Ajax maakt indruk in Turijn: 'Maar we weten zeker dat het te doen is'
Maandag, 8 april 2019 om 12:42

Juventus werd voor aanvang van het seizoen beschouwd als een van de topfavorieten voor de eindwinst in de Champions League en La Vecchia Signora heeft het inmiddels tot de kwartfinales van het miljardenbal weten te schoppen. Woensdag staat in de Johan Cruijff ArenA de eerste wedstrijd van het tweeluik met Ajax op het programma en Federico Bernardeschi is onder de indruk van het spel van de Amsterdammers.

"Ajax heeft natuurlijk een jong team, dat talent zit. Het is ook een team dat altijd de voetballende oplossing zoekt. Ze zijn enorm sterk en het zijn geweldige atleten, daar moeten wij rekening mee houden. Het is wel de Champions League: niemand geeft je ook maar iets cadeau. We zullen twee geweldige wedstrijden moeten spelen om het gewenste resultaat te behalen", vertelt hij op de officiële website van de UEFA. "Hun resultaat tegen Real Madrid heeft iedereen verrast, maar dit is de Champions League en iedereen kan van iedereen winnen. Er zijn geen regels, elke wedstrijd is een veldslag."

"Het zou voor iedereen geweldig zijn als we dit toernooi kunnen winnen, maar het is ook al geweldig om in de kwartfinales te staan. Dat is een eer en een bron van trots. Wie weet wat er daarna gaat gebeuren? Misschien lukt het wel om het hele toernooi te winnen, maar ik denk dat we het wedstrijd voor wedstrijd moeten bekijken. Je kunt het je niet veroorloven om te ver vooruit te kijken." Bernardeschi was zelf een van de uitblinkers tijdens de met 3-0 gewonnen return van de achtste finales tegen Atlético Madrid, die genoeg was om de eerder geleden 2-0 nederlaag in Spanje weg te poetsen.

De Italiaan hoopt tegen Ajax een soortgelijke rol te kunnen vervullen: "Ik ben er trots op dat ik daar deel van uit heb mogen maken en dat ik een klein stukje van de geschiedenis van Juventus heb mogen schrijven, maar ik denk dat er nog genoeg om te schrijven over is gebleven. We moeten nu tegen Ajax in de kwartfinales en dat zal een echte uitdaging worden. We weten echter zeker dat het te doen is, dus we gaan proberen nog zo'n wedstrijd als tegen Atlético te spelen, voor de fans en voor de club. Dat zijn de avonden die voor altijd onthouden zullen worden."

Meer nieuws
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
2
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
3
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
5
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
21:55
21:55
Kenneth Perez waarschuwt Arne Slot: 'Die komt geen lantaarnpaal voorbij'
19
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (92)

 
LucaAbbracciante
 
11
8 april 2019 om 13:05
Grande Fede! Gaat een mooie wedstrijd worden, hopelijk kunnen we in Amsterdam de return al overbodig maken maar daar vrees ik toch voor. Juventus kennende zal het afwachtend hun kansjes proberen te benutten. Ik verwacht 90 min druk van Ajax om ons zo het uitvoetballen te beletten.
 
Rodinho
 
33
8 april 2019 om 13:06
Jammer, ik hoopte (weer) op een soort onderschatting...
 
Bianconeri_
 
10
8 april 2019 om 13:09
;+]\ben benieuwd hoe Allegri gaat spelen in Amsterdam. Stiekem hoop ik met Moise Kean en Bernardeschi in plaats van Mandzukic en Dybala. Ronaldo - Moise Kean - Bernardeschi Matuidi - Pjanic - Betancur (?) Spinazzola - Chiello - Bonucci - Cancelo Onze Pool Verwacht alleen dat Alex Sandro, Mandukic en De Sciglio spelen. Voor rechtsmidden hebben we in ieder geval amper keuze. Khedira of Bentancur.
 
Magistra
 
1
8 april 2019 om 13:13
Voor wie verwacht je De Sciglio dan? Vind Cancelo persoonlijk een van de betere rechtsbacks in Europa op dit moment. Hoop zelf ook dat Mandzukic speelt i.p.v. Kean, maar dat komt omdat ik Ajacied ben. Met de ruimtes die Ajax gaat weggeven achterin kun je beter tegen Mandzukic spelen dan tegen Kean. Bovendien vliegt alles er de laatste tijd in bij Kean.
 
Bianconeri_
 
10
8 april 2019 om 13:21
De Sciglio krijgt vaak de voorkeur over Cancelo als Allegri defensief wat stabieler wilt staan. Mandzu is inderdaad uit vorm, maar vergeet niet dat hij een 'big game player' is net als Ronaldo altijd op belangrijke momenten zijn aandeel weet te leveren.
 
Magistra
 
3
8 april 2019 om 14:13
Oké, heb Cancelo inderdaad met name aanvallende hele goede dingen zien doen. Zijn verdedigende kwaliteiten ken ik niet goed. Hoezo speelt Juve eigenlijk nooit met Dybala vanuit de 10? Vind hem daar persoonlijk het beste. Een controlerend blok met Matuidi en Pjanic lijkt mij in veel wedstrijden helemaal niet onrealistisch.
 
