'B-artiest' Ryan Babel op de vingers getikt: 'Hij moet z'n mond houden'
Donderdag, 10 oktober 2019 om 16:31

Ryan Babel speelde in het verleden met de 'Grote Vier' (Robin van Persie, Arjen Robben, Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart) samen bij het Nederlands elftal en de aanvaller maakte deel uit van de selectie die het in de 2010 tot de finale van het WK wist te schoppen. Babel verdween daarna lang uit beeld en maakte in 2017 na zes jaar aanwezigheid zijn rentree weer bij Oranje. De aanvaller is nu een belangrijke schakel in het team van bondscoach Ronald Koeman en hij liet onlangs nog optekenen het huidige Nederlands elftal meer een 'team' te vinden dan vroeger het geval was.

"Zij wilden in mijn beleving allemaal de nummer een zijn. Hoe gek het ook klinkt: dit is volgens mij meer een team. Ik heb nu niet het gevoel dat we ego's hebben", liet hij vorige maand optekenen door De Telegraaf. Johan Derksen komt donderdagmiddag in de aanloop naar de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Noord-Ierland bij Veronica Inside Radio terug op de uitspraken van Babel en de journalist kan zich niet vinden in diens uitlatingen.

"Ach, Babel moet blij zijn dat hij mee mag doen. Koeman heeft al het geluk van de wereld: die kreeg van onze Lieve Heer een heel elftal aan grote talenten en desondanks stelt 'ie Marten de Roon en Babel op", reageert Derksen. "Babel mag blij zijn dat 'ie mee mag doen, en dan moet hij z'n mond houden over de grote jongens."

"Natuurlijk hebben de grote jongens ego's, maar dat hebben de grote jongens nu weer en dat zullen de grote jongens altijd hebben. Babel heeft het helemaal niet zo slecht gedaan de laatste wedstrijd, maar het is toch een B-artiest hè", sluit Derksen af. Babel speelde tot nu toe zestig interlands namens het Nederlands elftal en was in de vorige kwalificatiewedstrijd tegen Estland nog belangrijk met twee doelpunten.

Meer nieuws
   
18:42
18:42
Miljoenenstrop voor PSV: huurling blijft steken op 246 minuten
0
   
17:55
17:55
Eerste goal Antony van dit seizoen is niets waard na oliedomme actie Onana
49
   
17:27
17:27
Simons en Openda excelleren en walsen met Leipzig over Dortmund heen
8
   
17:25
17:25
Sublieme Kane zet jacht op Lewandowski voort met twee goals voor Bayern
2
   
17:00
17:00
Live meepraten in de Süper Lig: Fenerbahçe - Besiktas
4
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (54)

 
AadMaat
 
251
10 oktober 2019 om 16:37
Waarom zou Babel die beide ploegen heeft meegemaakt niks mogen zeggen?
 
Jeroen-AMF
 
28
10 oktober 2019 om 16:41
Inderdaad. Hij weet het beter dan bijvoorbeeld van der Vaart. Die heeft dit team niet meegemaakt. Maar snap wel dat je meer teamgevoel voelt als je belangrijk voor het team. En in het huidige team zijn de wisselspelers denk ik wel belangrijker en meer aan elkaar gewaagd.
 
Elendil
 
118
10 oktober 2019 om 16:48
Hij mag niets zeggen omdat hij een B-artiest is.. B-artiest met 60 interlands achter zijn naam, dat dan weer wel. Ik vind ook oprecht dat juist hij die allebei heeft meegemaakt een echte mening kan geven met argumenten die passend zijn. Bovendien zeggen voetbalkwaliteiten helemaal niets over mensenkennis, inzicht in groepsdynamiek of intelligentie in het algemeen.
 
Scepticus38
 
55
10 oktober 2019 om 18:08
Als Babel een B artiest is, wat was Derksen zelf dan wel niet. Om dat aan te duiden heeft het alfabet waarschijnlijk niet eens genoeg letters.
 
lelijk
 
267
10 oktober 2019 om 16:38
Waarom voelt deze C-artiest zich aangevallen?
 
Superman123
 
31
10 oktober 2019 om 17:02
Wat is het verband tussen je mening geven en je aangevallen voelen? In een programma word om je mening gevraagd over deze kwestie en hij reageert daarop. Ik snap niet waar de aanval zit of in welk opzicht hij zich aangevallen zou voelen. Ik zie geen correlatie.ga gewoon inhoudelijk in op wat hij zegt. Het is niet positief nee, vaak negatief over de persoon maar het is gewoon zijn mening. Niks mis mee lijkt me toch.
 
