'Ajax wil interesse van Barcelona afwimpelen met contractverlenging'
Dinsdag, 26 maart 2019 om 14:49

André Onana staat volgens diverse Spaanse media in de nadrukkelijke belangstelling van Barcelona. De doelman van Ajax is bij de Catalanen de voornaamste kandidaat om de opvolger van Jasper Cillessen te worden, die na dit seizoen mag vertrekken. De Amsterdammers zijn volgens Marca echter niet van plan om zomaar mee te werken aan een vertrek en willen het contract van Onana snel openbreken.

De huidige verbintenis van Onana bij Ajax loopt nog tot medio 2021. De clubleiding van de Amsterdammers wil dit contract openbreken en met één jaar verlengen tot medio 2022. Marc Overmars, directeur voetbalzaken in Amsterdam, gaat deze week nog om de tafel met Albert Botines, de belangenbehartiger van Onana. Hij werd eerder al op het trainingscomplex van Barcelona gespot, waar hij over een transfer van zijn cliënt zou hebben gesproken.

Die nadrukkelijke interesse van Barcelona heeft invloed op de onderhandelingen tussen Overmars en Botines. Een eventuele transfer van Onana is hoe dan ook onlosmakelijk verbonden met de toekomst van Cillessen. De huidige tweede doelman van de Catalanen wil graag ergens aan spelen toekomen en de Spaanse topclub is bereid om mee te werken aan een vertrek van de Nederlander, mits het juiste bedrag op tafel komt.

Voorlopig heeft Barcelona nog geen bod binnengekregen voor Cillessen dat aan de verwachtingen voldoet. De afkoopclausule in het contract van de sluitpost bedraagt zestig miljoen euro, maar het is voorlopig niet aannemelijk dat een geïnteresseerde club deze zal activeren. Ajax nam Onana in 2015 over van Barcelona, waar hij vijf jaar in de jeugdopleiding speelde. In dienst van de Amsterdammers kwam de doelman uit Kameroen voorlopig tot 126 officiële wedstrijden.

Meer nieuws
   
12:00
12:00
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
6
   
11:31
11:31
Vertrekt Gimenez bij Feyenoord? Spits brengt bezoek aan Premier League-duel
17
   
11:02
11:02
Premier League-clubs komen budgetplafond overeen: dit zijn de details
16
   
10:51
10:51
VZ Kort: Deadline verstreken, nog drie potentiële bondsvoorzitters KNVB over
77
   
10:26
10:26
V/d Vaart poogt transfertarget uit Oostings hoofd te praten: 'Niet verstandig'
23
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (106)

 
NL_Modric
 
27
26 maart 2019 om 14:52
Goede lijnkeeper, al vind ik het niet de beste keeper van de Eredivisie. Ik betwijfel het ook of hij een stap hogerop aankan. Hoe meer hij te doen krijgt, hoe meer blunders hij zal maken. (gok ik dan)
 
LucasAndersen
 
140
26 maart 2019 om 14:54
Wie vind jij de beste keeper van de Eredivisie? Enige echte concurrent is in mijn ogen Unnerstahl.
 
Kilum
 
94
26 maart 2019 om 14:56
Niet de beste keeper in de Eredivisie? Wie dan wel volgens jou?
 
MBA1
 
67
26 maart 2019 om 14:57
Hoop niet dat je Zoet een betere keeper vind. Die pakt geen punten voot psv. Onana wel bij ajax
 
NL_Modric
 
19
26 maart 2019 om 15:01
Zoet vind ik een heel ander type. Daarnaast is het ook een mindere keeper in zijn totaliteit. Unnerstahl, Bizot en Padt vind ik allen beter dan zowel Zoet als Onana.
 
MarkBakel
 
10
26 maart 2019 om 15:11
Ik denk dat zoet meer punten heeft gepakt dan onana dit jaar. Daarbij zeggende is wel dat zoet echt slecht keept sinds de winterstop. maar voor de winterstop heeft hij zeker wedstrijden punten gepakt voor Psv.
 
