Ajax wil PSV loef afsteken en informeert officieel naar Fábio Silva
Maandag, 29 mei 2023 om 23:42

Ajax heeft het vizier gericht op Fábio Silva. Dat meldt Rik Elfrink namens het Eindhovens Dagblad. De Amsterdammers zagen de twintigjarige aanvaller dit seizoen aan het werk bij PSV en raakten daarbij overtuigd van diens kwaliteiten. Ajax zet in op een huurdeal, met eventuele optie tot koop.

Ajax ziet de aanvallende opties slinken met het aanstaande vertrek van onder meer Mohammed Kudus en Lorenzo Lucca. Silva kan in beide gevallen uitkomst bieden. De Portugees speelde afgelopen halfjaar bij PSV zowel in de spits als op de flanken en maakte daar indruk met zijn technische vaardigheden. Ajax heeft daarom al geïnformeerd bij Silva's management, wat door bronnen in de omgeving van de aanvaller wordt bevestigd.

Silva wil ook best bij PSV blijven, maar dat lijkt geen reëel scenario. Zijn werkgever Wolverhampton Wanderers heeft hem namelijk in 2020 voor liefst veertig miljoen euro overgenomen van FC Porto. Dat bedrag zal ook PSV moeten benaderen voor een definitieve overname, wat niet in het kostenplaatje past. Een dergelijk bedrag lijkt voor Ajax een haalbaardere troef, ondanks dat het Champions League-voetbal misliep.

Silva kwam afgelopen winter naar Eindhoven om het vertrek van Cody Gakpo en Noni Madueke (gedeeltelijk) op te vangen. Sindsdien kwam de Portugees jeugdinternational tot vier treffers in veertien Eredivisie-duels. Opvallend genoeg beleefde hij het merendeel daarvan als invaller. Silva staat nog tot medio 2026 onder contract bij de Wolves en vertegenwoordigt volgens Transfermarkt een marktwaarde van dertien miljoen euro.

Meer nieuws
   
10:50
10:50
Clubs in de rij voor smaakmaker Eredivisie: 'Wachten tot het vuurwerk losbarst'
5
   
10:31
10:31
Lens werkte samen met Ajax-target Farioli en vergelijkt hem met Nederlander
11
   
10:00
10:00
De 15 namen die Kylian Mbappé kunnen opvolgen bij Paris Saint-Germain
26
   
09:45
09:45
Furieuze Postecoglou spreekt tegen media én Tottenham-fan grote ergernis uit
19
   
09:30
09:30
Jouw club in de nieuwste voetbalkleding van adidas? Ontdek adidas TEAM!
0
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (151)

 
sangoale
 
46
29 mei 2023 om 13:36
Deze zou mij wel pijn doen. Vind het een leuke voetballer
 
itsTom
 
92
29 mei 2023 om 13:38
Mwah, voor het geld zijn er betere opties vermoed ik. Daarnaast heeft Ajax in Brobbey al een betere optie, zou dit apart vinden.
 
fc ramires
 
177
29 mei 2023 om 13:41
Brobbey bakt er niks van. Vrijwel elke speler met een goede techniek zou een verbetering zijn. Alleen lichaam hebben is niet goed genoeg voor een ajax spits. De mislukte kopballen en missers van brobbey zijn niet meer bij te houden
 
Meneer Daniel
 
99
29 mei 2023 om 13:42
Wel altijf hetzelfde liedje. Van psv'ers hoor ik weken dat hij in de basis moet en nu zijn er natuurlijk veel betere opties. Die zijn er overigens altijd maar dat doet niet ter zake.
 
JohanVlerksen
 
30
29 mei 2023 om 14:01
Toch per minuut de meeste goals
 
 
33
29 mei 2023 om 14:03
Voor dat geld (20 miljoen euro) zijn er betere opties. Voor 10 miljoen euro zou ik het direct doen als ik PSV was.
 
PSVGillingham
 
28
29 mei 2023 om 14:03
Denk dat alle PSV'ers hem wat langer aan het werk willen zien en dat vooral vanwege zijn inzet en wisselwerking met Xavi. Daarnaast kan zijn profiel, bewegelijke spits met meer snelheid dan LdJ beter zijn voor het team. Ik denk echter wel dat elke PSV fan ook zou beamen dat hij het nog zeker zou moeten bewijzen en dat hij ook overduidelijk nog wat ruw is en mindere kanten heeft die pas meer benoemd zullen worden wanneer hij basisspeler zou zijn.
 
mitchajax020
 
24
29 mei 2023 om 14:20
@fc ramires Brobbey speelt net 3 volledige wedstrijden en wil jij hem nu al afmaken dat hij er niets van kan in een slecht draaiend team. Overigens met zijn invalbeurten daarvoor wel heel vaak scoren he of is dat jou ontgaan.
 
Afcakampioen
 
26
29 mei 2023 om 14:30
Nou als je Lucca wisselt voor Silva gaat het algemene niveau wel aardig omhoog.
 
