'Ajax wil transferrecord verpulveren en biedt percentage bij doorverkoop'
Woensdag, 14 augustus 2019 om 22:49

Ajax wil ver gaan voor de komst van Dani Olmo, zo bevestigt Mundo Deportivo woensdagavond in navolging van Sport. De Amsterdammers hebben volgens de Spaanse krant een bod neergelegd bij Dinamo Zagreb van 22 miljoen euro. Daarmee zou het tien jaar oude transferrecord van Miralem Sulejmani, die in 2009 van SC Heerenveen naar Ajax kwam, uit de boeken gaan.

Hoewel de Nederlandse pers zich nog stilhoudt, zijn de Spaanse media ervan overtuigd dat Marc Overmars vol gaat voor Olmo. Naast het basisbedrag van 22 miljoen euro zou de directeur voetbalzaken een doorverkooppercentage van maar liefst 40 procent hebben aangeboden aan Dinamo. Daarmee hoopt Overmars de Kroaten te overtuigen hun vermeende vraagprijs van veertig miljoen euro te laten zakken.

Ajax zou Olmo al langere tijd volgen, net als clubs als Manchester United, Everton en Wolverhampton Wanderers. De kampioen van Nederland zou afgelopen zomer tijdens het EK Onder-21 overtuigd zijn geraakt van de 21-jarige vleugelspeler, die indruk maakte en het toernooi won met het Spaanse elftal. Olmo ligt nog tot medio 2021 vast in Zagreb.

De Spanjaard begon zijn loopbaan in de jeugd van Espanyol, waarna in 2007 een overstap naar Barcelona volgde. De Catalaanse grootmacht zag hem vijf jaar geleden naar Zagreb verkassen en in Kroatië groeide Olmo in de afgelopen seizoenen uit tot een belangrijke speler. Afgelopen seizoen maakte hij in 25 competitiewedstrijden 8 doelpunten.

Meer nieuws
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
2
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
5
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (142)

 
SL100
 
19
14 augustus 2019 om 22:53
Gaat een beetje druk worden of niet?
 
KingdomAjax
 
39
14 augustus 2019 om 22:54
Druk niet. Marin presteer niet momenteel
 
AjaxxxLove
 
203
14 augustus 2019 om 23:08
Het seizoen is twee wedstrijden jong. Dat zou wel erg overhaast zijn.
 
Ajaja
 
39
14 augustus 2019 om 23:15
Ze hebben het over een vleugelspeler. Dat is Marin niet voor zover ik weet.
 
DieGelbeReds
 
11
14 augustus 2019 om 23:16
Misschien ga ik wat geks zeggen, maar kan het ook nog zo zijn dat Blind uiteindelijk het kind van de rekening wordt? Martinez doet het prima achterin en Blind laat wat mij betreft vooral zien dat het geen middenvelder is. Met Alvarez en Schuurs heb je nog meer alternatieven achterin. Ik kan het mis hebben hoor
 
freakie
 
68
14 augustus 2019 om 23:18
Blind zou altijd op t lijstje staan van Ten Hag, hij is de eerste die op zijn sheet staat. Als hij op t middenveld genoeg heeft, kan hij m mooi weer op de verdediging zetten.
 
Zuidenaar
 
11
14 augustus 2019 om 23:20
Dani olmo is een 10 die ook vanaf die vleugel kan spelen.
 
Robinho71114
 
19
14 augustus 2019 om 23:23
Ik denk dat blind en martinez omgewisseld gaan worden en dan blind naast Alvarez of schuurs gaat spelen ken die olmo verder niet maar is een tien betekent dit dat donny alsnog weg gaat?
 
Kyle66
 
12
14 augustus 2019 om 23:26
@DieGelbeReds, ik ben ervan overtuigd dat Blind niet zal banken. Hij brengt rust in het team. Daarnaast kan hij zowel op het middenveld als in de verdediging. Ja, nu loopt het nog niet op het middenveld, maar dat ligt niet alleen aan hem. Toen Blind wegging naar United speelde hij ook op het middenveld en was hij de beste speler in Nederland.
 
RiDIRKulous
 
10
14 augustus 2019 om 23:52
Ja blind was beste speler als vcm, toen kon ajax ook geen potten breken in europa. Ajax wil aanhaken, en blind is toch niet geschikt voor die rol. Ajax heeft een 6 nodig die sterk is aan de bal en zn directe man kan uitspelen. Martinez kan dat. Denk en ik hoop idd dus dat die 2 van positie gaat wisselen(zeg trouwens al laaang geleden, op utub filmpje van martinez zei ik al maanden geleden. Carlos liwang is de gebruiker). En blind is vorig jaar een hele belangrijke schakel gebleken centraal links achterin op CL nivo. Why fix things when its not broken? Anyway 6 martinez dus, vd beek 8. Deze elmo 10. Zon middenveld speelt alle andere middenveld helemaal kapot in nederland. Marin dan maar banken.
 
martijnovic
 
3
15 augustus 2019 om 01:41
Ik blijf blind en tadic ook overschat vinden. Blind kon immers niet mee met manu.. En tadic was ook maar een gemiddelde speler in de premier league. Ze hebben allebei een prima seizoen gespeeld maar beter worden ze sws niet. Ik zou ze allebei slijten nu de markt heet is. En dan vol gaan voor die Franse spits van celtic.
 
AFCA_3star
 
63
15 augustus 2019 om 01:47
Ik denk God op mijn blote knietjes dat jij geen TD bent bij Ajax.
 
