zet met een zeur interview als dit. Wat een verwend blaag is dit jochie zeg. Wat mij betreft moet hij nu inderdaad een tijdje rust krijgen en lekker op de tribune uitrusten. Dit seizoen heeft hij toch nog geen enkele waarde gehad voor Ajax.
 
KusH
 
2
20 oktober 2017 om 08:53
Ik heb altijd, ondanks z`n laag rendement wel een ok gevoel bij Younes. Altijd dreiging en houdt zeker twee man bezig altijd. En positief. Dat vind ik t mooiste van die jongen. Des te jammerder(der) vind ik t om dit dan te lezen. Maar goed. T zal ergens in t midden liggen. Zaak voor hem eens te trainen op afronden.
 
Saaff
 
1
20 oktober 2017 om 10:51
Wat een simpele zielen die beter weten hoe Younes zijn lichaam voelt op dit moment, geweldig. Jullie weten natuurlijk precies hoe hij zich op dat moment en nu voelt.
 
Remcob
 
0
20 oktober 2017 om 15:43
@Saaff, ik heb werkelijk geen idee hoe hij zich nu voelt, ik geef alleen aan dat ik hem een huichelaar vind die alles zo draait als het hem uit komt. Begin dit seizoen gaf hij zelf aan dat hij fit was en het heerlijk vond dat hij de hele zomer door kon spelen. Nu heeft hij te weinig vakantie gehad. Dat kan uiteraard, dat hij dit nu pas voelt. Maar was ik echt schandalig vind is dat hij gedemotiveerd zou zijn dat hij niet verkocht is. Een paar maanden geleden roept hij nog dat hij de Duitse Mister Ajax wil worden. Dan ben je gewoon hypocriet en ongeloofwaardig en daarom geloof ik ook zijn verhaal van zijn fitheid niet meer. Deze mafketel probeert alleen maar excuses te verzinnen voor zijn belabberde niveau dit seizoen.
 
Brasileiro
 
1
20 oktober 2017 om 10:31
Nouja ik geef hem met alle liefde en plezier een week of 3 rust. Laat Kluivert en Johnsen maar uitzoeken en evt met Cerny wie er op links moet staan de komende tijd.
 
atleticofc
 
0
20 oktober 2017 om 11:11
Misschien was hij lichamelijk uitgerust, maar geestelijk niet.
 
Futures
 
2
20 oktober 2017 om 07:36
Als Ajax 45 miljoen voor jou kon krijgen dan had Ajax wel meegewerkt hoor.
 
memphisdepay
 
1
20 oktober 2017 om 11:16
Als je 10-15 miljoen beurt dan is dat ook een hoofdprijs voor deze speler. Dat ga je nu niet meer krijgen want hij toont echt geen enkel rendement dit seizoen en als hij weer met 3 of 2 doelpunten eindigt dit seizoen vraag ik me af of clubs hem dan nog wel nemen.
 
afcmitch
 
15
20 oktober 2017 om 07:37
Voor het halen van de EL finale zei meneer younes nog: ik zou de Duitse mister Ajax willen worden. En nu gaat die lopen piepen terwijl die geen bal raakt.
 
Arends
 
6
20 oktober 2017 om 07:38
Volkomen logisch wat Younes hier zegt! Tuurkijk heeft hij rust nodig heeft eigenlijks geen rust gehad. Maar wat ik meer uit dit verhaal haal steekt het hem ook dat supoorters van ajax hem alleen maar de grond in schoppen ook al doet hij ook vaak genoeg wat goed en dat doet hem ook pijn voelt totaal geen steun.die jongen is eigenlijks altijd positief maar heeft het nu gewoon moeilijk het zal ook wel helpen als de supporters hem een keer steunen! Er zijn natuurlijk ook supporters die hem steunen maat dat zijn er niet zoveel.. ik ben wel fan van hem de dreiging wat die heeft als dit fit ja er gaat vaak genoeg wat fout maar hij maakt altijd ruimte voor zijn tegenspelers die daar ook vaak genoeg geen gebruik van maken.
 
traan
 
0
20 oktober 2017 om 08:00
Ze hadden hem moeten verkopen, leuke speler maar zeer slechte moyenne.
 