Capis
 
2
8 april 2019 om 15:45
Plus Manzu kan je goed gebruiken met zijn fysiek en loopvermogen. En als de tegenstander dat al wat moe is de snelle Kean er in is een luxe optie.
 
Panerai
 
0
8 april 2019 om 13:17
Is Dyala uit vorm dan?
 
Bianconeri_
 
25
8 april 2019 om 13:20
Bernardeschi vind ik dit seizoen veel beter presteren dan Dybala. Dybala is niet per se uit vorm, maar is op rechtsbuiten simpelweg minder, omdat die positie hem niet ligt.
 
Capis
 
1
8 april 2019 om 15:44
@bianconeri: Klopt dat het zonder is dat hij daar wordt misbruikt op dit moment. Zou hem het liefst ook gewoon op 10 zien met Matuidi en Pjanic er achter dan. Maar zal wel voor een verdedigend blok worden gekozen. Maar Bernardeschi speelt dit jaar echt goed en eigenlijk een geluk dat Guardado een blessure heeft. Deze jongen brengt aanvallend veel meer.
 
xtremie
 
5
8 april 2019 om 13:18
Is CR7 al een zekerheid?
 
Sulejmanii
 
11
8 april 2019 om 13:58
Xtremie, val niet voor dat rookgordijn. Ronaldo is er 100 procent bij!
 
juvedeef
 
6
8 april 2019 om 14:22
Ja kun je wel van uitgaan. Hij heeft weer gewoon meegetraind
 
MiltonKeynes
 
3
8 april 2019 om 13:18
Khedira weer 100% fit? Ik denk met de afwezigheid van Can dat Allegri eerder voor de ervaring van Khedira zou gaan.
 
juvedeef
 
2
8 april 2019 om 14:21
Ja ik verwacht ook dat hij ze vaste spelers laat spelen. Samen met khedira. Niet veel spannends dus. Alleen hebben we weinig keuzen. Vind Bentancour ook niet heel goed presteren laatste tijd. Al ben ik niet echt gek op khedira.
 
ElPhenomeno
 
3
8 april 2019 om 16:05
Vind het niet een heel indrukwekkend elftal als ik moet zeggen. De druk voor Juve zal erg groot zijn aangezien ze 2 finales hebben verloren de laatste paar jaren. Maar ik persoonlijk vond het elftal met Buffon, Pirlo, Pogba, Vidal, Tevez etc stukken indrukwekkender dan de huidige. Het middenveld is gewoon subtop niveau. De keeper vind ik niet wereldtop, de backs zijn wisselvallig. En voorin moet het toch vooral van Ronaldo komen. Mandzukic vind ik een vrij beperkte spits
 
Zytto34
 
29
8 april 2019 om 13:18
Als Ronaldo woensdag niet mee doet zie ik Ajax een goede kans maken in de Arena. Tuurlijk heeft Juventus met Mandzukic, Matuidi, Chiellini, Alex Sandro, Pjanic, Bonucci, Szcensny, Dybala en Bernadeschi geweldige spelers, maar als Ziyech, Tadic, Tagliafico, De Jong, De Ligt, Onana, Van de Beek en Neres hun CL niveau halen doet Ajax echt niet veel onder voor Juventus met de Arena er achter denk ik. Alleen die dekselse Ronaldo, tja, zo`n speler heeft Ajax niet. Misschien als Tadic net zoals in Bernabeu voor 90 minuten even Messi wordt, maar dat was een once in a lifetime wedstrijd voor hem, want als hij elke week zo speelde dan had hij nu het shirt van Madrid met nummer 10 aan gehad en niet die van Ajax.
 
Bianconeri_
 
49
8 april 2019 om 13:25
Van de Beek en Neres met Juventus spelers vergelijken?? Deze vergelijking slaat kant noch wal, natuurlijk is Ajax niet kansloos want ze zijn in goede vorm en hebben minder druk bij zich liggen. De vergelijkingen met spelers is wel ridicuul. Alex Sandro is daarnaast een slecht voorbeeld want die is uit vorm. Ajax heeft een hele goede selectie, maar ze hebben geen wereldtopper rondlopen (misschien De Ligt). Het voetbal wat ze op de mat leggen is subliem en de cohesie is goed, maar dat ligt niet aan de individuele kwaliteiten van de voetballers, maar aan hoe Ten Hag ze laat spelen en het vrije en frivole in het spel.
 
Zytto34
 
53
8 april 2019 om 13:40
Dan heb jij Neres en Van de Beek duidelijk niet zien spelen in de CL net zoals ik Juventus alleen ken van de CL wedstrijden de afgelopen seizoenen en Alex Sandro schijnbaar niet meer goed is. Onderschat een Neres maar zeker niet. Die zette Kimmich en Carvajal een paar keer heel nonchalant te kijk in de Allianz Arena en Bernabeu alsof het een oefenpotje tegen Zulte Waregem was in het voorseizoen. Niet voor niks dat hij bij de Braziliaanse selectie zat een paar weken terug. De cohesie en spelopvatting in dit team is goed, maar als je de goals tegen Bayern en Real Madrid terug kijkt zie je ook dat de Ajax spelers op dit niveau met individuele klasse doelpunten uit het niks kunnen scoren met als mooi voorbeeld de 1-1 (thuis) tegen Bayern waar Ajax de bal over 5 schijven 1 keer raakt met een mooie steekbal van Ziyech op Van de Beek die de bal terug legt op Tadic die de bal in een leeg goal kan tikken. Of anders de 2-0 van Neres tegen Madrid waar Tadic met die "Zidane" de hele verdediging van Real te kijk zet. Als Ronaldo niet mee doet hoeft dit Ajax op een goede dag niet onder te doen voor Juventus in eigen huis, want ook Kean, Bentacur, Cancelo en Bernadeschi zijn bijvoorbeeld nog geen wereldtoppers, maar grote talenten.
 
