Bruma komt niet door douanecheck op Schiphol en moet achterblijven
Zaterdag, 4 januari 2020 om 23:14

PSV is zonder Bruma naar Qatar afgereisd, zo meldt De Telegraaf zaterdagavond. Volgens het dagblad moest de aanvaller in Nederland achterblijven omdat het paspoort van de Portugees bij de douanecheck op Schiphol verlopen bleek te zijn.

PSV hoopt dat Bruma zondag alsnog kan afreizen naar Qatar. Ondanks verwoede pogingen van de Eindhovense club werd de aanvaller de toegang tot het vliegtuig ontzegd. Het dagblad heeft het niet alleen over een flinke flater van Bruma zelf: PSV beschikt immers over alle persoonsgegevens van de contractspelers.

Voor een bezoek aan Qatar is ook nog eens een paspoort vereist dat nog minimaal zes maanden geldig is. PSV zal zodoende momenteel met 26 spelers in Qatar arriveren. De selectie van trainer Ernest Faber verblijft tot en met 12 januari in het Midden-Oosterse land ter voorbereiding op de tweede seizoenshelft van de Eredivisie.

Faber verwelkomt met de talenten Noni Madueke, Claudio Gomes en Richard Ledezma een aantal nieuwe gezichten in zijn selectie. Het is voor het drietal de eerste keer dat zij aansluiten bij de hoofdmacht voor een trainingskamp. Jong PSV-aanvoerder Justin de Haas en Tijn Daverveld reizen eveneens mee naar Qatar.

Donyell Malen en Michal Sadílek moeten het trainingskamp op hun beurt aan zich voorbij laten gaan. De twee kampen met blessures, waarbij vooral Malen nog geruime tijd aan de kant zal staan. Naast dit tweetal is ook Steven Bergwijn niet van de partij: de aanvaller blijft met een lichte blessure achter in Eindhoven.

Yanick van Osch en Sam Lammers keren juist weer terug van langdurig blessureleed en met name de terugkeer van Lammers zal door Faber met goedkeuring worden begroet. De aanvaller raakte aan het begin van dit seizoen geblesseerd aan zijn knie en kan de oefenmeester in de tweede seizoenshelft een extra optie geven in de aanval.

Tijdens het trainingskamp staan twee oefenwedstrijden tegen Belgische tegenstanders op het programma. Op donderdag 9 januari is Club Brugge de tegenstander, terwijl er twee dagen later gespeeld wordt tegen KAS Eupen.

Meer nieuws
   
21:41
21:41
Vitesse-overname Parry definitief van de baan na uitspraak beroepscommissie
1
   
21:28
21:28
Besiktas plaatst zich voor bekerfinale en kan seizoen kleur geven
0
   
21:07
21:07
Emotionele Noa Lang doet zijn verhaal op Instagram: 'Er zijn fouten gemaakt'
9
   
20:58
20:58
Jeremain Lens kondigt live op televisie het einde van zijn carrière aan
8
   
20:33
20:33
Schalke 04 handhaaft zich middels klinkende zege in de 2. Bundesliga
9
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (76)

 
De Visie 2.0
 
148
4 januari 2020 om 23:16
Bizar dit... ongelooflijk onprofessioneel
 
onelovechris
 
5
5 januari 2020 om 11:56
Ja. Maar van de club of van hemzelf.
 
-Riciotto-
 
4
5 januari 2020 om 13:51
Beide, lees de tekst
 
Quincyadam
 
75
4 januari 2020 om 23:16
Onprofessioneel zeg!
 
Yelle
 
25
4 januari 2020 om 23:16
Niet bijster professioneel, maar ik dacht altijd dat er in dergelijke gevallen gewoon een noodpaspoort kon worden aangevraagd? Kost wel wat maar dat kunnen ze wel betalen lijkt me.
 
