Afellay: 'Het is alsof hij met een kalasjnikov de wedstrijd in moet gaan'
Maandag, 13 september 2021 om 09:12

Ibrahim Afellay kan zich niet vinden in het beleid van Roger Schmidt om Noni Madueke met regelmaat voortijdig naar de kant te halen. De aanvaller van PSV deed zaterdag 54 minuten mee in de uitwedstrijd tegen AZ (0-3 zege); in de laatste speelronde voor de eerste interlandperiode werd hij in de pauze al vervangen door Yorbe Vertessen tegen FC Groningen (5-2 zege). Voor het zelfvertrouwen van Madueke zijn die vroege wissels niet goed, denkt Afellay.

"We hebben Madueke allemaal bewierookt in de eerste weken van het seizoen en zijn talent staat natuurlijk buiten kijf", maakt Afellay duidelijk in de uitzending van Studio Voetbal. "Maar je moet die jongens ook de kans geven om wat langer in de wedstrijd te blijven. Vaak komt er in de loop van de wedstrijd, na zestig à zeventig minuten, meer ruimte voor zulke spelers. Met hun individuele klasse kunnen ze dan alsnog iets doen, het zij een assist of een doelpunt. Maar ook voor het zelfvertrouwen moet je ze laten staan."

Kenneth Perez: 'Dan zou Schmidt een genie zijn geweest, het is bloedirritant'

Ook Kenneth Perez uitte kritiek op het wisselbeleid van Roger Schmidt. Lees artikel

Schmidt haalde zowel Eran Zahavi als Madueke tien minuten na de pauze naar de kant. Na een uur spelen werden ook Marco van Ginkel en Cody Gakpo gewisseld. "Het zijn jongens die het uiteindelijk voor jou moeten gaan doen in de loop van het seizoen", zegt Afellay over onder meer Madueke. "Het is alsof hij met een kalasjnikov op zich gericht de wedstrijd in moet gaan. Uiteindelijk is dat toch geen lekker gevoel als speler. Je wilt toch met vertrouwen kunnen spelen en niet het gevoel hebben dat je eruit gehaald wordt als je niet scoort in de eerste helft."

De ex-middenvelder van PSV vindt dat Madueke te vraag vroegtijdig wordt gewisseld. "Je speelt de belangrijkste wedstrijd van het seizoen, tegen tien man van Benfica, je moet een goal maken, en dan haal je de allerbeste speler van de eerste weken eruit. Dat is nou net de speler die niet goed in de wedstrijd hoeft te zitten om iets te creëren", spreekt hij verbouwereerd uit. Schmidt zelf kreeg na afloop vragen over het naar de kant halen van Madueke, Van Ginkel en Gakpo. "Na zo'n interlandperiode weet je nooit hoe fit spelers precies zijn. Ze hebben gereisd en gespeeld en zitten niet in het normale ritme. Madueke wil negentig minuten spelen, natuurlijk. Maar dat wil iedereen, en dat is simpelweg onmogelijk", zei de trainer.

Afellay vraagt zich af of een gebrek aan fitheid inderdaad het probleem is. "Hoeveel wedstrijden hebben die jongens dan in de benen zitten? We zitten in het begin van het seizoen. Als je spelers vraagt wat ze het liefste doen, zeggen ze allemaal: 'Wedstrijden spelen.' Die Madueke is echt niet blij als hij na 55 minuten naar de kant moet", benadrukt hij. Bij ESPN maakte analist Kenneth Perez zaterdagavond soortgelijke opmerkingen. "Het is toch bloedirritant als je elke keer rond de zestigste minuut wordt gewisseld?", vroeg de analist zich af. "Geef zo'n jongen 75 tot 80 minuten om het verschil te maken. Anders gaat zo'n jongen de volgende keer het veld op met de drang dat hij al in de eerste helft per se iets moet bewerkstelligen, want anders word ik gewisseld."

Meer nieuws
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
0
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
2
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
3
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (95)

 
f3rhooligans
 
31
12 september 2021 om 23:31
Het volgende toptalent wat schmidt om zeep gaat helpen. Ik ben benieuwd met wat voor smoesjes de psv supporters komen om het nu weer voor Schmidt op te nemen.
 
Ahmed-psv
 
182
12 september 2021 om 23:35
Heel raar dat Madueke dan al vaker heeft aangegeven het naar z’n zin te hebben bij PSV en het ook goed kan vinden met de coach. Misschien is het zelfs nog raarder dat hij een week of twee geleden nog zijn contract heeft verlengd! Maar goed, Schmidt verpest hem…
 
Japie_Krekel
 
23
13 september 2021 om 00:21
@Ahmed-psv in dat tweede argument kan ik me nog enigszins vinden maar in dat eerste argument niet. Er zijn maar weinig spelers die uitspreken dat ze hun huidige coach een gigantische flapdrol vinden want dat betekend vaak einde speeltijd. de laatste speler die ik dat heb durven zien doen was Ziyech in zijn Twente tijd en dat is alweer enorm lang terug
 
jajoh89
 
3
13 september 2021 om 12:40
Hij drukt zich misschien wat bot en ongenuanceerd uit. Echter mag je jezelf wel kritisch afvragen of dit inderdaad gevolgen kan hebben voor Madueke! Doet het iets met zijn zelfvertrouwen of laat het hem koud. Helemaal niet gek om erover na te denken. Ik hoop in ieder geval dat Schmidt zijn idee erachter duidelijk communiceert met Madueke zodat er geen verkeerde ideeën ontstaan binnen de selectie of bij Madueke zelf.
 
