Ajax neemt Labyad voor miljoenen over van FC Utrecht
Maandag, 14 mei 2018 om 16:33

Zakaria Labyad maakt de transfer van FC Utrecht naar Ajax, zo melden de Amsterdammers via de officiële kanalen. De aanvallende middenvelder van de Domstedelingen tekent een contract voor vier jaar in de Johan Cruijff ArenA. Labyad had een tijd terug al een mondeling akkoord met Ajax en na de medische keuring is de langverwachte deal eindelijk afgerond.

De transfersom van de Marokkaans international, die nog tot medio 2020 vastlag bij Utrecht, zou volgens onder meer De Telegraaf kunnen oplopen tot ruim zeven miljoen euro middels bonussen. Labyad wordt al langer aan een overgang naar Ajax gelinkt, mede door zijn verleden met Erik ten Hag. De trainer van Ajax werkte bij Utrecht al samen met Labyad.

Labyad is afkomstig uit de jeugdopleiding van PSV en speelde in totaal 45 competitiewedstrijden in de hoofdmacht van de Eindhovenaren. Labyad vertrok in 2012 naar Sporting Portugal, maar kende daar geen succesvolle periode; de Portugezen verhuurden hem aan Fulham en Vitesse. Bij Utrecht is Labyad in anderhalf jaar tijd tot 56 wedstrijden gekomen, waarin hij 19 keer scoorde en 15 assists afleverde.

De international is de derde aanwinst van Ajax, na de komst van Perr Schuurs en Hassane Bandé. Eerder gaf Labyad al aan trots te zijn om in verband te worden gebracht met de Amsterdammers: "Natuurlijk is dat zeer eervol, maar ik wil me nog niet bezighouden met een transfer. Op dit moment wil ik me focussen op de play-offs en zorgen dat we Europees voetbal halen", benadrukte hij.

"Met Ajax waren we al enige tijd in onderhandeling over de transfer van Zakaria. Die onderhandelingen zijn vorige week in een stroomversnelling terechtgekomen en inmiddels succesvol afgerond", zegt directeur voetbalzaken Jordy Zuidam op de site van Utrecht. "Het boek dat FC Utrecht en Zakaria Labyad samen hebben geschreven is een succesverhaal geworden. Daaraan hopen we deze week een mooi, passend hoofdstuk te kunnen toevoegen", verwijst Zuidam naar de play-offs voor Europees voetbal.

Meer nieuws
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
1
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
4
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (191)

 
justinajax14
 
247
14 mei 2018 om 16:35
Welkom bij Ajax!
 
CruijffStadion
 
147
14 mei 2018 om 16:41
Inderdaad welkom bij Ajax. Deze speler heeft al bewezen op jonge leeftijd het niveau van PSV prima aan te kunnen. Ik denk dat veel mensen niet begrijpen dat Ajax niet alleen nieuwe Ronaldihno's kan halen.
 
MarkBal
 
90
14 mei 2018 om 16:47
Inderdaad je moet ook gewoon spelers erbij hebben die wat ouder zijn. Maar ik denk dat er zeker nog wel wat rek in zit bij Labyad.
 
 
24
14 mei 2018 om 16:51
Hoezo rek ? Er zijn bij Ajax genoeg spelers die minder kwaliteiten hebben dan dat hij heeft. Het is alleen voor mij de vraag voor welke positie hij gekocht is.
 
dwiegman
 
87
14 mei 2018 om 16:52
Wat ouder? Labyad is pas 24 hoor zo oud is dat ook weer niet. Maar er zit nog zeker meer dan genoeg rek in labyad.
 
Rugu
 
54
14 mei 2018 om 17:04
Het hangt ook af met wat voor gedachte hij wordt aangetrokken. Om er maar even een cliché in te gooien vind ik Labyad typisch de klein voor het tafellaken en te groot voor het servet. Oftewel, hij is eigenlijk net te goed voor Utrecht en net niet goed genoeg voor een vaste waarde bij Ajax. Ik hoop in ieder geval dat hij het tegendeel kan bewijzen en dat het misschien iemand a la Schone kan worden. Want wie had van hem verwacht toen hij kwam dat hij in al die jaren nog zoveel aan Ajax zou toevoegen.
 
Riuajax
 
53
14 mei 2018 om 17:36
Want Ajax is zoveel meer tegenwoordig? Besef jij je wel dat Ajax al lang niet meer die club is van 25 jaar geleden en dat we niet veel beter zijn dan Psv en Feyenoord...
 
Constant kante
 
39
14 mei 2018 om 17:41
Rugu Iemand die op zijn 19e bij PSV al een bepalende speler was (hij speelde daar aan het einde zelfs als controlerende middenvelder), die is natuurlijk alles behalve een speler die 'te klein voor tafellaken, te groot voor servet' zou zijn. Die is gewoon een aanwinst voor Ajax. Zeker met deze spelersgroep natuurlijk. Ik voorspel dan ook dat Labyad binnen zes weken een vaste basisspeler is, die ook jij voortaan als eerste op het wedstrijdformulier zult zetten.
 
Weiss85
 
10
14 mei 2018 om 17:46
Ik hoop dat die voor Ajax voor de breedte is gehaald en niet voor op de plek van Ziyech! Zoveel centen komen ze met hem.
 
SpeedyAFC
 
16
14 mei 2018 om 17:47
@janssen Linksbuiten, op die positie zijn momenteel twee vacatures.
 
Scepticus38
 
23
14 mei 2018 om 19:16
@rugu Je schrijft: "het hangt ook af met wat voor gedachte hij wordt aangetrokken. Om er maar even een clichã© in te gooien vind ik Labyad typisch de klein voor het tafellaken en te groot voor het servet" Ik begrijp je probleem niet zo. Hetzelfde geldt nl. ook voor Ajax, die club is ook te klein voor het tafellaken en te groot voor het servet. Ajax is in de hoofden van haar supporters veel groter dan de club in werkelijkheid is. Dat blijkt volgens mij toch wel uit de resultaten van de laatste jaren. Labyad is gezien zijn leeftijd een prima speler voor Ajax, in die leeftijdscategorie komen spelers niet naar Ajax als ze over bovengemiddelde kwaliteiten beschikken en al helemaal niet voor 5 miljoen. En als ze wel komen worden ze binnen de kortste keren de tent uit gepest. Laat Ajax nu eerst maar een stabiele prestatie in de eigen competitie neerzetten en voor de verandering weer is een keer CL deelname afdwingen. Hoog van de toren blazen kan altijd nog, dat lijkt me op dit moment vrij ongepast. De neus ophalen voor een speler als Labyad kan Ajax zich helemaal niet veroorloven. Spelers die veel beter zijn halen hun neus op voor de Nederlandse competitie en al helemaal voor het salaris dat de club kan bieden. Ajax zal eerst een paar maal achter elkaar kampioen moeten worden en een constante prestatie moeten neer zetten in Europa. Wellicht dat de club dan weer wat aantrekkelijker wordt voor de betere spelers, op dit moment moet de club zelfs allee zeilen bij zetten om 18 jarige jeugdspelers binnenboord te kunnen houden. Daaruit blijk m.i. meer dan genoegzaam dat de grootheidswaanzin die sommige supporters tonen door hun neus ophalen voor spelers als Labyad, werkelijk helemaal nergens op is gebaseerd.
 
 
2
14 mei 2018 om 19:38
@speedyafc. Hadden ze voor deze positie al niet voor veel geld Jonhson en Bande behaald. Was het beleid niet we moeten zelf opleiden en waar nodig moeten we mensen voor die positie aantrekken. Dus nu hebben ze al 3 linksbuitens binnen 1 jaar gekocht voor in totaal 15 tot 20 miljoen. Waar is men van het beleid afgestapt ?
 
 
6
14 mei 2018 om 19:40
@riuajax. Als je naar deze eeuw kijkt (en we zijn al een tijdje onderweg) dan ben je juist niet heel veel beter dan psv maar juist iets slechter (gezien de titels)
 
Rugu
 
9
14 mei 2018 om 20:04
Constant kante, Ik hoop het van harte. Verder stel jij: ''iemand die op zijn 19e bij PSV al een bepalende speler was''. Labyad heeft in totaal 7x een wedstrijd bij PSV de volledige 90 minuten uitgespeeld. Dat noem ik geen vaste waarde. Een vaste waarde is in mijn optiek iemand die in principe altijd en elke minuut speelt. Neemt natuurlijk niet weg dat het in zijn PSV tijd wel gewoon een groot talent was. Labyad als eerste op het wedstrijdformulier weet ik niet, maar zou erg blij zijn als hij mij weet te overtuigen en een vaste waarde gaat worden.
 
Rugu
 
9
14 mei 2018 om 20:17
Ik bedoel tafellaken/servet in Nederlandse begrippen. In de Eredivisie is Ajax een tafellaken en Utrecht een servet, simpel. Verder ben jij continu bezig met mijn woorden te verdraaien. Heb ik ooit gezegd dat ik mijn neus ophaal voor Labyad? Als wij Labyad kunnen krijgen voor 5+2 miljoen vind ik dat een schappelijke prijs. Echter is het toch niet zo raar om vraagtekens te zetten bij dit soort transfers? Kijkend naar de laatste jaren waar Ajax ook uitblinkers uit de Nederlandse subtop weg kocht, zijn die nou allemaal zo succesvol geweest. Ik dacht namelijk ook dat Ajax met onder andere Sinkgraven en Gudelj goud in handen had, maar vielen/vallen ook tegen. Ziyech daarentegen kon wel doorgroeien naar het niveau waar Ajax naar streeft. Kortom, vooraf is het lastig in te schatten of iemand echt goed genoeg is. Dat is wat ik bedoel met tafellaken en servet, volgens mij miszeg ik daar weinig mee. Nogmaals, nergens suggereer ik ook maar dat ik mijn neus voor Labyad op haal. Ik vraag me alleen af of hij ooit een vaste waarde gaat worden. Gezien voorbeelden uit het recente verleden is mijn terughoudendheid niet geheel onterecht. Niet voor niks is hij recent afgetest door de scouting het gehele scoutingsteam van Ajax (zegt natuurlijk ook niet altijd alles). Ik ben dus blijkbaar niet de enige met twijfel.
 