EmileSteele
 
13
10 oktober 2019 om 18:43
Beste Superman, je hebt het pas bij statistisch onderzoek over correlaties. Zeg voor nu maar gewoon verband. Daarnaast is het niet zo spannend toch? Babel geeft zijn mening, Derksen geeft zijn mening. Er is voor beiden wat te zeggen. Klaar
 
Yoda
 
11
10 oktober 2019 om 19:32
Jaja, mening geven. Dat mag dan ook gewoon gefundeerd zijn, zonder denigrerend te zijn. Maar waarom een mening geven en tegelijkertijd iemand een b artiest noemen. Hoe vaak wordt een mening verkondigen verward met afzeiken om kijkcijfers te scoren zeg.
 
Herosennin44
 
7
10 oktober 2019 om 21:53
Babel, hij gaf zijn mening. Derksen kraakt hem gewoon af terwijl wat Babel zei gewoon waar was. Verongelijkte reactie.
 
Willem1609
 
4
11 oktober 2019 om 05:12
Volgens mij legde Babel geen feit op tafel, maar sprak hij gewoon zijn gevoel uit. Hij gaf een mening en daar is o.a. Derksen het niet mee eens en dat kan. De manier waarop is misschien minder chic, maar laten we nu niet allemaal soft gaan doen omdat een speler B-artiest wordt genoemd. Over de discussie in welke generatie het groepsgevoel hechter was, valt ook van alles te zeggen. 2014 was het naar mijn mening echt een geheel dat boven zichzelf uit steeg. Dit team heeft de weg omhoog te pakken, maar in augustus 2020 kunnen we pas vergelijkingen gaan maken met voorgaande Oranje-generaties.
 
MoniqueVerschoor
 
131
10 oktober 2019 om 16:38
Ik vind hem oprecht de meest vervelende figuur uit de voetballerij. Altijd is zn mening puur gebasseerd op willen shockeren om de aandacht te krijgen. Inhoudelijk heeft hij werkelijk nooit wat te melden en sinds de uitzending met van basten, durft hij geen mensen meer uit re nodigen die zijn gebrek aan kennis bloot zullen leggen.
 
Mkruas
 
22
10 oktober 2019 om 17:01
Derksen heeft gewoon gelijk. Die grote ego’s hebben ons naar de finale van het wk gebracht, en nog eens de halve finale. Huidige spelers groep doet het aardig in een kwalificatie, maar moeten nog maar eens zo goed zien te presteren op een echt eindtournooi. Vind het dan ook vrij ondankbare uitspraken van babel, en snap dat derksen hem ff op zn plek zet
 
voetbalfreak
 
56
10 oktober 2019 om 17:05
Waar was Nederland in 2012 dan..?
 
CoMokum
 
64
10 oktober 2019 om 17:07
@mkruas, heb je wel gelezen wat Babel zegt? Hij vergelijkt de teamspirit van toen met de teamspirit van nu. Hij heeft het precies nergens over de resultaten, sterker nog, hij koppelt die betere teamspirit niet eens aan resultaten! Heb dus echt werkelijk waar geen idee waar jij het over hebt.
 
Maykel24
 
11
10 oktober 2019 om 17:14
@CoMokum: dan zou ik het nog maar eens teruglezen. Babel zegt onder andere:1) Dat hij zich geen onderdeel van het team voelde omdat het wisselbeleid voorspelbaar was2) Dat de huidige teamgeest veel beter is en het 5% verschil tussen wel en geen WK kan zijn3) Dat Robben normaliter zou zijn gaan liggen in de finale voor een rode kaart voor Spanje, maar vanwege eigen roem en glorie toch zelf probeerde te scoren (waar ik nog steeds niet snap over welke overtreding hij het had).
 
curtazimo
 
16
10 oktober 2019 om 17:17
Het is niet aan Derksen om hem op zn plek te zetten. B-artiest of niet, deze speler was er toen bij en nu ook, dus kan best een inschatting maken over de verschillen in de teams. Daarnaast zie ik er niets ondankbaars in maar constateert hij slechts het een en ander, mede vanuit zijn ervaring met de grote 4 en het team van vandaag.
 
CoMokum
 
3
10 oktober 2019 om 17:37
@maykel24, punt 1 vind ik niet zo schokkend en is ook niet waar Derksen op doelt. Punt 2 is wat ik zeg en dat die 5% het verschil 'kan' zijn is waar. Punt 3 is wel raar van m om als voorbeeld voor punt 1 te noemen.
 
London Calling
 
1
10 oktober 2019 om 17:46
Dramatisch EK gespeeld, maar wel simpel door de kwalificatie wedstrijden gekomen. Alles gewonnen op de laatste wedstrijd na toen Nederland zich al had geplaatst.
 