Youngblood16
 
37
4 januari 2020 om 23:18
Volgens mij kan dit alleen, als je naar landen vliegt waar je paspoort niet minimaal nog 6 maanden geldig moet zijn.
 
tinus45
 
19
4 januari 2020 om 23:20
Normaliter wel, maar ik denk niet dat topsporters ook 2 a 3 uur van tevoren zich moeten melden voor een vlucht. Het zal met "beroemdheden" wel zo zijn dat ze gelijk door kunnen richting vliegtuig om zo al dat handtekeningen en foto geneuzel te ontlopen.
 
rinizzle
 
63
5 januari 2020 om 00:05
Een noodpaspoort kan je op Schiphol alleen krijgen als Nederlands staatsburger. Het is niet zo dat je op Schiphol even een paspoort voor elk land aan kan vragen, dan moet je naar de Ambassade van je land. Wees blij dat ze in NL moeilijk doen, voor hetzelfde geld was hij in Qatar teruggestuurd
 
Sieb nr. 15
 
13
5 januari 2020 om 00:16
Dat is voor mensen die terugvliegen naar het land van herkomst (van hun paspoort). Bijv. Als je paspoort op vakantie wordt gestolen kun je met zo'n document terug. Voor zover ik weet geldt niet niet voor uitgaande vluchten. Daarnaast heet Qatar met die extra regels (minimaal 6 maanden geldig) waarschijnlijk nog een moeilijkere situatie dan normaal. Gewoon erg slecht van zowel speler als club dat zoiets als op de luchthaven wordt opgemerkt.
 
Diego_Forlan
 
6
5 januari 2020 om 08:19
Dat is een Laissez-Passer. Een nooddocument is wel voor uitgaande vluchten. Echter enkel voor Nederlands staatsburger en is er een groep landen (waaronder Qatar) waar je niet binnenkomt met zo'n paspoort
 
 
6
5 januari 2020 om 02:13
Kan iedereen overkomen. Weet jij hoe lang jouw paspoort, rijbewijs en ID-kaart nog geldig zijn? Ik niet. Bruma had het natuurlijk wel moeten weten aangezien hij met PSV en waarschijnlijk ook privé vaak genoeg het vliegruig pakt.
 
OZ81
 
35
5 januari 2020 om 08:08
Ja, dat weet ik. En daarbij krijg je in Nederland een bericht als ie bijna verloopt.
 
Tipptopp
 
8
5 januari 2020 om 09:27
MeneertjeJ, als jij op reis gaat zou het slim zijn als je vooraf even nagaat tot wanneer jou paspoort geldig is. Voor het overige hoef ik niet te weten tot wanneer het geldig is. Ik zet het in mijn agenda en krijg 2 maanden voor het einde een herinnering. Lang leven de digitale agenda!!!
 
rvwe
 
7
5 januari 2020 om 11:04
Tipptopp; dan zou jij dus ook geweigerd worden op de luchthaven omdat het document nog minimaal 6 maanden geldig moet zijn bij aankomst. Ik zou het dus aanpassen naar 7-8 maanden voor het einde.
 
DeHector
 
5
5 januari 2020 om 13:55
Nee slimpie, als je ziet dat die over twee maanden verlopen isz heb je toch bijna twee maanden om hem te verlengen. Als je paspoort verlengd is, is die echt wel meer dan 6 maanden geldig
 
Diego_Forlan
 
5
5 januari 2020 om 08:18
Qatar is 1 van de landen die geen nooddocument accepteert omdat deze geen vingerafdrukken bevatten. Ook o.a. Indonesie, Emiraten en VS vallen hier onder. Bovendien is Bruma geen Nederlands burger en had hij dit sowieso niet op schiphol kunnen krijgen. Zijn paspoort dient bij een Portugese vertegenwoordiging (ambassade, consulaat) vernieuwd te worden. Hopen voor hem dat die een snelle afhandelingstijd hebben
 
010-ert
 
53
4 januari 2020 om 23:16
Lekker snugger als voetballer zijnde terwijl je zoveel vliegt.
 
ajax1812
 
44
4 januari 2020 om 23:17
Is niet alleen de schuld van Bruma he. Psv moet daar ook op letten.
 
KokkieAFCA0341
 
206
4 januari 2020 om 23:22
Het zijn mensen, die mogen best zelf verantwoordelijkheid tonen door te zorgen dat een paspoort op tijd wordt verlengd, het zijn toch geen kinderen
 
MessiBazoer
 
7
4 januari 2020 om 23:24
Voor voetballers word alles geregeld. Ik snap wel dat hij hier geen benul van heeft. Foutje van PSV, kan gebeuren.
 
