Ajax gaat voor zeer pikante komst van Steven Berghuis
Dinsdag, 22 juni 2021 om 17:25

Ajax zet in op de komst van Steven Berghuis, zo meldt De Telegraaf. De Amsterdammers hebben officieel aan Feyenoord laten weten de 29-jarige vleugelspits over te willen nemen. Berghuis heeft een gelimiteerde transfersom van vier miljoen euro in zijn contract staan. Volgens De Telegraaf geldt die ontsnappingsclausule óók voor Nederlandse clubs. Eerder werd algemeen in de media aangenomen dat Berghuis alleen voor dat bedrag naar het buitenland kan.

Berghuis is momenteel in trainingskamp met Oranje, dat zich voorbereidt op de achtste finale van het EK zondag in Boedapest. De rechtsbuiten gaf al voor het toernooi voorlopig geen beslissing te nemen over zijn toekomst. "Ik richt me nu op het EK", zei de aanvaller. "Feyenoord en ik zijn goed met elkaar en vooral eerlijk naar elkaar toe. Er zijn al veel clubs geweest waar ik Feyenoord niet voor wilde verlaten. Wat er nog komt, zien we wel. Nu eerst het EK."

Ajax mag zich dan officieel gemeld hebben, dat betekent niet dat Berghuis de transfer zelf ook ziet zitten. De rechtervleugelspits werd vorig jaar januari gevraagd naar een mogelijk vertrek naar PSV, dat toen veelvuldig met hem in verband werd gebracht. "Ik ga geen binnenlandse transfer maken", liet hij destijds weten aan het toenmalige FOX Sports, nu ESPN.

Maandag speelde Berghuis de volledige tweede helft mee tegen Noord-Macedonië (0-3 winst), zijn eerste speelminuten op het EK. Vlak voor die wedstrijd maakte BT Sport bekend dat Norwich City ook in de markt is voor Berghuis. Voor de naar de Premier League gepromoveerde club is de gelimiteerde transfersom van vier miljoen euro een fooi. Eerder werd Berghuis ook gelinkt aan VfL Wolfsburg, waar Mark van Bommel als trainer aan de slag gaat. PSV denkt aan de Oranje-international in het geval Donyell Malen wordt verkocht. Berghuis kende persoonlijk een uitstekend seizoen bij Feyenoord, waarvoor hij eindigde op 21 goals en 16 assists in 41 officiële duels.

Meer nieuws
   
18:08
18:08
Real Madrid mogelijk uren verwijderd van titel na schitterende goal Brahim Díaz
6
   
17:31
17:31
Bayern verliest Bundesliga-topper en beleeft slechte generale voor Real Madrid
7
   
17:30
17:30
Live meepraten in de Premier League: Manchester City - Wolverhampton W.
2
   
17:30
17:30
Live meepraten in LaLiga: Girona - FC Barcelona
6
   
17:25
17:25
Marco Reus geeft afscheidstournee meteen glans, ook Malen scoort
2
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (366)

 
ThomJansen
 
141
22 juni 2021 om 17:27
Zijn ze helemaal gek geworden?!
 
Cali88mero
 
73
22 juni 2021 om 17:29
Ajax heeft Antony toch al? Hoewel ik fan ben van de voetballende kwaliteiten van Berghuis kan ik zijn karakter echt niet hebben.
 
ThomJansen
 
611
22 juni 2021 om 17:29
En dat van Antony kan je wel hebben?
 
VanGaaltje
 
111
22 juni 2021 om 17:30
@cali88mero, ik als Ajacied nu ook niet, maar dat had ik van Veltman ook niet kunnen hebben als hij Feyenoorder was geweest. Zulke spelers zijn altijd verschrikkelijk, tenzij ze in je eigen team zitten. Berghuis zie ik dolgraag naar Ajax komen en al helemaal met Haller als spits.
 
Formus
 
84
22 juni 2021 om 17:31
ThomJansen: Nou, veel beter dan dat van Berghuis, maar dat komt misschien omdat ie al in een Ajaxshirt speelt ??. Maar ik hoef Berghuis echt niet in een Ajaxshirt te zien. Goede voetballer, maar vind het echt een rat. Liever niet bij Ajax dus.
 
dutchyntl
 
74
22 juni 2021 om 17:32
Het verschil tussen het karakter van Berghuis en dat van Anthony is 4 rode kaarten op een seizoen. Tel maar uit je verlies. Dat Anthony vervelend is kan best, maar hij schopt er niet een neer uit frustratie.
 
De.TheKing
 
181
22 juni 2021 om 17:36
Anthony trapt na uit frustratie idd. Het is een wonder dat hij geen rood heeft gekregen afgelopen seizoen.
 
ajaxrkc33
 
25
22 juni 2021 om 17:38
Neres gaat Ajax verlaten denk ik. Weet niet wat ik ervan moet vinden Berghuis is een goede voetballer maar het ook slechte manieren. Denk wel dat Berghuis zelf ook wil lekker CL spelen
 
Supportert
 
36
22 juni 2021 om 17:39
Misschien effe opzoeken hoeveel rood Berghuis heeft gekregen afgelopen jaren.. nog niet eens 4 in totaal...
 
VanGaaltje
 
81
22 juni 2021 om 17:41
De enige reden dat Antony minder rode kaarten had dan Berghuis is dat hij geluk had met de scheidsrechters, want hij had er minstens 3 kunnen hebben. Zeg ik als Ajacied. Dat wordt een lekkete concurrentiestrijd op de trainingen ??
 
Emilio Estevez
 
42
22 juni 2021 om 17:44
Mwa, Berghuis is een klasse beter dan Anthony en wat betreft frustratie doen de 2 niet voor elkaar onder. Verder zullen ze ongeveer hetzelfde salaris ontvangen en kan Anthony als jonge speler nog makkelijk verkocht worden, waar Berghuis slechts 4 miljoen kost.
 
romarky
 
43
22 juni 2021 om 17:45
Zou het ouderwetse streek van sluwe Overmars zijn om PSV een hak te zetten? Die 4 miljoen legt hij zo neer, twee concurrenten met lege handen en een prima versterking voor de breedte binnen. Persoonlijk zou ik het niet erg vinden dat hij dan naar Amsterdam zou gaan, geen noodzaak in Eindhoven.
 
Kolbeinn_Sigi
 
57
22 juni 2021 om 17:46
Als fan zijnde heb je altijd een bril op en verdedig je spelers die misschien op het randje van onsympathiek zijn. Maar Antony ben ik liever kwijt dan rijk en zie Berghuis dan echt liever komen. Ik heb zelf liever Berghuis dan Antony.
 
ajax1812
 
37
22 juni 2021 om 17:51
Hoezo ben je Antony liever kwijt dan rijk dan?
 
wehave
 
12
22 juni 2021 om 17:58
@formus, grappig want ik het altijd wel een Ajax speler gevonden , juist omdat het een beetje een rat is. Ajax heeft vaak van dat soort speler en dat bedoel ik niet negatief.
 
DeArbiter
 
23
22 juni 2021 om 18:01
Zou een geweldige aankoop zijn. Ik denk dat Berghuis gewoon basis zou staan bij Ajax. Leuk ook om er weer een Nederlandse speler bij te hebben.
 
SpeedyAFC
 
24
22 juni 2021 om 18:09
Dat is helemaal geen wonder, licht natrappen is geen rode kaart. Zo zijn de regels nu eenmaal.
 
Musi26
 
8
22 juni 2021 om 18:18
Antony is nog jong en kan dit verbeteren. Berghuis daartegen is al 29 jaar.
 
MrGer
 
9
22 juni 2021 om 18:23
@SpeedyAFC, volgens mij is dat al zo vaak uitgelegd maar nog zijn er mensen die stug vasthouden dat Antony steeds gematst wordt.
 
IlMaestro21
 
11
22 juni 2021 om 18:24
@SpeedyAFC Hahahahahaha dat vind ik een mooie. Natrappen is altijd rood hè vriendelijke vriend. Niet zo krom lullen om maar een Ajacied te gaan verdedigen. Beetje volwassener
 
schijntrap
 
46
22 juni 2021 om 18:31
Je bent blijkbaar niet op de hoogte van de nieuwe regels. Natrappen is dus helemaal niet meer altijd rood. Een klein schopje kun je tegenwoordig mee wegkomen. Ik vind het ook krom dat zeg ik eerlijk maar rood is tegenwoordig voor echte zware overtredingen
 
XAJAcfa
 
19
22 juni 2021 om 18:37
Neres staat op transferlijst en Berghuis wordt voor de breedte gehaald en je zorgt ervoor dat Feyenoord zwakker wordt en PSV geen koopje heeft. Prima deal dit
 
Sirius
 
9
22 juni 2021 om 18:38
@dutchyntl - Misschien is het dan handig om eerst even research te doen voor je iets verkondigt. Het afgelopen seizoen pakte hij 3x geel en 1x rood, het seizoen ervoor slechts 1x geel en 0x rood, het seizoen daarvoor 5x geel en 0x rood, het seizoen daarvoor was hij wat agressiever, maar ook niet buitensporig. Mensen praten elkaar na en vormen een mening op basis van interpretatie in plaats van feiten.
 
Kyle66
 
12
22 juni 2021 om 18:42
@IlMaestro, ben je niet op de hoogte van de nieuwe regels? En dat voor een voetballiefhebber??
 
Hombre_Guapo
 
7
22 juni 2021 om 18:52
Dat karakter past net goed bij Ajax hoor. Er lopen er daar wel meer rond die op het randje spelen er eroverheen en meestal niet bestraft worden.
 
Fctwent3
 
7
22 juni 2021 om 19:12
@kolbeinn_sigi Anthony is toch een veel betere speler of Nja in potentie.. berghuis is een stuk ouder. Berghuis heeft een betere traptechniek maar Anthony is toch veel behendiger... maar je mag je mening geven hoor die respecteer ik. Maar het enige waarom ik Ajax zou snappen is zodat hun de belangrijkste speler wegkapen voor een prikkie (in de Feyenoord zijn ogen) bij hun rivaal
 
4fRedondo
 
2
22 juni 2021 om 19:43
De regel mag dan zijn aangepast. Maar vindt je het zelf niet belachelijk dat deze regel is aangepast? Naschoppen, hard of zacht, behoort gewoon rood te zijn. Geen intentie om de bal te spelen en uiting van pure frustratie. Rare is als je een duidelijk schoppende natrappende beweging in de lucht maakt je wel met rood wordt bestraft en een zacht tikje op de enkel of achillespees niet. Al dit soort bewegingen behoort een rode kaart te krijgen. Dat je vóór een zacht tikje vervolgens 1 wedstrijd krijgt is prima. Dat Berghuis maar 1 directe rode kaart in zijn carrière heeft gehad, is ook te zot voor woorden. Die had er al minimaal 4 achter zijn naam moeten hebben. En dat zeg ik als Feyenoordsupporter. Berghuis is diverse malen ontsnapt aan flinke schorsingen.
 
Straight to th
 
0
22 juni 2021 om 20:06
Ik denk dat ze vooral de prijs willen opdrijven voor Psv. Om daarna te zeggen dat ze er niks mee te maken hebben. Zie Zahavi, Alvarez etc.
 
Suc6Magnet
 
0
22 juni 2021 om 20:09
Berghuis heeft al meerdere malen aangegeven niet meer voor een andere club in NL te gaan spelen.
 
afca0cbs
 
4
22 juni 2021 om 20:12
Hoe kan je een clausule opdrijven. Het is een vast bedrag.
 
bliek
 
13
22 juni 2021 om 20:14
Zijn schoonouders hebben een box in de arena. Hij heeft een huis in Amsterdam was als klein kind al fan. Aardig rekensommetje
 
JamieDeSterke
 
5
22 juni 2021 om 20:18
Ik heb 'm anders pas nog horen roepen dat ie heel graagvnaar Ajax wil
 
Fairplay1
 
0
22 juni 2021 om 20:23
Dat is niet waar, hij heeft wel intenties gehad, maar heeft zich net op tijd weten te beheersen. Dus geen speler geraakt of geblesseerd net als Berghuis.
 
Kyle66
 
0
23 juni 2021 om 12:22
@4fRedondo, ben het met je eens dat de regel absurd is. Naschoppen hoort gewoon altijd rood te zijn. Maar in dezen gaat het erom dat Ajax niet wordt gematst door de scheidsrechters.
 
