Ajax-directie blaast huldiging van vrouwen af; D66: 'Ronduit seksistisch'
Woensdag, 24 mei 2023 om 20:25

De Ajax-directie heeft een streep gezet door de huldiging van de Ajax Vrouwen op het Leidseplein. Volgens de beleidsbepalers van de club is het niet het geschikte moment voor een feestje. Dat komt volgens hen door het verloren momentum van de vrouwenlandstitel en het rampseizoen bij de mannen. Om beide redenen wordt er een lage opkomst verwacht, waardoor Ajax zich niet met een huldiging kan verenigen.

De Ajax Vrouwen kroonden zich begin mei tot landskampioen van Nederland middels een 1-6 monsterzege op PEC Zwolle. Daardoor kon directe achtervolger FC Twente de koploper niet meer achterhalen. Femke Halsema, burgemeester van Amsterdam, beoogde daarop een huldiging op het Ajax-terras op het Leidseplein. Ajax heeft Halsema echter laten weten daar niet achter te staan.

Meer: Derksen wijst nieuwe schuldige aan: ‘Hij heeft Ajax naar de klote geholpen’

Volgens de Ajax-directie is er 'een gebrek aan vreugdestemming', aldus opgetekend door Het Parool. Daarom, en vanwege de relatieve gedateerdheid van het kampioenschap, wordt er een lage opkomst gevreesd. Ajax 'vindt dat niet goed voor de beeldvorming van het vrouwenvoetbal' en vreest dat de tegenspoed bij de mannen overslaat op de vrouwentak. Daarnaast vindt men de locatie te gevoelig liggen, mede omdat er al sinds 2006 geen publieke huldiging meer op het Leidseplein is geweest vanwege rellen destijds.

De AFCA Supportersclub, een van de twee erkende supportersclubs van Ajax, liet eerder al aan Edwin van der Sar weten geen voorstander te zijn van een huldiging. De Amsterdamse directie ontkent echter beïnvloed te zijn door die woorden. D66-fractievoorzitter van Amsterdam Ilana Rooderkerk noemt de beslissing van Ajax 'ronduit seksistisch'. "De huldiging van een winnend team is geen politiek statement, zoals zij stellen, maar verdiende waardering voor de enorme prestatie", aldus Rooderkerk.

Meer nieuws
   
12:17
12:17
Van Europa veroveren naar degradatie, faillissement en een nieuwe opleving
0
   
12:04
12:04
Josip Sutalo openbaart waarom hij een teleurstellend debuutseizoen kent bij Ajax
11
   
11:55
11:55
Pascal Jansen geeft duidelijk antwoord als hem wordt gevraagd naar Ajax
8
   
11:30
11:30
Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Stengs en Gimenez aan de aftrap
9
   
11:21
11:21
Pascal Jansen gaat voor het eerst in op plotseling ontslag bij AZ
16
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (79)

 
 
374
24 mei 2023 om 20:28
Seksistisch... De woke figuren van d66 hebben weer gesproken
 
champmanus
 
189
24 mei 2023 om 20:41
Wel eerlijk als de mannen niet op het leidseplein mogen worden gehuldigd dan de vrouwen ook niet. Prachtig gelijkheidsbeginsel
 
Formus
 
29
24 mei 2023 om 20:47
Haha, inderdaad.
 
IkWeetAlles11
 
24
24 mei 2023 om 20:49
He champmanus, dat vind ik prima! Zijn ze de afgelopen jaren wel erg inconsequent geweest, want andersom geldt ook denk ik dan?
 
genieterr
 
13
24 mei 2023 om 21:17
Dit heeft niet zoveel met man of vrouw te maken, maar veiligheid. De laatste huldigingen op het Leidseplein werden ontsierd door rellen. We weten allemaal dat dat bij de vrouwen niet zou zijn.
 