Reyhan
 
8
8 april 2019 om 14:00
Jou spreek ik na de wedstrijd van aankomend woensdag wel. Kijken hoeveel er dan nog van je praatjes over is gebleven.
 
SilverHaze
 
5
8 april 2019 om 14:04
@bianconeri Niet mee eens. Hij vergelijkt de spelers trouwens niet letterlijk. Er wordt te makkelijk gedacht over de kwaliteit van de spelers in de Eredivisie. Tactisch en technisch zijn die van vrij hoog niveau. Ook Donny ben ik zeer van onder de indruk. Komt qua kracht en handelingssnelheid gewoon goed mee op CL niveau tot nu toe. Natuurlijk is Juve weer een nieuwe test en misschien heb je gelijk en is dit een terecht eindstation.... maar ergens denk ik van niet. Ik denk namelijk dat Ajax staat waar het staat omdat er 2 wereldtoppers in lopen. De ligt en ruim bovenaan staat De Jong. Ik denk dat hij nu al beter is dan alle middenvelders van Juventus. Maar nogmaals, dit wordt woensdag en in de return allemaal duidelijk. We gaan het zien.
 
Sulejmanii
 
6
8 april 2019 om 14:09
Zytto, die uitverkiezing van Neres vond ik sowieso meer dan terecht. Maar dat kwam in stroomversnelling door de blessure van die Real Madrid linksbuiten. En ik denk dat Bianconeri doelde op het feit, dat Neres en Van Beek nog niet bij de absolute wereldtop spelen. En nog niet in adem genoemd moeten worden, daar heeft hij toch wel een punt mee? En uiteraard neemt dat niks weg, van onze knappe en welverdiende Champions League journey.
 
Zytto34
 
10
8 april 2019 om 14:21
Reyhan, helemaal goed jongen. Ook voor Real Madrid zei ik dat spelers als Ziyech, Neres, De Jong, De Ligt, Tadic en Tagliafico niet veel onder hoefde te doen voor Benzema, Vazquez, Nacho, Reguillion, Carvajal en Vinicius toen een aantal Real fans beweerde dat Real op elke positie een veel betere speler zou hebben. Veel mensen onderschatten het niveau dat onze spelers kunnen halen op dit niveau door de naam van de tegenstander en het feit dat Ajax een Eredivisieploeg is, maar dat je voor Real of Juve speelt maakt je momenteel niet 3 klasses beter dan een Ajacied terwijl dat 5 jaar geleden wel zo was. Nu heeft Ajax geen Gudelj's, El Ghazi's en Van der Hoorns meer, maar spelers als Blind, De Jong en Neres die technisch en tactisch van een veel hoger niveau zijn waardoor Ajax bij de beste 8 clubs van Europa zit dit seizoen. Waar het 5 jaar terug op elke positie echt 4 niveaus verschil was is het nu nog maar 1 of 2 niveaus verschil en op sommige posities gelijkwaardig waardoor Ajax op een goede dag het ieder team lastig kan maken.
 
Zytto34
 
3
8 april 2019 om 14:30
Sulejmanii, daar heeft hij misschien wel gelijk, maar Neres en Van de Beek laten zien goed mee te kunnen op dit niveau. Een Kean of Bentacur zijn momenteel niet echt veel verder dan Neres en Van de Beek bijvoorbeeld en daar doelde ik op met het feit dat ik Ajax een goede kans zie hebben ook al is Juventus de favoriet.
 
Bianconeri_
 
10
8 april 2019 om 14:39
Kean en Bentancur zijn dan ook geen vaste waardes bij Juve. Laten we lekker tot woensdag wachten en zien hoe het loopt en zoals ik al eerder zei acht ik Ajax niet kansloos. Wel hebben ze een mindere selectie.
 
Xyzz
 
2
8 april 2019 om 14:46
Reyhan zien we nergens meer terug natuurlijk nadat Ajax juventus heeft opgerold.
 
Zytto34
 
1
8 april 2019 om 14:52
Bianconeri dat ben ik helemaal met je eens. Juventus zal over 2 wedstrijden ook te sterk zijn verwacht ik, maar over woensdag heb ik wel een goed gevoel doordat Ajax in een goede vorm steekt, Ronaldo misschien niet fit is en de wedstrijd in Amsterdam gespeeld wordt. Veel succes in ieder geval, maar niet te veel .
 
Juveitalia
 
2
8 april 2019 om 15:04
Ik hoop dat ronaldo niet meedoet deze wedstrijd, dan is winst 99%binnen . Dan zal juventus echt onderschat zijn en dat is alleen maar goed voor ons. Want ik zie velen net als zytto34 zeggen dat als ronaldo niet speelt, dat de kans veel groter wordt voor ajax om te winnen. Dan zie ik liever de onderschatte juve die dan voor een ''surprise'' zorgt.
 
