Nieuw concept Ajax 'tenenkrommend': 'Je verzint het haast niet'
"Bij Ajax hebben ze wat nieuws bedacht. Althans, nieuw is relatief in dezen, want stiekem is het een regelrechte kopie van wat ze bij Manchester City al een tijdje hebben. Namelijk een zogenoemde The Tunnel Club", schrijft hij in zijn column voor het Algemeen Dagblad. "Het idee is even simpel als tenenkrommend. Pal naast de spelerstunnel in de Arena wordt een luxe restaurant gebouwd met een grote, glazen doorkijkwand. Sponsors kunnen daar lekker een vorkje prikken en van een glaasje chardonnay nippen, en nu komt het bijzondere: met uitzicht op de spelerstunnel!"
Terwijl de Ajacieden zich klaarmaken voor de wedstrijd, kunnen de mensen van de Tunnel Club aan de andere kant van de glazen wand meekijken. "Een 'stukje beleving', heet dat in die kringen. Ook wel: 'een stukje hospitality'. Een 'uniek stukje business to business', dames en heren. Om dit werkelijk briljante idee te vieren, lanceerde Ajax deze week een gelikt promotiefilmpje. Dat filmpje moet u sowieso kijken. Het is hilarisch, maar vooral de briljante timing maakte het natuurlijk helemaal af."
Mossou ergert zich aan het concept en de timing van de lancering. "Je verzint het haast niet. Ajax heeft net definitief zijn zoveelste titel verspeeld. Het chagrijn regeert bij de aanhang, en volkomen terecht. Ajax is de enige club van Europa die erin slaagt om, met veruit het hoogste budget van allemaal, vier keer op een rij geen kampioen te worden. De supporters ergeren zich kapot aan al dat geld op de bank - en aan al die ellendige middelmaat op het veld. En exact in die week, uitgerekend nu, op het toppunt van de crisis, lanceert Ajax met veel bombarie The Tunnel Club. Hoera! Hoezee! Ossenhaas vreten terwijl Donny van de Beek zijn broekje ophijst. Aapjes kijken in je nette pak. Brallend een selfie maken voor een glazen doorkijkwand", besluit Mossou.