 
57
24 mei 2023 om 20:42
Hoezo? Het is gewoon oneerlijk en zeer merkwaardig ! Heeft niks met woke te maken maar met gelijkheid! Een kampioen verdient een huldiging!
 
ajaxfanstef
 
250
24 mei 2023 om 20:43
Prem_93 ga jij lekker heen man, moraalridder! Hier zit toch niemand op te wachten. 3 weken terug kampioen en dan nu nog eens vieren. Goed besluit. Een huldiging doe je direct of niet
 
 
23
24 mei 2023 om 20:47
Eens! Zo 1995! Wellicht schamen ze zich voor de mannen maar de dames hebben alle recht op een feest!
 
remco79
 
89
24 mei 2023 om 20:49
Misschien kan jij ze uitnodigen in je tuin.
 
Kid Ink
 
64
24 mei 2023 om 20:57
Prem, je hoeft niet de moraalridder uit de hangen de hele tijd. Er staat in de tekst gewoon dat er geen animo voor is en dat niemand ervoor in de stemming is, niks met gelijkheid te maken
 
 
18
24 mei 2023 om 21:00
Jij bent toch ook een Ajax fan? Neem aan dat je het ook mooi vind dat ze kampioen zijn.
 
Joddit
 
29
24 mei 2023 om 21:04
Nee, er staat niet dat er geen animo voor is. Er staat dat dde directie bang is dat er geen animo voor is, nadat ze de hoofdreden hebben gegeven: er is geen feeststemming. Met andere woorden, de mannen hebben niets gewonnen en dus is er niets te vieren. Klinkt als seksisme.
 
PaulR_1982
 
53
24 mei 2023 om 21:05
@prem: Jouw club AZ heeft een aantal jaar geleden de vrouwentak opgeheven. Jullie hebben ooit een coach bij het mannenelftal gehad die het jammer vond dat de vrouwen in het stadion speelde, want dat was slecht voor het veld. Dus kom hier niet de moraalridder uithangen en hier schande van spreken.
 
Kid Ink
 
17
24 mei 2023 om 21:11
@Joddit klinkt als seksisme? Ze zeggen zelf dat er geen vreugde stemming is, ze willen die vrouwen niet voor lul zetten door ze naar een leeg Leidseplein te sturen. Ik begrijp niet hoe dit ooit seksisme kan zijn, insinueer je dat Ajax als vereniging iets tegen vrouwen heeft?
 
 
8
24 mei 2023 om 21:12
Daar heb je gelijk in Paul! Ook daar heb ik me tegen verzet, dat was niet netjes! Maar wat er nu gebeurt met de Ajax vrouwen is ronduit schandalig!
 
Kid Ink
 
32
24 mei 2023 om 21:22
Prem, je noemt het schandalig, maar lees de tekst eens. Het daadwerkelijke kampioenschap is een tijd terug, er is te weinig interesse, de stemming is er niet. Waarom is dit exact schandalig?
 
Harmr
 
7
24 mei 2023 om 21:31
Als je wilt huldigen doe je dat direct, niet een maand na dato..
 
Joddit
 
6
24 mei 2023 om 21:38
@kid ink. Ik heb je precies uitgelegd waarom ik dit als seksisme vind klinken en aangezien jij niets nieuws ter tafel kunt brengen staat mijn redenering fier overeind. Of jij me nu een moraalridder vindt of niet.
 
Formus
 
8
24 mei 2023 om 22:01
Joddit, van mijn part was het door gegaan voor de 100 vrienden en familieleden die erop af waren gekomen. Waren we direct klaar met dat gedoe dat alles gelijk getrokken moet worden. Het is gewoon veel minder interessant voor veel mensen. Net als voor veel mensen mannen in bikini veel minder interessant is. Of mannen die aan schoolzwemmen doen. Ook hockey is op dit moment vaak leuker om te zien bij de vrouwen dan bij de mannen. Door meerdere factoren: succes, leuk om te zien (zowel spel als dames), goede rolmodellen en daardoor interessant voor commerciële doeleinden en leuke vlotte babbels. Dat zij minder betaald krijgen dan de mannen is raar. Zij zouden ook eerder gehuldigd worden dan de mannen, omdat ze veel meer in de media zijn. Iedereen kent Fatima, Naomi van As en Ellen Hoog. Niemand buiten het hockey kent een man in het NLs elftal. Maak het allemaal niet zo ingewikkeld.
 
