Allegri hoopte op rode kaart voor Frenkie de Jong tegen Juventus
Donderdag, 11 april 2019 om 14:11

Douglas Costa had woensdagavond moeten proberen om Frenkie de Jong met een tweede gele kaart van het veld te krijgen, zo stelt trainer Massimiliano Allegri van Juventus. In de slotfase van de wedstrijd (1-1) stoomde Costa op en sprong hij over een tackle van De Jong heen. Als hij zich had laten neerhalen, zo denkt Allegri, had de middenvelder van Ajax zijn tweede gele kaart gekregen.

Volgens de oefenmeester was het slim geweest als Costa de overtreding had opgezocht. "Douglas had zijn been eigenlijk moeten laten staan, want De Jong had al een gele kaart en zou de return dan hebben gemist", vertelt Allegri aan Sky Italia. "Dat is hoe je wedstrijden kunt winnen. We kunnen niet altijd netjes spelen, dat doen andere ploegen ook niet." De Jong had tien minuten na rust al een gele kaart gekregen voor het vasthouden van João Cancelo. Even daarna maakte Costa zijn entree als invaller.

"Hun doelpunt kwam vlak na rust als een schok. Ik bracht daarna technische spelers binnen de lijnen, die beter met de bal overweg kunnen", doelt Allegri op Costa en Paulo Dybala. Kort na de wedstrijd sprak de trainer van Juventus al zijn bewondering uit voor De Jong, die behoorde tot de uitblinkers bij Ajax. "Die jongen had ons plan meteen door. Hij draaide zo makkelijk weg zodat we hem anders moesten bespelen. Bij De Jong begint bijna iedere aanval van Ajax", zei Allegri.

"Meestal beweegt De Jong naar de linkerkant, voor ons rechts. Dus Bernardeschi moest hem daar oppakken en opjagen. De Jong doorzag dat en bewoog al snel naar de andere kant, zodat een van onze aanvallers hem moest bespelen. We hebben hem niet kunnen afstoppen", erkende de manager. "Ajax heeft geweldige kwaliteiten." Dinsdag wordt in Turijn bepaald wie de halve finale van de Champions League bereikt.

Meer nieuws
   
18:42
18:42
Miljoenenstrop voor PSV: huurling blijft steken op 246 minuten
0
   
17:55
17:55
Eerste goal Antony van dit seizoen is niets waard na oliedomme actie Onana
49
   
17:27
17:27
Simons en Openda excelleren en walsen met Leipzig over Dortmund heen
8
   
17:25
17:25
Sublieme Kane zet jacht op Lewandowski voort met twee goals voor Bayern
2
   
17:00
17:00
Live meepraten in de Süper Lig: Fenerbahçe - Besiktas
4
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (146)

 
Rochester
 
240
11 april 2019 om 14:13
En wij als Ajacieden hoopten de afgelopen dagen dat Ronaldo gewoon fit zou zijn en tegen Ajax zou spelen, dan is het jammer om nu zoiets te lezen van de coach van Juventus??.
 
ElPhenomeno
 
80
11 april 2019 om 14:19
Ik snap hem wel. Als je dat middenveld van Juve bekijkt, dan lijkt niet eens op voetbal. Matuidi is een atleet en had net zo goed een marathon loper kunnen zijn. Frenkie is nu al een klasse beter dan Pjanic en Bentancur vind ik ook niet veel soeps. Dan heb je normaliter nog opa Khedira en Emre Can, waarbij Can meer op een model lijkt dan op een voetballer.
 
De Roze Panter
 
66
11 april 2019 om 14:24
@ElPhenomenoBentancur speelde juist een hele goede wedstrijd.Haalde meerdere malen de angel uit de aanval, en zijn vervolgspel was ook sterk.Ik verwachtte juist dat Rugani zou schutteren net als tegen Milan, maar die speelde ook erg sterk. Voor de rest ben ik het met je eens.
 
Juventurin
 
129
11 april 2019 om 14:30
"frenkie nu al een klasse beter dan Pjanic" ga je mond spoelen, Frenkie komt net kijken i.t.t. Pjanic die het al jaren op het hoogste niveau laat zien.
 
ElPhenomeno
 
151
11 april 2019 om 14:32
Thomas Muller speelt ook al 10 jaar bij Bayern maar is ook al 3 jaar ruk. Frenkie zit binnen nu en 2 jaar gewoon op de categorie de allerbeste middenvelders van de wereld. In mijn optiek hoort die nu al bij de beste 20.
 
 
88
11 april 2019 om 14:34
Naja Pjanic werd gisteren wel volledig van de mat gespeeld door Frenkie de Jong en Lasse Schöne. Leuk voor hem dat ie het al jaren laat zien. Frenkie de Jong wordt 20 keer de voetballer die Pjanic is en ik ben ervan overtuigd als je ze gisteren van shirt laat ruilen de wedstrijd kantelt richting Juve.
 
Juventurin
 
26
11 april 2019 om 14:35
Ja alleen speelt Muller ook gewoon ruk, Pjanic daarentegen niet.
 
Juventurin
 
118
11 april 2019 om 14:36
Iedereen heeft wel eens een mindere pot, niet? Kroos - Modric - Casemiro hadden 3x op rij de CL gewonnen en werden weggespeeld door De Jong, Schone en Van de Beek. Datzelfde middenveld werd weer weggespeeld door het middenveld van Feyenoord. Wat is je punt?
 
ElPhenomeno
 
7
11 april 2019 om 14:36
Tegen Luka Modric ook compleet gedomineerd en tegen Bayern ook erg sterk, vooral uit. Thuis was wat minder.
 
Juventurin
 
25
11 april 2019 om 14:37
Zwakke vergelijkingen en argumenten, I rest my case.
 
ElPhenomeno
 
37
11 april 2019 om 14:39
Dat Pjanic niet zo goed is als jij denkt. Zon Thiago , kijk dat is zon speler waar Frenkie nog niet aan kan tippen. Die denkt 1 a 2 stapjes verder en sneller. Maar Pjanic is niks beter dan Frenkie De Jong. Juventus heeft buiten Ronaldo en Chielini eigenlijk een heel bedroevend elftal. Ik zal er zo 4 a 5 van Ajax bij dit Juve er in zetten hoor.
 
Juventurin
 
36
11 april 2019 om 14:46
Ja, jij hebt er klaarblijkelijk veel verstand van! 4 a 5 van Ajax in Juve wat een grap. Het is wachten op dinsdag want dan zul jij je beweringen snel terugtrekken. Ik zie enkel De Jong in de basis staan bij Juventus en wellicht De Ligt ipv Bonucci. Pjanic is 1 van de meest ondergewaardeerde spelers op dit moment en dat blijkt uit jouw reacties.
 
Patroo
 
12
11 april 2019 om 14:48
Bayern uit deed Frenkie niet mee?
 
Juventurin
 
15
11 april 2019 om 14:51
@patroo Inderdaad, die Elphenomeno lult maar wat raak.
 