Kraterios AFC
 
8
4 januari 2020 om 23:28
Rekening mee houden, of melding in je telefoon, is niet zo heel moeilijk.
 
Peperbus038
 
19
4 januari 2020 om 23:30
Neem aan dat hij zelf ook wel eens vliegt , maar Ibiza oid. Alles word bij ze voorgekauwd, maar het zijn professionals. Dit is gewoon belachelijk.
 
Zytto34
 
50
4 januari 2020 om 23:31
Nou dat vind ik niet. Een gozer van 25 kan toch wel zijn verloopdatum van een paspoort of rijbewijs zelf bij houden? Het is geen kind van 12 meer. Sterker nog ik denk dat veel ouders een kind van 16/17/18/19 nog zouden aanspreken als ze in de zomer op vakantie gaan en tijdens het boeken kijken naar de verloopdatums van het paspoort. Niet per se om de schuld bij hun te leggen, maar meer dat je zulke dingen niet moet vergeten als je later op je zelf woont.
 
.:Aad_De_Mos:.
 
87
4 januari 2020 om 23:32
Haha serieus joh? Zou psv ook bij Bruma aan moeten geven wanneer hij een schone onderbroek aan moet? Je mag toch wel enige verantwoordelijkheid verwachten van een volwassen man. Het is toch ook niet de verantwoordelijkheid van jouw werkgever om je paspoort te verlengen?
 
MartijnGerbrands
 
12
4 januari 2020 om 23:34
Lijkt me toch echt zijn eigen verantwoordelijkheid. Het is je eigen persoonsdocument. Zou jij je werkgever ook de schuld geven?
 
MartijnGerbrands
 
5
4 januari 2020 om 23:36
Hier zit idd ook wel wat in, als voetballer ben je zo verwend waarschijnlijk dat je je totaal niet met zulke dingen bezighoudt. Neemt niet weg dat het zijn eigen verantwoordelijkheid is en blijft.
 
Serra010
 
5
4 januari 2020 om 23:44
Haha ongelooflijk, dit stond al maanden op de planning hahsh
 
InkeMontana
 
45
4 januari 2020 om 23:53
Sterker nog, ik zou als Psv zijnde hier Bruma voor straffen. Getuigt gewoon van onproffesionaliteit en niet serieus met je vak bezig zijn. Als voetballer zijnde is je paspoort 1 van de belangrijkste documenten die je hebt, natuurlijk moet je daar zelf zorg voor dragen dat die up to date is. Weeksalarisje inleveren en door.
 
berkel69
 
2
4 januari 2020 om 23:58
Joh overheden moeten zich niet eens zo druk maken over paspoorten. In de jaren 70 kon je zelfs nog door een douane zonder duizend checks door allemaal databases.
 
Sieb nr. 15
 
9
5 januari 2020 om 00:19
Joh, als ik een business trip heb dan ben ik toch ook degene die moet zorgen dat ik m'n papieren op orde heb? En ik verdien nog een stuk minder ook haha. Ik snap je punt hoor, PSV zou deze documentatie ook moeten nakijken, maar eerste verantwoordelijkheid lijkt me toch echt de persoon van wie het identiteitsbewijs is.
 
memphisdepay
 
2
5 januari 2020 om 00:56
Inkemontana, Wat schiet PSV daar nou mee op? Die jongen maakt een domme fout maar hij zal het echt niet bewust gedaan hebben hoor. Daarnaast moet het paspoort dus blijkbaar meer dan 6 maanden geldig zijn, waardoor ik kan begrijpen dat dit misgegaan is. Gewoon een domme fout en erg amateuristisch van zowel PSV als Bruma maar we moeten niet doen alsof de wereld vergaat.
 
 
3
5 januari 2020 om 02:15
Foutje van PSV dus hahaha, ja hoor... het is zijn eigen verantwoordelijkheid toch.. manmanman. Maargoed. Fout van PSV, prima. Is toch niet mijn voorkeursclub en als ik hen kan bashen doe ik dat graag
 
OZ81
 
4
5 januari 2020 om 08:12
@berkel... Jij hebt 9/11 gemist? En nog steeds. Ik vlieg genoeg om te weten dat die checks allemaal wel meevallen. Maar een verlopen paspoort; da's gewoon dom.
 