Lunny
 
111
26 maart 2019 om 15:12
Zet dan ook Damen in je rijtje als je zo nodig een punt wilt maken... Onana is simpelweg de beste keeper in de Eredivisie en dat laat hij ook zien in de Champions league.
 
siepie
 
23
26 maart 2019 om 15:15
Haha.. Sluit vd Hart ook niet uit he. Ik hoop zo dat dit satirisch bedoeld is, want dan is het nog best geniaal. Maar anders slaat het echt nergens op.
 
sniewaar
 
42
26 maart 2019 om 15:17
Hahaha als Bizot en Padt beter zijn dan Onana dan zouden beide heren nu wel ergens anders keepen.
 
FR_JC
 
4
26 maart 2019 om 15:24
MarkBakelUnerstall kan in de toekomst wel uitgroeien tot de beste, momenteel is hij dat nog niet. Goeie sluitpost, dat wel.
 
NL_Modric
 
5
26 maart 2019 om 15:51
Lunny, ik houd als Ajacied zijnde mn hart vast zodra de bal in de buurt is van Onana. Dat heb/had ik bij Cilissen totaal niet. Ik vind Onana gewoon een grabbelaar, een keeper bij wie het onverwachte kan gebeuren. Een sluitpost hoort stabiel te zijn.vandaar mijn keuze voor Padt, Bizot en unnerstahl.
 
Apocalyps
 
24
26 maart 2019 om 15:55
'ik vind Onana gewoon een grabbelaar, een keeper bij wie het onverwachte kan gebeuren' LOL het standaard riedeltje wat je vaak over Afrikaanse keepers leest.. Onana is / was al verder, dan Cilissen op dezelfde leeftijd.
 
cabinessence
 
8
26 maart 2019 om 16:00
"die pakt geen punten voot psv. Onana wel bij ajax" En soms verliest Ajax ook punten door Onana. Zoals bij die kapitale blunders uit tegen Benfica en uit tegen Heracles. En uit tegen Psv: alle drie de goals vielen nadat de bal via Onana bij een PSV-er terecht kwam.
 
MarkBakel
 
2
26 maart 2019 om 16:10
@fr_jc als je kijkt op voetbal.com naar de beste keeper aan de hand van de cijfers gegeven het ad/telegraaf en de Vi, is het Unerstall 1/ zoet 2/ onana 3 Zelf vind ik dat ook als je ziet hoeveel reddingen unerstall moet maken vergeleken met Zoet of Onana. (unerstall 4 per wedstrijd, zoet 3, unerstall 4). mede dankzij hem staat VVV er zo goed voor. Zoet daarentegen was heel sterk en consistent de eerste seizoenshelft en nu wat minder, waarbij Onanan iedere wedstrijd zijn moment heeft en al meerdere keren dit afgestraft is.
 
cabinessence
 
1
26 maart 2019 om 16:13
"onana is / was al verder, dan Cilissen op dezelfde leeftijd." Dat is niet echt een gewaagde uitspraak. Onana is bijna 23 en al drie jaar eerste keeper van Ajax. Cilessen werd pas op z'n 24e eerste keeper van Ajax.
 
cabinessence
 
7
26 maart 2019 om 16:15
"zelf vind ik dat ook als je ziet hoeveel reddingen unerstall moet maken vergeleken met Zoet of Onana. (unerstall 4 per wedstrijd, zoet 3, unerstall 4). mede dankzij hem staat VVV er zo goed voor." Dat zegt op zich weinig. Unnerstall krijgt heel wat meer ballen op doel dan Zoet en Onana. Dan kun je dus ook meer reddingen maken.
 
DeSteek77
 
12
26 maart 2019 om 16:42
"@ cabinessence En uit tegen Psv: alle drie de goals vielen nadat de bal via Onana bij een PSV-er terecht kwam." Dan heb je weinig tot geen verstand van keepers (en meerdere boven jou die Padt en Bizot noemen). Ik wil je hier niet mee beledigen of wat dan ook, maar dan zie ik het zo. Wanneer je zeg dat hij schuldig is aan doelpunt 1, dan kan ik dat begrijpen, maar weet zelf dat hij daar niets aan kon doen. Maar als je hem schuldig vond aan alledrie de doelpunten, dan heb je naar mijn idee weinig kijk op het keepersvak. Dat wil overigens niet zeggen dat je geen verstand van voetbal hebt. Bij alledrie de doelpunten was Onana niet de schuldige. Er is geen keeper in de Eredivisie die zo compleet is als Onana. Hij is duidelijk de beste en dat zeg ik niet omdat ik voor Ajax ben. De enige die ik het niveau Onana eventueel zie aantikken in de toekomst is Unnerstall, maar die is beduidend minder met de bal aan de voet en dat is nu eenmaal een hele belangrijke voorwaarde voor een doelman na het afschaffen van de terugspeelbal.
 
