Nieuwe hoofdsponsor betaalt PSV zes miljoen per jaar
Algemeen Toon Gerbrands zegt trots te zijn op de deal, die lange tijd in de maak was. Energiedirect is volgens hem en bedrijf dat het hoofd boven het maaiveld uit durft te steken en past in dat opzicht bij PSV. "We durven te innoveren en hebben het lef om te investeren. Innovatief ondernemerschap is één van de kernwaarden om onze doelstellingen te bereiken", zegt hij op de website van de club.
Mark van Zon, aan de nieuwe hoofdsponsor verbonden als commercieel directeur, beaamt en herhaalt die woorden. "Door samen te werken met PSV kunnen we onze naamsbekendheid vergroten", stipt hij aan als belangrijkste argument voor het partnerschap.
Philips prijkt nog twee wedstrijden op het shirt en neemt dan afstand. Het electronicaconcern verdwijnt niet volledig en blijft PSV sponsoren, maar niet meer zo prominent als in de voorbije dertig jaar het geval is geweest. Philips sponsort de club in de komende vijf seizoenen nog voor in totaal vijf miljoen euro, meldde De Telegraaf eerder op de donderdag.
Foto via PSV.nl