'Ajax stelt Atlético Madrid teleur en komt met goed nieuws over David Neres'
Donderdag, 11 juli 2019 om 08:36

David Neres blijft nog minimaal een seizoen aan Ajax verbonden. Braziliaanse media verzekeren donderdag dat de Amsterdamse club een akkoord met het management van de aanvaller over 'een verbeterd contract' heeft bereikt. Als tegenprestatie blijft de Braziliaans international nog minimaal een seizoen aan Ajax verbonden.

Volgens de laatste berichten uit Brazilië zou Atlético Madrid recent een formeel bod van veertig miljoen euro op Neres hebben uitgebracht. Directeur voetbalzaken Marc Overmars zou het bod van de Madrileense topclub direct hebben afgeslagen. Een hard gelag voor voormalig werkgever Sao Paulo, dat een doorverkooppercentage van ruim twintig procent in het bezit heeft.

Het is de verwachting dat Neres aan het einde van de maand, als hij terug van zijn vakantie is, zijn handtekening onder een nieuwe verbintenis zet. Vanwege zijn deelname aan het toernooi om de Copa América heeft de aanvaller langer vrijaf gekregen. Ook Rasmus Kristensen, Hakim Ziyech, Noussair Mazraoui, André Onana en Nicolás Tagliafico zullen vanwege hun deelname aan verschillende toernooien later aansluiten.

Borussia Dortmund bracht een jaar geleden een bod van dertig miljoen euro uit op Neres, maar Ajax verleende geen medewerking. Guangzhou Evergrande bood een half jaar geleden zelfs 43 miljoen euro op de Braziliaan, maar wederom verzette de club zich tegen een uitgaande transfer. Neres, 22 jaar, ondertekende in september vorig jaar nog een nieuw contract met Ajax tot de zomer van 2022.

Meer nieuws
   
06:00
06:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
23:58
23:58
Feyenoord kan in elk geval één potentiële vervanger van Slot doorstrepen
9
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
7
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
5
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (124)

 
Harmr
 
66
11 juli 2019 om 08:40
Goed nieuws! Toch een belangrijke kracht gebleken afgelopen seizoen. Hopelijk blijft hij zich zo ontwikkelen..
 
bliek
 
23
11 juli 2019 om 08:45
Neres ik heb er leuke discussies over gehad met Ajacieden. Toen er een aanbieding in de winter kwam zei ik tegen de mannen je moet hem niet verkopen voor geen bedrag. Je heb hem nodig om kampioen te worden. Hij is belangrijk voor de selectie. Echter de mannen wilden hem wel voor 40 verkopen. Achteraf blij dat ze het niet gedaan hebben denk. Neres is pas na de winterstop belangrijk in de ploeg geworden voor hem nu zaak het hele seizoen daar te staan
 
onelovechris
 
21
11 juli 2019 om 08:48
Klopt. Met je eens bliek. Als je hem in de winter verkocht had dan had je weliswaar 30 miljoen netto gehad. Maar er waren bijna geen spelers met dezelfde diepgang als Neres. Alleen Donny (maar dan vanaf t middenveld) heeft ook die diepgang. En eindelijk weer eens successen boeken met Ajax was op de langere termijn veel belangrijker voor Ajax dan in de winter 30 miljoen overhouden.
 
XAJAcfa
 
81
11 juli 2019 om 08:50
Zie in het stuk ook de naam van Kristensen staan, kan die niet altijd op een toernooi blijven?
 
PitoNeres
 
9
11 juli 2019 om 08:52
@bliek: Ik heb precies dezelfde discussies gehad. Toen was mijn voornaamste argument echter "een zak geld maakt geen doelpunten". Elke speler die bleef kon ons toen helpen met de titel, als supporter heb je toch meer aan prijzen en titels dan dat je hebt aan miljoenen die niet in jouw zak terecht komen. Toch mag gezegd worden dat hij zich goed ontwikkeld heeft, en dat hij belangrijker is geweest in de tweede seizoenshelft, dan dat iedereen zich in de winterstop kon voorstellen. Ik hoop dat hij volgend seizoen gaat vlammen, enorm sympathieke kerel.
 
4Ever4Ajax
 
8
11 juli 2019 om 09:14
@bliek: Als we Lainez hadden kunnen aantrekken, had ik de 43 miljoen geaccepteerd hoor. Achteraf gezien kan je natuurlijk zeggen dat de beslissing meer dan goed is en dit nieuws is extra mooi. Maar ik vind het wel een goede beslissing dat Overmars Neres niet heeft verkocht zonder Lainez, dat had ik dan nooit gedaan.
 
bliek
 
3
11 juli 2019 om 09:24
@4ever4ajax Je neemt sowieso een hoop risico door een speler te verkopen die het systeem en de ploeg kent en hem te vervangen voor een nieuwe speler. Lainez had misschien heel goed geweest echt niet ingespeeld veel te veel risico denk ik. Weet je ik had niet erg gevonden maar dat is een andere discussie
 
Twenteov
 
18
11 juli 2019 om 09:48
bliek Goh, knap van je zeg. Neres is in de winter niet voor niets niet altijd onomstreden geweest. Dat hij zo zou groeien kan niemand voorspellen en zeker kenners hier niet.
 
onelovechris
 
7
11 juli 2019 om 09:59
Daar gaat t toch niet om. Bliek heeft toch gewoon gelijk. En los van zn ontwikkeling na de winter. Z’n statistieken waren altijd al prima en zoals gezegd waren alleen hij en Donny spelers met echt diepgang. Ajax z’n kracht is juist ook de veelzijdigheid geweest. Niet voor niets heeft de marketingafdeling van Ajax aan bijna iedere speler een ‘benaming’ gegeven. Van the brain blind tot strijder Nico, etc.
 