DeSteek77
 
4
26 maart 2019 om 16:51
@markbakel Ik zou me vastklampen aan de cijfers van voetbal.com. Sjonge jonge zeg. Je snapt natuurlijk wel dat er niet bij de cijfers staat met welke snelheid en precisie een bal ingeschoten wordt of wel? Een schot van zestig meter tussen de palen wordt ook geteld als een schot op doel en als een redding. Met andere woorden, cijfers zeggen ontzettend weinig.
 
cabinessence
 
4
26 maart 2019 om 17:01
"bij alledrie de doelpunten was Onana niet de schuldige." 1-0: Hij werkt de bal recht vooruit weg, precies in de voeten van Pereiro, die scoort. Les 1 voor keepers: de bal nooit recht vooruit wegwerken. 2-0: Hij levert de bal rechtstreeks in bij Hendrix, die eenvoudig De Jong vrij kan zetten, die scoort. 3-0: Krijgt de bal op zich afgeschoten door Bergwijn en geeft 'm netjes precies in z'n voeten terug. Bergwijn geeft voor, Lozano tikt binnen. En daar kom nog bij dat hij in de tweede helft een rode kaart had moeten krijgen.
 
Airbags
 
0
26 maart 2019 om 17:03
@markbakel: Dat vind ik lastig te meten. Vooral omdat het aantal reddingen dat de keeper moet verrichten ook deels afhangt van de prestaties van de rest van het elftal. Als je verdediging ijzersterk speelt en er daardoor amper aanvallers op jou doorkomen, kun je je als keeper ook moeilijk onderscheiden.
 
DeSteek77
 
5
26 maart 2019 om 17:18
@abinessence "1-0: Hij werkt de bal recht vooruit weg, precies in de voeten van Pereiro, die scoort. Les 1 voor keepers: de bal nooit recht vooruit wegwerken." Ik zei toch dat je weinig tot geen verstand van keepen hebt! Die bal wordt vol ingeschoten door Bergwijn en valt via de benen van Onana voor de voeten van Perreiro. Ik ga er verder ook niet meer op in. Niet dat ik mijn standpunt niet kan verdedigen, maar omdat het nutteloos is.
 
Kerzoep
 
3
26 maart 2019 om 17:29
"Ik ga er verder ook niet meer op in. Niet dat ik mijn standpunt niet kan verdedigen, maar omdat het nutteloos is." Dit is wél omdat je je standpunt niet kan verdedigen. Cabinessence heeft hier volkomen gelijk, Onana zag er niet goed uit bij alle drie de tegendoelpunten. Iedere keer verwerkte hij de bal dramatisch, hij speelde samen met o.a. Frenkie de Jong een negatieve hoofdrol bij de nederlaag bij PSV.
 
RickPronk
 
3
26 maart 2019 om 17:57
Hahah zit jij aan de prednison? Bizot en Padt komop.. Padt mag de veters van Onana nog niet strikken man. Ik als Feyenoord fan zie Onana toch wel echt met afstand beste keeper Eredivisie . Unerstahl zou misschien nog wel een hoog niveau kunnen aantikken maar dat moeten we nog zien.
 
Lee112
 
3
26 maart 2019 om 18:07
Je bedoelt toen hij in de laatste seconde van de wedstrijd een zekere doelpunt stopte vs Benfica in Portugal ? Oké....
 
Ypuh
 
1
26 maart 2019 om 21:45
Bizot en Padt? Ik ben een Groningen-fan, maar vind ze in de verste verte niet beter dan Onana.
 
