FC Groningen reageert op ludieke acties van fans: 'Het is een enorme strijd'
Laatste update:
Eerder hingen er al spandoeken rond het stadion dat 'de clubcultuur in de uitverkoop' is gegaan. Door de gebeurtenissen vindt FC Groningen het nodig om via de officiële kanalen met tekst en uitleg te komen. "Het is heel simpel: om te kunnen concurreren met de clubs om ons heen, dienen we inkomsten te generen. En wat wij doen is in dat opzicht niet heel bijzonder. Vele clubs zijn ons al voorgegaan in de naamgeving van hun stadion, maar wij kijken liever naar onze eigen situatie. Wij proberen een dusdanige begroting te realiseren, zodat we kunnen concurreren met clubs als FC Utrecht en sc Heerenveen. Niet meer en niet minder. Dat is al een enorme strijd."
"Wij snappen best dat niet elk besluit van ons altijd even goed valt bij een deel van de supporters, maar wij staan voortdurend met afgevaardigden van supportersgroeperingen in contact om onze clubcultuur te bewaken. In een manifest zijn onder meer de clubnaam, de clubkleuren en de speelstad vastgelegd. Het recht op naamgeving van ons stadion valt daar niet onder." Nijland wijst op het feit dat de naam Euroborg vanaf het eerste moment een werknaam was, omdat het stadion op de plek Europark werd gebouwd.