Ajax treedt met jong elftal aan tegen Vincent Kompany en Michel Vlap
Zaterdag, 6 juli 2019 om 13:45

Erik ten Hag stelt zaterdagmiddag een relatief onervaren elftal op in de oefenwedstrijd tegen Anderlecht. De kampioen van Nederland treft de Belgische grootmacht om 14.00 uur op De Toekomst en doet dat met Kik Pierie als enige nieuwkomer in de basiself. De van sc Heerenveen overgenomen verdediger start de wedstrijd als linksback.

Het centrale duo achterin wordt voor de gelegenheid gevormd door Joël Veltman en Lisandro Magallán, terwijl Erik ten Hag op het middenveld en voorin kiest voor jonge talenten. Naast de van een blessure teruggekeerde Carel Eiting beginnen namelijk ook Jurgen Ekkelenkamp, Dani de Wit, Noa Lang, Lassina Traoré en Danilo in de basis.

Zij treffen aan de kant van Anderlecht onder meer nieuwkomer Michel Vlap, die eerder deze week voor acht miljoen euro werd overgenomen van sc Heerenveen. Speler/trainer Vincent Kompany heeft zichzelf ook in de basis geposteerd bij Paars-Wit.

Opstelling Ajax: Varela; Dest, Veltman, Magallán, Pierie, Eiting, Ekkelenkamp, De Wit; Lang, Traoré, Danilo

Meer nieuws
   
06:00
06:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
23:58
23:58
Feyenoord kan in elk geval één potentiële vervanger van Slot doorstrepen
9
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
7
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
5
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (114)

 
wolterx
 
24
6 juli 2019 om 14:12
Totaal geen fan van dit middenveld, enige speler met iets van creativiteit is Eiting op 6, Lang op de flank is klasse of 2 minder dan van de flank en met diepgang van Ekkelenkamp en De Wit is het te druk in as om naar binnen te komen. Traoré VS Kompany is wel enorm leerzaam, ben benieuwd.
 
Master D
 
18
6 juli 2019 om 14:17
Inderdaad niet erg geweldig. Eiting ben ik zelf ook geen fan van. Het gaat eigenlijk gewoon te traag bij hem. Heeft ook erg veel tekortkomingen in verhouding tot de kwaliteiten die hij wel bezit.
 
wolterx
 
15
6 juli 2019 om 14:21
Middenveld van Anderlecht heeft een fieldday, 2 rennen blind naar voor en Eiting kan dat niet belopen. Als Anderlecht aanvallende backs heeft gaat het gewoon vaker overtal voor Anderlecht zijn in de aanval.
 
SjonnyvdBeek
 
5
6 juli 2019 om 14:29
Nou, dat deed Traorã© fysiek toch even prima tegen Kompany. Verder; laten we wel wezen, tegen welke tegenstander gaat Eiting het allemaal wã©l belopen? Daarvoor staan de andere twee er wellicht ook meer. Daarin ligt totaal niet de kracht van Carel. In tegenstelling tot Master D ben ik wel fan van Eiting (was vast al wel duidelijk), maar we moeten geen dingen gaan verwachten die er niet zijn. Wie gaf die prachtige bal buitenkant links zojuist? Herhaling: https://twitter.com/jongeneelbas/status/1147483607...
 
Janta
 
15
6 juli 2019 om 14:24
Daarom zijn het ook oefenpotjes om alle spelers uit te proberen. Vorig jaar verloor Ajax bijna al zijn oefenpotjes en toch was een fantastisch seizoen geworden.
 
ninjakai
 
4
6 juli 2019 om 14:34
Ook totaal geen fan van de verdediging. Veltman als CV is het gewoon niet. En staat er een Magallan naast die zelf ook nog heel erg zoekende is. Kan zomaar eens funest worden voor het zelfvertrouwen van beide. Traore VS Kompany wordt ontzettend interessant. Traore heeft eigenlijk alles, weet hij in te schatten wanneer hij welke kwaliteiten moet inzetten.
 
SjonnyvdBeek
 
5
6 juli 2019 om 14:43
Dat balletje van Lang op de lat. Die aanval daarvoor, met dat ene balletje wat Eiting met een man in z`n rug in éã©n keer doortikt richting Traore. Dã¡t is Eiting in éã©n actie samengevat, en dat is éã©n van de redenen waarom Ten Hag - denk ik - fan van hem is. Als je hem beoordeelt, kijk dan vooral ook naar dat soort dingen in plaats van alleen z`n loopvermogen en dergelijken.
 