JohanVlerksen
 
11
11 juli 2019 om 10:32
Ja joh, Ajax komt om in het geld. Wat een opties voorin nu: Tadic, Promes, Neres, Ziyech, Dolberg, Huntelaar, Traore, Bande....dat komt wel goed dit seizoen! Genoeg topmateriaal om te zorgen dat er altijd 3 in vorm zijn, altijd genoeg mensen om blessures op te vangen. Zeer tevreden! Selectie is wel heel veel sterker dan de rest van de eredivisie zeg....en de feiten zijn: de Ligt is er ook nog steeds!
 
onelovechris
 
5
11 juli 2019 om 10:37
Daar gaat t toch niet om. Bliek heeft toch gewoon gelijk. En los van zn ontwikkeling na de winter. Z’n statistieken waren altijd al prima en zoals gezegd waren alleen hij en Donny spelers met echt diepgang. Ajax z’n kracht is juist ook de veelzijdigheid geweest. Niet voor niets heeft de marketingafdeling van Ajax aan bijna iedere speler een ‘benaming’ gegeven. Van the brain blind tot strijder Nico, etc.
 
Scepticus38
 
3
11 juli 2019 om 11:34
@twenteov "goh, knap van je zeg. Neres is in de winter niet voor niets niet altijd onomstreden geweest. Dat hij zo zou groeien kan niemand voorspellen en zeker kenners hier niet. " Geen enkele speler is onomstreden, iedere speler zal zijn basisplaats zelf moet afdwingen. Dolberg was door Ten Hag ook als eerste spits gebombardeerd, maar uiteindelijk heeft KJH hem er gewoon uitgespeeld door een hoger rendement te leveren. Volgens mij heeft @bliek nergens beweerd dat hij heeft voorspeld dat Neres zo zou groeien, maar dat hij hoopte dat Ajax Neres niet zou verkopen omdat de club hem nodig had om kampioen te worden. En dat heeft natuurlijk in de eerste plaats te maken met het feit dat je niet met 11 spelers op drie fronten om de prijzen kunt meedoen, maar dat alleen kan als je ook een goede backup hebt. En aangezien Bande het hele seizoen geblesseerd was, zou Neres een flink gat laten hebben vallen als hij was vertrokken. @bliek heeft het in mijn optiek dan ook gewoon goed gezien. Neres heeft in de tweede helft van zijn eerste seizoen bij Ajax overigens gewoon een uitstekend seizoen gedraaid bij Ajax met een hoog rendement. Dus ook als hij niet onomstreden zou zijn bij Ajax, wil dat nog niet zeggen dat hij werd ondergewaardeerd. Dat blijkt volgens mij ook zonneklaar uit het feit dat Ajax een bod van maar liefst 43 miloen (overmars heeft zelfs gezegd dat het nog meer was) op Neres heeft afgewezen.
 
Janta
 
3
11 juli 2019 om 12:06
Het grootste probleem met Neres was dat hij heimwee had en daar is Ajax uitstekend op ingesprongen door familie en vrienden over te laten komen en die actie heeft hem goed gedaan wat je terug zag in zijn spel. Voetballers zijn net mensen zoals jij en ik.
 
Vikie-0909
 
4
11 juli 2019 om 10:36
Wat dacht je van Fifa 20 xD promes tadic neres en hopelijk Hakimmmm Ziyechhh
 
w.Afca
 
6
11 juli 2019 om 10:36
Toch had ik Neres voor de hoofdprijs van de hand gedaan, zeker nu we promes binnen hebben. Tuurlijk is het een goeie speler, alleen denk ik dat hij dit seizoen nooit meer gaat evenaren. Ook is het naar mijn mening een speler die goed te vervangen is, hij was dit jaar de enige speler met diepgang en daarom was hij zo belangrijk, ik denk niet het een speler is met unieke kwaliteoten zoals bijvoorbeeld een frenkie en ziyech dat wel zijn.
 
manodedios
 
2
11 juli 2019 om 16:32
Dat vind ik altijd zo raar. Die mensen die je beste spelers maar zo snel mogelijk willen verkopen bij een goed bod. Waarom zou hij dit seizoen nooit evenaren? Hij is 22, het ventje draait net warm! Verwachting is juíst dat zo iemand rijpt, stabieler en beter wordt? Achterlijke redenatie, mensen zeggen hetzelfde over VD Beek. De teamprestatie van Ajax afgelopen seizoen in de CL is moeilijk te herhalen wellicht. Betekent niet dat de hele boel in elkaar stort en die jonge gasten ineens over hun top heen zijn.
 
w.Afca
 
0
11 juli 2019 om 16:52
@manodedios Bij van de beek denk ik ook niet dat hij makkelijk te vervangen is, plus het is een nederlandse speler die zijn hele leven al bij Ajax heeft gevoetbalt. Persoonlijk schat ik Promes hoger in dan Neres, dus zou ik Neres, mits de hoofdprijs geboden wordt, van de hand doen.
 
Thierryvane
 
1
11 juli 2019 om 12:39
Hoeveel gaat die verdienen
 
Arnavut1
 
20
11 juli 2019 om 08:41
Goed nieuws voor Ajax. Voor hoede blijft gewoon in tact.
 
MessiBazoer
 
10
11 juli 2019 om 08:46
Hoe zal Ajax nu gaan spelen, nu het lijkt dat ook Ziyech blijft. Vorig jaar zat Neres soms nog op de bank, nu is Promes er ook nog bij. Van de beek een plekje terug en Ziyech op 10? Is dat niet heel aanvallend en goed voor de ‘balans’ zoals trainers dat noemen. Ben benieuwd hoe Ten Hag het neer zet. Lijkt me over voor Schöne.
 
Briiian
 
47
11 juli 2019 om 08:56
Hoezo lijkt het dat Ziyech blijft? De transferperiode duurt nog ruim 1,5 maand lol.
 
4Ever4Ajax
 
13
11 juli 2019 om 08:58
Als Schone inderdaad plaats maakt voor Ziyech op het middenveld, houdt je een aanval met Tadic, Promes en Neres over.
 
MessiBazoer
 
17
11 juli 2019 om 09:01
@Briiian. In Nederland wel ja, in Engeland sluit hij al over 3 week. Verder zijn er op dit moment weinig clubs die interesse tonen in Ziyech, en de clubs die dat doen zoals Sevilla, daar heeft Ziyech weer geen interesse in.
 
 
8
11 juli 2019 om 09:06
Hoezo denk je dat Ziyech blijft? De transferperiode is letterlijk net begonnen..
 