OverloadOfRed
 
32
11 april 2019 om 14:55
Daar ben je weer met je onrealistische opmerkingen, vaak om ajax op te hemelen. Natuurlijk is Pjanic nog steeds 2 klasse beter dan Frenkie, speelt immers niet voor niets al jaren op het allerhoogste niveau. Omdat ajax nu 1 seizoen toevallig de kwartfinale haalt denk jij dat het allemaal wereldvoetballers zijn die bij een topclub als Juve in de basis zouden staan. Hou toch op man en ben realistisch. Niemand van dit ajax zou in de basis staan bij Juve. Ook 2e captain Bonucci gaat er echt niet uit voor broekie de ligt. Ja misschien in jou fifa carriere, maar daar zal heel je selectie wel uit ajacieden bestaan !
 
XAJAcfa
 
29
11 april 2019 om 14:56
sorry maar je doet Frenkie te kort dat hij maar 1 klasse beter is dan Pjanic. Pjanic speelt 4 tempo's lager dan frenkie. Frenkie is gewoon 6 klasses beter dan Pjanic
 
OverloadOfRed
 
11
11 april 2019 om 15:04
Nouja in jou ogen zijn frenkie en mathijs de beste van de wereld, niemand kan aan ze tippen dus een discussie heeft ook weinig zin. Snap ik ook wel als Ajacied overigens, wij moeten het helaas doen met jorrit en viergever haha.
 
ElPhenomeno
 
11
11 april 2019 om 15:05
2e captain Bonucci die door de Juve fans (de echte supporters tenminste) wordt uitgekotst omdat die vorig jaar na Milan ging. En die is helemaal niet beter dan De Ligt. Vorig jaar een groot drama en nu bij Juve lijkt het leuk door de geringe tegenstand in competitie. Is allang niet meer de Bonucci van aantal jaar terug. Maar goed Onana doe niet onder voor die Pool, Tagliafico zelfde verhaal, Ziyech vind ik ook niet minder dan Bernadeschi. En heb ook liever Tadic dan Mandzukic. Van die opstelling van gisteren zal ik alleen Cancelo, Bonucci (ipv Blind), Pjanic, Matuidi en Ronaldo er in zetten.
 
Free Eves
 
16
11 april 2019 om 15:22
ElPhenomenoIk zal je vertellen hoe een gecombineerd elftal van beide clubs eruit zou zien. Szczesny, Cancelo, Bonucci, Chiellini, Tagliafico, Dybala, De Jong, Matuidi, Bernadeschi, Mandzukic, Ronaldo.Op de bank: Perin, Costa, Keane, Pjanic, Can, Bentancur, De Ligt, Alex Sandro, Cuadrado en Rugani. Misschien nog een beetje ruimte voor Ziyech, Tadic en Neres.Thuis op de bank: Onana, Huntelaar, Dolberg, Schone, Mazraoui, Blind, Vd Beek, Veltman en de rest van de Ajacieden.Ben benieuwd welke 4 a 5 spelers jij dus op doelt.
 
Kukelekoki
 
22
11 april 2019 om 15:24
Hahaha, jij bent helemaal de weg kwijt. Wat heeft het aantal actieve jaren nou met iemand zijn niveau te maken. Frenkie heeft al een meermaals een niveau gehaald waar Pjanic alleen maar van kan dromen. Als je het verschil in kwaliteit tussen die 2 niet ziet kan je beter geen voetbal meer kijken.
 
026vitesse
 
20
11 april 2019 om 15:26
Ik ben groot fan van zowel De Ligt als De Jong, maar door dit soort opmerkingen van sommige Ajacieden ga je bijna hopen dat hun spelers mislukken in het buitenland. Om misverstanden te voorkomen, nogmaals: Sommige ajacieden en Bijna hopen. Belachelijke uitspraken van sommige mensen hier. Ze hebben allebei enorm veel potentie, kunnen wellicht zelfs (een van) de beste worden op hun positie, maar nu zijn ze dat nog niet. Zo simpel is het. En ja het niveau wat ze nu halen is ook erg hoog, maar NOG geen wereldtop. Maar Frenkie 6 klasse beter dan Pjanic en dat soort uitspraken. Doe even rustig man.
 
Free Eves
 
10
11 april 2019 om 15:27
"Waarbij Can meer op een model lijkt dan op een voetballer".??????????????????????????
 
Jarno11
 
10
11 april 2019 om 15:27
Ziyech niet minder dan Bernardeschi haha. Ziyech was in de eerste helft degelijk maar meer niet. Kan het niveau gewoon net niet aan.Bernardeschi is echt een stuk completer en beter dan Ziyech.
 
ElPhenomeno
 
9
11 april 2019 om 15:29
Mooie opstelling , maar volgens mij zit Dybala altijd op de bank bij Juve. Als je de opstellingen van gisteren bekijkt zal ik Onana, De Ligt, Tagliafico, Frenkie, Ziyech en Tadic er in zetten. Maar dat is mijn mening. De Ligt is beter dan Rugani. Geen uitleg nodig. Alex Sandro vind ik het hele seizoen al matig spelen, terwijl Tagliafico niet voor niks de belangrijkste man is in de defensie bij Argentinie en gisteren ook weer een topwedstrijd speelde. Die kan nagenoeg bij elke club er zo instaan. Frenkie voor Bentancur op het middenveld. Lijkt me ook duidelijk. Ziyech voor Bernadeschi, wat een aardig spelertje is, maar ook niet meer dan dat. Scoort veel te weinig en rendement vrij laag. Denk dat Ronaldo het heerlijk za lvinden als Ziyech bij Juve zal spelen. Tadic voor Mandzukic. Daar heb ik hieronder al genoeg over gezegd. De keeper kun je over discusseren. Die Pool is stabieler, maar Onana heeft meer ''onmogelijke '' reddingen en kan beter mee voetballen. Binnen nu en een a 2 jaar zal Onana ook gewoon bij een absolute topclub keepen.
 
ElPhenomeno
 
10
11 april 2019 om 15:34
Wat maakt Bernadeschi zo goed dan? 2 competitiegoals gemaakt. In de CL nog maar 0. Terwijl Ziyech er nog 2 maakte tegen Real, weet je nog? Maar is inderdaad ook geen niveau nee.
 
Jarno11
 
12
11 april 2019 om 15:37
Tagliafico is een stuk minder dan Spinazzola hoor. Die speelde overigens niet. Ook Alex Sandro is beter dan tagliafico. Een zwaluw maakt nog geen zomer beste ajaxcieden. Liefde maakt blind. Waarom kon Ajax zo goed spelen omdat Juventus ze ook liet komen daardoor lijkt het direct een stuk beter. En ja Ajax speelde fantastisch en tegen hun plafond. Juventus echter niet en dan vergeten we hier een beetje. Juventus komt niet voor mooi voetbal.
 
Jarno11
 
2
11 april 2019 om 15:43
Je moet wel kijken naar het verschil in competitie. Iedereen bij Juventus kan moeiteloos mee met Ajax en Psv. Andersom moet ik het nog maar zien. Dit Ajax zal spelen voor Europa League in de Serie A. Dat Ajax goed speelt tegen topclubs betekent niet dat de speler ook structureel beter zijn dan die spelers.
 
