AZ droogt FC Twente opnieuw af en meldt zich weer in finale
Woensdag, 28 februari 2018 om 20:18

Net als vorig seizoen heeft AZ zich geplaatst voor de finale van de KNVB Beker. De verliezend finalist van afgelopen jaar had woensdagavond geen kind aan FC Twente: 4-0. Eerder deze maand had AZ in de competitie al met 0-4 gewonnen van de Enschedeërs. In de eindstrijd wacht een ontmoeting met Feyenoord of Willem II: die ploegen maken woensdagavond uit wie doorgaat.

In de ijzige kou kwam AZ een stuk beter voor de dag dan de bezoekers. Veel kansen kregen de Alkmaarders niet, maar ze waren wel voortdurend te vinden op de vijandelijke helft. Bij rust leidde het team van John van den Brom met 1-0. Halverwege de eerste helft opende Guus Til de score via de eerste goede mogelijkheid die AZ kreeg. Jonas Svensson kreeg de bal met wat fortuin mee via Cristián Cuevas en sprintte het zestienmetergebied binnen. Hij bewaarde het overzicht en vond Til, die Joël Drommel verschalkte in de rechterhoek.

De 2-0 leek bijna meteen te volgen, maar Alireza Jahanbakhsh stuitte op de uitgekomen Drommel en de rebound was niet besteed aan Wout Weghorst. Namens Twente zorgde Oussama Assaidi voor het eerste gevaar: hij zag Marco Bizot redding brengen op zijn inzet. Verder kwamen de bezoekers er niet uit in de eerste helft. Het tweede bedrijf toonde gelijkenissen met de eerste helft: AZ had de overhand, zonder vaak gevaarlijk te worden. En ditmaal scoorde de thuisploeg na 18 minuten in plaats van 23.

Vanaf de linkerflank gaf Oussama idrissi een voorzet op Weghorst, die scherp anticipeerde en door de benen van Drommel kopte. Het was alweer zijn negende doelpunt in het bekertoernooi, dit seizoen. Idrissi kwam even daarna zelf tot scoren en ditmaal werd de aanval opgezet vanaf rechts; Fredrik Midtsjö bracht de bal voor het doel en bij de tweede paal werkte Idrissi het leer binnen. Diezelfde Idrissi maakte er ook 4-0 van na knap voorbereidend werk van Weghorst.

Meer nieuws
   
20:35
20:35
Wesley Sneijder geeft live op tv subtiele hint aan Ajax: 'Hoe langer het duurt…'
12
   
20:10
20:10
Marcus Thuram heeft via Instagram uiterst opmerkelijk verzoek aan Inter-fans
3
   
20:00
20:00
Live meepraten in de Champions League: Bayern München - Real Madrid
67
   
19:41
19:41
Matthijs de Ligt ontbreekt in basisopstelling Bayern; wel plaats voor Mazraoui
14
   
18:56
18:56
Ancelotti zet Camavinga verrassend genoeg op de bank tegen Bayern
22
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (166)

 
 
19
28 februari 2018 om 20:20
Lekker hoor, goede wedstrijd, mooi resultaat en een mooie kers op de taart voor dit uitstekende seizoen.
 
consy
 
16
28 februari 2018 om 21:39
We hebben de bekerwinnaar aan het werk gezien, wat een heerlijk team zeg. Nu dit spel vasthouden en de beker is voor AZ.
 
Sambazzz
 
58
28 februari 2018 om 20:21
Wat is die Midtsjø een geweldenaar zeg, steekt er echt met kop en schouders bovenuit. Daar gaat AZ nog veel plezier aan beleven
 
 
38
28 februari 2018 om 20:26
Absoluut een uitstekende speler, maar om te stellen dat hij er met kop en schouders bovenuit steekt, doe je de rest van het elftal tekort .
 
elamdaoui1
 
6
28 februari 2018 om 20:45
Enig mankement is toch wel dat hij nou niet bepald over een goed afstandschot beschikt. Wel altijd mooi dat hij de voetballende oplossing kiest.
 
 
17
28 februari 2018 om 20:46
Vond zijn goal van een paar weken terug anders aardig ingeschoten
 
jan1980
 
10
28 februari 2018 om 20:48
Hij speelt op 6... dan schiet je niet vaak..
 
Sanderr
 
13
28 februari 2018 om 20:56
Schöne bijvoorbeeld schiet anders regelmatig. Best fijn om een goed afstandsschot te hebben op 6 hoor. Verder wel mee eens, erg goede speler die Midtsjø!
 
elamdaoui1
 
4
28 februari 2018 om 21:00
@Ronald @Jan Dat hij op 6 staat doet niet veel af van het feit dat hij heel vaak in een situatie is dat hij op doel kan schieten. Meeste schoten die hij lost zijn afzwaaiers. Inderdaad kan hij hem ook goed raken en man wat zat die er lekker in ja haha
 
HOLY_SHIT
 
25
28 februari 2018 om 21:35
Sander en zijn Ajax. Waarom jongen? Waarom? Het gaat over AZ.
 
vloeibaar
 
16
28 februari 2018 om 21:56
Neh, het gaat nu meer over een 6 met of zonder een goed afstandschot. Mag je best een vergelijking trekken.. Die Midtsjø viel me ook positief op trouwens!
 
elamdaoui1
 
4
28 februari 2018 om 22:02
Vloeibaar Week in week uit een constante factor bij AZ en grote kans dat hij de AZ speler van het jaar wordt.
 