HowardKicks
 
4
10 oktober 2019 om 18:04
Waar haal jij hier vandaan enige ondankbaarheid uit? Hij zegt wat heeft geconstateerd vanuit zijn beleving. Of was jij erbij met die bromsnor?
 
Mkruas
 
3
10 oktober 2019 om 19:00
“Zij wilden volgens mij allemaal de nummer 1 zijn” en iets met dat het huidige nl elftal geen ego’s heeft. Daarmee geef je eigenlijk an dat robben, snijder en van persie zichzelf boven het team belang plaatsten. Oke misschien niet zo direct, maar ik vind het wel een negatieve uitspraak over spelers die tochw wel goed hebben ge presteerd
 
Krav
 
3
10 oktober 2019 om 22:01
Ik ben meer bang voor de kleinere landen. En dat zie je nu weer. Kom er maar eens doorheen.
 
Krav
 
2
10 oktober 2019 om 22:04
En hoeveel % beter waren we wel niet, omdat die 4 gasten zich voor 200% willen bewijzen??
 
1913_PSV
 
89
10 oktober 2019 om 16:41
Lol! Babel, die het gewoon goed doet bij Oranje (en dus niet blij mag zijn dat hij überhaupt mag meedoen zoals Derksen het zegt), mag niks zeggen over de top vier waarmee hij dus gewoon speelde. Maar Derksen, topspeler van Veendam? mag zeggen wat hij wilt natuurlijk over iedereen. Die man wordt met de dag senieler en hypocrieter..
 
FR_JC
 
21
10 oktober 2019 om 16:42
De grote jongens van 2010 mochten ook Ego's hebben. die hadden zich al lang en breed bewezen op de velden. Babel heeft beide teams / spelersgroep meegemaakt, kan en mag er dus zeker iets van zeggen, oftewel zijn mening geven. Derksen doet niet anders...
 
4e man
 
34
10 oktober 2019 om 16:44
Ik zag de titel en mijn eerste gedachte was : "derksen ". En ja hoor....hij wordt een steeds grotere en voorspelbare parodie op zichzelf . Het allergrappigst is dat hij volgens zijn eigen criteria niet eens op C-niveau voetbalde.
 
 
6
10 oktober 2019 om 16:45
Sterren maken voetbal mooi. En zoals Johan zegt, wacht maar tot er een paar jongens heel ver boven de rest gaan uitsteken, die worden dan ook weer op een voetstuk geplaatst. We waren in 2010 en 2014 juist een heel sterk collectief. Een collectief met 4 uitschieters naar boven. En juist door die vier uitschieters kwamen we zo ver. Voor elkaar door het vuur gaan is leuk, maar zonder individuele kwaliteit kom je nergens.babel mag dit natuurlijk alsnog best zeggen, maar dan kan je er vergif op innemen dat Johan daar over gaat zeuren. Maar ja, dat mag dan ook weer gewoon. Edit: dit is niet bedoelt als kritiek of iets dergelijks, maar wat is er gebeurd met de formatting? Ik kan geen alinea's meer maken.
 
RinkSchippers
 
26
10 oktober 2019 om 16:46
Onzin. In zekere zin kan je Babel hoger aanslaan dan vdv. Babel is topfit boven de 30 en is van waarde in het ned. Elftal.
 
passionforpink
 
29
10 oktober 2019 om 16:47
Wat een onzin weer van de snor, maar dat zijn we wel van hem gewend. Babel moet zijn mond houden want het is een B-voetballer. Volgens diezelfde gedachtegang zou Derksen zelf toch helemaal geen recht van spreken hebben...juist Babel die beide ploegen heeft meegemaakt, zou er iets over mogen zeggen. Dit weet waar hij over spreekt. De snor daarentegen...
 
TILBURG013
 
17
10 oktober 2019 om 16:50
Hahaha hypocrieter dan dit kan het niet. Meneer Derksen die overal een mening over heeft, zegt tegen iemand anders dat hij zijn mond moet houden. Babel heeft daarnaast gewoon in beide teams gespeeld dus heeft gewoon recht van spreken. Derksen daarentegen is amper profvoetballer geweest en al helemaal niet in de buurt gekomen van het Nederlands elftal. Misschien moet hij dan maar een keer zijn mond gaan houden over alles en iedereen..
 
Maykel24
 
3
10 oktober 2019 om 16:57
Hoe Derksen het brengt is uiteraard krom, maar ik vind ook dat Babel hier wel uit de bocht vloog. Het gaat er niet om dat hij het huidige team leuker/hechter vindt, dat kan en mag je natuurlijk vinden. Maar als je verkondigd/insinueert dat we wereldkampioen zouden zijn geworden met een betere teamgeest of sterker nog eigenlijk zegt dat we door het egoïsme van Robben de finale verloren - dan mag je best wat repliek verwachten. En ja dan speelt ook mee dat hij destijds een wisselspeler was (B-speler) die nauwelijks speelde en ook al kritiek had op het wisselbeleid destijds in 2010.
 