Fritsie81
 
5
8 april 2019 om 15:16
Juve is gewoon de meest lastige tegenstander voor Ajax. Scoren die 1 a 2 kansen die Ajax weggeeft en geven zelf niets weg. Wordt zo’n europa league finale pot als tegen ManU ben ik bang. Geef Ajax een klein kansje. Alleen als alles op zn plaats valt kunnen we winnen. Is ook geen schande tegen een team dat 20 punten voorsprong heeft in de serie A en alleen al 100 mln aan speler uit kan geven.
 
Capis
 
6
8 april 2019 om 15:50
@silverhaze: de jong nu al beter dan al de middenvelders van Juve....?!?! Pjanic en eventueel Dybala op 10 zijn alles dan minder dan de Jong. En de Ligt is een geweldenaar zeker voor zijn leeftijd. Maar een Chielli en Bonuci zijn nou ook niet dat je zegt 2 zwakke verdedigers...
 
Sulejmanii
 
0
8 april 2019 om 17:41
Dat ben ik het zeker met je eens Zytto, beide heren lieten zien prima mee te komen op dat hoge niveau. Thanks voor je uitleg, je gehele punt is helder nu.
 
SilverHaze
 
0
8 april 2019 om 17:48
Dybala vind ik een pure aanvaller. Voor de rest meen ik het ja. De Jong is nu al een van de betere middenvelders en ik zie bij Juve zeker geen betere. We staan niet voor niets in de kwartfinale. Dat kun je niet halen zonder wereldtoppers. Natuurlijk kan er nog van alles gebeuren, maar wat hij laat zien tegen de topploegen is gewoon absurd goed in deze fase van zijn carriere. Een volledig team beter laten voetballen (oranje) dat kunnen er maar weinig.
 
Afc88
 
0
8 april 2019 om 20:30
Juveitalia, ik en ik denk vele met mij denken echt niet dat als ronaldo niet meespeelt we juve wel even van de mat spelen. Ik mag aannemen dat juve echt niet word onderschat, met of zonder ronaldo.. maar als ik mag kiezen kies ik uiteraard liever zonder ronaldo, de mensen die juve een warm hart toedragen zouden twee jaar geleden liever ook tegen real spelen zonder ronaldo.
 
MiltonKeynes
 
2
8 april 2019 om 13:28
Is dat dan de reden waarom CR7 mister CL is? Je lijkt al met 1-0 achter te staan wanneer de wedstrijd nog niet eens begonnen is. CR7 is een fenomeen en maakt Juventus veel sterker, maar ook mét CR7 vind ik niet dat Ajax zich prima moet kunnen weren tegen Juventus.
 
Zytto34
 
6
8 april 2019 om 13:51
Jup. CR7 blijft een beest in de CL. Die maakt Juventus 3 klasses beter. Duimen dat hij niet fit genoeg is om te starten woensdag.
 
martijnr12
 
3
8 april 2019 om 15:09
En toch vind ik dat een Juve met of zonder Ronaldo niet veel verschil hoeft uit te maken voor Ajax. Als je wilt winnen, zal je Juve 90 minuten lang bij de strot moeten grijpen. Dat ze geen kans krijgen om de aanval te bereiken. Ronaldo is ongekend goed, maar tegenwoordig toch vooral als afmaker. Getuige ook zijn goals tegen Atletico. In de actie speelt Ronaldo al een paar jaar niet veel meer klaar. Vandaar dat hij ook meer centraler is gaan spelen. Als Ajax het lukt om Juve geen moment normaal te laten opbouwen, dan kan Ronaldo ook niet in stelling worden gebracht. De uitwedstrijd wordt een ander verhaal, omdat ik denk dat Juve dan veel meer initiatief zal nemen. Neemt niet weg dat een wedstrijd zonder Ronaldo een stuk prettiger is voor Ajax. Maar ik zie het niet zo alsof Juve ineens drie keer beter zal spelen in Amsterdam met hem erbij.
 
Benzema.
 
15
8 april 2019 om 13:30
Niet veel onder? Kom op zeg. Het basiselftal van Ajax is echt wel een heel stuk minder dan dat van Juventus.
 
Zytto34
 
15
8 april 2019 om 13:49
Ik zeg duidelijk op een goede dag met de Arena erachter zonder Ronaldo met het niveau dat ze deze CL halen. De Ligt-Bonucci, Tadic-Kean, Ziyech-Bernadeschi, Frenkie-Matuidi, Tagliafico-Spinnazola, Onana-Sczesny en Van de Beek-Bentacur dat ontloopt mekaar dan echt niet zoveel. Schone-Pjanic, Blind-Chiellini, Veltman-Cancelo en Neres-Ronaldo wel natuurlijk, maar stel Ronaldo doet niet mee en ze halen de CL vorm dan hoeven ze niet veel onder te doen. Je staat niet voor niks in de kwartfinales. Dat Juventus meer kwaliteiten heeft ontken ik niet, maar als Ronaldo niet mee doet, waarom niet? Real had ook op bijna alle posities een betere speler.
 
