Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico's van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Barcelona maakt megadeal met Spotify bekend en verandert stadionnaam

Laatste update:

Spotify gaat voor een periode van vier jaar 280 miljoen euro betalen om zich aan Barcelona te verbinden en heeft tevens het recht om de naam van het Camp Nou te veranderen. Rakuten was sinds de zomer van 2017 als hoofdsponsor aan Barcelona verbonden, maar het werd eerder al duidelijk dat de aflopende verbintenis met de huidige hoofdsponsor niet verlengd zou worden. Het Japanse bedrijf betaalde 55 miljoen euro per jaar. Spotify gaat nu op jaarbasis meer betalen dan de 68,5 miljoen euro die werd binnengehaald met de sponsoring op het shirt van de mannen, vrouwen en het trainingsshirt.

De van oorsprong Zweedse streamingdienst betaalt over vier jaar 280 miljoen euro - wat neerkomt op ruim 70 miljoen euro per seizoen - voor een plek op het shirt van het mannen- én vrouwenteam. Bovendien krijgt Spotify een plek op het trainingstenue en wordt de naam van Camp Nou omgedoopt tot Spotify Camp Nou. Er was eerder in 2017 al sprake van dat Barcelona de naam van het Camp Nou voor driehonderd miljoen euro zou verkopen. Destijds deed Barcelona geen afstand van de naam van het stadion, waardoor de sponsor in de nieuwe naam achter Camp Nou zou komen te staan.

"We zijn erg trots om een baanbrekende alliantie als deze aan te kondigen met een wereldberoemde organisatie als Spotify", aldus president Joan Laporta. "Deze samenwerking stelt ons in staat om de club dichter bij zijn fans te brengen en hen het gevoel te geven nog meer deel uit te maken van de Barcelona-familie door middel van unieke ervaringen, waarbij twee activiteiten zoals entertainment en voetbal worden gecombineerd, waardoor we in contact kunnen komen met een nieuw publiek over de hele wereld."

De deal, die is goedgekeurd door de Raad van Bestuur van Barcelona, is onderworpen aan de bekrachtiging van de buitengewone ledenvergadering begin april. De naamgeving van het stadion zal ingaan per juli van dit jaar. "Vanaf juli zal onze samenwerking een wereldwijd podium bieden aan artiesten, spelers en fans in het nieuwe Spotify Camp Nou", aldus CFBO Alex Norström van Spotify. "We hebben onze marketinginvestering altijd gebruikt om artiesten te versterken en deze samenwerking zal deze benadering naar een nieuw level tillen. We zijn verheugd om nieuwe kansen te creëren om contact te maken met de wereldwijde fanbase van Barcelona."

Meer nieuws

Volendam-captain Mirani gaat door het stof na misplaatste uitspraak over Vitesse
7
Van der Vaart weet nu al wie kampioen wordt van de Eredivisie in 2024/25
33
Europese topclub voerde afgelopen weken gesprekken met management Ten Hag
23
Perez turft bij AZ - Twente het aantal spelers dat meekan bij Feyenoord of PSV
14
Ajax gaat op zoek naar een rechtsbuiten: 10 potentiële kandidaten op een rij
29
Sporting is kampioen van Portugal door onverwachtse uitglijder van Benfica
9

Meer sportnieuws

Het is niet (meer) mogelijk om te reageren op dit document.
Reacties