Scepticus38
 
6
15 augustus 2019 om 08:01
@diegelbereds "misschien ga ik wat geks zeggen, maar kan het ook nog zo zijn dat Blind uiteindelijk het kind van de rekening wordt? Martinez doet het prima achterin en Blind laat wat mij betreft vooral zien dat het geen middenvelder is. Met Alvarez en Schuurs heb je nog meer alternatieven achterin. Ik kan het mis hebben hoor" Je zegt inderdaad iets geks en je hebt het inderdaad mis als je denkt dat Blind het kind van de rekening gaat worden. Blind is 1 van de spelers die als eerste op het wedstrijdformulier wordt gezet door Ten Hag en zijn verlengstuk in het veld. Blind heeft zeker niet zijn beste wedstrijd gespeeld tegen Paok, maar dat gold voor bijna alle spelers. Blind is ook niet het probleem op het middenveld, dat is Marin, die duidelijk moeite heeft met de omschakeling. En het tweede probleem is dat de linies zover uit elkaar spelen dat het alleen voor een loopwonder nog te belopen is. En aangezien Blind dat niet is, is het logisch dat hij daardoor in de problemen komt. Maar als je een probleem wilt oplossen, is het laatste dat je moet doen het kind met het badwater weg gooien. Als je een probleem wilt oplossen, moet je de oorzaak van het probleem wegnemen en Blind is niet de oorzaak van het probleem, maar juist de oplossing ervan. Als Ten Hag het er niet op korte termijn voor elkaar krijgt om de centrale verdedigers uit hun eigen strafschopgebied te krijgen en naar de middenlijn op te schuiven, is de kans heel groot dat hij Blind en Martinez van positie laat wisselen omdat het koppel Blind/schuurs tijdens de voorbereiding en de JC schaal wel met ruimte in de rug durfde te verdedigen. Zuid-Amerikanen zijn dat niet gewend en het is nog maar de vraag of Alvarez dat wel kan.
 
Scepticus38
 
1
15 augustus 2019 om 08:19
@ajaja "ze hebben het over een vleugelspeler. Dat is Marin niet voor zover ik weet. " Dani Olmo speelt bij Zagreb als aanvallende middenvelder, al is hij van origine vleugelspeler. Ajax heeft echter al meer dan voldoende vleugelspelers, waardoor Olmo als hij gehaald zou worden, wat ik ten zeerste betwijfel, dat voor het middenveld zal zijn, aangezien Ajax daar met het vertrek van De Jong wel heel erg veel kwaliteit heeft ingeleverd. Overmars heeft gisteren nog gezegd dat de selectie compleet is als Van de Beek blijft. Olmo komt waarschijnlijk dan ook pas in beeld als Van de Beek vertrekt en die kans wordt met de dag kleiner. Dat Ajax 40 miljoen op tafel gaat leggen, is ondenkbaar en 30 miljoen twijfelachtig. Dat Ajax een 40 procent door verkooppercentage zou bieden, waag ik ook te betwijfelen. Dit bericht komt uit de Spaanse media en ik heb al eerder aangegeven dat die net zo goed zijn geinformeerd als een lokale schoolkrant en er maar wat op los speculeren. Dat is bij Frenkie de Jong, Matthijs de Ligt en Donnie van de Beek gebleken, waarvan de inhoud van de contracten al op straat lag voor er überhaupt onderhandeld was en het zou mij niet verbazen dat dit verhaal ook het beste af is in de prullenbak. Net als de vermeende belangstelling voor Vanaken die er in werkelijkheid nooit is geweest. Ik kan het me vooral niet voorstellen omdat Ajax met Victor Jensen al een creatieveling voor het middenveld in huis heeft en die zeer nadrukkelijk op de deur klopt.
 
SPettersson
 
1
15 augustus 2019 om 08:28
Ik ben het helemaal met je analyse eens Scepticus38. We hebben daarnaast ook nog Promes en ergens in het stadion moet Bande nog rond lopen. Waarom zou je dan een buitenspeler/nummer 10 halen voor zo veel geld. Als de verdediging niet opschuift dan verzuipen Blind en Marin omdat ze een te trage snelheid hebben. Dan heb je een verbindingsspeler nodig. Daarnaast mis ik ook lengte in de ploeg. Het is daarom wel heel jammer dat die interesse in Vanaken er niet is geweest. Dat zou namelijk wel een speler waarover we in deze selectie niet beschikken. Maar Overmars was duidelijk: als niemand vertrekt komt er ook niemand bij.
 
Scepticus38
 
11
15 augustus 2019 om 09:08
@martijnovic "ik blijf blind en tadic ook overschat vinden. Blind kon immers niet mee met manu" Daley Blind heeft 141 wedstrijden voor Manu gespeeld, terwijl hij zijn laatste seizoen vaak geblesseerd was. En cijfers liegen niet. Tadic was vorig jaar MVP van de eredivisie met 28 goals en 13 assists. Hij had een direct aandeel in 41 van de 119 treffers die Ajax heeft gemaakt. Dat is meer dan een derde. Voor het laatste CL seizoen geldt dat alleen Messi waardevoller voor zijn club is geweest dan Tadic. En dan heb je het dus over het hoogste niveau dat er bestaat. En cijfers liegen niet. Bron: https://www.vi.nl/nieuws/alleen-messi-dit-cl-seizo...
 
ajax1812
 
46
14 augustus 2019 om 22:55
Dit zou echt geweldig zijn, maar ik denk dat het gebaseerd is op niks. Overmars heeft gisteren nog gezegd dat er niemand meer bijkwam en niemand wegging. Neemt niet weg dat dit echt een goede speler is. Ik hoop dat hij komt. Excuus dat ik dit onder jou reactie zet, maar ik kan geen reactie beginnen via de app.
 
MessiBazoer
 
3
14 augustus 2019 om 22:57
Heeft iedereen last van zowat volgens mij. Drama.
 
ElPhenomeno
 
13
14 augustus 2019 om 22:57
Betaal je bijna 30 miljoen. Leverkusen had een persoonlijk akkoord met hem. Maar Zagreb vraagt enorm veel. Wel goeie speler overigens.
 
