'Barcelona is volledig overtuigd en wil clausule van 111 miljoen euro lichten'
Woensdag, 11 december 2019 om 13:55

Lautaro Martínez staat in de nadrukkelijke belangstelling van Barcelona, zo weet AS woensdag te melden. De beleidsbepalers van de Catalaanse grootmacht waren dinsdag zeer onder de indruk van de Argentijnse aanvaller in het Champions League-duel met Internazionale (1-2). Naar verluidt is Barcelona bereid om de ontsnappingsclausule van 111 miljoen euro in het contract van Martínez te activeren.

Martínez scoorde dinsdagavond niet in de kraker tegen Barcelona, maar was wel een constante plaag voor zijn directe bewakers. De Inter-spits stelde ploeggenoot Romelu Lukaku in staat om de gelijkmaker aan te tekenen in de slotfase van de eerste helft. Het bleek echter niet voldoende te zijn, want door de nederlaag in het Giuseppe Meazza speelt Inter na de winterstop in de Europa League. Barcelona en Borussia Dortmund, dat met 2-1 won van Slavia Praag, gaan verder in het miljardenbal.

AS weet echter ook te melden dat de ontsnappingclausule in de verbintenis van Martínez alleen geldig is in de eerste twee weken van juli volgend jaar. Inter heeft eenzelfde constructie bedacht voor Mauro Icardi, dit seizoen op huurbasis actief voor Paris Saint-Germain. De landgenoot van Martínez heeft een afkoopclausule van 110 miljoen euro in zijn contract met Inter staan. De Italianen zijn evenwel bezig met een nieuw contract voor Martínez, om te voorkomen dat de jonge aanvaller tussentijds vertrekt uit Milaan.

Barcelona is al enige tijd bezig met aankopen voor de aanvalslinie, daar er twijfels zijn over de toekomst van Luis Suárez in het Camp Nou. De voormalige Ajacied wordt in januari 33 en heeft bij de Spaanse kampioen een contract tot medio 2021. Naast Martínez is in een eerder stadium Erling Braut Haaland al genoemd als mogelijke opvolger. De Noorse aanvaller van Red Bull Salzburg kwam in de groepsfase van de Champions League tot acht doelpunten, waardoor verschillende Europese topclubs voor hem in de rij staan.

Meer nieuws
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
6
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
5
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (30)

 
lucas1234
 
33
11 december 2019 om 14:08
Zou zeer welkom zijn. In mijn ogen een van de meest veelbelovende spitsen die er zijn, kan goed meevoetballen en heeft een neusje voor de goal. Verder hoop ik dat Fati zich dusdanig goed ontwikkeld dat Neymar niet meer hoeft te komen, dat zie ik toch niet zitten vanwege de manier waarop die is vertrokken.
 
El_Guaje7
 
11
11 december 2019 om 14:37
Als je de kans hebt om Neymar te halen moet je dat altijd doen imo. Geweldenaar.
 
lucas1234
 
25
11 december 2019 om 14:40
Zeker niet voor de bedragen die worden genoemd, hij wordt over 2 maanden ook alweer 28, dus dat is ook geen lange termijn oplossing, zeker als je bedenkt dat Neymar de afgelopen jaren al redelijk wat wedstrijden miste vanwege blessures. Ik zie liever dat het toekomstige pensioen van Messi anders wordt opgevangen.
 
El_Guaje7
 
1
11 december 2019 om 14:48
Neymar is na de teleurstellende afloop van de zomer zeer waarschijnlijk belooft dat ze het in 2020 opnieuw gaan proberen. Niet vergeten is een vriend van Messi, Pique en Suarez die daar zich waarschijnlijk hard voor hebben gemaakt. Ney wilt niet verlengen, en is ook goedkoper op te halen in 2020. Deze transfer kun je al van kilometers aan zien komen. Gezien zijn leeftijd kan hij nog wel eventjes mee mits hij stopt met het uitgaan en drinken. Maar heb daar wel vertrouwen in de schaduw van Messi.
 
