'Zaakwaarnemer van Onana komt zondag opnieuw praten met Ajax'
Vrijdag, 3 september 2021 om 18:48

Hoewel Marc Overmars weinig vertrouwen meer heeft in een nieuw contract voor André Onana, komt de zaakwaarnemer van de 25-jarige doelman van Ajax zondag of maandag naar Amsterdam om daarover te praten, zo weet Mike Verweij. Volgens de journalist van De Telegraaf maakt Ajax kans op het verlengen van de aflopende verbintenis van Onana, indien de Amsterdammers akkoord gaan met een gelimiteerde transfersom.

Overmars spreekt vrijdag tegenover het clubkanaal van Ajax uit dat Onana mogelijk transfervrij gaat vertrekken bij Ajax. "In het voetbal weet je het nooit, maar ik zie het niet snel gebeuren dat hij verlengt", aldus de directeur voetbalzaken. "Een wintertransfer zou kunnen, maar op een gegeven moment kom je ook op het punt dat het wel een fatsoenlijk bedrag moet opleveren. Als het bedrag niet voldoende is, dan in juli maar voor niets."

Verweij stelt in de podcast Kick-off echter dat de deur nog op een kleine kier staat. "Ik weet dat zijn zaakwaarnemer zondag of maandag deze kant op komt. Dan zullen er een heleboel dingen besproken worden. Nu is er wel de intentie vanuit Ajax om hem bij te laten tekenen. Dat kan ook, als je zegt: met een gelimiteerde transfersom komt er een jaar bij. Dan kan Ajax alsnog een vastgesteld bedrag voor hem krijgen. Natuurlijk moet Ajax hem ook verlengen. Dan kun je hem met goed fatsoen vanaf 4 november weer opstellen, dan pikt hij nog een aantal Champions League-wedstrijden mee. En dan kan Ajax er nog gewoon een goede prijs voor krijgen."

Of het gaat lukken, blijft sterk de vraag. "Dat ligt heel erg aan de voorwaarden", zegt Verweij. "Onana ligt enorm onder vuur bij de fans, en dat kan ik me voorstellen, omdat de fans natuurlijk ook niet alles weten wat er bij een club gebeurt. Die nemen het hem kwalijk dat hij er niet uit gekomen is met Ajax over contractverlenging, en dat hij gewoon het volledige salaris heeft geïncasseerd tijdens zijn schorsing. Dat is een aanbod van Ajax geweest, omdat de UEFA ook heeft gezegd dat hem eigenlijk niet zoveel te verwijten viel. Het wordt hem wel aangerekend dat hij de verkeerde pillen heeft genomen, maar ze kunnen zich voorstellen dat het gebeurd is zoals hij zegt dat het gebeurd is."

Verweij meldt tevens dat Onana eerder dolgraag wilde verlengen. "Wat de fans niet weten is dat Onana twee jaar geleden heeft aangegeven dat hij heel graag zijn contract wilde verlengen. Toen heeft Overmars, zoals wel vaker gebeurt bij de directie van Ajax, het op de lange baan geschoven. Dat gebeurt nu ook bij Lisandro Martínez, die contractverbetering schiet ook maar niet op. En als je zulke dingen blijft doen, dan gaat het ook weleens mis. En dit ging mis, omdat Onana en Ajax er niet uit kwamen. Het werd veel te laat opgestart. Onana wist dat hij in juli 2022 transfervrij zou zijn, dus ze kwamen er niet uit. Vervolgens wordt hij betrapt op het gebruik van doping, toen was er dus een groot probleem. Dat lag niet zozeer bij Onana, maar meer bij Ajax."

Meer nieuws
   
15:24
15:24
Salah en Klopp krijgen het aan de stok op frustrerende middag voor Liverpool
34
   
15:00
15:00
Live meepraten in de Premier League: Manchester United - Burnley
0
   
15:00
15:00
Waar zijn de spelers van het bekerwinnende FC Groningen in 2015 gebleven?
5
   
15:00
15:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
14:30
14:30
Live meepraten in de Bundesliga: Bayern München - Eintracht Frankfurt
0
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (78)

 
wizzle_shizzle
 
16
3 september 2021 om 18:52
Kijk, dat is in ieder geval alweer een stap en is wellicht met de laatste transfer geruchten ook wel zo besproken.
 
