Antony kan zondag tegen PSV rekenen op speciale behandeling
Zaterdag, 23 oktober 2021 om 08:37

Philipp Max wacht zondag de taak om Antony onschadelijk te maken in de kraker tussen Ajax en PSV. De Duitse linksback denkt echter dat het hem alleen niet gaat lukken om de Braziliaans international te stoppen. In gesprek met De Telegraaf kondigt hij aan dat PSV Antony als ploeg zal bespelen. "Tegen zulke spelers kun je het niet alleen opnemen", aldus Max.

Antony verkeert dit seizoen in een uitstekende vorm. De 21-jarige rechtsbuiten staat tot dusver op drie doelpunten en evenveel assists in alle competities. Zijn sterke prestaties hebben ertoe geleid dat hij zich sinds deze maand Braziliaans international mag noemen. Afgelopen dinsdag maakte hij grote indruk in de Champions League-wedstrijd tegen Borussia Dortmund (4-0 winst). Hij was ongrijpbaar voor de Duitse defensie en scoorde na rust de 3-0. Zondagmiddag staat hij tegenover PSV'er Max.

"Antony is een geweldige speler. Hij was super bij de Spelen in Tokio en heeft zijn debuut voor Brazilië gemaakt", zegt Max in de krant. "Hij voert in hoog tempo prachtige bewegingen uit. Tegen zulke spelers kun je het niet alleen opnemen. Iemand met zoveel individuele klasse moet je als ploeg bespelen. Vorig seizoen speelden we in de competitie twee keer gelijk tegen Ajax en in augustus wonnen we de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal (0-4). Dat kan alleen als je goed samenwerkt. We zullen Antony gezamenlijk onschadelijk moeten maken", aldus de Duitse linksback.

PSV moet het zondag in de Johan Cruijff ArenA stellen zonder Cody Gakpo en Noni Madueke. De twee aanvallers raakten afgelopen donderdag geblesseerd in het met 1-2 verloren Europa League-duel met AS Monaco. Ajax-trainer Erik ten Hag heeft op een aantal langdurig geblesseerden na geen blessuregevallen. De geblesseerden Maarten Stekelenburg en Sean Klaiber zijn er niet bij, terwijl André Onana nog een schorsing uitzit. De wedstrijd tussen de nummers één en twee van de Eredivisie begint om 16.45 uur.

Meer nieuws
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
4
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
5
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (50)

 
Sanderr
 
18
23 oktober 2021 om 08:46
Max roept al vast wat versterking van zijn teamgenoten op, die ziet de bui al hangen haha Antony zal wel een prettige middag hebben opzich normaal gezien, Max is aanvallend wel vrij goed, maar verdedigend echt niks bijzonders. Die gaat een hele zware kluif krijgen om de Braziliaan op te vangen!
 
MessiBazoer
 
33
23 oktober 2021 om 09:15
Vorig jaar in de 2-2 speelde Antony, met name de 2e helft, Max ook al helemaal dronken. In die tijd lijkt Antony alleen maar beter te zijn geworden en is Max blijven hangen. Maar dubbele mandekking, levert ergens anders weer ruimte op. Lastige keuze voor een trainer.
 
TVL11
 
7
23 oktober 2021 om 10:12
Het klinkt misschien raar, maar ik hoop eerlijk gezegd dat Max linksbuiten speelt morgen, ik weet wel zeker dat hij daar beter is dan Bruma of Doan. Zet Mwene maar linksback, want Mwene was in de wedstrijden die hij op links speelde een stuk beter (minder slecht) dan op rechtsback.
 
rubentje13
 
2
23 oktober 2021 om 10:22
Ik zie t eerlijk gezegd wel gebeuren dat we 532 gaan spelen. Drommel op goal, centraal achterin Ramalho Obispo en Boscagli, Max en Mwene als wingbacks, Ginkel en Sangaré als centrale middenvelders met Gotze daarvoor en Vertessen en Zahavi als spitsen. Alternatief is de normale 4231 met Bruma erbij, maar dan heb je geen enkele wisselmogelijkheid meer.
 
