'Ziyech en Barcelona? Dat verwacht ik zeker op dit moment niet'
Woensdag, 23 augustus 2017 om 07:52

Hakim Ziyech is door het vertrek van Davy Klaassen mogelijk nog belangrijker geworden voor Ajax en het is de vraag hoe lang de middenvelder nog in Amsterdam te bewonderen valt. De cijfers van Ziyech liegen er niet om en het valt niet uit te sluiten dat Europese grootmachten eens een poging gaan wagen om hem vast te leggen.

Voor een traditionele supermacht als Barcelona is de 24-jarige Ziyech in ieder geval niet klaar, zo vertelde Ronald de Boer dinsdagavond in de studio van Veronica: "Je weet het nooit, maar ik verwacht dat zeker op dit moment niet", aldus de analyticus.

"Reken er maar op dat Philippe Coutinho (Liverpool, red.) of Ousmane Dembélé (Borussia Dortmund, red.) gewoon komt, hoor", aldus De Boer. Ziyech speelde tot dusverre 47 officiële wedstrijden voor Ajax en daarin was hij goed voor 12 doelpunten en 21 assists.

Meer nieuws
   
00:00
00:00
De EK-selectie van Turkije: dit zijn de spelers die kans maken
3
   
00:00
00:00
Antony, Amrabat en nog acht spelers die moeten vrezen bij Manchester United
5
   
23:58
23:58
Johan Derksen raadt Ajax totaal andere trainer dan Graham Potter aan
7
   
23:55
23:55
VZ Team van de Week: Ajax, Feyenoord en PSV aanwezig na doelpuntrijk weekend
25
   
23:51
23:51
CL-finalist Borussia Dortmund rakelt oude tweet van PSG op uit 2020
3
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (26)

 
Suarez 7
 
18
23 augustus 2017 om 07:56
Voor het huidige Barcelona is hij goed genoeg. Voor het Barca van weleer waar naar gestreefd wordt is hij nog lang niet goed genoeg. Hij moet nog 1 jaar blijven en daarna de stap maken naar een club als Arsenal, Spurs, Dortmund, Roma, Inter, Liverpool of Monaco. Via daaruit kan hij zich misschien ontwikkelen tot een Barca-waardige speler.
 
MalcolmX
 
8
23 augustus 2017 om 08:10
Ziyech moet om de stap hogerop te kunnen ook leren sneller het spel te verplaatsen. Hij dribbelt nog teveel op het middenveld, zoveel tijd krijg je niet in de top competities
 
SpeedyAFC
 
3
23 augustus 2017 om 08:35
Klopt, bij een grootmacht zoal hij waterdrager zijn en dat betekend dat hij daar ook vol moet meeverdedigen. Al doet hij dat steeds meer, het is nog lang niet genoeg voor de top. Hij zal conditineeel nog sterker moeten worden om meer meters te kunnen maken per wedstrijd wil hij ooit naar de absolute top.
 
Warabe
 
3
23 augustus 2017 om 11:09
Klopt. En zoals gezegd leidt hij teveel balverlies. Dat kan niet op CL niveau. Sevilla is wel haalbaar als die echt alles geeft en maximale eruit haalt. Barca is echt te hoog gegrepen. Iniesta en Busquets hebben sinds de kleuterklas niets meer verloren. Geen sleutels, geen lollie, laat staan een bal die tot een counter leidt.
 
holala
 
5
23 augustus 2017 om 09:07
@suarez Ha ha ha jij denkt dat hij goed genoeg is voor het huidige Barcelona? Dan doe je je naamgenoot, Messi en weet ik wie nog meer zwaaaar tekort. Nee zelfs niet goed genoeg voor het huidige tweede van Barcelona.
 
dvs33fan
 
3
23 augustus 2017 om 09:15
Ehm het huidige tweede van Barca is minder dan Ajax
 
Ganjabroeder
 
1
23 augustus 2017 om 09:25
Het gaat ook om 1 speler. Is misschien ook wat overdreven maar is verre van het Nivo van rakitic bijv. Zal ook van zn verongelijkte houding af moeten om bij Barça in de gratie te vallen..
 
holala
 
0
23 augustus 2017 om 20:20
@dvs33fan zeg dat niet te hard
 
Master D
 
18
23 augustus 2017 om 08:12
Gaat nooit het Barcelona niveau bereiken. Daarvoor is hij veel te slordig in zijn spel. In Nederland accepteren we dat en kijken naar de rest van zijn spel over een gehele wedstrijd. Bij Barcelona hoeft een Ziyech echter niet zo'n eerste kwartier als tegen FC Groningen op de mat te leggen, waarin hij 4x op kinderlijke wijze een bal inlevert op het middenveld. Ook is hij te onrustig met zijn schot. In Nederland is dat geen probleem, maar bij Barcelona kunnen ze het echt niet waarderen als je 150x op doel schiet in een seizoen en er daarvan maar 12 in het net verdwijnen.
 