4Ever4Ajax
 
21
11 juli 2019 om 09:16
@jm87: Waarom zouden we dat niet mogen denken? Ziyech wil naar de absolute top of blijven bij Ajax. Nu denk ik oprecht dat de absolute top niet gaat aankloppen voor Ziyech en dat de kans dat hij bij ons blijft daarmee best groot is. Ik hoop ook dat we Ziyech 'voor het leven' kunnen vastleggen.
 
onelovechris
 
7
11 juli 2019 om 10:40
Ach. Vd beek kan ook op 6. Neres ook op links. Ziyech ook op 10, tadic ook in de spits en promes kan altijd ook nog rechtsback haha
 
magnetics
 
5
11 juli 2019 om 10:41
Ziyech voor het leven vastleggen... Wat zou dat geweldig zijn zeg, de tovenaar die gewoon nog 8 jaar in de Arena schittert. Daar durf ik echt niet van te dromen, en ik denk ook niet dat Ziyech zich snel laat vastleggen zoals Tadic dat deze week nog deed. Ziyech zal ieder jaar opnieuw willen kijken of er geã¯nteresseerde clubs zijn waar hij zelf toekomst in ziet, en dat is op zich natuurlijk heel gezond voor zijn ontwikkeling als voetballer. En vergeet ook niet dat er deze zomer ook gewoon een kans is dat een Bayern Munchen toch concreet wordt voor hem. Kan gewoon gebeuren. En is het niet deze zomer, dan misschien in de winter, of volgend jaar zomer... Hoe fantastisch het idee ook is om Ziyech echt nog jaren in de Arena te zien, ik durf er echt nog niet van te dromen hoor. Voorlopig spring ik nog een gat in de lucht als Ziyech überhaupt nog een jaartje blijft, zoals Neres nu lijkt te gaan doen (fingers crossed...). Wat een geweldig nieuws als het waar is, en wat is Overmars (al jaren) lekker bezig.
 
Vernon
 
1
11 juli 2019 om 10:42
@4ever4ajax De stelling waarop gereageerd werd was dat het 'lijkt' dat Ziyech blijft. En dat is wel degelijk nog heel erg vroeg om te zeggen. Iedereen moet verder denken en hopen wat hij wil. Maar met nog een lange transferperiode te gaan, is het nog te vroeg voor voorzichtige conclusies. Ik word ook blij van wat ik zie. Dat zelfs een Ziyech, die eigenlijk al op weg naar buiten was, liever bij Ajax blijft dan naar Sevilla gaat, dat is mooi. Zelfs als hij uiteindelijk wel weg gaat (wat ik zelf denk) dan is het een mooi signaal dat het met die massale leegloop nogal mee valt. Nu we met zekerheid een goede aanvalslinie hebben met Tadic, Huntelaar, Promes en Neres, en ook achterin en op het middenveld al een nieuwe kracht hebben, is het risico dat je een flut-selectie hebt, eigenlijk allang verdwenen. Voor inkomende spelers en voor twijfelaars in de selectie is dat heel belangrijk.
 
DonCoXxX
 
4
11 juli 2019 om 10:53
Van der Beek die kan gewoon als controleur spelen, geen probleem; dan duikt hij veel minder vaak op in de spits. In de jeugd heeft hij in Oranje onder 17 zelfs als controleur gespeeld in een systeem met de punt naar achter, dus als enige verdedigende middenvelder. Bij Ajax overigens ook af en toe. Hij heeft letterlijk op elke positie op het middenveld gespeeld en hij kan gewoon alles. Of je hem een linie naar achter wil halen, is een andere vraag, want zijn allergrootste kracht blijft zijn neusje voor het positie kiezen voor de goal op het juiste moment. Het ligt er ook aan of de andere spelers slim genoeg zijn om zijn positie over te nemen als hij diep gaat; de kracht van vorig seizoen was juist het dynamische spel en het vermogen van de spelers om elkaars positie over te nemen. Wat wel zo is, is dat de voetballend uiterst inteligente Frenkie de Jong daarin gemist gaat worden, maar Donny heeft die voetbalintelligentie ook. Gezien het gemis van FdJ vermoed ik dat Schone, die dat ook heeft, zeker aan de start van het seizoen veel gebruikt zal gaan worden.
 
DieGelbeReds
 
5
11 juli 2019 om 08:41
Wel een goede zet van Ajax. Er vertrekken al de nodige spelers en in Neres zit best nog wel potentie om nog beter te worden. Bovendien is 40 miljoen een bedrag waar misschien nog wel wat ruimte in zit. Anderzijds is het dan wel nodig dat Ajax goed presteert in de CL.
 
Sanderr
 
42
11 juli 2019 om 08:53
Er vertrekt tot nu toe maar 1 speler, met De Ligt er bij worden dat er 2. De kans lijkt steeds groter dat het daar ook bij zal blijven. Van een mega leegloop waarover sommigen spraken eind vorig seizoen zal in ieder geval geen sprake zijn want Tadic, Nico, Neres, Onana, etc hebben allemaal bevestigd dat zij blijven!
 
4Ever4Ajax
 
38
11 juli 2019 om 09:17
Als het bij Frenkie en Matthijs blijft, heeft Overmars wederom een mega goede daad bewezen (en dat heeft hij hiervoor al meerdere malen gedaan). Had ik niet vooraf durven dormen.
 
Xfactor
 
3
11 juli 2019 om 09:42
Helemaal mee eens alleen ben ik zo enorm bang voor volgende zomer: Tagliafico, Onana, Neres zullen dan sowieso weg gaan en dan heb je nog Donny die nu zal blijven maar geen 2 jaar net als Ziyech als hij blijft
 
Kyle66
 
5
11 juli 2019 om 10:15
Klopt. Maar met deze spelers kan Ajax zich misschien weer plaatsen voor de CL en Overmars heeft voldoende tijd om vervangers aan te trekken.Bovendien kunnen die vervangers dan ook de tijd krijgen om zich aan te passen.
 