Sanderr
 
5
23 oktober 2021 om 10:22
Hmm interessante optie wel ja, verwacht niet dat Schmidt het zal doen, maar het klinkt niet eens erg onlogisch moet ik zeggen! Jij oppert voor zo iets dan dus? Drommel; Teze, Ramalho, Boscagli, Mwene; Van Ginkel (of Propper), Sangare; Bruma, Gotze, Max; Zahavi (4-2-3-1). Ben benieuwd ook wat Schmidt met de spitspositie gaat doen, Zahavi presteert onder de maat laatste weken maar hij was altijd belangrijk tegen Ajax als hij speelde..
 
TVL11
 
0
23 oktober 2021 om 10:29
Ik verwacht het ook niet hoor. Ik denk dat hij iets met Vertessen en Zahavi gaat proberen. Misschien ook Vinicius. Maar ben er niet overtuigd van dat je met zo’n aanval iets kan forceren. Je hebt vanaf de zijkanten geen aanvoer. En in principe is Max nu de enige aan de zijkant met een goede voorzet, al is dat ook niet meer zo goed als dat zijn voorzet eerst was.
 
MessiBazoer
 
1
23 oktober 2021 om 10:32
@rubentje13, Dat zou veruit de beste optie zijn denk ik. Maar betwijfel of Schmidt alles wil omgooien naar een systeem wat hij nog nooit gespeeld heeft. Nood breekt wet zou je zeggen..
 
Sanderr
 
2
23 oktober 2021 om 10:46
@tvl11: Inderdaad, ik zie hem ook wel in een systeem met 2 spitsen aantreden eigenlijk (en dan zou ik gokken op Zahavi en Vertessen in de basis), Schmidt kennende zou dat dan een 4-2-2-2 worden waarschijnlijk. Probleem is wel wat je zegt inderdaad, de aanvoer vanaf de flanken. Die moet dan bij uitstek van Max komen, en laat dat nou net degene zijn die echt niet te grote gaten moet laten vallen omdat zijn directe tegenstander Antony aardig in bloedvorm is. Wordt een vrij lastige zaak voor PSV om een strijdplan te maken tegen Ajax. De 5-3-2 die Ruben oppert zorgt voor iets meer defensieve stabiliteit inderdaad maar volgens mij heeft PSV nog nooit zo gespeeld dit jaar, of wel? Dat is ook weer riskant natuurlijk..
 
origineel
 
3
23 oktober 2021 om 11:01
Dan hoop ik voor ze dat ze compacter staan dan Dortmund die het ook een helft met 3 centrale verdedigers geprobeerd heeft. Maar na een paar minuten deed Ten Hag al een omzetting waardoor Gravenberch en Berghuis in balbezit tussen de buitenste centrale verdedigers in gingen staan waardoor ze vastgenageld stonden. Doordekken en je duel niet winnen zou namelijk betekenen dat Ajax vrije doortocht had richting het doel. Vooral het gemis van Madueke gaat ze vermoedelijk opbreken. Ondanks zijn mindere vorm is juist hij het type die Ajax op de counter kapot kan spelen. Met zoveel ruimte 1 of 2 mannetjes uitspelen is kinderspel voor hem en dan ligt het open.
 
rubentje13
 
0
23 oktober 2021 om 11:32
Uiteindelijk moet je t doen met de spelers die hebt, en we zitten met 2 uitvallers dun in de aanvallers. Dus je moet wel met iets anders komen, denk dat je met een 352 gericht op de counter Ajax enorm veel pijn kunt doen, Vertessen is sneller dan elke speler achterin bij Ajax. Verder vind ik t ook een brevet van onvermogen dat een topclub als Dortmund niet met een tegenzet kan komen op de tactische omzetting van Ten Hag. Als coach van Dortmund mag je daar toch wel meer van verwachten.
 
Regulator
 
1
23 oktober 2021 om 13:12
Wat had je tactisch dan gedaan? Ik kan me alleen voorstellen dat ze na de 1-0 meer naar achter moesten leunen en veel meer de lange bal spelen.
 