ElPhenomeno
 
6
11 april 2019 om 15:47
Ajax zal gewoon spelen om plek 2. Alleen Napoli is iets sterker. Roma schat ik zelfs nog iets lager in ( al hebben die wel een bredere selectie ). Inter en Milan is weinig meer van over.
 
Juventurin
 
4
11 april 2019 om 15:51
@elphenomeno Onana doet zwaar onder voor "die Pool", Tagliafico zelfde verhaal. Ziyech vind ik ook minder dan Bernardeschi. En ik heb ook liever Mandzukic dan Tadic. Van die opstelling van gisteren zou ik alleen Szczesny, Alex Sandro, Rugani, Cancelo, Pjanic, Matuidi, Ronaldo, Mandzukic en Bernardeschi er in zetten.
 
WillyVelli
 
2
11 april 2019 om 15:53
Jij bent sowieso niet realistisch. Enige top wissel is de Trainer. Doe maar Ten Hag ipv die kansloze Allegri die stelt tenminste de beste spelers op en laat ze doen waar ze zin in hebben. Mandzukic in de basis dat is pas lachwekkend.
 
Marc Juventus
 
11
11 april 2019 om 15:53
Als Ziyech echt zo wereldtop was speelde hij niet op zijn 26e nog in de Eredivisie en was er echt wel een club die 40 miljoen wilde betalen afgelopen zomer. Uiteindelijk werd hij ook 'maar' met clubs als Roma gelinkt. Tadic beter dan Costa/dybala/mandzukic? Tagliafico heeft ook nog lang niet zo veel laten zien als Sandro. Szczesny is ook echt wel beter dan Onana. Hij keepte erg sterk bij Roma en hield Allison op de bank. Bij Juve keept hij ook weer heel sterk. De enige spelers van Ajax die bij Juve gegarandeerd in de basis zouden staan zijn Frenkie de Jong en misschien de Ligt (concurreren met Bonucci).
 
Juventurin
 
5
11 april 2019 om 15:54
@elphenomeno Op basis waarvan is Ajax nu beter dan Roma?
 
ElPhenomeno
 
5
11 april 2019 om 16:10
Als Ajax op dit moment tegen Roma moet denk ik simpelweg dat Ajax door zal gaan. Meer spelers die het verschil kunnen maken. Terwijl het bij Roma vooral van Dzeko moet komen.
 
Cameo123
 
1
11 april 2019 om 16:40
Pjanic werd vooral van de mat gespeeld door Van de Beek.
 
AFCjuve7
 
0
11 april 2019 om 16:49
Meestal als ik Pjanic zie spelen komt hij niet overtuigend op mij over. Hij lijkt mij vaak te veel tijd nodig te hebben en is te veel aan het zoeken. Fysiek kan hij ook niet echt op terugvallen. Can en Khedira kunnen leuk meedoen maar ga je oorlog ook niet mee winnen. En voor wat betreft Matuidi, mooie opmerking maak je daar! Haha. Betancur is relatief jong, ik geloof wel dat die jongen er komt.
 
Super-turk1
 
1
11 april 2019 om 16:57
Idee voor woensdag Mazraoui-blind - de ligt - veltman
 
Nick Danninga
 
1
11 april 2019 om 17:30
Spelers die aan het begin van hun carriere staan 1 op 1 vergelijken met meer ervaren spelers. Er komt een tijd dat ook die mensen snappen dat vergelijken sowieso eigenlijk helemaal niet kan, laat staan 1 op 1. Om tal van redenen maar ik geef er vast eentje weg: het is een teamsport. Al heb je 11 spelers van het kaliber Ronaldo, in theorie kun je dan geweldig op je broek krijgen van 11 Keukenspecialisten. Maar dat Juve best graag een paar spelers zou willen inruilen voor Ajacieden is een publiek geheim. Sowieso de Jong en de Ligt, zoals elke topclub die twee graag zou willen hebben.
 
AmazingNinja
 
0
11 april 2019 om 18:46
Ik zie ook het enorme talent van De Jong, maar voor nu is hij vooral heel erg goed op zijn eigen helft als hij de bal bij zijn eigen verdediging kan ophalen. Op het moment dat hij verder op de helft van de tegenstander staat en dichter bij de goal van de tegenstander vind ik hem nog niet veel bijzonders.
 
Jappano
 
0
11 april 2019 om 19:12
@marc Juventus: Ondanks dat ik mij in veel genoemde punten kan vinden, maak je echt gebruik van een non argument inje beredenering wat betreft Zyiech. Van Dijk werd ook niet gehaald door een Nederlandse topclub, terwijl hij destijds graag die stap wou maken. Met de kennis van nu: Zegt dat wat over het niveau van Van Dijk? On topic: Op het bewuste moment dat Frenkie de sliding inzette vreesde ik ook voor zijn 2e geel. Het siert Costa dat hij gewoon puur blijft voetballen in plaats van berekend contact zoeken.
 
Juveitalia
 
1
11 april 2019 om 19:13
Ow als je deze genoemde spelers beter vindt, waarom heeft ajax niet gewonnen dan ? En thuis ook nog. Als wat jij zegt zou kloppen, dan zou je moeten schamen dat je dit niet hebt gewonnen tussen je eigen publiek, want jullie spelers zijn gewoon klasse beter. Maar ik wacht nu liever tot volgende week in turijn. Wil je herinneren dat onze bankspeler met de verdediging van ajax zat te spelen.
 
AmazingNinja
 
0
11 april 2019 om 19:57
Van Dijk speelde vóór zijn 26ste wel al in de premier league en maakte op die leeftijd een transfer naar Liverpool.
 
Janta
 
0
11 april 2019 om 20:26
Mond spoelen, ik geef je het advies om sterkere glazen te gaan kopen. Weet je wel zeker dat je naar Ajax - Juventus hebt gekeken of heb je het van horen zeggen.
 
Palombo
 
0
11 april 2019 om 20:35
Matuidi is een fantastische speler. Zeer belangrijk en wereldkampioen. Schone is matig en traag. De Jong zit volgend jaar op de bank. Vd beek zat begin vt seizoen op de bank. Als je Juve volgt weet je hoe sterk ze zijn als het echt moet. Volgende week zal Juve bikkelhard en sterk spelen 40.000 tifosi bovenop het veld. Scheids goed ontvangen. Chiellini die zijn dingen doet.
 
siepie
 
57
11 april 2019 om 14:20
Tegelijkertijd zie ik allemaal ajacieden Ekkelenkamp loven, omdat hij Ronaldo naar de grond smeet bij een kansrijke counter. Helaas wordt alles aangegrepen om te winnen.
 