TomMulder
 
28
22 juni 2021 om 17:29
Toch, ook al komt hij van Feyenoord, plus dat hij af en toe domme dingen doet, kan hij wel erg lekker voetballen. Als hij ook genoegen kan nemen met banken of iets van 40% speeltijd en hij zou goedkoop zijn, waarom niet proberen?
 
MessiBazoer
 
11
22 juni 2021 om 17:33
Je gaat een bankzitter van 29 toch geen salaris geven van 2miljoen+? Een uitstekende speler daar niet van, maar als Ajax het al zal willen, zal Berghuis zelf hier niet aan beginnen denk ik.
 
Formus
 
5
22 juni 2021 om 17:35
Maar dat is het TomMulder, daar neemt ie toch nooit genoegen mee. En dan krijg je zijn rare karakter dat weer de kop op komt steken.
 
NicoMos
 
4
22 juni 2021 om 17:48
Berghuis heeft gezegd nooit naar een andere Ned. club te gaan ( dus ook Ajax niet). Blijven of Wolfsburg!
 
Goalski
 
18
22 juni 2021 om 17:50
Ik denk dat de vraag eerder is of Ajax Antony gaat verkopen of laat banken, want die concurrentiestrijd voor rechtsbuiten is heel snel beslist in het voordeel van Berghuis, wat een enorm goede tandem zou hij vormen met mazraoui.
 
ErikdeBosz
 
5
22 juni 2021 om 17:51
Ik denk dat dit gewoon zo goed als rond is. Waarom zou Ajax zich melden als ze Berghuis niet hebben gesproken. Het enige wat ze moeten doen is die 4 miljoen afrekenen.
 
magnetics
 
16
22 juni 2021 om 17:55
@nicomos Is Ajax niet Israelisch dan? Ik zie altijd Israelische vlaggen daar op de tribune.
 
Sirius
 
4
22 juni 2021 om 18:40
@formus - Je bedoelt 'raar karakter' zoals bijvoorbeeld een Suarez, Veltman, Janssen, El Hamdaoui of noem ze allemaal maar op? Spelers zijn "raar", totdat ze bij jouw club gaan presteren. Zo werkt dat altijd bij supporters.
 
Kyle66
 
8
22 juni 2021 om 18:45
Houd toch op. Veltman kon vroeger wel eens proberen een kaart aan te naaien, maar hij trapte geen spelers uit frustratie. Je kan dat niet vergelijken. Bovendien doet hij dat al jaren niet meer.
 
Bossie
 
13
22 juni 2021 om 18:47
@formus. Bij een betere ploeg als Ajax zal hij misschien minder snel gefrusteerd zijn en die nare trekje tonen. Ik denk dat het er mee te maken heeft dat hij bij feijenoord soms moedeloos wordt van het niveau om zich heen.
 
SPettersson
 
5
22 juni 2021 om 18:52
2 miljoen salaris is voor Ajax geen probleem. Ik zou het zeker proberen. Met Berghuis krijgt Haller zowel van links via Tadic als van rechts van Berghuis bruikbare voorzetten. Met de lengte van Haller gaat die zeker profiteren van de komst van Berghuis. Voor de transfersom hoeven ze het niet te laten. Iedere andere buitenspeler zal een veelvoud kosten.
 
Formus
 
3
22 juni 2021 om 19:12
Sirius, klopt, en dat heb ik hierboven ook al gezegd. Van spelers in je eigen shirt accepteer je het sneller. Echter, als ik het van tevoren mag zeggen, dan wil ik geen Van Bommels, Berghuizen, Toivonens of weet ik veel wat in mijn team. Anthony kende ik niet en met dat getrap dit jaar dat met die nieuwe regel geen rode kaart op levert, ben ik echt helemaal klaar. Mijn club onwaardig. Net als dat ik klaar was met Suarez. Veltman had ik niks tegen, want die blesseerde nooit iemand.
 
JJR12
 
3
22 juni 2021 om 19:20
@erikdebosz Op basis van wat zou het al rond zijn? Ajax heeft aangegeven interesse te hebben volgens de Telegraaf, echter zijn de keren dat de Telegraaf het mis heeft niet meer op 2 handen te tellen (ihattaren, Bergwijn o.a.). Daarnaast is er vanuit kamp-Feyenoord nog niks bekend over eventuele officiële interesse en mocht dat er wel zijn, dan lekt dat eerder vanuit Rotterdamse dan vanuit Amsterdamse kant.
 
bliek
 
4
22 juni 2021 om 20:05
Ik hoorde dat hij persoonlijk al rond is. Dat er eerder al gesprekken zijn geweest.Ajax hoeft zich alleen te melden en niet met de club te praten.
 
ninjakai
 
5
22 juni 2021 om 20:43
?????????????? Berghuis gaat banken en hard ook. Moet consequent meeverdedigen en hard ook. Sterker nog, verwacht dat Antony na zijn aanpassingsjaar nu echt los gaat. Vraag maar aan topper in wording malacia wat er gebeurd als hij zijn snelheid echt gaat inzetten en gebruiken.
 
PeerBerwers
 
11
22 juni 2021 om 17:39
Ik denk persoonlijk dat dit voor beide teams voordelig zou kunnen uitpakken. Het lijkt er op dat Berghuis sowieso weggaat en als dat dan voor 7 miljoen naar Ajax in plaats van voor 4 miljoen naar Wolfsburg, dan is dat best een hoop extra geld dat Feyenoord weer kan investeren in de selectie. Bovendien is Berghuis een prima vervanger voor als Neres weggaat en kan hij eventueel ook wedstrijdjes op 10 meepikken. De grote vraag zal uiteindelijk zijn of Feyenoord bereidt is mee te werken aan een transfer naar Ajax. Als je realistisch kijkt, dan is de kans klein dat Feyenoord volgend seizoen met Ajax kan concurreren en zou ik dus voor het geld kiezen, maar ik snap dat het gevoel van de fans hier ook meespeelt. Als Ajax maar 4 miljoen biedt zou ik er overigens nooit mee akkoord gaan, dan kan je hem beter aan een buitenlandse club verkopen of nog een jaartje behouden.
 
InkeMontana
 
32
22 juni 2021 om 17:43
Tsja als het waar is wat hier staat, dan staat er ook voor Ajax een clausule voor 4 miljoen in en heeft Feyenoord er dan dus niks meer over te zeggen als ze dat bieden. Is wel een grote vraagteken of dat waar is.
 
mv010
 
8
22 juni 2021 om 17:52
Dit is waar. Clausule van 4mln voor zowel binnenlandse als buitenlandse clubs. Met dank aan Sjaak Troost.
 
fiorenoord
 
9
22 juni 2021 om 17:53
De clausule is, in tegenstelling tot wat in de media besproken wordt, dan ook helemaal geen gelimiteerde afkoopsom. Het is een bedrag waarbij Feyenoord moet gaan onderhandelen, maar daarmee is het niet gezegd dat men automatisch akkoord is met 4 miljoen euro. Als jullie met 4 miljoen euro aankloppen zullen we dus in gesprek moeten, maar de kans dat hij voor dat bedrag naar Amsterdam vertrekt is 0.
 
Fortfit
 
41
22 juni 2021 om 17:58
Jullie zijn helemaal niet in de positie om zo stoer te doen aan de onderhandelingstafel!
 
PeerBerwers
 
4
22 juni 2021 om 18:03
Eerder stond er in de tekst dat deze gelimiteerde afkoopsom alleen voor buitenlandse clubs een optie was, maar de tekst is ondertussen aangepast. Dan zou ik als Ajax zijnde lekker die 4 miljoen afrekenen.
 
Kyle66
 
7
22 juni 2021 om 18:47
@fiorenoord, volgens het AD is dit een vastgestelde som. Ajax hoeft niet te onderhandelen met Feyenoord. Voor mij hoeft hij niet te komen (ook al vind ik het een goede speler, zeker in Oranje), maar dit heeft betrekking op de transfersom.
 
JJR12
 
2
22 juni 2021 om 19:02
@kyle66 Dat klopt niet helemaal: vanaf 4 miljoen is Feyenoord verplicht om rond de tafel te zitten. Als Wolfsburg echter 6 biedt, zal Ajax hetzelfde bedrag moeten bieden. Alles boven de 4 miljoen wordt van verdeeld tussen Berghuis en Feyenoord.
 
Kyle66
 
3
22 juni 2021 om 19:23
@JJR, dan zou je contact met de media moeten opnemen omdat ook de NOS meldt dat het precies om 4 miljoen gaat. Net als VI.
 
fiorenoord
 
4
22 juni 2021 om 19:40
@kyle66 Die bron is Mikas Gouka, een jongen die al dik 5 jaar niet meer welkom is in De Kuip en die daar geen bronnen meer heeft. Zeer positief nieuws dus dat hij er van overtuigd is.
 
JJR12
 
1
22 juni 2021 om 19:44
@kyle66 Ik hoef geen contact op te nemen met ze want wat er staat klopt inderdaad, maar het is niet volledig. Er staat namelijk "om Berghuis naar Amsterdam te halen hoeft Overmars niet met Arnesen in onderhandeling over een transfersom. Die staat contractueel vast en bedraagt vier miljoen euro." en "het huidige contract van Berghuis bij Feyenoord loopt medio 2022 af en bevat een gelimiteerde afkoopsom van 4 miljoen euro." Er is geen woord gelogen in beide artikelen, echter ontbreekt in beide gevallen de situatie dat bijvoorbeeld zowel PSV als Wolfsburg als Ajax die 4 miljoen neer wilt leggen. In dat geval zullen ze dus dieper in de buidel moeten tasten en wordt alles boven de 4 miljoen verdeeld tussen Feyenoord en Berghuis. Los van het feit dat Berghuis natuurlijk bepaald waar die naartoe gaat.
 
Suc6Magnet
 
1
22 juni 2021 om 20:12
@mv010 Anders was hij allang gratis weggeweest bij Feyenoord.
 
Suc6Magnet
 
2
22 juni 2021 om 20:15
@Fortfit wel als er nog 3 andere gegadigden zijn (Psv, Wolfsburg, Norwich)
 
Hakkie2
 
9
22 juni 2021 om 17:45
Inderdaad. Ik zou het niet snappen van Berghuis en niet van Ajax. Sowieso moet Ajax voor jongere spelers gaan, zeker voor de aanval. Met Tadic en Haller daar genoeg ervaring, maar eigenoijk zijn ze met Stekelenburg, Blind, Klaassen, Tadic en Haller sowieso voorzien van ervaring. Voor de buitenspelers lekker talenten die veel waard kunnen worden en ook vooral veel beter kunnen worden opstellen, dat is het enige business model waarmee Ajax echt kan groeienl
 
London Calling
 
12
22 juni 2021 om 18:18
Eigenlijk zou ik het van 3 kanten best kunnen begrijpen. Voor Ajax een relatief goedkope speler, nederlands, en een van de weinige spelers uit de eredivisie die iets toevoegd aan Ajax. Berghuis omdat hij nog een paar jaar om het kampioenschap gaat spelen, CL speelt en er waarschijnlijk financieel iets op vooruit gaat, op dit moment zijn de salarissen bij Ajax redelijk vergelijkbaar met de europese subtop. En voor Feyenoord omdat ze richting Ajax iets meer kunnen vragen dan bij een buitenlandse club.
 
DeDonnie
 
5
22 juni 2021 om 18:30
Gelimiteerde afkoopsom van 4 miljoen, ook voor Ajax. Voor Feyenoord dus een hard gelach.
 
Kyle66
 
12
22 juni 2021 om 18:50
Je bedoelt een hard gelag. Betwijfel of Feyenoord zal lachen als Berghuis naar Ajax gaat. ;-). Ik begrijp dat hij niet naar Engeland wilde omdat hij CL wil spelen. Als je het zo bekijkt, zou ik begrijpen dat hij er niet onwelwillend tegenover staat. Maar ik ben er niet uit of Ajax het wel moet doen.
 