Suc6Magnet
 
0
3 september 2021 om 19:16
Nu gaan we zien of Overmars zn poot stijf durft te houden. Het inschrijven voor de CL zei al genoeg.
 
Thamike
 
19
3 september 2021 om 20:24
Waar moet Overmars zijn poot in stijf houden dan? Overmars heeft toch altijd juist willen verlengen en anders verkopen. Dus deze ontgaat mij. Hoop dat we Onana nog kunnen zien dit jaar want is gewoon onze beste keeper en kan echt het verschil maken in sommige wedstrijden.
 
mvbfan
 
8
3 september 2021 om 20:57
Nee, in het artikel staat dat Onana juist sinds 2 jaar geleden heeft willen verlengen, maar Overmars liet hem maar wachten, zoals hij dat nu ook met Martinez doet. Dat heeft te maken met een verbeterd salaris. Dat was bij Overmars het punt om er niet op in te gaan. Waarom zou Overmars 2 jaar terug niet Onana's contract niet willen verlengen? Zo'n topkeeper. De enige reden is dus geld. Het verhaal komt van 2 kanten. Nu ook het geval met Mazroui. Wat is hij top maar heeft nog maar 1 jaar contract. Waar wacht Overmars op?
 
Suc6Magnet
 
0
3 september 2021 om 21:45
Eerst is het bericht: Onana moet maar met de jeugd meetrainen, want hij moet niet denken dat hij Ajax zo kan piepelen. Dag later: toch maar inschrijven voor de CL. Weer een dag later: onderhandelingen toch maar weer openen. En zoals mvbfan aangeeft: nu wordt duidelijk dat Onana allang wilde verlengen maar dat Overmars niet doorpakte.
 
Thamike
 
5
3 september 2021 om 22:21
Haha toch wel mooi dat je 3 berichten pakt die niet blijken te kloppen om vervolgens een vierde weer als waarheid te zien. Ik pas even met elk boulevard bericht als waarheid te zien. Tot nu toe heeft Overmars gezegd dat hij Onana graag wilde verlengen. Lukt dat niet dan verkopen.
 
Suc6Magnet
 
0
4 september 2021 om 08:19
Oh en dat bericht is natuurlijk wel waar, want Overmars heeft het gezegd. En Overmars jokt nooit. Overmars had ook nooit een bod gedaan op Zahavi, toch?
 
jwtw030
 
41
3 september 2021 om 18:53
Het zou Onana sieren als hij bijtekend voor 1 of 2 jaar, zich dit jaar in de kijker speelt en dan voor een schappelijk bedrag een transfer maakt. Ajax heeft toch veel voor Onana betekend en het zou niet netjes zijn om gratis de deur uit te lopen. Aan de andere kant is Onana je beste keeper in de selectie en zou het erg mooi zijn als je nog gebruik kan maken van zijn diensten dit seizoen. Winwin situatie dan.
 
De Toekomst
 
8
3 september 2021 om 19:05
Klinkt leuk, maar hij heeft maandenlang niet gespeeld. Het lijkt mij sterk dat hij dan direct op topniveau is bij terugkomst. Dan moet je hem dus eerst weer op topniveau zien te krijgen door wedstrijden te spelen met waarschijnlijk opstartproblemen. Uiteindelijk is hij dan hopelijk in een maand, anderhalve maand in vorm en dan is het winterstop, komt de Afrika Cup en zie je hem weer terug voor het staartje van het seizoen.... Lijkt mij veel gedoe, teveel gedoe voor een speler die dan in de zomer vertrekt voor een paar miljoen. Want Onana wil natuurlijk een gelimiteerde transfersom die een transfer niet kan belemmerend. Dat wordt dan denk een clausule voor 8 a 10 miljoen max. Nou, daar zou ik mij dit niet voor op mijn hals halen. Als hij voor meerdere jaren bijtekent en 25 a 30 miljoen als clausule wil opnemen prima, anders zou ik lekker zonder hem doorgaan.
 