Professor Oak
 
61
11 april 2019 om 14:24
Ik vind een professionele overtreding uitvoeren iets anders, dan een speler een kaart aannaaien. Zoals Alex Sandro bijvoorbeeld 600x lag te rollen gisteravond.
 
siepie
 
14
11 april 2019 om 14:41
Tuurlijk zitten er gradaties in, maar ik wilde vooral aangeven dat het niet zo is dat we als ajacieden er heel anders in staan dan Juve. Had Bentancur hetzelfde gedaan bij een veelbelovende aanval van Ajax, dan hadden we hem vervloekt maar nu was het een wereldactie.
 
tinus45
 
9
11 april 2019 om 14:50
Ach ja, ik ken ook iemand die tegen Real het veld in kwam met ook de bedoeling om Ramos een gele te laten pakken.
 
Professor Oak
 
2
11 april 2019 om 15:23
En werd dat ook gezegd in media door de trainer?
 
Dysentery Gary
 
2
11 april 2019 om 15:47
Dolberg zei het toch? Ik neem aan dat hij van Ten Hag de opdracht kreeg om Ramos een kaart aan te naaien.
 
Rochus
 
12
11 april 2019 om 14:22
Och alleen hierom, het stimuleren van onsportief gedrag, moet de Uefa hem een schorsing geven. Al is het maar voor het signaal.
 
Formus
 
4
11 april 2019 om 15:56
Nou Rochus, ik zie het anders. Ik begrijp vanuit zijn positie als trainer van Juve dat ie dat wil. Scheelt een slok op een borrel natuurlijk. Maar hij stimuleert geen onsportief gedrag imo, want ik zag t ook fout gaan en het had gekund dat ie was gaan liggen. Maar hij keurt sportief gedrag (van Costa door te springen) eigenlijk af. En je hoort veel mensen: ach, alles om te winnen, daarom winnen we in NL nooit blablabla, maar sportief gedrag afkeuren ligt zo ver buiten mijn idee van sport bedrijven. Ja, misschien is topsport anders en misschien heb ik het daarom niet gered (talent in overvloed ??), maar daarom hou ik totaal niet van Italiaans voetbal. Vind het vreselijk dat in hun ogen alles geoorloofd is. En dat heb ik gisteren ook aangegeven. Corruptie, vals spelen, omkoping, megalomane, narcistische voorzitters. Dit komt zo vaak voor in Italië. Het is niet mijn ding. Ik hoop echt dat Juve het deksel op zijn neus krijgt. ??????
 
Professor Oak
 
12
11 april 2019 om 14:23
Zegt genoeg niet alleen over wij als supporters, maar ook als club en wat voor club Juventus is. Die gaan over lijken om te winnen (dat is natuurlijk de geschiedenis van de club duidelijk te zien). Jammer, want hun coach vind ik meestal wel gewoon normaal overkomen. Wat hij nu zegt vind ik wel ongepast.
 
origineel
 
4
11 april 2019 om 14:24
Ik heb zelfs kaarsjes gebrand in de hoop dat Ronaldo fit zou zijn voor deze wedstrijd . Opmerkelijk dat hij er zo open over is, mooi om te zien.
 
binny
 
17
11 april 2019 om 14:31
Italianen vs. Nederlanders. En dat is waarom zij vaker winnen dan wij.
 
JJvH91
 
27
11 april 2019 om 14:40
Of omdat ze 3.5 keer zoveel mensen en rijkere clubs hebben natuurlijk.
 
binny
 
2
11 april 2019 om 15:06
Ja dat zeker ook. Ik bedoel alleen dat we in Nederland het altijd juist willen doen. Ik vind het ook vervelend, maar al die topclubs in de top cometities doen aan die spelletjes en alles om hun het een en ander aan te smeren.
 
Troy010
 
5
11 april 2019 om 15:14
Waarom wint China dan niks met jouw redenatie? Het gaat om kwaliteit, niet om kwantiteit.
 
Andonis
 
17
11 april 2019 om 15:37
Omdat ze niet mee doen?
 
Bossie
 
6
11 april 2019 om 15:02
Gele en rode kaarten zijn ook onderdeel van de wedstrijd. Hij zegt ook niet dat hij de Jong een gele kaart moet aannaaien. Hij had alleen zo slim moeten zijn om de Jong een overtreding te laten maken en dat doe je niet door het ontwijken van een tackle. Ik vind het wel dat hij daar eerlijk over is. En ik denk dat dit meer gebeurd dan je denkt,alleen zegt niemand dat
 
atleticofc
 
3
11 april 2019 om 15:41
We prijzen allemaal ook Ekkelenkamp vanwege zijn professionele overtreding. Dat kun je in het zelfde perspectief zien. Even iemand vasthouden en geel incasseren en de aanval eruit halen, of je zelf laten vallen wat de tegenstander geel oplevert waardoor hij de volgende wedstrijd moet missen. Zijn allemaal slimmigheidjes die je kunnen helpen een wedstrijd te winnen of te verliezen. Verdient niet altijd de schoonheidsprijs of de sportiviteitsprijs, maar daar maalt volgens mij niemand om als je zo een ronde doorkomt.
 
Juveitalia
 
0
11 april 2019 om 19:30
Ik las veel mensen hopen dat hij niet kon meedoen of niet fit was. Zelfde bij chiellini, iedereen was blij dat hij niet mee ging doen. ??
 
 
41
11 april 2019 om 14:14
Haha wat is dit dan, snap dat je dit intern zou zeggen tegen Costa maar toch niet echt handig om dit tegen de pers te zeggen?
 
origineel
 
25
11 april 2019 om 14:19
Kan het eerlijk gezegd wel waarderen. Ze waren gisteren overduidelijk flink aan het acteren en overdrijven. Dan zie ik liever dat hij er rechtuit voor uitkomt dat ze op die manier willen winnen als dat hij fair play veinst. Op het moment zelf dacht ik ook dat hij neer zou gaan en Frenkie eraf zou moeten dus ben blij dat Costa zich niet liet vallen.
 
siepie
 
10
11 april 2019 om 14:23
Ik heb ook liever dat hij er gewoon voor uitkomt. Alleen zegt hij vervolgens: "we kunnen niet altijd netjes spelen, dat doen andere ploegen ook niet." Wat ik dan weer wat hypocriet vind. Alsof Juve alleen maar vies speelt omdat ze ertoe gedwongen worden door andere teams.
 
origineel
 
0
11 april 2019 om 14:29
Naja ik denk dat lastig is. Want schwalbe's, tijdrekken, provoceren en alle andere manieren van vals spelen zijn al lang en breed aanwezig in het voetbal. Geen enkele ploeg wilt de enige ploeg zijn die er geen gebruik van maakt. Wat dat betreft zijn we in Nederland wel weer het braafste jongetje van de klas. Vals spelen word nog steeds beloond en zolang er niet veel feller tegen opgetreden word zullen coaches als Allegri dit gedrag blijven stimuleren.
 
Doncusto
 
10
11 april 2019 om 14:15
Bizarre uitspraak maar ik neem aan dat het met een knipoog is gezegd .. anders zou het wel belachelijk zijn
 
koeral
 
7
11 april 2019 om 14:31
Geen bizarre uitspraak, wel een eerlijke. Bijna alle trainers (zo niet, alle), hopen zulke dingen. En logisch, je wilt immers een wedstrijd winnen. We kunnen wel met zijn allen roepen dat het belachelijk is, maar denk je dat van Bommel het jammer vond dat Ajax een rode kaart kreeg op dat moment? Ik vind aan zijn uitspraak niks geks hoor.
 
flokyrs
 
14
11 april 2019 om 14:17
Wat een kansloze reactie zeg. Dan heb je zoveel geld en zulke goede spelers en dan moet je het van zulk soort achterbakse Italiaanse praktijken hebben.
 