Sanderr
 
8
28 februari 2018 om 23:16
Bovendien vind ik Midtsjø een betere 6 dan Schöne momenteel, ik geef hier boven ook nog aan dat ik hem erg goed vind. Ik gaf enkel aan dat het een leuke bijkomstigheid is om als controleur een goed schot te hebben!
 
yello
 
68
28 februari 2018 om 20:21
Twente nog kanslozer dan de sfeer bij az . Wat een publiek daar zeg ?? Twente krijgt het nog moeilijk genoeg met handhaving Verbeek zal toch iets moeten bedenken. Az naar finale die ze zoals gebruikelijk verliezen tegen top 3 club
 
komopaz
 
73
28 februari 2018 om 20:25
Wat was er mis dan vandaag? Was een topsfeertje.
 
yello
 
61
28 februari 2018 om 20:26
Dit noemen jullie top ?
 
Vak104
 
28
28 februari 2018 om 20:27
Voor AZ begrippen wellicht...
 
Timba69
 
46
28 februari 2018 om 20:43
Omdat?? Was prima sfeer bij -16
 
METALFINGERS
 
17
28 februari 2018 om 20:28
Die jongen die zijn shirt uit trok is het denk ik niet met je eens over de sfeer.
 
yamiown
 
66
28 februari 2018 om 20:36
AZ heeft met deze temperaturen het stadion behoorlijk lekker gevuld gekregen, daarnaast had ik het gevoel dat er juist een gemoedelijke sfeer hing. Ik vind het juist een verademing dat een topclub een supportersschare heeft die trouw is zonder dat ze doorgesnoven gaan zingen over andere clubs, ruzie gaan zoeken of over het algemeen een vijandige sfeer heeft. Ik hoop als Psv'er dat AZ zich systematisch in de top drie kan gaan spelen, ook al betekent dat, dat Ajax, PSV of (zoals dit jaar) Feyenoord er dan buiten valt. Leuke club is het geworden de afgelopen jaren, met leuk voetbal en volledig terecht in de finale van de beker.
 
yello
 
9
28 februari 2018 om 20:44
PSV er die AZ complimenteerd met de 'gemoedelijke sfeer' haha dat zegt wel genoeg. Ja wat is het koud he het is wat , kijk de kuip eens vol zitten
 
Harecles
 
28
28 februari 2018 om 20:55
Joh reageer toch niet op een kennelijk gefrustreerde yello, het is inderdaad een zielige opmerking van hem (zoals we dat van trainer Verbeek ook beginnen te kennen). De Kuip is namelijk ook niet uitverkocht net zoals die Grolsch veste dat ook niet zou zijn (en ook met regelmaat niet is). Ben het wel met je eens dat een publiek niet doorgesnoven hoeft te zijn voor de "sfeer," altijd al een hekel aan gehad dat gedrag maar kennelijk ziet yello dat graag. Smaken verschillen zullen we maar zeggen, de 4 - 0 staat.
 
reds1965
 
11
28 februari 2018 om 20:59
Ik denk dat de sfeer bij AZ al veel en veel beter is dan 10 jaar geleden. Het is alleen een totaal andere sfeer dan bij een Ajax, Feyenoord of ons eigen Twente. Jonge jongens allemaal die de kar daar proberen te trekken en dat aangevuld met het "oude klapvee" geeft soms een beetje de sfeer alsof je bij Oranje zit.
 
MAZ1
 
3
28 februari 2018 om 21:39
Top 3? Tegen zichzelf dus?
 
MadristaMees
 
1
28 februari 2018 om 22:28
Met top 3 bedoel je PSV, Ajax en Az dus? Az doet het de afgelopen jaren beter in de beker dan de traditionele top 3. Ze zijn dus zeker niet kansloos ofzo. Zeker tegen dit feyenoord.
 
BadHabbit
 
1
2 maart 2018 om 20:56
@yello Een Twente supporter die gaat beginnen over de sfeer bij AZ. Je eigen publiek (zat je daar zelf ook tussen?) wilde al iets meer dan een kwartier voor het eind naar de bus. En dan gaan klagen over het AZ publiek. Ik snap dat je je frustraties kwijt moet, maar reageer het dan wel af op daar waar het terecht is, FC Twente.
 
YoeriCFC
 
126
28 februari 2018 om 20:22
Heerlijk om te zien dat die vreselijke Verbeek aan alle kanten op zn smoel gaat.. Wat een vreselijke vent, eerst het voetbalgeweten van Nederland spelen en dan daarna zich weer net zo misdragen als voorheen! Ik hoop dat hij lekker kan gaan bouwen aan Twente in de Jupiler League volgend seizoen!
 
Spandoek
 
28
28 februari 2018 om 20:26
Daar valt dan weinig aan te bouwen, zou Twente niet failliet gaan als ze degraderen?
 