Shorty1991
 
4
6 juli 2019 om 14:47
Eiting moet je meer als een soort Schöne zien, een voetballende controleur. Ik snap de angst voor het gebrek aan loopvermogen anderzijds ook wel, want bij Schöne was het ook vaak wel kielekiele internationaal gezien.
 
SjonnyvdBeek
 
3
6 juli 2019 om 15:20
Hij is wel behoorlijk wat talentvoller dan Schone. Laatstgenoemde heeft zich goed ontwikkeld door de jaren heen hoor, maar ik zie Eiting op (veel) hoger niveau eindigen. Z'n handelingssnelheid is vele malen beter, hij heeft een prachtige pass en veel balgevoel, een goed inzicht en een zeer goede basistechniek in aannames. Fysiek beter worden zou uiteraard handig zijn, maar voor de rol die bij hem past is dat niet per sé keihard nodig. Vergelijk het een beetje met de rol die Pirlo bij Juve had. Dat past hem goed. (dit is geen verrgelijking tussen de spelers voordat iedereen daarover gaat vallen zoals altijd).
 
wolterx
 
0
6 juli 2019 om 17:26
Vond het eerste helft op middenveld niet goed lopen, had zomaar 0-2 kunnen staan en de 1-0 viel best uit de lucht, daarna kort erna de tweede en kwam iets meer grip. Na rust had Anderlecht stuk minder controle op het middenveld, de doelpunten van de Wit waren heel belangrijke momenten maar vond ze niet dominant spelen op het middenveld. Tweede helft vond ik Ekkelenkamp goed spelen en werd er ook iets directer gespeeld.
 
DominiqueThiem
 
19
6 juli 2019 om 14:16
Goede rechtsback is die Dest zeg! Is lekker aanvallend en fel ingesteld en heeft een prima voorzet in huis. Mag van mij wel de positie van Mazraoui overnemen.
 
wolterx
 
14
6 juli 2019 om 14:17
Is nog wat onbesuisd en stapt vaak blind uit maar is aanvallend net als Mazraoui heel bruikbaar, heeft meer een passeeractie en echt diepgang waar Mazraoui in opbouw en combinatie beter is.
 
Tomido
 
2
6 juli 2019 om 14:19
Grootste probleem wat ik met Dest bij Jong Ajax vind is dat die nog te vaak naar voren gaat zonder te kijken wat die achter laat. Heeft in mijn ogen nog veel moeite met snel schakelen, waardoor er op de rechtsback positie heel vaak voor de tegenstander ruimte voor de counter onstaat. Mede door het gevaarlijke balverlies dat hij dan op de rechtsbuiten positie heeft wanneer die een dribbel in wil zetten.
 
wolterx
 
6
6 juli 2019 om 14:23
Niet alleen met naar voren gaan imo, ook altijd die neiging om vooruit te verdedigen ipv ruimtes af te schermen. Is tactisch nog minder sterk dan Mazraoui.
 
Master D
 
7
6 juli 2019 om 14:18
Ajax mag voorlopig niet klagen dat het nog 0-0 staat. Anderlecht had er wel 2 kunnen maken in het eerste kwartier.
 
L0deiro
 
3
6 juli 2019 om 14:31
0-2???
 
993410
 
3
6 juli 2019 om 14:23
Geen enkel basisspeler bij Ajax?.. Wordt een zwaar potje tegen dit Anderlecht.
 
JK-Ajax
 
1
6 juli 2019 om 15:35
Lijkt aardig mee te vallen haha
 
 
3
6 juli 2019 om 14:24
Ajax mist veel spelers, maar ik zie in dit elftal weinig spelers die Ajax echt beter maken. Neem ook een Noa lang. Hij is dan wel bijna 2 jaar jonger dan bijvoorbeeld Bergwijn, maar waar Bergwijn al jaren zijn minuten krijgt zie ik hã¨m dit jaar voor in de eerste divisie spelen.
 