DeSteek77
 
0
27 maart 2019 om 10:56
@kerzoep Wie ben jij dan om te zeggen dat ik mijn standpunt niet kan verdedigen? Dan geldt voor jou ook dat je in mijn ogen geen verstand van keepen/keepers hebt. Ik zal het even voor je toelichten: Doelpunt 1: Daar heeft Onana absoluut niet de mogelijkheid om anders te anticiperen dan hij deed. Die bal zou bij sommige keepers direct (zij die die bal met de hand willen stoppen) een doelpunt zijn. Die bal wordt snoeihard laag ingebracht, dus het enige dat je als keeper kan doen is tegenhouden. Waar de bal vervolgens heen gaat, daar kun je geen controle over hebben. Doelpunt 2: Waardeloze terugspeelbal van Frenkie wordt weggeschoten door Onana en door Hendriks direct op de Jong gekopt. Dan komt Frenkie met een simpele interceptie zou je zeggen, maar hij springt langs de bal af en laat de Jong zo alleen op Onana afgaan. Conclusie: fout de Jong. Doelpunt 3: Die bal werd van nog dichterbij dan doelpunt één ingeschoten en caramboleert terug in de voeten van Bergwijn. Ajax mocht blij zijn dat hij de inzet van Bergwijn keerde. Dat hij gelukkig in de voeten van Bergwijn terugkeert, daar kun je als keeper geen invloed op uitoefenen wegens het gebrek aan reactietijd, net als bij doelpunt één. Beter kan ik het niet verwoorden maar één ding is zeker: er zullen naar alle waarschijnlijkheid véél meer mensen die er kijk op hebben het met mij eens zijn dan met jullie. Overigens m.b.t. het nutteloze: dat was omdat ik al eerder een discussie over ditzelfde gehad heb en mijn standpunt heb uitgelegd. Dat hij er niets van geleerd heeft, maakt het voor mij een nutteloze discussie.
 
siepie
 
27
26 maart 2019 om 15:13
Ik hoop van harte dat alle geïnteresseerde clubs zo'n zwakke analyse maken als jij, want dan kunnen we nog lang van hem genieten. Dat je hem lijnkeeper noemt zegt eigenlijk genoeg, want hij is juist erg goed in 1-op-1. Daarnaast liet hij bv tegen Bayern uit zien ook prima overweg te kunnen met hoge ballen vanaf de zijkant. Gewoon een hele goede, complete keeper.
 
Apocalyps
 
2
26 maart 2019 om 15:52
`hoe meer hij te doen krijgt, hoe meer blunders hij zal maken. (gok ik dan)` Klinkklare onzin dit. Jij weet wel waarom jij dit roept, maar Onana past absoluut niet in dat beeld...
 
Wichardk
 
4
26 maart 2019 om 16:13
Misschien ruilen voor Cillesen en iets van 10M erbij vragen?
 
@Osthoved89
 
1
26 maart 2019 om 17:08
Denk niet dat Cillessen daar nu al zin in heeft. Die wilt denk ik nog wel ergens eerste keeper worden bij een andere grote Europese club.
 
Forzabvb09
 
0
26 maart 2019 om 20:53
Welke keeper is dan beter? Zoet, onana is veel beter
 
Kantje
 
15
26 maart 2019 om 14:53
Ik zie Onana zelf niet dat contract ondertekenen. Heeft al meerdere keren laten weten dat hij verder wil kijken. Hopen mag altijd natuurlijk.
 
znathan
 
58
26 maart 2019 om 15:01
Je hebt er niet veel aan als iemand anders het contract van Onana ondertekend.
 
siepie
 
1
26 maart 2019 om 15:18
Ligt eraan. Wellicht wil hij wel bijtekenen wanneer er afspraken gemaakt worden over een afkoopsom bij interesse van de top 10 clubs. Als keeper is het toch anders, omdat de echt interessante plekken maar af en toe vrijkomen. Dus hij kan wel openstaan voor een vertrek, maar als de topclubs allemaal voorzien zijn dan kan hij alsnog beter blijven.
 