Magistra
 
3
8 april 2019 om 14:15
Ben ik volledig met je eens. Mensen blijven de kwaliteiten van Ajax onderschatten, maar als je Ajax weg zet tegen bepaalde topploegen verschilt de kwaliteit op dit moment niet heel erg. Alleen Veltman en Schöne kun je niet vergelijken met spelers van topclubs op die positie. De overige spelers zouden bij veel topclubs uitstekend uit de voeten kunnen. Bovendien is het een hecht team dat elkaar goed aanvult.
 
Zytto34
 
4
8 april 2019 om 14:37
Daar doelde ik ook precies op Magistra. Technisch en tactisch is Ajax momenteel van een hoog niveau en dat bewijzen ze elke CL wedstrijd weer. Op een gegeven moment zal een Juventus of Manchester City beter zijn over 2 wedstrijden, maar Ajax is momenteel tegen de Europese top niet zo kansloos als dat ze waren onder De Boer bijvoorbeeld. Ajax is van een Younes/Boerrighter naar Neres gegaan, van elke CL wedstrijd een andere spits naar Tadic (vgm had De Boer 25 verschillende spelers in de spits gebruikt in 5 jaar tijd waaronder een Schone en Lodeiro in de CL), van El Ghazi en Schone hangend op rechts naar Ziyech, op de plek van Van der Hoorn/Veltman staat nu De Ligt, linksback was altijd drama met een Dijks of Boilesen nu hebben we Tagaliafico, etc, etc. We zijn geen wereldtop, maar onze top ligt gewoon heel hoog.
 
El Barto
 
1
8 april 2019 om 14:45
Een stuk minder? Dat valt ook wel mee. Ik acht Juve nét iets beter gemiddeld dan Ajax, enerzijds doordat ze één van de beste spelers van de afgelopen 15 jaar in de gelederen hebben, anderzijds omdat het een team is dat in goede doen is en dit Ajax niet zal onderschatten. Ajax speelt dit seizoen gewoon een waanzinnig goede Europese reeks. Zonder al te veel problemen ( 1 matige helft tegen Standard uit) de voorrondes door en daarna steeds puike wedstrijden neerleggen tegen gerenommeerde tegenstanders. En dit komt grotendeels doordat Ajax nu een Cl waardige selectie heeft, die echt niet veel onderdoet voor de top teams.
 
Benzema.
 
3
8 april 2019 om 15:53
Ik vind dat elkaar toch vrij veel ontlopen. Individuele kwaliteiten hebben niks met vorm of teamprestatie te maken.
 
Capis
 
3
8 april 2019 om 15:56
@zytto: Ajax moet het van het voetbal hebben en niet direct de spelers individueel. De spelers die je nu vergelijkt zijn ook wat random. Plus Kean speelt normaal geen basis net als een Bentacur. Chiellini - de Ligt en Bonuci - Blind. Dan zet je de sloper tegen de sloper en de opbouwer tegen de opbouwer en zijn beide van Juve beter (op papier) Frenkie tegenover Pjanic geef ik nu nog Pjanic de voorkeur en Schone tegen Matuidi is ee no brainer. Tadic tegen Mandzukic en eventueel dan een Dybala tegen Ziyech.... Maar het gaat gelukkig niet altijd om wat er op papier staat anders zou voetbal erg saai worden! Maar schat Juve samen met Barca als de favoriet voor de CL en dat is wel zonde voor Ajax precies. Had liever een Engelse tegenstander gezien.
 
ElPhenomeno
 
2
8 april 2019 om 16:03
Eens. Ik zal spelers als De Ligt, Ziyech, Frenkie, Tagliafico en misschien zelfs Onana gewoon in de basis zetten bij Juve. Bentancur, Khedira, Can, Mandzukic, Bernadeschi, Cancelo, Cuadrado, De Sciglio en Spinnazola vind ik alles behalve wereldtop. Ronaldo is buitencategorie, Chielini hoort bij de beste op zijn positie. Bonucci, Pjanic, Matuidi, Sandro en Dybala kun je nog als wereldtop berekeken. Al spelen de laatste 2 dit seizoen als een natte krant. Maar we moeten Juve ook niet groter maken dan het is. Ik geef Ajax een goeie kans.
 
Benzema.
 
3
8 april 2019 om 16:13
Begrijpelijk als je de competitie wat spannender wil maken. Die spelers zijn geen wereldtop nee, maar wel gewoon beter dan de Ajacieden op hun positie.
 
Zytto34
 
0
8 april 2019 om 16:35
Tja Blind is linksbenig en staat links in het centrum hetzelfde geldt voor Chiellini. De Ligt is rechtsbenig en staat rechts in het centrum en dat geldt ook voor Bonucci. Frenkie is de middenvelder die het dichtst bij de verdediging en dat geldt ook voor Matuidi. Dus mijn vergelijking lijkt me gewoon terecht toch? Trouwens gebruikte ik de opstelling van Bianconeri hier iets boven. Die weet meer van Juventus dan ik.
 