Shorty1991
 
11
6 juli 2019 om 14:51
Te simpel geredeneerd, kijk even wat de concurrentie is voor Lang is om zich erin te spelen. Op elke positie waar hij enigszins uit de verf kan komen, stond zowat een champions league player of the year. Van de Beek, De Jong, Ziyech en Neres/Tadic. Frenkie de Jong brak ook later door dan Bergwijn, Andersen daarentegen weer eerder. Kortom: het zegt niet altijd alles.
 
993410
 
4
6 juli 2019 om 14:25
Opstelling RSC Anderlecht: Didillon, Sa, Saief, Kompany, Kayembe, Dewaele, Sam, Trebel, Gerkens, Vlap, Lutonda.
 
Master D
 
2
6 juli 2019 om 14:27
Mooie actie van Traore bij de 1-0 van Dani de Wit.
 
wolterx
 
3
6 juli 2019 om 14:28
Goed gedaan van Traoré, beetje geluk bij maar goed bal bij de Wit gebracht die in een praktisch leeg doel kon schieten.
 
wolterx
 
4
6 juli 2019 om 14:29
Ook 2-0 Dani de Wit, wederom een vrije schiet kans van paar meter. Goede bal op Lang, legt hem netjes terug op Dest die tegen Kompany schiet en daarna kan de Wit van 5m afdrukken.
 
Lasse
 
1
6 juli 2019 om 15:16
Bij de 1-0 komt de bal inderdaad met een beetje geluk bij De Wit, maar ik ben onder de indruk van Traoré: wat een power en snelheid! Die gaat dit seizoen Dolberg voorbij als hij zijn vorm niet terugvindt. Voorin zit het voorlopig wel goed met Traoré, Danilo en Brobbey. Wolterx, denk jij dat Veltman dit seizoen centraal gaat spelen? Of toch rechtsback? Zie Mazraoui namelijk liever een linie doorschuiven naar of op het middenveld, of als hangende rechtsbuiten (beetje zoals Ziyech speelde afgelopen seizoen)
 
wolterx
 
2
6 juli 2019 om 17:27
Veltman gaat back-up zijn zowel back als rcv denk ik. Vind Traoré ook indrukwekkend, heel atletisch met enorm veel power.
 
993410
 
5
6 juli 2019 om 14:28
De Wit in Oranje?
 
993410
 
2
6 juli 2019 om 14:29
Kompany nog wat onwennig..
 
afcavosje
 
2
6 juli 2019 om 14:30
Tot nu toe een leuke wedstrijd om te zien. Veel intensiteit en beide teams die aanvallend willen voetballen. Ajax dat op Veltman en Magallan na louter met jong Ajax spelers speelt doet technisch totaal niet onder voor de veel oudere Anderlecht spelers. Vooral Traore, Dest en Lang vallen me positief op. Danilo, Eiting en Magallan vallen me tot nu toe tegen.
 
wolterx
 
15
6 juli 2019 om 14:36
Dest valt je positief op maar Eiting valt tegen? Dest is zijn man constant kwijt en stond aan basis van 2 grootste kansen van Anderlecht waar Eiting aanvallers goed weet te bereiken en met die geweldige pass op Lang de 2-0 deed opzetten.
 
kurkiskurk
 
2
6 juli 2019 om 14:41
Eens. Ik vind Ekkelenkamp wel erg onzichtbaar. Middenveld en aanval vinden elkaar wel lekker.
 
afcavosje
 
1
6 juli 2019 om 14:49
Eiting heeft een paar goede moment. Voetballend is hij goed. Maar hij blijft een speler die snelheid en fysiek mist. Aanvallende momenten kwamen inderdaad vanaf de linkerkant van Anderlecht maar dat komt ook omdat Dest ontzettend aanvallend is moet spelen. Veel druk naar voren en tegen een hele snelle tegenstander is dat heel gevaarlijk.
 
afcavosje
 
1
6 juli 2019 om 14:49
Eiting heeft een paar goede moment. Voetballend is hij goed. Maar hij blijft een speler die snelheid en fysiek mist. Aanvallende momenten kwamen inderdaad vanaf de linkerkant van Anderlecht maar dat komt ook omdat Dest ontzettend aanvallend is moet spelen. Veel druk naar voren en tegen een hele snelle tegenstander is dat heel gevaarlijk.
 