SilverHaze
 
0
26 maart 2019 om 16:56
Natuurlijk wel. Wat betreft Onana zal hij niet zo makkelijk een club vinden van CL niveau zonder keeper. Als de carroucell gaat rollen en Onana wil de stap maken zal Ajax echt wel meewerken. Deze verlenging is puur vanuit Ajax de kans vergroten dat hij toch nog een seizoen blijft wanneer hij twijfelt over de transfer. Voor Onana veranderd er niets behalve meer duidelijkheid tussen club en speler en waarschijnlijk een leuke bonus. Onana heeft verder meermaals aangegeven dat nog een seizoen bij Ajax echt geen straf is. Het hangt allemaal af van de geinteresseerde clubs.
 
caine
 
10
26 maart 2019 om 14:58
Onana moet lekker naar Dortmund gaan. Die Burki is echt een slechte keeper.
 
siepie
 
6
26 maart 2019 om 15:19
Dat had ik eigenlijk al verwacht toen Bosz die kan op ging. Davinson Sanchez en Onana.. Dan had hij iig een goede keeper gehad en daarnaast een snelle cv waardoor hij verder naar voren kon spelen.
 
FcExclusief
 
1
26 maart 2019 om 15:20
Ik betwijfel of Onana dat als de gewenste stap omhoog ziet. Hij heeft al vaak aangegeven dat hij Ajax het liefst zou inruilen voor de absolute top en niet denkt dat hij nog een tussenstop moet maken. Anders heeft het voor hem geen meerwaarde om Ajax te verlaten, aangezien ie dolgelukkig is bij de club.
 
martijnr12
 
1
26 maart 2019 om 17:52
Ik denk dat Dortmund juist een stap is die past bij zijn traject. Misschien dat Onana in zijn hoofd heeft dat hij bij Barca een paar jaar bankt en dan Ter Stegen uit de basis speelt. Maar anders is een club als Dortmund natuurlijk perfect. Doe je het daar goed, dan kun je vanzelf naar Bayern, Italie of Engeland.
 
falcao
 
3
26 maart 2019 om 15:24
In Duitsland hoeft hij die fratsen niet uit te halen hoor. Andere cultuur, andere mentaliteit. En bij Barcelona is Ter Stegen op dit moment eerste keus. Eerlijk gezegd zie ik alleen (alweer) Spurs of Arsenal als reële opties voor hem. Bij Ajax kan hij het totaalplaatje ten opzichte van 80% van de clubs op dit moment gewoon beter krijgen.
 
Apocalyps
 
4
26 maart 2019 om 16:31
Neuer wist ondanks zijn blunders / fratsen bij Schalke toch een transfer naar Bayern te realiseren...En zoveel blunders / fratsen heeft Onana niet, maar toch blijft men het over zijn ‘fratsen’ hebben.Ter Stegen zie ik hem niet eruit keepen, maar we weten niet hoe hoog zijn lat ligt en hoe hij zich dus gaat ontwikkelen in een nieuwe omgeving (als underdog).
 
Eindbaasje
 
2
26 maart 2019 om 16:49
Manuel Neuer was uit mijn hoofd 26 of 27 toen hij naar Bayern München vertrok en werd toen al gezien als de meest stabiele keepers ter wereld. Dat heeft hij in de jaren daarop dan ook weten te bevestigen.
 
Arsenallz
 
0
26 maart 2019 om 17:09
Ik vind dat keepers juist in Duitsland rare fratsen hebben. Ter Stegen was alles behalve blundervrij toen hij naar Barcelona ging. Burki maakt ook af en toe een blundertje. Leno was ook allesbehalve blundervrij etc. Hij zal niet naar Arsenal gaan. Leno heeft zich inmiddels aangepast aan zijn nieuwe club en doet het fantastisch. Met het beperkte budget ga je geen wisselkeeper kopen voor 30-40 miljoen.
 
azchelsea
 
1
26 maart 2019 om 16:36
Als hij afgelopen zomer was gekomen had ik het begrepen, maar Burki is dit seizoen echt goed hoor. Eigenlijk is zowat de hele Europese top qua keepers al prima. Alleen Roma kan wel een topkeeper gebruiken, maar weet niet of die op dit moment tot top gerekend kunnen worden.
 
de kenner II
 
25
26 maart 2019 om 15:01
Echt een sterkhouder van Ajax. Geef hem een dikke salarisverhoging. Een gelijkwaardige speler kopen is veel duurder. Succes Mark
 
Patroo
 
4
26 maart 2019 om 15:03
Is het niet een idee om de contracten van alle sterkhouders open te verbreken en met een jaar te verlengen plus een flinke salarisophoging? Dan doel ik op spelers als Tagliafico, Donny, Onana en Neres. Deze spelers worden de komende jaren toch wel verkocht, maar zou fijn als je ze zover krijgt om nog een jaartje te blijven.
 