Kid Ink
 
5
24 mei 2023 om 22:07
@Joddit, volgens mij beredeneer je niet, je doet een aanname. Namelijk dat de vrouwen benadeeld worden omdat de mannen geen zin hebben om het te vieren, dit terwijl er duidelijk in de tekst staat wat de daadwerkelijke reden is.
 
juweel
 
1
25 mei 2023 om 07:04
en dan hou je nog tuinstoelen vrij om je ouders te laten zitten ook 3 weken na dato is toch al belachelijk, en hoeveel supporters gaan daar nu echt heen, nee huldigen hadden ze gelijk moeten doen, daar is wel een gemiste kans, maar totaal logisch dat ze het nu niet meer doen
 
barryballs
 
4
25 mei 2023 om 07:32
3 weken terug valt best mee. In Duitsland krijg je pas sowieso aan het einde van het seizoen de beker, ook al was Bayern regelmatig weken van te voren al kampioen.
 
Nora1911
 
2
25 mei 2023 om 07:57
Maar we leven in Nederland, hier doen we huldigingen vrijwel direct, of de dag erna. Niet een maand later.
 
KouweArie
 
3
25 mei 2023 om 16:10
Om een vergelijking te maken, bij de hockeydames van Amsterdam zit het altijd vol, deze trekken meer publiek dan de dames van Ajax. Hier was toch ook geen huldiging voor in 2018/2019, het punt van Ajax is dat het niet uitkomt, groot deel van de selectie zal (neem ik aan) ook al op vakantie zijn i.v.m. aankomende WK voor vrouwen. De supportersclub AFCA is niet tegen een huldiging, maar wel tegen de GroenLinks propoganda van Halsema. Als ze namelijk een huldiging had gewild, had ze dit meteen na de wedstrijd gedaan. Maar de media van tegenwoordig wil alleen alles maar ophitsen, daarnaast is GroenLinks toch wel een beetje links lullen, rechts vullen. Populistisch leuzen om kiezers te winnen.
 
Dr Strange
 
33
24 mei 2023 om 20:44
Woke is wa ik nie leuk vin
 
Formus
 
79
24 mei 2023 om 20:45
Haha, het is toch te bizar hoe ze dit nou weer op seksisme kunnen gooien. Gewoon nul interesse voor wat gênant zal zijn voor de dames én voor Ajax. Dus om die afgang te voorkomen, blazen ze het af. Voor mijn part was t door gegaan en was gebleken dat vrouwenvoetbal totaal niet in trek is. Was D66 ook klaar met zeiken.
 
misseva88
 
62
24 mei 2023 om 20:53
D66 klaar met zeiken, Formus? Weet je dat heel zeker...?
 
Ajax33*
 
21
24 mei 2023 om 21:51
Neecwant dan gaatvD66 weer zeiken dat het seksistisch is dat er geen interesse is voor vrouwen voetbal. Ze zullen altijd iets te zeiken hebben.!
 
Formus
 
6
24 mei 2023 om 22:03
Haha misseva88, touché ??????
 
Harecles
 
56
24 mei 2023 om 20:49
D66, is dat niet de partij waar je als kerel op tafel springt, je lul in een vrouw haar gezicht douwt, maar de partijleider er geen herinnering van heeft? Tgaat me niet om de huldiging, maar om de krokodillentranen van deze partij...
 
Ruudos
 
6
25 mei 2023 om 01:12
@harecles, vergeet ook niet het uitnodigen van minderjarige jongens.
 