Vernon
 
5
11 juli 2019 om 10:45
@xfactor maar die angst was er voor vorig jaar ook, en voor dit jaar weer. En het is beide keren niet gebeurd. Er zullen elk jaar een paar spelers weggaan, maar er komen er ook weer voor terug. Over een jaar zijn de nieuwe spelers goed ingespeeld dus dan heb je weer een nieuw fundament, waardoor anderen weer weg kunnen.
 
grasveld7
 
68
11 juli 2019 om 08:42
Wat is Ajax lekker bezig zeg! Een leegloop werd verwacht, maar tot op heden lijkt Ajax toch aardig goede zaken te doen om zijn speler binnen boort te houden. Het heeft toch wel degelijk zijn voordelen als je wat geld te besteden hebt .
 
JJvH91
 
11
11 juli 2019 om 08:44
Aan de andere kant lijken ze de leegloop vooral een jaartje op te schuiven. Al die spelers met verbeterde contracten blijven nog een jaar extra. Maar dan lopen Tagliafico, Neres, Van de Beek volgend jaar toch de deur uit lijkt me.
 
Rochus
 
41
11 juli 2019 om 08:50
En dit jaar de Jong, de Ligt en Ziyech en na volgend jaar Onana? Mazaroui? Dolberg? Het jaar erna Eiting, Lang en Marin? . Max 3 basis spelers verkopen kan Ajax blijven opvangen zonder concessies te doen aan de doelstelling kampioen worden en Europees overwinteren.
 
MessiBazoer
 
13
11 juli 2019 om 08:52
Mee eens. Alleen heb je nu met Promes en die nieuwe Argentijn al spelers die volgend jaar hopelijk er meteen staan.
 
JJvH91
 
2
11 juli 2019 om 09:20
Onana was ik nog vergeten... die gaat ook volgend jaar weg lijkt me. Dat zijn er toch al 4 die volgend jaar bijna niet te behouden zullen zijn. Maar goed, je hebt gelijk: 4 spelers is op zich nog te overzien.
 
Vernon
 
5
11 juli 2019 om 10:47
@jjvh91 Dat is exact wat een jaar geleden ook gezegd werd, toen onder andere De Ligt besloot om nog 1 jaar te blijven. En die leegloop is er nu ook niet. De vervanger van Neres is eigenlijk al binnen. Voor Nico eigenlijk ook. Alleen voor Van de Beek moet je dan iemand zoeken. En voor Onana. En daar heb je dus een jaar de tijd voor. Dat is echt geen rampscenario hoor.
 
gloryUnited
 
0
11 juli 2019 om 11:25
@rochus Dolberg? Loopt hij uit zijn contract volgend jaar? In de vorm van zijn laatste 2 jaar gaat natuurlijk geen enkele club ook maar een cent uitgeven aan Dolberg. Dat zou onverantwoord gokken zijn.
 
De Toekomst
 
11
11 juli 2019 om 09:23
Helemaal mee eens. Ontzettend knap dat Ajax sowieso Onana, Tagliafico, Blind, Mazraoui, Tadic en Neres lijkt te behouden. Schone en Huntelaar blijven ook gewoon. Promes, Martinez en Marin lijken mij juiste aankopen en ik zie jeugdspelers opvallen tijdens de voorbereiding (Eiting, Lang, Dest). De Ligt zal vertrekken en hopelijk komt Alvarez daarvoor terug. Dan gaat het alleen nog om Ziyech en Van de Beek, maar qua niveau staat er weer een heerlijk team. Voor volgend seizoen mijn eerste seizoenskaart en ik was ook bang voor een gigantische leegloop, maar dit stemt mij echt heel erg positief! Eigenlijk ook absurd dat deze zomer zo lijkt te lopen...
 
sebasjuh
 
3
11 juli 2019 om 09:25
Ik weet het nog niet als je Neres voor 50 miljoen had kunnen verkopen had ik het wel gedaan zo heel bijzonder is hij niet. Als je dan voor bv 30 miljoen Bergwijn kan kopen dan ga je er in mijn ogen op vooruit als Ajax zijnde. En ja die leegloop rek je inderdaad een jaar, iedereen die zou blijven (van de Beek, Neres en eventueel Ziyech) zullen dan allemaal volgend jaar vertrekken. Aan de andere kant wel goed om gewoon te zeggen we verkopen max 3 spelers en de rest blijft zo kan je de kwaliteit toch redelijk waarborgen.
 
De Toekomst
 
6
11 juli 2019 om 09:39
Neres heeft altijd al een redelijk tot goed rendement gehad. Als hij daar nog een stapje in kan zetten, wat ik zeker mogelijk acht, kan hij ook volgend seizoen voor zo'n bedrag vertrekken.
 
big-poppa
 
1
11 juli 2019 om 10:22
Het probleem is alleen dat wanneer ajax neres verkoopt voor pak m beet 50 mil psv bergwijn niet voor 30 weg gaat doen. Dan zou ik wat hun betreft ook hoog in de boom gaan zitten. Wat natuurlijk hun goed recht is
 
Leeuw087
 
3
11 juli 2019 om 10:32
Dat er een aantal spelers nog een jaar blijven is alleen maar mooi voor de door ontwikkeling van een aantal jeugdige spelers, bijvoorbeeld Gravenberch, Unuvar en Dest zijn dan ook weer een seizoen verder. Deze drie jeugdspelers kunnen op die manier langzaam maar zeker ingepast worden in de basis.
 
Vernon
 
2
11 juli 2019 om 10:53
@sebasjuh Ik vind Neres wel bijzonder. Heeft hard gewerkt en geduld gehad, en op het juiste moment was hij er en kon hij in de sterkste fase van het topjaar van Ajax het niveau goed aan. Is er ook Braziliaans international mee geworden. Dat hij geen ballen van 40 meter in de kruising schiet, dat maakt echt niet uit. Hij is dreigend en heeft veel diepgang. Uitstekende speler die in veel rijke ploegen een toegevoegde waarde zou hebben. Of Bergwijn veel beter of minder is, weet ik niet. Duidelijk is wel dat Ajax, als ze Neres zouden verkopen voor 40 miljoen en vervolgens Bergwijn haalt, netto geen geld overhouden. Dat zou ik zelf nooit doen. Met een nieuwe speler moet je eerst maar afwachten hoe hij zich in je team presenteert. Met Neres weet je wat je in huis hebt. Ik zou geen zekerheid inruilen voor onzekerheid, als je niet sterke aanwijzingen hebt dat je er beter van gaat worden..
 