Ryan030
 
31
3 september 2021 om 19:52
Je gaat me echt niet vertellen dat Onana na een jaar niet spelen(wel trainen) slechter is als krokettenvanger Stekelenburg.veel getalenteerder is Onana en ook nog eens voor zijn echte 'prime'. Dit is veruit de beste optie die Ajax zich kan permitteren op doel.een vergelijkbare keeper kost zeker 15m+
 
Sulejmanii
 
12
3 september 2021 om 20:10
Kroketten vanger..?????????
 
4fRedondo
 
1
4 september 2021 om 00:25
Als je een kroket kan vangen, dan zou je toch wel mogen verwachten dat die ook een bal kan vangen. Zo niet, dan op z.n minst tegenhouden
 
baloog
 
9
3 september 2021 om 19:46
Een paar maanden terug kwam naar buiten dat Onana voor 1 jaar bij wilde tekenen maar dat Ajax alleen 2+ jaar wilde. Dus het is niet zo dat Onana niet mee heeft gedacht.
 
DaBo1977
 
2
3 september 2021 om 20:27
O dus neemt ie maar een paar pillen om een uitgang te creëren. Van mij mag ie opdonderen, kijk wat ajax voor hem heeft gedaan... advocaten betalen mee denken in het doping proces en ga zo maar door.
 
mvbfan
 
1
3 september 2021 om 20:59
En natuurlijk een verbeterd salaris was voor Overmars een struikelblok
 
Critic0
 
6
3 september 2021 om 21:23
Heel eerlijk vind ik dat Onana meer voor Ajax heeft betekend dan andersom. Was niemand zo belangrijk als deze speler. Wedstrijden die eigenlijk verloren waren won je door deze speler.
 
KingdomAjax
 
2
3 september 2021 om 22:25
Ik hoor alleen maar Ajax heeft zoveel voor hem betekend maar heeft hij niet heel veel voor Ajax betekend dan. Ik hoor hij heeft alles aan Ajax te danken. Is dat werkelijk zo? Geniet Ajax niet van zijn talent dan pikken ze niks mee?
 
Vesta
 
1
4 september 2021 om 02:19
Ajax had zijn salaris niet door hoeven betalen tijdens zijn schorsing, maar heeft dat wel gedaan. Daarbij was Onana helemaal niet goed, maar kreeg hij toch de kans in 1. Die had hij bij de meestevclubs niet gehaf.
 
KingdomAjax
 
1
5 september 2021 om 20:08
Onana was niet goed?? heb je weleens de CL wedstrijden van Ajax gezien met Onana en op doel vergeleken met de keepers die Ajax nu heeft?
 
EenLiefhebber
 
14
3 september 2021 om 18:55
Nou zo blijkt maar weer dat er meerdere kanten zijn aan dit verhaal. Overmars is altijd goed bezig met Transfers maar met verlengingen duurt het altijd lang. Daar kan de directie echt verbeteren. Voor de rest zou ik graag zien dat Onana verlengt, ondanks alles moet je het ook zakelijk bekijken en hem vastleggen met het oog op een eventuele rentree en een transfersom waar je nog wat mee kan.
 
Johannetje
 
7
3 september 2021 om 18:59
Ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Ik vind het argument uit het artikel echt onzin. Ajax begint altijd 2 jaar voor het aflopen van het contract naar een verlenging. Je kan Overmars niet kwalijk nemen dat hij 3 jaar voor het aflopen niet in onderhandeling ging.
 