JanNijhof
 
2
14 mei 2018 om 20:38
Ajax is de laatste jaren vooral de supermarkt voor kapitaalkrachtiger landen. Daarom veel transferwinst en elk seizoen in het begin punten aan het verliezen omdat de vacatures moeten worden opgevuld. Al onder FdB was er steeds sprake van een inhaalrace. Ook Europees kan alleen Ajax wijzen op resultaten, kenmerkend ook het kampioenschap van Jong. Ajax ligt dus m.i. wel degelijk voor op 010 en 040, ook zonder titel. Ladyad is bij Vitesse en vooral Utrecht nuttig gebleken, zonder te schitteren. Ik denk dat in de eigen kweek spelers rondlopen die al snel gelijkwaardig kunnen blijken, meer potentie hebben en tiekomstige transferwinst bieden. Dat zou Labyad in de weg kunnen staan.
 
Royal Bennie
 
7
14 mei 2018 om 17:46
Ik mag hopen dat hij meer brengt dan aissatti. Die zat ook in de jeugd van PSV maar Labyad is nu wel verder qua niveau
 
eenopinie
 
6
14 mei 2018 om 21:06
Aisatti is medeverantwoordelijk voor een kampioenschap. Meer brengen is praktisch onmogelijk.
 
MoEnnogwat
 
14
14 mei 2018 om 18:51
Jongens, jullie twijfelen voor niks. Deze jongen is zeer volwassen in zijn spel, kan aanval in zijn eentje opbouwen en afmaken. Soms staat hij op en neemt de team op sleep touw als het moet. Hij heeft al jaren ervaring in eredivisie. Hij snapt het spelletje. Hij is goed in positiespel. Hij is goed in een op een duels. Hij is snel met de bal. Als laatste hij is nog jong, 2 a 3 jaar goed draaien bij Ajax en je maakt winst. Dus hij is zeker een aanwinst.!!!
 
ModricMagic
 
129
14 mei 2018 om 16:35
Mensen zeiken al gelijk maar ik kijk wel hoe hij gaat spelen bij Ajax hopelijk gewoon goed want het is best een goeie speler.
 
YoeriCFC
 
27
14 mei 2018 om 16:43
Ik vond hem in het begin van 13/14 bij PSV geweldig en in potentie veel meer ogen dan Depay bijvoorbeeld! Nu, weet ik niet eens meer zeker of hij van meerwaarde kan zijn voor Ajax. Ik vind hem echt niet meer van een dusdanig niveau dat Ajax echt wat aan hem heeft! Maar ik ben benieuwd, misschien wordt t wel wat!
 
est-1913
 
61
14 mei 2018 om 17:22
Labyad is geen Bakkali, he.
 
YoeriCFC
 
49
14 mei 2018 om 17:35
Oeh nee.. Je hebt helemaal gelijk.. Ik heb totaal de verkeerde voor me! Hahaha jezus wat dom
 
-NEC-
 
23
14 mei 2018 om 16:44
Denk niet dat hij daar past. Bij Utrecht blonk hij vrij vaak uit met doelpunten en acties op de counter in de diepte. Bij Ajax heb je die diepte haast niet, want die spelen 80% van iedere wedstrijd op de helft van de tegenstander. Ook speelt Labyad bij Utrecht in een totaal ander systeem en speelwijze. Het is wel een goede speler, maar betwijfel wel of hij bij Ajax past en mee kan in een andere rol. Ook had hij vaak dienende spelers achter zich bij Utrecht. We zullen zien, maar ik ben vooralsnog een beetje sceptisch. Vind 7 miljoen ook wel erg veel geld voor hem.
 
FcGrun050
 
35
14 mei 2018 om 16:58
7 miljoen vind ik best meevallen voor een van de, misschien wel de, steunpilaar van Utrecht. Hij is nog maar 25. Als we van de ideale situatie vanuitgaan, mocht hij twee seizoenen goed presteren, dan hou je er zeker nog verkoopwaarde aan over. Dan kan je zeker de dubbele of meer vragen.
 
Rugu
 
55
14 mei 2018 om 17:13
5 miljoen vast en 2 miljoen variabel. Als Ajax die 2 miljoen moet betalen dan heeft hij aan dusdanige prestaties voldaan dat hij die 7 miljoen wel waard was.
 
Constant kante
 
7
14 mei 2018 om 17:43
... plus een doorverkoop percentage!
 
Bossie
 
6
14 mei 2018 om 17:43
Misschien daar door wel een leuke speler in Europees verband, waar Ajax niet altijd op de helft van de tegenstander speelt.
 
Dollarson
 
1
14 mei 2018 om 17:44
Wat zijn die voorwaarden dan precies voor het variabele bedrag?
 
UUUU
 
6
14 mei 2018 om 18:30
De 7 miljoen moet je in perspectief plaatsen. Een groot deel gaat naar labyad zelf, die heeft destijds zijn contract bij sporting afgekocht en toen afspraak gemaakt met FCU dat hij deel zou krijgen. Die verdiende veel meer dan het salarisplafond bij de FC (2,5 ton) en zo kwamen ze elkaar tegemoet
 
 
2
14 mei 2018 om 19:43
Maar hij kost ajax nog steeds 5 tot mogelijk 7 miljoen. Het is alleen de vraag wat utrecht er aan over houdt.
 
XAJAcfa
 
13
14 mei 2018 om 16:48
Ik ben wat sceptisch maar je moet iedereen een kans geven dus bij deze. Overigens ben ik niet sceptisch over zijn voetbalkwaliteiten en ook niet zijn mentaliteit, beide heeft hij bij Utrecht al aangetoond te hebben maar ben bang dat hij als lieverdje van de trainer echt betere talenten zoals Van Beek, Mazraoui uit de basis verdringd omdat de trainer hem gehaald heeft. en wat als nu de trainer nog voor oktober de laan uit is na een CL voorronde die slecht is gelopen... tja dan moet Vd Sar en Overmars iemand slachtofferen en dat wordt Ten Hag tenzij hij het goed doet dan zijn ze zijn vriendjes....
 
Nick_10
 
9
14 mei 2018 om 17:47
Labyad is echt een veel betere voetballer dan mazraouri dus dat zou je niet erg moeten vinden
 
Constant kante
 
9
14 mei 2018 om 17:48
Xajacfa Mazraoui is een 'beter talent' dan Labyad? Sorry hoor, maar Mazraoui is twintig. En speelde net, wat, een handvol wedstrijden voor Ajax. Waarin hij vooral voldeed als rechtsback. Labyad was op zijn 17e basisspeler bij Psv. Eerst als linkerspits, later, toen Cocu de coaching had overgenomen van de ontslagen Rutten, als controlerende of als aanvallende middenvelder. Dus die zat, toen die 20 was, al met zijn dikke reet in Portugal. Zover is Mazraoui dus nog lang niet. Sterker, op zich moeten we eerst nog maar eens afwachten og Mazraoui zich wel tot vaste basisspeler van Ajax ontwikkelt. Dus nee, Labyad staat 'het talent' Mazraoui niet in de weg. Sowieso, ik denk niet dat Mazraoui in aanmerking komt voor plekken op de linkervleugel of als aanvallende middenvelder/nummer tien. Dus dat in de weg lopen dat is op zich al zo goed als onmogelijk.
 
Busi
 
4
14 mei 2018 om 18:04
Ja ik vind dat hij positief is ontwikkeld en zijn statistieken spreken voor hem!
 
 
2
14 mei 2018 om 19:44
Zijn statistieken zeggen ook dat hij het nog nooit ergens voor langere tijd goed heeft gedaan. Het is maar hoe je de statistieken leest.
 
-Riciotto-
 
1
14 mei 2018 om 18:20
Is dat het niveau wat Ajax moet nastreven? En best goede speler?
 
Sanderr
 
67
14 mei 2018 om 16:36
Labyad is een prima versterking, kan op aanvallend middenveld en linksbuiten uit de voeten en op beide posities zal waarschijnlijk iemand vertrekken (ziyech en Kluivert), ik ben blij met zijn komst in ieder geval!
 
Quirento
 
41
14 mei 2018 om 16:38
Heeft bovendien bij PSV al laten zien dat hij het niveau van een topclub aankan. Minder dan Ziyech natuurlijk maar zeker een nuttige aankoop.
 
RyanBabel8
 
16
14 mei 2018 om 16:35
In eerste instantie goed voor de breedte en later hopelijk voor de eerste 11.
 
-NEC-
 
31
14 mei 2018 om 16:45
Voor (max) 7 miljoen vind ik een breedte speler wel heel erg duur.
 
memphisdepay
 
8
14 mei 2018 om 16:55
Inderdaad. Maar je mag er toch vanuit gaan dat Labyad de opvolger van Ziyech wordt.
 
