Feyenoord introduceert eindelijk nieuw uitshirt op bijzondere datum
Het nieuwe uittenue van Feyenoord is overwegend blauw, aangevuld met accenten in de clubkleuren rood en wit. Aanstaande zondag zal het elftal van Arne Slot in Waalwijk voor het eerst in het shirt spelen tegen RKC. Tot dusver zijn de reacties op internet over het nieuwe uitshirt overwegend positiever dan bij de launch van het derde shirt. Veel Feyenoord-supporters leverden kritiek op dat shirt vanwege de felroze accenten.
Meer: Yankuba Minteh: binnen twee jaar van zandvlaktes naar uitblinken bij Feyenoord | Arne Slot kan nog weinig vertellen over zijn naderende transfer naar Liverpool
Zet ons in vuur en vlam ????? ????? ?????????????????? ???????? ????????-????????#Feyenoord ? @adidasfootball
Feyenoord Rotterdam (@Feyenoord) August 19, 2022
Het nieuwe uitshirt is overigens het laatste shirt dat Feyenoord voorlopig onder adidas uitbrengt. De samenwerking tussen de Rotterdamse club en het Duitse sportmerk loopt na dit seizoen af. Adidas kreeg deze zomer veel kritiek vanwege leveringsproblemen wereldwijd. Eind juli maakte BBC melding dat adidas het slechts bij 44 van de 92 clubs voor elkaar had gekregen om zowel het thuis- als uitshirt te lanceren. Sinds 2014 is adidas shirtsponsor van Feyenoord.
Vanaf het seizoen 2023/24 gaat Feyenoord in zee met het Britse Castore, dat momenteel onder andere shirts levert aan Rangers, Newcastle United, Sevilla en Bayer Leverkusen. Feyenoord krijgt bij Castore meer vrijheid om mee te bepalen over het ontwerp van de shirts. Het Britse merk zal zes jaar lang de shirts leveren aan de Rotterdamse club en zal daar zo'n acht miljoen euro per jaar voor betalen. De komende drie jaar mag Castore geen shirtsponsor van rivalen Ajax en PSV worden.