Zytto34
 
25
14 augustus 2019 om 22:55
Op het middenveld is het helaas druk met middelmaat. Laat maar komen.
 
AntonieAjax
 
18
14 augustus 2019 om 23:05
Inderdaad. Van de Beek is eigenlijk de enige echte middenvelder van absoluut topniveau. We hebben inderdaad nog spelers als Martinez, Blind en Mazraoui, maar het is niet allemaal hun natuurlijke positie. We hebben hier gewoon nog een uitstekende speler nodig na het vertrek van Frenkie en Lasse.
 
ElPhenomeno
 
7
14 augustus 2019 om 23:09
Maar koop dan gewoon een speler die centraal op het middenveld kan spelen. Olmo is een 10.
 
FCVoetbal23
 
5
14 augustus 2019 om 23:17
Van top niveau niet. Speelt een beetje verstoppertje nu als tweede spits.
 
Zytto34
 
2
14 augustus 2019 om 23:56
Olmo kan ook centraal volgens mij.
 
Chefvoetbal
 
0
14 augustus 2019 om 23:59
Donny kan ook centraal op het middenveld, daar is hij immers doorgebroken.
 
Scepticus38
 
1
15 augustus 2019 om 08:31
@antonieajax "inderdaad. Van de Beek is eigenlijk de enige echte middenvelder van absoluut topniveau. We hebben inderdaad nog spelers als Martinez, Blind en Mazraoui, maar het is niet allemaal hun natuurlijke positie. We hebben hier gewoon nog een uitstekende speler nodig na het vertrek van Frenkie en Lasse. " Klopt niets van. Zowel Blind als Mazraoui zijn van origine middenvelders en zijn uitsluitend achterin neer gezet bij gebrek aan beter. Het probleem ligt ook niet op het middenveld, maar in de verdediging. Die blijft teveel tegen het eigen strafschopgebied aan hangen, waardoor er gaten vallen die door de middenvelders nauwelijks te belopen zijn. Als de verdedigers wat meer naar het middenveld opschuiven en de linies wat meer in elkaar schuiven, is het probleem voor een groot deel opgelost. Nederlanders zijn dat gewend en het koppel Schuurs/blind doet dan ook bijna van nature, zoals tijdens de voorbereiding is gebleken. Zuid-Amerikanen zijn dat niet gewend en worden er vaak onzeker van. Maar dat wil niet zeggen dat ze het daarom ook niet zouden kunnen leren. Dat is vaak gewoon een kwestie van tijd.
 
Sanderr
 
1
15 augustus 2019 om 10:21
@fcvoetbal23: "speelt een beetje verstoppertje nu als tweede spits." Als dit over Donny gaat, 2 goals en 3 assists in 5 duels dit jaar. Echt verstoppertje voor een middenvelder inderdaad...
 
Ruuddd
 
7
14 augustus 2019 om 23:56
Kopen kopen kopen, loopt er dan niks rond in de eigen jeugd?
 
mvbfan
 
29
15 augustus 2019 om 00:02
Eigen jeugd? Ajax is net aan het aanhaken in Europa.. De Boer tijdperk is voorbij. Talenten ok, maar alleen van exceptioneel klasse, anders langzaam in het team laten groeien.
 
RiDIRKulous
 
12
15 augustus 2019 om 00:09
Nog niet die nu meteen op CL niveau mee kan. En aangezien CL zoveel geld opbrengt is t ook heel belangrijk om CL veilig te stellen. Dat doe je dus niet door jeugd spelers voor de leeuwen te gooien om iig maar met eigen jeugd te spelen. Kom op man je weet toch hoe dit werkt. Maar maak je geen zorgen, er zullen weer eigen jeugd doorbreken hoor binnen nu en 2 jaar.. Die weer 60 70 80 miljoen gaat opbrengen.
 
Ryan030
 
10
15 augustus 2019 om 06:23
Wie dan? Op moment is Ajax gewoon ordinaire koopclub die ze levensader aan het verloochenen is omdat ze nu veel geld hebben.aanhaken bij wie? Net alsof Ajax structureel met de topteams kan concurrent.word eens wakker.
 
AVDS_85
 
9
15 augustus 2019 om 06:38
@Ryan030Loser; Definitief aanhaken bij de Europese subtop en hier en daar wat successen boeken zoals een Sevilla, Monaco, etc.
 
Scepticus38
 
13
15 augustus 2019 om 08:48
Ryan030 "wie dan? Op moment is Ajax gewoon ordinaire koopclub die ze levensader aan het verloochenen is omdat ze nu veel geld hebben.aanhaken bij wie? Net alsof Ajax structureel met de topteams kan concurrent.word eens wakker." Is gewoon aantoonbare onzin. Ajax heeft minder spelers gekocht dan Psv. Bovendien heeft Ajax ook strategisch ingekocht omdat spelers die van buitenaf komen, vaak de tijd nodig hebben om zich aan te passen. Door Martinez nu al te halen, kan die alvast wennen aan de speelstijl en Tagliafico moeiteloos vervangen als die volgend jaar vertrekt. Door de betere financiele middelen, kan de club tegenwoordig voorinvesteren en is het niet langer noodzakelijk om te wachten met het dempen van de put tot het kalf verdronken is. Het belangrijkste is echter dat Ajax meer dan twee keer zoveel spelers is kwijt geraakt dan er zijn aangetrokken, dus jouw gezever raakt kant nog wal. Ajax heeft al jarenlang dezelfde doelstelling en dat is dat per jaar twee spelers vanuit de jeugd doorstromen naar de eerste selectie. En die doelstelling is dit en vorig jaar met Lang, Ekkelkamp, Dest, Gravenbergh, Mazraoui, Eiting en De Wit ruimschoots gelukt. Mazraoui is inmiddels basisspeler en voor Dest is dat een kwestie van tijd. Je reactie snijdt dan ook geen enkel hout, de jeugdopleiding bloeit meer dan ooit tevoren, maar Ajax is geen scholengemeenschap, maar een voetbalclub en opleiden is dan ook geen doel op zich, maar een middel om een ander doel, het boeken van resultaten te kunnen nastreven. Bij Ajax gaat het tegenwoordig om kwaliteit en niet langer om kwantiteit. Beter 1 Matthijs de Ligt dan 4 Ricardo van Rhijns.
 