GeneraalBombay
 
1
20 oktober 2017 om 08:02
Toch ben ik niet van mening dat Ajax hem voor 15 miljoen had moeten verkopen. Snap Ajax dat ze het tegen hebben gehouden. Youness presteerde dan wel wisselvallig, maar was wel belangrijk. Ajax is sowieso heel dom bezig geweest met zijn vakantie inderdaad. Europese voorronde kwam er dan wel aan, maar die had je gewoon zonder hem moeten spelen. Je kunt niet alles willen... Wat ik nog steeds niet snap is dat Sánchez best makkelijk weggegaan is. Hij was bepalender dan Youness -welleswaar in een ander opzicht- maar hem hebben ze niet tegengehouden. Ik weet nog dat Ajax zei geld genoeg te hebben. Waarom dan toch willen cashen en het sportieve gedeelte onder water laten lopen? Daar mis je inkomsten door en hou je uiteindelijk maar een beetje van dat geld van Sánchez over. En ja Sánchez zou zelf misschien hierop hebben aangedrongen, maar daar zijn de geluiden ook verschillend over. Ik zeg contract is contract. Bullshit dat een speler minder gaat presteren als hij niet weg mag. Als ie dan loopt te kutten dan kost hem dat een transfer het jaar erop. Heeft een speler daar zichzelf alleen maar mee
 
Master D
 
2
20 oktober 2017 om 08:11
Ze hadden hem inderdaad moeten verkopen van de zomer, puur omdat ik niet kapot ben van zijn rendement en je een mooi bedrag kon krijgen. Gezien de bezetting op de vleugels en het programma van 1 wedstrijd in de week kun je hem makkelijk vakantie geven. Geef hem 2 weken vakantie na de klassieker om bij te komen. Je hebt genoeg opties op de vleugel en wie weet komt ie in elk geval geestelijk fitter terug.
 
Wazebey
 
2
20 oktober 2017 om 08:13
Hij heeft zich nooit negatief uitgelaten over de club maar dat rechtvaardigt dat hij dat nu wel mag? Hij mag Keizer op zijn blote knieen danken dat hij elke keer wordt opgesteld. Als ik Keizer was zou ik zeggen: “Wil je rusten Amin? Hier, ga maar lekker op de bank zitten!”. Alsof je rust nodig hebt voor het slappehapvoetbal in de Eredivisie. Jeetjemina zeg...
 
FRIV
 
3
20 oktober 2017 om 08:17
Gezeur. Je hebt een contract getekend bij een club voor een x-aantal jaar, als de club je dan niet wil verkopen heb je er niks over te zeggen. Lekker je contract volmaken en dan vertrekken.
 
almere67
 
0
20 oktober 2017 om 08:34
Ik zit altijd in 2 strijd met hem om hem wel of niet op te stellen. Ja omdat ik vindt dat hij altijd met zijn acties 2 a 3 man met zich mee trekt en zo andere spelers meer vrijheid daardoor en 2 ik vindt voor een buitenspelers zijn rendement veel en veel te laag want als zoeker van Ajax moet je als links of rechts voor er zeker 10 in schieten
 
almere67
 
1
20 oktober 2017 om 08:36
Zoeker is speler
 
flexielexi
 
0
20 oktober 2017 om 08:38
Ajax had hem gewoon moeten verkopen. Vorig jaar 48 wedstrijden. 7goals en 13 assits. Toch vrij mager voor een buitenspeler. Ben zelf nooit heel gecharmeerd geweest van hem. Hij kan iemand passeren op de vierkante meter, maar is enorm vertragend in het spel. Als hij nou rendement zou halen uit zijn acties dan was het nog wat. Want die acties op zich kan ik wel waarderen, maar loopt gewoon te vaak uit op helemaal niks.
 
Ronzie
 
0
20 oktober 2017 om 08:51
Lang leven de voetbalwereld. Een half jaar terug zei hij in een interview nog dat hij de nieuwe Sjaak Swart van Ajax wilden worden en nu loopt hij te klagen dat hij niet verkocht is. Ik vind het lastig, hij is belangrijk want brengt veel dreiging, maar zijn rendement is om te huilen.
 