EenLiefhebber
 
13
3 september 2021 om 19:06
Blijkbaar was het 2 geleden geen prioriteit en nu hebben ze een probleem. Wat mij betreft is dat te laat. Daarnaast zie je het nu ook alweer gebeuren met Martinez, Mazraoui, en Gravenberch dus die is geen incident lijkt mij..
 
yamiown
 
3
3 september 2021 om 19:16
Overmars had met zijn vuist op tafel moeten slaan toen het pilletje bekend werd. Heeft hij niet gedaan en nu wordt hij gepiepeld door Onana en zijn zaakwaarnemer.
 
Johannetje
 
1
3 september 2021 om 19:51
Inderdaad, Ajax had Onana moeten aanklagen bij het CAS voor derving in transfer opbrengsten en een ontslag op staande voet. Ditzelfde heeft Chelsea gedaan bij Mutu in 2008 na gebruikt van verboden middelen waarna Mutu 17 miljoen moest betalen. Maar Omdat Ajax te goed is geweest voor Onana word hij alleen maar rijker van dit hele plaspilletje drama...
 
mvbfan
 
6
3 september 2021 om 21:02
Op tafel slaan? Moet je kijken hoe een gast als Mazroui wordt behandelt? Hij stelt zich altijd heel goed op, speelt echt fantastisch en heeft nog maar een jaar te gaan, en verdient drol vergeleken met vele andere, terwijl hij een dragende speler is. Je doet alsof Overmars een soort God is.
 
wizzle_shizzle
 
3
3 september 2021 om 22:52
@mvbfan, wat verdient Mazraoui dan? En hoelang zijn ze in onderhandeling? Je stelt je op alsof jij ook aan de onderhandel tafel zit?
 
4fRedondo
 
0
4 september 2021 om 00:32
In deze periode hebben we ook een half seizoen niet gevoetbald en een seizoen zonder publiek gespeeld. Aan spelers is zelfs verzocht om zoveel procent van het salaris in te leveren zodat de toiletjuffouw en kantine medewerkers etc. doorbetaald konden worden. Weet niet of Ajaxspelers ook salaris hebben ingeleverd, maar zo ja, beetje tegenstrijdig is het dan wel als je sommige spelers een salarisverhoging geeft.
 
Soccerfan_1
 
2
3 september 2021 om 19:08
Je kan willen verlengen maar als je er keer op keer niet uit komt dan lijkt het net alsof je niks hebt gedaan he.
 
TILBURG013
 
2
3 september 2021 om 19:58
Overmars vind ik ook laatste tijd niet altijd sterk met transfers hoor. Tuurlijk is niet iedereen een schot in de roos maar Klaiber voor circa 5 miljoen, Pasveer en Haller voor 22.5m zijn recente transfers die ik toch zeer matig vindt. En Berghuis op 4m per jaar zetten vind ik ook maar een zwakke move. Heeft natuurlijk veel meer dingen goed gedaan dan fout maar valt wel op de laatste maanden/jaar..
 
Johannetje
 
5
3 september 2021 om 18:55
Dit zou van zowel Onana als Ajax zeer schappelijk zijn. Na zo'n succesvolle samenwerking zou het einde wat nu voor de hand ligt een doodzonde zijn. Nieuw contract incl gelimiteerde afkoopsom van 25 miljoen en iedereen blij!
 
De Toekomst
 
3
3 september 2021 om 18:59
Haha, die 25 miljoen zou leuk zijn, maar ik denk eerder dat het kamp-Onana aan een hele lage transfersom van zo'n 8 miljoen denkt. Onana wil een transfer maken, dat is wel duidelijk. Dan lijkt het mij niet dat hij gaat verlengen met zo'n hoge clausule, want dat kan zo'n transfer juist belemmeren in de toekomst.
 
Johannetje
 
0
3 september 2021 om 19:02
Ja daar gaat Ajax nooit mee akkoord natuurlijk. Zoals je al aangeeft in je ander comment, als dat het geval is wil Onana enkel verlengen voor speelminuten vanaf november en dan alsnog voor net niks weggaan. 25 miljoen is zeer schappelijk in mijn optiek. Voor Ajax, voor Onana en voor de club die heb kan overnemen is het een koopje.
 