KeyboardHeld
 
0
11 juli 2019 om 14:55
Nou niet iedereen had een leegloop verwacht hoor. Ik gok dat er geen serieuze kijkers waren voor een Beek, Ziyech, Nico en Neres. Komt allemaal een jaartje te vroeg en de meeste clubs gaan niet af op een hype (met alle respect, net 1 jaar sublime gepresteert op Europees Niveau waar die clubs naar kijken). Gezien dat een Sevilla te min is voor sommige blijft volgens mij de verkopen beperkt, ongeacht een verbeterd contract
 
UnderdogFC
 
0
11 juli 2019 om 17:45
Ik verwacht inderdaad ook niet dat er nog veel spelers zullen vertrekken. In principe blijven er, naar verwacht, nog een hoop spelers (zie opstelling - afgezien of iedereen echt op de goede plek staat). Natuurlijk heb je dan ook nog Neres, waarbij je Tadic weer in de spits kan zetten. Je mist tot nu toe alleen de Ligt (die nog niet eens weg is) en de Jong. Knap gedaan!
 
Flegrand
 
10
11 juli 2019 om 08:42
Leuk dat iedereen nog 1 seizoen blijft, maar dan verwacht ik volgend jaar een grotere leegloop dan dit jaar.
 
jermainejenas
 
3
11 juli 2019 om 08:45
Dat verwacht ik ook, maar het is voor nu gewoon heel goed nieuws dat hij blijft. Zo kunnen we proberen afgelopen seizoen te evenaren.
 
Briiian
 
10
11 juli 2019 om 08:59
Inderdaad. Liever nog een jaar genieten van de kwaliteit op het veld dan miljoenen euro’s binnenharken en niet zeker weten wat er voor terugkomt. Met deze jongens weet je wat je in huis hebt en zij zullen de verantwoordelijkheid voelen om het verlies van Frenkie en De Ligt op te vangen, wat ook weer bijdraagt aan de eigen ontwikkeling.
 
Lee112
 
8
11 juli 2019 om 09:04
Niet zo moeilijk aangezien er dit haar geen leegloop is. Frenkie is al vervangen en ik denk dat alleen nog de ligt nog vertrekt. Mooi
 
Hippowdon
 
5
11 juli 2019 om 09:09
Heb je in ieder geval nog een jaar om daarop te anticiperen. Wellicht vertrekt er ook wel 1 in de winterstop.
 
myvision
 
9
11 juli 2019 om 10:01
Die "leegloop" is al opgevangen en dat wordt komend jaar alleen maar meer opgevangen. Dus het is eerder een natuurlijk verloop dan leegloop.
 
Vernon
 
0
11 juli 2019 om 11:09
@flegrand Precies datzelfde werd vorig jaar ook gezegd. De ajax-bazen zijn tot nu toe zeer competent gebleken om dit te voorkomen. Have faith!
 
UnderdogFC
 
0
11 juli 2019 om 17:49
Dat is toch op zich geen punt. Liever dan dat alles en iedereen in 1 seizoen weg gaat. Nu kan je proberen om wederom kampioen te worden en hoge ogen te gooien in de CL (mits dit gehaald wordt natuurlijk).
 
Davy de Pauw
 
8
11 juli 2019 om 08:45
Toch lekker dit nieuws. Klasse bezig Marc! Eerst al Nico, Onana.. nu nog Neres. VD Beek hetzelfde a.u.b.!
 
UnderdogFC
 
0
11 juli 2019 om 18:15
Je kan er natuurlijk nog niks over zeggen, maar ik denk dat we al kunnen opschrijven wie de kampioen gaat worden van komend seizoen... Als Ajax de voorrondes door komt in de CL en een redelijk gunstige loting heeft (zie vorig jaar) in de groepsfase, dan zie ik ze wel weer ver komen.
 
jermainejenas
 
1
11 juli 2019 om 08:54
Goed nieuws, maar het verbaasd me niet zo. Afgelopen winter al een 40m+ bod afgewezen. Laat ze maar bieden, ik zou zeggen niet onder de 75 m
 
Hippowdon
 
5
11 juli 2019 om 08:54
Zeker goed nieuws ik ben hier wel blij mee. Ajax heeft al zo weinig spelers met diepgang. Top! Bergwijn gaat dan niet komen neem ik aan. Dubbel goed nieuws wat mij betreft
 
RamonDore
 
2
11 juli 2019 om 08:57
Als dit waar is dan is er weer prima gehandeld in deze kan niet anders zeggen. Lijkt wel of ze meer bezig zijn met vasthouden dan aantrekken en dat ze daarom wat traag zijn inzake opvolging de ligt! Die Mexicaan kan toch zo worden afgetikt? Of zijn er twijfels omtrent zijn capaciteiten?
 
Davy de Pauw
 
6
11 juli 2019 om 09:07
Blind, Pierie, Schuurs, Magallan, Lisandro .. in principe genoeg keus om er 2 uit op te stellen.
 
993410
 
3
11 juli 2019 om 09:31
Ramon, dat valt mij ook op. Als je zo overtuigd ben van die Mexicaan dan haal je die toch gewoon. Ze hebben 13,5 geboden terwijl 15 de vraagprijs is, meen ik. Waarom bied je geen 15 en zorg je dat die speler op tijd bij de selectie zit.. Dit begint op kruideniersmentaliteit te lijken..
 
Stokvis
 
0
11 juli 2019 om 10:28
Dat doen ze omdat ze eerst de Ligt willen verkopen. Las gisteren pas dat ze daar niet meer op wilden gaan wachten waardoor het nu te laat blijkt te zijn omdat the Wolves nu ook concreet worden. Vandaar dat bod van 13,5.
 
993410
 
0
13 juli 2019 om 16:00
En hoe slim vind je dat?
 
Selecaooo
 
2
11 juli 2019 om 08:57
Goede speler! Verbaasd me dat hij blijft aangezien hij in de eredivisie vaak m.i. onterecht op de bank zat. Nu met Promes erbij is nog drukker in de aanval.
 