Sitostick
 
43
29 mei 2023 om 14:31
Je weet dat "psv'ers" verschillende mensen zijn en niet een entiteit, Daniel?
 
fc ramires
 
7
29 mei 2023 om 14:39
Zegt ook wel genoeg over hem dat hij `net 3 volledige wedstrijden` in een slecht draaiend elftal gespeeld heeft he. Maar goed als je volgend jaar weer derde wil worden en afhankelijk wil zijn van wat een team op de 4de plek doet zou ik vooral lekker door blijven spelen met brobbey in plaats van naar een goede technische spits te kijken.
 
Meneer Daniel
 
8
29 mei 2023 om 15:12
Is het wel Sito, 1 grote warme club.
 
 
12
29 mei 2023 om 15:25
Silva is beter dan Brobbey. Maar beter zijn dan Brobbey is ook geen kunst. Dit zou een prima aankoop zijn. Alleen voor de genoemde 20 miljoen is het wel een grote gok. Dat is toch wel weer erg veel geld
 
Jack Vd Wiel
 
8
29 mei 2023 om 15:50
Wat een gigantische kletser ben jij!!vorig seizoen heeft hij ons mede dankzij zijn doelpunten kampioen gemaakt!!wat jij zegt klopt on 3 wedstrijden kun je t niet laten zien had gewoon heel t seizoen er in moeten staan
 
RuudNilis
 
0
29 mei 2023 om 16:32
Goede speler alleen wij hebben luuk anders had die wel meer gespeeld had hem ook wat vaker willen zien spelen goede versterking
 
LeidseHood
 
5
29 mei 2023 om 16:35
Hoe is Silva beter dan Brobbey? Aan welke stats kan ik dat zien? Die stats moeten echt uit een duim komen hoor. Niet dat Silva geen leuke speler is trouwens, wel beter dan Lucca maar inderdaad een te grote gok voor zo veel geld denk ik.
 
AidenMcGeady
 
0
30 mei 2023 om 14:46
Ik denk dat ze wel gelijk hebben. Er zijn voor dat geld veel betere opties. Dat ie in de basis moest had meer te maken met de overige bezetting binnen hun eigen selectie.
 
PSV18
 
77
29 mei 2023 om 13:43
Verdient vijf miljoen per jaar bij Wolves en moet minimaal 20 miljoen kosten. Daar doet PSV niet aan mee. Heeft het wel erg leuk gedaan bij ons.
 
Appel1004
 
35
29 mei 2023 om 14:00
Dan hoop ik persoonlijk dat ajax ook niet mee doet. We gaan toch geen 20+ miljoen betalen voor een bankzitter van psv... Haal dan niets
 
Constant kante
 
21
29 mei 2023 om 14:30
Appel Ik lees anders net: 'zijn werkgever Wolverhampton Wanderers heeft hem namelijk in 2020 voor liefst veertig miljoen euro overgenomen van FC Porto. Dat bedrag zal ook PSV moeten benaderen voor een definitieve overname, wat niet in het kostenplaatje past. Een dergelijk bedrag lijkt voor Ajax een haalbaardere troef, ondanks dat het Champions League-voetbal misliep' Dus Ajax gaat voor hem, zegt dit artikel, eventjes tegen de 40 miljoen aftikken. Nou, succes ermee dan. PS: neen, ook voor Ajax nu, en zeker zonder CL voetbal, is 40 miljoen onhaalbaar en onbetaalbaar.
 
SpeedyAFC
 
10
29 mei 2023 om 14:50
Het artikel spreekt over huur met optie tot koop. Ajax kan prima een speler huren.
 
TVL11
 
16
29 mei 2023 om 13:47
Voetballend gezien maakt het mij niet super veel uit, maar het is vooral een speler die populair is bij de supporters, die zie ik liever niet bij Ajax.
 
PSV18
 
9
29 mei 2023 om 14:24
Ja, door z'n energie is hij enorm geliefd, en terecht. In het artikel staat ook 'wil ook best bij PSV blijven'. Nee, hij wil juist mega graag bij ons blijven alleen is het totale plaatje te duur voor ons.
 
Tuskii
 
8
29 mei 2023 om 17:19
Is idd een leuke speler. Heeft een bepaalde Flair om zich waarvoor je naar het stadion komt. Echter is die houden Wolves kooi rond 'm gewoon enorm jammer voor zijn carrière lijkt me. Geen ploeg gaat dit ooit voor' m betalen alsook zijn loon is belachelijk
 
myvision
 
25
29 mei 2023 om 13:36
Ajax moet kappen met huren dus die optie tot koop moet wel in de deal betrokken worden. Ik snap overigens de interesse wel.
 
Rochester
 
27
29 mei 2023 om 13:38
Valt toch wel mee met wat Ajax de afgelopen jaren heeft gehuurd? Dit seizoen enkel Lucca en een andere spelers die mij dan binnenschieten, waren Brobbey vorig seizoen maar die is definitief teruggekeerd en Ihattaren met optie tot koop.
 
DVCer
 
66
29 mei 2023 om 13:40
Ik kan me ook nog ene Ocampos herinneren
 
Rochester
 
16
29 mei 2023 om 13:43
Die was ik inderdaad vergeten, maar het is niet zo dat Ajax veel spelers gehuurd heeft de afgelopen jaren. Naast Ocampos, Ihattaren, Brobbey en Lucca kan ik mij verder dan alleen nog Idrissi, Babel en Varela bedenken in de afgelopen 6-jaar en de laatste 3 waren vooral noodoplossingen voor de breedte.
 