JohnnyyPSV
 
1
26 maart 2019 om 15:15
Het zou voor Ajax erg belangrijk zijn dat er tenminste een paar spelers van dit basiselftal blijven. Je moet echt proberen om een aantal jongens zeker nog een jaar te houden, zoals de namen die je noemt. Doe je dat niet, dan gaat Marc een drukke zomer tegemoet denk ik.
 
FcExclusief
 
2
26 maart 2019 om 15:28
Neres heeft al verlengd, Tagliafico zit al net onder de topverdieners van Ajax (2-4 miljoen). Het idee dat ze deze zomer móeten vertrekken leeft ook lang niet bij iedereen van Ajax. Tadic, Onana, Schone roepen juist hun ploeggenoten op om de boel bij elkaar te houden. Die salarissen en bonussen bij Ajax zijn prima concurrerend met die uit het buitenland.
 
Airbags
 
2
26 maart 2019 om 17:06
Daarbij: zelfs Ziyech heeft een langer verblijf niet uitgesloten. Hij is daar altijd heel eerlijk in geweest: Hij wil graag een stap hogerop, maar hij wil niet zomaar naar elke willekeurige club in de Europese (sub)top. Ziyechj is een gevoelsmens en moet een goed gevoel hebben bij de club, de mensen die daar werken en de plannen die ze met hem hebben. Ziyech is geen speler die vertrekt om het vertrekken en dan met tegenzin bij een club gaat spelen die hem niet zint.
 
Djum
 
3
26 maart 2019 om 15:06
Denk dat Ziyech, Van de Beek en Tagliafico ook nog naar Barca gaan, mooie package deal. Denk zo ongeveer 40 miljoen + Puig en Todibo. Die laatste twee kunnen dan volgend jaar weer teruggekocht worden voor 5 miljoen. De eerste tekenen van de deal tussen Ajax en Barca worden zichtbaar!
 
LucasAndersen
 
11
26 maart 2019 om 15:13
40 miljoen voor alle 3? Dat is natuurlijk onzinnig. Zeker als je voor Puig en Todibo op zn meest 10 miljoen terug krijgt.
 
Djum
 
1
26 maart 2019 om 15:18
@lucas, was niet bepaald serieus bedoeld
 
MarkBakel
 
2
26 maart 2019 om 15:14
en tadic,huntelaar,mazroui,neres ook?
 
Djum
 
4
26 maart 2019 om 15:18
Zou best kunnen, volgens mij zit Barca achter de hele Ajax selectie aan!
 
MarkBakel
 
1
26 maart 2019 om 15:21
vvolgens voetbalzone wel ja.
 
oxxis
 
2
26 maart 2019 om 15:34
Schrijft voetbalzone zelf dit nieuws dan, Markbakel? Goed om te weten dat Marca van Voetbalzone is tegenwoordig.
 
MarkBakel
 
1
26 maart 2019 om 16:12
@oxxis is niet op dit artikel maar op Djum (ps het is sarcasme he). Iedere dag zie je wel minimaal 1 bericht voorbij komen dat er een ajacied gelinkt word aan Barcelona
 
Djum
 
0
26 maart 2019 om 17:19
Daarom reageerde ik zoals ik deed. Was bij lange na niet serieus.
 
MarkBakel
 
5
26 maart 2019 om 15:13
Die heeft niks te zoeken in Barcelona, heeft iedere wedstrijd wel zijn moment (sommige worden afgestraft andere niet). maar is niet consistent genoeg om bij barcelona te keepen ook al is het als 2e keeper. Barca zal toch wel een beter 2e keeper ergens vandaan kunnen toveren.
 