London Calling
 
2
22 juni 2021 om 19:32
Ze zullen niet blij zijn als hij naar Ajax gaat, maar als Feyenoord, in de situatie waarin ze zitten 6 miljoen kan vangen in plaats van 4 denk ik dat ze ook niet ontevreden zijn. Ik begrijp het van uit Ajax kant wel. Voorin kun je best nog 2 of 3 spelers gebruiken. Na het vertrek van Promes, Idrissi, Huntelaar, Brobbey en Traore heb je eigenlijk maar 4 spelers voor 3 posities waarvan Neres mogelijk ook nog vertrekt. Je voegt toch voor een relatief klein bedrag kwaliteit toe aan je selectie en dan heb je nog steeds 1 of 2 plekken in de selectie om een jong talent neer te zetten en zolang we met 5 wissels spelen komen die echt wel aan hun speeltijd.
 
Kyle66
 
0
23 juni 2021 om 12:25
@London, waarom zou Ajax 8 miljoen bieden terwijl ze ook een deal met Berghuis kunnen maken om hem tekengeld te geven?
 
London Calling
 
0
23 juni 2021 om 12:40
@kyle66 8 niet, maar meer dan 4 zie ik wel gebeuren afhankelijk van wat er in die clausule staat. Het blijft een beetje gissen wat er staat en hoe open dat is voor interpretatie. Om alles maar in orde te maken zie ik Ajax wel meer dan 4 bieden. Dat zal geen 8 worden, maar 5 of 6 lijkt me niet onmogelijk.
 
Cas1
 
6
22 juni 2021 om 19:39
Nee, ik schreef dit al vele malen. Een scorende, in eigen land wonende linkspoot die betaalbaar is vind dit maar. Een uitstekende zet. Berghuis, Ajax,de club Feyenoord en veel supporters zijn blij. Ach Vermeer ging naar Ajax. JC ging naar Feyenord. Uit de oude doos. Wim Jansen naar Ajax, Eddie PG naar Feyenoord, enz enz Viergevr naar Psv enz Niet moeilijk over doen
 
voetbalfan2002
 
37
22 juni 2021 om 17:28
Telegraaf, next!!! Klink precies als de standaard klink klare onzin die Mike verwij en Valentijn driesen bedenken!!
 
MessiBazoer
 
170
22 juni 2021 om 17:28
Telegraaf zit er bij transfers meestal wel goed bij bij Ajax hoor. Zie het alleen niet gebeuren.
 
voetbalfan2002
 
14
22 juni 2021 om 17:29
Vaak zijn ze dan al relatief laat en nemen ze het over van een fabrizio Romano etc, wanneer zij zelf als eerste zijn als bijvoorbeeld dat Frenkie naar psg zou gaan zitten zij er vaker naast dan bij!
 
hafcahaas
 
7
22 juni 2021 om 17:30
Komt van Mike Verweij af
 
ikhouvanajax
 
22
22 juni 2021 om 17:30
Mike Verweij zit inderdaad vaak goed als het om transfers van Ajax gaat. Maar betekent dit dat Sulemana niet haalbaar is gebleken? Zou dat namelijk erg jammer vinden.
 
MessiBazoer
 
11
22 juni 2021 om 17:31
Voor zover ik weet doet Romano alleen het internationale (top)nieuws. Maar ik kan het me niet voorstellen. Niet dat het daar van af moet hangen, maar hij en zijn familie zijn hun leven niet meer veilig als ze dit doen.
 
ErikdeBosz
 
5
22 juni 2021 om 17:52
Volgens Verweij heeft het geen invloed op de interesse in Sulemana.
 
mv010
 
4
22 juni 2021 om 17:54
En hoe zit het met Ihataren en Bergwijn? Er gaan weer aardig wat namen rond in de Arena. We wachten maar af.
 
MrKrillin
 
11
22 juni 2021 om 18:04
@mv010 mogelijk wil Ajax omgekeerde formatie Oranje gaan gebruiken. Ipv 5-3-2 spelen wij dan 2-3-5 Dus laat Berghuis, Ihattaren en Berwijn maar komen
 
NJfromVOL
 
10
22 juni 2021 om 18:08
Ik zie het wel gebeuren. Ajax meldt zich echt niet bij Feyenoord als Berghuis er niet voor zou open staan. Gewoon 4 mln aftikken en Feyenoord heeft niets te zeggen. Dit is gewoon wisselgeld voor Ajax. Of hij veel aan spelen zou toekomen als ze ook nog die Sulemana zouden halen is zeer de vraag.
 
SpeedyAFC
 
2
22 juni 2021 om 18:10
Precies, een buitenspeler van een Deense club, een Argentijnse buitenspeler, Berghuis,ihataren, Bergijn. Wordt druk bij Ajax op de vleugels.
 
JJR12
 
0
22 juni 2021 om 19:22
@messibazoer Over het algemeen doet Romano inderdaad alleen nieuws dat betrekking heeft op teams uit de top-5 competitie. Echter hebben wij in Feyenoordtm de Nederlandse Fabrizio en is er vanuit zijn kant nog geen bevestiging gekomen.
 
JeromB
 
0
22 juni 2021 om 19:27
Zitten de telegraaf/verweij nog wel vaak goed? Vroeger was dat idd zo, maar laatste twee drie jaar verkopen ze vaker onzin dan niet
 
Lerfr12
 
106
22 juni 2021 om 17:28
Gaat die toch niet doen. Lekker gehaat worden en je Feyenoord moderne legende status weg na de titel. Weet 1000% zeker dat die niet gaat
 
Jacco89
 
98
22 juni 2021 om 17:31
Berghuis heeft alles behalve een legende status bij Feyenoord
 
Lerfr12
 
75
22 juni 2021 om 17:33
Ben je een Feyenoorder? Lijkt me niet. Al jaren lang dubbele aantal goals en assist. Die cijfers kan je niet vervangen, zelfs niet met 10 miljoen
 
bliek
 
11
22 juni 2021 om 17:34
Niet) wat weet jij meer?
 
Lerfr12
 
14
22 juni 2021 om 17:42
Nee wat dan wel? Kampioen, bekers, jc schaal. ???????
 
RUTGERRR
 
18
22 juni 2021 om 17:48
Hij is geen Feyenoord icoon nee, maar heeft het voor Feyenoord begrippen meer dan prima gedaan. Als de rest van het elftal meer in de buurt van zijn niveau zou komen, had Feyenoord elk seizoen meegedaan om de prijzen.
 
azchelsea
 
24
22 juni 2021 om 17:32
Hoop of zeker weten zijn 2 heel verschillende dingen. Misschien is zijn doel wel om de landstitel nog een keer te winnen, weet jij veel.
 
oxxis
 
6
22 juni 2021 om 17:33
Ik hoop dat je gelijk hebt. Van mij mag ie lekker een feyenoord legende blijven.
 
Skede
 
3
22 juni 2021 om 17:34
Ik zou daar maar niet zo zeker van zijn. Denk dat Berghuis het liefst naar een mooie club in Spanje/Engeland gaat, maar als die niet komen (lees vooralsnog alleen over Norwich en Watford wat geruchten), dan gaat hij denk ik graag naar Ajax of PSV hoor. Mocht Wolfsburg alsnog concreet worden dan ga ik er vanuit dat hij daar naartoe wil.
 
InkeMontana
 
42
22 juni 2021 om 17:36
Ik heb vooral het gevoel dat je 1000% hoopt dat die het niet gaat doen Vind de interesse vanuit Ajax wel verrassend, gezien de bezetting op die posities. Aan de andere kan, 4 miljoen voor een hele ervaren Nederlandse jongen erbij dat is natuurlijk niet veel. Wordt voor Berghuis een zware afweging. Sentiment dat speelt, laatste kans om naar buitenland te gaan, maar aan de andere kant komen er waarschijnlijk niet al te mooie clubs en is Ajax wel echt Cl club.
 
Lerfr12
 
11
22 juni 2021 om 17:44
Waarom al die ophef? De Eindhovenaren hoeven het niet nog eens te proberen, verklaarde Berghuis desgevraagd vanuit Sittard. "Ik ga geen binnenlandse transfer maken", liet hij weten aan FOX Sports.
 
InkeMontana
 
43
22 juni 2021 om 17:50
Lerfr12. Tsja zo bleef Sneijder ooit eens 100 procent bij Ajax, er hoefde niemand meer aan te kloppen, 3/4 dagen later was hij naar Real Madrid. Kleine Kluivert en Brobbey zouden binnen afzienbare tijd hun krabbel zetten onder een vernieuwd contract, krabbels zijn nooit gekomen. Niet is zo veranderlijk als de voetbalwereld. Psv was destijds de geïnteresseerde, ik zeg niet dat het zo is, maar mocht dit waar zijn dat Ajax de interesse kenbaar heeft gemaakt dan moet hij natuurlijk nu een andere partij dan Psv bij een binnenlandse transfer overwegen.
 
polly22
 
11
22 juni 2021 om 17:59
Spelers roepen zoveel . Ook om supporters te pleasen !! Elke speler wil zich verbeteren en waarom zou je niet van feyenoord naar ajax kunnen . Ik juich het toe , een ervaren international
 
Thamike
 
5
22 juni 2021 om 18:34
@lerfr12, je weet dat je een quote gebruikt uit 2020 en die bedoeld was voor dat moment en hij die doortrok tot de winterwindow? Daarna zou hij gaan kijken en is alles open. Lekker zo n halve quote erbij pakken. On: Ik hoop toch niet dat Ajax serieus is. Berghuis die is zo wisselvallig als de neten. Dat hij bij Feyenoord met cijfers het erg goed doet zegt mij echt 0,0 aangezien je het daar al redelijk snel goed doet. Volgens mij weten de Feyenoorders dit ook aangezien ze elk seizoen weer blij zijn om daarna te roepen dat hij mag banken met zijn gedrag of geen meters willen maken. Het is bij Berghuis vaak alles of niets.
 
HenkVink
 
10
22 juni 2021 om 18:03
Berghuis wou zelf graag naar Ajax!??????
 
schijntrap
 
4
22 juni 2021 om 18:39
Moet je je daar druk om maken als speler dat een paar Feyenoord wappies je dan gaan haten? Hij krijgt er ook weer een hoop "fans" voor terug toch? Zulke reacties als die van jou zijn echt schitterend!
 
gianny6
 
52
22 juni 2021 om 17:28
Die gaat nog liever naar PSV dan Ajax.
 
BRR1301
 
92
22 juni 2021 om 17:29
Want? Of is dit ijdele hoop dat PSV alsnog in actie gaat komen?
 
Aguerooo
 
30
22 juni 2021 om 17:30
Alsjeblieft niet zeg. Dat Ajax hem wilt prima. Bij PSV hebben we Madueke al.
 
Andres13
 
9
22 juni 2021 om 17:33
Liever niet. Gaat ten koste van eigen jeugd
 
DomenJWZ
 
8
22 juni 2021 om 17:38
Madueke staat in de nadrukkelijke belangstelling van Borussia Dortmund als vervanger van Sancho. Die gaat daar zeker naar toe, zoals het er nu naar uit ziet.
 
Andres13
 
7
22 juni 2021 om 17:46
Als Dortmund 30-40 miljoen neerlegt voor Madueke waarschijnlijk wel inderdaad.
 
Davilla_7
 
8
22 juni 2021 om 17:48
Madueke heeft een contract tot 2024 en John de Jong en Schmidt hebben al aangegeven dat Madueke volgend jaar gewoon in Eindhoven speelt. Ik geef Dortmund dan ook weinig kans tenzij ze het volledige bedrag wat ze voor Sancho krijgen direct overmaken naar PSV
 
FCMokum
 
1
22 juni 2021 om 17:48
Als Malen van FdB de kans krijgt naast Memphis kan hij zich best in de kijker spelen.
 
schijntrap
 
11
22 juni 2021 om 19:05
Propper en vGinkel en al die Duitsers gaan ook ten koste van eigen jeugd. Maar goed het klinkt wel stoer!
 
Luc-FR
 
3
22 juni 2021 om 17:33
Ik weet niet wat ik erger vind...
 
InkeMontana
 
27
22 juni 2021 om 17:40
Vind dit wel een interessante. Waarom zou dat zo zijn? Alleen vanwege sentiment Feyenoord/Ajax? Verder heeft Ajax namelijk alles voor op het moment toch? Zeker van Cl voetbal, vrij gemakkelijk kampioen geworden, hoger salaris. Wellicht is alleen de concurrentie groter , maar dat zou die niet uit de weg moeten gaan denk ik.
 
MessiBazoer
 
12
22 juni 2021 om 17:41
Nou sentiment is wel wat te makkelijk. Als hij dit doet is hij zijn leven niet meer veilig.. Pop van Vermeer in de Arena vergeten? En dat is nog kattenpis vergeleken met wat er bij Berghuis gaat gebeuren ben ik bang.
 