Gaalmeister
 
34
14 mei 2018 om 16:55
Dat is de nieuwe markt, Kristensen en Cassiera werden voor 5.5 gehaald... nog geen bal geraakt in het eerste.
 
JasonRhijn
 
8
14 mei 2018 om 16:57
Betaal je gewoon tegenwoordig en daarnaast een prima speler om er bij te hebben. Heeft veel ervaring en speelt stabiel. Hij kent de Eredivisie en kan zich verder ontwikkelen in wellicht een Europees verband. Vind je negatief en niet echt onderbouwend. Gewoon een goede aanvaller in de Eredivisie als je Neres en Kluivert hebt dan is Labyad en Bande prima vervangers.
 
-NEC-
 
3
14 mei 2018 om 17:02
Gaalmeister, nieuwe markt of niet, dan hoef je het nog niet zomaar even op tafel te gooien. Zeker voor spelers die het niveau helemaal (nog) niet aan kunnen.
 
Sanderr
 
27
14 mei 2018 om 17:14
Labyad heeft 14 goals en 8 assists bij een subtopper, waarom zijn mensen er zo heilig van overtuigd dat hij het niveau niet aankan?!)
 
-NEC-
 
6
14 mei 2018 om 17:22
Dat zegt ook helemaal niemand Sander, en dat is de discussie niet.
 
Sanderr
 
27
14 mei 2018 om 17:45
Jij zegt het letterlijk boven mijn laatste bericht of ben ik nou gek? ?? bovendien doel ik op meerdere mensen in dit topic die allemaal aankaarten dat Labyad veel te slecht is voor Ajax, ik heb echter wel vertrouwen in hem opzich, vind het een goeie speler.
 
RyanBabel8
 
1
14 mei 2018 om 17:49
Ik hoop op dezelfde uitwerking en wellicht nog beter zoals bij Schöne.
 
Constant kante
 
8
14 mei 2018 om 17:51
Sanderkoevoets Nog los van wat Labyad bij Utrecht presteert en presteerde, dat mensen kennelijk totaal niet weten, of zijn vergeten, dat Labyad amper zes jaar geleden nog gewoon basisspeler was van Psv, dat vind ik echt opvallend. Men roept maar wat hier op VZ, van dat Labyad een middelmatige speler is, die hooguit als breedtevulling mag dienen, maar dat slaat als je hem zes jaar terug had zien spelen echt totaal nergens op.
 
RobinSchmalbach
 
5
14 mei 2018 om 18:02
Constant kante wat zegt het dat hij 6jaar geleden basisspeler was bij PSV ? Helemaal niks. Je kan het ook zo zien dat hij dus in de afgelopen 6 jaar niet bijster veel beter is geworden vind ik. Labyad vind ik een prima speler maar denk niet dat hij het niveau heeft wat Ajax nastreeft. Volgens mij wilde niemand hem echt hebben behalve th.
 
SanMarcos
 
5
14 mei 2018 om 18:03
@constante En jij lijkt even vergeten dat hij daarna in zijn carrière veel minder gepresteerd heeft waardoor Utrecht hem transfervrij op kon halen nadat hij een halfjaar nergens onder contract stond.
 
Nico50
 
2
14 mei 2018 om 18:04
Tsja zes jaar geleden. Dat is geen garantie voor het heden. Hij is in Portugal mislukt en kon ook geen potten breken in Engeland en bij Vitesse. Ik denk haast zeker te weten dat hij zijn transfer ook alleen maar te danken heeft aan het feit dat zijn oud-trainer nu bij Ajax zit. Maar bij Utrecht speelde hij goed dus laten we eerst hem maar eens aan het werk zien en dan pas oordelen.
 
ninjakai
 
1
14 mei 2018 om 18:13
@constant kante zes jaar geleden maakte Ajax de dienst uit in se eredivisie en haalden ze stelselmatig PSV in om het kampioenschap te grijpen. Die Labyad was dus niet goed genoeg voor Ajax.......
 
RyanBabel8
 
3
14 mei 2018 om 18:17
Een paar jaar geleden was Bazoer het talent van Ajax, net als Riedewald en Tete. Iets met resultaten uit het verleden....
 
FR_JC
 
5
14 mei 2018 om 18:36
@ Constant kante Je weet toch inmiddels wel dat de meeste mensen niet verder kijken dan hun eigen club of dat ze van spelers van 6 jaar geleden niets af weten want toen speelde se zelf.nog met blokken ????
 
-NEC-
 
0
14 mei 2018 om 18:53
Daar heb ik het over Kristensen en Cassiera... ik refereerde ook naar de reactie van Gaalmeister.
 
cabinessence
 
7
14 mei 2018 om 19:13
"zes jaar geleden maakte Ajax de dienst uit in se eredivisie en haalden ze stelselmatig PSV in om het kampioenschap te grijpen." Ajax werd tussen 2004 en 2011 geen enkele keer kampioen. Dat vind jij "stelselmatig het kampioenschap grijpen"?
 
PSVchelseaboy
 
19
14 mei 2018 om 16:35
Leuke speler wel een slag minder dan Ziyech.
 
Janta
 
39
14 mei 2018 om 16:40
Frenkie is de vervanger voor Ziyech en niemand anders.
 
Wally_
 
35
14 mei 2018 om 16:47
Frenkie is vervanger van lasse schone
 
ModricMagic
 
11
14 mei 2018 om 17:11
Liever een echte CVM en dan daarvoor Vd Beek en Frenkie.
 
JasonRhijn
 
10
14 mei 2018 om 16:58
Wordt een andere middenvelder gehaald. Labyad is voor de breedte kan zowel middenveld als buitenkant. Kluivert zal vertrekken en we moeten spelers hebben die er staan in de stabiele zin.
 
lausho
 
10
14 mei 2018 om 17:16
Moeten helemaal geen middenvelder halen, maar vooral de opleiding gebruiken, Matusiwa en Mazraoui bevestigen dat de laatste weken maar weer eens. AM 1: Frenkie de Jong, Sinkgraven, Pasquali, Jensen AM 2: Siem de Jong, Schone, Ekkelenkamp, Dani de Wit VM: Donny van de Beek, Eiting, Matusiwa Met Matusiwa heb je een echte mannetjeputter erbij op het middenveld, Siem de Jong brengt in mijn ogen veel meer balans in de ploeg met druk zetten, rendement, positiespel en ook gewoon simpelweg duelkracht, mentaliteit en inzet. Van Frenkie en Donny wordt meer creativiteit verwacht nu en dat past ze ook beter, Siem de Jong kan onder andere Donny ontlasten met enkel lopen. Eiting verdiend meer kansen, Schone is de perfecte 12de man en Sinkgraven (pas 22), is als hij weer fit is vooral een creatieve middenvelder in mijn ogen en dan komen de volgende middenvelders er alweer aan die ook ruimte en perspectief moeten krijgen. Gravenberch en Unuvar volgen hier alweer kort op, zijn er nu al bijna klaar voor.
 
lausho
 
5
14 mei 2018 om 17:36
Ja daar vind ik hem het meest van waarde, vooral zijn afstandschot is een wapen en hij is net als Siem de Jong meer een teamspeler als VM verloor hij te vaak een simpele bal. Je moet ook dynamisch spelen, dan weer Donny laten inschuiven, dan weer Frenkie en dan weer Siem. Geen echt vaste plekken, liefst zie ik Siem ook soms in de spits opduiken en Dolberg naar de flanken. Dat soort dynamiek moet je hebben in je elftal.
 
Iseldiroed
 
6
14 mei 2018 om 18:18
Iemand met verstand van zaken. Top! Wel als opmerking dat siem nog niet op zijn oude niveau is. Die 'oude' siem is absoluut een meerwaarde. Bij sinkgraven telt ook mee hoe hij uit de constante stroom van blessures is gekomen. Is er nog veel van over zeg maar. Schone kan wat mij betreft op amc/mc en vmc. Maar als hij op amc staat dan moet de andere mc/amc veel snelheid hebben om schone te ontlasten
 
Sulejmanii
 
25
14 mei 2018 om 16:36
Welkom, handige speler om erbij te hebben.. ??
 
BoubkerC
 
5
14 mei 2018 om 16:36
Hmmm, een vervanger voor Ziyech... Nu nog een vervanger vinden voor Schone en een waardige middenvelder naast Beek/Jong?
 
NL_Modric
 
12
14 mei 2018 om 16:39
Ik denk dat het wordt: Schone/eiting, Labyad/de Jong, vd Beek/de Jong. Alle 3 de posities dubbel bezet, met daarachter nog de talenten uit Jong. Al hoop ik dat we Siem nog van de hand doen.
 
Lunny
 
13
14 mei 2018 om 16:49
Ik verwacht Labyad op de vleugel en F de Jong op de plek van Ziyech
 
memphisdepay
 
6
14 mei 2018 om 16:57
Je gaat Labyad toch niet op de vleugel zetten. Daar heeft hij veel de snelheid niet voor en hij heeft ook te weinig diepgang. Ik denk dat hij gewoon op het middenveld gaat spelen.
 