Constant kante
 
0
16 augustus 2019 om 16:48
Scepticus "is gewoon aantoonbare onzin. Ajax heeft minder spelers gekocht dan Psv. " Eh, wacht even. PSV is de benchmark voor Ajax? Sinds wanneer?? Als jij gewoon PSV erbuiten laat, want dit gaat niet over Psv, en gewoon je focus houdt bij het onderwerp (ajax is een koopclub geworden) en gewoon de feiten erbij houdt dan klopt de stelling gewoon als een bus en is iedere krampachtige poging dat te ontkennen 'aantoonbare onzin'. Voorheen was 2/3e of meer van een Ajaxselectie gevuld met (eigen) jeugdspelers. En de rest gehaald. Inmiddels is dat percentage exact omgekeerd. De gehaalde spelers overtreffen de (eigen) jeugdspelers ruimschoots. Jij steekt echt je kop in het zand om hier te blijven beweren dat mensen die de feiten benoemen 'aantoonbare onzin' zouden verkopen. Het tegendeel is waar.
 
LinkinPark13
 
22
14 augustus 2019 om 22:54
Hier geloof ik dus echt niks van, tenzij van de beek nog gaat, gaat deze transfer natuurlijk nooit gebeuren.
 
pieterhoek
 
12
14 augustus 2019 om 22:56
Deze speler is echte nummer 10 zou eventueel aan de buiten kanten kunnen spelen, maar als dit echt serieus is lijkt het mij dat donny weg gaat of ze willen hem halen dat hij jaar kan groeien en dan de rol van donny overnemen volgend seizoen! Ik vind dat donny niet naar real moet gaan hij moet naar Bayern gaan is de juiste club voor hem is meer een team plus hij kan daar de rol van Muller overnemen.
 
Zytto34
 
11
14 augustus 2019 om 22:58
Donny zou ook prima als nummer 8 kunnen spelen en volgens mij kan Olmo ook controlerend.
 
AjaxxxLove
 
11
14 augustus 2019 om 23:10
Olmo die de lijnen uitzet met Martinez als “6” zou echt een heel compleet middenveld zijn denk ik. Diepte, verdedigende kwaliteiten en een spelmaker.
 
MarcoVerratti
 
12
14 augustus 2019 om 22:59
Lijkt me inderdaad een heel sterk verhaal. Zeker omdat er al biedingen van boven de 30 miljoen zijn afgewezen. Daarnaast een doorverkoop percentage? Dat klinkt niet als iets voor Ajax.
 
De Toekomst
 
15
14 augustus 2019 om 23:08
Ajax doet dat bijna bij elke transfer tegenwoordig. Niks geks.
 
Thamike
 
5
14 augustus 2019 om 23:08
Daarom juist een hogere doorverkoop percentage. Is minder risico en zo kun je toch misschien een speler halen die onhaalbaar lijkt. Is ook wel een goede speler. Ben benieuwd if dit gaat lukken.
 
arsen(e)al
 
6
14 augustus 2019 om 23:12
Helaas 2 van de meest onbetrouwbare bronnen mogelijk
 
BoW
 
17
14 augustus 2019 om 22:55
Een doorverkoop percentage van 40%? Dat is nogal een risico zeg. koop ‘m dan gewoon voor 40 miljoen
 
Zytto34
 
103
14 augustus 2019 om 22:56
Volgens mij is hem kopen voor 40 miljoen een groter risco....
 
BorussiaJero
 
5
14 augustus 2019 om 23:00
Zeker waar. Maar ik kan deze alleen voorstellen als Donny gaat. En Marin moet gaan presteren want die heeft geen idee wat ie aan het doen is nu ie geen leidersrol meer heeft zoals bij standaard. Daarnaast nouss nooit meer middenveld.
 
BoW
 
4
14 augustus 2019 om 23:25
Klopt, maar stel je verkoopt als Ajax zijnde de speler later zelf voor 40 miljoen, dan houden ze maar 2 miljoen winst er aan over. Valt hij tegen en ze verkopen hem voor 30, dan verliezen ze er zelfs op door het doorverkoop percentage. Mijn inziens is het hoge doorverkoop percentage het niet meer waard bij zo’n bedrag. Dat bedoel ik eigenlijk met risico in mij eerste post
 
Zytto34
 
5
15 augustus 2019 om 00:00
Doorverkooppercentage gaat bijna altijd over verkoopsom-afkoopsom. Mocht hij dus verkocht worden dan gaat die 40% over 30-22=8 miljoen winst en niet over de volle 30 miljoen. Mocht je hem voor 30 miljoen verkopen dan maak je 5 miljoen winst. Verkoop je hem voor 30 miljoen en koop je hem voor 40 miljoen dan maak je 10 miljoen verlies. Gaat hij ooit voor 60+ miljoen dan ga je het inderdaad voelen, maar hoe groot is die kans?
 
Lee112
 
9
14 augustus 2019 om 23:06
Lijkt me logisch dat 40 miljoen een nog groter risico is
 
freakie
 
2
14 augustus 2019 om 23:10
Zeg het al op meerdere plekken, doorverkoop percentage is op het aankoop bedrag en niet het verkoop bedrag over 4 jaar. Risico valt dus wel mee.
 