Davilla7
 
3
26 maart 2019 om 15:18
Bij Ajax blijven zou in mijn ogen ook het beste zijn voor zijn ontwikkeling. Hij heeft enorm veel potentie, maar moet echt een stuk stabieler worden als hij wil slagen bij een absolute topclub. Ik zie hem nog veel te veel rare fratsen uithalen
 
 
1
26 maart 2019 om 15:40
Want ? Ik ben van mening dat hij naar een ploeg moet gaan waar hij eerste keuze is, maar er zijn betere competities dan de Nederlandse. Dus voor zijn ontwikkeling zou ik juist zeggen dat hij moet vertrekken.
 
Davilla7
 
2
26 maart 2019 om 15:49
Er zijn nauwelijks betere ploegen dan Ajax waar Onana direct eerste keuze is. Dan zou hij volgens jou dus puur vanwege de sterkere competitie naar bijvoorbeeld een middenmoter in Engeland moeten gaan? Dat lijkt me niet ideaal, daar kom je bovendien een stuk moeilijker weg.
 
MarkBakel
 
0
26 maart 2019 om 16:14
als hij middenmotor in engeland gaat zou denk ik wel beter voor zijn ontwikkeling zijn. Dan krijgt hij meer te doen en zal hij meer gefocust moeten zijn, want die rare fratsen kunnen ook komen door een gebrek aan concentratie omdat hij zo weinig te doen heeft tijdens de wedstrijd
 
Airbags
 
0
26 maart 2019 om 17:07
Nja, van wedstrijden tegen NAC en de Graafschap wordt een keeper als Onana niet veel beter meer. Die moet zich onderscheiden in de wedstrijden tegen de subtop en in Europees verband. In dat opzicht zou een stap naar een ploeg in de subtop van Duitsland, Engeland of Spanje een prima stap voor hem zijn.
 
Jonkmans
 
2
26 maart 2019 om 15:21
Dat was ook mijn idee. En dat zou echt top zijn als Onana gaat verlengen. Denk dat hij dan nog wel minimaal 1 seizoen bij Ajax blijft. Tenzij een club een bizar bedrag voor hem neerlegt van 40-50 miljoen. Dan gaat hij alsnog.
 
jomar3
 
1
26 maart 2019 om 15:22
Een overstap naar Barcelona in deze fase van zijn carrière is ook alles behalve slim. Hij zal geen eerste keeper worden en daarbij is het maar de vraag of hij behalve de Copa nog in andere wedstrijden zal mogen keepen. Lekker wachten tot er een topclub / subtop langskomt die hem eerste keeper wil gaan maken.
 
 
0
26 maart 2019 om 15:31
Onana moet niet op de bank gaan zitten bij Barca. Zonde van zijn tijd. Ter Steege keept hij er niet uit. Moet naar een club als 1ekeeper dus lekker bij Ajax blijven
 
Zola86
 
0
26 maart 2019 om 15:31
We mogen onze handjes dichtknijpen als hij nog een jaar blijft. Hij heeft altijd gezegd niet ergens aners op de bank te willen zitten maar als Barca serieus is zal hij dat misschien toch heroverwegen...hij zal wel meenemen dat Ter Stegen ook nog jong is denk ik. Spannend.
 
-The Maestro-
 
4
26 maart 2019 om 15:56
Ik zou de ligt De Ligt, Frenkie (is al verkocht) en Ziyech verkopen en Alderweireld, Fosu Mensah en Ödegaart voor terughalen. Verder proberen jongens als Onana, Tagliafico en Tadic te laten verlengen. Ook Neres behouden is belangrijk indien Ziyech vertrekt. Kun je dat jaar erop Neres, Tagliafico en Onana verkopen indienen er nieuwe talenten doorbreken. Blijft een geweldige club dat Ajax!
 
Kyle66
 
2
26 maart 2019 om 16:03
Alderweireld heeft al letterlijk gezegd dat hij komend seizoen nog niet naar Ajax terugkomt. Vertonghen heeft dat (nog) niet gedaan.
 
4Ever4Ajax
 
2
26 maart 2019 om 16:00
Ik zou het een stunt van jewelste vinden als Overmars dit voor elkaar krijgt. Aan de andere kant, een contractverlenging kan ook gewoon betekenen een betere uitgangspositie als verkopende partij. Maar ik hoop natuurlijk dat Onana nog lang bij ons mag blijven, topkeeper voor ons!
 