Capis
 
4
8 april 2019 om 16:38
@el Phenomeno: Op welke plek zou de Ligt dan staan al sik vragen mag? Ja het is een mega talent en ook ik ben groot fan van hem. Maar zou echt niet zomaar Chielini of Bonuci er voor hem uithalen. De spelers die jij nu allemaal opnoemt zitten dan ook voornamelijk op de bank bij Juve.. en dat is toch wel een erg luxe bank om te hebben als je die vergelijkt met die van Ajax... Khedira is trouwens in zijn rol ook gewoon nog steeds 1 van de beste. En ook Mandzukic is een top spits. Niet sierlijk ofzo maar wel echt een geweldenaar. Frenkie zie ik niet direct als beter dan een Pjanic of Matuidi bijv. Tagliafico ook zeker niet verder dan een Sandro en Spinnazola. En op welke plek zou Ziyech moeten staan bij Juve? sterker ik denk dat Ziyech nooit bij een club van dit niveau gaat komen. Zytto: Dat komt alleen toevallig omdat hun sterkste been is. Maar kwa type spel is het meer zoals ik het aangeeft. Plus Schone staat bij Ajax toch nog steeds het dichtst op de verdediging?
 
ElPhenomeno
 
0
8 april 2019 om 17:08
Ik vind de Ligt gewoon beter dan Bonucci. Die vind ik allang niet meer zo goed als aantal jaren terug. Vorig jaar bij Milan ook vaker drama dan goed spelen. Frenkie zal ik altijd opstellen bij Juve, omdat ik het huidige middenveld van Juve totaal niet creatief vind. Met Matuidi, Can en Khedira staan er meer vechters en gaten lopers dan creatieve spelers. Je kan toch prima met Frenkie, Pjanic en een Matuidi op het middenveld spelen? Ziyech vind ik beter dan Bernadeschi. Die heeft nauwelijks rendement. 2 goals is gewoon te weinig. Denk dat Ronaldo het heerlijk vind om met zon speler als Ziyech te spelen. Durft risico's te nemen, geeft steekpasses en heeft een goeie voorzet. Buiten Pjanic en Dybala zijn er weinig spelers van Juve die Ronaldo in stelling brengen.
 
Zytto34
 
0
8 april 2019 om 21:29
Ik vergeleek het meer qua positie, maar snap je punt. Frenkie en Schone staan ongeveer even hoog, maar Frenkie zakt wel altijd terug naast Blind en De Ligt in balbezit en dan staat Schone hoger.
 
FcExclusief
 
7
8 april 2019 om 13:18
Voor Ajax is het gewoon zaak om ten alle tijden het eigen spel te blijven spelen en niet in de verleiding komen om Juventus anders aan te pakken. Dat is volgens mij de fout die Atletico maakte, dat vooral door henzelf en het goede spel van Juve niet in het ritme kwam en geen schim was van het elftal in Madrid. We zijn minimaal gelijkwaardig in balbezit tegen Juventus, dus die kansen komen er vanzelf.
 
JulesArts
 
6
8 april 2019 om 13:26
En wat mag dan wel het “eigen spel” zijn?
 
FcExclusief
 
16
8 april 2019 om 13:39
Druk zetten op de bal, positiewisselingen op het middenveld en aanval, je niet laten opsluiten door de tegenstander en het directe spel naar voren bij de omschakeling. Dat laatste is echt dankzij Ten Hag erin gekomen. Zodra Ajax in balbezit komt, staat Ajax 9 van de 10 keer beter in positie dan de tegenstander.
 
JulesArts
 
5
8 april 2019 om 13:44
En je denkt niet dat Juventus in de eerste uitwedstrijd denkt laat ze maar komen en dan via de counter gaat spelen? Wat in strijd is met die zogenoemde positiewisseling..
 
FcExclusief
 
3
8 april 2019 om 14:06
Ze mogen het best denken hoor, laat ze het maar proberen
 
El Barto
 
0
8 april 2019 om 14:46
Dat zit er wel in, das weer de uitdaging voor Ajax, om de trage verdediging goed uit te testen.
 
V-Watcher
 
2
8 april 2019 om 15:13
Vind dat zo denigrerend, ze zijn niet de snelste maar dat weet iedereen al ruim 10 jaar en nog steeds is er geen ploeg geweest die dat effectief kan bespelen en dan denk jij dat Ajax het wel even gaat doen. Die trage verdediging blijft gewoon staan waar die staat en Khedira gaat er met zijn kont tegenaan staan, Matuidi gaat als loper allen gaten dichtlopen en Pjanic gaat het spel verdelen. Ajax gaat geen ruimte krijgen tegen Juve zoals Real wel deed, de spelinstelling is zoveel anders.
 
Fritsie81
 
1
8 april 2019 om 15:22
De kracht van Atletico ligt ongeveer hetzelfde als bij Juve. Veel duelkracht, vlijmscherp voor de goal en niets weggeven. Juve heeft alleen nog iets meer klasse spelers en zoveel ervaring. Ajax kan alleen maar winnen op de Ajax manier. Combinatie voetbal, uit de duels blijven. Hopen op een strenge scheids en scherpte voor de goal (net als in Madrid).
 
ajax073
 
15
8 april 2019 om 13:20
Ajax moet gewoon met veel lef spelen. In principe hebben we niets te verliezen, want als deze pot 10 keer gespeeld wordt dan wint Juventus hem negen keer. Dus gewoon lekker voetballen zonder angst, en hopen dat we net zo kunnen pieken als in voorgaande CL-wedstrijden. In het slechtste geval kun je dan met een opgeheven hoofd de CL verlaten
 