OmarMendez
 
0
13 september 2021 om 19:42
Mbappe vs Thuchel
 
Aguerooo
 
78
12 september 2021 om 23:37
Wat probeer je nou uit te lokken kerel? Hoezo smoesjes van de PSV supporters? Heb je het nou nog steeds over Ihattaren? Dat boek zit echt al lang dicht hoor. Zeg dan gewoon niks ipv dit uitlokken.
 
memphisdepay
 
27
13 september 2021 om 00:20
Jij hebt er weinig verstand van! Gewoon zitten zeuren om niks PSV wint na lange tijd weer is zo'n topper met 0-3 uit. Nou dat was een hele tijd geleden dat PSV zo van AZ kon winnen hoor! Daarnaast worden er meerdere mensen gewisseld, komen belangrijke wedstrijden aan. Ook ben je gewoon een azijnzeiker! De wissels Vertessen en Doan lieten het uiteindelijk gewoon zien met mooie goals. Maar snap wel dat je als Feyenoord supporter jaloers bent met die waardeloze bank!
 
Vites Ernm
 
3
13 september 2021 om 05:42
Als je AZ dit jaar een topper vindt, weet ik het ook niet meer. Hetzelfde voor Vitesse. Terwijl AZ en wij veel kwaliteit moeten inleveren, hebben PSV en Ajax een bank die beter is dan alle Eredivisieclub bij elkaar...
 
memphisdepay
 
2
13 september 2021 om 10:49
Natuurlijk heeft AZ kwaliteit ingeleverd, maar het is al jaren gewoon een erg lastige wedstrijd voor PSV. Daarnaast hebben ze nog steeds een best aardige selectie. Ik verwacht niet dat ze dit seizoen Feyenoord onder zich kunnen houden, maar ik ben gewoon blij als PSV uitwedstrijden bij clubs als Utrecht, AZ, Vitesse, Feyenoord en natuurlijk Ajax wint. Dat zie ik toch als de lastigste wedstrijden.
 
thucan
 
3
13 september 2021 om 09:10
Dat vorige toptalent heeft toch echt zichzelf om zeep geholpen. Al die andere talenten willen hun kansen grijpen. Leuk dat je je zorgen maakt hoor, maar doe maar niet
 
AmazingNinja
 
3
13 september 2021 om 11:00
Wat raar dat Madueke dan net zijn contract heeft verlengd. Zou die dat doen als die niet in zijn kansen/ontwikkeling bij PSV geloofd? Dacht het niet he.
 
951
 
1
13 september 2021 om 11:28
Madueke lijkt me mentaal vrij sterk; sterker dan Malen in ieder geval. Maar als hij dit ook bij Gapko gaat proberen (constant wisselen na 60 minuten) dan krijg je ellende. Die pikt dat niet. Het is voor PSV-fans in ieder geval fijn dat Schmidt van dat achterlijke 4-2-2-2-2-2 is afgestapt. Nu nog normaal wisselen.
 
MikePSV040
 
3
13 september 2021 om 12:11
Ik snap niet wat hele tijd het gezeik om die wissels moet zijn. Ik vindt het juist wel goed dat er zo veel gewisseld word en van mij mag het zeker zo vroeg al. Komen genoeg belangrijke wedstrijden aan waarin spelers als Noni en Cody genoeg minuten gaan maken. Zo houdt je elkaar scherp en als Noni op hoog niveau wil gaan voetballen zal hij moeten dealen met niet altijd 90 minuten en dat doet hij ook wel net als iedereen. Niemand wilt graag gewisseld worden maar we hebben een selectie met meer dan 11 spelers die ook gewoon goed kunnen ballen.
 
TVL11
 
156
12 september 2021 om 23:34
Helemaal eens ook met Van der Vaart ook, dat het allemaal kutgoals waren. Gewoon onsportief van Boscagli dat hij zo achterlijk mooi die bal in de goal schoot. Hij had toch moeten weten dat AZ op dat moment beter was en zijn beauty goal totaal niet logisch was vergeleken met het spelbeeld? Wat mij betreft is dat een schorsing waard hoor.
 
mentalist
 
1
13 september 2021 om 14:33
Dat was eens achterlijke uitspraak van Rafael. Stuk voor stuk mooie doelpunten. Bij 'kutgoals' denk ik aan 5 klutsen via de keeper ofzo..dan maakt hij er maar van dat het vanuit 'AZ oogpunt kutgoal waren..nou zelfs dat niet.
 
Telstar4ever
 
56
12 september 2021 om 23:34
Er zit een beeeeeeeetje oud zeer bij Ibi denk .....
 
El_Guaje7
 
75
12 september 2021 om 23:36
Hoezo oud zeer? Moet hij veren in Schmidt zijn reet stoppen omdat hij bij PSV heeft gespeeld?
 
memphisdepay
 
18
13 september 2021 om 00:23
Nee helemaal niet maar een beetje realisme kan geen kwaad hoor! Dat Afellay dat niet heeft vind ik erg jammer. Natuurlijk is hij op voorhand weggestuurd maar hij was helaas geen toevoeging meer voor PSV, wat ik zelf ook jammer vond. Uiteindelijk is het niet raar met zijn blessure geschiedenis maar goed. Dat negatieve gedoe van hem is allemaal leuk en aardig maar uiteindelijk zijn de feiten0-3 tegen AZ en een uitstekende seizoenstart. Als PSV supporter heb je momenteel weinig te klagen.
 
Japie_Krekel
 
24
13 september 2021 om 00:58
Toch vrij normaal dat PSV met hun budget een leeg gekocht AZ oprollen? Van Benfica winnen was een indrukwekkende prestatie geweest
 
TVL11
 
32
13 september 2021 om 01:01
AZ heeft voor bijna evenveel ingekocht als PSV..
 