Swaggerdrerrie
 
0
24 oktober 2021 om 08:51
Denk het ook haha. Als het hele team op anthony gaat focussen heb je nog 4 anderen die het verschil kunnen maken
 
voetbalzw
 
6
23 oktober 2021 om 08:49
Prima, zo'n speciale behandeling.... kost je altijd ruimte bij andere spelers. Lijkt me niet écht handig tegen Ajax. Zorgen dat hij zo min mogelijk aan de bal komt lijkt mij slimmer, maar gelijk ook heel lastig.
 
Trobiii
 
2
23 oktober 2021 om 08:53
Precies ik denk dat ze hetzelfde kunnen zeggen over Berghuis! Als er 2 man op Antony staat geeft Berghuis wel de paasjes richting Haller en Tadic. Ik hoop dat we in dezelfde opstelling spelen als tegen Dortmund, maar zie Ten Hag ook Berghuis banken voor Klaassen. Zou wel weer in het kader zijn van “wat de wedstrijd nodig heeft”..
 
MrKrillin
 
2
23 oktober 2021 om 08:56
trobiii Haha Klaassen en Neres erin voor Berghuis en Anthony
 
Denn01
 
8
23 oktober 2021 om 08:56
Ik zou niet weten waarom Ten Hag dat zou doen. Dat werd ook door velen gedacht tegen Dortmund. Ik denk dat hij precies hetzelfde gaat spelen tegen PSV.
 
Zytto34
 
10
23 oktober 2021 om 09:02
Lijkt me niet tegen psv. Als je straks tegen go ahead speelt kan je Neres, Klaassen en Tagliafico weer opstellen.
 
MrKrillin
 
0
23 oktober 2021 om 09:55
Denn01 Zytto ga er natuurlijk ook niet vanuit. Tegen Utrecht wel van geleerd. Was dus knipoog reactie. Jongens genoeg rust en stekste elftal weer.
 
Tipptopp
 
4
23 oktober 2021 om 10:07
Nah ja, Schmidt zou dat wel doen. ?? Zou die overigens niet blij zijn met een paar geblesseerden? Die krijgen dan nl vanzelf rust. ????
 
Zytto34
 
0
23 oktober 2021 om 12:55
Mrkillin mijn reactie was bedoeld voor trobiii. Jij was alleen net iets eerder met posten van dezelfde reactie (maar dan sarcastisch).
 
Trobiii
 
2
23 oktober 2021 om 08:50
Wauw hele bijzondere behandeling.. Ajax is de favoriet en zeker met het ontbreken van Gakpo en Madueke.
 
 
20
23 oktober 2021 om 08:56
Ik zou ook ontevreden zijn onder Schmid
 
Juggler
 
13
23 oktober 2021 om 09:31
Misschien doet Schmidt wel dingen waardoor Marieke er met alle plezier onder is.
 
Tipptopp
 
1
23 oktober 2021 om 10:08
@FlyingMan? Waarom? 1/2 werkweken voor volledig salaris ??
 
RiDIRKulous
 
15
23 oktober 2021 om 08:52
Gek genoeg, ben ik er nog steeds niet gerust op. Want PSV blijft PSV, voor ons letterlijk de moeilijkste van t jaar. Vooral uit, maar ook thuis. Voor 1 keer vraag ik een keertje makkelijke wedstrijd tegen PSV. Een heerlijke 6-0(zal wel niet). Maar voor een keertje weer geen stress tegen PSV zou fijn zijn.
 
MrKrillin
 
5
23 oktober 2021 om 08:57
@ridi zou wel fijn zijn ja. Eerste helft 4-0 zodat we snel 5 keer kunnen wisselen. Jongens als Taglifico, Kudus, Mohammed, Neres en Klaassen speeltijd geven, dan hebben we dubbele winst.
 
RiDIRKulous
 
0
23 oktober 2021 om 10:03
@mrkrilin ik teken ervoor!!
 