Japie_Krekel
 
5
8 april 2019 om 13:24
wat Ajax wel mist tegen Juventus is aanvallende impulsen op de rechterflank. Ziyech trekt standaard naar binnen en Veltman kan zich in een tegenstander vast bijten maar heeft niet de snelheid om op die flank veel mee op te komen, waardoor de linksback en linkermiddenvelder van Juve geen directe tegenstander hebben op rechts en constant mee kunnen opkomen voor de voorzetten. pas rond de 16 komen ze Veltman tegen die dan constant 1 op 1 komt te staan met deze spelers misschien is het handig om Neres op rechts te zetten deze wedstrijd, die heeft dat wel. aan de linkerkant heb je toch Tagliafico staan die wel de hele flank daar kan bestrijken. dan zet je Ziyech centraal neer en laat je Vd Beek spelen in een soort vrije rol vanaf links
 
Rochus
 
5
8 april 2019 om 13:31
Ik dacht hetzelfde als jou, behalve om een andere reden. Ronaldo maakt steeds minder vuile meters, ik had graag willen zien of hij steeds achter Mazraoui aan had gehold of dat het middenveld dit had moeten oplossen, waardoor Ajax daar een man meer had gehad. Ik hoop in ieder geval dat Veltman wel mee gaat opkomen.
 
Japie_Krekel
 
0
8 april 2019 om 13:52
@rochus dat is ook zo inderdaad. Mazraoui had juist in deze wedstrijd een belangrijke rol kunnen vervullen maar als je tactisch wat positiewijzigingen doorvoert in je opstelling kan je dit wel oplossen
 
SilverHaze
 
1
8 april 2019 om 14:10
@rochus Inderdaad, Mazraoui doet verdedigend niet alles goed, maar hij is tot nu toe een plaag voor elke ploeg geweest omdat hij overal heen loopt en echt heel makkelijk kan voetballen. Heerlijke speler en tactisch een sterk wapen. Ik denk wel dat Juve organisatorisch te goed is voor dergelijke trucjes. Het is woensdag aan Veltman om de grootste rat van de Europese velden te worden. Helemaal slopen die gasten.
 
FcExclusief
 
9
8 april 2019 om 13:42
Jij hebt het hele seizoen volgens mij niet zitten opletten. Ziyech begint vanaf rechts.. Na 90 minuten hebben Neres, Tadic, Mazraoui/veltman, vd Beek en Ziyech ongeveer evenveel op rechts gestaan. Die gasten wisselen onderling net zo makkelijk van positie, als dat David Neres z'n vrouwtjes versiert op instagram
 
Japie_Krekel
 
1
8 april 2019 om 13:47
@fcexclusief ik heb Ajax wel gevolgd en ze wisselen veel van positie maar op het moment dat Ajax aanvalt staan ze vaak allemaal in het centrum. op dat moment kan je bij balverlies nu wel gelijk een gevaarlijke counter van Juve verwachten die op rechts begint en Veltman heeft niet de snelheid om met veel ruimte in zijn rug te spelen en zo een tegenaanval er snel uit te halen. ik zou Neres op rechts zetten, die geeft een back altijd een lastige dag omdat hij ook de ruimtes induikt zonder bal en constant dreigend is in de 1 op 1 met zijn snelheid. Juve weet ook wel dat zo een Ziyech stijf links is en toch niks anders kan doen dan naar binnen komen als hij op rechts staat
 
FcExclusief
 
2
8 april 2019 om 13:59
Zo zie ik dat totaal niet. Je moet de angel niet uit het spel van Ajax halen en Veltman is een kind van de club. Die speelt niet anders dan met veel ruimte in zijn rug, dus daar maak ik mij allerminst zorgen om. Schöne speelt hierin ook een belangrijke rol, doordat hij op dat soort momenten heel slim positie kiest. Aan kwetsbaarheid bij balverlies doe je niks aan, dat is iedere ploeg. Maar bij Ajax is de omschakeling één van de wapens geworden. Ook snap ik niet helemaal hoe je erbij komt dat ze bij Ajax altijd allemaal in het centrum staan. Dat zie ik namelijk zelden.
 
Japie_Krekel
 
0
8 april 2019 om 14:54
@fcexclusief niet altijd maar vooral een Ziyech en Tadic trekken toch het liefst naar binnen en zijn geen spelers die het spel breed houden zoals bv een Neres. het probleem is dat Mazraoui heel belangrijk was in de omschakeling met zijn voetballende vermogen en drive naar voren, waar Veltman weer een heel ander type verdediger is. die moet juist niet met ruimte in zijn rug gaan spelen want daar mist hij de snelheid voor en aanvallend brengt hij ook niet veel. ik zou zelf kiezen voor een diepgaande speler voor Veltman met snelheid en dan denk ik aan een Neres. die kan hem dan ook met zijn snelheid verdedigend ondersteunen en de gaten dicht lopen bij eventuele tegenaanvallen
 
Rochus
 
1
8 april 2019 om 13:28
Wordt weer een mooie avond. Alles Ajax zoals normaal in Europa speelt dan hebben ze toch wel een kans(je) op succes. Het begint toch al wel te kriebelen.
 
wehave
 
6
8 april 2019 om 13:32
Snap nog steeds niet wat er nou zo verrassend was aan real Madrid , zelfde met bayern. Je treft op het juiste moment deze twee ploegen Je moet het nog steeds doen natuurlijk en dat deden ze ook. Maar verrassend vond ik het absoluut niet. Als ze van juv winnen dan vind ik het wel verrassend.
 