Vak104
 
13
28 februari 2018 om 20:28
Exact Spandoek, dat besef zou eens moeten doordringen bij de selectie ook. Het interesseert ze echt geen ene lor lijkt het wel.
 
YoeriCFC
 
17
28 februari 2018 om 20:29
Ik heb geen idee om heel eerlijk te zijn, dat gun ik ze ook niet maar het zou me niets verbazen!
 
JulianBruns
 
4
28 februari 2018 om 20:30
Nee van Halst zei laatst dat ze niet failliet gaan als ze degraderen
 
falcao
 
8
28 februari 2018 om 21:26
Dat hebben ze tegen de Knvb destijds wel aangevoerd om degradatie te voorkomen. Ook dat was dan kennelijk een (weliswaar begrijpelijke) leugen.
 
Joost91
 
1
1 maart 2018 om 10:14
Dat is alweer een tijd geleden, falcao, dingen kunnen veranderen...
 
walkerh
 
12
28 februari 2018 om 20:28
Hoop eigenlijk dat ze hem ervoor al uitgesmeten hebben. Over dat heerlijk om te zien volledig met je eens. Vreselijke kerel die Verbeek
 
Buitenspelgoal
 
33
28 februari 2018 om 20:31
Ik hoop zelf vooral dat AZ de beker pakt. Dat ze de lange adem niet hebben voor het kampioenschap is begrijpelijk, maar ze verdienen een prijs. Meer dan Feyenoord in ieder geval. Ze zullen echter wel weer het onderspit delven in de finale, al was het maar omdat ze zelden wat klaar kunnen spelen tegen de traditionele top 3.
 
baradona
 
49
28 februari 2018 om 20:23
Die Koopmeiners vandaag pas 20 geworden , Nederlandse Matic wat een power, duelkracht, voetballend vermogen en een prachtig linkerbeen ! Heerlijke speler.
 
Buitenspelgoal
 
1
1 maart 2018 om 03:34
Ik hoop wel dat hij niet de Janssen of Sandler route gaat bewandelen. Dat heet veel te vroeg naar een topclub gaan en een paar cruciale tussenstappen in je carriere overslaan, of handelswaar nummer zoveel worden van een topclub waar je nooit voor de basis gehaald wordt.
 
reds1965
 
9
28 februari 2018 om 20:23
Weghorst de man van de wedstrijd, Verbeek zijn krediet bij mij raakt op
 
tinus45
 
20
28 februari 2018 om 21:01
Idrissi in het stadion. Terechte overwinning.....En weer naar de kuip??
 
komopaz
 
54
28 februari 2018 om 20:24
Wat een topaankoop is Idrissi! Constant dreigend, wat een genot om naar te kijken! Voor 2 miljoen, echt een koopje. Die kan zo naar Napoli, samen met Alireza voor 30+ miljoen. Wat een lekkere avond, Twente werd helemaal zoekgespeeld in de tweede helft. Mooi ook dat de supporters van Twente na de 4-0, met nog 20 minuten te spelen het stadion uit wilden, maar dat dat niet kon omdat 'het vak was afgesloten'. Ik gun de supporters overigens het beste, maar een beetje leedvermaak op zijn tijd is toch wel lekker. En nou op naar de Kuip, deze keer gaan we hem pakken!
 
gestrekte-poot
 
8
28 februari 2018 om 20:30
Aan AZ zijde hielden enkele het ook al op tijd voor gezien.. gefeliciteerd met de dik verdiende overwinning en succes in de kuip!
 
Arnout108
 
3
28 februari 2018 om 20:30
Ik ben benieuwd of hij dit niveau ook een heel seizoen vast kan houden. Dan zou hij echt nog ver kunnen komen.
 
Sempros
 
6
28 februari 2018 om 21:27
Die gaan samen echt geen 30 miljoen opbrengen, nog niet misschien.
 
FctRinze
 
31
28 februari 2018 om 20:24
We zijn gewoon erg gespeeld geen schande door dit AZ wat spelen zij goed voetbal klasse verdiend hopelijk pakken ze de beker. op naar Groningen voor een belangerijk wedstrijd. Gefeliciteerd AZ fans.
 
FctRinze
 
5
28 februari 2018 om 20:25
*erg is Weg
 
komopaz
 
24
28 februari 2018 om 20:27
Mooie en realistische reactie. Paar maten te groot voor Twente op dit moment. Succes in het slot van de competitie. Twente heeft 1 geluk en dat is Sparta. Twente gaat echt niet degraderen hoor. Paar klasse spelers, Jensen, Assaidi, Maher. Komt goed.
 
FctRinze
 
1
28 februari 2018 om 20:57
Je zag al vanaf minuut 1 dat het niet werd ze waren niet fit, niet scherp, slechte omschakeling en door de voetbal kwaliteiten van AZ ja.. dan kan je snel een 4-0 opschrijven. Jammer maar ik heb liever dat we erin blijven dan de beker.
 
