Update: 'Sponsordeal levert Vitesse tien miljoen euro per seizoen op'
Namens de Nederlandse vestiging van het bedrijf legt Managing Director Rob van Velzen uit waarom men heeft besloten in zee te gaan met Vitesse. Hij haalt de rijke historie, de groeiende businessclub en de betrokken supporters aan. "We bedrijven beide topsport en zijn beide innovatief en challengers in onze eigen sector. Wij kijken er naar uit om samen met de hele club nationaal en internationaal succes te behalen."
Commercieel directeur Peter Gansler van de Eredivisionist legt uit dat de club niet over één nacht ijs is gegaan bij het vinden van een nieuwe hoofdsponsor. "Vitesse heeft een intensief proces doorlopen in de zoektocht naar de juiste partner met gedeelde kernwaarden en ambities", zegt hij. "Wij kijken er naar uit het beste partnerschap van de Eredivisie te bouwen."
Update 5 juni 13.40 uur - 'Sponsordeal levert Vitesse tien miljoen euro per seizoen op'
Truphone, het bedrijf dat deels in handen is van Chelsea-eigenaar Roman Abramovich, pompt de komende drie seizoenen tien miljoen euro per jaar in Vitesse. Dat laten bronnen weten aan de Gelderlander. Truphone is de nieuwe hoofd- en shirtsponsor van Vitesse en het is de opvolger van Youfone, dat het laatste half jaar van het voorbije seizoen shirtsponsor van Vitesse is geweest. Beide partijen wilden gisteren geen bedragen bekend maken.