Andres13
 
5
8 april 2019 om 13:33
Ik zie Ajax geen vuist maken maken tegen Juventus. Dit jaar gooien ze alles op de Champions League en dat was ook de reden van het aantrekken van Ronaldo. De Serie A is elk jaar een appeltje eitje en dit seizoen is het ook alweer gespeeld dus snap wel dat ze een keer een Europese prijs willen winnen. Ajax heeft altijd een kans en heeft zeker een goed team, alleen hebben ze het geluk gehad clubs te treffen die uit vorm waren (o.a. Benfica, Bayern en Real). Ik heb wel bewondering voor de Europese prestaties laat dat duidelijk zijn, maar Juventus is een maatje of 2 te groot.
 
AnandThakur
 
1
8 april 2019 om 13:52
Ik hoop ontzettend hard dat je gelijk hebt. Laten we eerlijk zijn, Atlético wist thuis ook 2-0 te winnen van Juve. En het is nou ook niet zo dat Ajax veel onder doet voor Atlético
 
Andres13
 
10
8 april 2019 om 14:12
Hoogmoed komt voor de val
 
Maugaza
 
0
8 april 2019 om 14:19
Absoluut met je eens. Ligt er natuurlijk ook aan hoe Juventus deze wedstrijd in gaat en met welk ' strijdplan'. Ajax maakt echt wel een kans om te winnen aankomende woensdag..
 
4Ever4Ajax
 
4
8 april 2019 om 13:50
De kans is erg klein dat we doorgaan tegen Juventus, maar een kans houd je altijd! Als Juventus zijnde kan ik het me voorstellen dat je Ajax juist niet had willen loten, omdat eigenlijk iedereen ervan uitgaat dat 'je wel even wint'. Kortom, doorgaan voor Juve zal worden verwacht. Dat voetbalt altijd anders dan dat ze bijvoorbeeld de 2e wedstrijd wel keihard aan de slag moesten. Ben dan ook heel erg benieuwd naar overmorgen, hopen op in ieder geval een heerlijke wedstrijd!
 
Maugaza
 
0
8 april 2019 om 14:18
Niet mee eens, Ajax staat niet voor niets in de kwartfinale van de Champions League, de kans is niet klein maar ook niet groot om door te gaan. Ik denk dat het een 50/50 verhouding zal gaan zijn.
 
Gerardovic
 
2
8 april 2019 om 13:52
Nou vooruit, nog 1 keer dan want al dat nagepraat hier van elkaar word ik niet goed van. Juve heeft geen geweldige ploeg, grotendeels (te) oud en dus ook duidelijk over the hill. Dat real “zo goed” speelde thuis tegen atletico had meer te maken met de instelling van atletico dan het spel van juve. Enige wat atletico gedaan heeft in Turijn is achteruitlopen en dan wordt het wat makkelijker voetballen allemaal. In Madrid was het namelijk een compleet ander verhaal. Ajax gaat honderd procent zeker vol druk geven en vooruit spelen en daar gaat juve ontzettend veel problemen mee krijgen. Ajax is in eigen huis en champions league ontzettend sterk. Ronaldo mag ook meedoen, geen probleem. Zeker weten een geweldenaar maar ook hij is toch echt wel op zijn retour inmiddels. Scoorde dan wel drie keer tegen atletico maar verder niet veel van gezien. Waar hij eerder ook redelijk dominant was in het meevoetballen wacht hij nu alleen maar af. En dan kan hij woensdag lang wachten want de bal gaat gewoon niet bij hem komen. Ajax klapt er volop en juve gaat er zeker in Amsterdam aan met een nulletje of drie. Lach nu allemaal maar en let woensdag maar goed op, wordt weer een historische wedstrijd waar de Ajacieden met hun enorme intrinsieke motivatie om aan de hele wereld te laten zien hoe goed ze wel niet zijn gewoon weer zegevieren.
 
Juveitalia
 
3
8 april 2019 om 15:16
Ik verwacht een mooie wedstrijd. Als juventus ajax niet onderschat, dan moet het goed komen. Ik denk dat het 2-0 gaat worden, maar niks is zeker. Gewoon georganiseerd spelen, dan kom je niet in de problemen.
 
eerlijkefan
 
0
8 april 2019 om 15:38
Ik ben zelf niet overtuigd van de kwaliteiten van Bernadesci. Hij rent en vliegt alle kanten op en is erg energiek op het veld maar er zit niet echt een idee achter
 
ElPhenomeno
 
0
8 april 2019 om 16:06
Daarnaast is 2 doelpunten maken ook gewoon veels te weinig voor een rechtsbuiten. Ziet der dreigend uit, maar rendement is toch vrij pover. Maar met Costa is dat precies hetzelfde.
 
4231breed
 
2
8 april 2019 om 16:31
Het is niet de vraag of Ajax gaat winnen, maar met hoeveel Ajax gaat winnen. Ajax kan zich aanvallend meten met de Europese top. Ik ben zo trots op mijn cluppie. Nu die andere twee clubs het laten afweten, moet Ajax maar weer de punten ophalen. Ajax zet Nederland gewoon weer even op de kaart, heerlijk!