NUFC_U2
 
6
11 juli 2019 om 09:01
Nou dat komt nogal onverwachts. Velen gingen er vanuit dat hij Ajax wel zou inruilen voor een internationale topclub, maar hij heeft het dermate goed naar zijn zin, dat hij gewoon in Amsterdam blijft. Dat betekent dat Psv die 40 miljoen (of meer) van een andere club moet zien te krijgen.... Benieuwd welke clubs dit van plan zijn....
 
Lee112
 
24
11 juli 2019 om 09:08
Lol alsof Ajax ooit 40 miljoen zal betalen voor bergwijn. Zal mega dom zijn.
 
pprins
 
4
11 juli 2019 om 09:15
Geen enkele .
 
Skede
 
3
11 juli 2019 om 09:18
Het is voor PSV geen straf als Bergwijn nog een seizoen blijft hoor. Die 40 miljoen hoeft dus niet per se te komen.
 
NUFC_U2
 
3
11 juli 2019 om 09:41
Dat begrijp ik, gezien de 2e seizoenshelft moet hij nog wel wat groeien wil hij een stap opwaarts ook slagen. Wat betreft die 40 miljoen, dat zou Ajax bij lange na niet betalen. Maar anderzijds zit PSv nog wel op een toptransfer te wachten om de selectie verder te versterken, want die centrumverdediger is er nog steeds niet. Ondanks de transfers van De Jong en Angelino en de CL-miljoenen. Er zit toch geen lek in Eindhoven ??
 
Skede
 
1
11 juli 2019 om 09:46
Aangezien er schijnbaar al diverse biedingen zijn gedaan op spelers heeft PSV op dit moment het geld wel om een CV aan te trekken. Dat een toptransfer van Lozano of Bergwijn PSV wat meer vrijheid geeft is zeker waar maar voor zover ik weet is die op dit moment niet nodig om die CV aan te trekken.
 
SpeedyAFC
 
2
11 juli 2019 om 09:49
Ik vind het altijd erg onduidelijk hoe de financien van PSV ervoor staan. Of ze genoeg kapitaal hebben om Bergwijn te kunnen behouden, ik zou het niet durven te zeggen.
 
-The Maestro-
 
4
11 juli 2019 om 09:12
Ik ben hier niet rouwig om. De aanval van Atlético heeft met Morata, Diego Costa, Lemar, Félix, Correa en Vitolo al genoeg kwaliteit. Begrijp me niet verkeerd, Neres is een goede speler, maar ik vraag me af of hij past in het spel van Simeone. Het is nu zaak om de defensie nog wat te versterken.
 
Davilla7
 
7
11 juli 2019 om 09:26
Nee natuurlijk past hij daar niet in. Simeone kan weinig met een sambavoetballer als Neres. Ik vraag me ook ten zeerste af ot Neres genoeg kwaliteiten heeft om te slagen bij een absolute topclub als Atleti. Als ik Overmars was had ik hem van de hand gedaan. Het bedrag wat Ajax er voor kan krijgen zal volgend jaar een stuk lager liggen.
 
Kyle66
 
7
11 juli 2019 om 10:19
Wat ben ik blij dat jij Overmars niet bent. :-) Ajax hoeft hem niet te verkopen voor het geld. Misschien dat een andere club dat zou hebben gedaan, maar wat hebben de supporters aan nog meer geld op de rekening?
 
Davilla7
 
0
11 juli 2019 om 10:24
Ik snap je punt, maar voor 50/60 miljoen kun je toch wel een speler vinden met (nog) meer potentie dan Neres?
 
Leeuw087
 
4
11 juli 2019 om 10:42
Davilla7, Door het behouden van Neres is de kwalificatie voor de CL weer een stapje dichterbij gekomen. Tevens is de kans op het komende kampioenschap daardoor ook weer wat groter en dat is met de dan directe plaatsing voor de kampioen een dubbel gewin voor Ajax. De opbrengst is op die manier nog veel groter voor Ajax, wij kunnen dan ook weer een seizoen van hem genieten. Marc verdient wat mij betreft een standbeeld..
 
Kyle66
 
1
11 juli 2019 om 12:52
@Davilla7, hoogstwaarschijnlijk kan Ajax voor dat bedrag wel een vervanger vinden. Echter, die vervanger zal ook tijd nodig hebben om ingespeeld te raken, terwijl Neres dat niet meer hoeft te doen. Die staat er gewoon bij de voorronde van de CL en dat is belangrijk.
 
Davilla7
 
0
11 juli 2019 om 16:10
Omdat Ajax volgend jaar niet meer doorstoot naar de halve finale van de CL en Neres dan ook zijn plekje kwijt is in de Braziliaanse ploeg misschien? Het zijn de Europese prestaties die hem gewild hebben gemaakt, want slechts 8x scoren in een Eredivisieseizoen is gewoon erg matig voor een buitenspeler van Ajax. Verder is een paar keer goed druk zetten iets anders dan iedere wedstrijd volledig vanuit de tactische discipline moeten spelen
 
Sverige4u
 
3
11 juli 2019 om 09:16
Ik verwacht dat Ziyech nog wel vertrekt en Ajax daar ook niet ontevreden mee zal zijn. Ze hebben met Promes al ingespeeld op zijn vertrek, een aanval met Neres-Tadic-Promes is nog steeds prima! Onana Mazraoui - Alvarez - Blind - Tagliafico Vd Beek - Schone / Eiting - Marin Neres - Tadic - Promes Reserve heb je dan jongens als Veltman, Martinez, Pierie, Scherpen, Dolberg, Schuurs, De Wit, Lang, Huntelaar, Gravenberch Niets mis mee lijkt mij al neig ik zelf naar een middenvelder die Schone gaat vervangen, iemand Propper tenzij ze Blind gaan doorschuiven maar dan heb je centraal achterin wel een tekort aan kwaliteit.
 
nederland79
 
3
11 juli 2019 om 09:18
"een hard gelag voor voormalig werkgever Sao Paulo, dat een doorverkooppercentage van ruim twintig procent in het bezit heeft" waarom? Als ie volgend jaar voor 60 weg gaat, krijgt sao paolo nog weer 4 miljoen extra.
 