BoW
 
3
14 augustus 2019 om 23:19
bedoel je daarmee 40% van 20 miljoen freakie? Waarom zouden ze akkoord gaan met 28,8 miljoen als ze er minimaal 40 voor willen? Er zijn meerdere van type van doorverkoop percentages, dus denk eerder dat het om 40% van het totaal of van de winst gaat
 
tubby
 
3
15 augustus 2019 om 00:13
Freaky, waar heb je dat vandaan? Als het op de aankoopprijs zou zijn dan was het toch wel een aankooppercentage?
 
Stefandefree
 
1
15 augustus 2019 om 00:18
Dan praat je al op meerdere plekken onzin. Voor Zagreb zou jouw theorie namelijk geen enkel voordeel op leveren, tenzij je speculeert op het feit dat de speler minder waard gaat worden. Maar dan nog, waarom vraag je dan nu niet gewoon wat meer geld? ‘Doorverkoop’, het woord zegt het eigenlijk al.
 
murki
 
1
14 augustus 2019 om 23:16
Het kan wel een slimme manier zijn om spelers van dit kaliber te kunnen halen. Je gaat er minder winst op maken, maar als je veel geld op de bank hebt is presteren misschien belangrijker.
 
De Toekomst
 
0
15 augustus 2019 om 09:46
Je maakt minder winst of minder verlies. Vooral dat laatste is interessant. Ajax loopt bij zo'n deal een aanzienlijk kleiner risico en als zo'n jongen echt het niveau van een Frenkie de Jong gaat halen en zich bewijst in de Champions League, gaan we toch wel winst maken.
 
real8madrid
 
0
15 augustus 2019 om 08:54
Dit beperkt net je risico... beperkt ook je mogelijke winst maar zo werkt risicobeperking nu eenmaal. Als je hem voor 40miljoen koopt moet hij ook voor 41 vertrekken wil je iets van winst maken. Nu kunnen ze vanaf 23mln winst maken alleen geven ze n stuk af. Daarbij komt ook minder kans op verlies en sws minder verlies. Als hij over 3j vertrekt voor 20miljoen, heb je dan liever 2mln verlies of 20?
 
pro2312
 
8
14 augustus 2019 om 22:55
Lijkt me stug. 22m nu, 40% later.. Dan heb je pas bij een transfersom van 45miljoen wat winst. Maar wie weet.
 
Wichardk
 
7
14 augustus 2019 om 22:59
Als Ajax hem zou kunnen verkopen voor 37M dan houden ze 22,2M over dus je berekening klopt niet
 
Robinho71114
 
2
14 augustus 2019 om 23:03
Ik denk dat hij de 22 miljoen euro die er voor hem betaald (is) ook meteld
 
freakie
 
1
14 augustus 2019 om 23:07
Daarbij is het zo dat niet het bedrag waarvoor hij vekocht gaat worden 40% is maar het bedrag waarvoor hij gekocht is. Dus ajax koopt hem voor 22 mil en dan later als ze hem verkopen, zo’n 9 mil erbij. Dus ajax verkoopt hem dan bij 32 mil met winst.
 
ThomJansen
 
5
14 augustus 2019 om 23:23
Zit je bij de onderhandelingen dan? Hoeft niet altijd zo te zijn hoor haha. Kan ook vaak genoeg over volledige bedrag.
 
Kaassie
 
6
14 augustus 2019 om 23:26
freakie Ik zou wel eens willen weten hoe je aan die kennis komt want dat is toch redelijk ongebruikelijk.
 
tottiGALACTICO
 
7
14 augustus 2019 om 23:20
Een doorverkoop percentage gaat in het geval van Ajax altijd over de winst.
 
kleinegeneraa7
 
4
14 augustus 2019 om 22:57
40% doorverkooppercentage is wel echt heel veel. Ajax zit dan wel in de situatie dat we kapitaal genoeg is en niet echt hoeft te 'verdienen' aan zo'n speler. Maar 18 miljoen minder om uiteindelijk 40% van de winst te laten verdampen? Ik zou het risico voor 18 miljoen gewoon nemen.
 
freakie
 
2
14 augustus 2019 om 23:04
Doorverkooppercentage is niet gebasseerd op het bedrag waar het voor verkocht is maar voor waar hij voor gekocht is. Dat zou dus betekenen dat hij, voor ongeveer 32 miljoen gekocht word. Als ajax hem later weer verkoopt.
 
Buakaw
 
8
14 augustus 2019 om 23:13
Onzin natuurlijk, anders zouden ze nooit akkoord gaan als Dinamo zijnde. Die willen natuurlijk zo dicht mogelijk in de buurt komen van die 40 miljoen die ze nu gelijk willen krijgen. Die 32 miljoen kunnen ze nu ook wel gegarandeerd krijgen.
 
Iseldiroed
 
15
14 augustus 2019 om 23:18
Hoe kom jij daarbij? Of je moet extra info hebben. Doorverkoop gaat altijd over de winst. Dus als ajax hem voor 22 koopt en later voor 52 doorverkoopt dan gaat het over 40% van 30 miljoen. Dus 12 miljoen en houdt Ajax in die hypothetische situatie 18 winst + 22 = 40 miljoen over.
 
Buakaw
 
1
14 augustus 2019 om 23:21
Ik zie eigenlijk geen reden waarom Zagreb dit zou willen doen. Tuurlijk bij een goed seizoen krijgt Ajax hem wel weg voor 60+ miljoen. Maar zo'n seizoen als het vorige is uniek en moet je maar hopen dat het weer gebeurt op korte termijn. Om die 40 miljoen te halen die ze nu willen moet Ajax hem voor 70 miljoen verkopen wil Zagreb uiteindelijk die 40 miljoen halen.
 
freakie
 
1
14 augustus 2019 om 23:21
Nee dat kan ook ja. Maar je kan geen voetbalclub draaiende houden door hypothetische bedragen. Dat is waarom deze normaal gesproken, vaste bedragen zijn.
 