TILBURG013
 
45
11 april 2019 om 14:23
Is toch niks achterbaks aan? Gewoon de realiteit van het voetbal. Iedereen stond hier te juichen toen Ekkelenkamp die overtreding op Ronaldo maakte terwijl dat niks met voetbal te maken had? Zo heeft Ajax gister wel meer kaarten gepakt om de counter eruit te halen, gewoon de tegenstander naar de grond werpen.
 
C.F-Granada
 
14
11 april 2019 om 14:47
Dat jullie in nederland zoveel kunnen zeuren over die overtreding. In Spanje en Italie gebeuren dit soort dingen elk weekend en niemand die het erover heeft.
 
XAJAcfa
 
0
11 april 2019 om 14:58
Sorry hoor maar hoor de spanjaarden nog steeds over de overtreding van Nigel de Jong tegen Iniesta was het geloof ik de karate trap, was die dan ook professioneel? Of is het alleen professioneel als het uitkomt?
 
WaltGrace
 
7
11 april 2019 om 15:11
Die was tegen Xabi Alonso als ik me niet vergis..
 
C.F-Granada
 
0
11 april 2019 om 18:11
Die trap is toch wel echt een hele andere categorie overtreding dan dit. Hier blesseer je niemand mee wat dat jongetje doet
 
StefGenoa
 
5
11 april 2019 om 14:33
Juist niks achterbaks aan. Ik vind het juist netjes dat Allegri het gewoon eerlijk toegeeft, in plaats van om de hete brei heen te draaien. Daarbij, als Neres de kans had om gekregen om Ronaldo een tweede gele kaart aan te naaien, had hij het waarschijnlijk ook gewoon gedaan. Of wat dacht je van de overtreding van Ekkelenkamp, zoals Tilburg013 boven mij al aankaart.
 
koeral
 
6
11 april 2019 om 14:33
Haha is er een trainer een keer eerlijk, is het weer niet goed. Dacht je dan dat van Bommel teleurgesteld was na die rode kaart van Mazraoui? Die was op dat moment hartstikke blij natuurlijk. Ik vind het prima dat hij hier eerlijk over is. Zo denken (bijna) alle trainers, maar niemand durft het te zeggen.
 
FCAMSTELVEEN
 
15
11 april 2019 om 14:17
Wel lullig dat trainer de Jong het veld in kwam om Costa vast te houden. On Topic. sommige vinden het schandalig maar ik snap Allegri wel. alleen dit word meestal niet gedeeld in de pers deze eerlijkheid
 
koeral
 
11
11 april 2019 om 14:19
Nee precies. Je wilt gewoon winnen en een ronde verder komen. Iedereen zal poeslief in de camera zeggen dat ze hopen dat ze tegen de sterkst mogelijke elf spelen etc. Maar wanneer je weet dat een belangrijke speler niet mee kan doen, ben je toch blij denk ik. Nu is het uit de mond van Allegri, die een topteam coacht, natuurlijk wel iets anders. Maar we doen hier net alsof het allemaal super erg is en dat het niet door de beugel kan. En ik vind eerlijkheid wel mooi. 9 van de 10 trainers had hier het tegenovergestelde gezegd, maar waarschijnlijk kunnen ze zich allemaal vinden in zijn opmerking!
 
ElPhenomeno
 
8
11 april 2019 om 14:18
Die Allegri is echt een wous eerste klas. Liet Milan toen altijd al met aantrekkelijke voetbalelrs defensief voetballen en nu met Juve weer. Costa en Dybala horen gewoon in de basis. Die Mandzukic is beperkt he. Ik denk dat een Weghorst nog meer kan inbrengen dan Mandzukic. Speel je met Dybala, Ronaldo, Bernadeschi en Costa dan speel je de meeste ploegen gewoon van tafel.
 
Jimmmmm
 
11
11 april 2019 om 14:26
Costa is 2 dagen fit na maanden out te zijn en Dybala in een 4 3 3 werkt niet. Mandzu is weken uit vorm en aanvallend van weinig nut de laatste tijd maar vergelijken met Weghorst tja... . Nu Costa fit is kan hij weer andere tactieken gebruiken.
 
ElPhenomeno
 
8
11 april 2019 om 14:35
Ik vergelijk hem met Weghorst ja. 8, 5, 7 en 10 competitiegoals gemaakt de laatste 4 seizoenen. Dat doet Weghorst in 2 jaar tijd , bij een veel zwakkere club in een even sterke competitie. Eigenlijk zal ik hem helemaal niet met Weghorst mogen vergelijken. Dat mensen die Mandzukic goed vinden, ongelofelijk. En dan zeg je weken uit vorm? Die man heeft nog nooit een seizoen goed gespeeld bij Juve en nog nooit 20 competiteigaols gemaakt terwijl die bij 3 topteams heeft gespeeld. Dybala hoort ook op 10. Ronaldo spits, Costa en Bernadeschi op de flanken. Pjanic naast Matuidi. Zo lastig is dat toch niet? Zelfs een blinde kan een betere opstelling maken dan Allegri.
 
FCAMSTELVEEN
 
3
11 april 2019 om 14:37
Mandzukic scoorde in de WK finale door kracht en door altijd op de juiste plaats te staan. echte afmaker met een indrukwekkende carriere. ik vind hem niet beperkt. is gewoon een beetje lomp misschien maar het is ook een targetman/afmaker. geen sierlijke spits
 
ElPhenomeno
 
23
11 april 2019 om 14:40
Angelos Charisteas bezorgde Griekenland de EK titel. Moeten we hem ook beter vinden dan Dennis Bergkamp? Ongelofelijk.
 
Oenieboy
 
2
11 april 2019 om 15:48
Het zegt genoeg dat je een spits als mandzukic vergelijkt met weghorst qua niveau. Mandzukic is een uitstekende spits. Gisteren was het een slechte pot van hem, maar dat geldt voor bijna elke speler van Juve. Buiten zijn neusje voor de goal is hij met zn fysiek ook erg belangrijk voor zo'n team door ballen vasthouden en in de kaats.
 
Freeza
 
1
11 april 2019 om 15:04
@elphenomeno Mandzukic is dan ook geen typische doelpuntenmaker, maar een aanspeelpunt en iemand die de bal voorin kan bijhouden. Daarnaast heeft hij wel fysieke kwaliteiten waarmee hij elke verdediging het moeilijk kan maken. Je bent wat denigrerend, maar de ploegen waar hij al heeft gespeeld zegt genoeg. Die scouts zullen niet blind zijn. Weghorst haha. Funny
 
ElPhenomeno
 
5
11 april 2019 om 15:07
Bij Bayern weggedaan omdat die tekort bevonden werd. Die kregen met Lewandowski een betere er voor terug. Je kunt lachen om Weghorst. Maar die jongen maakt steeds een stap vooruit en bewijst overal het tegendeel. Op dat gebied wel te vergelijken met Dirk Kuyt.
 