DVCer
 
10
29 mei 2023 om 14:19
Klopt hoor, valt in totaliteit allemaal reuze mee.
 
Supportert
 
1
29 mei 2023 om 14:29
Is Grillitsch ook gehuurd?
 
Constant kante
 
13
29 mei 2023 om 14:31
Nee, transfervrij gehaald.
 
SpeedyAFC
 
0
29 mei 2023 om 23:29
En alweer transfervrij vertrokken. Eigenlijk een soort verkapte huur.
 
KokkieAFCA0341
 
21
29 mei 2023 om 13:39
Huren met optie tot koop is ideaal, jaartje proberen net als met Lucca, anders hadden we nu aan Lucca vast gezeten, dat wil je ook niet
 
Gabstra
 
4
29 mei 2023 om 13:40
Huren we zoveel dan? Volgens mij is dit een onzinverhaal. Geen bijzondere speler.
 
Soccerfan_1
 
15
29 mei 2023 om 14:08
Huren met optie is juist perfect. Dat hebben we bij milik wel gezien. Je kan ook een bats geld uitgeven en zien dat het niet matcht.
 
grasveld7
 
32
29 mei 2023 om 13:36
Volgens bekende bronnen op twitter binnen Ajax is het onzin. We wachten maar weer af.
 
FootballExpert
 
16
29 mei 2023 om 13:40
Haha, jij hebt ook al het Twitter-account gevonden?
 
grasveld7
 
5
29 mei 2023 om 13:42
Haha jup.
 
LaPaloma
 
5
29 mei 2023 om 13:50
Welk Twitter account?
 
Meneer Daniel
 
26
29 mei 2023 om 13:55
Skaffa neres
 
KokkieAFCA0341
 
5
29 mei 2023 om 13:41
9 van de 10 keer weet Ajax hun transfers redelijk stil te houden tot.het zo goed als rond is, geruchten omtrent Ajax moet je dan ook vaak met een korreltje zout nemen
 
Bruine Kevin
 
2
29 mei 2023 om 13:42
Laten we hopen dat dit inderdaad onzin is.
 
DeEchteAjacied
 
7
29 mei 2023 om 13:48
Ik weet dus niet of het account in kwestie betrouwbaar is. Het lijkt zo nep, ik weet niet of ik het moet geloven.
 
burwatti
 
3
29 mei 2023 om 18:28
SkaffaNeres is nooit een serieus acc geweest. Nu opeens neemt de media posts op zijn acc over, op zijn zachtst gezegd bijzonder.
 
ajax1812
 
10
29 mei 2023 om 13:37
Geloof hier echt helemaal niks van. Vind hem ook niet goed genoeg.
 
PSV18
 
70
29 mei 2023 om 13:47
Prima spits man. Weet ook hoe je een pingel moet nemen.
 
KokkieAFCA0341
 
14
29 mei 2023 om 13:54
Dat weten ze bij ons ook wel ze kunnen het alleen niet uitvoeren
 
Constant kante
 
9
29 mei 2023 om 14:32
Deze jongen weet dus niet alleen hoe die een pingel moet nemen, hij kan het ook uitvoeren! Dat heb je zelf gezien toch?
 
Rochester
 
10
29 mei 2023 om 13:37
Vind hem wel een goede spits en zou ook wel goed zijn om hem eerst te huren met optie tot koop. Bij Anderlecht en PSV heeft hij het dit seizoen gewoon prima gedaan. En je hebt sowieso een extra spits nodig voor aankomend seizoen aangezien Lucca zal vertrekken.
 
consy
 
85
29 mei 2023 om 13:37
Als dit het niveau is waar Ajax op scout dan moeten ze zich in Amsterdam nog meer zorgen maak dan dat ik dacht.
 
Meneer Daniel
 
28
29 mei 2023 om 13:57
Welke namen stel je voor? Zou Mbappe haalbaar zijn? Schijnt aardig te kunnen voetballen..
 
AfcaEric
 
14
29 mei 2023 om 14:08
Dit is altijd weer het "goedkope scoren". Je kan mij niet wijs maken dat Ajax op basis van 1 of 2 wedstrijden in de Eredivisie een speler scout, of deze nou bij PSV, Feyenoord, of welke andere Eredivisie club zit. Je zult het niet geloven, maar ik gok zo maar eens dat de gemiddelde speler door verschillende scouts bekeken wordt. Maar ik kan het ook mis hebben natuurlijk...
 