AcKaka
 
2
13 september 2021 om 01:14
Ook evenveel verkocht? Oprechte interesse want ik ken de precieze cijfers niet
 
Japie_Krekel
 
16
13 september 2021 om 01:38
@TV11 kom op hoor. Leg even de totale uitgaven aan de huidige selectie van PSV neer naast de totale uitgaven aan de selectie van AZ. PSV heeft alleen concurrentie van Ajax. De rest van de competitie horen ze met twee vingers in de neus op te rollen
 
Yoda
 
34
13 september 2021 om 07:18
Met jouw gebruikelijke logica Japie is Ajax al kampioen. Maak even een lijstje van de budgetten per club en baseer daar de eindstand in de eredivisie op. Gebruik die kennis om ook je toto in te vullen. Mocht Ajax of psv onverhoopt toch verliezen tegen een club met kleiner budget, dan is het aan jou om te bepalen of je de prestatie van de tegenstander wil ophemelen, of ervoor kiest om de topclub te degraderen, maar vergeet ook niet al je oude zeer erbij te halen, okã©.
 
Japie_Krekel
 
0
13 september 2021 om 09:25
PSV heeft alleen Ajax als enige concurrent. De rest is financieel mijlenver verwijderd van deze twee clubs. Als PSV gewoon presteert naar de kwaliteit van de selectie en de uitgaven doen ze tot het eind mee om de titel
 
RomBomCu
 
27
13 september 2021 om 09:39
Rest is financieel mijlenver verwijderd? De begroting van Ajax is 160 miljoen, die van PSV 85 miljoen en als derde op die lijst staat Feyenoord met een begroting van 65 miljoen voor aankomend seizoen. Het begrotingsverschil tussen Ajax en PSV is dus bijna 4 keer zo groot als het begrotingsverschil tussen Feyenoord en PSV. Met die logica is het toch al helemaal een schande dat Feyenoord afgelopen jaar met maar liefst 29!!!!! Punten achterstand op Ajax is geëindigd? Waarom stond Feyenoord met een veel grotere begroting dan AZ niet mijlenver boven AZ?
 
THenry_228
 
21
13 september 2021 om 10:06
@Rom: nu gaat Japie je wijzen op het feit dat Feyenoord te weinig kwaliteit heeft in de kern en dus het budget niet meer van belang is. Of hoe hij als een windhaan draait met de wind en totaal niet consequent is??
 
JK-Ajax
 
3
13 september 2021 om 11:21
Ik denk dat het heel realistisch is om te zeggen dat PSV en Ajax mijlenver voorlopen financieel. Kijk eens naar wat voor salarissen zij aan spelers kunnen betalen in vergelijking met Feyenoord. Daar waar Ajax de beste speler van Feyenoord koopt en even 4 miljoen biedt zie ik in Rotterdam niet zo snel gebeuren. Wat dacht je dat een Gótze, Sahavi, Propper en vginkel etc wel niet voor salaris uitgekeerd krijgen? Daar kan Feyenoord echt niet bij in de buurt komen.
 
AmazingNinja
 
0
13 september 2021 om 11:52
Maar dat komt door het wanbeleid van Feyenoord. Hierboven wordt aangegeven dat het budget van Feyenoord maar 20 mil lager is dan dat van PSV.
 
Yoda
 
1
13 september 2021 om 12:13
Precies deze logica Japie. Thanks. Ajax wordt ongeslagen kampioen zo.
 
Japie_Krekel
 
0
13 september 2021 om 12:53
@aRomBomCu Maar waarom stond PSV dan vorig jaar geen 16 punten voor op AZ zoals Ajax 16 punten voorstond op PSV. AZ kan niet tippen aan de financiën van PSV maar PSV wist die club ternauwernood achter zich te houden. Leg mij dat eens uit dan. En natuurlijk is het een schande als Feyenoord niet boven AZ eindigt en zover achter PSV staat. Waarom denk je dat ik al jaren kritiek heb op het beleid van Feyenoord?
 
AmazingNinja
 
5
13 september 2021 om 14:34
@ Japie dat komt omdat er zoiets als variantie bestaat. Waarom wint Ajax niet elke wedstrijd in de Eredivisie met hun gigantische budget? Waarom wordt Ajax niet elk jaar kampioen, beker en JC Schaal? Het antwoord is variantie. Bijvoorbeeld dit jaar speelde Ajax gelijk ondanks het gigantische budget verschil met Twente. Dat kan. Op basis van één wedstrijd kan Twente een punt pakken tegen Ajax. Maar kijken we naar meerdere wedstrijden, bijvoorbeeld een heel seizoen, dan zal Ajax bijna altijd boven Twente eindigen. Maar, het is zelfs mogelijk dat Twente een keer boven Ajax eindigt in de competitie. Dat kan. Maar dan kijken we maar naar één seizoen. Kijken we bijvoorbeeld naar een langere tijdperiode dan eindigt Ajax bijna altijd boven Twente. Hoe korter de tijdsperiode (één wedstrijd, één seizoen) hoe hoger de variantie is. Variantie kun je wellicht vertalen naar 'geluk'. Maar hoe langer de tijdsperiode (bijv. de afgelopen 10 jaar) hoe kleiner de factor 'geluk' wordt. Dus dat PSV maar 1 punt voorsprong had op AZ dat kan, ondanks het grote verschil in budget. Maar gaan we dit over een langere termijn bekijken (grotere steekproef, dus nauwkeurigere uitkomst) dan zie je dat PSV bijna altijd wel boven AZ eindigt. Bijv, sinds het seizoen 2009/2010 is PSV maar liefst 11 keer boven AZ geëindigd. Alleen in het niet door covid afgemaakte seizoen stond AZ boven Psv. In die tijdperiode haalde PSV gemiddeld 15 punten meer per seizoen dan Az. Als je bijvoorbeeld PSV en ajax vergelijkt in die zelfde tijdperiode, dan haalt ajax gemiddeld 3.25 punt per seizoen meer dan PSV. Het budget verschil tussen ajax en PSV is groter dan het budget verschil tussen AZ en PSV. Dus PSV doet het eigenlijk fantastisch. Sterker nog, die 16 punten verschil die jij elke keer aanhaalt is gewoon een uitschieter. PSV heeft die ook eens gehad: in 14/15 eindige PSV maar liefst 17 punten boven ajax. Daarnaast moeten we nog rekening houden met hoe groot de invloed van budget op het behaalde aantal punten is. Dit is geen een op een relatie uiteraard, maar daar heb ik nu niet de tijd en energie voor om dat uit te rekenen. Wellicht kun jij dat doen?
 