Buakaw
 
2
14 augustus 2019 om 23:26
En hoe werkt dit dan volgens jou? Bij een verkoop krijgen ze 40% van de aankoopprijs tenzij het lager is ofzo? Dat zijn toch net zo goed hypothetische bedragen? Of krijgen ze altijd 40% van aankoopbedrag los van de hoogte van de som? Ook al wordt die straks voor 4 miljoen verkocht ofzo?
 
tubby
 
2
15 augustus 2019 om 00:43
Freaky; dus is het eigenlijk hetzelfde als in termijnen betalen maar dan ongunstiger omdat zagreb moet wachten tot verkoop.
 
fatooo
 
7
14 augustus 2019 om 22:59
Dit zou denk betekenen dat Donny toch weg gaat. Zou echt jammer zijn maar Dani Olmo is wel echt een geweldige speler! Past in het Ajaz spel, zou een stunt zijn als ze hem weten vast te leggen.
 
olekleinbog
 
3
14 augustus 2019 om 22:59
Heel leuk om een weer een goeie speler te halen maar een vleugelspeler is toch niet nodig? Je hebt al genoeg concurrentie binnen de vleugelaanvallers. Misschien slim om dan een spits te halen.
 
ajax1812
 
10
14 augustus 2019 om 23:04
Dit is een middenvelder.
 
falcao
 
6
14 augustus 2019 om 22:59
Ajax cq Overmars is uitstekend bezig zeg. Het ijzer smeden wanneer het heet is. Zal ook vast met Van de Beek te maken hebben. Daarnaast ten behoeve van de clubfilosofie jaarlijks wat eigen talenten er aan laten ruiken. Maar als ik gisteren zag zou Pröpper ook geen overbodige luxe zijn.
 
Davilla7
 
9
14 augustus 2019 om 23:01
Als het doorverkooppercentage over de winst is, lijkt me dit een prime deal. Extreem talent
 
freakie
 
4
14 augustus 2019 om 23:11
Nee meestal is dit een doorkoop percentage over het aankoopbedrag. Dus over 22 mil krijgt de verkopende ploeg, als ajax de speler weer verkoopt 40% over dat bedrag. Zo kan je ook normaal een plan uitschrijven en geld wegleggen voor als het niks is
 
Iseldiroed
 
11
14 augustus 2019 om 23:19
Nee doorverkoop percentage is altijd over de winst bij verkoop. Alternatief is een percentage vd transferrechten (zoals bij lozano) dan wordt er niet naar de winst gekeken maar gaat een x percentage van de totale verkoop prijs naar de eerdere club.
 
Buakaw
 
7
14 augustus 2019 om 23:31
Blijft die roepen maar het slaat nergens op. Hij denkt dat Zagreb gekke Henkie is. Die willen 40 miljoen en denkt met een of andere verkapte constructie ze af te schepen met 32 miljoen.
 
Davilla7
 
5
14 augustus 2019 om 23:47
@Ilsediroed, hoe weet je dat dit bij Lozano het geval is? Knap toch dat er zoveel financieel directeuren van PSV op VZ zitten.
 
De Toekomst
 
12
14 augustus 2019 om 23:02
Ik ga ervan uit dat Olmo alleen komt, wanneer Donny gaat. En als Donny gaat, moeten ze ook echt groots in actie komen. Dit is dan een hele goede zet. Dinamo Zagreb heeft altijd al een geweldige jeugdopleiding gehad, echt fantastisch. Deze jongen ontwikkelt zich al een paar jaar daar en is nu zeker goed genoeg voor een volgende stap. In het verleden grepen we onder andere naast Modric, omdat Ajax de vraagprijs niet kon of wilde betalen. Nu is het anders en wordt de portemonnee wel getrokken voor kwaliteit. Ik zou dit zeker toejuichen. Als Olmo komt, is dat de zoveelste stunt van Overmars.
 
The_F-Sider
 
2
14 augustus 2019 om 23:03
Die te hoge 40% doorverkooppercentage maakt dit nieuwsartikel in mijn ogen vooralsnog ongeloofwaardig.
 
De Toekomst
 
3
14 augustus 2019 om 23:09
Waarom te hoog en ongeloofwaardig? Als hij normaal minimaal 30 miljoen kost en Ajax maar 22 miljoen wil betalen nu, moet je creatief worden.
 
freakie
 
0
14 augustus 2019 om 23:17
Zo is het. Een doorverkooppercentage klinkt heel vreemd maar is in feite gewoon 40% over die 22 mil als ajax de speler weer zou verkopen.
 
Angelo77
 
2
14 augustus 2019 om 23:04
Met dit doorverkoopercentage gaat Dinamo sowieso wel akkoord. Die 40% kan zomaar een 25+ bedrag worden.
 
freakie
 
0
14 augustus 2019 om 23:14
Doorkooppercentage is het bedrag over de 22 miljoen als hij later door ajax verkocht zou gaan worden. Dus verkoopt Ajax de speler voor 80 mil, krijgt dinamo geen 30 mil maar 9.
 
LinkinPark13
 
21
14 augustus 2019 om 23:35
Dit loop je echt overal onder te reageren, maar dit is gewoon niet waar.
 