MPMfc
 
7
10 oktober 2019 om 17:10
Babel heeft het meer dan uitstekend gedaan in Oranje. Sterker nog, de laatste wedstrijden een van de betere spelers en beslissend voor oranje. Beetje goedkoop om dan te zeggen dat hij blij moet zijn als Koeman hem oproept. Natuurlijk zijn er beter spelers te vinden, maar het gaat toch ook om rendement.
 
McMulenga
 
6
10 oktober 2019 om 17:17
Babel is niet de beste aanvaller die we hebben maar wel de aanvaller die ons de laatste tijden het meest gebracht heeft. Wij als Nederlanders mogen/moeten gewoon blij met hem zijn.
 
Klompekoppen
 
8
10 oktober 2019 om 17:17
Derksen toch , gelukkig ben je over 3jr weg van de buis. Iedereen kotst van je..en dat op je ouwe dag
 
FR_JC
 
5
10 oktober 2019 om 18:14
Wekelijks 750.000 man / vrouw spreken je `iedeen kotst van je' tegen.
 
Drizzy416
 
1
10 oktober 2019 om 23:37
Dat betekent dus dat ruim 16 miljoen mensen hebben niet bekijken en schijt aan zijn mening hebben.. Dus jaa, veel mensen kotsen hem uit, de overgrote deel!
 
Jiminho
 
1
10 oktober 2019 om 17:18
Ik vind Babel een goede speler. Altijd gevonden. En denk dat hij echt zijn meerwaarde heeft voor deze jonge ploeg. En gister bij DWDD gaf vd Vaart, Babel min of meer gelijk. Maar Derksen weet het altijd beter.. dus laten we daar maar naar luisteren
 
Lacazette
 
1
10 oktober 2019 om 17:28
Wat een sterke argumenten van derksen zoals we van hem gewent zijn... babel is op dit moment eeb prima speler en was erg belangrijk in de laatste paar wedstrijden, dus vind het dan ook best idioot om hem zo af te branden vanwege zijn niveau.
 
Damsko1103
 
5
10 oktober 2019 om 17:30
60 interlands maar meneer Derksen roept hem B-artiest. Hoe moeten we Derksen dan rangen in "zijn" voetbal jaren. Ik merk dat hij ervan houdt om voetballers (want daar gaan de onderwerpen meestal om) te kleineren. Om ze van die naampjes te geven.
 
Sjembek!
 
5
10 oktober 2019 om 17:32
Nederlanders weten niet zo goed hoe met status om te gaan. 60 interlands! (!!!) Beetje respect hé?!
 
droppie
 
0
10 oktober 2019 om 17:43
Nu verkoopt Johan wel vaker onzin, rest mij alleen de vraag, wat Johan bedoeld met B-artiest? Bij artiest denk ik niet direct aan een voetballer, en als hij de rapper Babel bedoeld, tja daarin is hij geen top geworden.
 
Rick1o1
 
2
10 oktober 2019 om 17:53
Ik vond dat sowieso al een domme uitspraak van Babel. In 2010 hebben we de finale gehaald met vechtvoetbal. Dat was echt wel een team dat voor elkaar wilde strijden. In 2012 waren er wel veel ego's idd. Maar dat werdt ook direct afgestraft toen. 2014 heeft van gaal er ook gewoon een team van gesmeedt. Maar kan me niet herinneren of babel toen er bij zat?
 
FR_JC
 
1
10 oktober 2019 om 18:46
2010 was een geweldig WK, een top 'team' wat streed voor elkaar idd. Babel was er in 2014 niet bij.
 
Raubaht
 
2
10 oktober 2019 om 18:54
Derksen heb wel een punt... Normaal gesproken zou een zwaar beperkte en middelmatige speler als Babel natuurlijk nooit opgeroepen worden, Babel mag Koeman dus z'n blote voeten kussen dat die er überhaupt bij zit...
 
PorQue
 
4
10 oktober 2019 om 18:57
Niemand mag een mening hebben behalve Ome Johan natuurlijk. De ene keer zeurt hij ook dat voetballers niets zeggen, dan is een voetballer een keer uitgesproken moet hij zijn mond houden.
 
WilDe Raden
 
0
11 oktober 2019 om 13:53
Derksen journalist? "Riooljournalist" bedoel je zeker! Babel was erbij en heeft het meegemaakt. Dus Derksen hoe je commentaar voor je.