OREELY
 
0
29 mei 2023 om 14:26
het lijkt me dat de scoutingsrapporten van deze jongen al een tijd liggen. was voordat hij naar engeland vertrok een heel groot talent. in engeland was het gewoon nog te vroeg voor hem. bij psv heb ik hem niet veel aan het werk gezien dus lastig te zeggen of het een aanwinst voor ajax zou zijn. voor basis zou ik neigen naar nee, maar voor in de toekomst ja. dus dan is misschien huren met optie tot koop geen slechte gedachte
 
sebasjuh
 
0
29 mei 2023 om 15:15
Als deze jongen zich bij Porto heeft bewezen en voor 40 miljoen naar Engeland verkast zegt dat ook wel wat. Misschien komt het er niet uit bij PSV voor deze jongen. Beetje a la Ocampos wat bij Ajax niet werkt en nu hij weer in Spanje is beter aan het werk is. Maar goed Ajax gaat natuurlijk never nooit die 40 miljoen als koop doen dus lijkt me niet een haalbare zaak, maar als huur en goedkope koop optie prima om te testen als stand-in.
 
Ryan030
 
0
30 mei 2023 om 05:16
Dat is echt onzin.silva is echt een goede aanvaller en pas 20 jaar.elke keer als hij erin kwam ging psv beter spelen maarja Luuk de aanvoerder moest altijd spelen helaas. Zou hem heel graag langer bij ons psv zien blijven.snel,wendbaar,goede techniek en werkt keihard
 
Silvano_Vos
 
34
29 mei 2023 om 13:37
Het originele scouten is er ook wel een beetje af bij Ajax, manmanman
 
mv010
 
4
29 mei 2023 om 20:06
Schijnt dat Martin van Geel stiekem voor Ajax werkt.
 
ajaxclub
 
4
29 mei 2023 om 13:37
Hopelijk praat die Elfrink weer eens poep zoals in 90% van de gevallen want van wat ik bij PSV van hem heb gezien wordt ik er niet koud of warm van. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat Ajax vage huurdealtjes gaat maken voor dit soort spelers die amper kwaliteit toevoegen.
 
IronManUtd
 
6
29 mei 2023 om 14:06
Wat is er vaag aan die huurdeal dan?
 
FCkorsou
 
2
29 mei 2023 om 13:38
Ja ik snap het wel, hij heeft gewoon heel veel potentie. Maar wat zou dit zuur zijn zeg!
 
Nora1911
 
17
29 mei 2023 om 13:38
Huh Psv aftroeven? Vanochtend was nog het bericht dat PSV van 10 spelers af wil, waaronder deze Silva. Als PSV van deze jongen af wil, is het toch geen aftroeven? Wat is het nou VZ?Edt: ah verkeerd gelezen, de loef afsteken. Nou ja, als PSV van deze jongen af wil, zie ik dat ook niet zo.
 
PSVChamps
 
10
29 mei 2023 om 13:42
Denk dat het bij PSV voornamelijk door het financiële plaatje komt…. Nog een jaar huren kan, maar de jongen is te duur om volledig over te nemen…. Ajax heeft dat geld dus wel.
 
Nora1911
 
0
29 mei 2023 om 13:49
Ook als psv CL haalt? Dan zal deze jongen toch niet meer te duur zijn? Dan zou je voor een jaar huur met optie tot koop kunnen overwegen. Maar ik interpreteerde het dan misschien verkeerd. Ik las dat bericht van psv vanochtend en dacht dat psv niet verder met hem wou, vanwege zijn toch wel geringe inbreng. Maar wat jij schetst kan natuurlijk ook, had ik alleen niet aan gedacht.
 
Nora1911
 
1
29 mei 2023 om 13:51
Artikel vanochtend 9.36 PSV MAAKT SCHOON SCHIPDe huurlingen Jarrad Branthwaite, Thorgan Hazard en Fábio Silva keren allemaal terug naar hun clubs. Een langer verblijf in Eindhoven lijkt niet aan de orde, daar de leiding graag met eigen spelers transferwaarde wil ontwikkelen. Branthwaite wordt bovendien als een te dure aankoopoptie beschouwd. Ook de Braziliaan Sávio hoeft niet te rekenen op een langer dienstverband bij PSV. De huurling kon de hoge verwachtingen niet waarmaken en kwam slechts tot 151 speelminuten in de hoofdmacht.Ik heb toch even gekeken, maar ik zie hier geen financieel motief in, om niet verder te gaan met Silva.
 
Bongiorno
 
5
29 mei 2023 om 14:28
Nora, Wolves heeft in 2020 meer dan 40 miljoen euro voor deze jongen betaald en hij verdient 5 miljoen per jaar. Hij is nog altijd pas 20 jaar oud. Ik weet niet wat voor koopoptie je denkt af te kunnen dwingen, maar dat gaat al snel richting de 20 miljoen euro als absoluut mininum. Als je hem dan huurt en zijn hele salaris door zou betalen zou je dus potentieel 25 miljoen minimaal over moeten hebben voor deze speler. Ik vind hem een sierlijke voetballer en technisch verfijnt, maar hij heeft niet een echt onuitwisbare indruk gemaakt. PSV zou dan bijna alles wat ze potentieel met een cl-deelname zouden verdienen in één keer uit het raam gooien voor een dure gok.
 
Nora1911
 
0
29 mei 2023 om 16:12
Ok, duidelijk. Van zijn transfersom was ik niet van op de hoogte. Maar dan moet Ajax er ook niet aan beginnen.
 