ErikStekelenburg
 
0
20 oktober 2017 om 08:57
Geen exuses graag! Rendement kerel nu. Je had ons de laatste ronde CL in moeten schieten, of de EL in. Maar je gebrek aan rendement is al tijden het probleem. Ik vind je een sympathieke gozert, maar je wordt rijkelijk beloond voor wat je doet dus niet klagen nu. Zo dag 2 x scoren en je kan een weekkie weg ??
 
FCBogarde
 
1
20 oktober 2017 om 09:07
Daar baal ik ook van. Younes was hot en daardoor voor een mooie transfersom te verkopen. Plus hij was heel gemakkelijk te vervangen. Sanchez was ook hot, maar die interesse zou dit seizoen zeker niet afnemen. Ook volgende zomer had hij een top-transfersom opgeleverd.... Helaas hebben de bobo's ook hierin een verkeerde keuze gemaakt...
 
lausho
 
1
20 oktober 2017 om 09:19
Denk dat zijn status als Duits international zijn waarde ook goed doet, Ajax heeft hem een kans gegeven, hij moet nu ook niet zo zeuren maar het laten zien, als er clubs nog voor hem in de rij staan komende zomer is er denk ik wel te praten. Ajax had al drie sterkhouders zien vertrekken, heeft geld zat en voor Younes werd nog niet de hoofdprijs betaald.
 
memphisdepay
 
1
20 oktober 2017 om 11:23
Dat was wel degelijk de hoofdprijs. Daarnaast staan de clubs niet in de rij in de zomer omdat Younes waarschijnlijk geen 5 goals gaat maken. Ajax had na die finale plaats meer moeten verkopen omdat je gewoon ziet dat jongens als Younes en Dolberg met de week minder waard worden en ook voor Ziyech zal je minder krijgen dan afgelopen zomer. Dat is op zich niet erg als je kampioen wordt en CL haalt maar ik zie Ajax geen kampioen worden.
 
lausho
 
2
20 oktober 2017 om 13:55
Prima, we hoeven hem niet te verkopen en Ziyech en Dolberg ook niet, die zijn volgend jaar weer beter. Alleen denk ik dat je in de huidige markt zeker wel 20 miljoen voor Younes (24, duits international) kunt vangen, zeker als hij mee naar het WK mag als Duitsland er hoge ogen gooit. Zelfde geldt voor Ziyech en Dolberg. Verder kan ajax prima kampioen worden, liggen niet op pole position, maar doen zeker mee.
 
memphisdepay
 
1
20 oktober 2017 om 15:39
Je hoeft inderdaad niemand te verkopen maar het is zonde als je spelers voor een lager bedrag verkoopt dan dat je kon doen. Als jij denkt dat je in de huidige markt 20 miljoen voor Younes kan krijgen dan ben jij de realiteit een beetje verloren. Allemaal leuk en aardig dat City, PSG, Barcelona, Real etc. Met ged strooit maar een heel groot gedeelte van de clubs doet dat niet. In Italie, Spanje en Duitsland gaan ze nooit 20 miljoen voor Younes neerleggen. In Engeland zou het nog kunnen gebeuren maar ook daar komt hij zwaar tekort voor en ik verwacht niet dat ze dat neer gaan leggen bij degradatie clubs. Allemaal leuk en aardig die paar wedstrijdjes voor Duitsland maar om nou te stellen dat hij hoge ogen op een wk gaat gooien, dat gebeurt niet. Hij gaat niet eens mee schurle, Brandt, Reus, Gnabry, Sane zijn allemaal beter. 20 miljoen is gewoon overdreven, zeker voor iemand die in bijna 2,5 seizoen eredivisie seizoen nog niet eens 15 keer heeft gescoord. Ajax kan zeker kampioen worden maar ze hebben de slechste trainer van de top 3 en naar mijn mening ook de slechtste papieren.
 
PieterPrins773
 
0
20 oktober 2017 om 09:52
Voor sanchez werd 45 miljoen geboden, das 3 keer zo veel.
 