SjonnyvdBeek
 
1
6 juli 2019 om 15:36
Misschien moet je Eiting wat anders gaan beoordelen. Die man doet zoveel goed op het veld, maar blijkbaar ziet alleen de trainer dat want iedereen hier blijft maar schreeuwen om z'n fysiek. Zo'n Andrea Pirlo, poeh he. Dat was echt een loper! Fysiek uitermate sterk ook!
 
ninjakai
 
0
6 juli 2019 om 15:58
@Sjonny Iedereen schreeuwt om zijn fysiek omdat we tegen PSV en AEK met z'n allen hebben kunnen zien wat hij voorstelde tegen een gemiddeld Europees middenveld. 0,0. Leuk kunnen spelen in balbezit is leuk als je overwegend de beste ploeg bent. Maar het gaat erom wat je presteert tegen gelijkwaardige of betere ploegen. De Jong is juist zo een topper omdat hij bij balverlies ook ontzettend belangrijk is en veel kan compenseren met zijn sliding en snelheid. Minimaal 1 zo'n speler moet er op het middenveld van Ajax staan. Mag voetballend best de minste zijn als hij de fouten corrigeert. Ajax lijkt vooral fysiek en snelheid in te leveren met het vertrek van de Jong en de Ligt, dan is er geen plaats voor eiting, tenzij het ipv schone is....
 
Chefvoetbal
 
1
6 juli 2019 om 17:09
Tegen psv was er sprake van een collectieve wanprestatie. Ik vind niet dat je daar een jonge jongen op kan afrekenen. Hij stond toen ook met schone op het middenveld en dat is idd te langzaam. Echter, als het middenveld complementair is aan Eiting, kan hij uitgroeien tot heel goede spelverdeler.
 
SjonnyvdBeek
 
3
6 juli 2019 om 14:49
@afcavosje Je zegt het precies zoals ik het zie, maar dan precies alles verkeerd om. Juist Eiting speelt goed, en juist Dest speelt vandaag wat minder.
 
shenkie
 
10
6 juli 2019 om 14:31
En dit is dus het bewijs dat speler/trainer totaal af te raden is... 22 min alleen maar lopen schreeuwen tegen je medespelers en vervolgens in 5 min. bij 2 tegengoals betrokken zijn! Met al het respect voor zijn staat van dienst maar.... lekker bezig Kompany!!
 
JeffPaeter
 
1
6 juli 2019 om 14:55
Dit is een oefenwedstrijd...hier geeft hij gewoon aanwijzingen om aan te tonen wie wat moet doen. In officiele wedstrijden wordt de team door die City coach (Davies) gecoached en kan Kompany zich op zijn eigen spel concentreren. Hij zal nog altijd aanwijzen zoals hij het al jaren bij City doet.
 
kurkiskurk
 
4
6 juli 2019 om 14:34
Toch knap om zo effectief te zijn met dit team. Anderlecht mistte toch een paar grote kansen in de openingsfase. Moet zeggen dat Magallan qua balbehandeling en passing wel onderdoet voor de rest.
 
afcavosje
 
0
6 juli 2019 om 14:37
Magallan kan voetballend totaal niet mee met de rest van het elftal. Fysiek en duelkracht heeft hij wel. Enige functie die hij heeft lijkt me om hem in te brengen in de laatste 10 min om een voorsprong te verdedigen als je onder druk staat.
 
AVDS_85
 
8
6 juli 2019 om 14:38
Dat hebben we gezien tegen spurs thuis. Toen kwam hij erin en werd de druk op ons doel alleen maar groter. Je roept maar wat.
 
kurkiskurk
 
5
6 juli 2019 om 14:40
Touché. Misschien kunnen ze hem omtoveren tot spits hahaha ??. Ze kunnen deze knul het beste z.s.m. weer verkopen.
 
afcavosje
 
2
6 juli 2019 om 14:46
@Avds Magallan is gewoon een type Westermann maar dan wat jonger. Gaat m niet worden vrees ik. Dat hij Ajax niet heeft kunnen redden tegen Spurs wil niet zeggen dat hij geen fysieke verdediger is.
 