IronManUtd
 
12
24 mei 2023 om 21:35
Ben je begaan met iemand die geen vleesetende benzine-auto-rijdende blanke man is, dan ben je oh zo woke!
 
DRL80
 
11
24 mei 2023 om 22:00
Inderdaad.., wat een woke onzin van D666.. Maar had iemand wat anders verwacht dan geroeptoeter in de ruimte om verdeeldheid te zaaien en slachtoffers aan te wijzen van deze partij?
 
Gouden wissel
 
0
25 mei 2023 om 09:20
Klopt. Maar goed, laat die dames even uitwaaien op het balkon. Geef ze het podium. Wat kan er gebeuren? Komen er veel mensen, dan is dat mooi! Komt er niemand, dan is het helaas de laatste keer op deze top locatie. Komen er geen rellen en gedoe, dan is het misschien tijd om ook de mannen weer eens daar te huldigen. Win-win-win. Deze beslissing lokt de woke mensjes ook wel weer uit om te reageren.
 
jortes34
 
33
24 mei 2023 om 20:31
Schandalig de dames behalen verdiend het kampioenschap. En een stel gekken gaat bepalen dat een huldiging niet gepast is als de a selectie zijn best had gedaan hadden ze samen gehuldigd kunnen worden.Wie het binnen Ajax heeft beslist moet direct jas en tas pakken bureau leegmaken en vertrekken.
 
remco79
 
45
24 mei 2023 om 20:41
Wie zijn die stel gekken waar jij op doelt?
 
Gouden wissel
 
0
25 mei 2023 om 09:24
Ze kunnen toch ook gewoon een ererondje maken in het stadion net als alle andere teams die kampioen worden? Hebben ze veel meer aandacht en krijgen ze meer waardering dan als ze op het balkon klimmen.
 
Bij-zonder
 
125
24 mei 2023 om 20:32
Ben bang dat er weinig interesse zou zijn. Misschien huldigen op een kleinere locatie? Verder D66 op zijn best wanneer ze iemand van een isme kunnen beschuldigen.
 
Gapko
 
48
24 mei 2023 om 20:38
Kantoortje van Sigrid?
 
Tukkertje91
 
5
25 mei 2023 om 06:18
Ergens had ik gehoopt dat het door zou gaan. Leidseplein afzetten, volop beveiliging inhuren, artiesten erbij. Groots uitpakken voor die paar honderd mensen!
 
unitedtoglory
 
98
24 mei 2023 om 20:32
Haha, ik ben meer links dan rechts, maar als je gewoon logisch nadenkt, snap je dat er helemaal geen animo voor die huldiging zal zijn. Wat D66 doet is makkelijk scoren
 
AndreVidigoal
 
1
25 mei 2023 om 01:51
Ik hoop niet dat je denkt dat dit het eerste topic is, waar bij ze zit doen...
 
ajaxfan158
 
26
24 mei 2023 om 20:33
Als het zo’n verdiende waardering is voor de prestatie, waarom dan 3 weken na het behalen van het kampioenschap pas een huldiging? Bij de mannen is het (vrijwel) direct na het behalen. Als D66 echt over seksistisch wil beginnen, vraag dan even waarom de gemeente bij de vrouwen zo lang wacht met het ‘aanbieden’ van een huldiging.
 
QPR01
 
26
24 mei 2023 om 20:36
snap ik wel, regel je van alles. Haal je alles van stal, kost een hoop centen. En weinig opkomst.. Je kan een hoop willen.. hoog laag springen, maar het blijft vrouwen voetbal. Er is gewoon minder interesse, niveau is vele malen minder, brengt minder op... Dan is het logisch dat het anders word behandeld
 
remco79
 
56
24 mei 2023 om 20:38
Scheelt ze wel weer de schande van gehuldigd worden op een vrijwel leeg Leidseplein.
 