lucas1234
 
10
11 december 2019 om 15:01
Hij heeft na dit seizoen nog steeds 2 jaar contract, dus dat gaat gewoon enorm veel geld kosten (+/- 250m), en dat vind ik het gewoon niet waard. Bedenk ook even dat ene Ronaldinho (vergelijkbare kwaliteiten en levensstijl) op zijn 30e compleet was uitgeblust. Ik zie Neymar niet tot zijn 34e op topniveau spelen. Ik zie liever dat spelers als Fati, Dembele en Griezmann belangrijkere rollen krijgen voorin, aangevuld met grote talenten als Lautaro Martinez, Barcelona moet naar de toekomst kijken voor een leven na Messi, Neymar is in mijn ogen verleden voor wat betreft Barca.
 
barcalover123
 
4
11 december 2019 om 15:06
Eens met jou lucas. Neymar hoeft niet meer te komen. Wij zijn Barça en wij moetem jonge gasten de kans geven die voor de club willen vechten. Perez, Fati, Alena en puig moeten definitief plekje krijgen in het eerste. Fati is een top talent en een van de beste sinds Thaigo. Hem moet je lekker veel minuten geven en niet zo'n neymar halen voor minimaal 200 mil dir max 2 seizoenen mee gaat. Je hebt met Griezmann dembele Suarez rn messi voor nu genoeg top spelers. Als je daar nog eem vervanger haalt voor Suárez dan heb je geweldige voorhoede. Messi Martinez en Griezman is een heerlijke voorhoede. Daar achter dembele Fati en Perez.
 
Carrasco
 
7
11 december 2019 om 14:10
Lautaro Martinez is geweldig bezig, zeer belangrijk voor Inter. Ze zullen moeten verjongen bij Barcelona, dit moet snel gebeuren anders kan Barcelona in eenzelfde situatie als AC Milan komen. L.Martinez is een goed begin.
 
martijnr12
 
17
11 december 2019 om 14:17
Mwah denk dat Barca al wel op de goede weg is hoor. Ter Stegen, Lenglet, Arthur, Frenkie, Ansu Fati, Griezmann, en dan vergeet ik er vast nog een paar, kunnen nog jaren mee op topniveau. Er zullen zeker nieuwe spelers moeten komen, maar dat is vooral om een absoluut topelftal te houden als Messi stopt. AC Milan had gewoon over het geheel een bijzonder oud elftal.
 
Carrasco
 
2
11 december 2019 om 14:30
Klopt, maar bedoel meer de kern van het elftal. Denk daarbij aan Pique, Busquets en Suarez (mindere mate Messi). Er zijn uiteraard ook verschillen met Ac Milan, en bedoel dan vooral het verval als grootmacht.
 
La~Decima
 
25
11 december 2019 om 14:11
Maar Real Madrid is de koopclub die spelers haalt voor bedragen van 100 miljoen, toch? Wacht eens even... Coutinho, Dembele, Griezzman, nu Martinez... even zonder dollen, ben fan van Martinez, zou het jammer vinden als hij naar de verkeerde club gaat. Wel goed dat ze bij Barca realiseren dat er vervangers moeten komen die op moeten staan als Messi stopt of geblesseerd raakt. Erg goede speler die het geld waard is, al mag hij ook naar ons komen.
 
lucas1234
 
40
11 december 2019 om 14:15
Laten we wel wezen, elke topclub in het mondiale voetbal is een koopclub, Barcelona had het geluk dat op het moment dat de markt explodeerde kon teren op misschien wel de beste lichting die ooit is voortgebracht in welke jeugdopleiding dan ook. Anders hadden ze net zo goed mee moeten gaan in het transfergeweld 10 jaar geleden. Nu is een groot deel van die lichting gestopt en moeten ze weer betalen voor wereldtoppers net als alle andere topclubs.
 