Ajax12321
 
4
29 mei 2023 om 13:38
Vrij onverwachts dit. Vind het wel een goede speler, zou best een mooie concurrentiestrijd kunnen hebben met Brobbey. Alleen vraag me af of je hem nodig hebt met Brobbey en Tadic als opties in de punt. Tenzij Tadic wil vertrekken lijkt mij dit onwaarschijnlijk.
 
reiniersz
 
0
29 mei 2023 om 13:39
Tja, voor PSV lijkt me nog een keer huren niet ideaal. Zeker niet met het prijskaartje wat aan hem zal hangen. Als die koopoptie enigszins te doen is voor Ajax dan lijkt me het wel een goede optie voor ze. Zou hem ook graag bij PSV zien blijven, maar kan me niet voorstellen dat dat nog gaat lukken.
 
Alianate
 
5
29 mei 2023 om 13:39
heeft bij psv toch ook niet echt een onuitwisbare indruk achter gelaten?
 
FCkorsou
 
12
29 mei 2023 om 13:44
Laat echt een behoorlijke potentie zien en is nog maar 20 jaar. Er zijn niet zoveel nummer 9 spelers met zo een profiel.
 
Alianate
 
2
29 mei 2023 om 14:07
oh 20 pas. dacht rond de 24
 
KokkieAFCA0341
 
1
29 mei 2023 om 13:50
Dat komt ook deels door een trainer die hem te weinig gebruikt omdat Luuk een soort Tadic status heeft bij Psv (beide onbegrijpelijk) daarbij denk ik dat Ajax hem alleen wil hebben als de huurprijs en optie tot koop prijs niet heel veel is, aangezien Brobbey de nr1 spits moet gaan worden
 
memphisdepay
 
1
29 mei 2023 om 14:29
Ja die kans lijkt mij alleen zeer klein dat dat gebeurd. Anders zou PSV ook wel met hem verder willen.
 
roklo
 
2
29 mei 2023 om 13:41
Besteen goeie speler maar kijkende naar de wedstrijd van gister denk ik dat ajax veel beter kan investeren in verdedigers!!!! Man wat een drama!!
 
Bruine Kevin
 
2
29 mei 2023 om 13:41
Deze jongen kwam bij zowel Wolves, Anderlecht en PSV duidelijk te kort. Geen idee wat Ajax in deze jongen ziet, zeker als je Brobbey al hebt.
 
LegendTurk
 
1
29 mei 2023 om 13:48
Hij is overduidelijk een benchmark voor Brobbey
 
Lierse1997
 
7
29 mei 2023 om 13:42
Ik snap al die interesse niet per se. Het is een leuke speler met duidelijke kwaliteiten maar echt speciaal is het niet. Van de spitsen die Anderlecht de laatste jaren gehad heeft gewoon de minste, dus dan ook bijvoorbeeld een Zirkzee. En als Ajax nu met Zirkzee komt aanzetten dan zullen de reacties hier ook niet mals zijn. Al denk ik dat het een perfecte Ajax-spits is.
 
Lierse1997
 
1
29 mei 2023 om 13:48
Dan reken ik Esposito trouwens niet mee. En om even te verduidelijken heb ik het over de huurspitsen.
 
RyanGarcia
 
1
29 mei 2023 om 14:13
Hoezo reken je Esposito niet mee? Die is/was net is als Zirkzee en Silva gehuurd door Anderlecht. En van deze 3 was Esposito duidelijk het minste.
 
Lierse1997
 
2
29 mei 2023 om 14:30
Omdat ik die vergeten was bij mij eerste reactie. Verder reken ik Nmecha en Kouame wel mee, die vergeet jij dan weer op te sommen.
 
RyanGarcia
 
4
29 mei 2023 om 15:37
Ik was niet aan het opsommen. Volg de Belgische competitie ook niet. De cijfers van Silva zijn in verhouding beter dan die van Kouame.
 
Lierse1997
 
3
29 mei 2023 om 17:29
Cijfers zeggen niet alles. Soms moet je spelers aan het werk zien.
 
Davilla_7
 
4
29 mei 2023 om 14:06
Verschil is wel dat Zirkzee er vaak bijloopt als een slappe zak terwijl Fabio Silva echt een goede wedstrijdinstelling heeft. Alleen daarmee brengt hij bij PSV altijd al wat te weeg als hij invalt. En hij heeft ook nog een klein beetje techniek en scorend vermorgen, met de combinatie van die drie factoren kom je in het moderne voetbal al een heel eind natuurlijk. En hij is ook pas 20 jaar, daar zit nog wel wat rek in. Als je hem als Ajax kan huren met koopoptie en achter de hand kan houden als stand-in voor Brobbey, vind ik dat helemaal niet zo'n gekke deal. Kan best nog eens wat worden en zou daar ook niet al te veel achter zoeken verder
 
Lierse1997
 
1
29 mei 2023 om 14:13
Als je die kerel voor 5 miljoen kan krijgen is het het gokje waard. Echter zal wolves eerder aan 20 miljoen denken.
 
Davilla_7
 
0
29 mei 2023 om 14:17
Eens, dat zou te veel zijn.
 
