Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico's van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico's van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax zoekt groei in buitenland: 'Daar verkochten we na Nederland meeste shirts'

Laatste update:

Geelen is inmiddels weer terug in Amsterdam en trekt op de officiële kanalen van zijn werkgever een vergelijking met de manier waarop Ajax geprobeerd heeft om voet aan de grond te krijgen in China: "Het is dezelfde strategie als we in China hebben gehanteerd, ondanks dat de benadering vanzelfsprekend verschilt van elkaar. Ook daar hebben we eerst gefocust op bereik vergroten, beter in contact komen met onze fans en betere content maken voor die markt. In China was de start echter nog lastiger", legt hij uit. Ajax maakte in eerste instantie zelf de content voor het Aziatische land, voordat er partners werden gevonden om dit samen mee te bekostigen: "Nu is het voor ons een mooie inkomstenbron geworden, aangezien we onze content verkopen in de Chinese markt. Zo zien we dat in Amerika ook."

De commercieel directeur denkt dat de inspanningen in de Verenigde Staten voor Ajax van levensbelang zijn om een rol van betekenis te kunnen blijven spelen in de Champions League: "De groei zit in het buitenland. Als we Europees aan willen blijven haken is mondiale groei een must. Amsterdam is onze thuisbasis en zal dat altijd blijven. Maar Nederland is relatief klein, we zien eigenlijk de hele wereld als ons speelveld." Geelen stipt aan dat voetbal de snelst groeiende sport in Amerika is, wat het voor Ajax extra interessant maakt om in te stappen.

De club merkt ook dat het loont om tijd en moeite in het uitbouwen van de naamsbekendheid van Ajax te steken: "Sinds januari is de verkoop van merchandise enorm toegenomen. Zo was Amerika na Nederland het land waar we het meeste shirts verkochten bij de introductie van het thuisshirt voor 19/20. En dat zonder dat er een compleet distributienetwerk is voor Ajax-merchandise in de VS." Geelen hoopt dit netwerk in de komende tijd verder uit te kunnen bouwen en het contact tussen de fans en de club zo soepeler te laten verlopen: "Tevens is er veel aandacht en vraag vanuit bonden en clubs naar onze kennis. Daar praten we ook met verschillende partijen over. Tot slot zijn we actief opzoek naar andere verdienmodellen, hiervoor biedt Amerika ook zeker kansen."

Meer nieuws

Liverpool en Feyenoord bereiken mondeling akkoord over transfer Arne Slot
26
'Is Veerman iets voor Slot en Liverpool?' Driessen en Verweij vellen oordeel
9
Galatasaray is weer stap dichterbij landstitel mede dankzij treffer Ziyech
16
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Jong Ajax-doelman Charlie Setford gaat gruwelijk de fout in tegen Roda JC
3
Steven Berghuis doet hartverwarmende belofte aan zieke Ajax-fan
17

Meer sportnieuws

Het is niet (meer) mogelijk om te reageren op dit document.
Reacties