Opafred
 
2
20 oktober 2017 om 09:14
Dit gezeur van Younes is een goede reden om hem tot aan de winterstop niet meer op te stellen en andere (minder zelfzuchtige) talenten bij Ajax de kans te geven. Pingelen gaat hij maar alleen doen met een bal in een netje. Iedereen zegt dat hij een handenbinder is en de verdediging van de tegenstander bezig houdt, maar zijn medespelers staan ook gelijk stil, omdat hij toch de bal niet afgeeft in 99 van de 100 keer dat hij aan de bal is. In de winterstop, strik erom hen en verkopen.
 
 
0
20 oktober 2017 om 09:26
Weeniet, moesten ze hem verkopen? En daar dan ook weer een ventje van 15 neerzetten? Ajax kan de ervaring best gebruiken toch? Nee hij heeft niet zoveel rendement, maar als hij dat wel had speelde hij bij Bayern ipv in de Eredivisie. Vind het best een prima speler die Ajax vorig jaar in de EL mooi mede naar de finale schoot. Stank voor dank altijd.
 
MBMB7
 
0
20 oktober 2017 om 09:47
Lekker lullen met zn allen over bedragen. Dacht dat het om de kwaliteit van het spel ging. Dol en Youn zijn mooie spelers om van te genieten. Kijk daar naar
 
Babinho
 
2
20 oktober 2017 om 09:54
Had hem toch verkocht. Totaal geen rendement en stootkracht. Het lijkt wel aardig in de kleine ruimte, maar onder de streep heb je er weinig aan. Ik snap er niets van dat er geen biedingen geaccepteerd zijn. Voor dat bedrag had je een veel betere speler kunnen terughalen (15 miljoen had zelfs de transfersom van Richarlison gefinancierd). Dit is niet wat Ajax qua basismateriaal hoort na te streven. Doorselecteren die hap, tezamen met Schã¶ne, Veltman, Dijks en Viergever. Dit had eigenlijk van de zomer al gemoeten. Falend sportief beleid met sportief verval tot gevolg. In de winterstop alsnog verpatsen, schuif desnoods die jonge Fin maar door.
 
GunneRo
 
0
20 oktober 2017 om 12:01
Ten eerste kan ik niet begrijpen dat een Ajacied dit over Younes zegt. Ik neem aan dat jij ook alle wedstrijden kijkt? Dan weet je toch dat de toegevoegde waarde hem niet zit in alleen goals en assists? Younes was vorig seizoen enorm belangrijk, kreeg dubbele dekking, omdat tegenstanders doodsbang waren voor zijn actie. Younes gaf, met zijn dribbels, andere spelers de ruimte en tijd om aansluiting te vinden. Ook al gaf Younes die assist niet, hij was dikwijls de aanleiding van een succesvolle aanval. Daarnaast zijn de meeste Ajacieden weer hypocriet en praat men maar wat. De meningen worden om de week aangepast. Als de directie of staf dan iets beslist, is alles foute boel volgens de fans. Milik ging weg en er moest en zou een spits bij komen, anders was het beleid verschrikkelijk. Een aantal weken later was het voor de fans vanzelfsprekend dat Dolberg in de spits stond. Traore werd het hele seizoen weggehoond, 'het lievelingetje van Bosz' riep men. Terugkijkend weet elke fan opeens haarfijn uit te leggen waarom Traore zo belangrijk was voor het team. Ik kan nog wel een tijdje doorgaan, ook omtrent Younes, Neres, Schone, Veltman, Viergever...
 
Sulejmanii
 
0
20 oktober 2017 om 13:19
Kijk jij wel wedstrijden van Ajax? Hij heeft natuurlijk helemaal gelijk, Younes voegt helemaal niks toe behalve een goede dribbel. Een rendement van helemaal niks bezit deze speler, geen assisten of goals! Een buitenspeler van Ajax, moet minimaal 10 goals en 10 assisten hebben. Altijd weer vastlopen voor de goal em het dan niet meer weten. Om te huilen deze goster, Kluivert of Johnson lekker op links.
 