Diego_Forlan
 
2
5 januari 2020 om 08:22
Ik werk zelf voor een afgevende instantie van documenten. Je wilt niet weten hoe vaak mensen met verlopen documenten aankomen. Minimaal 5 per dag. Ongeacht leeftijd etc.
 
Xemu
 
0
5 januari 2020 om 19:55
Alsof iemand hier wist dat je paspoort minimaal 6 maanden geldig moet zijn voor Qatar. Visa en zo wordt allemaal geregeld door de club en die zouden dus moeten opmerken dat die 6 maanden regel er is en dat hij daar niet aan voldoet.
 
BayernFct
 
20
4 januari 2020 om 23:17
Lachertje van de dag zo laat nog op de avond.
 
R.madrid/ajax
 
14
4 januari 2020 om 23:17
Wat een lachertje????, ook buiten het veld stelt hij dus enorm teleur????
 
Thomper
 
602
4 januari 2020 om 23:18
Hij komt niet eens deze man voorbij
 
Sieb nr. 15
 
18
5 januari 2020 om 00:21
Jij wint vandaag. ??
 
Real Madr!d
 
10
4 januari 2020 om 23:18
Was al dramatisch bezig binnen het veld, maar blijkbaar kan het buiten het veld nog erger. Tjonge jonge jonge jonge zeg.
 
Cyberize7x
 
26
4 januari 2020 om 23:18
Dit kun je toch niet serieus nemen. Zowel de speler als club kun je dit aanrekenen. Iedere persoon die op reis gaat neemt toch ZELF de moeite om even zijn reisdocumenten te checken. Hoe fucking simpel kun je zijn. Ook als club zijnde vind ik dit iets wat je niet kunt missen. Een flater van de hoogste plank. Past ook wel bij PSV de laatste maanden. Echt in de hoeken waar de klappen vallen.
 
JasperMansvelders
 
2
4 januari 2020 om 23:18
hoe kan je dt verkomme
 
Wolf24
 
5
4 januari 2020 om 23:18
Hoe dom kan je zijn. Zowel Bruma als Psv.
 
Boadurum
 
17
4 januari 2020 om 23:19
Beetje overdreven de reacties. Zoiets kan gebeuren, dan komt ie maar een dagje later
 
FCT 4 ever
 
23
4 januari 2020 om 23:24
Zoiets kan dus gewoon niet gebeuren, zelfs niet als je een normaal persoon bent zoals jij en ik..
 
Boadurum
 
7
4 januari 2020 om 23:32
Maar wat zijn de gevolgen nou? Dat ie zich een paar uur of een dag later in Qatar meldt? Is dat echt zo erg? Gezien de tientallen vluchten die voetballers per jaar maken zal dit best vaker voorkomen, alleen belandt het meestal niet in de media
 
Sieb nr. 15
 
12
5 januari 2020 om 00:25
Gast.... Wat is dit nou voor onzin. Je weet al maanden dat deze trip eraan komt. Neem je je werk dan serieus? Nee. Belachelijk dat je niet op de hoogte bent van je situatie mbt paspoort en het land waar je heen moet voor je werk. 'Komt ie een dagje later'... Ja prima hoor, ik ben een Ajax fan en ik hoop dat de andere PSV spelers jouw denkwijze ook gaan aannemen.
 
OZ81
 
2
5 januari 2020 om 08:15
De volgende keer speelt ie de volgende dag een belangrijke wedstrijd, maakt het dan ook niets uit?
 
almere67
 
4
4 januari 2020 om 23:48
Zoiets kan en mag dus niet gebeuren. Onprofessioneel van PSV maar helemaal van Bruma. Dit zijn dingen die je van tevoren checkt
 
Diego_Forlan
 
0
5 januari 2020 om 08:25
Zo simpel is het niet. Wellicht zullen ze omdat hij een voetballer is en het in de media is dit met een uitzonderings spoed behandeling doen. Normaal had hij hier minimaal een week op kunnen wachten (afhankelijk van de afhandelingstermijn van de Portugese instantie). Gewoon slordig van zowel Bruma als PSV.
 
kramer145
 
12
4 januari 2020 om 23:25
Hij komt menig verdediger niet voorbij.. Dus dit verbaast me niks.. Wel erg onprofessioneel ook van mijn club PSV.
 