Ijsmuts
 
3
13 september 2021 om 15:20
Hulde voor je inspanning Ninja. Geen speld tussen te krijgen ook al zal Japie dat proberen. Echter ben ik er zeker van dat hij jouw argumenten bij het volgende topic alweer vergeten is hoor.
 
Japie_Krekel
 
1
13 september 2021 om 15:35
@amazingninja een incidenteel puntverlies is toch geen structureel puntverlies? natuurlijk kan je een keer verliezen van een Twente of ADO maar 16 punten achterstand op de koploper is natuurlijk wel een historisch slechte prestatie van PSV. als die zogenaamde varianten erbij halen is leuk maar dan kunnen we ook gaan zeggen dat Van Bommel onterecht is ontslagen want misschien kwam dat wel door al die varianten. hij stond bij zijn ontslag namelijk niet op 16 punten achterstand van Ajax en 4e waar Schmidt tweede werd met meer verliespunten
 
Ijsmuts
 
0
13 september 2021 om 15:59
@Japie; van Bommel haalde na zijn eerste half jaar minder punten dan Schmidt.
 
Japie_Krekel
 
1
13 september 2021 om 17:28
@ijsmuts dat kan maar Van Bommel deed in zijn eerste seizoen wel tot het eind mee om de titel, waar PSV in maart al voor alles was uitgeschakeld vorig seizoen. Van Bommels tweede seizoen was idd enorm slecht
 
AmazingNinja
 
0
13 september 2021 om 21:51
Mwah, de meeste punten die PSV verspeelde was in de toppers. Toevallig dat afgelopen seizoen alle toppers in januari/begin februari werden gespeeld en dat PSV in elke wedstrijd meerdere topspelers miste. Dat je die topspelers mist uit zich in het gigantische aantal gemiste kansen. Uit mijn hoofd hadden Feyenoord en AZ samen iets van 30 doelpogingen tegen PSV. PSV had tegen Feyenoord en AZ samen iets van 58 kansen. Dat je die wedstrijden dan verliest is pech. Of het gebrek aan kwaliteit om kansen af te maken omdat je topspelers geblesseerd zijn. Van Bommel werd niet alleen ontslagen door de resultaten. Die lag overhoop met zoveel mensen binnen de PSV organisatie, daar was een onwerkbare situatie ontstaan.
 
Bouhout
 
3
13 september 2021 om 10:42
Wil je hier mee zeggen dat Afellay niet objectief is? Of kan jezelf toegeven dat je zelf niet objectief oordeelt over Afellay zijn kritiek? Afellay valt namelijk Schmidt nergens persoonlijk aan en heeft zelfs kritiek op spelers waar hij samen mee heeft gespeeld. Het is geen Pierre van Hooijdonk die nog steeds bezig is met oude vetes, lijkt me.
 
Japie_Krekel
 
1
13 september 2021 om 13:29
Niemand die kritiek heeft op Schmidt is objectief. Het is allemaal een hetze
 
El_Guaje7
 
33
12 september 2021 om 23:35
Schmidt lijkt wel geil te worden als hij mag wisselen. Vorig seizoen ook al 100 keer gebeurd met Donyell Malen. Nou ging het wisselen gisterenavond misschien wel goed, maar het is vaker mis gegaan. Benfica niet te vergeten dat hij Madueke eruit haalde voor Bruma en laatste twee minuten Teze en Thomas het veld mochten betreden. Ben geen fan van zijn wisselbeleid.
 
PSVVV-Venlo
 
3
12 september 2021 om 23:38
De wedstrijd voor Benfica was Madueke nog uitgevallen met een blessure, dan kan ik die wissel nog begrijpen. Punt is wel dat hij altijd gevaarlijk is als hij speelt. Vergeet niet dat dit het seizoen is waar hij echt is doorgebroken. Voor zo'n jonge jongens is het niet altijd slim op alles te spelen, kijk maar naar Pedri. Misschien ook het probleem van PSV, ze hebben teveel spelers die regelmatig minuten moeten maken, een luxepositie dus.
 
Boris19
 
9
12 september 2021 om 23:42
Voorbeelden van keren dat het mis is gegaan, graag? Oftewel dat een voorsprong of gelijke stand, na wisselen leidde tot gelijkspel of verlies.
 
El_Guaje7
 
29
12 september 2021 om 23:47
Wat dacht je van Benfica? Misschien wel belangrijkste pot van het seizoen miljoenen euro op het spel en je haalt je meest onvoorspelbare speler op het veld naar de kant voor een speler die negen van de tien keer niet eens zelf weet wat hij gaat doen (Bruma). Lijkt me aardig mis gegaan tegen Benfica vind je niet? Ongeacht verlies, gelijkspel of winst.
 