NL_Modric
 
4
14 mei 2018 om 17:02
Inderdaad, uit nood zou het eventueel kunnen. Ik denk ook niet dat Ten Hag lang door wil blijven met 2 vleugels die naar binnen snijden. Dat komt het rendement van Dolberg ook niet ten goede.
 
martijnovic
 
6
14 mei 2018 om 17:08
Ik hoop dat ajax 442 gaat spelen met Kluivert en neres op de vleugels Frenkie en donnie centraal en dan mogen bande en labyad het uitmaken wie naast Dolberg gaat spelen.
 
lausho
 
10
14 mei 2018 om 17:19
Ajax heeft juist een type Siem de Jong nodig op het middenveld, no-nonsense voetballer, die we vorig jaar niet meer hadden na het vertrek van Klaassen. Van de Beek heeft die rol aardig ingevuld, maar hij kan mijn inziens veel meer aan de bal en kan deels (samen met Frenkie) de rol van Ziyech overnemen. Probleem bij Ajax is dat middenvelders mannetjes laten lopen, duels verliezen, slecht druk zetten en altijd maar een moeilijk bal willen geven. Siem de Jong doet gewoon wat het meeste rendement haalt en is een teamspeler, wordt echt hard gemist bij Ajax, iemand die anderen beter laat functioneren. Gebruik jeugdspelers, die zijn zeker niet minder dan het gros aan aankopen. AM 1: Frenkie de Jong, Sinkgraven, Pasquali, Jensen, Unuvar AM 2: Siem de Jong, Schone, Ekkelenkamp, Dani de Wit VM: Donny van de Beek, Eiting, Matusiwa, Gravenberch
 
j0rnnn
 
4
14 mei 2018 om 18:57
Nee hoor Siem is niet nodig. Ajax heeft parels nodig en geen kiezelstenen.
 
lausho
 
0
14 mei 2018 om 22:50
Je hebt ook spelers nodig die de parels doen bloeien, Siem de Jong dus, zou het team zoveel beter maken.
 
NL_Modric
 
15
14 mei 2018 om 16:36
Goede aankoop. Wunschtransfer voor Ten Hag en het geld blijft binnen Nederland. Beetje prijzig, maar Ajax kan het zich veroorloven.
 
wzawzdr
 
25
14 mei 2018 om 16:37
Iedereen verdient een kans! Ik hoop dat je gaat vlammen voor ons aller Ajax. Ik ben persoonlijk niet 100 procent overtuigd van zijn kwaliteit, maar ik laat me graag het tegendeel bewijzen.
 
jfisahebdien
 
27
14 mei 2018 om 16:37
Welkom, Zakaria! Het word hem niet gegund, vooral vanuit Eindhovense kant, maar potentie heeft ie zeker.
 
gilau
 
8
14 mei 2018 om 18:04
En dan nog geen week geleden zeggen: 'ajax? Helemaal niets van waar'. Ik blijf het een vervelende jongen vinden, blij dat hij niet terug is naar Psv.
 
grasveld7
 
8
14 mei 2018 om 18:23
Dus omdat hij het ontkent blijft het een vervelende jongen? Labyad kan dat ook zijn opgedragen door Ajax en of Utrecht omdat het nog niet was afgerond. Na vandaag is hij de 2e keuring goed door gekomen en was alles in kannen en kruiken, met andere woorden groen licht om het nieuws officieel naar buiten te brengen. Ik ben ook blij dat hij niet terug naar Eindhoven is gegaan, als hij het op zijn heupen krijgt kan die jongen zo ontzettend goed voetballen en zal dan zeker voor een topclub in Nederland een aanwinst zijn. De toekomst zal het moeten uitwijzen of hij voldoende stappen heeft gemaakt.
 
frietmet
 
3
14 mei 2018 om 18:28
Ik kan niet namens iedereen spreken vanuit Eindhovense kant, maar ik gun hem deze kans zeker wel. Ik denk ook dat ie die kans gaat pakken, prima speler met een goed schot en flink wat gif in zijn spel. Ik vond hem destijds bij PSV een veelbelovende speler, met veel potentie. De manier waarop hij is weggegaan, heeft veel kwaad bloed gezet in Eindhoven, maar dat had niks te maken met de voetballer labyad.
 
PSV1913-2013
 
12
14 mei 2018 om 16:37
Die maakt zich er niet populairder op in Eindhoven, hopen nu dat PSV Mason Mount van Vitesse over zal nemen. Een middenveld Hendrix-Ramselaar/Mauro Jr-Mount vind ik absoluut niks mis mee.
 
Sanderr
 
47
14 mei 2018 om 16:40
Wat interesseert Labyad het hoe populair hij in Eindhoven is? Hij is al jaren weg bij jullie. Mason Mount kan PSV dit jaar echt nooit betalen lijkt (denk sowieso niet dat Nederlandse clubs hem kunnen betalen, wellicht is huren een optie daarentegen).
 
Constant kante
 
6
14 mei 2018 om 17:57
Sanderkoevoets "wat interesseert Labyad het hoe populair hij in Eindhoven is?" Kennelijk zoveel dat hij, zelfs, dit seizoen nog zijn stinkende best deed om bij iedere gelegenheid te benadrukken hoeveel spijt hij heeft van de wijze waarop hij bij PSV is vertrokken, dat hij daarvan heeft geleerd en dat hij daar een wijzer mens van is geworden. En het interesseert hem kennelijk ook zoveel dat hij zelfs vorig jaar nog solliciteerde bij Marcel Brands. En wat denk jij eigenlijk dat Mason Mount zou moeten kosten dan, als 'psv hem niet kan betalen'? We hebben het toch over die jongen die snelheid en loopvermogen tekort komt maar die een geweldige trap heeft? Die jongen toch?
 
Sanderr
 
4
14 mei 2018 om 18:13
Wat Mason Mount moet kosten? Ik denk dat Chelsea voor een dusdanig getalenteerde jeugdspeler met Engels paspoort (zware waardevermeerdering voor Engelse clubs) en 3-jarig contract wel een miljoen of 20 wil zien eerlijk gezegd. Zijn statistieken dit seizoen (12 goals, 10 assists) tot dusver in de ED + play-offs zijn ook erg goed voor een 19-jarige middenvelder vind ik. Ik zou hem zelf graag bij Ajax zien en ik snap ook dat PSV'ers hem graag in Eindhoven zien maar ik vrees dat Chelsea hem niet laat gaan voor een bedrag wat onze ploegen zomaar even kunnen ophoesten. Hoe veel denk jij dat ze voor hem verlangen dan?
 
Constant kante
 
0
15 mei 2018 om 11:05
Sanderkoevoets Om heel eerlijk te zijn, ik heb echt geen enkel idee over wat deze jongen z0u moeten kosten. Vandaar dat ik schrik van jouw suggestie van 20 miljoen, en ik dus reageerde met 'hoezo kan PSV hem niet betalen'?, had dan eerder iets van 5-7 in gedachten. Vind hem zelf namelijk helemaal geen bijzondere voetballer. Fabelachtige trap, zeker, maar daarnaast vind ik hem een meevoetballertje. Maar misschien beoordeel ik hem niet goed. Hij is nog jong.
 
Vitessegek
 
3
14 mei 2018 om 16:41
Denk dat dat hem niet gaat worden want ze willen mount zover ik weet nog een jaar verhuren in een grotere divisie
 
Arnout108
 
3
14 mei 2018 om 16:45
Weet niet of Mount haalbaar is. De rest van het middenveld is trouwens wel van een lekker niveau hoor. Veel Jong talent en veel kwaliteit. Zou er toch graag nog een wat meer vervaren speler bij zien trouwens. Voetballend ziet het er inderdaad heel leuk uit maar ik weet niet of je wedstrijden wint met alleen Hendrix en een paar jonge creatieve spelers ervoor. Een ervaren speler die elke wedstrijd z'n mannetje staat en er een paar scoort is meer dan welkom lijkt me. Hoop stiekem dat we Van Ginkel eindelijk kunnen kopen maar mocht dat niet lukken dan een vergelijkbaar figuur.
 
gomes1psv
 
0
14 mei 2018 om 19:13
Toch heb ik een beter gevoel bij een Latijnse verrassing. Met een speler uit de subtop die al bekend is in onze competitie weet je vooraf vooral wat je er niet voor krijgt, of kun je dit tenminste redelijk inschatten. Bij jongens uit Zuid- of Midden-Amerika weet je in ieder geval wat je er wel voor krijgt. In ieder geval een behoorlijke dosis winnaarsmentaliteit en doorzettingsvermogen, doorgaans een behoorlijke techniek en niet zelden groeien ze door tot blikvangers of sterkhouders die in de toekomst zelden hun investeringswaarde teniet doen. Zeker bij duurdere opties uit de Eredivisie zie ik dat eerste en dat laatste te weinig. Bart Ramselaar en Adam Maher brengen PSV bijvoorbeeld per saldo veel minder dan Lozano en Pereiro (eveneens wisselvallig, maar ook even vaak beslissend). En ik vind Arias bij PSV een veel betere back dan Erik Pieters ooit was. Overigens bewijzen Strootman en Mertens dat het ook positief kan uitpakken en was Marcelo werkelijk een lachertje, maar per saldo denk ik dat een 20 tot 24-jarige latino een veiliger keuze is. Zeker ook omdat het doorverkoopperspectief aantrekkelijker is. Zelfs als het tegenvalt haal je je investering er wel uit door een transfer naar Spaanse middenmoot of zo; PSV is leeggelopen op Adam Maher en ik vraag me af of de investering voor Bart Ramselaar gedekt blijft als hij volgend seizoen geen verdere ontwikkeling doormaakt.
 
Psv-er!
 