SuperNico31
 
0
6 juli 2019 om 15:19
Lijkt me vrij logisch dat de druk steeds groter werd voor het doel toen hij erin kwam, aangezien het een verdedigende wissel was. Zo een wissel doe je alleen maar wanneer je al onder druk staat en de druk toeneemt. Ajax kwam al zwaar onder druk te staan van Spurs voordat dat Magallan erin kwam en de Spurs zetten in de laatste minuten een slotoffensief in waar ze de bal gewoon naar voren pompten.Het lag echt niet alleen aan Magallan dat druk enorm was.
 
wolterx
 
1
6 juli 2019 om 14:45
Goede goal Sam hoor, opening van Vlap is goed (wel weer geen druk op de bal) en Pierie had geen idee wat hij moest doen daar, ook Varela moet die hoek beter afschermen. Is nu rust, 2-1 dus
 
Master D
 
10
6 juli 2019 om 14:48
Op zich is dit toch weer een bevestiging wat we allemaal al een tijdje ziet. Dest doet het leuk op rechts. Lang en Traore hebben het talent om dit seizoen van nut te zijn bij het eerste. Magallan kan technisch niet mee en Pierie kan er verdedigend helemaal niks van. Eiting nuttig op het middenveld, Ekkelenkamp die een beetje verdwijnt en de Wit tikt leuk 2 ballen erin, maar voetballend voegt ie weinig toe.
 
4Ever4Ajax
 
3
6 juli 2019 om 14:51
Denk wel dat Dani de Wit altijd van toegevoegde waarde kan zijn, maar dan niet vanuit de basis in mijn ogen. Kan in de laatste 10 minuten van een wedstrijd wel even de boel op scherp zetten.
 
afcavosje
 
1
6 juli 2019 om 14:56
De Wit zorgt er met zn werklust altijd voor dat de tegenstander onder druk blijft staan en verstoord de opbouw. Voetballend geen uitblinker maar wel een hele nuttige speler om erbij te hebben
 
Master D
 
0
6 juli 2019 om 14:58
Ik snap ook wel dat de Wit erbij zit hoor. Als die zich kan schikken in een rol op de bank en dat ie er af en toe in komt om te buffelen dan is er niks aan de hand. Echter zal ie nooit basisspeler worden.
 
Chefvoetbal
 
0
6 juli 2019 om 15:00
Dat wordt echt veel te veel nagepapegaaid hierzo. de Wit is helemaal niet zo sterk in het druk zetten. En in de omschakeling van aanval naar verdediging laat hij heel vaak zijn man lopen.
 
DominiqueThiem
 
8
6 juli 2019 om 14:48
Ik snap echt niet waarom Ajax Kik Pierie heeft gehaald. Hij moet constant gecorrigeerd worden vanaf de kant en bij het tegendoelpunt werd maar weer eens duidelijk dat hij niet kan verdedigen.Varela is een type Vermeer heeft bijna geen bal klemvast. Geen bron van vertrouwen.Magallan is een verschrikking. Wie heeft hem gescout?
 
Ajacied026
 
7
6 juli 2019 om 14:49
Waarom is er geen livetopic van deze wedstrijd?
 
SjonnyvdBeek
 
7
6 juli 2019 om 14:50
Dit werkt ook wel
 
mattijs
 
2
6 juli 2019 om 14:50
Als Kompany slechte voorbereiding speelt wie zet hem ernaast? Wat een constructie zeg op dit niveau.
 
JeffPaeter
 
1
6 juli 2019 om 14:52
Geef tenminste ook de opstelling van Anderlecht...
 
993410
 
1
6 juli 2019 om 14:59
Opstelling RSC Anderlecht: Didillon, Sa, Saief, Kompany, Kayembe, Dewaele, Sam, Trebel, Gerkens, Vlap, Lutonda.
 
Shorty1991
 
3
6 juli 2019 om 14:55
Ik denk dat Kompany de tweede helft vanaf de bank zal coachen. Benieuwd wat voor wisselingen we bij Ajax gaan zien.
 