Damsterdam
 
18
12 september 2021 om 23:49
Heerenveen, Twente en Olympiakos vorig seizoen. Ook tegen Benfica waren z’n wissels belabberd. Maar gisteren had hij achteraf gwn gelijk.
 
PsvMadness
 
17
13 september 2021 om 00:10
Niet om het een of ander he, maar als je zelf niet weet wat je gaat doen ben je uiterst onvoorspelbaar.
 
RomBomCu
 
7
13 september 2021 om 07:25
Zijn we allemaal vergeten dat Madueke het weekend voor Benfica thuis nog uitviel met een enkelblessure? Madueke speelde die wedstrijd als een drol en heeft de hele tijd niks gedaan. Als Schmidt Madueke niet had gewisseld en hij zou hierdoor een langdurige blessure hebben opgelopen dan was hij ook de boeman geweest. Zijn wissel (vertessen) schiet bijna nog notabene de 1-0 in het netje.
 
FcGrun050
 
6
13 september 2021 om 11:45
@rombomcu - Verbaas me dat men dat steeds vergeet. Toen Vertessen inviel, had hij twee kansen om die 1-0 te maken. Knalde hij die erin, dan was Schmidt een supercoach geweest. Nu stuitte hij twee keer op Vlachodimos op en krijgt Schmidt 2-3 weken lang te horen dat hij het geil vindt om zoveel te wisselen. De wissels hebben dit weekend goed opgepakt ook, Doan die eentje erin knalde, Bruma die dichtbij een goal zat, en Vertessen die ook eentje erin peerde en de assist gaf op Doan. Daarnaast kunnen Gakpo, Zahavi, Van Ginkel en Madueke zich voorbereiden op een andere belangrijke pot, en dat is die wedstrijd tegen Sociedad. En dat wordt nog steeds geen makkelijke pot, want ze steken in een goeie vorm (laatste 3 potjes gewonnen).
 
 
20
12 september 2021 om 23:39
Deze man heeft geen cl gehaald. Ihatarren kapot gemaakt want als die zo door ging als vroeger was die nu 50 m waard en daarnaast heel veel spelers gekregen maar nog niet echt overtuigend ook. Heeft die wel iets positiefs gedaan voor psv behalve gotze .
 
TVL11
 
56
12 september 2021 om 23:43
Een PSV wat 4de eindigde in dat corona-seizoen er bovenop geholpen, en voor het eerst in jaren weer eens Europese overwintering. Benieuwd of hij het dit seizoen gaat bekronen met een titel.
 
Japie_Krekel
 
10
13 september 2021 om 00:23
@tvl11 PSV werd toen weliswaar 4e maar stond toen nog steeds minder punten achter dan die 16 punten achterstand van Schmidt op Ajax afgelopen seizoen. zoveel slechter was het dus niet, alleen de concurrentie was in dat seizoen dat ze 4e werden blijkbaar sterker dan afgelopen seizoen. een kwestie van puur geluk dus voor Schmidt
 
 
14
13 september 2021 om 00:34
Precies voor de rest heeft die niks bereikt en gewonnen. Oke Europa league ronde verder is leuk, maar hij heeft geen cl gehaald waar psv eigenlijk voor staat en zoveel aankopen heeft die man gelegen niet normaal. Gaf bal Bommel zulke aankopen kijken hoe t dan was
 
TVL11
 
27
13 september 2021 om 01:07
Nee hoor. Schmidt heeft in 2 seizoenen minder geld aan transfers uitgegeven (24 miljoen) dan van Bommel die 53 miljoen heeft uitgegeven in 2 seizoenen. Alleen al in van Bommel’s laatste seizoen bij PSV heeft hij meer uitgegeven aan transfers dan Schmidt in zijn gehele periode bij PSV tot nu toe. Het ligt puur aan Schmidt’s netwerk dat hij bijvoorbeeld Götze weet binnen te halen terwijl van Bommel met Sainsbury en Behich kwam.
 
Mauri Tanda
 
37
13 september 2021 om 01:13
Japi Psv en Roger zitten je diep of niet ?
 
Japie_Krekel
 
12
13 september 2021 om 01:40
Ik benoem gewoon de feiten, meer niet. Dat die misschien voor Schmidt zijn fans vervelend zijn om te horen daar kan ik verder weinig aan doen
 
Bongiorno
 
2
13 september 2021 om 01:44
Het is ook wel wat makkelijker als je dood hout mag shoppen bij de europese middenmoot (of iemand die nul kans had bij z'n ploeg zoals van Ginkel en jarenlang blessureleed heeft gehad). Restwaarde hoeft niet van Schmidt.
 
RomBomCu
 
7
13 september 2021 om 07:50
Restwaarde hoeft Schmidt niet? Als je naar de basis kijkt van afgelopen weekend zitten daar toch wel een aantal spelers in met restwaarde hoor. Drommel, obispo (indien hij verlengt), boscagli, Gakpo en Madueke gaan allemaal geld opleveren.
 
Sjasper1
 
24
13 september 2021 om 07:58
We weten het nu wel he Japie. Begint echt een beetje zielig te worden dit. On topic; Wie de wedstrijd gezien heeft weet dat Madueke de hele wedstrijd geen bal fatsoenlijk geraakt heeft. Net als zahavi. Dus was volledig logisch dat hij gewisseld werd.
 