FCBogarde
 
2
23 oktober 2021 om 09:27
Reken maar op een zeer defensief Psv. Ze zullen gokken op de counter met snelle mensen als Bruma en Vertressen. Dus direct bij de strot grijpen en snel scoren en de wedstrijd killen. 6-0 zou leuk zijn, maar met een 3-0 ben ik ook zeer tevreden !
 
rubentje13
 
3
23 oktober 2021 om 10:25
0-6 zou ook leuk zijn, maar net zo onrealistisch als een 6-0. Deze wedstrijden zijn zelden een walk over voor de ene of de andere partij, zelfs het PSV onder Mark van Bommel, wat naar mijn idee een stuk minder was dan het huidige PSV, wist met een kleine overwinning van het veld te gaan. Daarbij denk ik dat de speelstijl van Ajax PSV prima ligt, zelfs zonder Gakpo en Madueke en verwacht dan ook dat PSV minstens een doelpuntje scoort. Ik denk dat het 2-1 voor Ajax wordt.
 
RiDIRKulous
 
1
23 oktober 2021 om 11:36
Dat is toch in feite wat ik zeg. T wordt zoals altijddd moeilijk tegen psv, maar ik hoop voor de verandering dat wij een keer geen stressvolle dag krijgen tegen psv. Dat t een keer wel een soort van walkover krijgen. In aanhalingsteken zeg ik nog "denk dat t niet gaat gebeuren"
 
Frankkie
 
7
23 oktober 2021 om 09:52
Nee, Utrecht blijft elk jaar weer lastig. Dat is ook de enige club die alles kan verliezen, kan degraderen maar wanneer ze van Ajax winnen is hij seizoen alsnog geslaagd......
 
RiDIRKulous
 
2
23 oktober 2021 om 09:57
Toch zeggen de cijfers anders, hoewel ajax ook tegen utrecht t vaak lastig heeft, zeggen de stats toch echt dat ajax t vaakst van psv verliest. Al helemaal in eindhoven, winst verlies balans daar abominabel.
 
wizzle_shizzle
 
1
23 oktober 2021 om 11:08
Wat dat betreft speelt Ajax het ideale spelletje voor PSV en blijft het altijd een lastige pot. Wie er ook wel of niet mee doen. PSV weer wat dat betreft Ajax prima te bespelen, met vaak verdedigend voetbal en ken er uit op de juiste momenten. Als Ajax dan net zo scherp is als tegen Dortmund moet de "restverdediging" goed zijn om te onderscheppen.
 
Kalou2005
 
6
23 oktober 2021 om 09:35
Max is echt niet in staat om Anthony in bedwang te houden. Hij is erg matig in de één tegen één. Zet je er iemand anders bij, krijgt Berghuis ruimte, of Tadic, of Haller, of Gravenberch.. kortom het maakt echt geen reet uit. PSV moet het extreem klein houden in een 5-4-1 formatie en echt afzien van teveel aanvallers, want die zijn er niet zonder Madueke en Gakpo.
 
stndwt
 
2
23 oktober 2021 om 09:48
Klopt. In zo`n geval zorg je er voor dat de minst voetballende speler in zo`n situatie vrij komt te staan. Creeër je gelijk een drukmoment.Edit:Leuke theorie maar Ajax is voetballend best sterk. Ik zou Haller dan ruimte geven (drukmoment)
 
Kalou2005
 
2
23 oktober 2021 om 09:52
Als het goed is staat Haller constant tussen 2/3 spelers van PSV in, aangezien hij de centrum spits is. Heeft dus per definitie weinig ruimte.
 
stndwt
 
0
23 oktober 2021 om 10:15
Klopt, hangt er ook vanaf wie Max gaat ondersteunen. Maar logischerwijs zou dat eerder een boscagli zijn dan een cv aangezien ik vermoed dat PSV een lange bal af wil dwingen.Lastig, je zou ala atletico kunnen gaan schuiven dat je RB je cv ondersteunt en cv Max rugdekking geeft, kan prima aangezien Tadic niet zo diep speelt. Blind is ook geen speler die er overheen klapt. In theorie is alles makkelijker ??
 