FCT 4 ever
 
3
28 februari 2018 om 20:37
Geen schande? Alles wat je fout kon doen ging fout. Na dat verdedigen van Lam bij de 2-0 is bij mij alle hoop verloren. Op 3 meter aan de buitenkant dekken, dan ga je dit seizoen geen wedstrijd meer winnen. En geen enkele strijdlust, wat nog slechter is.. Haal aub Hake weer terug..
 
Sirius
 
3
28 februari 2018 om 20:43
Dat kwam niet alleen door het spel van AZ. Ik vond AZ bij vlagen erg slordig. Vandaag had wellicht een hoofdklasser nog een beter resultaat gehaald. FC Twente was abnormaal slecht.
 
roelientje7
 
64
28 februari 2018 om 20:24
Wat is AZ toch eigenlijk een heerlijke club. Aanvallend voetbal, jonge gasten, goede mentaliteit. Ik gun ze dit seizoen de beker en de 2e plaats.
 
sydneyfc33
 
18
28 februari 2018 om 20:29
Je bent nu net zo kansloos als Twente vanavond met je laatste 2 woorden. Reacties uitlokken gaat natuurlijk nergens over en iedereen weet al lang dat de top 3 niet meer veranderd dit seizoen. Az favoriet voor de eindwinst van de Toto KNVB beker hopen voor ze dat in de finale niet door het ijs zakken dit keer.
 
Quirento
 
64
28 februari 2018 om 20:37
Hij gunt het ze toch? Wees niet zo op je pikkie getrapt man.
 
AsRoma8
 
21
28 februari 2018 om 20:39
Ajax-AZ scheelt 5 punten, dus dat staat ook nog niet vast hoor.
 
Mexicanooo
 
12
28 februari 2018 om 20:44
Hoezo verandert de top-3 niet in positie dit seizoen? Ajax moet nog tegen en naar Groningen, een wedstrijd waarin ze traditiegetrouw nogal eens punten laten liggen, en tegen Psv. Nu zeg ik niet dat AZ per definitie de tweede plek bemachtigt, maar de onderlinge wedstrijd kan hierdoor nog spannend worden.
 
Zytto34
 
14
28 februari 2018 om 20:43
Moet psv wel veel laten liggen nog, maar wie weet?
 
Twenteov
 
39
28 februari 2018 om 20:25
Gefeliciteerd Az, wij hadden he-le-maal nergens recht op. Van mij mogen jullie de beker winnen. Wel moet ik zeggen dat een nederlaag me zo weinig kon verrotten als nu. Competitie is wat telt, ik houd mn hart vast.
 
Sirius
 
2
28 februari 2018 om 20:42
Op dit moment heeft de club objectief gezien nergens recht op. Niet op de beker, niet op een speler als Assaidi en ook niet op lijfsbehoud. Van wanbeleid naar wanbeleid. Het enigste verschil is dat het wanbeleid dit keer legaal gebeurt. Frustratie is nu echt op een toppunt en ik ben ongetwijfeld niet de enigste. Verbeek is duidelijk ongeschikt als coach en een aantal spelers zou niet misstaan in de Derde Divisie.
 
memphisdepay
 
2
28 februari 2018 om 22:47
Twente gaat echt niet degraderen hoor! Ik heb dit seizoen al een paar keer gezien dat ze pech hebben maar ze hebben genoeg kwaliteit hoor. Met spelers als Maher, Thigadouni, Assaidi, El Hamdaoui, Boere, Jensen, Vukcic etc. komen de punten vanzelf wel.
 
Sirius
 
0
1 maart 2018 om 11:08
Als de spelers in hun kracht zouden spelen wellicht. Echter staat het tactisch niet goed waardoor het team niet rendeert. Verder is Jensen erg wisselvallig, Boere heeft geen aanvoer, Maher is niet meer de Maher van AZ, Tighadouini heeft geen rendement en El Hamdaoui is nog geblesseerd.
 
Impact-SB
 
1
28 februari 2018 om 20:25
AZ geeft geen kind aan AZ.....huh?
 
METALFINGERS
 
9
28 februari 2018 om 20:25
AZ speelde zo goed, het was 4-0 maar het had echt gewoon 7-0 kunnen worden. Twente kon de bal geen 3x passen en er was echt geen houden aan Koopmeiners en Idrissi. Ook Midtsjo was geweldig.
 
baradona
 
10
28 februari 2018 om 20:27
Koopmeiners en Idrissi wat een kwaliteit laten die zien ..
 
METALFINGERS
 
11
28 februari 2018 om 20:32
Koopmeiners is vooral erg indrukwekkend, ik heb hem echt op geen enkele fout kunnen betrappen. Zelfs Midtsjo maakte 1 of 2 kleine foutjes maar Koopmeiners speelde praktisch een perfecte wedstrijd. Idrissi is ook geweldig ja, ik hem hem nooit dit soort wedstrijden zien spelen bij Groningen.
 