WouterSL
 
8
11 juli 2019 om 09:25
Ze zitten nu in acute geldnood
 
Djabber
 
3
11 juli 2019 om 09:43
Ik vraag me af of Ajax dit doorverkooppercentage af kan kopen. Bijvoorbeeld voor 7-8 miljoen afkopen. Dat verdien je toch wel terug volgende transferperiode en dan zijn zij uit de zorgen. win-win?
 
Xfactor
 
1
11 juli 2019 om 09:45
Als ze failliet gaan. Moet die 20% dan alsnog afgedragen worden aan de schuldeisers?
 
Davilla7
 
0
11 juli 2019 om 09:55
Waar haal je dat vandaan? Ze hebben met spelers als Pato en Antony in ieder geval nog wel wat kapitaal op het veld staan. Laatstgenoemde lijkt me een hele goede voor Ajax.
 
nederland79
 
1
11 juli 2019 om 09:57
@wouter ah dank, wel handig dat dat in de tekst vermeld wordt...
 
Kohaku
 
1
11 juli 2019 om 09:58
Yep. Net als dat hier een bank failliet gaat je gewoon je hypotheek moet blijven afbetalen.
 
 
2
11 juli 2019 om 09:38
Zou perfect zijn mocht hij gewoon aanblijven. Zou toch wat zijn mochten alleen de ligt en frenkie vertrekken en je de rest gewoon kan behouden.
 
AFCAtillIdie
 
1
11 juli 2019 om 09:54
Geweldig nieuws! Maar ik blijf er bij dat het belangrijkste is dat Ziyech en van de Beek blijven. Hakim moet eerst maar eens flink op vakantie, want zijn Africa Cup sloeg nergens op.
 
SiskeJari
 
0
11 juli 2019 om 10:07
Top Nieuws! Nu Ziyech en Donny nog!
 
DominiqueThiem
 
5
11 juli 2019 om 11:00
Geweldig nieuws dit zeg! Als Overmars dit ook voor elkaar kan krijgen met Vd.Beek en met Ziyech verdiend Overmars er weer een extra standbeeld bij .Laat de exodus maar in Eindhoven plaats vinden haha.Dan is Ajax natuurlijk de topfavoriet voor de titel aankomend seizoen. Zelf dan nog even twee goede aankopen doen met Edson Alvarez en Propper voor zo`n 25-30 miljoen. En dan als iedereen behalve Frenkie en Mathijs blijven dan als volgt gaan spelen:OnanaMazraoui Alvarez Blind TagliaficoVd.Beek Propper Ziyech Promes Tadic Neres
 
gloryUnited
 
0
11 juli 2019 om 11:28
Denk je dat je die 2 spelers voor 25 miljoen kan krijgen? Die Alvarez kost 15 miljoen en Brighton gaat propper nooit weg doen voor slechts 10 miljoen. Maak daar maar het dubbele van. Brighton heeft nog plannen met propper en zit niet in geld nood.
 
DominiqueThiem
 
5
11 juli 2019 om 11:46
Beide voor 12,5 miljoen strikken plus 3 miljoen aan bonussen zoiets. Dan wordt het uitgesmeerd het totaalbedrag.
 
Miccoli
 
1
11 juli 2019 om 11:58
Dat gaat niet gebeuren. Brighton wilt helemaal niet van Pröpper af en heeft zelf 13 miljoen euro betaald. Ik denk dat het realistischer is om aan een prijs van rond de 20 of 25 miljoen euro te denken. Daarnaast vermaakt Propper zich volgens mij ook nog prima bij Brighton. Ik zou het een goede versterking vinden, daar niet van, maar ik denk dat jij er te makkelijk over denkt.
 
DominiqueThiem
 
2
11 juli 2019 om 14:13
Ik denk het niet. Als Propper zijn zinnen gaat zetten op een transfer naar Ajax heeft het weinig zin voor Brighton om hem koste wat kost te willen behouden. Hij speelt maar bij een laagvlieger in de PL. 15-20 miljoen is meer dan voldoende voor hem.
 
misseva88
 
1
11 juli 2019 om 11:20
Toch opvallend. Je kan het vertrek van dit soort spelers wel naar voren blijven schuiven, maar uiteindelijk zullen ze toch vertrekken. Je kan er beter een paar dit jaar laten vertrekken dan dat je volgend jaar in de problemen komt omdat dan meer dan de helft van je basis gaat vertrekken. Dat kan je beter gefaseerd opvangen. Met Promes er bij had je een vertrek van Neres nog wel redelijk makkelijk op kunnen vangen.
 
AZet
 
1
11 juli 2019 om 12:04
Wie zie jij dan allemaal vertrekken volgend jaar? Ik kom niet verder dan Onana, van de Beek en Neres. Misschien vergeet ik er nog één. Maar je kapitaal moet nu toch op het veld staan. Ook omdat je bij een kampioenschap directe Champions League-inkomsten hebt.
 
misseva88
 
0
11 juli 2019 om 12:43
Onana, Van de Beek, Neres, Tagliafico en Ziyech. Zelfs als Ziyech deze zomer vertrekt is het vervangen van vier basisspelers een enorme klus. Schöne zal gedurende het seizoen wel vervangen worden door Marin, dus dat is een prima plan. Mazraoui ligt volgende zomer nog twee jaar vast dus daar moet ik nog maar van zien of Ajax hem niet liever verlengt of verkoopt. Het komt op mij nu allemaal erg over alsof ze problemen vooruit aan het schuiven zijn.
 
Kyle66
 
3
11 juli 2019 om 13:11
Nee hoor. Ik zie dat anders. Ten eerste is de kans dat Ajax zich weer plaatst voor de CL een stuk groter nu zoveel spelers blijven. Dat is op zich al geweldig. Ten tweede heeft Overmars nu de tijd om vervangers te halen en die vervangers hebben ook de tijd om te wennen aan Ajax. De vervanger van Tagliafico is er bijvoorbeeld al en die kan nu wennen. Ik vind dat Schuurs heel goed stond te spelen laatst. Nu heeft hij een jaartje extra de tijd om basisspeler te worden volgend seizoen. Hetzelfde geldt voor de keeperspositie. Ergo, ik maak me niet zoveel zorgen.
 
misseva88
 
0
11 juli 2019 om 14:49
Ik ben benieuwd. Veel vrees voor de CL kwalificatie heb ik niet, aangezien Ajax in de kampioenspoule terecht komt, waardoor het de clubs uit de grotere landen zal ontlopen. Overmars heeft een heel jaar de tijd gehad om vervangers voor de huidige spelers te halen. Daarnaast denk ik dat een Noa Lang op dit moment ook al tegen het eerste elftal aan schuurt, dus wat mij betreft mag die best zijn minuten gaan maken.
 