Ryan030
 
1
30 mei 2023 om 05:21
Bedrag van 5 miljoen zou ook nergens op slaan.die jongen is harstikke getalenteerd en werkt zijn longen uit zijn lijf. Die is minimaal 15 al waard.
 
dgvoetbal
 
6
29 mei 2023 om 13:44
Waarom Europa League als je ook voor CL kan gaan spelen (heheh)
 
Musi26
 
1
29 mei 2023 om 14:41
Dan moet hij naar feyenoord. Psv zelf denkt namelijk dat ze geen CL gaan halen gezien de schoonmaak.
 
Benzema.
 
4
29 mei 2023 om 13:46
Goede speler maar gewoon te duur voor PSV.
 
Constant kante
 
1
29 mei 2023 om 14:35
Ook te duur voor Ajax om te kopen. PSV en Ajax kunnen hem wel huren.
 
Metalhead
 
18
29 mei 2023 om 13:46
Dit schijnt het technisch beleid te zijn daar in Amsterdam, in plaats van zelf een goede gebalanceerde selectie opbouwen gebaseerd op goede scouting proberen ze vooral PSV te pesten. Je zag het met Ihataren en met Bergwijn ook al, dieptriest gedrag en Ajax onwaardig.
 
Adzevedo
 
2
29 mei 2023 om 14:08
Ik mis even waarom Silva huren een daad van ''psv pesten'' zou zijn. Lucca vertrekt en Kudus waarschijnlijk ook, dus we informeren naar nieuwe aanvallende opties. PSV heeft er eigenlijk niks mee te maken, afgezien van het feit dat ze in Eindhoven hem terug laten keren naar Wolves waardoor wij nu een kans maken die jongen (tijdelijk) te halen.
 
curtazimo
 
0
29 mei 2023 om 14:42
Dit is een exact hetzelfde als dat PSV interesse zou hebben in Luca. Is dat dan het technisch beleid in Eindhoven en proberen vooral Ajax te pesten…?
 
Musi26
 
2
29 mei 2023 om 14:43
Berwijn; de Amsterdamse jongen, die ook in de jeugd van Ajax heeft gespeeld....en die PSV totaal niet kon betalen. Ihataren wilde psv helemaal niet hebben en Ajax heeft het geprobeerd. Het was immers een echt talent.
 
OnsBerry
 
4
29 mei 2023 om 13:51
Aardige speler, maar niet het geld waard dat de Wolves ervoor vraagt. Werd bij PSV-supporters volgens mij vooral gewaardeerd om zijn explosiviteit en tomeloze inzet, niet zozeer omdat het nou zo'n geweldig groot talent is.
 
feyebas
 
7
29 mei 2023 om 13:51
Als feyenoord supporter hoop ik dat ze zo het beleid daar blijven voeren
 
SpeedyAFC
 
0
29 mei 2023 om 21:03
Want het huren van spelers is slecht? Zou Feyenoord niet doen ofzo?
 
TUKKERCOTE
 
2
29 mei 2023 om 13:53
Waarom zou hij dit doen, bij psv voorronde champions league en is het ondanks het verhaal van rvn een minder grote puinhoop op het moment
 
SpeedyAFC
 
3
29 mei 2023 om 21:06
Mindere puinhoop? PSV heeft het financieel een stuk minder dan Ajax. Verder heeft Ajax allang ingegrepen en gereorganiseerd. Bij PSV ettert het maar door. Hele staf weg, spelers bedreigt. En er moet nog zoveel uitkomen van wat er nou gebeurt is.
 
SamtastischAlleenterpromo
 
2
30 mei 2023 om 00:41
Vader is de wens van de gedachte. Bij Ajax is het een nog grotere puinhoop dan bij PSV. Spelers die doorslaan, nog geen trainer/staf voor volgende seizoen, alle aankopen mislukt, geen CL, beste spelers die weg willen. Nee goed gereorganiseerd allemaal.
 
SpeedyAFC
 
1
30 mei 2023 om 09:32
Heeft PSV dan wel een staf voor volgend jaar? Aankopen vorig seizoen mislukt, aankopen deze zomer is een heel ander verhaal. De eerste is al binnen. Beste spelers gaan elk jaar weg. Vorig jaar vertrokken er zes. Dit jaar zal het aantal een stuk lager zijn. In de organisatie zijn de plekken weer ingevuld. En de eerste resultaten van de nieuwe TD beginnen nu zichtbaar te worden. Goed geregeld dus.
 
SamtastischAlleenterpromo
 
0
30 mei 2023 om 12:34
Haha whatever helpes you sleep at night.
 
RedondoNo5
 
3
29 mei 2023 om 13:53
Waarom zou je van een CL club komend seizoen naar een EL club gaan? Wel zwak van Ajax.
 
Adzevedo
 
9
29 mei 2023 om 14:03
Want PSV zit ook echt al in de CL, de voorronde CL is natuurlijk een formaliteit zoals we de afgelopen jaren tegen Basel, Benfica en Rangers hebben gezien.
 
Zermatt_Person
 
0
29 mei 2023 om 20:46
Braga en Rangers zijn slechter dan Rangers van vorig jaar, Benfica en Basel.
 