Painhurtzz
 
9
4 januari 2020 om 23:27
Staat in de interesse van Toronto FC. Ikzelf zou hem persoonlijk met een strik om wegbrengen, mits hij dan wel een geldig paspoort heeft natuurlijk
 
Cyberize7x
 
0
5 januari 2020 om 12:06
Moet je nog een paar dagen wachten waarschijnlijk
 
genieterr
 
4
4 januari 2020 om 23:28
Als je gewoon je kampje in spanje had opgetuigd had je hem mee kunnen nemen.
 
Sieb nr. 15
 
4
5 januari 2020 om 00:26
Oja, dat is waarom dit mis is gegaan inderdaad.. ??
 
theo uphus
 
0
4 januari 2020 om 23:34
Je kunt binnen 2o minuten op schiphol een noodpaspoort regelen.en vertrouw mij daar maar in, ik heb er ervaring mee..
 
ginger-pele
 
7
4 januari 2020 om 23:36
Voor Qatar moet je volgens mij een paspoort hebben die minimaal 6 maanden meegaat.
 
ElMago
 
9
4 januari 2020 om 23:51
Dat klopt, maar een noodpaspoort accepteren ze in Qatar niet
 
Sieb nr. 15
 
7
5 januari 2020 om 00:27
Dan vloog je waarschijnlijk binnen Schengen of terug naar het pand waar je paspoort vandaan komt..
 
Sieb nr. 15
 
1
5 januari 2020 om 00:27
*land
 
Bossie
 
1
4 januari 2020 om 23:57
Ik neem aan dat PSV ruim van te voren wisten dat ze naar Qatar zouden gaan en wat de regels zijn omtrent een paspoort om het land binnen te mogen. Anders kan je dat op het internet of zelfs bij de consult of ambassade van Qatar snel na-vragen.Het kan iedeeen gebeuren , het komt alleen niet zo proffesioneel over van Bruma en Psv.
 
Canniggia
 
18
5 januari 2020 om 00:26
Deze man is slim. Je paspoort express niet verlengen om niet mee te reizen naar Qatar. Hij houdt zich van de domme natuurlijk. Hij blijft hier in Campos de Herdgang. Ik zou het ook doen!
 
Ajax1971
 
3
5 januari 2020 om 00:44
Ja idd Cannnigia ,ik ook lekker veilig naar het Md oosten gaan is ook niet slim
 
JK-Ajax
 
9
5 januari 2020 om 01:39
Deze knapen worden zo ontzettend gepamperd dat het zelfs als flater van PSV gezien wordt. Je bent toch een volwassen vent, gedraag je dan niet als een kind zeg
 
ElMusquito
 
3
5 januari 2020 om 08:46
Gelukkig hoeft hij verder niet Europees te spelen??
 
sebasjuh
 
2
5 januari 2020 om 09:11
Je hebt als voetbalclub dit toch wel in een systeem staan wanneer paspoorten verlopen en wanneer ze verlengt moeten worden.... Zeker wanneer je dit soort tripjes maakt zal hier toch iemand op moeten letten lijkt me. Daarnaast mag je toch ook de speler hier wel op aanspreken, je weet dat je zo’n trip maakt dan kijk je toch wel even eerder hoelang je paspoort nog geldig is. Beetje onprofessioneel van beide kanten.
 
IvoSchipper
 
0
7 januari 2020 om 19:25
Sorry waar is iemand zijn eigen verantwoordelijkheid gebleven? Al dat afschuiven op andere vind ik zo slecht. Hij is volwassen en niemand hoeft zijn handje vast te houden (nou ja had dus wel gemoeten)iedereen denkt tegenwoordig dat een ander het voor ze in de gaten houd. Ik ga je 1 ding vertellen, je moet zelf verantwoordelijkheid nemen en je zaken gewoon regelen, als ik een vakantie boek check ik ook mijn paspoort op de verloopdatum. Een voetballer mag dat voor een buitenlandse trip dus ook wel doen. Tenzij het verhaal is dat hij binnen de 6 maanden zitten alleen dan had psv de spelers beter moeten inlichten dat ze minimaal een paspoort nodig hebben wat nog 6 maanden geldig is. Was hij echt verlopen? Danis het echt zijn eigen schuld. Hij kan dus niet werken dus korten op het salaris.