Japie_Krekel
 
3
13 september 2021 om 09:29
Klopt, kritiek op Schmidt hebben is zielig inderdaad. Je mag alleen kritiek hebben op Van Bommel en Ihattaren van de PSV supporters. Bij deze mijn excuses
 
Sir Paul
 
17
13 september 2021 om 10:18
Kritiek op Schmidt is niet zielig maar wordt zielig in de mate hoe jij het uit. Das geen kritiek meer maar karaktermoord haast.
 
olesmit
 
18
13 september 2021 om 10:31
Kritiek is prima maar volgens mij heeft iedereen het hier wel een stuk of 300 keer gelezen. Misschien wordt het tijd voor een nieuw doelwit? Hoe speelt Veltman eigenlijk?
 
thucan
 
7
13 september 2021 om 12:25
Je benoemt geen feiten, je draait zaken zo dat ze je mening ondersteunen. Als iemand anders de feiten opnoemt, geef je niet thuis, of draai je weer. ‘Feit’ is ook dat psv nu veel beter draait dan vorig seizoen, ook met het achterlijke wisselen.
 
Japie_Krekel
 
0
13 september 2021 om 12:57
Dat lijkt ook vrij normaal dat het nu beter draait. Vorig jaar was het ermarmelijk slecht bij PSV. Het zou wat zijn als je weer zo dramatisch zou presteren. Dus het is geen feit dat Van Bommel bij zijn ontslag op minder dan 16 punten achterstand stond van Ajax? En het is ook geen feit dat toen PSV uiteindelijk vierde werd ze ook minder dan 16 punten achterstand op Ajax hadden?
 
JustusMorris
 
21
13 september 2021 om 00:14
Ihattaren heeft gewoon een groot mentaliteitsprobleem. 6x ziek in een seizoen en na een keer geen minuten (het was wel wat vernederend, dat ben ik met je eens) in de eerste wedstrijd tegen Galatasaray meteen je kont tegen de krib gooien. Het kan komen door de tragische gebeurtenissen met zijn vader, maar wat vast staat is dat hij niet toe was/is een topsport bij een sportclub. En ik snap dat je iemand niet kansen kan blijven geven. Ik hoop echt dat hij het bij Sampdoria gaat maken, maar ik vrees echt het ergste. En 50 miljoen is echt puur natte vingerwerk. Veel te makkelijk gezegd.
 
MT87
 
11
12 september 2021 om 23:52
Tegen Benfica was Madueke het rijpst voor een wissel van allemaal. Ik begreep de wissel van Van Ginkel niet, noch de omzetting dat Götze op zijn plek ging spelen, en dat Bruma ineens 2e spits moest spelen, én dat Vertessen op rechts buiten speelde allemaal niet. Maar Noni moest die wedstrijd er echt uit. Tegen AZ heb je weer het argument dat we dinsdag Europees spelen. Waar bij Schmidt toch wel de focus ligt. Ik vind dat wel mooi.
 
mchit7awa
 
7
13 september 2021 om 02:24
Speelden we maar Europees op dinsdag
 
Yoda
 
4
13 september 2021 om 08:09
Haha, touche. Helaas heb ik pas donderdag toegang tot de poorten ??
 
mitchajax020
 
2
12 september 2021 om 23:52
Het is wel erg snel gegaan voor Madueke, wat hij laat zien erg mooi allemaal maar mensen verwacht ik meer en dan kan he hem beter wat rust gunnen en komt het vanzelf wel weer
 
SocioFan1
 
6
13 september 2021 om 00:00
Vind het enorm kwalijk dat extreem ophemelen van talenten. Het is echt absurd! En als ie dan even een dip heeft oid, wordt ie meteen compleet afgebrandt etc.
 
mitchajax020
 
5
13 september 2021 om 00:11
SocioFan1 ik vindt hem ook wel erg goed hoor maar dat geldt voor elk talent, laat hij het maar een jaar constant zien. Dat ze afgebrand worden, vindt ik ook kwalijk, zulke jonge jongens zijn daar gevoelig voor
 
LinkinPark13
 
4
13 september 2021 om 07:39
Precies dat, madueke is absoluut een van de grootste talenten van de eredivisie, maar na die twee goals in de oefenwedstrijd tegen Ajax lijkt het net alsof we de nieuwe Ronaldo aan het werk zien ( als we sommige mogen geloven ) Nee, madueke zal er vast wel komen, maar al doen alsof het een gearriveerde speler is, gaat een beetje te ver.
 
thucan
 
2
13 september 2021 om 12:27
Wordt enkel gedaan door supporters van andere ploegen en de neppers die het stadion alleen vanbinnen hebben gezien tijdens open dagen. Iedereen bij PSV ziet wat Madueke kan en vindt het vrij logisch dat een menneke van 19 niet constant presteert.
 
manolevje
 
17
12 september 2021 om 23:54
Het is voortaan blijkbaar verboden om een 19 jarige te wisselen aals hij niet goed speelt. Offtopic:Het is wel weer een bijzonder slechte aflevering. Ik hoef niet meer te kijken als van der Vaart er zit. Alleen creatieve nummers 10 met een linkerbeen kunnen voetballen volgens Rafael. Zijn ego is zo groot dat hij zelfs nu zichzelf nog het beste vind dat hij het projecteert op zijn analyses. Vorige week was wat dat betreft ook tekenend. Het voetbal is niet beter (hoger niveau) geworden volgens van der Vaart. Zelfs in zijn analyses zie je waarom hij maar 5 jaar goed is geweest. Hij denkt dat voetbal alleen bestaat uit een goede steekbal en een goed shot. Tegenwoordig is er veel meer nodig. Van der Vaart is 5 jaar nadat hij gestopt is al een dinosaurus die alleen kan zeggen dat vroeger alles beter was.
 