Tinus88
 
3
3 september 2021 om 19:21
Ik zou die 8 miljoen als Ajax wel accepteren. Als hij niet bijtekent vertrekt hij van de zomer transfervrij en pak je er niets meer op. Met een beetje geluk helpt hij je nog een rondje verder in Europa en dat levert dan ook weer extra knaken op. Met een beetje fantasie levert dat dan 15/25 miljoen op.
 
Bongiorno
 
4
3 september 2021 om 19:25
25 miljoen is helemaal niet schappelijk. Dat bedrag komt er ook nooit meer, verlenging of niet. 25 miljoen is 1 van de hoogste bedragen die voor Onana werd genoemd toen hij nog een langdurig contract had.
 
Tinus88
 
1
3 september 2021 om 19:34
Ik doelde op 8 miljoen qua transferbedrag en dan de Europese inkomsten daarbij geteld die hij je eventueel kan opleveren. Hij wil schijnbaar graag weg. Dan tekent hij inderdaad niet voor 25 miljoen bij.
 
De Toekomst
 
0
3 september 2021 om 19:35
@DR.Mario, of het kost je juist punten in de Champions League, want je kan er niet vanuit gaan dat hij 3 november gelijk weer op topniveau is...
 
Tinus88
 
0
3 september 2021 om 19:55
@de toekomst, Ik ga er vanuit dat hij er pas, mits hij tekent natuurlijk, na de winter weer bij is en dan zou hij na de Afrika cup hopelijk wel weer enigszins op niveau zijn.
 
mvbfan
 
5
3 september 2021 om 21:06
Je moet Onana gewoon een salaris van 5 miljoen geven, dan blijft hij voor zn leven in Amsterdam en ben je voor de komende 10 jaar minimaal verzekerd van een Europese topkeeper. Voor de ambitie van de club is een topkeeper van belang. Beter als willen verkopen voor 8 miljoen. Wat heb je eraan? Daarnaast pakt Onana ook nog eens 10 extra punten per jaar vergeleken met andere keepers.
 
wizzle_shizzle
 
0
3 september 2021 om 22:49
Welja joh. 5 miljoen per jaar * 10 wat dus op 50 miljoen neerkomt. Je doet net alsof het om een paar knikkers gaat. Verder hoef je er niet zeker van te zijn dat hij 10 jaar top presteert. Ondanks dat ik zijn prestaties onderken, heeft hij Ajax ook wel eens punten gekost. Dus Onana is echt niet heilig...
 
Soccerfan_1
 
4
3 september 2021 om 19:07
25 miljoen ga je er nooit voor krijgen. Reken er maar op dat dat bedrag onder de 10 miljoen gaat zitten als het aan kamp Onana ligt. Want geen enkele club buiten Lyon durft het met hem aan lijkt het wel. Anders hadden ze hem nu ook wel verkocht.
 
Johannetje
 
0
3 september 2021 om 19:52
Word een jaartje banken dan!
 
De Toekomst
 
5
3 september 2021 om 18:57
Klinkt misschien gek, maar ik zou er eigenlijk niet meer aan beginnen. Tenzij hij voor 3 jaar wil bijtekenen en het een clausule van minimaal 30 jaar is. Nu komt het over alsof Onana wil verlengen om dit jaar nog te spelen én, door een zeer lage gelimiteerde transfersom, vervolgens in de zomer alsnog te vertrekken. Het enige voordeel voor Ajax is dan dat hij nog een iets oplevert, maar meer niet. Sportief denk ik dat Ajax er niet bij gebaat is om hem te laten spelen, omdat hij eerst weer in vorm moet komen na een maandenlange pauze en hij daarna weer naar de Afrika Cup moet om vervolgens het laatste restant van het seizoen te spelen? Ik zou het vreemd vinden om zo vaak van keeper te wisselen in een seizoen. Het lijkt mij niet bevorderlijk, want eigenlijk speel je dan bijna de helft van het seizoen met een keeper zonder echt wedstrijdritme.
 
ajax01-95
 
13
3 september 2021 om 19:00
Sportief denk je dat Onana minder is dan opa Stekelenburg. Puur sportief kijkend moet je per direct Onana opstellen want die is mijlenver verwijderd van de andere keepers.
 