DonnyDelano
 
5
28 februari 2018 om 20:35
1e 20 minuten van Koopmeiners waren heel zwak, paar x balverlies en slordige passing. Daarna wel foutloos inderdaad. Midtsjo motm
 
MartijnRegelink
 
2
28 februari 2018 om 21:14
Ik vond weghorst vandaag ook erg goed. Normaal heb ik niet zo'n hoge pet van hem op, maar hoe hij in teambelang speelde. Mooi om te zien. Net als heel AZ overigens. Goed verzorgd voetbal. Tik tak in de combinatie , dan weer een steekpass en dan weer diepe bal. Meestal gevolgd door een kans. Prachtig
 
Vak104
 
2
28 februari 2018 om 20:25
Tja, had het al voorspeld, je hebt er niets te zoeken, je hebt op elke positie een mindere speler en je hebt niets te winnen. Het was dan ook echt antivoetbal zonder enige intentie om echt te willen winnen, of het nu uit bij AZ of thuis tegen Sparta is, ik zie gewoon geen enkel verschil. Zorgwekkend
 
SocioFan1
 
10
28 februari 2018 om 20:27
Heerlijke match. Genoten hoor, Twente was kansloos zeg. Az lekker gespeeld. Idrissi en Midtsjo, heerlijk genoten van ze. Panta ook lekker bezig, wordt steeds beter en beter. Dit ziet er goed uit voor AZ.
 
FC_Twente_65
 
11
28 februari 2018 om 20:27
Systeem werkt voor geen ene moer. Best wel kwaliteit een paar leuke voetballers, maar word veel te weinig gebruik van gemaakt. In een middenveld met 4 man, zoals afgelopen zondag, hebben de spelers wat meer vrijheid en de verdedigers wat minder druk, lopen elkaar ook niet zo in de weg zoals in de 5mans defensie. Het was vanaf minuut 1 al triest, AZ dik verdiend gewonnen, had makkelijk 6/7-0 kunnen zijn. Enige waar ik me altijd over verbaas is het retesaaie publiek van AZ. Totaal geen sfeer, zelfs niet als hun ploeg lekker voetbalt en dik voor staat.
 
Arnout108
 
11
28 februari 2018 om 20:28
Misschien moeten we de beker binnenkort maar omdopen tot de Afas KNVB Beker. AZ staat wel heel vaak in de finale. Ik vond ze vandaag ook heel goed spelen. Ze begonnen wat zwakjes maar je had eigenlijk nooit echt het idee dat het mis zou gaan voor AZ. Ze bleven gewoon heel gecontroleerd hun ding doen en uiteindelijk heeft dat een mooie overwinning opgeleverd. Heel knap gespeeld. In andere jaren hadden dit team gewoon meegedaan om het kampioenschap.
 
1AZ1
 
12
28 februari 2018 om 20:29
Geweldig voetbal laatste keer dat ik zo’n team in Alkmaar heb gezien moet ik toch aan het kampioensjaar denken. Maarja een finale is een wedstrijd opzich en zullen we alles uit de kast moeten halen om die gouden dennnenappel omhoog te houden.
 
Sirius
 
0
28 februari 2018 om 20:37
Met alle respect, maar ik vond AZ vandaag niet eens goed spelen. Het leek alleen wel alsof je tegen amateurs stond te spelen en dan oogt het al snel best aardig.
 
CtrlAltDeLaet
 
12
28 februari 2018 om 20:48
AZ speelde niet zijn beste wedstrijd, maar toch speelde AZ nog wel goed hoor!
 
Giodinho7
 
3
28 februari 2018 om 20:30
Ik stel voor dat de Twente supporters lekker voor de open haard gaan zitten in plaats van de bus opwachten. Als dit het is wat Twente laat zien nadat de supporters passie eisen, dan zie ik het somber in voor Twente. Verbeek presteert toch gewoon zwaar ondermaats. Met Maher, Assaidi, F.Jensen en Holla heeft hij spelers die bij de subtop van de eredivisie niet zouden misstaan.
 
Sirius
 
2
28 februari 2018 om 20:38
Ben ik helemaal met je eens. Heb echt medelijden met de mensen die vandaag de moeite hebben genomen om naar Alkmaar af te reizen. Verliezen is geen schande, maar deze tactiek en dit spel wel. Verbeek mag die mensen wel gaan vergoeden uit eigen portemonnee. Zelf falen en de supporter draait er voor op.
 
MoHamed
 
26
28 februari 2018 om 20:30
Idrissie is echt op zijn plek bij az
 
ottofant
 
6
28 februari 2018 om 20:31
Az terecht gewonnen gefeliciteerd Maar had Twente nu niet iets meer in de strijd kunnen gooien. Als makke lammetjes naar de slachtbank.probeer het dan tenminste maar er sprak weinig geloof uit
 
gestrekte-poot
 
0
28 februari 2018 om 20:33
Het is maar te hopen dat ze de krachten hebben kunnen sparen voor zondag.. Zondag moet het toch echt een keer gebeuren!
 
fct1981
 
7
28 februari 2018 om 20:32
Gefeliciteerd dik verdiend, de wil om een doelpunt te willen naken moet het altijd winnen vh tegenhouden. Verbeek waarom blijf je zo krampachtig vasthouden aan die rare tactiek. Accent juist op de verdediging leggen daar waar je minste spelers staan. Probeer dan aanvallend wat meer te brengen. Spelers als maher vuckic en assaidi voldrukken met verdedigende taken. Benut ze eens beter. Vuckic en Maher zwemmen gewoon, kunnen het helemaal niet belopen. Wat een angst zit er toch in die ploeg. Ga dan 4 3 3 spelen, ga je er misschien ook hard af, maar dan doe je in ieder geval een poging. Ik had meervan Verbeek verwacht, O.a. Vechtlust en aanvallend voetbal, maar niets van dat alles. Az speelt erg mooi voetbal, succes, hoop dat jullie hem pakken in de Kuip i.p.v. Feyenoord.
 