8
14 mei 2018 om 16:37
Ziyech vervangen met Labyad is toch een enorme aderlating voor Ajax. Dit is wel het lot van de Nederlandse clubs al is het ironisch dat alleen Ajax meer zou kunnen betalen.
 
grasveld7
 
14
14 mei 2018 om 16:48
Waar staat dat hij Ziyech moet gaan vervangen? Volgens mij kan Labyad ook prima op de vleugels spelen en wordt Mount ook nog eens genoemd als versterking op het middenveld. Frenkie zal zeker een plek op het middenveld bij Ajax gaan krijgen, dus laten we eerst afwachten hoe de selectie eruit gaat zien over enkele weken voor we überhaupt gaan spreken over een vervanger van een speler niet nog niet eens weg is uit Amsterdam.
 
Bassie
 
6
14 mei 2018 om 16:59
Mount wordt enkel door de supporters genoemd, Ajax is daar niet concreet mee bezig. Is ook onbetaalbaar waarschijnlijk. Inderdaad is dit niet de vervanger van Ziyech, daar zal Frenkie voor komen. Of Schöne of Frenkie exact zijn plek overneemt valt nog te zien. Verwacht wel dat er nog een middenvelder bij zal komen, Ajax heeft geld om nog beter dan dit te halen.
 
memphisdepay
 
4
14 mei 2018 om 17:06
Grasveld7, Dat hij Ziyech gaat vervangen is logisch omdat hij gewoon te weinig snelheid heeft voor die positie en het natuurlijk ook een speler is die nauwelijks diepgang heeft. Bij Utrecht heeft hij nooit als links of rechtsbuiten gespeeld in ieder geval, dat deed hij bij Vitesse wel maar daar was hij veel minder dan op de plek waar hij bij Utrecht speelde. Daarnaast weet Erik ten Hag natuurlijk prima waar die jongen het beste kan spelen en ik denk dat hij in Labyad ook meer een speler ziet die in de as moet spelen. Frenkie de Jong is daarnaast helemaal niet verzekerd van een basisplaats dat zal nog hartstikke lastig worden voor hem. Labyad heeft meer scorend vermogen en is een zelfde type speler als Ziyech en van de Beek en Schone speelt hij er ook niet zo maar uit.
 
grasveld7
 
9
14 mei 2018 om 17:30
Haha Memphis hou toch op man, wat een onzin. Frenkie is niet zeker van een basisplaats volgend seizoen? Heb je hem wel ooit zien spelen.. Die gaat zeker wel een basis plaats krijgen, en terecht. Voor zijn blessure speelde die Frenkie ook alles en Schöne zal meer een reserverol gaan krijgen.
 
memphisdepay
 
3
14 mei 2018 om 17:48
Ja alles zo wat als centrale verdediger ja, alleen in het begin heeft hij Schone even op de bank laten zitten. Frenkie de Jong is een goede speler hoor maar jongens als van de Beek, Labyad en Schone zijn voetballend misschien wat minder maar die jongens scoren wel allemaal 10x per seizoen of beschikken over een uitstekende trap. Schone zet je echt niet zo maar op de bank want met zijn trap blijft hij gewoon een belangrijke speler.
 
grasveld7
 
4
14 mei 2018 om 18:11
Schöne heeft fysiek veel ingeleverd afgelopen seizoen, ik denk dat iedereen dat wel heeft kunnen zien. Daarom zie ik Frenkie op zijn favorieten plek starten en zal Lasse plaats nemen op de bank. Hij gaat vast en zeker nog genoeg speelminuten krijgen waarin hij belangrijk kan zijn, maar op basis van een goede trap ga je niet iemand een basisplaats ontnemen die gewoon weg de betere speler is. De Jong heeft dan ook niet voor niets bijgetekend en is Schöne na aankomend seizoen transfervrij. Frenkie is gewoon weg te goed voor op de bank.
 
993410
 
3
14 mei 2018 om 16:53
Gelukkig is het dan ook niet de vervanger van Hakim, Frenkie de Jong is een balvastere en betere opvolger van Ziyech. En met een duidelijk betere instelling.
 
lausho
 
1
14 mei 2018 om 17:07
Denk dat Labyad vooral Kluivert gaat vervangen en op LA ingezet zal worden met Bande, Labyad en Johnsen hoeven we niet meer op Justin te rekenen. Kunnen we het spelletje van Raiola net zo hard meespelen, de kansen voor Justin bij Ajax lijken zo verkeken, jammer voor hem, kansen voor anderen die wel hun hart op de goede plaats hebben zitten.
 
Ruudje74
 
19
14 mei 2018 om 16:38
Uitstekende aankoop, bij PSV het grootste talent op de Nederlandse velden. Wat jaartjes met zichzelf geworsteld (te snel denken dat ie het al gemaakt had) en bij Utrecht volwassen geworden. Nog altijd een zeer goede speler!
 
AjaxWestham
 
6
14 mei 2018 om 16:39
De tijd zal het leren of dit een goeie aankoop is, ik geef 'm het voordeel van mijn twijfel, want die twijfel is er wel, zeker voor p/m 7 miljoen. Maar vertrouw Ten Hag hierin wel. Verder blijf ik erbij dat Ajax nu eens goed moet gaan huren.. poen hebben we al, prijzen ontbreken! Met huren zet je je eigen doorkomende jeugd ook niet buitenspel... struin de bank van Man-City af en ga in overleg zou ik zeggen...
 
Salade
 
13
14 mei 2018 om 16:39
Wat schiet je nou hier in godsnaam mee op als Ajax zijnde? Het is alsof Ajax niet eens door wilt in de champions league voorrond.. Dit is een bevestiging dat volgend seizoen weer triest wordt.
 
Giesburts
 
24
14 mei 2018 om 16:46
Een bevestiging van het volgende trieste seizoen? Och. Overmars is juist bezig om de selectie tijdig rond te krijgen, en doet dat vooralsnog uitstekend met de aankoop van Schuurs, Bandã© en Labyad. Daarnaast verwacht ik nog zeker andere spelers dus ik vind dat je veel te snel conclusies trekt. In mijn ogen een goede aankoop dit.
 
 
1
14 mei 2018 om 19:51
Ik hoorde ook dat de scouts hem niet wouden hebben en dat Overmars twijfelde. Waarom haal je hem dan voor zoveel miljoenen ?
 
Giesburts
 
14
14 mei 2018 om 16:41
Als Ajacied toch wel blij dat Overmars goed aan het doorpakken is. Denk dat hij zeker potentie heeft voor Ajax en ben dus blij met zijn komst.
 
grasveld7
 
17
14 mei 2018 om 16:41
Ik ben blij met zijn komst, een goede voetballer die de competitie kent, de club, het klimaat en weten wat er van ze gevraagd wordt bij een topclub in Nederland. Het is voor mijn gevoel geen vervanger van Ziyech of wie dan ook, maar gewoon een nieuwe speler met nieuwe kwaliteiten die zowel op het middenveld als op de vleugel uit de voeten kan. Prima aankoop! Buiten dat ook goed om te zien dat Ajax snel handelt op de transfermarkt, hoe sneller de selectie compleet is hoe beter.
 
ben030
 
3
14 mei 2018 om 16:42
De transfer zag iedereen natuurlijk al aankomen had alleen wel verwacht dat het pas na de play-offs officieel zou zijn. Zou me nu niet verbazen dat labayd zaterdag een aardig fluit concert krijgt.
 
UUUU
 
22
14 mei 2018 om 16:49
zou ik persoonlijk echt jammer vinden, zou jij fluiten? ik gun het hem van harte en we moeten een beetje van het sentiment af dat we iemand het misgunnen omdat hij toevallig naar ajax trekt. wens hem alle geluk van de wereld, blijft een utrechter he
 
ben030
 
6
14 mei 2018 om 16:54
Ik zou zelf niet fluiten maar de gemiddelde supporter op de Bunnikside zie ik het wel doen
 
SV1986
 
3
14 mei 2018 om 17:02
Hij had opzich wel een weekje kunnen wachten tot na de belangrijkste wedstrijd van het seizoen. Denk dat ie nu toch al niet opgesteld zal worden, en zelfs de vorige wedstrijd hierdoor heeft laten schieten
 
UUUU
 
2
14 mei 2018 om 18:04
Ja precies je voelt het gewoon aankomen. Hopelijk wordt het fluiten overstemd en is ie nog ff belangrijk tegen Vitesse
 
olaf 1974
 
1
14 mei 2018 om 18:49
Als hij fiit is,moet hij zelfs spelen als trainer hem opstelt,is gewoon nog Utrecht speler
 
joker030
 
6
14 mei 2018 om 17:00
Dat zou niet heel netjes zijn. Door Labyad heeft Utrecht nog steeds zicht op een Europese ticket. Middels zijn inzet en goals werd het nog 4-3 in de uitwedstrijd tegen Heerenveen. Al had ik ook gehoopt dat ze deze transfer voor de play-offs of erna zouden afronden. Maar is goed we weten hoe het loopt in de voetbalwereld.
 
binny
 
10
14 mei 2018 om 16:42
Veelzijdige speler die wel iets anders brengt dan andere jongens. We hebben geld zat en als je in Europa mee wilt kunnen doen en de titel wilt kunnen winnen heb je meerder goede spelers nodig. Nee, ik denk niet dat Labyad Ajax naar een veel hoger niveau tilt ofzo, maar hij is zeker bruikbaar en past in de filosofie van de trainer. Ten Hag is tot nu toe best een vreemde vogel geweest, maar laten we na een voorbereiding en een half jaar een mening hebben over de beste vent. Vooral ook in Europese wedstrijden zullen de andere speelstijlen van Ten Hag best wel effectief kunnen zijn, Zenit St.petersburg had het gewoon hartstikke moeilijk tegen Utrecht in de Europa League.
 