eenopinie
 
3
23 augustus 2017 om 09:32
Volgens mij accepteren ze dat laatste juist in Spanje. Hoeveel schiet CR wel niet op doel? Los daarvan ben ik het met je eens. Ziyech ontbeert nog de vastigheid om voor de absolute top te kunnen spelen.
 
xstream
 
1
23 augustus 2017 om 09:58
Je vergeet dat CR ook nogal veel scoort. Dan is vergeven alweer iets makkelijker. Ziyech is inderdaad geen absolute top niveau. Veel te inconsistent en grillig. Het doet maar wat op intuã¯tie, als dat goed gaat is dat mooi, maar gaat veel te vaak mis. Hij begeleid het spel ook veel te weinig. Het is bijna altijd alles of niks acties. Een aanval opbouwen kan die niet, daarvoor ziet hij `t spel te weinig. Alleen met een snelle steekpass, die ook veel te vaak nergens op lijkt. Het is meer opportunisme dan overzicht. Hij had in z`n 1e 6 wedstrijden een enorm goed gemiddelde, maar dat gemiddelde is hard gezakt. En je ziet dat hij `t vooralsnog zonder de motor Klaassen naast zich het erg moeilijk heeft. Zoals die nu speelt is hij eigenlijk niet eens van `t Ajax niveau. Al blijft z`n kracht z`n grilligheid, het is wel een speler die uit `t niks belangrijk kan zijn. En dan hoeven we maar niet te beginnen over z`n corners en vrije trappen. Die zijn onder de maat voor Ajax niveau. Prima speler voor Ajax als die z`n draai weer vind. Barca? Nee, dat zie ik niet gebeuren en betwijfel ook zeer of hij ooit dat niveau behaalt. Zelfs van dit meer matige Barca.
 
hertogtwan
 
0
23 augustus 2017 om 08:19
Ziyech moet zeker niet gaan. Moet toch echt leren de ballen sneller te geven en lijdt nu al zoveel balverlies. In nederland kan dat nog, in het buitenland straffen ze dat af.
 
MGMV
 
6
23 augustus 2017 om 08:52
Barcelona? Het niveau gaat daar inderdaad niet omhoog momenteel, maar het moet in mijn ogen toch gek lopen wil Ziyech daar ooit belanden. En eigenlijk niet alleen qua niveau, maar ook qua type spel. Als ze echt weer als vanouds willen spelen, zie ik Ziyech niet als een type Iniesta spelen o.i.d.. Daarvoor heeft hij te veel drang naar voren en is hij in de échte kleine ruimte niet zó goed.
 
kardito
 
1
23 augustus 2017 om 08:56
Deze jongen moet nog een flinke ontwikkeling doormaken eer hij goed genoeg is voor een topclub. De juiste mentaliteit heeft hij in ieder geval (nog) niet.
 
holala
 
0
23 augustus 2017 om 09:04
Zoveel hoger als Ajax kan hij volgens mij niet. Hij is nog niet eens de uitblinker van Ajax. Maakt nog veel te veel fouten (man laten lopen, veel balverlies) om nog hoger te spelen. En Barcelona???? Ja ja bij het derde elftal. En dan nog heeeeeel misschien.
 
Bozkurt20
 
0
23 augustus 2017 om 09:24
Ik denk dat uiteindelijk zijn top bij internationale subtopclubs zoals Sevilla, Roma ligt. De ultieme top zie ik hem niet bereiken. Te slordig en niet goed genoeg in de kleine ruimtes.
 
 
1
23 augustus 2017 om 10:43
Denk niet dat Ziyech ooit verder komt dan middenmoot in een topcompetitie. Technisch goed, maar geen gif en een beetje flegmatiek. Dit soort spelers zouden lekker in de Nederlandse top moeten blijven, hebben wij een leuke competitie en hoeven zij niet te falen in het buitenland.
 
JeffreyMassing
 
1
23 augustus 2017 om 11:42
Waarom niet... Sergio roberto is echt niet beter hoor.. En ik zou ziyech wel willen zien in een team waar ze voor elkaar spelen... En iemand zoals Busquets het vuile werk opknapt voor hem Want hij moet zelfs in de eredivisie zn meters maken maar ook assists en goals maken...dat hoeft daar niet
 
tadic
 
1
23 augustus 2017 om 11:42
We moeten met zijn allen wel realistisch naar het voetbal kijken. Ziyech is niet goed genoeg voor Barcelona .We hebben het hier wel over de Spaanse competitie . Daar ligt het niveau vele malen hoger als in Nederland. Nu lees ik dat Dolberg 50 miljoen of meer moet kosten . Ze zijn met elkaar compleet de weg kwijt.
 
carlo35
 
0
23 augustus 2017 om 13:54
Als je naar de wedstrijden van vorig seizoen kijkt kun je zien dat in 80 Ziyech in de laatste 20 minuten het laat versloffen. Staat dan bij balwinst Ajax mooi vrij op het middenveld met zijn handen omhoog om te ontvangen. Al dat vuile werk deed Klaassen "er even bij". Ziyech zijn motortje is nog in ruime mate onvoldoende om een stap te maken. En dan heb ik het over subtop, niet eens over de top.