AFCArjen
 
2
23 oktober 2021 om 10:38
Blind klapt er niet overheen, maar sluipt er wel overheen. Tegen Dortmund was hij aanvallend zeer betrokken. Snelle jongens bewaken de balans achter hem. Een crime om tegen te spelen.
 
stndwt
 
0
23 oktober 2021 om 10:51
Tadic naar binnen en daar is Blind. maar je hebt als verdediging liever een tragere die een voorzet geeft dan een snelle/technische alla Nous die jou dwingt om uit te stappen. Toch andere type spelers.
 
remco_wzawzdb
 
1
23 oktober 2021 om 10:46
Mooizo! PSV kan ook rekenen op een speciale behandeling van Antony de ik speel jullie helemaal zoek-behandeling! Nee zonder dollen, snap wel dat er bij psv meer aandacht is voor Antony, maar als je dat doet dan krijgen andere spelers, Tadic, Mazraoui, Berghuis meer ruimte, dus hoe slim dat is gaan we zien.
 
rubentje13
 
1
23 oktober 2021 om 11:29
Het is toch niet dat we iets nieuws horen? Elke goeie speler krijgt dubbele dekking. Weet zeker dat Gakpo en Madueke ook een speciale behandeling zouden krijgen (met name Madueke tegenover Blind op het gebied van snelheid en dynamiek, je kan Blind in zn eentje niet tegenover Madueke zetten, dus boffen dat ie er niet bij is). Sterker nog, ik zou iedereen voor gek verklaren als je de beste spelers van de tegenpartij niet een speciale behandeling zou geven. Dat is ook het voordeel van een topclub, de beste spelers staan altijd tegenover 2 man waardoor een ander de ruimte heeft. Het is dan zaak om die vrije man te vinden. Max vertelt hier dus niets nieuws, snap het enthousiasme dan ook niet echt
 
Rebovic-1980
 
2
23 oktober 2021 om 11:50
Zondag wordt een wedstrijd tussen vertrouwen en hoop. Ajax heeft voldoende vertrouwen getankt uit de laatste wedstrijden en is duidelijk in vorm. PSV heeft een mindere reeks achter de rug en mist ook nog eens twee belangrijke aanvallers. PSV gaat daarom met minder vertrouwen maar met veel hoop de wedstrijd in. Ajax zal PSV zeker niet onderschatten maar zal in deze vorm toch een maatje te groot zijn voor PSV. Eindstand: 3-0 ??
 
Dabor
 
0
23 oktober 2021 om 13:56
Toch heeft Schmidt het tegen Ajax altijd best aardig gedaan. Als Ajax snel scoort denk ik dat het een makkelijke wedstrijd wordt, aangezien PSV dan zal moeten komen wat ze niet zo goed ligt. Als PSV snel scoort of de 0 achterin lang houdt zouden ze best een resultaat kunnen halen. Ik ben altijd iemand die het nog maar moet zien, zelfs tegen clubs als RKC en Cambuur zeg ik dat nog (ja ik weet het, ik ben nogal gereserveerd ). Maar ik heb er deze keer wel aardig vertrouwen in dat we gaan winnen. Poh, het zweet breekt me uit nu ik dit zeg. De arrogantie...
 
DieHalveMalle
 
0
23 oktober 2021 om 14:17
Tjah.. gelukkig hoeft Ajax niet alles van Antony hebben. En PSV niet alles van Max. Ga er van uit dat het een spannende pot word! En hopelijk de winst voor Ajax.
 
PaulR_1982
 
0
23 oktober 2021 om 15:50
Anthony is natuurlijk ook zeker geen slechte speler, maar het is wel lekker voor hem om te weten dat zijn directe tegenstander een beetje bang is. Ik vind deze reactie van Max niet echt slim, PSV staat op deze manier al bijna 1-0 achter.
 
Janta
 
0
23 oktober 2021 om 17:17
Als 3 man Antony moeten gaan stoppen dan betekent dat er andere spelers vrij komen te staan. Ik zou zeggen, doen!