Westend
 
4
14 mei 2018 om 16:49
Als je geld zat hebt, moet je het natuurlijk wel juist uitgeven. De positie waar hij momenteel vaak speelt, daar heeft Ajax juist al heel concurrentie lopen. Ik zou daar nou niet direct iemand zoeken voor de breedte. Ik zie hem namelijk niet echt als de gewenste versterking voor de basis. Ik vind het overigens wel top dat ze eindelijk eens spelers gaan halen die qua leeftijd er meteen kunnen staan. spelers van rond de 25 heb je zeker nodig. Ajax heeft momenteel een problemeem in de spits. Huntelaar op leeftijd, Dolberg wisselvallig.. Zoek dan een speler voor die plek. Iemand als Bony ofzo. Een bewezen kracht in Nederland en momenteel "lost" in het buitenland. Voor veel geld naar Chelsea gegaan. Voor 26 naar Swansea. Speelt momenteel ook niet. Probeer dat dan voor een miljoentje of 15. de Luuk de Jong/ Graziano Pele van dit moment.
 
Kyle66
 
0
14 mei 2018 om 16:54
Voor de spitspositie zijn er ook nog Sierhuis en Cassiera.
 
lausho
 
3
14 mei 2018 om 17:02
Ajax heeft helemaal geen problemen met de spitspositie. Dolberg als eerste spits, Huntelaar als ervaren rot, mentor en stormram, Cassierra (zou ik verhuren vanwege veel te veel spitsen) heeft het in JL wel laten zien evenals Sierhuis en dan heb je ook nog Danilo daar achter. Oftewel 5 spitsen, nee, hier zitten we wel gebakken en als alternatief heb je ook Siem de Jong nog.
 
memphisdepay
 
4
14 mei 2018 om 17:15
Ze hebben zeker geen probleem maar een spits die er gewoon meer dan 20 in knalt zou voor Ajax wel een fijne bijkomstigheid zijn. Dolberg heeft dit seizoen helemaal niks laten zien en kwam gewoon echt zwaar te kort, als hij volgend seizoen de eerste 5-10 wedstrijden weer zo speelt denk ik dat het niet meer goed met hem komt bij Ajax. Huntelaar heeft het wel redelijk gedaan maar je merkt wel dat hij een dagje ouder wordt.
 
lausho
 
4
14 mei 2018 om 17:24
Dolberg is vooral geblesseerd geweest, ik denk dat volgend jaar pas echt zijn jaar wordt. Huntelaar is een prima back up en ook Sierhuis en Casseira zijn echte killers.
 
RoyBlaauwbroek
 
0
14 mei 2018 om 17:39
Ja man een spitsen op het middenveld neerzetten zoek eerst even op waar je over praat voordat je begint te praten
 
Westend
 
1
14 mei 2018 om 19:14
Wie heeft het over spitsen op het middenveld neerzetten? Lees eerst eens wat er staat. Ajax heeft middenvelders zat, daar hoeven ze nou niet direct iets te kopen. Labyad vind ik persoonlijk ook meer buitenspeler dan middenvelder, maar daar zeg ik iig niks over nu
 
memphisdepay
 
0
14 mei 2018 om 19:40
Natuurlijk is hij geblesseerd geweest de 2e seizoenshelft. Maar ik heb hem in de 1e seizoenshelft waardeloze wedstrijden zien spelen waar het leek alsof hij niet eens meespeelde en ondanks zijn blessure was zijn seizoen gewoon te slecht. Huntelaar is zeker ene goede back up maar hij wordt wel ouder en het is de vraag hoelang hij dit niveau nog vast kan houden. Cassierra en Sierhuis hebben nog te weinig op het hoogste niveau laten zien om een goed oordeel over te vellen want het is met alle respect wel de jupiler league waar ze in scoren. Op dit moment zou ik een spits halen als er een buitenkansje is om iemand te halen waarvan je verwacht dat hij ongeveer 20x zal scoren. Zeker omdat de druk groot is vanwege eerder tegenvallende seizoenen en een trainer die een groot gedeelte het liefst ziet vertrekken.
 
dwiegman
 
8
14 mei 2018 om 16:43
Helaas dat we hem zien gaan, geweldige speler geweest voor Utrecht. Hopen dat er een goede vervanger voor terug komt, wordt wel lastig nu Utrecht Ten Hag niet meer heeft voor het selectiebeleid. Al met al veel succes in Amsterdam Zakaria, ik gun het je.
 
UUUU
 
6
14 mei 2018 om 16:48
gelukkig hebben we nog een erfenis van ten hag, en dat is namelijk intentie om heel vroeg in het seizoen de selectie op orde maken. dit zie je nu ook dat hij er super erg op hamert bij ajax.
 
NL_Modric
 
2
14 mei 2018 om 17:01
Ach die uitstraling kan me gestolen worden. Als hij maar presteert op het veld. Ziyech vond ik echt geniaal, een speler waarvoor je naar het stadion gaat. Dat gezegd hebben denk ik niet dat Ziyech de absolute top aankan. Daarvoor heet hij teveel balverlies. Vergelijk het met een Eriksen, David Silva, Ozil etc. Zij hebben ook het magistrale, echter zelden verspelen zij een bal.
 
Rochester
 
11
14 mei 2018 om 16:46
Zoals ik een paar dagen terug al aangaf: waarschijnlijk ben ik een van de weinige Ajacieden die de transfer van Labyad naar Ajax wel toejuicht. Met Labyad hebben ze nu een prima opvolger voor Ziyech binnen, die toch vrijwel zeker zal vertrekken. En nee, ik verwacht niet dat Labyad net als Ziyech met fraaie passes en weet ik veel wat allemaal gaat strooien, maar hij is wel creatief genoeg en kan Ziyech in mijn ogen zeker opvolgen. Vergeleken met Ziyech denk ik dat Labyad net wat meer scorend vermogen heeft, dat Labyad lichtvoetiger is en dat hij fysiek wat sterker is dan Ziyech. En zoals ik al aangaf: ik verwacht niet dat Labyad met de ene na de andere fraaie (cross)pass gaat strooien, zoals Ziyech (regelmatig) doet, maar hij is meer dan creatief genoeg en kan Ziyech zeker opvolgen. Ajax is wel lekker bezig voor aankomend seizoen. Waar ik als Ajacied de afgelopen seizoenen vrijwel altijd liep te klagen dat de selectie niet op tijd rond was en we dus in onder andere Europees verband achter de feiten aanliepen, daar zijn er nu al ruim voordat de voorrondes in Europees verband beginnen, al 3 aankopen gedaan met Schuurs, Bandé en Labyad. Ook heeft Ajax blijkbaar aangegeven dat op Ziyech na, geen enkele bepalende speler meer mag (al zie ik Kluivert ook wel vertrekken) vertrekken en hopelijk houdt Ajax ook echt woord. Dan moeten ze voor de rest in mijn ogen een centrale verdediger en een vleugelaanvaller aantrekken (indien Kluivert dus vertrekt).
 
lausho
 
2
14 mei 2018 om 16:57
Ziyech kan vervangen worden door het doorschuiven van Frenkie de Jong en van de Beek bepalender te laten zijn aan de bal, waarmee je meteen meer variatie en ik denk ook, rendement in je spel krijgt. Ook Sinkgraven zie ik als een goede concurrent voor Frenkie net als Schone, die kunnen allemaal een creatievere rol spelen, Sinkgraven en Schone als reserves. Als je dan ook nog Matusiwa doorschuift, Eiting en Siem de Jong hebt en de aanstormende Pasquali en Jensen, dan zit je goed op het middenveld. Als LA wordt hij gehaald als je het mij vraagt, Kluivert is een onzekere factor. Johnsen kun je absoluut doorschuiven en Bande/cerny kan er ook spelen, met Labyad een extra optie. Ik heb mijn ernstige bedenkingen bij het niveau van Labyad en of hij dit bedrag waard is, maar ik zie graag mijn bedenkingen ontkracht worden.
 
lausho
 
4
14 mei 2018 om 16:52
Mmm, ik heb mijn bedenkingen bij de kwaliteiten en zeker versus de prijs die ervoor betaald wordt. Daarnaast lijkt Ten Hag vriendjes binnen te willen halen, bij Utrecht bepalend zijn of bij Ajax, dat is een wereld van verschil,. En vriendjespolitiek vind ik sowieso al gevaarlijk. Een type ten Hag is al erg genoeg voor Ajax, spelers willen nu al gillend wegrennen. Is Johnsen minder als Labyad? Ik denk dat de potentie van Johnsen sowieso hoger ligt, maar dat hij nu misschien al gelijkwaardig is. Aan de andere kant juich ik een extra speler op de plek van Kluivert toe, die gooit zijn eigen glazen in en op zo'n jongen als Kluivert kun je niet bouwen.
 
joker030
 
3
14 mei 2018 om 17:19
Voor een speler als Neres is Ajax vrij snel bereid om een bedrag van 14 miljoen op tafel te leggen maar binnen hun eigen competitie denken supporters dat ze voor een appel en ei een speler kunnen ophalen. Voor Labyad heeft Ajax gewoon een marktconform transfersom betaald.
 
lausho
 
3
14 mei 2018 om 17:27
Ik denk dat spelers in de eigen competitie ook veelal niet het juiste niveau hebben. Ik denk dat je spelers van zijn kaliber ook uit de opleiding kan halen en beter een echt toegevoegde waarde kan kopen ipv. breedte aankopen als Labyad. Marktconform of niet, Ajax moet de opleiding gebruiken, bepalende spelers bij Ajax zijn de Ligt, van de Beek, Frenkie de Jong, Kluivert, Onana allemaal uit de opleiding, al dan niet daarvoor gekocht. Dat zijn spelers die echt wat meer kwaliteit hebben dan bv. een Labyad.
 
kevin2003
 
3
14 mei 2018 om 16:54
prima aankoop, Labyad word zo goed als zeker de vervanger van Ziyech die wel gaat vertrekken lijkt mij. Ten Hag heeft deze jongen als een goed kunnen laten renderen dus dat zal hem nu ook vast lukken. Ben benieuwd of hij de druk aankan.
 