Chefvoetbal
 
1
6 juli 2019 om 14:59
Leuke wedstrijd tot nu toe. De organisatie was in het begin van de 1e helft een beetje zoek en Anderlecht creëerde wat kansen. Gaandeweg ging het wel beter. Zeker het druk zetten, zag er goed uit. De bal werd vaak op de helft van Anderlecht veroverd. Eiting voor mij de uitblinker en regisseur. Hij strooit met heerlijke passjes. Lang is ook weer dreigend, brengt altijd leven in het spel. Verder vind ik Veltman sterk spelen.
 
afcavosje
 
0
6 juli 2019 om 15:00
Timber, Jensen, Botman, Schuurs en Huntelaar erin.
 
afcavosje
 
1
6 juli 2019 om 15:02
Eiting, de Wit, Veltman, Troare, Magallan eruit. Ook Varela eruit voor Kotarski trouwens
 
TheJIgsaw
 
1
6 juli 2019 om 15:02
Wie is de nummer 4 van Ajax?
 
wolterx
 
0
6 juli 2019 om 15:03
Botman
 
TheJIgsaw
 
2
6 juli 2019 om 15:04
Flinke vent zeg. Zeker naast schuurs
 
wolterx
 
2
6 juli 2019 om 15:07
Ja, is heel lang, niet super bewegelijk maar wel redelijk snel op rechte stukken. In de lucht sterk en laatste minuten als stormram in jeugd vaker doeltreffend geweest. Opbouwend wel matig.
 
4Ever4Ajax
 
2
6 juli 2019 om 15:22
Zou Botman wat zijn op termijn als CV? Of mist hij de snelheid?
 
wolterx
 
0
6 juli 2019 om 15:32
Vind hem nog iets te lief maar vooral aan de bal te matig, komt op mij over als een speler die in Championship echt zou passen als hij helemaal fysiek klaar is.
 
Dabor
 
0
6 juli 2019 om 15:35
Toch altijd fijn om wat meer informatie te horen over spelers die uit de jeugd komen van je wolterx. Top!
 
wolterx
 
1
6 juli 2019 om 15:04
Goed ingeknikt door Pierie.
 
Master D
 
0
6 juli 2019 om 15:04
Haha Pierie kan vanuit een hoekschop gewoon de 3-1 binnenkoppen.
 
wolterx
 
0
6 juli 2019 om 15:16
Prachtige bal van Ekkelenkamp, Lang stift tegen de keeper en Jensen tikt binnen. Ze zijn heel efficiënt.
 
TheJIgsaw
 
0
6 juli 2019 om 15:16
4-1 Jensen.
 
afcavosje
 
2
6 juli 2019 om 15:17
4-1. De reserves van Ajax doen het heel aardig. Kompany gaat helemaal los tegen zn spelers. Loopt niet bepaald op rolletjes bij Anderlecht.
 
Master D
 
2
6 juli 2019 om 15:19
Iemand enig idee hoe we dit elftal van Anderlecht moeten inschalen? Is dit het beste wat ze hebben, of missen ze een hoop spelers? Als dit het voor een groot deel is, dan hebben ze een probleem. Ajax wel scherp in het afmaken van de kansen overigens. Na 1-0 eigenlijk niet meer in de problemen geweest op die actie van Sam na dan.
 
JK-Ajax
 
0
6 juli 2019 om 15:38
Volgens mij spelen Nasri en Bakkali ook nog in dit team.
 
JeffPaeter
 
1
6 juli 2019 om 15:51
Over het algemeen grotendeels jeugd met nog een paar ouwe die weg moeten. Transfers moeten nog gedaan worden (een spits en verdedigende transfers) en natuurlijk moeten nog alle puzzelstukjes aan elkaar geplakt worden
 
voetbalfreak
 
2
6 juli 2019 om 15:21
Die trainingspakken van de ajax staf is geen gezicht, die trek je alleen op een luie zondag aan als je alleen thuis bent. Topclub onwaardig.
 
wolterx
 
2
6 juli 2019 om 15:22
Voorzetje van Lang verlengd door verdediger en Huntelaar kan vrij inkoppen. 5-1 dus
 
afcavosje
 
1
6 juli 2019 om 15:22
Lang met een uitstekende actie en voorzet. Anderlecht ziet er erg zwak uit...
 
kurkiskurk
 
0
6 juli 2019 om 15:23
Gaat wel hard zo. Opweg naar een zevenklapper?
 
afcavosje
 
4
6 juli 2019 om 15:25
Lang doet het wel erg goed hoor. Gaat heel veel dreiging van hem uit. Goede traptechniek, goed schot, goede actie en dribbel. Doet me een beetje denken aan een jonge Ziyech bij Heerenveen.
 
wolterx
 
3
6 juli 2019 om 15:27
Corner Anderlecht goed verlengd en dan van paar meter ingetikt. Heel knullig zag dat eruit.
 