La~Decima
 
6
11 december 2019 om 14:19
Klopt, bedoelde het ook meer als een grapje. We kregen het zoveel jaar te horen. Je moet een goede nieuwe aanvalsleider halen voor het tijdperk na Messi (ff zonder via mijn clubvoorkeur te kijken). Anders krijg je het effect van Ronaldo die vertrok bij Real, maar veel erger. Aangezien Messi in de competitie bij minstens 70% van de goals betrokken was vorig jaar.
 
lucas1234
 
10
11 december 2019 om 14:25
Ik denk dat het effect bij Barcelona nog veel erger zal zijn, het volledige spel is afhankelijk van Messi, wanneer Messi een slechte dag heeft speelt Barcelona ook slecht. Bij Real was Ronaldo hoofdzakelijk het eindstation, waarbij de goals worden gemist maar het voetbal er niet zozeer onder lijdt omdat Real qua voetbal en het creëren van aanvallen etc minder afhankelijk was van Ronaldo dan Barcelona momenteel van Messi. Maar dat mag ook Valverde zich aanrekenen. Omdat er voldoende voetbal zit in die andere 10.
 
ConchaEspina
 
4
11 december 2019 om 17:53
Inderdaad elke club koopt. Maar in die periode dat Barcelona een gouden lichting had stonden ze op de voorste rij om te prediken dat zij anders waren en dat ze het onverantwoord vonden dat bijvoorbeeld Madrid zoveel geld uitgaf in tijden van economische crisis.
 
THenry_228
 
2
11 december 2019 om 14:15
Zo dan kan Inter aardig cashen deze zomer met 111 miljoen voor Martinez en 70-75(?) miljoen voor Icardi. Tot eventuele zorgen voor de FFP??
 
Kluivert09
 
3
11 december 2019 om 14:15
Ik weet niet of dit een speler voor Barca is. Hij doet mij hard denken aan Sanchez. Snel, behendig, maar niet goed genoeg voor het Barca spel
 
TILBURG013
 
4
11 december 2019 om 15:50
Niet goed genoeg voor het Barca spel? Wat is dan het oh zo geweldige Barca spel? Ik zie er de laatste jaren weinig van. Ik zie een team dat bijna volledig afhankelijk is van Messi. Martinez zou bij Barca gewoon een topspeler kunnen zijn en aangezien jullie ook met spelers als Carlos Perez, Vidal, Sergi Roberto etc. kunnen spelen, zou ik niet weten waarom hij niet zou meekunnen. Sanchez heeft bij barca 141 wedstrijden gespeeld met 47 goals en 35 assists en dat met 60 minuten per wedstrijd. Zeker geen slechte stats. Mijn punt is dat ik het Barca spel altijd zo zwaar overschat vind aangezien ze het spelletje van Pep al jaren niet meer spelen in Barcelona..
 
Stevie_G
 
16
11 december 2019 om 14:19
Als dit werkelijk waar is zet ik mijn twijfels bij Barca's transferbeleid. Laten ze Griezmann dan echt op de flanken spelen? Wat mij betreft is Griezmann sowieso een verkeerde aankoop geweest. En al helemaal als hij niet centraal speelt. Barca heeft behoefte aan echte buitenspelers.
 
afcaXD
 
4
11 december 2019 om 14:38
Snap ook nog steeds niet waarom Barca griezmann heeft gehaald. Die is ondertussen ook al 28 jaar
 
Valtix
 
2
11 december 2019 om 15:02
Is inderdaad een vreemde aankoop geweest. Misschien kunnen ze hem met wat geld ruilen voor Neymar. Dan heb je een buitenspeler, zelfde leeftijd, met een goede actie en voetbalinzicht.misschien Dembele er ook bijdoen in plaats van een bedrag. Zijn lichaam kan jammergenoeg de intensiteit van de topsport niet aan, zeer spijtig... 2 Fransen voor Psg, zien ze wel graag komen als vervangers voor Neymar en Cavani die waarschijnlijk ook wel zal vertrekken.
 
consy
 
0
11 december 2019 om 17:08
Je zet nu pas twijfels bij het transferbeleid? Laten we eerlijk zijn, dat slaat al jaren helemaal nergens op.
 