SV1986
 
2
14 mei 2018 om 17:00
Waarom niet een klein weekje wachten tot na de belangrijkste wedstrijd van het seizoen voor FC Utrecht...
 
Marchello020
 
2
14 mei 2018 om 17:06
Je hebt bij Ajax zo'n 5 middenvelders nodig die allemaal zo'n 5 - 15 miljoen waard zouden moeten zijn Daar past hij prima tussen Over Schöne heb ik een beetje mijn twijfels, wordt wel ouder en lijdt wel erg vaak balverlies Maar een opvolger voor Ziyech heb ik nog niet gezien, dat wordt Labyad ook niet Daar moet Ajax nog iets voor verzinnen, ik betwijfel of Frenkie de Jong zo'n rol gaat spelen Ziyech lag de ballen wel erg makkelijk op de stropdas, ik zie dat in de huidige selectie niemand doen
 
lausho
 
5
14 mei 2018 om 17:41
Een vertrek van Ziyech is mijn inziens een zegen op heel veel vlakken. Tuurlijk, qua passing had hij geweldige ballen maar hij speelde ook altijd met risico en gaf alle ballen, of het nou de beste optie was of niet. Frenkie de Jong lijkt mij daar wat slimmer in, hij kan een bal mooi geven, maar kan er ook voor kiezen een bal terug of naar de flanken te spelen en Donny van de Beek moet mijn inziens ook veel bepalender zijn, nu werd hij gezien als een loopjongen als Klaassen ook was, hij is veelzijdig maar ik denk dat Donny zijn kwaliteiten vooral aan de bal zijn. Als er twee creatievelingen zijn is er meteen meer variatie in het spel, de tegenstanders vorig jaar wisten dat het van Hakim moest en zou komen. Donny en Frenkie zijn ook toe aan een dwingendere rol, dat past in hun ontwikkelingscurve. Daarnaast zie ik Sinkgraven ook nog altijd een creatieve middenvelder.
 
Maiquelme
 
2
14 mei 2018 om 17:06
Welkom Zakaria. Zie veel kritiek op deze transfer maar laten we deze jongen eerst gewoon een kans geven. Vaardige en creatieve speler, kan op meerdere posities uit de voeten, heeft er een prima seizoen opzitten en hij kent Ten Hag. Voor de breedte in ieder geval een prima extra optie, hoop dat hij kan verrassen en een belangrijke pilon kan worden. Labyad wordt volgens mij vooral door de media en supporters neergezet als zijnde vervanger voor Ziyech, maar een type Ziyech haal je niet zomaar en vind je op dit moment zeker niet in de Eredivisie. Lijkt me dan ook niet dat ie gehaald is om Ziyech op te volgen. Laten we, als Ajacieden, Labyad alsjeblieft op 0 beginnen en hopelijk kan hij ons positief verrassen. Ik ben iig benieuwd.
 
ElMago
 
3
14 mei 2018 om 17:07
Goed gehandeld Ajax, ik ben benieuwd wat hij gaat brengen in Amsterdam.
 
joker030
 
1
14 mei 2018 om 17:07
Ik ben blij dat de hele soap rond zijn transfer tot een einde is gekomen. Deze transfer zat aan te komen, maar ze hadden heus wel een week kunnen wachten met het aankondigen ivm de play-offs. Ik neem aan dat hij morgen gewoon speelt
 
gomes1psv
 
1
14 mei 2018 om 17:12
Schuurs voor De Ligt, Bandé voor Kluivert en Labyad voor Ziyech zo lijkt het op het oog. Het lijkt me niet echt veel verbetering. En van Labyad ben ik bang dat de Nederlandse top sowieso zijn max is nu. Vroeger voorspelde ik hem een grote toekomst, maar door zijn keuzes is zijn carriere in zijn meest cruciale vormingsjaren zo grillig verlopen dat hij dat denk ik niet meer hersteld. Na Psv, Sporting en Fulham bij FC Utrecht belanden zegt niet alles, maar toch een hele hoop. Ben even sceptisch als benieuwd over deze transfer.
 
lausho
 
2
14 mei 2018 om 17:47
Verbetering komt dan ook vooral door doorontwikkeling van spelers, Frenkie de Jong, Donny van de Beek, Dolberg, Neres, Wober maar ook spelers als Matusiwa, Johnsen, Sierhuis, Mazraoui en Eiting. Die moeten laten zien dat ze beter zijn geworden. Ziyech weg is een zegen in veel opzichten, Kluivert heeft ook nog maar weinig waargemaakt, zie niet waarom Bande of Johnsen minder moet zijn. Denk dat van de Beek en Frenkie de Jong veel meer in hun kracht komen te staan als ze een wat dwingendere rol moeten spelen. Sinkgraven is dan hopelijk weer terug als extra concurrent.
 
AFCADickster
 
3
14 mei 2018 om 17:13
Een negatief report van de scouting, twijfels bij Overmars en wat doet mijn cluppie die kopen hem toch. Echt top beleid daar in de Johan Cruijf Arena.
 
Mexicanooo
 
3
14 mei 2018 om 19:13
@afcadickster: je gelooft de Telegraaf te veel. Freek Janssen liet een heel ander geluid over de scouting horen. Daar kwam volgens mij een positief geluid uit. OT: was een veelbelovend talent. Misschien komt die potentie er ooit nog eens uit, nu hij wat meer voor het voetbal lijkt te leven.
 
jesuisla
 
1
14 mei 2018 om 17:17
Wat doet die jongen zichzelf aan.... Hij gaat letterlijk in alles de opvolger worden van Ziyech, vooral omdat hij waarschijnlijk als zwarte schaap zal fungeren voor het publiek. Het verleden maakt gewoon duidelijk dat het Ajax-publiek en jongens van een buitenlandse origine geen gelukkig huwelijk is en allicht nooit zal worden. Zo jammer, Labyad.
 
lausho
 
3
14 mei 2018 om 17:50
Verschrikkelijk dat je je al een slachtoffer rol kan aanpraten voordat er ook maar iets is gebeurd, wel knap. Als er ergens veel jongens met buitenlandse origine naam hebben gemaakt in NL, dan is het wel bij Ajax (reiziger, Bogarde, Kluivert senior, Davids, Rijkaard, Winter, Menzo, Musampa, Wooter) en ook Nouri was en is intens populair bij de ajacieden. Labyad zal net zo kritisch als alle ajacieden behandeld worden, kijk voor de lol eens wat ajacieden over Siem de Jong of Veltman te zeggen hebben. Van Ziyech werd gewoon meer verwacht, aankoop van 12 miljoen, 25 jaar oud, maar schijnbaar mag je niks van hem verwachten?
 
Wouterke
 
0
14 mei 2018 om 17:54
Labyad komt anno 2018 wel iets vriendelijker over dan Ziyech. Dat staat los van zijn afkomst.
 
Laurens E
 
0
14 mei 2018 om 17:17
Ik zie veel mensen roepen dat hij de nieuwe vervanger van Ziyech is. Kan mij vergissen maar zou een meer aanvallende rol geen mooie plek zijn voor de Jong? Met hem in huis is een vervanger voor Ziyech er toch al? Hij gaat toch meer in de aanval spelen, misschien voor Kluivert of Dolberg?
 
Millonario
 
3
14 mei 2018 om 17:24
Mooi, een uitgelezen kans om weer naar boven te klimmen. Toen ie naar Portugal ging werden ze heel pislink hier en hoopte men dat ie ging eindigen in de Jupiler League. Zie hier, netjes bij Ajax getekend. Laat het nu maar eens zien!
 
koraycimbombom
 
1
14 mei 2018 om 17:27
Mag die spelen in de play offs?
 
olaf 1974
 
2
14 mei 2018 om 18:46
Ja natuurlijk is nog steeds speler van Utrecht
 
Rudeboy65
 
6
14 mei 2018 om 17:31
Max 7 mln en een beetje is een koopje. Jammer dat ie zo slecht bij PSV is weggegaan, maar voetballen kan hij. Mooie speler.
 
Edwin Vork
 
2
14 mei 2018 om 17:31
Typisch gevalletje van even afwachten. Wiens vervanger gaat hij worden en kan hij zich aanpassen aan een ander systeem met minder ruimte op het middenveld. Voor 2/3 miljoen haal je deze spelers nu eenmaal niet meer.
 
Japie_Krekel
 
1
14 mei 2018 om 17:35
bruikbaar voor in de breedte maar Labyad gaat Ajax niet naar een hoger niveau tillen
 
Wouterke
 
0
14 mei 2018 om 17:52
Beetje dubbel gevoel. Kan wel voetballen, maar een behoorlijk bedrag voor een breedteaankoop. Zijn wedstrijdinstelling is wel positief veranderd de laatste jaren, komt misschien omdat hij wat ouder is.
 