Freeza
 
5
11 april 2019 om 15:12
@elphenomeno Nu zeg je iemand, Lewandowski..... Iedere ploeg in de wereld m.u.v. City en Barça zouden hun spits inruilen voor Lewandowski. Ik zeg niet dat Weghorst slecht is of dat hij geen kwaliteiten heeft, maar hij staat voorlopig nog ver van het niveau van een Mandzukic.
 
ElPhenomeno
 
3
11 april 2019 om 15:19
Een spits hoort gewoon te scoren. Dat is de primaire taak van een spits. Ten tweede kan Mandzukic ook voor geen meter meevoetballen. Zon Benzema scoort ook niet extreem veel, maar daar kun je nog over zeggen dat die geweldig kan meevoetballen. Maar dat kan Mandzukic ook niet. Op assists is die nauwelijks te betrappen. Juve speelde gister zo ver terug op eigen helft dat je niks hebt aan Mandzukic. Balvast? Dat valt reuzend mee. Man verliest ook best veel kopduels, dus ook daar is die zekers niet onoverwinnelijk is. Mandzukic is een leuke spits voor een middenmoter of subtopper die op zijn kwaliteiten inspeelt. In de Bundesliga zal die prima bij een Schalke of Wolfsburg passen, maar we moeten niet doen als of dit een wereldspits is.
 
Freeza
 
4
11 april 2019 om 15:28
Mandzukic speelt niet meer in de spits, al enkele jaren niet meer. Speelt vooral linksvoor, alleen bij Kroatië speelt hij nog in de spits. Dat is zijn taak niet, de ploegen kopen Mandzukic niet voor het meevoetballen. Ploegen halen Mandzukic omdat hij gewoon enorm weegt op een verdediging. Sleuren, beuken, duels winnen(wat hij overigens wel doet, in tegenstelling tot wat jij zegt). Ik denk ook dat jij de Bundesliga veel te veel ophemelt, maar dat wist ik al. Je bent een gekende BL-lover. Hij zou voor elke BL-ploeg op Bayern na een aanwinst zijn.
 
ElPhenomeno
 
0
11 april 2019 om 15:30
Mandzukic stond gisteren gewoon in de spits vriend. Dat die soms met Ronaldo afwisselt doet daar niks aan af.
 
Freeza
 
0
11 april 2019 om 15:46
@elphenomeno Klopt niet, De Ligt stond vaker vs Ronaldo dan tegen Mandzukic. Die speelde tussen aanval en linksvoor in.
 
ElPhenomeno
 
0
11 april 2019 om 15:48
Als je vanaf minuut 60 beredeneert heb je gelijk inderdaad. Ook het enige moment dat ik Mandzukic gezien heb.
 
Freeza
 
0
11 april 2019 om 15:53
@elphenomeno Dat hij gisteren waardeloos was, dat zal het enige zijn waar we het over eens zullen zijn.
 
Tinus88
 
28
11 april 2019 om 14:20
Wat een moraalridders hier. Mijn hemel. Ik had bijvoorbeeld de hoop dat Ronaldo niet zo spelen. Gewoon kansverbetering. De Jong geschorst? Meer kans voor Juve. Toch niets geks aan wattie zegt?
 
Frikx
 
0
11 april 2019 om 14:29
Hij wil van Costa een schwalbekoning maken da's gewoon triest.
 
Juventurin
 
13
11 april 2019 om 14:34
Schwalbe of gewoon aangetikt worden door niet te springen?
 
Troy010
 
1
11 april 2019 om 15:20
Dus het is een schwalbe als je je been laat staan en geraakt wordt? Dat is namelijk wat hij zegt, niet erover heen springen en gaan liggen, want dat is een schwalbe.
 
Wijngaard
 
1
11 april 2019 om 14:44
Ik denk dat het meer over de uitspraak gaat van "we kunnen niet altijd netjes spelen, dat doen andere ploegen ook niet", dan om de bijna gele kaart van Fdj. Ik snap best dat hij valt als hij aangeraakt wordt en dan is de kaart ook helemaal terecht, maar dat eeuwige gerol om niks van bijv. Sandro en ook Veltman vind ik (en ik denk wel meerdere Ajaxfans) mateloos irritant. Zeker omdat het niks toevoegt aan het spel. En zo´n uitspraak na een hele faire wedstrijd vind ik eigenlijk best wel raar.
 
cabinessence
 
9
11 april 2019 om 14:22
Dat je je spelers binnenskamers toefluistert dat ze maar eens moeten proberen om een bepaalde speler een kaart aan te naaien, dat snap ik ergens nog wel. Mijn stijl is het niet, maar met wat goede wil kun je dat een slimmigheidje noemen. Maar je bent wel een aardige malloot als je hardop in de pers toe gaat geven dat je eigenlijk heel onsportief bent. Ik gok dat de Ajacieden in de return nu ook niet veel moeite zullen doen om een tackle te ontwijken...
 
Frikx
 
2
11 april 2019 om 14:28
Is toch dieptriest dat Allegri dat gedrag stimuleert. Express vallen en geel aansmeren is gewoon vals spel en daar staat geel op. Is heel wat anders dan Ekkelenkamp die bewust een overtreding maakt en terecht geel krijgt. Allegri dient hier gewoon berisping voor te krijgen. Van een prachtvoetballer zoals Costa geen schwalbekoning maken, en anders moet Costa snel een stap maken.
 
GoldFinch
 
2
11 april 2019 om 14:46
Hij zei het aan het eind van het interview als grapje. Niks serieus
 
WalterJanssens
 
1
11 april 2019 om 14:26
Veel mensen weten niet dat er vaak getraind wordt op deze situaties. Opzoeken van een tegenstander om een panalty of gele kaart aan te smeren. Zoals lozano tegen Vitesse bijvoorbeeld. In die landen hoort dit bij het opleiden en temperament. Als je zelf gevoetbald hebt op niveaus weet je dit wel. Ook in Nederland gebeurd dit maar dan op kleinere schaal.
 
Boris19
 
1
11 april 2019 om 14:31
Je bent niet verplicht om over iemands been heen te springen. Mocht hij zijn gevallen, dan vind ik dit geen gele kaart aannaaien. Dat vind ik het alleen als je niet wordt geraakt of als je je bij een klein tikje enorme aanstelt.
 
WalterJanssens
 
0
11 april 2019 om 15:27
Een bal langs iemand heen spelen en dan met je lichaam vol tegen iemand aanlopen. Dit Zie je ook steeds vaker. Is dan gewoon aanvallende overtreding maar dit is moeilijk te zien. In dit geval kan de speler gewoon door. Wanneer hij dan met opzet gaat liggen is het gewoon aannaaien en niks anders. Helaas had hij dan wel zijn 2de gele kaart gehad. Daarom irriteer ik mij zo aan zuidelijk voetbal wat vaak deels toneel is.ik vond dat Juventus spelers zich goed gedragen hebben. Jammer dat deze trainer dit graag wil zien. Zou ik als scheidsrechter onthouden.
 