Sirius
 
0
26 maart 2019 om 19:04
Ajax zit altijd wel goed in de doelmannen. De kans dat je hem ooit voor meer gaat verkopen dan clubs nu willen bieden is heel erg klein en er lopen genoeg goede doelmannen rond die aanzienlijk minder zullen kosten.
 
4Ever4Ajax
 
0
26 maart 2019 om 19:23
Dat zou zeker kunnen, maar voor het geld hoeven we het nu zeker niet te doen. De kans dat er een belachelijk bod voor Onana komt, acht ik ook klein (die zou je dan wel gewoon moeten incasseren).
 
Martin23
 
1
26 maart 2019 om 16:21
Ajax wil meer geld voor hem ontvangen. Want als Onana zelf weg wil kan niemand hem tegen houden . Dat wilde men ook doen met Justin Kluivert. Als hij had getekend dan konden ze meer voor hem vragen. Ajax is niet bezig spelers te behouden, maar grof geld te verdienen aan de spelers.
 
Kyle66
 
1
26 maart 2019 om 16:56
Dat is onzin. Ajax wil sportief groeien maar weet ook dat ze de echt goede spelers niet kan houden. Die concurrentiestrijd wordt verloren van het buitenland. Het enige wat ze kunnen doen is zo veel mogelijk geld voor die spelers te vragen, zodat er goede vervangers kunnen worden gehaald. Dit uiteraard indien in de jeugd geen adequate vervanger rond loopt.
 
Djum
 
2
26 maart 2019 om 17:27
Dat is toch precies wat Martin zegt? Volgens mij is grof geld verdienen aan spelers, en zoveel mogelijk voor spelers vragen redelijk dezelfde term.
 
Sirius
 
2
26 maart 2019 om 19:06
Nee, want de intentie is anders. Natuurlijk wil Ajax wel spelers behouden, maar helaas voor de club is dat haast onmogelijk. Als het dan toch niet wil, dan maar het onderste uit de kan halen. Volgens Martin23 denkt Ajax alleen aan cashen en niet aan het sportieve aspect.
 
Kyle66
 
0
26 maart 2019 om 20:38
@Djum, nee, dat is niet wat Martin zegt. Hij stelt dat het financiële belang van Ajax superieur is aan het sportieve. En daar ben ik het niet mee eens.
 
Martin23
 
0
26 maart 2019 om 16:31
Barcelona heeft er veel meer verstand van , anders hadden ze hem niet benaderd .
 
TheGreatest10
 
0
26 maart 2019 om 16:47
Gewoon verkopen voor 25 miljoen+Cillesen. Kom je nog beter uit ook.
 
 
0
26 maart 2019 om 16:56
Zou geweldig zijn voor Ajax. Van mij mogen ze hem een tekenpremie geven van 2 a 3 miljoen voor een jaar extra, een keeper zoals hem is lastig te vinden!
 
Ajacied1980
 
0
26 maart 2019 om 18:10
Geef hem een flinke salaris verhoging en anders ruilen met Jasper Cillissen
 
sebasjuh
 
0
26 maart 2019 om 18:21
Waarom met 1 jaar verlengen? Verleng dan meteen met 3 jaar zodat hij zeker nog even blijft (of anders veel kost). Zou wel mooi zijn als hij nog een jaar blijft dan kan je het verdelen door gewoon elk jaar max 3 spelers te laten vertrekken.
 
RenéGoeijers
 
0
26 maart 2019 om 18:26
Contract opwaarderen en ruilen met Cillissen.
 
Sirius
 
0
26 maart 2019 om 19:02
Ik zou hem verkopen. Meer geld dan clubs nu willen geven ga je er niet meer voor krijgen en ondanks het feit dat hij erg atletisch is en de daarbij behorende reflexen heeft, heeft hij toch regelmatig last van verstandsverbijstering met flinke blunders tot gevolg en ik vind hem niet dermate goed dat hij onvervangbaar is. Zeker als je geld uit te geven hebt, lopen er genoeg goede en getalenteerde doelmannen rond.
 
Fc Scheidsrech
 
1
26 maart 2019 om 19:27
Waarom wil je net als Jasper de bank gaan warmhouden bij Barcelona? Hij kan zeker basis op korte termijn bij clubs als Dortmund, PSG, Juventus etc