Thamike
 
7
22 juni 2021 om 18:36
Weet je wat pas echt intressant gaat worden? Mocht hij daadwerkelijk komen dan willen de Feyenoorders hem niet in Oranje want ineens niet goed genoeg en willen de Ajacieden hem in Oranje want beste buitenspeler
 
schijntrap
 
2
22 juni 2021 om 18:46
Ik denk dat veel Ajacieden het stiekem wel grappig vinden eerlijk gezegd. Over Noa Lang,Timber en Scherpen hoor je ook niks meer van. Als hij een paar goals maakt is het allemaal prima weer.
 
DennisJWT
 
17
22 juni 2021 om 17:42
Gebasseerd waarop? De foto's van een jonge Berghuis in Ajax broekje zijn bekend. Was als kind Ajax supporter
 
Markeindhoven
 
14
22 juni 2021 om 17:28
Telegraaf he ,dus zegt niks
 
ajaxclub
 
16
22 juni 2021 om 17:54
Vi meldt het ook al, dit is geen onzin gerucht.
 
hansje1969
 
1
22 juni 2021 om 18:09
Tja, miss is dat de reden dat Antony naar de Olympische spelen mag. Maar vraag met verder dan wel af of Berghuis het zelf ook überhaupt zou willen
 
justabomb
 
251
22 juni 2021 om 17:28
Ben Feyenoorder maar als dit tijdens EK nog rond komt heeft Berghuis wel meer kans op speeltijd
 
itsaukeee
 
52
22 juni 2021 om 17:29
Oja want Klaassen speelt dit EK ook zoveel als ajacied
 
justabomb
 
205
22 juni 2021 om 17:30
Niet zo serieus reageren jochie
 
itsaukeee
 
35
22 juni 2021 om 17:39
Niet zulke leuke opmerkingen dan maken 'jochie'
 
Erwin1908
 
24
22 juni 2021 om 17:51
Je hebt het er duidelijk moeilijk mee, dus we zullen erover stoppen. Sorry.
 
Weef
 
17
22 juni 2021 om 17:34
Inderdaad, dit is gewoon de wereld in geholpen door het management van Berghuis in de hoop op meer speelminuten dit EK.
 
SashHaha
 
8
22 juni 2021 om 17:35
Krijgen spelers van topclubs meer speeltijd dan?
 
Goalski
 
37
22 juni 2021 om 17:46
Nee, maar spelers van Ajax wel.
 
ajax1812
 
10
22 juni 2021 om 17:55
Echt de grootste onzin, maargoed.
 
JK-Ajax
 
12
22 juni 2021 om 17:58
Logisch ook als je kijkt naar de club versus een subtopper.
 
LeidseHood
 
1
22 juni 2021 om 18:11
Haha dat is dan nog het overwegen waard lol. Als je feyenoorder bent, wat vind je van dit gerucht?
 
FR010FRDAM
 
5
22 juni 2021 om 19:59
Ik hoop dat hij gewoon naar het buitenland gaat. 1. Omdat ik de concurrentie niet nog sterker wil zien worden. Hoewel Ajacieden stoer aangeven dat hij de bank warm zal houden is die kans zeer klein. Hij is al jaren qua statistieken top 5 aanvaller in Nederland, en dat bij een matig Feyenoord. 2. Omdat ik bang ben dat enkele mede-"supporters" zich gaan misdragen en dit de club schaadt. 3. Omdat Ajax dit ook doet om Feyenoord te kleineren, dus een beertje eer zeg maar.
 
LeidseHood
 
0
23 juni 2021 om 13:56
Fair enough. Zou me geloof ik precies hetzelfde erover voelen.
 
Mtos
 
23
22 juni 2021 om 17:28
Heerlijk!!! Lets go!
 
Suarez 7
 
50
22 juni 2021 om 17:28
Alleen al om alle Feyenoord-supporters te triggeren is dit een mooi gerucht ;-) Hij zou wel passen met zijn spel bij Ajax, mooie concurrentiestrijd tussen hem en Antony.
 
mv010
 
43
22 juni 2021 om 17:33
Anthony is geen concurrentie voor Berghuis. Kijk de statistieken er op na. En dat ook nog in een veel minder elftal.
 
binny
 
27
22 juni 2021 om 17:58
@mv010, ach doe normaal man dat is waarom Antony op zn 20 jaren in de CL speelt en Berghuis het buiten NL nergens heeft gemaakt. Zeker wel een concurrentie strijd, zou hem er graag bij hebben.
 
PaulR_1982
 
7
22 juni 2021 om 18:08
Bij Feyenoord is Berghuis de man waar het allemaal om draait. Daar neemt hij ook de penalty's. Bij Ajax is hij straks een van de elf, of misschien wel een van de 23 ofzo. Denk je dat Tadic de penalty's overlaat aan Berghuis? En als Tadic er een keer niet is dan zijn er altijd nog Klaassen of Haller. Ik zeg niet dat Berghuis de concurrentiestrijd van Anthony verliest, maar de statistieken van Berghuis bij Feyenoord zullen anders zijn dan de Berghuis bij Ajax.
 
mv010
 
11
22 juni 2021 om 18:08
Feyenoord speelt toch geen CL, dus dat is niet raar. Maar omdat Anthony CL speelt is hij beter? En omdat een avontuur mislukt is jaren geleden is Anthony beter? Rare redenatie. Beide spelen in de ED, tegen dezelfde tegenstanders en daarin presteerde Berghuis beduidend beter. Ik had meer verwacht van Anthony, voldoet nog niet aan de hoge verwachtingen.
 
Thamike
 
5
22 juni 2021 om 18:40
Ach Anthony is 20 en heeft niet alles gespeeld. Bij vlagen liet hij zien hoe goed hij kan zijn en soms was hij zichzelf aan het voorbij rennen. Maar Berghuis is eind 20 en is nog steeds zo wisselvallig als maar kan en nog steeds een gefrustreerde tijdbom. Ook Berghuis kan fantastisch spelen maar dit weer afwisselen met een periode van geen meters maken en niets lukken.
 
Bankstel
 
4
22 juni 2021 om 19:52
@Thamike - "een periode van geen meters maken." Oke, jij kijkt dus nooit naar Berghuis.
 
Thamike
 
1
22 juni 2021 om 21:11
Oh jij wil met droge ogen beweren dat Berghuis niet wedstrijden erbij heeft dat hij niets wil en kan? Dan Ben jij erg goed in vergeten. Die wedstrijden zitten er namelijk structureel bij. Vooral als het al niet loopt.
 
Bankstel
 
1
22 juni 2021 om 23:49
@Thamike - Hou toch op man. Als je veel wedstrijden van Feyenoord kijkt weet je gewoon dat Berghuis juist 2x zoveel meters gaat maken als het niet loopt. Maar jij kijkt niet veel wedstrijden van Feyenoord en roept iedereen na.
 
VijfMeterLijn
 
14
22 juni 2021 om 17:28
Wat is dit nou weer? Zou heel bijzonder zijn als Ajax zo'n wisselvallige speler gaat overnemen.
 
ThomJansen
 
41
22 juni 2021 om 17:30
Alles behalve wisselvallig, beste buitenspeler dit seizoen van de Eredivisie.
 
VijfMeterLijn
 
8
22 juni 2021 om 17:34
Heb hem soms goed zien spelen dit seizoen, maar kan net zo goed soms onzichtbaar zijn. Vandaar mijn opmerking. Ik denk niet dat Ajax er profijt van heeft.
 
Sanderr
 
24
22 juni 2021 om 17:35
Niks wisselvalligs aan. Al jaren op rij bij de beste aanvallers van de ED en ook 2 jaar op rij 2e in MVP klassement achter Tadic meen ik. Juist een speler die vrijwel altijd presteert in de ED. Zou wel bijzonder zijn als Ajax hem overneemt, maar niet om de reden die jij aankaart, meer omdat hij inmiddels een aardig Feyenoord icoon is geworden.
 
VijfMeterLijn
 
6
22 juni 2021 om 18:14
Hm misschien zie ik het verkeerd. Hij heeft in ieder geval soms ook vrij nare trekjes (natrappen etc). Ik verwacht van Ajax dat ze met iets beters kunnen komen.
 
El Fenomeno
 
17
22 juni 2021 om 17:38
In de laatste vier seizoenen dubbele cijfers qua doelpunten en op één seizoen na ook qua assists. Als dit wisselvallig is dan is geen enkele speler constant.
 
Thamike
 
5
22 juni 2021 om 18:44
Wisselvallig als in goede wedstrijden af wisselen met erg goede wedstrijden. Dan blijf je toch wisselvallig? 11 wedstrijden waarin je niets maar ook niet doet wil niet zeggen dat je die andere wedstrijden bv niet heel goed of aardig goed kan zijn? Bij hem is het verschil gewoon zo groot. Kan helemaal onder de ondergrens zakken en boven zichzelf uitstijgen.
 
FR010FRDAM
 
4
22 juni 2021 om 20:04
@thamike, jij moet ook begrijpen dat voetballen bij Ajax makkelijker is dan bij Feyenoord. Als je het team al tijden draagt, maar het draait niet en de trainer werkt ook tegen Dan kan je wel een keer een terugval krijgen. Des te knapper zijn cijfers en die zouden met betere spelers om hem heen alleen maar beter worden.
 
Thamike
 
2
22 juni 2021 om 21:14
@FR, dat klopt alleen heeft dat ook een keer zijde, bij Feyenoord is hij de man en beste speler. Alles gaat nu bijna richting Berghuis en dat zal bij Ajax weer niet zo zijn. Daarbij mag je bij Ajax echt mee gaan verdedigen want de selectie is breed en kwaliteit genoeg. Bij Feyenoord mocht hij alles en was de eerste speler op het formulier.
 
LegacyJvL
 
2
22 juni 2021 om 17:28
Vraag me af wat hij moet gaan kosten als de gelimiteerde 4 miljoen niet opgaat in deze. Doet me denken aan Vermeer destijds.
 
Marseillefan93
 
21
22 juni 2021 om 17:28
Doe dit aub niet Berghuis! Als Feyenoord fan zou ik dit een ramp vinden..
 
DennisAppelman
 
33
22 juni 2021 om 17:29
Ik als AJAX fan ook!
 
VanGaaltje
 
36
22 juni 2021 om 17:33
Ik snap werkelijk niet waarom je dit als Ajacied niet ziet zitten. Heerlijke speler in je eigen team. Heerlijke versterking, zeker met Haller als spits. En van Veltman waren ook alleen Ajacieden fan
 
Supportert
 
32
22 juni 2021 om 17:45
De arrogantie van sommige Ajacieden is zo erg, dat ze niet toe kunnen geven dat Feyenoord een goede speler heeft lopen, die ze wel zouden kunnen gebruiken.. ze doen dan ineens heel rooms, dat hij te veel overtredingen maakt en gluiperig is, terwijl ze er zelf elk seizoen ook wel 1 of 2 van hebben lopen..
 
Fortfit
 
7
22 juni 2021 om 18:07
Altijd maar alles op arrogantie afschuiven! Het is een kakkerlak met rare maniertjes niks aan gelogen, die combinatie valt gewoon niet goed. Wat kan ons het nou schelen dat jullie welteverstaan 1 goeie voetballer in de selectie hebben zitten. Als k voor mezelf spreek heb ik eerder medelijden met Feyenoord dan dat ik jaloers ben.
 
RM1335
 
10
22 juni 2021 om 18:17
Serieus? Noemen ze Berghuis gluiperig? Terwijl daar Tadic rondloopt? Dan kan ik me dat echt niet voorstellen. Dat verzin je Supportert.
 
RM1335
 
10
22 juni 2021 om 18:22
Ik ben geen fan van een van beide clubs, ze kunnen me niet bekoren Fortfit, maar als jij het gek vindt dat het op arrogantie wordt afgeschoven, dan moet je toch eens de commentaren van jouw mede-Ajaxfans hier nalezen. En je eigen commentaar misschien ook.
 