 
6
11 april 2019 om 14:35
Wat is er bizar aan deze uitspraak? Voetballers zijn altijd 90 minuten bezig met valsspelen en matennaaierij. Vind het wel mooi dat Allegri er eerlijk over is.
 
DeSteek77
 
1
11 april 2019 om 14:56
Precies, beginnend bij iedere ingooi of achterbal/corner. Ik vond het ook een kans voor Juve om de Jong uit te schakelen. Het is duidelijk dat Allegri angst voor de kwaliteiten van de Jong heeft. Dat heeft hij ook kenbaar gemaakt (in andere woorden). Als je de angel zo uit de tegenstander kunt halen en de gelegenheid krijgt, dan zou je die moeten grijpen. Echter ontweek Costa op acrobatische wijze die tackle van de Jong, die ik als zeer riskant beschouwde voor een speler met een kaart op zak. Volgende week zal het ook lastig worden, wetende dat 6 spelers op scherp staan en niet de minste.
 
GoldFinch
 
2
11 april 2019 om 14:37
Lekker stukje Journalistiek weer. Bepaalde zaken weglaten om zo de coach onsportief over te laten komen. "zo stelt trainer Massimiliano Allegri van Juventus." vertaald van de bron Skyitalia zelf: On the issue of Douglas Costa: "he had to fall!" Allegri's full stake after a great stint, Allegri closes it there with a joke. All emphasizing the importance of the exterior when entering a race in progress : "he had to put his leg down and fall! So de Jong would have been expelled, maybe. The games close even so, you don't have to be clean". A coach's typical joke, which then closes like this: "cristiano Ronaldo is of another category, he has different playing times compared to everyone. There is nothing to do. He knew what to do and how to hit".
 
DeSteek77
 
2
11 april 2019 om 14:58
Hoezo onsportief? De Jong nam daar een groot risico en het was een kans voor Costa. Zo simpel is het.
 
Lucaij
 
1
11 april 2019 om 14:41
Nu gaan ze De Jong wel echt overwaarderen. Hij is nu zelfs de trainer van Ajax. Beetje respect voor Ten Hag mag wel “De trainer De Jong had tien minuten na rust al een gele kaart gekregen voor het vasthouden van João Cancelo.”
 
Japie_Krekel
 
4
11 april 2019 om 15:13
@hoogindeconcen ik ben niet een van die pessimisten en ik geef Ajax zeker een kans, maar ik vind wel dat iedereen zijn eigen mening mag hebben over de kracht van een team. als er mensen zijn die Juve hoger inschatten mag dat toch? ik verwacht zelf bv dat de Spurs City gaan uitschakelen, terwijl 9 van de 10 mensen denkt dat Spurs eruit vliegt. daar zullen dus blijkbaar ook weinig mensen in geloven
 
Japie_Krekel
 
1
11 april 2019 om 15:44
@hoogindeconcen dat slaat helemaal nergens op inderdaad. Ajax heeft tegen Bayern, Real en gisteren tegen Juve gewoon een wereldprestatie neergezet. als je alleen al kijkt naar de financiele verschillen tussen de clubs en je ziet dat Ajax bijna steeds de dominerende partij is in deze wedstrijden dan kan je daar niks anders dan heel veel respect voor hebben
 
Sanderr
 
6
11 april 2019 om 16:26
Dat wordt wel een beetje vermoeiend inderdaad. Sommigen kunnen het gewoon niet over lippen krijgen om te zeggen dat Ajax een fantastische CL campagne speelt. Gisteren zag ik al weer een nieuwe: "Ronaldo was niet 100 procent fit" Hij speelde gewoon 95 minuten en trok een paar sprints van hier tot ginder maar nee hoor, hij was niet fit haha!
 
LucaAbbracciante
 
0
11 april 2019 om 15:27
Juve verloor uit ook gewoon kansloos met 2-0 van Atletico, thuis is het een ander verhaal!
 
Sanderr
 
7
11 april 2019 om 16:29
Ik zou niet verwachten dat Ajax vergelijkbaar speelt met Atleti in Turijn. De Spanjaarden speelden ronduit verschrikkelijk om hun 2-0 voorsprong te verdedigen. Ajax zal gewoon voluit gaan voetballen en de kans dat ze niet scoren is gewoon vrij klein. Juve zal echt nog wel aan de bak moeten hoor. Misschien wordt het weer een Ronaldo show, dan gaan we met opgeheven hoofd naar huis. Maar ik sta er ook niet gek van te kijken als Ajax gewoon gelijkwaardig is aan Juve komende dinsdag. Een mooie pot wordt het hoe dan ook!
 
Lesterr
 
8
11 april 2019 om 14:54
Heel raar dat mensen hier Allegri's gedrag afkeuren, maar het wel goedkeuren als Ekkelenkamp met de bal totaal niet in de buurt Ronaldo naar de grond haalt, en het zonder enige moeite uitspreken dat ze willen dat Ronaldo geblesseerd is. Hypocrisie ten top.
 
ElPhenomeno
 
2
11 april 2019 om 15:11
Een trainer die zoiets zegt in de media. Dat is toch gewoon lachwekkend. Heb Guardiola, Heynkess, Klopp, Zidane etc nooit op zon domme opmerking kunnen betrappen.
 
Japie_Krekel
 
1
11 april 2019 om 15:15
@elphenomeno iedereen zegt altijd dat ze die interviews met louter cliches van de mediatraining van spelers en trainers zat zijn. dan zegt een coach eens een keer iets wat niet standaard is en dan is het ook weer niet goed
 
ElPhenomeno
 
2
11 april 2019 om 15:36
Komt omdat ik misschien een hekel aan Allegri heb. Vind het gewoon een verschrikkelijke man. Qua uitstralilng, qua manier van denken, qua opstelling / speelwijze, qua wisselbeleid. Het is onbegrijpelijk dat Juventus deze man er nog niet heeft uitgestuurd.
 
Japie_Krekel
 
0
11 april 2019 om 15:42
@elphenomeno van iemand met zijn materiaal mag je idd wel wat aanvallender voetbal verwachten. Ajax speelde gisteren uitstekend maar ik had toch wel iets meer verwacht van een club als Juventus. Juve kreeg ook wel een aantal grote kansen maar voetballend gezien was Ajax een stuk overtuigender. dat zo een Dybala op de bank zit ipv bijvoorbeeld een Mandzukic snap ik sowieso al niet echt
 
Guayaquil
 
1
11 april 2019 om 15:25
Inderdaad. Dat is gewoon hypocriet. De overtreding van Ekkelenkamp was gewoon spelbederf en was niks sportiefs aan. Wat Allegri zegt ook niet maarja hij krijgt nu de wind van voren.
 
RamonDore
 
1
11 april 2019 om 15:40
Heel Ajax hoopte op meedoen Ronaldo en kijk: wij kunnen thuis gewoon op tegen het grote/corrupte juve met Ronaldo... alegri wil een schwalbe om de grote frenky maar niet meer tegen te komen... dat van ekkelenkamp is niet netjes maar na alle zweefduiken die meneer Ronaldo gisteren weer liet zien was ik daar ook niet rauwig om overigens een keurige overtreding zonder blesure gevaar!
 