Stevie_G
 
2
11 december 2019 om 18:07
Nou valt best mee toch.. Niet het beste transferbeleid maar Ter Stegen, Arthur, Semedo, Frenkie. Prima aankopen. Coutinho en Dembele leken vooraf een goeie match. In Dembele heb ik nog steeds vertrouwen. Kevin-Prince Boateng is wel een absoluut dieptepunt.
 
JoshuaK_
 
3
11 december 2019 om 14:20
Martinez zou een geweldige aankoop zijn, die jongen heeft alles om een wereldklasse nummer 9 te worden. En dan Griezmann, als hij niet eens de opvolger van Suarez is, waarom is die jongen dan überhaupt gekocht? Had die jongen dan bij Atletico gelaten en zijn transfersom bovenop het bod van Neymar gedaan, want het wordt langzamerhand vrij zielig voor Griezmann. Voor het eerst sinds Sociedad weer linksbuiten terwijl hij de grootste stappen heeft gemaakt als (schaduw) spits en dezelfde ruimtes wil bespelen als Messi, ik blijf het een onbegrijpelijke aankoop vinden.
 
Stagiaire
 
0
11 december 2019 om 14:22
Vind dat hij als spits wel heel veel kansen mist. Zal moeten werken aan zijn afwerking.
 
El_Guaje7
 
2
11 december 2019 om 14:35
Dit is imo de spits die Suarez kan vervangen. Mocht Lautaro komen denk ik sowieso dat het een exit betekent voor Dembele. Denk ook dat ze nog altijd geinteresseerd zijn in Neymar. Wat weer einde verhaal voor Griezmann zou betekenen denk ik. Neymar - Martinez - Messi zou een uber aanval zijn.
 
AFC Ajaxfan
 
1
11 december 2019 om 15:18
Wat voor beleid is dit nou toch? Tuurlijk, Lautaro Martinez is een waanzinnig goede speler, maar je hebt hem niet nodig. Kijk wat je rond hebt lopen: Messi, Suarez, Griezzman, Dembele, Carlos Perez, Fati. Waar blijft het vertrouwen om spelers uit la Masia in te passen? Waarom de hele selectie uit balans brengen? Koop je Martinez, moet je 100% Dembele laten gaan, en de jeugdtalenten teleurstellen. Zo komt er ook nooit vertrouwen en vastigheden binnen een team, als je elk jaar mensen eruit gooit en weer nieuwe binnenhaalt. Als ze slim zijn werken ze naar een vaste kern toe, een herkenbare manier van spelen, waarin het niet erg is als er iemand nieuw inkomt. Die pas je dan zo in. Maar het beleid in Barcelona is de laatste jaren nou eenmaal niet goed te noemen.
 
lucas1234
 
3
11 december 2019 om 15:26
Martinez is 22 en kan de komende 10 jaar de nummer 9 van Barcelona zijn. Messi en Suarez zijn beide dik in de 30 en zeker Suarez nadert toch wel zijn einde als topspeler. Barca moet aan de toekomst denken en dat kan met Martinez, Dembele, Griezzman, Fati, Perez voorin. De Jong, Arthur, Alena, Puig op het middenveld. Alleen achterin moeten ze nog kijken voor iemand die op termijn Pique kan opvolgen, die is ook al aardig op leeftijd.
 
theo uphus
 
1
11 december 2019 om 15:54
Ik sluit niet uit dat Haaland een grote voetballoopbaan voor zich heeft, maar vooralsnog vind ik heem nog niet een oplossing voor het einde van de loopbaan van Suarez bij Barca. Dan lijkt mij Lautaro Martinez een betere optie, ook al gezien zijn leeftijd. Barca heeft met Messi, Griezmann en Dembele op dit moment sowieso drie uitstekende aanvallers en daar lopen al een aantal prachtige talenten achter. Dus het iis niet persé noodzakelijk meteen een speler te halen die er direct ook staat. Laat Perez en Fati ook maar wat ruimte krijgen.
 
bf1994
 
1
11 december 2019 om 16:43
Dus ze laten neymar links liggen, wel jammer. Ik neem aan dat je neymar en martinez niet tegelijk kan halen