Supportert
 
2
22 juni 2021 om 19:13
@RM1334 gluiperd, engerd, kwal.. dat soort termen zijn hier vaak gevallen hoor
 
FR010FRDAM
 
5
22 juni 2021 om 20:08
@forfit, nou dat kan jullie wel degelijk wat schelen. Als er iemand uitblinkt worden er door veel van je medesupporters allerlei redenen gezocht om maar niet toe te geven dat iemand het goed doet. Dit merkte ik bij Senesi in zijn goede periode, bij Berghuis, maar ook bij Geertruida en Bijlow. Valt me altijd op en vind ik ook bijzonder, aangezien we daarmee niet zeggen dat iemand bij Ajax slecht is, maar gewoon trots zijn op onze speler.
 
RM1335
 
1
22 juni 2021 om 22:02
@Supportert: Dan moeten ze toch echt beter in de eigen gelederen kijken met Tadic en Taliafico.
 
NicoMos
 
2
22 juni 2021 om 17:49
Wat zei hij nade laatste wedstrijd? Ik ga nooit naar en andre Ned. club
 
Hala010
 
7
22 juni 2021 om 17:29
Ik mag toch hopen dat dit niet doorgaat. Als aanvoerder van Feyenoord naar de club uit Amsterdam. Moet je als speler zijnde ook niet willen toch? Hier gaat zijn loyaliteit echt getest worden..
 
maradungatje
 
28
22 juni 2021 om 17:30
Wat voor loyaliteit? Alsof hij kind van de club is? Hij ziet het ook alleen als mogelijkheid om vooruit te gaan?
 
Leeuw087
 
5
22 juni 2021 om 18:41
Hala010, Johan Cruijff heeft voor Feijenoord gespeeld, Wim Jansen bij Ajax en ook de Kromme was bijna Ajax speler. Is maar voetbal he. Weet zelf ook niet geheel wat er van te moeten denken, maar dat Berghuis kan voetballen is duidelijk. Is natuurlijk een goedkoop buitenkansje voor zowel Berghuis, als ook voor Ajax. Als Berghuis dit zelf wil, moet je dat hem als Feijenoord supporter gunnen.
 
Ahmed-psv
 
13
22 juni 2021 om 17:29
Denk dat Berghuis zelf dat niet eens zou willen, lekker naar PSV komen joh.
 
GL
 
46
22 juni 2021 om 17:30
Hij wil het liefst naar Ajax, logisch ook als je ooit nog Champions League wilt spelen.
 
AjaciedRK
 
19
22 juni 2021 om 17:32
Waarom zou hij wel naar PSV willen en niet naar Ajax? Beide overstappen liggen gevoelig en bij Ajax krijgt hij uiteindelijk toch meer. Geld en qua niveau.
 
arsenal890
 
2
22 juni 2021 om 17:42
Hij heeft al is CL gespeeld hoor dus zo speciaal is dat niet meer voor hem. Als hij weggaat zal het een buitenlandse club zijn.
 
MrKrillin
 
3
22 juni 2021 om 18:08
@ajaciedrk "waarom zou hij wel naar PSV willen en niet naar Ajax?" Verwacht bij PSV dat hij basisspeler kan zijn. Bij Ajax staat een aankoop van 22 miljoen op je plek.
 
ajaxclub
 
20
22 juni 2021 om 17:40
Haha ja hoor hij gaat liever naar PSV geloof je hetzelf? Berghuis is op een leeftijd dat hij ook eens prijzen wil winnen en Champions League wilt spelen, dan moet ie dus niet naar PSV gaan.
 
arsenal890
 
5
22 juni 2021 om 17:47
Hij heeft alle prijzen in Nederland al gewonnen en ook al CL gespeeld. Neem dan aan dat hij liever is in een andere competitie wilt spelen. Bijv Wolfsburg bij van Bommel of iets dergelijks.
 
Nick Danninga
 
1
22 juni 2021 om 18:26
Bommel - Berghuis. Lijkt mij ook een explosieve combinatie eigenlijk.
 
JJR12
 
1
22 juni 2021 om 19:33
@ajaxclub Berghuis heeft sinds hij bij Feyenoord speelt net zoveel prijzen gewonnen als Ajax in diezelfde periode. Het argument "dat hij ook eens prijzen wilt winnen en Champions League wilt spelen", kan dus de prullenbak in. Eerlijk gezegd zie ik hem eerder bij Feyenoord blijven (garantie op speeltijd ivm WK) of naar een subtopper in het buitenland gaan dan dat hij naar Ajax of PSV gaat.
 
Derek Jeter
 
18
22 juni 2021 om 17:29
Beetje stoken, meer is het niet.
 
JohanvanderMolen
 
0
22 juni 2021 om 17:29
Wat een onzin. Berghuis is goed, maar die Brazilianen zijn niet minder en hebben een verkoopwaarde. En dan nog, zou berghuis zelf willen?
 
consy
 
6
22 juni 2021 om 17:30
Dat wordt weer een beveilingsbedrijfje inschakelen.. Dit zou natuurlijk geen echt probleem moeten zijn in de normale wereld, in Italië kan het bijvoorbeeld wel gewoon. Zou een mooie stap zijn voor Berghuis, benieuwd of hij het gaat aandurven.
 
TheRoscoe
 
0
22 juni 2021 om 19:23
Mwah, niet altijd, volgens mij kregen Bernadeschi en Chiesa veel gezeik omdat ze van Fiorentina naar Juventus over stapten. Icardi dan weer omdat hij iets in zijn boek zei over Inter-ultras. Maar desondanks snap ik je wel, want bij die topclubs onderling lijkt het altijd wel goed te gaan. Behalve dat ene jaartje dat Bonucci bij Milan speelde misschien.
 
kingbolo
 
5
22 juni 2021 om 17:30
Voor de breedte mag ik hopen
 
JK-Ajax
 
25
22 juni 2021 om 17:30
Welkom, Steven - kwaliteit is altijd welkom voor in de breedte.
 
JaimyLigtenberg
 
4
22 juni 2021 om 17:31
Kan het me niet voorstellen dat ie naar Ajax gaat. Uiteraard is het een flinke stapomhoog maar het ligt te gevoelig. Verwacht dat ie (helaas) naar Wolfsburg gaat. Uiteraard had ik hem liever naar PSV zien komen.
 
Titus030
 
6
22 juni 2021 om 17:31
Ik heb wel zin in een beetje sensatie?? Word nog leuk de komende weken
 
Wouterke
 
1
22 juni 2021 om 17:32
Ik weet het niet. Voor die paar miljoen kun je het gokje wel wagen, maar ik denk wel dat je de trammelant in huis haalt als hij op de bank terecht komt.
 
VanGaaltje
 
4
22 juni 2021 om 17:34
Nee hoor, communicatie is alles. Antony mag ook wel een beetje aanpoten dan, dus dubbel positief effect want je wordt veel sterker in de breedte.
 
Eagles
 
5
22 juni 2021 om 17:32
Oh dat wordt weer leuk. Mocht Berghuis Ajacied worden, dan gaan er weer een groep hersenloze Steven uitfluiten, bedreigen, spandoeken ophangen en weet ik veel wat.
 
lausho
 
3
22 juni 2021 om 17:56
Wat is het nieuws? Dat gebeurd toch standaard tegen Ajax en iedereen die daar ook maar iets mee te maken heeft?
 
Stefandefree
 
2
22 juni 2021 om 18:02
Uitfluiten en spandoeken, hoewel natuurlijk afhankelijk van de tekst, zou ik niet erg vinden. Begrijpelijk eerder. Als ze maar geen poppen van hem gaan maken.
 
Eagles
 
3
22 juni 2021 om 19:05
Bij Feyenoord snap ik dat inderdaad wel, maar ik bedoel bij Ajax. Krijg je van dat “hij is niet welkom” gejank
 
Stefandefree
 
1
22 juni 2021 om 20:54
Oh, dan begreep ik je verkeerd. Geen winnaars dus bij deze transfer, lekker niet doen
 
maradungatje
 
0
22 juni 2021 om 17:32
Denk dat het totale onzin is. Ajax komt helemaal uit 't niets. Normaal hoor je wel iets van geruchten ofzo. Zal wel klinkare onzin zijn.
 
ajax1812
 
4
22 juni 2021 om 17:59
Juist niet, ajax de laatste tijd is juist heel erg in het geheim bezig, wordt pas iets gemeld als het zo goed als rond isKijk naar Haller bijvoorbeeld. Daar hoorde je iets over en 2 dagen later hadden we een officiële bekendmaking.
 
Rochester
 
4
22 juni 2021 om 17:32
Dat zou wat zijn. Aan de ene kant zie ik Berghuis graag komen, omdat hij zowel als vleugelaanvaller maar ook erg goed als nummer 10 uit de voeten kan. En 4 miljoen is ook echt wel een koopje voor een speler met de kwaliteiten van Berghuis, ook ondanks zijn leeftijd. Aan de andere kant vraag ik mij dan af waar hij gaat spelen. Tadic gaat hij er sowieso niet uitspelen, aangezien die erg belangrijk voor Ajax is, aanvoerder is en vrijwel nooit geblesseerd of vermoeid is en op rechts zie ik Antony of Neres (bestaat wel een kans dat hij misschien verkocht wordt) liever, ondanks dat beide de afgelopen maanden minder gepresteerd hebben. Dit moet dan denk ik ook betekenen dat de komst van Sulemana dus blijkbaar niet doorgaat (het artikel is nog niet volledig geplaatst).
 
AdilTaarabt
 
4
22 juni 2021 om 17:33
Gaat die nooit doen al vind ik hem wel beter dan Antony en Neres. Dus de kans dat hij aan spelen toe zou komen is groot bij Ajax.
 
Suripride
 
2
22 juni 2021 om 17:33
Feyenoord supporters moet die nog steeds in de basis bij Oranje of mag die nu lekker wegrotten op de bank Nee zonder grapjes ik denk dat beide fans niet op deze transfer zitten te wachten. Wat moet je met Berghuis als je Anthony hebt? Berghuis is ook geen speler die je op de bank houdt zoals bij Oranje.
 
elchino20
 
6
22 juni 2021 om 17:35
Hoop dat dit gaat gebeuren
 
NicoMos
 
2
22 juni 2021 om 17:56
Gaat nooit gebeuren. Het wordt blijven of buitenland ( Wolfsburg)
 
ajax1812
 
7
22 juni 2021 om 18:01
Ik hoop echt zo dat hij naar Ajax komt nu.
 
elchino20
 
0
22 juni 2021 om 19:35
Want?
 
Dahin
 
5
22 juni 2021 om 17:35
4 miljoen maar alleen bij buitenlandse clubs. Met andere woorden, Ajax weer voor een dubbeltje op de eerste rij.
 
Eagles
 
6
22 juni 2021 om 19:27
Nee, ook binnenlandse clubs. Met andere woorden: je bent niet op de hoogte.
 
Ajax12321
 
7
22 juni 2021 om 17:36
Ik juich het toe! Berghuis heeft ontzettend veel kwaliteit en kan mooi concurreren met Antony. Antony moet je zeker geen basisplaats garanderen, daar is die te wisselvallig voor. Verwacht dat Neres zal vertrekken en zo’n vervanger halen voor 4 miljoen is dan een koopje.
 
Apocalyps
 
5
22 juni 2021 om 17:36
Hij zal zich voorbeeldig gedragen bij Ajax Berghuis heeft kwaliteit zat, ik zie hem graag komen als dit waar is en haalbaar is en hij natuurlijk zelf ook openstaat voor een dergelijke overstap.
 
Mangoboy
 
0
22 juni 2021 om 17:36
Dit zou ik toch wel heel erg opmerkelijk vinden. Denk dat dit op veel weerstand zou gaan stuiten, maar ik denk wel dat hij er goed tot zijn recht zou komen. Al zou ik hem ook nog wel eens bij PSV willen zien.
 
soccerroos
 
1
22 juni 2021 om 17:38
4 mil is ook koopje, is het niets verkoop je hem volgend jaar weer. Overig denk ik niet dat hij bij het Ajax systeem past.
 
Dirk_borst
 
2
22 juni 2021 om 17:39
Gewoon op dit moment 1 van de beste spelers in de Eredivisie, laat maar komen!
 
RolandLentzen
 
6
22 juni 2021 om 17:40
Wilt Berghuis op het hoogste niveau spelen dan is Ajax voor hem ondanks de gevoelige afkomst het beste zijn voor zijn carrière. Er is immers maar een Nederlandse club die ook meetelt in Europa.
 