KritiKaster
 
3
11 april 2019 om 15:00
Gatver wat een verschrikkelijke kijk op voetbal. Precies de reden waarom ik helemaal niets om dat lelijke Italiaanse voetbal geef.
 
Dysentery Gary
 
4
11 april 2019 om 15:14
Ik neem aan dat je ook niks met het Nederlands voetbal hebt aangezien Dolberg Ramos een gele kaart wou aannaaien tijdens Ajax-Real?
 
Geniale
 
1
11 april 2019 om 15:01
Gewoon Italiaanse slimmigheden, niks mis mee. Zoals ik hierboven al lees; spelers houden anderen vast, leggen spelers neer met als consequentie geel te pakken, dan is dit niks anders.
 
JMPR
 
1
11 april 2019 om 15:08
Ja ja, dus bij Ajax en de Nederlandse voetballiefhebbers werd massaal gehoopt dat Ronaldo gister gewoon mee kon doen en ondertussen hoopt de Italiaanse coach dat een van zijn spelers een Ajax speler een rode kaart aan zou naaien. Goed beschouwd zouden we nu moeten hopen dat Ronaldo in de komende week ergens een enkelbandje scheurt of een hamstring-blessuretje oploopt, maar dan verlagen we ons tot hetzelfde misselijkmakende niveau van meneer Allegri. Ik vind dit soort uitspraken overigens wel iets voor de Uefa om daar iets mee te doen.
 
Guayaquil
 
1
11 april 2019 om 15:24
Man deze Costa liet bij vlagen geweldige dingen zien. Ik zag bij hem echt weer een pure straatvoetbal. Geweldig!
 
RamonDore
 
1
11 april 2019 om 15:35
Dus de coach van een van de rijkste clubs ter wereld spreekt hier openlijk uit dat zijn speler een schwalbe moet maken om zo makkelijk een ronde verder te komen? Het wordt echt tijd dat de uefa gaat ingrijpen het enige probleem is natuurlijk dat dit de trainer van het lieverdje van de uefa betreft namelijk Juventus! De club die een net zo’n achterbaks en corrupte reputatie verleden heeft als de FIFA en uefa bij elkaar!! Een schande deze man voor het voetbal!
 
Dysentery Gary
 
1
11 april 2019 om 15:47
Dan mag Ajax ook gestraft worden omdat Dolberg Ramos een kaart wou aannaaien. Dag!
 
RamonDore
 
1
11 april 2019 om 16:00
Hoe bedoel jij? Op alle beelden en door liplezers bevestigd duidelijk te zien dat dhr ramos geheel zelfstandig bewust zn kaartje pakte... niet van die rare ongefundeerde dingen zeggen.. dag..
 
Dysentery Gary
 
2
11 april 2019 om 16:16
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=346602 Dag!
 
Sanderr
 
5
11 april 2019 om 16:32
Hij wilde Ramos opzoeken, in de wetenschap dat die zich 9 van de 10 keer niet kan beheersen. Dat is volstrekt iets anders dan 'aannaaien' Gary, wel even na blijven denken he. Dolberg heeft toch geen schalbe gemaakt of een blessure geveinsd ofzo: Ramos trapte hem gewoon omver, doodnormale gele kaart. Klaar, verder spelen. Zijn eigen (domme) keuze, niets met Dolberg te maken.
 
Dysentery Gary
 
0
11 april 2019 om 17:03
Leuk hoor al die eufemismes Sander! Een tegenstander, die geel heeft, opzoeken in de hoop dat er een overtreding oid gemaakt wordt. En dat is volgens jou geen naaigedrag? Wow! Hoe hypocriet kan je zijn zeg.
 
Sanderr
 
3
11 april 2019 om 17:27
Pfff ga weg met je hypocriet man, wat een onzin. Hij heeft hem niet eens opgezocht, dat is niet nodig geweest, doe gewoon je ogen open. Ramos maakt gewoon heel doelbewust zelf een overtreding nadat hij dit met de staf van Real zichtbaar overlegde en dan wil jij Dolberg de schuld aan gaan praten. Ben je ook niet helemaal lekker hoor... Honderd procent de schuld van Ramos, het was zijn intentie, dit was duidelijk te zien EN hij gaf het nadien toe.
 
Juveitalia
 
0
11 april 2019 om 19:26
Een schwalbe??? Je ben niet verplicht om te springen als er iemand vol op je been afkomt, is zijn schuld.
 
JordyB
 
2
11 april 2019 om 15:50
Dit is het voetbal tegenwoordig. Elkaar schorsingen aannaaien en overtredingen opzoeken ipv door te gaan. Costa verdiend dus een dikke pluim.
 
AFCjuve7
 
1
11 april 2019 om 16:52
Eigenlijk wel mooi om te zien dat Allegri deze uitspraken doet. Ze zijn in Turijn wel degelijk onder de indruk van Ajax. Zijn reactie en uitleg in dit artikel zijn ook wel leuk om te lezen. Een keer iets anders en hij durft eerlijk te zeggen wat hij denkt. Ik denk alleen dat Allegri voor de return een tactisch plan maakt waar Ajax dan weer tegenop kijkt.
 
AFCjuve7
 
0
11 april 2019 om 16:53
Overigens wel leuke wissels van Allegri. Doet hij normaal eigenlijk nooit. Thuis zal hij ook wel aanvallend gaan spelen, echt keus hebben ze niet in mijn ogen.
 
falcao
 
0
11 april 2019 om 16:55
Allegri geeft een mooi inkijkje in de Italiaanse voetbalmentaliteit voor degene die hier nog aan twijfelde. Ajax moet Juve gewoon hetzelfde tegemoet treden, maar dat gaan ze zeker ook doen denk ik. Zoek gewoon de blessure van Ronaldo op, andersom hadden ze het zeker gedaan. Johan Neeskens vroeger trouwens ook.
 
Juveitalia
 
0
11 april 2019 om 19:29
ow en wanneer Ekkelenkamp Ronaldo neerhaalt en zegt dat hij alleen maar dacht aan het neerhalen van Ronaldo is totaal geen probleem.
 
falcao
 
0
11 april 2019 om 20:18
Begrijpend lezen is ook een dingetje hè... Dat bedoel ik juist, Ajax heeft zich die wetten dit jaar onder Ten Hag versneld eigen gemaakt. Zonder red je het internationaal gewoon niet. Alleen ligt het bij Italiaanse ploegen nog net even sneller in hun manier om op deze wijze te strijden.
 
Naranja Mecani
 
0
11 april 2019 om 21:14
Kunnen ze die vent niet voor 3 CL wedstrijden schorsen? Wat een uitspraak zeg! Kan toch niet? Proberen ze het voetbal eerlijker te maken, gaat deze meneer even zeggen dat zn speler de boel had moeten naaien!! Een oude Italiaanse dame onwaardig!