FCkorsou
 
10
13 september 2021 om 00:00
Ach, Al zou Schmidt de Cl winnen en kampioen worden zullen er nog steeds mensen zijn die negatieve dingen zoeken om hem en PSV te bekritiseren…het is eigenlijk heel simpel, als je niet presteert in de minuten die je krijgt, dan krijgt een ander de kans. In het buitenland gebeurt niet anders en dan vinden we het gek dat heel veel spelers het vervolgens niet redden. Daarnaast stapelen de wedstrijden zich de komende weken op met belangrijke duels in de EL maar bijv ook Feyenoord as zondag. Hoe heerlijk is het dan dat je spelers met vertrouwen en wedstrijd ritme kan inbrengen.
 
Japie_Krekel
 
9
13 september 2021 om 00:25
dat lijkt me niet, dan krijgt hij natuurlijk gewoon de credits. Schmidt heeft alleen nog geen drol gepresteerd in zijn carriere buiten een kampioenschap in B-competitie Oostenrijk dus hij heeft logischerwijs nog niet veel krediet en aanzien hier. zeker niet na het dramatisch verlopen afgelopen seizoen met die historische achterstand van 16 punten op Ajax. dit seizoen zaak voor Schmidt om dat te veranderen dmv te presteren
 
PSV-Mark
 
12
13 september 2021 om 09:17
Dat is natuurlijk best wel makkelijk. Eenzelfde verhaal kunnen we namelijk ook maken van Erik ten Hag. Nooit kampioen geworden voor zijn periode bij Ajax in een B-competitie. Vervolgens is zijn eerste seizoen dramatisch verlopen, aangezien PSV 4 wedstrijden voor het einde al kampioen werd tegen nota bene Ajax, dat helemaal niets had in te brengen. Vervolgens heeft Ten Hag het seizoen daarop pas iets gepresteerd.
 
Japie_Krekel
 
0
13 september 2021 om 09:31
We gaan het zien. Voorlopig is het eerste belangrijke tweeluik tegen Benfica alweer verloren. Als er dit seizoen niks bijzonders in de EL wordt gepresteerd en je pakt de titel niet ben je nog niks opgeschoten met de komst van Schmidt. Zowel dan heeft PSV idd een goede coach in huis gehaald
 
gomes1psv
 
9
13 september 2021 om 10:18
Als mijn oma wieltjes had was ze een fiets… wat is dit nu voor loze opmerking dan? Dat geldt toch voor elke coach en zijn aanpak?
 
thucan
 
2
13 september 2021 om 12:29
PSV heeft sowieso een goede coach in huis gehaald, ook als ze geen kampioen worden. Je begint zelf steeds over het enorme financiële verschil met ‘de rest’.. Als psv kampioen wordt is dat dientengevolge een regelrechte blamage voor Ajax? Een prestatie van formaat, vanwege het kolossale verschil?
 
Japie_Krekel
 
0
13 september 2021 om 13:01
@gomes1psv klopt, maar als je op Schmidt kritisch bent dan staan ze op hun achterste poten bij PSV. De beste man is heilig verklaard daar
 
Japie_Krekel
 
0
13 september 2021 om 13:03
@thucan dat klopt maar als PSV niet meesteijd tot het eind van het seizoen om de titel dan hebben ze ook zwaar gefaald, als je hun financiële verschil met alles buiten Ajax vergelijkt. Een goede coach dat durf ik nog niet te zeggen. Vorig jaar heeft hij echt lachwekkend slecht gepresteerd met die 16 punten achterstand op Ajax. Ja, Ajax heeft meer geld maar PSV heeft meer geld dan AZ en AZ eindigde niet op 16 punten achterstand van PSV maar die kon PSV ternauwernood achter zich houden
 
FCkorsou
 
1
13 september 2021 om 15:44
Ik ben het ermee eens dat 16 ptn teveel is hoor, maar zelfs met 1 punt achterstand waren we 2e geëindigd.. waar het mij vooral om gaat is dat zelfs als je uit bij AZ met 0-3 wint, er werkelijkwaar schitterende “kutgoals” zijn gescoord (mede door de invallers) er nog steeds kritiek is op zijn wisselbeleid. Ik weet zeker dat ik niet de enige PSV supporter ben die merkt dat de media/analisten van tegenwoordig steeds meer opzoek zijn naar sensatie ipv van te voren eerst goed research te doen. Madueke die een enorme trap krijgt tegen cambuur, vervolgens twijfelachtig is voor Benfica en wordt gewisseld lijkt me logisch. Daarnaast heeft hij zijn niveau daarna niet meer gehaald. Vorig jaar werd schmidt afgemaakt omdat hij zo lang wachtte met boscagli op het middenveld, terwijl hij niet anders kon omdat Viergever geblesseerd was en niemand anders als LCV kon spelen. Schmidt die zelfs speciaal vanuit Duitsland op en neer rijdt om Ihataren te helpen met extra trainingen terwijl onze zogenaamde “supertalent” niet komt opdagen. Niks van dit wordt benoemd maar wel in Schmidts schoenen geschoven, helaas.
 