Buakaw
 
22
14 augustus 2019 om 23:46
Ik weet een nog betere constructie in dat geval. 10 miljoen bieden + 100% doorverkooppercentage!! Hebben die gekke Kroaten vast niet door. Kost het Ajax maar 20 miljoen.
 
real8madrid
 
1
15 augustus 2019 om 09:11
Dan zou hij voor 85mln doorverkocht moeten worden. Dat zie ik nou nog niet direct gebeuren hoor. Alles kan natuurlijk
 
Woenselaar
 
1
14 augustus 2019 om 23:05
Ik geloof niet dat een club als Ajax akkoord gaat met een doorverkoop van 40%, doorverkopen is namelijk een belangrijk dingetje voor Nederlandse topclubs. Weet iemand meer over deze speler? heb er weinig van gezien.
 
freakie
 
3
14 augustus 2019 om 23:13
Doorkooppercentage is het bedrag over de 22 miljoen als hij later door ajax verkocht zou gaan worden.
 
Woenselaar
 
4
15 augustus 2019 om 00:13
Volgens mij mis jij het punt? 'doorverkoop percentage', niet 'aankooppercentage bij verkoop'. Doorverkoop percentage gaat over verkoopsom - aankoopsom.
 
Juga
 
0
14 augustus 2019 om 23:08
22 miljoen voor een speler van Dinamo Zagreb is wel heel erg veel.
 
DieGelbeReds
 
4
14 augustus 2019 om 23:12
Als dit waar is, dan moeten we met zijn allen toch ook concluderen dat de deal van PSV voor Lozano ook gewoon een goede deal is geweest. Zo niet, dan is het meten met twee maten.Overigens lijkt het me alsnog best stug dat Dinamo Zagreb hiermee akkoord gaat. Maar niet geschoten is altijd mis. Het zou wederom wel een signaal zijn van Ajax dat de ambities groot zijn!
 
Iseldiroed
 
1
14 augustus 2019 om 23:33
Ligt er aan wat de deal is. Psv loopt nu zo’n 9 miljoen mis omdat ze eerst niet 3 a 4 mln meer wilden betalen. Als een speler anders onhaalbaar wordt, zoals met deze kroaat, dan wordt het een ander verhaal. Of psv moest toen zulke financiele nood hebben gehad dat lozano als biitenlans voorbij kwam maar de (al niet heel hoge) vraagprijs zonder zo’n constructie niet zouden kunnen betalen. Dus een goede deal?
 
Woenselaar
 
1
15 augustus 2019 om 00:18
PSV zat destijds met de afbetaling van de lening over de grond van het Philips stadion en de investeringen in de Herdgang. Een speler als Lozano had nooit gehaald kunnen worden zonder een dergelijke constructie. Het is ook wel tekenend dat een Bruma nu voor 15 miljoen geen enkel probleem was en een Lozano destijds voor 12? miljoen wel een big issue was. Die lening was wel een blok aan het been lijkt dan ineens.
 
FCBogarde
 
3
14 augustus 2019 om 23:14
Hopelijk een broodje aap verhaal. Niet nodig en veel te duur ! De selectie is al overvol en vol van kwaliteit. Het is nu een kwestie van de boel fine tunen. Daarom zou ik graag Schuurs weer terug willen zien (lengte en een goede pass) en Blind en Martinez van positie zien wisselen. 1) Onana - Varela - Kotarski - Scherpen 2) Veltman - Mazraoui - Dest 3) Schuurs - Alvarez - Magallan - Veltman 4) Blind - Martinez - Pierie 5) Tagliafico - Martinez - Dest - Pierie 6) Martinez - Blind - Mazraoui - Eiting 8) Lang - Marin - Gravenberch - Labyad 10)van de Beek - De Wit - Ekkelenkamp - Marin - Labyad 7) Ziyech - Promes 9) Tadic - Huntelaar - Dolberg - Traoré 11) Neres - Promes - Tadic Alleen voor de vleugel zou er evt een jong talent bij kunnen komen. Maar wel eentje die betaalbaar is en die nu naar het niveau kan groeien.
 
tottiGALACTICO
 
14
14 augustus 2019 om 23:18
De nummer 8 positie is echt te zwak bezet.
 
son_goku
 
2
14 augustus 2019 om 23:39
Daar ben ik het ook mee eens. Ik heb vorige week Lang en Gravenberg zien voetballen. En die jongens zijn er nog niet klaar voor. Marin heeft het NOG niet laten zien en Labyad is leuk voor de suptop maar wanneer hij op het veld sta lijkt het net alsof hij daar met tegenzin staat.
 
De Toekomst
 
0
15 augustus 2019 om 09:53
Met de huidige spelersgroep kunnen we zeker weer een succesvol middenveld formeren. Het is alleen zoeken naar de juiste poppetjes en invulling (punt naar voren of achteren, welke type spelers). Dat kost echter tijd en gaat ook ten koste van andere linies, aangezien ik verwacht dat Ten Hag ook blijft experimenteren met Blind en Mazraoui, misschien zelfs weer Ziyech. Als er dan ergens één middenvelder rondloopt, waarvan je weet dat hij de problemen in die linie veel sneller kan oplossen, moeten we die gewoon halen.
 
Pinalty
 
2
14 augustus 2019 om 23:25
Ik zie veel mensen de blind/martinez wissel voorstellen maar het is echt nog maar de vraag of dat gaat werken. Ik denk dat er nog een goede verdedigend ingestelde middenvelder moet komen. Marin is dat niet en mazraoui ook niet dat is duidelijk
 
linksbuiteadem
 
1
15 augustus 2019 om 00:05
Martinez is een Nigel de Jong die (veel) beter kan voetballen. Tuurlijk kan hij op 6, ik denk zelfs dat hij op die positie een heel hoog niveau kan gaan halen.
 