De Toekomst
 
1
3 september 2021 om 19:09
Nee, dat zeg ik helemaal niet.
 
ModricMagic
 
18
3 september 2021 om 19:04
Gast serieus Stekelenburg vind je sportief niet minder? Hij is echt 5 klasses minder dan Onana. Als Onana gewoon verlengd kan je er nog een prima prijs voor vragen. Zeker als die weer keept voor de dopingschorsing. Stekelenburg en Pasveer kan je echt niet mee aankomen. Ook Pasveer ging tegen AZ weer tergend traag naar de grond. Je kan als Ajax zijnde niet met 2 keepers van bijna 40 spelen.
 
De Toekomst
 
1
3 september 2021 om 19:07
Stekelenburg is wel minder. Ik zeg toch niet dat dit niet zo is? Ik zeg dat het in vorm krijgen van Onana mogelijk punten gaat kosten en als dat gebeurt is, we er weinig van kunnen profiteren door de Afrika Cup. En dat vind ik niet de moeite waard om Onana, na hoe hij met de club is omgegaan, er weer bij te halen.
 
Eduard1962
 
0
3 september 2021 om 19:12
Modric, waarom denk je dat er nu opeens een gesprek plaats gaat vinden. Puur eigenbelang. Verlengen, is mogelijk spelen, dat is in vorm raken en dan naar de Afrika up en ajax heeft er nog weinig aan. Niet verlengen is niet spelen, dus geen africacup..
 
De Toekomst
 
1
3 september 2021 om 19:18
@Eduard1962, ik verwacht wel dat hij sowieso naar de Afrika Cup gaat. Lijkt mij verreweg hun beste keeper en hun hebben geen verstoorde relatie/confronterende belangen met Onana.
 
ModricMagic
 
2
3 september 2021 om 19:23
Als je er alsnog 10 a 15 miljoen uit kan krijgen is het alsnog prima na een 1 seizoen verlengen. Onana zou sowieso wel een transfer maken. Dus als je dat soort bedragen nog kan krijgen heb je alsnog aardig wat winst op hem. Met Onana heb je gewoon iemand die punten kan pakken op Europees niveau. Daar krijg je ook nog wel een aardig bedrag voor. Zeker als je overwintert in de Cl.
 
De Toekomst
 
1
3 september 2021 om 19:33
Leuk, maar Onana kan (als hij 3 november gelijk zonder enige vorm van wedstrijdritme speelt tegen Dortmund) maximaal 3 wedstrijden in de groepsfase meepakken. En dan is het in het begin twijfelachtig of hij direct zijn niveau alweer kan halen, want dat lijkt mij erg stug... Dus juist in due wedstrijden kunnen zijn opstartproblemen ons ook de das om doen...
 
mvbfan
 
2
3 september 2021 om 21:10
Punten gaat kosten? Stekie heeft nu punten laten ligen tegen Twente. Dat was gewoon een houdbare bal voor iedere topkeeper hoor. Niet zozeer een blunder, maar wel voor een topkeeper een houdbare bal. Kun je nagaan. Seizoen is net begonnen.
 
 
2
3 september 2021 om 19:07
Eens. Plus schat Gorter hoger in dan Onana op dezelfde leeftijd. Laat Pasveer, Stekelnburg, Gorter en Raatsie het maar uitvechten samen. Onana betaald dan de prijs voor zijn -en/ of zijn zaalwaarnemers' arrogantie. Totaal geen wedstrijdritme voor de Afrika-cup en een toekomstige transfer. Indien Andre bijtekent tot 2024 is het een ander verhaal. Dan kan er worden afgesproken dat hij in transferzomer 2022 voor 20mil. opgehaald kwan worden en een jaar later voor 15mil.
 