Master D
 
2
6 juli 2019 om 15:27
Tsja, zo kennen we Pierie en Botman weer. 5-2.
 
993410
 
0
6 juli 2019 om 15:27
Welke Ajacied liet de bal door zijn benen het doel in rollen?
 
voetbalfreak
 
1
6 juli 2019 om 15:29
Hij deed een Jan Wouters weer tegen de Belgen...
 
aruba_3
 
1
6 juli 2019 om 15:28
Waarom staat deze wedstrijd niet bij livescore en bij live mee praten?
 
wolterx
 
0
6 juli 2019 om 15:28
Kemper, Taylor, Timber en Kühn erin dus.
 
wolterx
 
1
6 juli 2019 om 15:30
Sierd noemt Taylor en Noa Lang, die lijken niet echt op elkaar op de haarkleur na ??
 
993410
 
3
6 juli 2019 om 15:32
Viel me ook op, Sierd doet vooral "leuk"..
 
wolterx
 
0
6 juli 2019 om 15:36
Ja, hij weet niets te melden maar wilt het zeker niet over de wedstrijd hebben, enkel over de spelers. Heel storend, met zijn Docu voor Doku, Botman en Hotman en "Inzakken" erbij.
 
afcavosje
 
1
6 juli 2019 om 15:33
Slecht hoor. Maar hij is niet de enige bij Ziggo die iets mist. De geluidsman is de tweede helft een dutje gaan doen.
 
magnetics
 
1
6 juli 2019 om 15:35
El Sierd is duidelijk nog een beetje aan het oefenen en zoeken met de namen. Ik kan het hem ook niet helemaal kwalijk nemen, het zijn niet allemaal spelers die je wekelijks op tv ziet Maar wel een verrassend boeiende wedstrijd tot nu toe, ondanks het gebruikelijke waardeloze commentaar (en inmiddels al even geen veldgeluid erbij)! Het is echt geen moment saai. Ben blij dat de middenvelders en aanvallers van Ajax elkaar al aardig weten te vinden en al wat scherpte hebben, alleen de verdediging is nog lang geen zekerheidje...
 
wolterx
 
0
6 juli 2019 om 15:38
Opzich best een leuke pot inderdaad, Sierd is grootste smetje tot dusverre, haha. Achterin was het zeker eerste helft niet altijd even goed, tweede helft veel jonge spelers die veelal Jong Ajax gaan spelen. Is wat minder lijn te vinden in spel en wat meer op eigen ingeving spelen. Leuk om te zien wel.
 
Dabor
 
0
6 juli 2019 om 15:32
Vind het wel heel irritant dat je geen geluid van de wedstrijd hoort.
 
magnetics
 
1
6 juli 2019 om 15:38
Als je Kompany zo langs de kant ziet staan heb je ook maar het idee dat hij een coach acteert. Grote voetballer, maar echt gezag als trainer straalt hij nog niet bepaald uit.
 
wolterx
 
1
6 juli 2019 om 15:39
Pijnlijke botsing, Doku eerder bij de bal maar Kotarski zit er nog aan en daarna de botsing.
 
kurkiskurk
 
3
6 juli 2019 om 15:40
Misschien had Ziggo Sierd kunnen muten i.p.v. het wedstrijdgeluid??
 
afcavosje
 
0
6 juli 2019 om 15:41
Sierd kan beter standup comedy gaan doen. Bodyguard, kleine wasjes grote wasjes, docu...
 
Meeziez
 
1
6 juli 2019 om 15:41
Wanneer sluit die Razvan Marin aan? Ik word namelijk nog niet echt warm van de controleurs tot nu toe.
 
Adthee
 
3
6 juli 2019 om 15:44
Marin is geen controleur en ik vind juist dat zowel Eiting als Timber het uitstekend doen als controleur
 
JeffPaeter
 
1
6 juli 2019 om 15:49
Pfff die Doku...wat een vernedering is dat seg
 
993410
 
0
6 juli 2019 om 15:53
Speelde toch niet zo slecht?