Adzevedo
 
3
29 mei 2023 om 23:38
Zal best, maar PSV was ook beter dan Rangers vorig jaar en beter dan Basel. Maar vlogen er toch uit… het is geen garantie dat voorronde CL omgezet gaat worden in CL is wat ik aangeef. En gezien PSV zijn trackrecord in de voorronde CL zou enige vorm van terughoudendheid wel gepast zijn.
 
curtazimo
 
3
29 mei 2023 om 14:43
Wat is zwak van Ajax? Dat ze interesse hebben in een speler die weg mag van/bij PSV? Is dat dan net zo zwak als de interesse van PSV in Lucca…?
 
DRL80
 
2
29 mei 2023 om 14:07
Ajax heeft de CL misgelopen door (financieel) mismanagement en gaat nu nog 40 miljoen interen op het eigen vermogen? Natuurlijk komt er weer geld binnen maar 40 miljoen voor deze speler die, met alle respect niet bij Wolves en PSV Slaagt? Dit moet een broodje aap zijn.
 
Adzevedo
 
6
29 mei 2023 om 14:12
Nee, lees even goed. Ajax zet in op een huurdeal, met eventuele optie tot koop. Er staat niet, Ajax gaat 40 miljoen naar Wolves overmaken.
 
madoka70
 
3
29 mei 2023 om 14:23
Bekijk nou gewoon even de doelpunten van Doufikas van Utrecht en hoe Xavi Simons gebruik maakt van ruimte en zorgt voor diepgang. Voor Doufikas zes en voor Simons dertig miljoen en je bent echt uit de brand. Achterin Tete kopen voor rechts, Hato op links en dan nog een CV of anders een LB kopen en Hato centraal. By the way: ik ben geen scout, maar is er in Zuid Amerika echt niets goeds te scouten qua verdediging? Is Van Ewijk een optie?
 
memphisdepay
 
9
29 mei 2023 om 14:30
Haha Simons 30 miljoen? Denk dat je dat kan vergeten wordt minstens het dubbele.
 
Musi26
 
6
29 mei 2023 om 14:47
De geruchten gaan dan Xavi naar Ajax wil en hij wil dit psg gaan doen. Zij kopen hem terug voor 12 miljoen en Ajax gaat hem huren met verplichte koopoptie. Zonder gekheid. Sommige mensen spelen te veel fifa en/of CM.
 
memphisdepay
 
1
29 mei 2023 om 14:53
Waarom zou PSG hem voor zo'n zacht prijsje verkopen, wat een wanbeleid zou dat zijn. Daarnaast is het onmogelijk wat jij schetst het ED heeft maanden geleden al gemeld dat mocht PSG die clausule lichtten er geen mogelijkheid is om hem meteen te verhuren of te verkopen. Daarnaast is het ook nog is erg onrealistisch, waarom zou Simons naar Ajax willen wat heeft hij bij Ajax wat hij bij PSV niet heeft? Ik mag aannemen dat PSV voor Simons ook wel een stapje verder gaat wat betreft salaris of mogelijke bonus bij een verkoop.
 
helyo
 
1
30 mei 2023 om 07:12
Je weet dat in de clausule van psg staat dat hij daarna niet verhuurd/verkocht mag worden?
 
Musi26
 
0
29 mei 2023 om 14:34
De komkommer tijd is begonnen? Dat Ajax een speler voor de breedte zal huren geloof ik graag, maar om vervolgens een bedrag van 40 miljoen te betalen...nee never nooit.
 
Critic0
 
1
29 mei 2023 om 14:38
Waarom lijkt het als Ajax stapje terug aan het doen is? Je komt met dit soort spelers aan , ook die Franse nu: Echt gevoel dat Ajax de komende jaren het zwaar gaat in de competitie. Normaal zou nu dus psv op staan maar dat lijkt ook niet te gebeuren. Is het dan echt een keer Feyenoord wat de klok gaat slaan de komende jaren?
 
SpeedyAFC
 
0
29 mei 2023 om 21:11
Lees je de artikelen wel? Feyenoord wilde van den Boomen hebben. Net zoals ze Grillisch wilde hebben. Feyenoord moet ook aan de bak. Huurspelers gaan weg. Kocku wordt verkocht.
 
ajaxrkc33
 
0
29 mei 2023 om 14:47
Ach ja weer een gerucht wat de wereld in word geroepen. De transfers van Ajax lekken niet uit kijk maar naar van de Boomen.
 
Carlovan den Bosch
 
0
29 mei 2023 om 14:56
Top aankoop voor in de middenmoot
 
Homelander
 
2
29 mei 2023 om 14:58
Geloof er niks van, er is maar 1 betrouwbare bron en dat is #skaffaneres, dit is ophitsen door een zaakwaarnemer.
 
Siemjo
 
0
29 mei 2023 om 15:07
Als je de 40 miljoen moet benaderen die WW heeft betaald aan Porto zet er dan maar direct een streep door. In 2020 aangetrokken maar het nog niet waar kunnen maken bij WW en niet eens op de reservebank. Uitgeleend en ook daar geen stappen kunnen maken. Zal wederom een miskoop worden
 
Mrblueeyes
 
0
29 mei 2023 om 15:12
Leuke speler, maar als ik Ajax was zou ik nooit 40 miljoen betalen om hem definitief over te nemen! Dat heb je met Bergwijn en Bassey wel gezien. Die zijn hun geld bij lange na niet waard! Waar is die tijd gebleven dat spelers uit zuid amerika werden gehaald zoals Antony, en Martinez voor een leuk bedrag en vervolgens voor een erg leuk bedrag werden doorverkocht? Dus ik zou zeggen. Ga lekker scouten in zuid amerika of waar dan ook of kijk of er wat rondloopt in je eigen jeugdopleiding!
 