De Toekomst
 
0
3 september 2021 om 19:10
Met je eens, maar dat zie ik dus niet gebeuren. Heb het idee dat Onana wil verlengen, zodat hij kan spelen dit jaar. En bij het verlengen wil hij dan waarschijnlijk zo'n lage afkoopsom dat hij alsnog bijna verzekert is van een transfer in de zomer...
 
Ali Boembari
 
5
3 september 2021 om 19:26
Ik zou dan gewoon verlengen en alsnog op de bank zetten. Heb je hem mooi tuk
 
Denn01
 
2
3 september 2021 om 18:57
Minimaal een jaar bijtekenen en anders lekker op de bank bij Jong Ajax. Ik hoef geen speler erbij te hebben die straks gratis wegwandelt terwijl hij ook 20-30 miljoen kon opbrengen. Dat ga je nu ook niet meer vangen maar om transfervrij weg te gaan is weer het andere uiterste. Ajax hoeft ook geen speler wedstrijdritme te geven die straks in de winter naar een andere club gaat. Succes ermee anders verder.
 
JoshuaK_
 
0
3 september 2021 om 19:04
De vraag wordt bij een verlenging van zo'n contract met een gelimiteerde transfersom, wat de hoogte van het bedrag wordt. Hij kon deze zomer voor 10 miljoen (?) weg maar toch durfde geen enkele club die een stap omhoog zou zijn vanuit Ajax het met hem aan. Zal hij dan, nadat hij vanaf november terugkeert onder de lat en een half jaar keept weer opeens 20+ miljoen waard zijn? Dat lijkt mij sterk, al helemaal omdat de meeste topclubs uit het buitenland al goed zitten qua keepers. De enige topclub uit een topcompetitie waar hij volgend jaar aan de slag kan als basisspeler zal Inter zijn, met Handovic die op leeftijd is en een aflopend contract heeft.
 
De Toekomst
 
2
3 september 2021 om 19:14
Dortmund zie ik ook nog altijd als optie. Verder misschien Tottenham als vervanger van Lloris? Maar inderdaad weinig opties..
 
JoshuaK_
 
0
3 september 2021 om 19:22
Dortmund heeft deze zomer een nieuwe keeper gekocht voor 15 miljoen, dus ik verwacht niet dat zij voor Onana zullen gaan. Tottenham heeft daarnaast Gollini van Atalanta gehuurd met een optie tot koop, dus ik denk dat je die ook weg kunt strepen. Onana heeft de pech dat hij net te laat is doorgebroken op het allerhoogste niveau, want in de twee seizoenen daarvoor hebben de meeste topclubs hun nieuwe nummer een van de nabije toekomst vastgelegd.
 
mitchajax020
 
0
3 september 2021 om 19:04
Blijft toch een raar verhaal met Onana. Ik hoop dat hij bijtekent, dat is het minste wat hij mag doen. Ajax heeft toch per slot van rekening zijn salaris door betaalt en gesteund met alles, ze hadden ook kunnen stoppen daarmee
 
Soccerfan_1
 
0
3 september 2021 om 19:06
En dat terwijl Overmars juist niet meer happig is op verlengen. Wat is het nou? Als hij wil verlengen dan niet tot 2023 want dan heb je er alsnog niks aan.
 
Hombre_Guapo
 
2
3 september 2021 om 19:06
Het zou Ajax sieren om Onana die veel betekend heeft voor Ajax netjes te behandelen en gewoon laat gaat voor een fatsoenlijk bedrag.
 