Sirius
 
5
28 februari 2018 om 20:33
Dit FC Twente is het kijken niet eens meer waard. Jongens als Van Der Lely etc. kunnen zo mee met de Derde Divisie en Verbeek is gewoon een tactisch onbenul gebleken. Wat is dat een slechte coach zeg! Heb echt heel veel medelijden met de mensen die vandaag mee zijn gereisd. Het niveau was ronduit abominabel en dan druk ik het heel zacht uit.
 
Brabantsetrots
 
8
28 februari 2018 om 20:34
Zalig! AZ gefeliciteerd, meer dan terechte finalist. Hoe kan het zijn dat AZ momenteel niet om plaats 1 speelt? Waar zijn de punten verloren? Zonde vanuit AZ-perspectief, want zij spelen echt sterk over het algemeen. Hopelijk nog extra deukje in vertrouwen bij Twente en weer puntenverlies dit weekend. Sparta graag via nacompetitie lijfsbehoud, Roda naar nacompetitie en Twente direct degraderen.
 
Ryan1990
 
5
28 februari 2018 om 20:42
Excelsior 0-2 verloren, Roda 2-2 Groningen 0-0 VVV 0-0 Dat soort partijen zitten er tussen
 
Brabantsetrots
 
5
28 februari 2018 om 20:47
Nou, ik hoop in ieder geval dat ze in staat zijn om de 5 punten op ajax goed te maken, zal echter lastig worden.
 
Sanderr
 
8
28 februari 2018 om 20:50
De enige manier waarop AZ daar kans op maakt is winnen in de Arena denk ik, wint Ajax die pot (zoals meestal wel het geval is, al is niks zeker natuurlijk) lijkt het me een verloren zaak. Desalniettemin is een derde plaats + bekerfinale een fantastisch jaar voor de club natuurlijk!
 
Henkytenk
 
3
1 maart 2018 om 00:35
AZ gaat van zijn leven niet winnen in de Arena. Het aantal strafschoppen en rode kaarten die AZ daar in de geschiedenis tegen heeft gekregen zijn ongeëvenaard.
 
Sanderr
 
1
1 maart 2018 om 00:51
Ik heb ff voor je gekeken. De afgelopen 7 edities (verder kon ik niet terugzoeken zo snel op Fotmob): 2 penalties Ajax, beide niet doorslaggevend. 3 rode kaarten Ajax, 0 rode kaarten AZ. Ik denk dat het dus een andere reden heeft dat AZ 'nooit van zijn leven' niet wint in de Arena..?
 
Sanderr
 
0
1 maart 2018 om 00:52
Zaten overigens ook 1 of 2 bekerduels bij.
 
vlieger
 
2
28 februari 2018 om 20:50
Te wisselvallig aan het begin van het seizoen. De juiste balans werd pas gevonden nadat Vejinovic geblesseerd raakte, na de nederlagen tegen Excelsior en Feyenoord. Daarvoor ook een onnodige uitglijder tegen PSV En er is nog moeite met ploegen die de bus voor het doel parkeren. Dat uitspelen is moeilijk, gelukkig hebben we met Idrissi iemand die zich er ook doorheen kan pingelen. En gewenning is ook nodig uiteraard.
 
Pyramiden
 
3
28 februari 2018 om 20:54
Begin van het seizoen ging vrij stroef, met blessures voor Vejinovic en Stengs. Ik heb het idee dat het eigenlijk per toeval allemaal op zijn plek viel toen Midsjo en Koopmeiners erbij kwamen.
 
Aerox
 
29
28 februari 2018 om 20:35
Succes in de Jupiler League. Enige dat slechter is dan het voetbal van twente zijn de supporters. Verwend en veel te veel praatjes.
 
yello
 
7
28 februari 2018 om 20:38
Ja sfeer kennen ze in Alkmaar niet dus ik snap dat je daar jaloers op bent. Verder denk ik niet dat Twente degradeert maar goed .... az verdient gewonnen succes in de finale - maar zal weer een traditionele nederlaag worden tegen top 3 club
 
Brabantsetrots
 
16
28 februari 2018 om 20:42
Je weet dat de andere halve finale tussen Willem 2 en Feyenoord gaat, de nummer 5 en 14?
 
Sanderr
 
6
28 februari 2018 om 20:52
Je weet dat Feyenoord, ondanks de huidige plek op de ranglijst, een 'top-3 club' is right?
 
Timba69
 
17
28 februari 2018 om 20:53
Ik heb de Twente supporters 2x horen zingen. 2 vakken vol. Verder dood zooitje. En dan klagen over de tegenpartij.
 