Bij-zonder
 
36
24 mei 2023 om 20:48
Inderdaad. Dan krijgen de gewone supporters op hun kloten dat ze niet op komen dagen voor de Ajax vrouwen. Hele talkshows vol over hoe de cultuur moet veranderen etc.
 
remco79
 
17
24 mei 2023 om 20:50
Ook dat nog eens ja
 
theo uphus
 
50
24 mei 2023 om 20:40
Ik denk dat mevrouw Rooderkerk zich beter kan bezig houden met de opeenstapeling van blunders die haar eigen zootje genaamd D'66 maakt. Is zij lid van Ajax ? Nee ? Nou bemoei je dan ook niet met het interne beleid van die club. Nogmaals, jullie hebben zelf al genoeg puin op te ruimen.
 
misseva88
 
30
24 mei 2023 om 20:52
Gelukkig is er amper iemand die de D66 van Amsterdam serieus neemt, dat scheelt. Wat een domme doos is die Rooderkerk. Alsof ze ze er bij die sekte speciaal op uit zoeken... De Ajax meiden hebben een mooie prestatie geleverd en het zou mooi zijn als er genoeg animo zou zijn om ze op het Leidseplein te huldigen. Dat is een mooie stip op de horizon om als organisatie naartoe te werken, maar laten we wel reëel blijven. Ze verdienen een mooie huldiging, maar daarvoor kan je ook een leuke bar afhuren ofzo. Of zet een grote tent op het parkeerterrein en peil even hoeveel mensen er echt willen komen. Laat een dergelijke locatie eerst maar uit z'n voegen knappen voor je op het Leidseplein mikt.
 
Kohaku
 
5
24 mei 2023 om 21:08
Het zegt alles dat Ajax zelf niet eens reden zag om de dames te huldigen.
 
misseva88
 
0
25 mei 2023 om 10:57
Die meiden spelen nog ergens voor. Komende maandag hebben ze de bekerfinale tegen Twente. Om tussendoor ergens een huldiging te houden als je nog ergens voor speelt zou ook heel bijzonder zijn.
 
Arie84
 
30
24 mei 2023 om 20:52
Gewoon geen interesse voor, waarom is dat gelijk seksistisch. Het is pas seksistisch dat een huldiging van Halsema nu Perse op het Leidse moet, maar als Ajax 1 kampioen word mag het niet. Daar hoor je D66 niet over
 
omariofc
 
7
24 mei 2023 om 20:59
Goede zaak van Ajax om de vrouwen in bescherming te nemen. De kampioenschap met amper mensen zou beschamend zijn en zou de vrouwen een slechte gevoel kunnen geven itt tot de mannen waar de hele stad voor afgezet zou worden. Helaas zijn er gekkies in de politiek, maar ook onder de mannen die alles gelijk willen trekken. Hou daar aub mee op. Mannen zijn op sport gebieden vele malen beter en dat is absoluut niet slecht bedoeld richting de vrouwen die op andere gebieden vele malen beter presteren. Hou de natuurlijke balans in orde mensen!!
 
Kohaku
 
14
24 mei 2023 om 21:06
Het had Ajax gesierd als ze de dames bij de laatste thuiswedstrijd in de Arena hadden gehuldigd. De dames weten in ieder geval weer waar ze staan. Ze mogen vest voetballen maar verder niets verwachten. Warme club.
 
Periquito
 
4
24 mei 2023 om 22:10
En terecht ! Dan moet je de jeugd elftallen ook op het leidse eren. Zelfde niveau. Onzin. Huldigen op parkeerplaats van de toekomst. En dan tellen hoeveel supporters zich melden. Familie en vrienden denk ik….
 
Mutsaers78
 
3
24 mei 2023 om 21:20
Hoe ging het er aan toe bij andere clubs? Werden de vrouwen daar wel gehuldigd in de stad?
 
ScorpionKick
 
5
24 mei 2023 om 21:23
Gewoon terecht natuurlijk. Er komt toch geen hond kijken
 
SCIREA1897
 
9
24 mei 2023 om 21:24
en dan staat daar 10 man en een verdwaalde toerist. Om daar gemeentegeld aan te besteden, huldiging kan prima op de toekomst, in een zaaltje ofzo.
 