Batouwe
 
0
29 mei 2023 om 15:36
In potentie een topspits. Vind hem wel in het Ajax voetbal passen. Zou een goede zet zijn denk ik als hij gehuurd kan worden
 
pinko
 
0
29 mei 2023 om 16:15
Alweer een tweederangs speler op de korrel. Wat ik al eerder heb gepost bij het contracteren van van den Boomen: Ajax gaat voortaan voor de plekken 3 t/m 8. Het is niet anders. Zal me benieuwen wanneer het salarisplafond zwicht onder het huidige klimaat. Want je raakt zo al je opgebouwde reserves kwijt, en de supporters komen niet ieder seizoen opdraven voor het Heitinga spel van rondootjes in je eigen strafschopgebied.
 
khalid3073wx
 
3
29 mei 2023 om 16:19
Een matig seizoen een gelijk paniek. Jammer genoeg heeft Ajax genoeg geld om het allemaal op te lossen. En Mislintat word alleen aangepakt omdat het een Duitser is. Branco van den Boomen is toch een prima aanvulling op je selectie. Ervaren jongen kent de eredivsie zit in zijn top. Zoals Berghuis dat was toen jullie hem bij ons haalden.
 
SpeedyAFC
 
1
29 mei 2023 om 23:36
Nou overdrijf je toch wel behoorlijk. Alle top drie teams moeten spelers vervangen. Grillitsch is weg bij Ajax, van den Boomen komt erbij. Dan gaan we er toch niet echt op achteruit lijkt me zo? Het salaris plafond zal niet snel zwichten door die enorme verkopen verleden jaar. 216 miljoen euro bijeengeharkt, 100 miljoen uitgegeven. Rekensommetje is snel gemaakt. Het heeft er ook alle schijn van dat Heitinga vervangen gaat worden. Deze week zijn er gesprekken met Heitinga ingepland, daarna zal er meer nieuws naar buiten komen.
 
khalid3073wx
 
2
29 mei 2023 om 16:16
Ik ben voor feyenoord dit gezegd hebbende. Rik Elferink is wat Martijn Krabbedam bij ons is. Ze zitten zelden goed. Als PSV hem niet kan halen dan zal Ajax het zeker ook niet doen. Hij is te duur en Ajax is denk ik niet dom bezig meer. Als Hamstra daar nog zat zou ik het geloven.
 
ninjakai
 
0
29 mei 2023 om 16:35
Geloof hier geen snars van. Bij Ajax lekt nauwelijks iets uit. In het geniep van der boomen gestrikt en nu zou het ruim van te voren uitlekken. Geloof best dat Ajax in ee eerder stadium geïnformeerd heeft onder het mom van opties in kaart brengen. Geloof minder dat er serieus werk van hem gemaakt wordt door Mislintat.
 
Master 1
 
0
29 mei 2023 om 16:38
Een mogelijk tweede bedenkelijke aankoop na die jongen van Toulouse. Waar is de Cruyff filosofie gebleven bij Ajax? Alleen aankopen met directe toegevoegde waarde, zoals destijds Blind en Tadic, en geen middelmaat (hij is immers mislukt bij Anderlecht) die talentvolle jeugdspelers in de weg staan.
 
SpeedyAFC
 
0
29 mei 2023 om 23:39
De Cruyff filosofie werkt niet als er teveel spelers jaarlijks verkocht worden. Zes speler per jaar vervangen door jeugd is onmogelijk. Het beste wat de opleiding aan middenvelders leverde verleden jaar was Taylor. Verder is deze jongen eigen jeugd, heeft van de B-tjes tot aan jong Ajax bij Ajax gespeeld. Deze jongen lijkt me een prima opvolger voor Grillitsch. Niks mis mee.
 
SamtastischAlleenterpromo
 
0
30 mei 2023 om 00:36
Huurdeal met optie op koop? Denk niet dat ze bij Wolves daarin trappen. Dat kan PSV ook wel doen. Verplichte koopoptie van minimaal 30 mil zie ik wel als mogelijkheid.
 
Guido023
 
0
30 mei 2023 om 10:14
Serieus, na de afgelopen transferzomer met veel te dure aankopen gaan we speculeren over een speler voor 40 miljoen??? Ik mag hopen dat ze dit niet echt gaan doen, laat ze nou weer eens ouderwets iemand uit Denemarken, Argentinië of Brazilië halen...
 
Tiki Tacktiek
 
0
30 mei 2023 om 10:15
Het zou toch schitterend zijn als Ajax hier meer dan 30 miljoen voor weet te betalen. Dan kan die mislinat toch gelijk weer z’n spullen pakken? Lijkt me dat hij ook wel ziet dat je geen 30-40 miljoen voor Silva betaalt