Brabantsetrots
 
5
28 februari 2018 om 21:07
Als je in de laatste 20 jaar kijkt eindigen ze gemiddeld tussen plaats 3 en 4. De helft van de jaren vallen ze buiten de top 3. Feyenoord is een grote club, maar een echte topclub niet echt meer. Zou voor de competitie wel leuker en beter zijn en een dergelijk grote club/stad zou dat ook wel verdienen.
 
Timba69
 
2
28 februari 2018 om 21:23
Nee zonde he. En als je niet oppast zijn jullie de volgende...
 
yello
 
5
28 februari 2018 om 21:27
Alleen is Feyenoord nog 20 keer groter dan psv waar niemand buiten Eindhoven wat mee heeft
 
Brabantsetrots
 
3
28 februari 2018 om 21:31
2 maal buiten de top-3 in de laatste 20 jaar (2 keer 4de), met (inclusief huidige ranglijst) 4 keer de nr 1 positie in de laatste 5 jaar. Ik zie nog niet direct verval qua ranglijstpositie. Je mag het uiteraard hopen, dat staat eenieder uiteraard vrij.
 
Brabantsetrots
 
3
28 februari 2018 om 21:32
Des te knapper onze prestatie Yello.
 
falcao
 
3
28 februari 2018 om 21:34
@brabantsetrots Dat is Feyenoord als we eerlijk zijn eigenlijk sinds eind jaren zeventig al niet meer, op een incidentele opleving na.
 
yello
 
1
28 februari 2018 om 21:42
Philips weg en straks is de 'grond onder het stadion' subsidie op. Over vijf jaar valt psv uit de 'top 3' denk ik. Ze moeten nu al Propper en Locadia verkopen dus dat gaat niet lang meer goed
 
Brabantsetrots
 
5
28 februari 2018 om 21:53
Inderdaad, het is een wonder dat we nog geen Jupiler League spelen.
 
Giesburts
 
1
28 februari 2018 om 22:24
In de laatste 5 jaar 'maar' 2 keer nr 1 positie. 2008-2009 Twente kampioen. 2009 t/m 2014 Ajax 4 keer, 2014/16 PSV 2 keer en Feyenoord 2016/2017 natuurlijk. Daarnaast, er zat tussen 2007/2008 en 2014/2015 ook wel een aantal jaar waarbij het even duurde voordat ze weer kampioen waren, dus het kan net zoals je nu bij Ajax ziet zomaar even duren voordat er weer een landstitel behaald wordt. Neemt niet weg dat PSV en Ajax wel vaak in de buurt zitten. PSV en Ajax zullen daarom denk ik voorlopig nog wel in de top van Nederland te zien zijn, daarachter vechten denk vooral Feyenoord en AZ het uit.
 
ThaDVStyle
 
3
1 maart 2018 om 02:40
Vriend, Geen sfeer? Ik heb fc rente niet of nauwelijks gehoord ??. Hou op schij uit man. Thuis horen we jullie alleen als het even goed gaat en anders lopen jullie te fluiten. Beter accepteer je gewoon je verlies en bod een schiet gebedje voor dat jullie niet degraderen! Welterusten!
 
FCT 4 ever
 
6
28 februari 2018 om 20:40
Verwend en praatjes omdat de supporters rekening houden met degradatie en dat niet-Tukkers tot voor kort zeiden dat dat onmogelijk was? Hoe dan?
 
gestrekte-poot
 
5
28 februari 2018 om 20:45
Please.. de supporters van fct kennen hun plaats gerust. Daarnaast zijn ze er zowel thuis als in veel grotere getale dan de AZ aanhang!
 
Brabantsetrots
 
4
28 februari 2018 om 20:49
Haal het broodje beenham en de kabouterpost weg en er blijft weinig over vermoed ik.
 
Timba69
 
4
28 februari 2018 om 20:56
Nog wel. Kijken hoe lang dat nog duurt. Bij Heracles is leuker voetbal te zien.
 
gestrekte-poot
 
1
28 februari 2018 om 21:07
Om diezelfde reden ben jij na het opheffen van je club ook Ajax supporter geworden? Kan je vertellen dat het niet zo werkt...
 
gestrekte-poot
 
1
28 februari 2018 om 21:10
Er wordt jaren geroepen (gehoopt) dat de supporters van de fct zouden wegvallen. Tot nu toe uit en thuis gewoon 4e club ondanks het belabberde spel!
 
Timba69
 
5
28 februari 2018 om 21:28
Ik zat nu wel bij AZ... weet niet hoe je bij Ajax komt. En ik weet dat het zo niet werkt en hoop ook het beste voor Twente maar denigrerend doen over het AZ publiek past Twente in deze staat totaal niet.
 
gestrekte-poot
 
0
28 februari 2018 om 22:12
Ik wilde duidelijk maken dat op het moment je supporter bent van een club je het jaar er op niet zomaar overstapt naar een andere willekeurige club, ook al wordt er beter gevoetbald.. Het is daarnaast een feit dat er bij twente uit en thuis meer supporters zitten. Dat heeft niets met denigrerend te maken.
 