Hoofdstad Cult
 
0
15 mei 2018 om 23:35
Van Schöne zeiden ze ook dat hij voor de breedte werd gehaald van NEC. Zo zie je maar hoe je je kan vergissen.
 
ninjakai
 
1
14 mei 2018 om 18:09
Nou mooi dat die binnen is. Faalt hij hebben we meteen de stok om ten Hag mee het stadion uit te slaan. Slaagt hij maar faalt ten Hag Idem want dan heeft hij de spelers gekregen die hij wilde. Met het aantrekken van deze speler zijn we weer terug bij af. Uitblinkers halen bij subtoppers die 9 van de 10 keer niet slagen....
 
Raubaht
 
2
14 mei 2018 om 18:20
Naar mijn mening een absurd hoog bedrag voor een speler die mislukt is in het buitenland en er ook bij Utrecht niet bovenuit springt. Ik betwijfel of deze speler Ajax beter maakt en sterker nog, of ze dat geld ooit eruit halen.
 
S_D_K
 
2
14 mei 2018 om 18:23
Labyad kan veel mooie dingen laten zien, maar als het zijn dag niet is, dan heb je helemaal niets aan hem. Wat dat betreft net zoals Ziyech. Want bij Utrecht en ook bij eerdere clubs ging het altijd twee totale kanten op met Labyad. Of geweldig of niets. Een middenweg is er niet.
 
JeffinhoGitano
 
1
14 mei 2018 om 18:34
De kogel is door de kerk eindelijk. Weet niet zo goed waarom Ajax deze jongen heeft gehaald. Ze hadden volgens mij zeker wel met wat beters aan kunnen komen. Dit is hooguit top ED niveau. Heb laten zien in het buitenland niet te aarde en bij terugkeer in NL eigenlijk ook niks laten zien tot dat hij uiteindelijk bij Utrecht terecht kwam. Ook alleen maar omdat hij transfervrij was. Beetje jammer, had wel wat meer verwacht van ajax. En al helemaal als al die geruchte enigsinds waar zijn en wat basismateriaal vertrekt.
 
David_AFCA
 
3
14 mei 2018 om 18:39
30 wedstrijden en 14 goals maken is helemaal niet verkeerd bij een mindere club. Zou nog wel eens een verbetering kunnen zijn ten opzichte van Kluivert
 
RUTGERRR
 
1
14 mei 2018 om 18:43
Domme transfer. Snap er geen bal van. Deze jongen heeft zich bij Utrecht een beetje laten zien maar is voor de rest een grote flop. Benieuwd hoe snel dit jochie weg is als Ten Hag naar huis gestuurd wordt. 7 miljoen weggegooid. Hartstikke dom dit.
 
Hupperts
 
1
14 mei 2018 om 18:44
Leuke speler voor de eredivisie
 
Hupperts
 
0
14 mei 2018 om 18:45
Leuke speler voor de eredivisie
 
Tim13
 
1
14 mei 2018 om 18:52
Ik ben benieuwd! Het is natuurlijk wel een technische voetballer die het Ajax spelletje kan spelen. Ik vind het sowieso goed dat je een van de beste speler van de subtop koopt. Wat dat betreft had Ajax ook voor Mount kunnen gaan, maar de keuze is gevallen op Labayad. Geef hem ook even de tijd (net als Ten Hag) om te wennen, en niet meteen uit te fluiten als hij een mindere wedstrijd speelt. Ik ben benieuwd wat Ajax nog meer gaat doen op de transfermarkt. Sowieso vertrekken: - Dijks, Viergever en Younes waarschijnlijk vertrekken: - Ziyech, S De Jong?, Onana, Veltman en Kluivert Ajax heeft Schuurs, Bande en nu Labayad aangetrokken, en ze hebben gezegd nog niet klaar te zijn. Waarschijnlijk komt Magallan er nog bij, of anders een andere centrale verdediger. Spelers die ik nog graag zie komen: - Cuco Martina, Angelino en Michel Vorm En proberen Davy Klaassen of Daley Blind terug te halen of misschien wel allebei. Spelers die ik zou verhuren: - Albas, Orjuela, Cassiera, Sinkgraven en Cerny
 
PSVeruit030
 
2
14 mei 2018 om 19:01
Het dondert en het bliksemt en het regent meters bier Het is pompen of verzuipen dat is de enige manier Om de juiste koers te varen met de wind in onze rug Genieten met volle teugen Labyad kom nooit meer terug Jalajalalalalajalalalalalajalajalalalalalala
 
messibarsa
 
6
14 mei 2018 om 19:31
Om de juiste koers te varen met de wind in onze rug ?? Je bent per abuis op voetbalzone iets aan het posten van je zeilclub ?
 
ajaxf1
 
1
14 mei 2018 om 19:16
Lekkere aankoop, zeker blij mee. Past prima en is een duidelijke aanwinst, alleen al voor zijn traptechniek.
 
DominicVedder
 
0
14 mei 2018 om 19:19
Succes met m. Gaat ze nog veel plezier aan beleven, die vraag is alleen of het positieve plezier is.
 
vites038
 
1
14 mei 2018 om 19:25
Bony heeft nooit bij Chelsea gespeeld is van vitesse eigen speler naar swansea gegaan en labyad heeft bij vitesse weinig gepresteerd Utrecht doet die het goed dus tja gevalletje afwachten en Mount is wel stuk duurder die verkopen ze niet voor onder de 20 als ze hem al willen verkopen
 
Gabstra
 
0
14 mei 2018 om 19:32
Mooi middenveld wordt dat weer het komende seizoen. Mooie aanvulling voor Frenkie en Donny. Lasse en Matsu erachter. Hiermee kun je lekker wisselen. Daarbij kan Zakaria op links Justin vervangen. Zeer goede aankoop! De prijs valt ook mee voor 1 van de betere middenvelders van Nederland.
 
Bufierr79
 
1
14 mei 2018 om 19:41
waarom vind men 7 miljoen veel? is toch logisch dat andere clubs hoger in de boom gaan zitten als ajax langskomt. zelf willen ze een kluivert ook voor 15 miljoen ofzo verkopen en zoveel heeft die niet laten zien.
 
AadLimbeek
 
0
14 mei 2018 om 19:52
Weer eentje die net aan goed genoeg is voor een b ploeg in Nederland, is overal mislukt!
 
basbroek
 
0
14 mei 2018 om 20:00
Labyad is echt een momenten voetballer. Soms echt geniaal. Een ander moment de hele wedstrijd niet echt aanwezig. Hij is vooral in belangrijke wedstrijden vaak sterk. Blijft wel een rasvoetballer met een zeer goede techniek. Heeft voor zijn leeftijd veel ervaring. En relatief op hoog niveau gespeeld. Bij PSV een belofte. Sporting is natuurlijk een grote club. Bij Vitesse en Utrecht in de top 5 gespeeld. Weet wat het is om onder druk te spelen. Als je alles bij elkaar opteld. Een meer dan bruikbare speler. Ik denk een fantastische wisselspeler. Maar als Kluivert weg gaat kan hij zo maar eens gaan verrassen op de linker kant. Ik zou niet weten welke speler je met zoveel kwaliteit kan halen voor 7 miljoen.
 
Damsko1103
 
1
14 mei 2018 om 20:18
Welkom bij Ajax. Hoop dat we van je mogen genieten zolang het duurt. Vergeet niet dat het bij ons om de prijzen gaat. Voornamelijk de landstitel!!!
 
fcu1975
 
3
14 mei 2018 om 20:22
Ik wil alle supporters van Ajax feliciteren. Ik lees veel negatieve reacties op de site, wat mij overigens verbaasd. Labrad is echt een goede aankoop voor jullie club. Ik heb anderhalf seizoen mogen genieten van deze jongen. Onderschat deze voetballer niet. Ten Hag gaat er zeker weten voor zorgen dat Labrad gaat slagen in Amsterdam waardoor hij over 2 jaar met dikke winst zal orden verkocht.
 
BuickChee
 
1
14 mei 2018 om 21:49
Heerlijk! Gewoon iemand die graag voor Ajax en ten Hag wil voetballen!
 
snowy
 
0
14 mei 2018 om 23:59
welkom bij Ajax. Ik hoop alleen dat hij langer blijft dan 2 jaar.
 
elchino20
 
0
15 mei 2018 om 11:36
Denk dat hij prima past bij ajax hij kan goed voetballen en onder ten hag voetballen vind hij fijn dus zal volledige vertrouwen krijgen. Kwaliteit heeftie denk dat hij het wel gaat laten zien is toch volwassener geworden en heeft al aardig wat ervaring voor zo'n jong iemand. Ookal van buitenland geproefd en international en dat voor 7 miljoen en dan te bedenken dat ziyech weggaat voor hoofdprijs. Hij is geen ziyech maar wie weet doet hij mooie belangrijke dingen voor Ajax
 
PettaJF
 
0
15 mei 2018 om 15:56
Heel belangrijk geweest voor ons bij Utrecht! De laatste tijd het een beetje laten liggen, maar als hij ons Europa in schiet neem ik hem niets meer kwalijk. De transfer is hem gegund ondanks dat het naar Ajax is.. maar hij kwam gratis binnen en krijgen er aardig wat centen voor??
 
Hoofdstad Cult
 
1
15 mei 2018 om 23:27
Een gast die in de Galgenwaard vrolijk in een Ajax-shirt rondhuppelt kan wat mij betreft op sympathie rekenen. De samenhang met Ten Hag en zijn eigenschappen als speler (effectief, doelgericht, goed schot, goede voorzet, gif in zijn spel, killer-instinct). Ik geef hem een goede kans van slagen, want dat zijn eigenschappen waarvan er afgelopen seizoen te weinig van te zien zijn geweest bij Ajax.