Babinho
 
0
20 oktober 2017 om 14:06
Ik vind Younes al vanaf het begin niets. Geen stootkracht, geen rendement, geen topspeler. Traoré ben ik het hele seizoen positief over geweest. Die was veel en veel belangrijker dan Younes. Een miljoenenbod op een speler van dit niveau moet je gewoon accepteren, zeker omdat het momentum perfect was op de topprijs te vangen.
 
lausho
 
0
20 oktober 2017 om 14:39
Tekort door de bocht, voor 15 miljoen verkopen en voor 15 miljoen iemand terugkopen. De boekwaarde hou je geen rekening mee en dat is bepalend voor de afschrijvingen op je begroting. Younes is voor 2 miljoen gekocht en schrijft maar 0,5 miljoen per jaar af met zijn 4 jarige contract, als je bv. Richardlison voor 15 miljoen zou kopen zou de afschrijving 3 miljoen per jaar zijn bij het max. contractduur van 5 jaar. Op je begroting dus een jaarlijkse extra last van 2,5 miljoen en daar heeft Ajax niet veel ruimte. Enige manier waarop dit verantwoord kan, is dat je de afkoopsom van Younes over 5 jaar spreidt (dus 3 miljoen per jaar). Dat is opzich wel een intressante manier van handelen voor Ajax, ook belasting technisch en voor het opvangen van toenemende afschrijvingen, je verzekerd je op die manier voor 5 jaar van 3 miljoen extra inkomen. Alleen dan kom je nu 12 miljoen tekort.
 
PieterPrins773
 
2
20 oktober 2017 om 09:57
En wat had 15 miljoen uitgemaakt . Dan had er 135 ipv 120 miljoen op de bank gestaan , nou joepie. Van de zomer was het van "geen spelers verkopen " "team bij elkaar houden " etc. En als overmars toen iedereen had verkocht die hij kon verkopen was het een geldwolf geweest. Nu achteraf beweren mensen weer dat hij beter had kunnen verkopen . Youness is vooral nuttig als hij de ruimte krijgt, maar om de NL competitie graven de meeste teams zich in tegen Ajax . Je kunt hem altijd nog verkopen , ook na dit seizoen ontvang je zo 10 miljoen voor hem van een Duitse of Engelse middenmoter
 
purplepidgeon
 
1
20 oktober 2017 om 10:37
Sanches kwam niet meer opdagen op de training en bij wedstrijden... Konden ze vrij weinig mee behalve verkopen. Younes is hier kennelijk te chique voor, oneerlijk eigenlijk als je er over nadenkt...
 
holala
 
0
20 oktober 2017 om 10:54
Ach, als Younes nu gaat weigeren wordt het de tweede Gudelj
 
William86
 
1
20 oktober 2017 om 11:24
Hadden ze hem maar weggedaan. Wat een waardeloze speler
 
pinko
 
0
20 oktober 2017 om 11:33
Het in- en verkoopbeleid van Ajax staat al veel langer ter discussie. En dan bedoel ik niet de zuiver theoretische kant van kosten en baten, maar welke speler(s) je koste wat koste moet houden - eventueel met behulp van een flinke rekstok om daarvoor het salarisplafond op te hogen - en spelers die je graag voor een behoorlijk bedrag wilt slijten. Klaassen was niet te houden, maar voor Sanchez had je veel meer moeten doen om hem te houden. Voor Younes geldt hetzelfde als voor Milik: als de gek er genoeg voor geeft verkopen. En als de genoemde 50 miljoen voor Dolberg waarheid is, had je deze, met een eventueel te bedingen doorverkooppercentage natuurlijk moeten laten gaan. Huntelaar was al in huis, en je had met die grote zak geld ook wel een paar echte versterkingen kunnen halen. Het mislopen van Richarlison is bijna zeker een bewijs van dom, dommer, domst, en zo zijn er genoeg op- en aanmerkingen te maken op het beleid in Amsterdam met betrekking tot de eerste selectie. Het kopen van talenten op jonge leeftijd is dan wel weer prima beleid, maar de toekomst speelt op De Toekomst en het eerste elftal in de Arena. En daar komen volgens mij behoorlijk wat mensen kijken naar een al jarenlang onwaardige Ajax selectie (vorig seizoen leek op een weg naar omhoog, maar helaas...). Een dikke min dus voor het technisch hart, al zal ze dat in de Noord-Koreaanse burelen een worst zijn. Voor publicatie en uitleg blijft de deur namelijk potdicht.....
 