PSVerein
 
5
22 juni 2021 om 17:54
Uiteindelijk sta je ook 34 potten in Waalwijk en Zwolle te spelen. Daar doen die paar potjes in de CL niks aan af. Hij moet lekker naar Leverkusen gaan oid
 
ajaxclub
 
14
22 juni 2021 om 18:07
De laatste paar seizoenen Ajax een finale Europa League, halve finale Champions League en afgelopen seizoen nog kwartfinale Europa League. En dat noem jij een paar potjes in de CL? Ach je kan alleen geloven wat je jezelf wijs maakt natuurlijk.
 
JJR12
 
3
22 juni 2021 om 19:09
@ajaxclub Als je de finale van de Europa League (uit 2017) aanhaalt, kan je net zo goed aangeven dat Feyenoord nog een topploeg is omdat ze in hetzelfde jaar kampioen werden.. Daarnaast is de halve finale CL natuurlijk een prachtige prestatie, maar het is geen garantie dat Ajax jaarlijks zover komt in de CL. Sindsdien is het namelijk ook alleen maar bergafwaarts gegaan (niet meer dan logisch). Omdat ze (hoogstwaarschijnlijk) de komende jaren wél kampioen gaan worden maar Europees niet weer zo'n bizar seizoen zullen neerzetten, blijft het inderdaad bij "een paar potjes Cl" zoals Psverein al aangaf.
 
HakimZiyach22
 
1
22 juni 2021 om 17:42
Ach nee man, ik hoef hem niet te zien. In clubverband echt een vervelend mannetje. Maar 4 miljoen voor iemand van zijn kwaliteiten is niet slecht. Daarnaast zul je hem moeten vragen of hij achter Antony wil spelen, want dat is de toekomst voor Ajax. Maar als je 50 wedstrijden speelt kom je genoeg aan minuten. Als hij zich daarin kan schikken sluit ik niet uit dat hij wil komen ook.. kan hem nog steeds niet uitstaan. Zal daar aan moeten wennen denk ik, want 4 miljoen voor een Oranje international is niet duur natuurlijk.
 
Master D
 
3
22 juni 2021 om 17:42
Geloof er niks van. Zal wel net zo'n lulverhaal zijn als die Bergwijn die de Telegraaf al 3 jaar naar Ajax schrijft, terwijl Ajax nog nooit concreet voor hem is geweest. Berghuis zie ik zelfs al zou hij willen deze stap niet maken. Dan is ie zijn leven niet zeker. Geloof overigens niet dat deze stap voor hem een optie zou zijn.
 
ajaxclub
 
2
22 juni 2021 om 17:49
Dan is ie zijn leven niet zeker. Besef jij wel wat je schrijft en vooral dat je het opschrijft alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Berghuis moet schijt hebben aan een paar van die doorgesnoven gekkies en lekker voor zichzelf kiezen. 29 jaar dan wil je prijzen pakken en Champions League spelen. Gewoon een perfecte transfer voor hem en voor Ajax.
 
Master D
 
0
22 juni 2021 om 22:05
Ik zou het graag anders zien, maar we weten hoe dat gaat tegenwoordig. Vermeer naar Feyenoord was vanuit Ajax al 10 grenzen over met die pop. Dat zal vanuit Feyenoord als de aanvoerder en het boegbeeld direct naar Ajax overstapt voor een fooi niet minder zijn.
 
HakimZiyach22
 
0
22 juni 2021 om 17:51
Ajax is inderdaad nooit concreet geweest maar hij stond wel degelijk op een lijstje. Zelfs bovenaan toen Neres na 2019 leek te vertrekken. Maar hij verlengde gelukkig zijn contract waardoor we Bergwijn nooit hoefden te zien, vind dat ook een overschatte speler. En ik denk dat Berghuis weinig beters gaat krijgen dan Ajax op zijn leeftijd, die zal absoluut interesse hebben.
 
 
0
22 juni 2021 om 17:42
Hoop dat hij een stap naar het buitenland maakt ipv naar Ajax Niet omdat ik voor Feyenoord ben Zie hem graag in een betere competitie Dan kan hij nog groeien als speler Hier in Nederland voetballend tegen Heracles en Fortuna met alle respect zie ik dat niet gebeuren
 
sebasjuh
 
2
22 juni 2021 om 17:51
Serieus meedoen in de CL lukt bij Ajax wel met wat geluk en in het buitenland is het altijd maar afwachten bij wat voor team hij komt. Ajax speelt aanvallend en dat is voor Berghuis natuurlijk goed. Zou een mooie stap voor die jongen zijn.
 
Soccerfan_1
 
1
22 juni 2021 om 17:53
Ik hoop het ook hoor. Wij hebben hem niet nodig en ik zie hem echt niet rechtstreeks van Feyenoord naar Ajax gaan. Bovendien verdiend hij nog een kans in het buitenland.
 
Mowgli
 
6
22 juni 2021 om 17:44
Zou mezelf doodlachen als dit gebeurd. Zie de reacties en schuimende koppen al voor me van de Rotterdamse fans??
 
the Chosenfew
 
2
22 juni 2021 om 17:44
Ik zie het wel al voor me. Dit is sowieso een goede tactiek van Overmars
 
RUTGERRR
 
0
22 juni 2021 om 17:47
Mag toch hopen dat dit onzin is. We hebben Berghuis niet nodig, we hebben onze eigen minimaal net zo goede spelers op de flanken. Bovendien hebben we met Martinez en voorlopig Tagliafico nog voldoende spelers die rood pakken, al kan je bij hen wijzen op hun Zuid-Amerikaanse pit. Bij Berghuis is het gewoon stom.
 
Mowgli
 
8
22 juni 2021 om 17:58
Martinez heeft welgeteld 0x rood gepakt dit seizoen. Waar praat je over?
 
rubentje13
 
7
22 juni 2021 om 18:08
Vind je Antony echt beter dan Berghuis? Misschien in trucjes en in snelheid, maar op alle andere vlakken is Berghuis vooralsnog beter dan Antony. Ik denk niet dat Berghuis gehaald wordt voor de bank, maar voor de basis. Interessante casus wel, want Antony is een potentiële goudmijn die je dan zou banken (maar kwalitatief wel minder dan Berghuis).
 
Kyle66
 
1
22 juni 2021 om 19:05
Op dit moment, en als hij het op zijn heupen heeft, is Berghuis zeker beter dan Anthony. Maar Anthony is pas 20 en kan nog veel beter worden. Terwijl ik denk dat Berghuis op zijn top zit.
 
ajaxclub
 
8
22 juni 2021 om 17:47
Ik denk dat veel mensen die roepen wat moet je Berghuis even vergeten dat Ajax nog steeds een vervanger voor Promes nodig heeft. Idrissi is terug naar Sevilla en dan is voor 5 miljoen Berghuis een fantastische oplossing. Ik ga niet zo zielig doen dat hij van Feyenoord afkomt, als hij die af en toe rare acties die hem rood kosten uit zijn spel kan halen is ie van harte welkom. Gewoon een geweldige speler.
 
Soccerfan_1
 
2
22 juni 2021 om 17:52
Vervanger voor Promes ja. Maar Berghuis is niet voor de linkerkant vriend. Die speelt gewoon op de positie van Antony.
 
ajaxclub
 
3
22 juni 2021 om 17:58
Heb jij afgelopen seizoen meegekregen hoe vaak Ten Hag Neres vanaf links laat spelen? Met al zijn blessures zie ik Neres nu geen transfer maken dus heb je Tadic en Neres voor links en Anthony en Berghuis op rechts. Lijkt me heel logisch allemaal.
 
GJ7300
 
0
22 juni 2021 om 18:56
Antony hè en die wil naar OS. Lang seizoen voor hem.
 
JurgenAlferink
 
6
22 juni 2021 om 17:48
Een verrassend bericht zeg! Het lijkt me een prima spelen voor ons. Altijd gedreven en brengt dat beetje extra drive wat je soms nodig hebt. Die paar extra kaarten per jaar nemen we gewoon voor lief toch. Wat mij betreft helemaal welkom mocht het rondkomen. Desnoods gooi je nog wat fooi toe...
 
sebasjuh
 
1
22 juni 2021 om 17:50
Nou voor 4 miljoen zou ik dit ook doen! Perfecte cijfers voor een vleugelspeler en goedkoper dan die argentijnse optie. Daarnaast een Nederlander en zolang hij niet de beste is blijft hij prima in het gareel. Hierna nog Ihatarren en Ajax is klaar voor het volgende seizoen, als er niets meer weggaat (op de spelers na die weg mogen).
 
EyeOfTheNorth
 
8
22 juni 2021 om 17:50
welnee gaat nooit gebeuren. hij heeft een aantal maanden geleden duidelijk aangegeven geen stap te willen maken in het binnenland, en heeft daarbij genoeg respect om als aanvoerder en sterspeler van Feyenoord niet naar Ajax te gaan.
 
Soccerfan_1
 
1
22 juni 2021 om 17:51
Hier begrijp ik echt helemaal niks van. Antony dan? Die gaat echt geen 2e viool spelen hoor. Als dit echt waar is dan snap ik helemaal niks van dit beleid.
 
lausho
 
1
22 juni 2021 om 17:54
Achter Antony hebben we niet zoveel heel veel meer, als Tadic een keer als spits nodig is dan heb je Neres en Antony op de vleugels al nodig en geen back-up meer. Ajax moet veel wedstrijden spelen en kan prima een extra vleugelspeler gebruiken, misschien wel twee.
 
ajaxclub
 
3
22 juni 2021 om 18:00
Antony, Antony Antony, hoeveel berichten ga jij nog plaatsen over Antony? Ajax zal weer op 3 fronten zo lang mogelijk mee willen doen en dan moet je rouleren he. Antony en Berghuis afwisselend op rechts, en dan kan je Neres laten afwisselen met Tadic op de momenten dat hij rust nodig heeft, want Tadic wordt ook elk jaar een jaartje ouder he. Nu nog een back up spits voor Haller en je hebt ongekende kwaliteit in je aanval.
 
lausho
 
2
22 juni 2021 om 17:53
Prima speler en goede sportieve stap voor hem, ik denk dat het verstandig is dat supporters van zowel Ajax als Feyenoord hun emoties opzij zetten en dat ook inzien.
 
Davilla_7
 
7
22 juni 2021 om 17:53
Ajax-supporters die zeggen dat ze Berghuis niet naar hun club willen zien komen zijn ongeloofwaardig of snappen er gewoon weinig van. Voor vier miljoen haal je gegarandeerd meer dan 20 goals+assists binnen. Een betere deal ga je niet snel vinden.
 
Teesboer
 
1
22 juni 2021 om 18:50
Die denken dat ze meer hebben aan Haller, die 5x duurder is dan Berghuis.
 
EyeOfTheNorth
 
9
22 juni 2021 om 17:56
gewoon akkoord gaan en dan stiekem diemers met een pruik op sturen.
 
NIO EV
 
2
22 juni 2021 om 17:57
If you can't beat them join them.
 
Adzevedo
 
1
22 juni 2021 om 17:58
Berghuis is een garantie op 25x een assist of goal. Maar ik vraag me eerlijk gezegd af of hij er open voor staat. Dit soort sentimenten en gevoeligheden gaan al snel boven ratio. Dit levert mogelijk van twee kanten ellende voor hem op.
 
binny
 
5
22 juni 2021 om 17:58
Zou lekker zijn voor Haller
 
Orgullo
 
6
22 juni 2021 om 17:59
ik hoop dit niet. Stevie is wel mijn absolute favoriet geworden de laatste jaren bij Feyenoord. Hoop absoluut niet dat hij naar Ajax gaat en dat hij nog voor een buitenlands avontuur gaat.
 
ajaxclub
 
6
22 juni 2021 om 18:03
Wel kinderachtig dat jij Berghuis geen transfer naar Ajax gunt terwijl Ajax in het verleden zo lief is geweest om wel akkoord te gaan met transfers van Vermeer en Charisteas naar Feyenoord toe.
 
EyeOfTheNorth
 
4
22 juni 2021 om 18:31
om jullie dan tegemoed te komen mogen jullie vente overnemen. kost je normaal zon 10 mil maar omdat jullie berghuis zo graag wilden mag je hem voor 8 overnemen. dan hebben jullie toch nog iets van kwaliteit rondlopen volgend seizoen.
 