BenficaAjax1
 
11
24 mei 2023 om 21:28
Woke d66 in Amsterdam aub. Wie gaat er in godsnaam naar de huldiging van een vrouwenelftal. Jezus als ze wekelijks het stadion voltrekken dan moet je het daar nog eens over praten. Maar D66 wat een woke reactie bah.
 
Settler11
 
1
24 mei 2023 om 21:33
"wordt er een lage opkomst verwacht" Verwacht dus. Ik volg het vrouwenvoetbal al helemaal niet, maar een opkomst kan je toch best wel inschatten op basis van de bezoekers die er waren in het stadium van een voetbaljaar? Ongetwijfeld zal dat minder zijn dan bij de mannen, maar dan zou je toch voor kunnen kiezen om bij een kleinere plek te gaan feesten? Maar wellicht spreek ik waartaal uit. D66 doet hier veel te veel een Sylvanatje.
 
SergioRamosHM
 
7
24 mei 2023 om 21:37
Lekker huldigen bij de old Sailor. Prima plek, gracht er tegenover en gezelligheid. Kan makkelijk met een mannetje of 100.
 
edwinus10
 
8
24 mei 2023 om 21:39
Ik ben zo blij dat Halsema in Amsterdam burgemeester is en niet bij ons??????
 
Tukkertje91
 
1
25 mei 2023 om 06:25
Ik ben niet echt fan van Halsema hoor, maar wat heeft dit in godsnaam met haar te maken? D66 en GroenLinks zijn niet echt dezelfde club ??
 
 
0
25 mei 2023 om 17:26
Veel onderscheid vinden is ook lastig.
 
Adzevedo
 
21
24 mei 2023 om 22:03
Geef het vrouwenvoetbal de tijd zich te ontwikkelen, help waar mogelijk en profiteer van de kansen. In dat kader moet je denken als club en hier voelt Ajax goed aan dat het hier nog geen tijd voor is.Niemand helpt het vrouwentak van Ajax met huldiging waar amper publiek op af komt. Als dehandbalsters van VOC kampioen van Nederland worden of de hockeysters van Amsterdam is er ook geen huldiging op het Leidseplein. Kijk even naar wat er wel is gerealiseerd qua kijkcijfers en het toeschouwers record bij de klassieker van de vrouwen. Er is inmiddels een serieuze opleiding voor toekomstig talent. 11 jaar is de club pas bezig met vrouwenvoetbal, terwijl de mannen afdeling op 123 jaar zit. Ga niet vanuit een soort politieke druk (van mensen die geen bal in voetbal geïnteresseerd zijn, alleen om zelf politiek te scoren) allemaal dingen doen die niks helpen. D66 Amsterdam was er niet voor nodig om de Ajax vrouwen op te richten of het stadion te vullen tijdens de klassieker. Staar je niet blind op verschillen, kijk naar de ontwikkeling.
 
Regulator
 
2
24 mei 2023 om 22:42
Ik zeg het niet vaak, maar jouw reactie verdient een groen randje. Met je laatste twee zinnen heb je de stelling van Rooderkerk geheel kapot gemaakt. Ik heb deze dame overigens ooit in andere kringen leren kennen. Blijkbaar kan er in zaagsel niets groeien.
 
juweel
 
0
25 mei 2023 om 07:26
ik snap al niet dat er bij de vrouwen gesproken wordt van een klassieker, hebben die vrouwenelftallen al zo'n lange historie van duels tegen elkaar, als er daar een klassieker is dan is het ajax twente. maar als je de ajax vrouwen wil huldigen dan moet je alle kampioenen uit amsterdam met welke sport dan ook huldigen, maar daar hoor je de d66 dan weer niet over. nee alleen even goedkoop willen scoren en hard seksimse roepen
 
Marrekie
 
0
25 mei 2023 om 14:13
Wat een ongelooflijke top reactie zeg. Eindelijk iemand die het ook helder ziet. Geen politieke agenda en dergelijke van politici die weer een naam voor zichzelf willen maken. Ik volg het vrouwenvoetbal op de voet met een dochter die in de hoogste klasse speelt van het amateur voetbal en ik moet zeggen dat er inderdaad sprongen gemaakt worden in de ontwikkeling van de speelsters maar we (en dan bedoel ik het wereldwijd) zijn er nog lang niet.
 