MPMfc
 
3
11 juli 2019 om 11:27
Als dit waar is, snap ik nu ook beter de verkoop van Cerny. Heel mooi als Neres blijft
 
Tim13
 
0
11 juli 2019 om 12:03
Ik ben eerlijk gezegd wel verrast dat Neres blijft. Promes is gehaald en ik dacht dat hij als opvolger van Neres is gehaald. Ik ben wel erg benieuwd wat de staf van Ajax van plan is, want ik denk dat Dolberg weer de eerste spits gaat worden op het begin. Dan heb je Dus Neres, Promes, Tadic en eventueel Ziyech nog over voor 2 posities. Tadic en Dolberg kunnen natuurlijk rouleren, maar dan alsnog moet je spelers teleurstellen en ik vraag me af of dat slim is. Ik ben erg benieuwd hoe TH het neer gaat zetten en ik kijk dan ook uit naar de JCS tegen Psv.
 
Prologic
 
1
11 juli 2019 om 12:27
Het ziet er naar uit dat Ajax echt mikt op een vertrek van alleen De Ligt en Ziyech. En ze met het behouden van Neres en het aantrekken van Promes weer met de oude vertrouwde snelle buitenspelers willen gaan spelen. Ben benieuwd!
 
Japie_Krekel
 
0
11 juli 2019 om 13:25
@hoogindeconcen Overmars doet het idd geweldig maar vergeet niet dat de topclubs in Portugal dit ook al jaren zo doen en altijd het onderste uit de kan halen voordat ze uberhaupt een verkoop overwegen
 
DominiqueThiem
 
3
11 juli 2019 om 14:15
Laten we ook vooral niet vergeten wie deze beleidsverandering van Overmars mede teweeg heeft gebracht en dat zijn de Ajax fans zelf!De publieke opinie had Overmars namelijk kunnen overtuigen dat hij Ziyech naar Ajax moest halen (Overmars vond zelf namelijk dat Ziyech overbodig was voor Ajax). Sinds dat moment heeft hij het beleid gewijzigd en heeft hij eindelijk de portomonnee durven trekken voor kwaliteitsaankopen.
 
UnderdogFC
 
0
11 juli 2019 om 18:10
Ik denk dat het toch ook zeker aan Cruijff en de Boer te danken is. F. de Boer werd 4x kampioen met een veel en veel minder Ajax (ja het spel was ook veel minder) in een tijd dat het nogal onrustig was. Dat heeft je een hoop geld opgeleverd, wat niet is geinvesteerd. Cruijff heeft er samen met het technisch hart ervoor gezorgd dat de jeugd weer een belangrijk speerpunt werd bij Ajax. Of dit direct heeft geleid in het doorbreken van spelers als Mazraoui en de Ligt weet ik natuurlijk niet, maar ze hebben nu wel een belangrijk aandeel gehad in het succes.
 
lausho
 
2
11 juli 2019 om 13:18
Mooi! Nu Donny nog, ook graag een verbeterd contract. Ik zou ook graag zien dat de Ligt een verbeterd contract krijgt, desnoods ga je akkoord met Juve maar dan met ingang van de zomer van 2020.
 
UnderdogFC
 
0
11 juli 2019 om 18:12
70 miljoen en nog een jaar bij Ajax zou voor zowel Juve, Ajax als de Ligt geen verkeerde optie zijn. Natuurlijk vangt Ajax dan minder, maar je behoud wel een van je sterkhouders, waardoor je wellicht weer grote stappen kan maken in Europa!
 
binny
 
0
11 juli 2019 om 15:16
Niet normaal dit hoor. Als alleen Matthijs en Frenkie vertrekken, en zelfs als Hakim nog weg gaat heb jet het goed gedaan. Onze selectie nu, is echt van een hoog niveau en er zal een heftige concurrentie strijd plaatsvinden. Onana is eerste keeper, maar daar achter heb je Varela en de getalenteerde Kotarski en Scherpen. Op de rechtsback positie heb je Nous, Veltman, Kristensen, en ook Dest waar ik goede hoop op heb. In de verdediging, waar wel een echte versterking bij moet komen wanneer Matthijs weg gaat heb je ook Blind, Veltman, Pirrie, Martinez, Magallan. Op de LB heb je Nico en Lissandro, dat is een echte luxe want Martinez ziet er heel goed uit. Op het middenveld heb je gewoon Lasse, Donny, Nous, Marin, Eiting, Hakim, Gravenberch, Lang, Ekkelenkamp, dat is heerlijk. Dan voorin heb je Tadic, Promes, Neres, Hakim, Huntelaar, Dolberg en dan de jonge spitsen Traore, Danillo en Brobbey nog... man man man, zo'n selectie in Amsterdam is lang geleden geweest. De selectie is breed genoeg om op 3 fronten mee te doen. Natuurlijk zijn jongens als Pirie, Scherpen, en Brobbey niet zeker van minuten en moet je kijken of ze er uberhaupt klaar voor zijn, maar het is echt een top selectie. Geweldig werk van onze Marc!
 
jorginho2.0
 
0
11 juli 2019 om 15:20
Logisch, je betaald bijna 15milj, verkoopt voor 40milj. 25% doorverkoop: 10milj. Winst is dus 15milj. Niks mis mee, maar niet overdrijven waarom ajax hem niet doet verkopen. Voorronde CL is vele malen belangrijker.
 
linksbuiteadem
 
0
11 juli 2019 om 20:27
Zeer onder de indruk van het beleid van Ajax de laatste jaren. Ajax is eigenlijk altijd al een goed merk geweest maar nu wordt dat bijgestaan door daadkracht. Complimenten Overmars!