Orgullo
 
3
22 juni 2021 om 18:40
Ik gun Berghuis het allermooiste, en dat is Ajax niet. Dat is Feyenoord, en wellicht een mooi buitenlands avontuur.
 
ajaxclub
 
4
22 juni 2021 om 18:51
Maar dan bepaal jij dus dat Ajax niet het allermooiste voor Berghuis is maar wat is zijn persoonlijke mening? Laten we afwachten, er zijn wel gekkere dingen gebeurd in het voetbal. Qua voetbal zou ik hem er graag bij hebben bij Ajax.
 
schijntrap
 
0
22 juni 2021 om 18:55
Dat is jou mening maar misschien denkt hij er wel heel anders over
 
binny
 
2
22 juni 2021 om 19:06
laten we wel eerlijk zijn ajaxclub, charisteas en vermeer is iets anders dan je absolute ster speler he. ik hoop dat hij komt!
 
JJR12
 
4
22 juni 2021 om 19:13
@ajaxclub Een uitgerangeerde spits (charisteas) en een keeper met een afkoopsom waardoor Ajax geen poot had om op te staan (vermeer) vergelijken met de aanvoerder en MVP van de laatste jaren van Feyenoord (berghuis). Gaat het verder wel goed? Ik neem aan dat je snapt dat die situaties totaal niet te vergelijken zijn. En hoezo is het precies kinderachtig? Het is toch logisch dat je niet wilt dat je beste speler naar de aartsrivaal gaat, of zou jij Tadic, Blind en Haller een transfer naar Feyenoord gunnen (los van of het realistisch is)? Ik vind dat Orgullo het prima verwoord: hij geeft aan dat hij niet wilt dat Berghuis naar Ajax gaat, maar naar een buitenlandse club. Niets mis mee toch?
 
 
8
22 juni 2021 om 19:18
Dat Feyenoord mooier is dan Ajax is toch geen mening mallerd. Das een feit.
 
ajaxclub
 
2
22 juni 2021 om 19:50
@jjr12 Je bent wel behoorlijk bezig om bijna op al mijn reacties te reageren in dit topic he? Rustig aan joh, Berghuis zal zelf beslissen wat zijn nieuwe club gaan worden. En mijn opmerking over Charisteas en Vermeer, je snapt toch wel dat dit meer als grapje bedoeld is, hooguit een klein steekje, natuurlijk zit Berghuis in een hele andere categorie qua voetballer. En ik snap heel goed dat jij en alle anderen Feyenoord supporters Berghuis niet graag naar Ajax zien gaan maar die opmerking van jou dat Berghuis evenveel prijzen bij Feyenoord heeft gewonnen dan Ajax de laatste jaren is wel appels met peren he, we gaan toch niet een paar dennenappels en 1 titel vergelijken met de dominantie die Ajax de laatste jaren heeft in Nederland? Ook al ben je Feyenoorder, je kan toch niet serieus volhouden dat een transfer voor hem naar Ajax niet een flinke sportieve stap omhoog zou zijn?
 
JJR12
 
3
22 juni 2021 om 20:04
@ajaxclub Ik reageer op reacties waarvan ik vind dat die niet goed onderbouwd zijn, of waar ik vraagtekens bij heb. Dat dit dan toevallig veel reacties zijn van jou, is puur toeval. Daarnaast zal Ajax inderdaad een sportieve stap omhoog zijn, maar een sportieve stap is uiteraard niet alles. Zo zal Bijlow ook nooit de stap naar Ajax maken, ook al is dat een sportieve stap. Berghuis heeft aangegeven dat hij alleen naar een ploeg wilt gaan waar hij kan aarden én waar hij speeltijd heeft ivm het aankomende WK. Los van alles wat zijn transfer teweeg brengt (hij hoeft z'n gezicht nooit meer in Rotterdam te laten zien), is het risico dat hij niet meegaat veel groter dan het profijt dat hij heeft van die 6 potjes CL extra.
 
ajaxclub
 
4
22 juni 2021 om 20:35
Maar nu zeg jij weer dat Ajax maximaal 6 potjes CL gaat spelen, en ook zo zelfverzekerd, hoezo weet jij dat zo zeker? Over niet goed onderbouwde reacties gesproken. Ik snap best dat Ajax niet elk jaar zal schitteren in de CL maar stel je eens voor dat Berghuis voor 3 jaar tekent en Ajax kent in de komende 2 jaar nog weer eens een goed CL seizoen, dan sta je meteen in heel Europa in de etalage en kan hij op zijn 31e nog een keer flink cashen in het buitenland.
 
otje72
 
1
22 juni 2021 om 18:00
Zou mijn inziens een slechte deal zijn voor Ajax, haalt het niveau niet.
 
MitchellNansink
 
2
22 juni 2021 om 18:02
Ze zien gewoon potentie in de doorverkoop prijs, iedereen ziet dat berghuis meer op kan leveren dan 4 miljoen, zeker na een jaar ajax
 
632
 
4
22 juni 2021 om 18:05
Als je alle emotionele kanten van deze tranfser aan de kant zet is het wel een logische en ook voor berghuis. Champions League voetbal, meer salaris, om de prijzen spelen en gewoon een stap omhoog. En ook voor Ajax na tadic de is Berghuis toch de MVp van de eredivisie en voor weinig op te halen.
 
Japser
 
1
22 juni 2021 om 18:06
Logisch! Een van de beste speler uit de eredivisie. Hoop alleen dat Berghuis voor een buitenlands avontuur gaat.
 
palko
 
3
22 juni 2021 om 18:11
Gezien de gelimiteerde transfersom die voor Steven Berghuis moet worden neergeteld, kan ik me de belangstelling van Ajax heel goed voorstellen. Mocht de transfer doorgaan, en ik zou niet weten waarom niet, dan hoop ik wel dat Erik ten Hag er in slaagt Berghuis van het rode kaarten syndroom af te helpen. Het vertrek van Berghuis betekent wel een enorme aderlating voor Feyenoord. Zeker nu de Club van Rotterdam Zuid toch al weinig echte uitblinkers heeft.
 
fiorenoord
 
2
22 juni 2021 om 18:35
Die jongen heeft in zijn hele carrière 2 rode kaarten gepakt, op welke manier is er dan sprake van een 'syndroom'?
 
palko
 
2
22 juni 2021 om 18:55
@fiorenoord, ik bedoel de rode kaarten die Steven Berghuis recent scoorde tegen SC Heerenveen en Vitesse. Die voor de Club van Zuid direct en ook in de volgende wedstrijden het nodige puntenverlies tot gevolg had. Je mag toch van een aanvoerder verwachten dat deze eerst tot tien telt voordat hij naar een rode kaart solliciteert? Voor de rest vind ik Berghuis als voetballer een speler naar mijn hart.
 
willempiedebok
 
0
22 juni 2021 om 18:15
Berghuis moet het niet eens willen. Doet hij dat, een transfer naar ajax dan kan hij een bezoekje verwachten van de harde kern, zijn familie zal bedreigd worden. een nieuw stadion is al erg, een transfer naar 020 is veel erger. Nooit aan beginnen, ga dan naar een club in het buitenland. Zou het van Ajax oliedom zijn. Dat zegt niets over de kwaliteit, prima speler.
 
dreetje888
 
8
22 juni 2021 om 18:48
Dus je moet zwichten voor dreiging en intimidatie van n paar leeghoofden en moet je je eigen sportieve ontwikkeling aan de kant zetten voor deze volgesnoven gasten, nee toch zeker ?!
 
willempiedebok
 
0
22 juni 2021 om 19:18
Hij is 29 geloof ik, dus ik denk dat het vooral ook om de centen gaan. Moet je wijken voor doorgesnoven boze mannen? Ik denk ja, als het jou betreft lijkt het me geen pretje. Het gaat ook om de gezinsleden. Van een afstand is het makkelijk te zeggen maar als je het betreft is het anders. Inmiddels lees ik, Wolfsburg is ook geinteresseerd. Daar zit veel geld.
 
RuudLiefhebber
 
0
22 juni 2021 om 18:16
Ik hoop dat hij het niet doet Kon gister nog geen fatsoenlijke bal geven
 
GJ7300
 
4
22 juni 2021 om 18:54
Is gewoon jongen uit Apeldoorn hè, geen Feyenoord verleden ofzo. Gewone transfer hoor
 
schijntrap
 
3
22 juni 2021 om 19:00
Is gewoon een jongen van Az dus waar hebben we het over. Zou toch wat zijn zeg als ik betere baan kan krijgen ergens en mijn collega's en relaties die ik heb opgebouwd gaan me daarvoor afbranden. Dan is dat fijne gevoel voor dat bedrijf waar je zo fijn gewerkt heb toch heel snel verdwenen bij mij.
 
JJR12
 
0
22 juni 2021 om 19:36
@gj7300 Het feit dat hij uit Apeldoorn komt, wil niet zeggen dat het "een gewone transfer" is hé. Als Tadic en Haller nu naar Feyenoord komen en ons de komende jaren kampioen maken, zijn dat toch ook geen "gewone transfers omdat die jongens niet in de Jordaan zijn opgegroeid"? Je snapt toch wel dat er van de aanvoerder en MVP van de laatste jaren een bepaalde loyaliteit wordt verwacht en dat dat anders is dan een Linssen of Diemers die naar Amsterdam zouden vertrekken?
 
dylan8071
 
2
22 juni 2021 om 18:30
Ik hoop dat hij komt. Ik ben zowat de grootste fan van Berghuis die geen feyenoorder is. Tadic, Haller, Berghuis, mooie voorhoede. Hij kan ze lekker op Haller en Klaassen leggen.
 
XaviFCB
 
2
22 juni 2021 om 18:30
Dit is dé kans voor Berghuis om zich onsterfelijk te maken in Rotterdam! Nee zeggen en vervolgens je onvoorwaardelijke liefde voor Feyenoord uitspreken en bijtekenen! Dat vergeten ze in Rotterdam hun leven lang niet, dus je zit gegarandeerd gebeiteld.
 
ajaxclub
 
4
22 juni 2021 om 18:42
Ik denk dat Berghuis liever nog een paar titeltjes en bekers binnen tikt en zich kan laten zien in de Champions League dan dat hij in Rotterdam nooit meer vergeten zal worden.
 
XaviFCB
 
1
22 juni 2021 om 18:53
Je schetst het meest ideale beeld. Voor hetzelfde geld lukt het niet echt, belandt ie op de bank en raakt ie buiten beeld bij Oranje en wordt ie verguisd vanuit Rotterdam. Ik denk dat Berghuis weinig te winnen heeft bij een dergelijke transfer; de risico`s zijn te groot. Ik denk dan ook dat er weinig kans is dat hij dit gaat doen.
 
JJR12
 
2
22 juni 2021 om 19:17
@ajaxclub Dat is de ene zijde van de medaille, de andere zijde is dat hij geen basisplaats heeft omdat Antony er ook rondloopt. Vervolgens wordt hij vanwege het gebrek aan speelminuten niet geselecteerd voor het Nederlands elftal en gaat zijn WK-droom op in duigen. Het is niet allemaal hosanna als je overstapt naar Ajax hé.
 
magikhetwete
 
2
22 juni 2021 om 18:36
Oef, ik vind het echt een prima voetballer en ik zou hem best graag willen.. maar ik wil Feyenoord niet perse verzwakken. Als die dan toch weg gaat bij Feyenoord dan pik ik hem wel graag op als Ajax zijnde. Ik hoop dat Feyenoord het gewoon goed gaat doen, als Berghuis daar kan blijven heeft dat mijn voorkeur want een sterk Feyenoord maakt de competitie ook leuk.
 
Kyle66
 
0
22 juni 2021 om 19:12
Ik zou het voor Feyenoord ook wel vervelend vinden. Hun belangrijkste speler. Het geld is er niet om een adequate vervanger te halen. Juist omdat hij een goede speler is, hoop ik dat hij bij Feyenoord blijft.
 
DarleyTorres
 
2
22 juni 2021 om 18:46
Ik word knettergek als hij dat doet. Van de andere kant begrijp ik ajax wel. Welke NL clubs kunnen een aanvaller van kaliber Berghuis voor 4 miljoen kopen? Die bestaan niet.
 
Heddeum
 
4
22 juni 2021 om 18:47
Dit is voor Ajax gewoon wisselgeld. Mocht Berghuis een flop worden verkopen ze hem toch nog voor een redelijk bedrag. Mocht hij slagen, hebben ze een mooi bedrag opgenomen worden. Daarnaast denk ik dat het meer een breedte investering zal zijn voor in de eredivisie dan een serieuze kwaliteitspuls.
 