Japie_Krekel
 
1
13 september 2021 om 17:32
@fckorsou die kritiek over die wissels is idd onterecht op het moment dat PSV de wedstrijd gewoon wint. Schmidt heeft het zichzelf alleen moeilijk gemaakt door zichzelf vorig jaar op te stellen als een botte hork en jankbal in de media. misschien is hij een hele goede kerel verder, maar mensen die hem alleen als coach kennen krijgen dan wel een bepaald beeld van hem. als de resultaten dan tegenvallen wordt zo iemand snel gezocht omdat hij door het beeld wat hij van zichzelf heeft geschetst er geen grote gunfactor is
 
MartinJacobse
 
1
13 september 2021 om 10:52
Als jouw laatste opmerking de motivatie zou zijn voor zijn wisselbeleid dan heeft hij een valide punt. Probleem lijkt echter te zijn dat zijn wisselbeleid een standaard aan het worden is. Steeds op dezelfde tijd dezelfde spelers wisselen ongeacht het wedstrijdbeeld. Het lijkt meer op wisselen om het wisselen dan dat er een gedachte achter zit die hout snijdt.
 
thucan
 
1
13 september 2021 om 12:31
Het is al keer op keer gezegd dat het wisselbeleid ook te maken heeft met fitheid, niet alleen met prestatie op dat moment. Vind er van wat je wilt, maar dat is dan natuurlijk ook een standaardbeleid.. Je wisselt ook naar fitheid..
 
voetbalfan79
 
7
13 september 2021 om 06:33
Zal Ibi dat ook vinden van Ten hag die Anthony in de rust eruit haalt? Helemaal benieuwd wat hij vind, hoe er met Bazoer en Tannane word omgegaan. Of zal er een beetje rancune zijn ten opzichte van zijn oude werkgever, die hem heeft afgeserveerd? Bij de ene trainer spreken ze over "gouden wissels" en bij de ander over het kapot maken van spelers. 12 uit 4 is gewoon een perfecte start voor Psv
 
Sir Paul
 
28
13 september 2021 om 06:40
4e topic over de wissels van Schmidt met een negatieve lading dit weekend. Terwijl je ook een topic kan maken over dat Vertessen en Doan goed invielen voor spelers die hun dag niet hadden. Maar nee,Schmidt is de nieuwe Manolev. Afzeiken om het afzeiken. Zelfs als zijn wissels de wedstrijd uit bij subtopper AZ beslissen.
 
Bobo25
 
12
13 september 2021 om 07:52
Helemaal mee eens ! Kennelijk is het weer Schmidt-basching time. Alles voor de klik he.... On-topic: wie weet is dit allemaal zo besproken gezien het drukke programma, of hebben Madueke, Gakpo (terug van blessure) en Zahavi zelf wel aangegeven dat ze maar 60 min wilden spelen !? Iedereen, ook de zgn experts bij de praat-shows denken het te weten, maar niemand kent de waarheid. Laat deze trainer zijn werk doen en beoordeel hem over een half jaar...... Als dit de manier van werken is van Schmidt en de spelers zijn ermee akkoord, wie zijn "wij" als de buitenwacht dan om er een oordeel over te vellen ? Ik zie alleen maar blije spelers bij Psv...
 
kezzaman
 
5
13 september 2021 om 09:04
Alle 3 speelden als een natte krant dus volledig terecht dat ze gewisseld werden.
 
peetah
 
5
13 september 2021 om 09:46
Ben het niet eens met Afellay. Tegen Benfica was het zeer terecht dat Madueke naar de kant werd gehaald. Die was in de weken daarvoor zo opgehemeld, en in de beslissende partij tegen Benfica dacht hij ineens door 5 man heen te kunnen. Het was allemaal zo geforceerd, liep zich telkens vast, heeft eigenlijk niets kunnen creëren.
 
GoudseKaas
 
3
13 september 2021 om 10:05
Zo lang de spelers zelf niet gaan zeuren over het feit dat ze vaak gewisseld worden lijkt het mij geen probleem. Er worden nu allemaal aannames gedaan door analisten terwijl PSV ontzettend goed draait en ze zonder problemen andere spelers kunnen inpassen. Het is een lang seizoen en tot nu toe pakt de aanpak van Schmidt perfect uit.
 
gomes1psv
 
9
13 september 2021 om 10:15
Ben wel een beetje klaar met dat gerant op Schmidt. Wanneer Italië met 18 spelers in meerdere wedstrijden de EK-titel binnenharkt vinden we het geweldig, verdeelt een Duitse trainer met een internationale spelopvatting op eenzelfde manier de krachten met een van onze topclubs dan is het land te klein. Zelfs als nota bene twee invallers scoren! Benieuwd wat deze Pipo’s hadden gezegd als het 0-0 was gebleven en Schmidt niet of pas in de laatste 10 minuten gewisseld had. Bovendien: wat is er mis mee om je beste spelers wat te sparen voor een langer optreden tegen Sociedad. Hier worden de Europese punten toch verdeeld!?
 
Arnout108
 
1
13 september 2021 om 11:37
Over Madueke gisteren ben ik het misschien wel eens maar de rest van de wissels was prima te begrijpen. Aan Zahavi heb je niet zoveel als je niet aan het aanvallen bent, Van Ginkel speelde zijn slechtste wedstrijd van het seizoen en Gakpo is net terug van een blessure en leek er ook niet helemaal lekker in te zitten. Wat een onzin dat je grote namen niet mag wisselen. PSV heeft best wat kwaliteit op de bank zitten dus is het toch niet zo raar dat Schmidt iets anders probeert als Plan A niet lukt. Doan en Verstessen beslissen die wedstrijd gewoon dus snap het probleem niet zo. Bij Afellay heb ik steeds meer het gevoel dat Schmidt niet zoveel goed kan doen.
 
dylan8071
 
0
14 september 2021 om 18:48
Ik vond het dit keer wel te bilijken. Iemand als Zahavi heeft echt helemaal niets gedaan en deed ook niets om er nog wat bij te zetten, daarnaast was Gakpo teruggekomen met een lichte blessure