Bruine Kevin
 
2
24 mei 2023 om 23:29
Het mannenteam van Ajax wordt dit seizoen ook niet gehuldigd, dus wat dat betreft wordt het vrouwenteam gewoon gelijk behandeld hoor.
 
deuce
 
1
24 mei 2023 om 23:44
Ik heb ook geen huldiging op het Leidseplein, en waarom, omdat niemand er wakker van ligt als ik op mijn niveau kampioen word. Min of meer geldt (nu nog) voor het vrouwenvoetbal. Persoonlijk zou ik het daarom willen omdraaien en een huldiging seksistisch willen noemen, als het alleen maar wordt georganiseerd omdat vrouwen er ook recht op zouden moeten hebben. Het is toch heel simpel. Als ze massaal worden gesteund dan gun ik ze van harte een grote huldiging. Als er weinig animo voor is, dan is het misschien wat overdreven om een grote huldiging te organiseren. Vier het op gepaste schaal (onbedoelde woordgrap), met mensen die echt geïnteresseerd zijn en kijk hoe je verder kunt groeien op eigen kracht.
 
ForzaRomale
 
0
25 mei 2023 om 01:04
Echte gelijkheid is als gewoon mee doen bij de mannen. Als Di Maria de voetbaltop heeft gehaald met dat lichaam van hem dan zijn er vast ook wel paar vrouwen die het niveau eredivisie kunnen halen.
 
hertogheineken
 
2
25 mei 2023 om 06:00
Ja heel seksistisch de vrouwen wel en de mannen niet op het leidseplein
 
zwollywood038
 
0
25 mei 2023 om 06:30
Ik mis het deel 'seksistisch' hierin even maar ben het er wel mee eens dat het momentum voor een eventuele huldiging wel weg is inmiddels. Daarentegen hoorde ik Spitse in een interview met radio 1 (een paar dagen na het kampioenschap) aangeven dat ze een huldiging wel heel tof zouden vinden en dat het ze niet uitmaakt hoeveel toeschouwers er dan zouden zijn. Zij was ook wel zo realistisch om aan te geven dat ze zeker niet dezelfde aantallen verwachtte als bij de mannen.
 
DeRooney
 
2
25 mei 2023 om 07:23
Blijkbaar is de geest van Marc Overmars nog niet vertrokken bij Ajax. Hoe kan je je vrouwen team zo te kakken zetten zeg. Als ik vrouw was in dat team zou ik heel snel willen vertrekken. Want je weet nu dat je toch geen waardering en erkenning gaat krijgen van Ajax. Je telt niet echt mee.
 
barryballs
 
2
25 mei 2023 om 07:30
Bij Barca hadden ze zowel de mannen als vrouwen gehuldigd laatst. Al weet ik niet of de vrouwen gehuldigd zouden worden als de mannen geen kampioen zouden zijn geworden.
 
Marrekie
 
0
25 mei 2023 om 14:16
Het spaanse vrouwen voetbal staat op een veel hoger niveau dan in Nederland. Veel meer geld en veel meer exposure. Dan is een huldiging voor de achterban veel logischer
 
Bloemo23
 
0
25 mei 2023 om 21:44
Wat heeft D66 hier zich te bemoeien met de huldiging van een voetbalteam. Ze zijn zo woke dat ze niet eens meer een vrouw kunnen definiëren. Dus hoe kunnen ze dit dat seksistisch noemen?