'Het aantal opzeggingen bij Ziggo valt in werkelijkheid wel mee'
Laatste update:
Volgens Van den Wall Bake is het logisch dat mensen emotioneel reageren op zo'n bericht. "Dat is de kracht van de sport", laat hij optekenen in het Algemeen Dagblad. "Maar weinig mensen zullen het ook gaan doen: om een beetje in Feyenoord-termen te blijven zijn het vaak geen daden, maar woorden." Toen Aegon hoofdsponsor werd van Ajax, zegden twee mensen hun polis op. "Opel en Philips worden ook gewoon door iedereen gebruikt", doelt hij op de sponsoren van Feyenoord en PSV.
Ajax krijgt acht en maximaal tien miljoen euro per jaar van Ziggo. Dat is minder dan het ontving van Aegon (tien tot twaalf miljoen per jaar), maar Ziggo betaalt alleen geld om op de shirts van Ajax en Jong Ajax te staan. De complete jeugdopleiding kan dus verkocht worden aan een andere sponsor. Volgens Van den Wall Bake kan Ajax op die manier op hetzelfde bedrag als voorheen komen. "De Ajax-jeugdopleiding staat als heel positief bekend. Bedrijven die goodwill willen kweken, kunnen dat op die manier doen."