MaartenKros
 
1
20 oktober 2017 om 11:38
Geen idee waarom ze hem niet hebben laten gaan. Is hij zoveel beter dan de alternatieven? Ik vind wel dat hij zich ondanks zijn situatie netjes opsteld. Heel jammer dat er vanuit niet even schappelijk vanuit de club met hem wordt omgegaan. Je dwingt zo spelers bijna tot asociaal gedrag.
 
Mazora
 
1
20 oktober 2017 om 11:39
Geen fan van Younes dus geef hem groot gelijkt, ik baal ook dat Ajax niet mee werkte. Goeie acties, goeie dribbel, veel gevaar. 1% rendement, liever kwijt dan rijk.
 
rubje
 
0
20 oktober 2017 om 11:53
Ik kan me goed voorstellen dat hij weg wil, als je ziet hoe weinig krediet hij krijgt van de supporters.... Ook als hij zelf aangeeft dat hij het zwaar heeft, geef hem dan straks nog even lekker vakantie. Zonder younes zou je het ook wel moeten redden in de eredivisie en wie weet heeft hij na de vakantie zijn oude vorm van vorig jaar weer. Is iedereen gelukkig.
 
VoorOranje
 
0
20 oktober 2017 om 11:53
De Younes die ik ken is de laatste 10-15 wedstrijden van het seizoen op zn best. Voor de winterstop erg matig, zoals nu ook weer
 
jeffreysch
 
1
20 oktober 2017 om 12:01
Als Younes zo graag weg wilt, moet hij ook echt de volgende stap maken. Dat doe je door rendement te halen. Met zijn spel en rendement kan hij wellicht bij een Europese subtopper mee. Maar als je zo graag weg wilt nu, dan ben je niet slim bezig. Zonder rendement wordt je zonder twijfel op de bank gezet en dan is het 'dag Duits international'.
 
KevinMay
 
0
20 oktober 2017 om 12:30
Ik denk zowiezo dat Younes niet vaak geselecteerd meer word voor het Duitse elftal .. Younes in de winterstop verkopen , heeft geen enkele meerwaarde . Dolberg en Neres op de flanken en huntelaar in de spits
 
Litmanen86
 
1
20 oktober 2017 om 13:31
Iedereen blijft maar zeuren over dat Younes en Dolberg verkocht hadden moeten worden, met als reden dat Ajax nooit meer de geboden bedragen zal krijgen voor die twee. So what? Ajax is geen onderneming die zoveel mogelijk geld moet verdienen. Ze zijn een voetbalclub en streven naar goede sportieve prestaties. Als je noodlijdend bent als club of je zelden goeie deals geboden krijgt, tuurlijk moet je dan altijd inspringen op belachelijke biedingen. Ajax daarentegen is steenrijk en kan daardoor een sportieve beslissing nemen, die een bedrijfseconomisch juiste beslissing overruled. Het een voetbalclub, geen landelijke supermarktketen.
 
mrMRJ
 
0
20 oktober 2017 om 13:59
Younes heeft gelijk wat mij betreft. Als je voelt dat je niet fris bent (fysiek/ mentaal zijn innig verwoven) en dat aangeeft dan moet je daar wel op acteren als club. Het getuigt van profesionaliteit van zijn kant dat hij aangeeft wat hij nodig heeft en waarom om straks beter te kunnen presteren.
 
Marchant
 
0
20 oktober 2017 om 15:25
Was het niet deze zelfde Younes die riep dat hij de Duitse Sjaak Swart wilde zijn en altijd bij ajax bliiven. Younes is een middelmatige speler die met alles roept als het hem uitkomt. Ajax had hem idd moeten verkopen, niet om younes een plezier te doen maar omdat deze jongen niet echt niveau heeft en zeker geen rendement