ThaDVStyle
 
0
1 maart 2018 om 15:14
Dat is toch logisch als het stadion van fc twente groter is dan het afas stadion. Wat betreft het uit publiek verschilt het niet zo erg, dus begrijp je opmerking niet
 
vlieger
 
10
28 februari 2018 om 20:56
Maar Jopie zou het allemaal beter doen dan AZ he. Toch een gevalletje hoogmoed komt voor de val, en supporters vinden het nog steeds prettig dat er in te wrijven. Dat deden supporters van Twente daarvoor ook. Wie het laatst lacht, lacht het best en het langst blijkbaar.
 
Vak104
 
6
28 februari 2018 om 20:58
Omdat AZ niet gestraft werd en FCT wel. Simpel
 
Pyramiden
 
18
28 februari 2018 om 21:01
Waarvoor zou AZ gestraft moeten worden? Opbouwen nadat het failliet is gegaan? Twente heeft de boel gewoon bedonderd. Heeft niks met elkaar te maken.
 
falcao
 
2
28 februari 2018 om 21:38
Scheringa heeft in elk geval voor meerdere sporten een goed topsportklimaat gecreëerd. Daar zat in elk geval een visie achter. Munsterman was een populist en opportunist. Dat hij het stadion gebouwd heeft is ook niet waar, wel dat hij een belangrijke rol speelde bij de (peperdure) uitbreiding die de club ondanks redelijke toeschouwersaantallen niet snel terug kan verdienen.
 
vlieger
 
1
28 februari 2018 om 20:57
O ja, bedankt voor de complimenten, uiteraard.
 
Pyramiden
 
22
28 februari 2018 om 20:58
Wat een onzin. De problemen van AZ ontstonden nadat de sponsor wegviel, en ze hebben de boel met goed beleid weer fantastisch opgebouwd. Twente heeft jaren boven de stand geleefd en de boel bedonderd, waarna ze zelfs bleven sjoemelen nadat ze betrapt waren. Tijdens het DSB debakel hebben de Twente fans met spandoeken de boel geprovoceerd, dus dan moet je niet huilen als je het deksel op je neus krijgt.
 
yello
 
1
28 februari 2018 om 21:29
Is Twente failliet dan? Of al gedegradeerd ?
 
HeadingUpHigh
 
10
28 februari 2018 om 21:02
Puur op basis van spel verdient dit AZ toch wel meer dan Ajax of PSV het kampioenschap.
 
Giesburts
 
5
28 februari 2018 om 22:30
Nee, dat lijkt me niet. Als PSV met deze verschillen bovenaan eindigt verdienen zij het. PSV speelt effectief, en sleept de punten binnen die Ajax niet binnen sleept in soms draken van een wedstrijd. Zei je vorig jaar ook dat Ajax kampioen moest worden op basis van het spel ipv Feyenoord, denk het niet he? Als Ajax supporter vind ik dat PSV verdiend bovenaan staat. Zij pakken de punten in lastige wedstrijden, zijn het meest consistent en halen het meeste uit hun selectie. Laat AZ maar eerst een keer winnen van een Top 3 club, dan komen ze misschien nog in de buurt. Overigens, ik vind ook dat AZ op het moment het beste voetbal in de eredivisie speelt maar dat is geen garantie op succes. Is niet erg, maar kan je verwachten. Als Ajax supporter zie ik liever ook mooi en aanvallend voetbal maar dat heeft zo zijn beperkingen af en toe.
 
Bufierr79
 
4
28 februari 2018 om 22:50
denk persoonlijk dat de 2e plek nog niet helemaal veilig is gesteld voor ajax. Psv heeft wel de mazzel nu dat het Puntenverschil bijna onmogelijk is om in te halen als je kijkt naar de programma's.
 
Laurens E
 
0
1 maart 2018 om 01:35
Ik zie 5-3-2 staan en dacht meteen dat AZ daar dankbaar voor zou zijn. Ik snap dat de verdediging het zwakste punt is, maar ik denk echt niet dat meer verdedigers het probleem oplost. Ondertussen is elke voorzet kansloos omdat er niemand voor de goal staat. Een terechte overwinning voor AZ. Had echt gehoopt dat Twente de finale zou halen, maar in het achterhoofd weet je dat het realistischer is dat AZ de finale haalt. Veel aanvallen van beide kanten en echte dreiging ontbrak, vooral aan de kant van Twente. AZ dat de tweede helft wel dreigend begint te worden en met gemak weg loopt. Dit zal vooral komen door dat Twente het geloof kwijt was na de 2-0. Thesker mag weer spelen, lekker weer aan de kant zetter. Hier is hopen op een 4-4-2 of 4-3-3 waar ze meer op het middenveld willen spelen dan achterin.
 
pinkelman
 
0
1 maart 2018 om 09:55
AZ heeft dit seizoen de basis gelegd met al die jonge spelers om de komende seizoenen te gaan oogsten en voor de prijzen te kunnen spelen. Jahanbakhsh zal niet tegen te houden zijn maar zal ook net al Janssen de jackpot op gaan leveren en met Stengs hebben ze een waardig opvolger in huis. Als Feyenoord nog kan aanhaken is er de komende seizoenen sprake van een heuse top 4.