Iseldiroed
 
0
14 augustus 2019 om 23:36
Dus voor de 10 eigenlijk 1 speler die misschien weggaat Voor de 8 1 basisspeler die nog moet wennen, 1 reserve die het niveau niet aan kan en twee jeugdspelers Voor de 6: twee verdedigers, 1 speler die te zwak is zowel als rb en ook als mc en een jeugdspeler Dus overal op het middenveld te zwak en vooral te weinig kwaliteit buiten de eerste ‘11’
 
UnitedweStand
 
1
14 augustus 2019 om 23:16
Kwaliteit is altijd welkom, al wordt Ajax met zoveel spelers in verband gebracht dat je dit met een korreltje zout kan nemen denk ik. Maar is Olmo nu een middenvelder of buitenspeler? Bandé loopt ook nog rond ... Zou mooi zijn als er aan de onderkant van de selectie ruimte wordt gemaakt (Labyad, de Jong, de Wit. Ekkelenkamp en Eiting verhuren). Dan kan je met een vaste selectie van 17 man gaan werken.
 
Sanderr
 
2
14 augustus 2019 om 23:20
Is een echte nummer 10. Kan geloof ik ook wel op de flank spelen (en wellicht ook op 8) maar dat moet je niet willen. Denk dat dit een vrij wild gerucht is, zolang Donny niet vertrekt zal deze transfer hoe dan ook niet doorgaan, daar is simpelweg geen plaats voor lijkt me.
 
De Toekomst
 
0
15 augustus 2019 om 09:56
Andere optie is om Donny op de plek van Marin te zetten. Donny weet die ruimtes daar veel beter te bespelen en is al bekend met onze manier van druk zetten, maar eerlijk gezegd denk ik dat jij gelijk hebt. Ajax gaat alleen werk maken van een speler als Olmo, wanneer Van de Beek vertrekt. Overmars gaf zelf niet voor niets aan dat de selectie in principe rond is. Als een TD nog bezig is met spelers, voegt die er altijd iets aan toe als "maar we houden onze ogen nog wel open voor buitenkansjes".
 
Pinalty
 
1
14 augustus 2019 om 23:27
Bande is niveautje almere city dat is geloof ik al duidelijk
 
Sanderr
 
5
15 augustus 2019 om 07:45
Wat een complete onzin, die gast is na zijn komst alleen nog maar aan een stuk zwaar geblesseerd geweest, hoe weet jij nou of hij niveautje Almere City is man?
 
realmadridddd
 
2
14 augustus 2019 om 23:19
Investeer dat geld in een cvm die er direct staat. Leuk dat mensen zeggen dat blind of maz daar kan staan. Ze hebben een goeie controleur nodig
 
oprecht
 
10
14 augustus 2019 om 23:23
Je zal maar in de jeugd van Ajax zitten..doorgroei mogelijkheden zijn erg beperkt de afgelopen periode door de vele miljoenen. Men slaat door...
 
Pinalty
 
10
14 augustus 2019 om 23:29
Kloppen alsnog genoeg jonge spelers aan. Je moet alleen wel een hoger niveau halen dan voorheen ja. Lijkt me geen slechte ontwikkeling
 
Iseldiroed
 
8
14 augustus 2019 om 23:39
Ja want doorbreken was de ligt, frenkie, donny allemaal niet gelukt.. Dest en lang krijgen regelmatig speeltijd. De wit ook. Ekkelenkamp ook. Komen daarnaast veel toptalenten aan, in elke linie
 
binny
 
4
14 augustus 2019 om 23:39
Ik vind dit echt een prachtvoetballer en zou het zo toejuichen, alleen ben ik bloed nerveus dat dit betekent dat Donny wel naar Real gaat en dan kan deze jongen mij gestolen worden.
 
De Toekomst
 
1
15 augustus 2019 om 10:02
Mee eens, maar helaas is het vertrek van sterspelers uit de Arena iets dat wij niet kunnen voorkomen als zulke grote clubs echt concreet worden. Elke speler zou dan gaan. Ook spelers als Ziyech, Blind en Tadic. En als zulke spelers dan toch vertrekken, zou ik het wel echt schitterend vinden als wij succesvol kunnen vissen in een vijver met spelers als Olmo. Sinds ik Ajax volg, is dat nooit echt gebeurt. Veel geruchten altijd, Modric, De Bruyne, Rabiot.. Als dat nu zou lukken, zou dat de zoveelste bevestiging zijn voor de nieuwe status van Ajax.
 
MarioWally
 
3
14 augustus 2019 om 23:47
Is puig van barca misschien niet wat voor ajax???
 
Zytto34
 
2
15 augustus 2019 om 00:04
Het grootste talent van Barcelona zal helaas niet te betalen zijn en zal zelf ook niet willen. Het grootste talent van Zagreb daarentegen wel.
 
Roykort
 
1
15 augustus 2019 om 00:20
Zou het niet kunnen dat Dolberg nu echt te lang heeft verzaakt en Tadic vast de spits in gaat. Dan kan Olmo zich richten op een plek aan de buitenkant. Na dit seizoen vertrekken er natuurlijk meer. Dus je zult nu al moeten schakelen.
 
Snipez14
 
0
15 augustus 2019 om 00:48
En dat met een transfermarkt die mede op hol is geslagen door de transfer van Neymar door een sjeik, die vervolgens weg wilt en door (haast) geen enkele club te betalen is.
 
crazymadness
 
1
15 augustus 2019 om 07:45
Geweldige speler , zou echt een versterking zijn voor Ajax . Het lijkt wel of bij elke groot talent de naam Ajax wordt gekoppeld dus ik geloof niet dat hij gaat komen.
 
vites038
 
0
15 augustus 2019 om 09:50
Nou blind vind ik heel belangrijk voor ajax denk dat vd beek overschat wordt leuke club voetballer net als klaasen maar gaat hem niet worden bij de top clubs in europa
 
De Toekomst
 
1
15 augustus 2019 om 10:03
Van de Beek is wel echt een betere, slimmere voetballer dan Klaassen. Als Van de Beek goed wordt gebruikt, kan hij overal bepalend zijn.
 
SymenMeijer
 
0
15 augustus 2019 om 18:59
Je zal maar in de jeugd van Ajax zitten