'De rijke internationale subtop komt in de zomer beslist shoppen bij Ajax'
Driessen maakt vrijdag in zijn column in het dagblad duidelijk dat Ajax vooral op commercieel gebied indrukwekkend bezig is, met verbeterde sponsorcontracten en nieuwe commerciële partners. "Intussen zet Ajax de vaderlandse concurrentie op commercieel gebied op een duizelingwekkende miljoenenachterstand. Na Ziggo en Adidas vindt ABN AMRO de jeugd-, vrouwen- en zaterdagafdeling op Sportpark De Toekomst zo interessant dat ze er jaarlijks drie miljoen euro(!) voor uittrekt, een bedrag dat meer dan de helft is van de hoofdsponsorbedragen bij PSV en Feyenoord."
Meer: Ajax-trainer Van 't Schip feliciteert PSV en geeft credits aan Peter Bosz
De commerciële groei houdt verband met de Amsterdam ArenA als onderkomen, zo geeft Driessen te kennen. "Daarom doen de Rotterdamse stuiptrekkingen deze week om de financiële groei van Feyenoord te bagatelliseren bij realisatie van Feyenoord City stupide aan." De journalist wijst erop dat het nieuwe en moderne onderkomen van groot belang is voor de toekomst van Feyenoord. "Dan hoeft de club na een eventueel landskampioenschap in mei niet opnieuw achttien jaar te wachten voor een nieuw bezoek aan de Coolsingel."