SilverFront
 
2
3 september 2021 om 19:16
Onana behandelt Ajax helemaal niet netjes anders. Ajax moet proberen Onana te verleiden dat hij bij bijtekenen nog een paar CL / EL wedstrijden kan spelen dit jaar, en nog een titel toe kan voegen aan zijn palmares. Bijv bijtekenen voor 2 jaar, met een gelimiteerde transfersom van rond de 10m. Dan zie ik hem echt wel opgepikt worden komende zomer.
 
mitchajax020
 
7
3 september 2021 om 19:20
Ajax sieren???? Ajax heeft Onana goed behandeld, loon door betaald en gesteund. Wat heeft Onana gedaan, hij heeft Ajax in de zeik genomen
 
HakimZiyach22
 
0
3 september 2021 om 19:13
Sowieso verlengen, 1 of 2 jaar vind ik allebei prima. Clausule is ook prima, dan hoeft Ajax ook minder tijd te verspillen aan clubs die zich melden. Want die stap kunnen ze meteen overslaan. Met zo`n brede selectie als die we dit jaar hebben moeten er goede dingen gepresteerd kunnen worden. En het keepersgilde past niet goed bij de kwaliteit die in de andere linies wel te vinden is. Onana is misschien wel het missende puzzelstukje. En dan kan hij nog enigszins de fans voor zich winnen, want ook hij wil liever via de voordeur weg.
 
ModricMagic
 
0
3 september 2021 om 19:27
Klopt sportief kan die je Europees alsnog wat geld mee bezorgen en als je hem voor 10 a 15 miljoen nog kan verkopen heb je alsnog prima winst op hem. Beter dan dat hij gratis de deur uit loopt. Dus een verlenging zou gewoon mooi zijn.
 
nuanceman
 
0
3 september 2021 om 19:36
Maak een deal, dat is voor beide partijen beter. Kan Ajax op zoek naar een fatsoenlijke vervanger en kan Onana zich tot de winterstop mooi weer in de kijker spelen. Sowieso beter om goed uit elkaar te gaan. Onana werd voor 750k gehaald en heeft geweldige prestaties teruggekregen, laat je nou niet leiden door het laatste jaar.
 
Boris19
 
1
3 september 2021 om 19:54
Wel humor dat de meeste supporters nu het verhaal van de Telegraaf als waar beschouwen, terwijl Overmars zelf zegt dat de kans op verlengen heel klein is.
 
vastrekuh21
 
0
3 september 2021 om 20:05
Nou misschien dan toch nog een contract verlening voor Onana Mag het hopen Na alles wat er het laatste jaar is voorgevallen en hoe ze het nu willen doen met Onana
 
pinko
 
0
3 september 2021 om 20:18
Dat zinnetje op de lange baan schuiven heeft Ajax al vaker flink wat gekost. Oftewel dat Ajax (overmars) niet tijdig een contract verlengt. Dralen, dralen, dralen, en dan lopen spelers gratis of voor bijna niets de deur uit. Het mooiste is dat ze gewoon lekker kunnen blijven meedraaien bij de eerste selectie. Dus sneller en alerter reageren, en niet er een ellenlang verhaal zonder einde van maken.
 
andone
 
0
3 september 2021 om 20:33
Beetje een soap aan het worden. Ieder verhaal heeft 2 kanten. Maar als onana 2 jaar geleden zegt dat ie wil verlengen en jij wil dat later pas bespreken dan spreek je toch een datum af voor de volgende afspraak?
 
Straight to th
 
0
3 september 2021 om 20:48
Als Ajax geen andere keeper of Onana bijtekent, dan zal het slechter gaan als vorig seizoen. Vorig jaar vond ik Ajax beter dan nu, terwijl dat juist raar is omdat het team bij elkaar is gebleven.
 
Dilima1966
 
1
3 september 2021 om 21:04
Als onana coliant is naar ajax, komt hij met een goed alternatief, na wat ajax allemaal heeft gedaan voor hem, en zijn salaris door betaald.
 
Bossie
 
0
4 september 2021 om 01:02
Als hij weer op niveau zit of richting zijn niveau gaat zou ik hem opstellen ongeacht of hij nu wel of niet wilt verlengen.
 
TonVriends
 
0
4 september 2021 om 19:33
We kennen de kant van onana niet om over hem te oordelen. Overmars heeft ook niet alle spelers in het verleden fatsoenlijk behandelt. Hier is meer aan de hand.