FCBogarde
 
0
22 juni 2021 om 18:50
Dit gaat never nooit gebeuren. En maar goed ook, alleen maar verliezers. En waar moet hij spelen dan... Laat svp maar naar Psv gaan, daar komt hij aan spelen toe.
 
GJ7300
 
1
22 juni 2021 om 18:53
Nouja pikant. Hij komt van Go Ahead-Twente-AZ. Niet echt een Rotterdammer zeg maar. Buitenland zou beter zijn maar als ie nog eens CL wil spelen moet ie of dit of naar Bommel
 
Homelander
 
0
22 juni 2021 om 18:54
Nee bedankt dan spelen we dus echt met nul snelheid en diepte in ons spel, in de Eredivisie buiten de wedstrijden tegen PSV niet erg maar in Europa word het dan wel kansloos tegen de grote clubs. Ook zie ik liever jong talent in de aanval om kapitaal te creëren want dat is de enige manier waarop Ajax zal kunnen blijven groeien. Voor Berghuis zelf lijkt me een stap naar Wolfsburg ook mooier.
 
dreetje888
 
1
22 juni 2021 om 19:03
Dit zou echt n stunt zijn maar Feyenoord supporters hebben boter op hun hoofd als ze dit afkeuren maar wel Vermeer en nog vele voor hem toe hebben gejuicht dus laat maar komen voor die 4 miljoen, daar kan je geen bult aan vallen
 
DaanHessels670
 
1
22 juni 2021 om 19:03
Nieuwsgierig hoe Berghuis hier zelf in staat aangezien hij ondertussen al even bij Feyenoord speelt. Als Ajax fan zou ik het toejuichen een goede speler die zeker veel gaat toevoegen aan Ajax. Maar vanwege de felle strijd tussen Ajax en Feyenoord zou ik persoonlijk als ik Berghuis was Ajax bedanken en een club in het buitenland zoeken.
 
 
1
22 juni 2021 om 19:04
Denk niet dat ie dat doet. Zou wel een mooie stap zijn voor em overigens natuurlijk.
 
binny
 
3
22 juni 2021 om 19:07
Denk dat hij het liever niet had gedaan, maar denk dat Berghuis nog een keer een transfer wil maken. Als je 2 keer goed speelt in de CL willen veel meer clubs je, denk dat hij nu hij bij Feyenoord zit minder interesse voor hem is. Echt niet gemeen bedoeld, maar denk daarom dat hij er wel echt over na denkt.
 
Dennis1995
 
3
22 juni 2021 om 19:08
Ach hij vertrekt sowieso. Als speler van Ajax gaat hij er misschien sportief (als hij basisspeler wordt) op vooruit en zeker financieel. Als hij naar Norwich zou gaan, dan wordt Ajax 90% zeker kampioen, als ie naar Ajax gaat wordt Ajax ook 90% zeker kampioen. Voor Feyenoord maakt het alleen uit of ie weggaat of blijft. Niet waar hij naar toe gaat. Voor sommige fans voelt t misschien als verraad, maar laat die jongen toch lekker heen gaan waar hij gelukkig en erop vooruitgaat. Als Feyenoorder hoop ik dat ie blijft hoor, maar denk dat dat niet gaat gebeuren. Door Ajax als vijand te zien, geef je ze alleen maar een compliment.
 
Kyle66
 
0
22 juni 2021 om 19:13
Norwich heeft hij, volgens het AD, al afgebeld.
 
FrDirk
 
0
22 juni 2021 om 19:28
Eens Dennis, een grote ergernis voor mij als Feyenoordsupporter. Ajax als vijand zien.. die hele houding is verschrikkelijk. Een beetje rivaliteit is leuk, maar het wordt echt veeeel te groot gemaakt. Daar maak je jezelf echt belachelijk mee aangezien helaas een deel van de Ajax-supporters vooral daar erg goed opgaat. Dat sommige zo zijn is tot daar aan toe, maar dat voeden van sommige aan onze kant vind ik ergerlijk.
 
Dope-Koe
 
1
22 juni 2021 om 19:10
Win win voor ajax en berghuis. Ajax wordt er beter van en berghuis wordt er beter van. Feryenoord gaat de komende jaren toch niets presteren dus kan hij beter naar een ploeg die wel gaat presteren
 
marky mark
 
4
22 juni 2021 om 19:14
Geef ajax gelijk. Het is de beste speler van de eredivisie. En 4 miljoen is een schijntje voor iemand met deze kwaliteiten
 
Raubaht
 
1
22 juni 2021 om 19:23
Ik blijf zeggen dat het een prima combinatie is. Berghuis is een typisch Ajax speler, daar zal die perfect tot zijn recht komen. Voor Ajax een absolute aanwinst en voor de Nederlandse competitie geweldig als zo’n speler behouden blijft.
 
TieskeD
 
2
22 juni 2021 om 19:49
Hou toch op joh, geweldig voor de Nederlandse competitie? Dan is Ajax volgend jaar in januari al kampioen, nou nou, wat een geweldige competitie zeg...
 
FrDirk
 
0
22 juni 2021 om 19:34
Tja vanuit Ajax oogpunt snap ik dit wel. Als het je lukt haal je 1 van de beste spelers binnen uit de Eredivisie die prima past bij de club en zo niet, zorg je voor wat onrust bij een andere club en laat je even zien dat je de aanvoerder van de grote rivaal op kan pikken als je het zou willen. Dat Berghuis niet gelijk antwoord geeft snap ik ook, maar zou mij verbazen als die het gaat doen. Allereerst krijgt Ajax een probleem met diepte in het spel verwacht ik. Hij zal niet standaard basisspeler zijn. Je bent nu de man en je zal toch een mooie tijd weggooien. Voor wat? Een titel die je al hebt? Een beker die je al gewonnen hebt? Champions league voetbal? Kan ook in het buitenland. Hij verdient genoeg en wil graag nog een keer naar het buitenland. Dus hoeft ook niet persee in NL te blijven. Genoeg reden om het niet te doen. Of Feyenoord dan de juiste plek voor hem is, is lastig te zeggen. Wij maken een transformatie door en ik heb veel vertrouwen in de toekomst. Maar dat gebeurt niet a la minute. We gaan het meemaken.
 
mrMRJ
 
0
22 juni 2021 om 19:50
Ik denk dat hij zich wil laten zien op het hoogste podium en dus de CL in wil. Hoe denk je dat hij dat in het buitenland voor elkaar krijgt?
 
London Calling
 
1
22 juni 2021 om 20:39
Ik denk dat het probleem voor Berghuis vooral is dat de internationale (sub) top niet op hem zit te wachten. Ze zien hem hier in Engeland toch als speler die hier al een keer mislukt is en inmiddels is hij ook bijna 30. Championsleague voetbal of zelfs Europa League voetbal in een top competitie wordt denk ik best lastig voor hem. Dan moet je al bijna hopen dat iemand als van Bommel of Bosz hem graag goedkoop op willen halen. Anders denk ik dat je meer moet denken aan clubs als Brighton of Norwich (voordat je daar van alles van gaat vinden, hij wordt hier in de media aan Norwich gelinkt).
 
FrDirk
 
1
22 juni 2021 om 21:16
Dat laatste denk ik ja. Wellicht een club in Italië, maar dacht zelf aan Wolfsburg. Spelen CL en Nederlandse coach. Dan laat je denk ik de boel beter achter dan bij Ajax. Plus ga je goed weg bij Feyenoord mag je altijd terugkomen. Als het niet zo lekker gaat bij Ajax zal dat bij beide tegenvallen vrees ik. Maar ik weet niet welke opties er voor hem komen en zijn geweest. Wat dat betreft is het jammer voor hem dat De Boer 5-3-2 is gaan spelen. Maar de optie Ajax is denk ik voor hem niet zo fantastisch als dat sommige voorspiegelen, al betwist ik niet dat het een stap vooruit is
 
janter
 
1
22 juni 2021 om 19:39
Berghuis mag van mij zeker komen. Gewoon een uitstekende vleugelspeler voor Ajax met gevoel in zijn benen!
 
 
0
22 juni 2021 om 19:43
Nee toch, alsjeblieft niet zeg. Geweldige voetballer maar ik hoef hem er echt niet bij te hebben.
 
pinko
 
1
22 juni 2021 om 19:44
Blijkbaar heeft Ajax signalen gekregen dat Berghuis wel naar Ajax toe wil komen, anders zal Ajax zich niet melden bij Feijenoord voor een speler die ala Bijlow liever putjesschepper zou willen zijn dan speler van Ajax. Voor Ajax een koopje, al zal Berghuis niet voor een CAO loon komen spelen. Maar is zeker een prima toevoeging, want in de Eredivisie al bewezen.
 
mrMRJ
 
1
22 juni 2021 om 19:48
Voor Berghuis is Ajax waarschijnlijk de enige redelijk zekere route om zich nog eens op Champions League niveau te laten zien. Ik denk dat hij dat belangrijk vindt.
 
misseva88
 
1
22 juni 2021 om 19:50
Als dit daadwerkelijk gaat gebeuren kunnen de mensen achter Feyenoord City voorlopig weer even veilig over straat, dan hebben de ééncelligen het te druk met Berghuis lastig vallen me dunkt.
 
MarcusLays
 
0
22 juni 2021 om 19:56
Nouw zou er eerlijk gezegd niet raar gan opkijken droeg van af jongs af aan al ajax kleren en buiten dat om vindt ik hem persoonlijk bij ajax passen met als zelfde rol als ziyech
 
Piranha
 
0
22 juni 2021 om 20:01
Zou zowel Berghuis als Jorgrnsen van Feyenoord overnemen. Perfect duo als back up voor nog minder dan onze derde rechtsback
 
mrbs
 
1
22 juni 2021 om 20:24
Het lijkt me heel onverstandig van hem. Je gaat bij een club weg, dat toch een vrij heftige/agressieve achterban heeft, naar de aartsrivaal. Van Ajax naar Feyenoord kan veilig, maar ik ben serieus bang dat het onveilig is voor Steven om te doen. Zeg ik niet met trots aangezien ik Feyenoorder ben
 
Khamis2a
 
4
22 juni 2021 om 22:53
Feyenoord supporters moeten naar zich zelf kijken en Ajax geen concurrent meer gaan beschouwen want als je echt eerlijk bent is Ajax ver boven iedereen op dit moment.. ik als Feyenoord supporter ben blij als we concurrentie aan kunnen gaan met Vitesse en az op dit moment.. Feyenoord is een club van liefde en niet van haat, die supporters die dit gaan doen zijn geen echt supporters.
 
mrbs
 
0
23 juni 2021 om 07:41
Tuurlijk, ben ik het helemaal mee eens. Maar jammer genoeg is er een achterban dat bestaat uit minder pluizige figuren. Soms gebeuren er prachtige dingen en kleurt de Erasmusbrug rood om een speler een hart onder de riem te steken. Soms slopen ze Rome.
 
myajaxforever
 
0
22 juni 2021 om 22:08
Persoonlijk hoop ik niet. Niet om zijn persoonlijkheid of karakter, maar gewoon zoveel kaarten die hij pakt en zichzelf verliest! Dan benadeeld die daar Ajax wellicht mee zeker in Europa! Goede voetballer dat zeer zeker! Was bij Az al erg goed vond ik destijds. Maar is bij Feyenoord toch wel geregeld ontspoord. Kan natuurlijk met de frustratie te maken dat zijn teamgenoten vaak niet zijn niveau zijn maar dan nog. Bij Ajax zou hij gewoon een goede voetballer zijn maar 1 van vele. We hebben nog Neres en Anthony op rechts...en die waren erg duur! Beter dat hij naar het buitenland gaat zou voor Nederland ook beter zijn denk ik. Ik zou niet fluiten mocht die komen maar denk dat hij beter wat anders kan kiezen. We gaan het zien.
 
Khamis2a
 
3
22 juni 2021 om 22:43
Ik ben een Feyenoorder maar als ik berghuis was zou ik het gelijk doen, we kunnen allemaal stoer doen maar Ajax is op dit moment een stap hoger en champions League spelen.. goed salaris en als hij het een beetje goed doet kan hij daarna nog paar jaartjes goed cashen..