Barcelona walst over Sevilla heen; Lewandowksi trefzeker met volley
Zaterdag, 3 september 2022 om 22:55

Barcelona heeft zaterdagavond met overtuigende cijfers gewonnen in LaLiga. Op bezoek bij Sevilla kwam het team van trainer Xavi geen moment in de problemen: 0-3. De doelpuntenproductie in het Ramón Sánchez-Pizjuán werd verzorgd door Raphinha, Robert Lewandowski en Eric García. Dankzij de overwinning behoudt Barcelona, dat tot dusver tien punten verzamelde, de aansluiting bij koploper Real Madrid (twaalf punten). Sevilla bezet na vier speelronden een teleurstellende zeventiende positie op de ranglijst.

De ploeg van Xavi trad zaterdagavond ongewijzigd aan in het duel met Sevilla. Los Azulgrana wonnen afgelopen speelronde met 4-0 van Real Valladolid, waardoor trainer Xavi geen reden tot wisselen zag. Dat betekende onder meer dat Frenkie de Jong en Memphis Depay wederom op de bank moesten plaatsnemen. Marcos Alonso en Héctor Bellerín waren nog niet van de partij. De transfers werden respectievelijk donderdag en vrijdag afgerond. Bij Sevilla ontbrak Karim Rekik wegens een spierblessure en startte Kasper Dolberg op de bank.

De Catalanen begonnen niet overtuigend aan de ontmoeting in Sevilla, waar Iván Rakitic de score al na vijf speelminuten had moeten openen. De middenvelder had de tijd en ruimte om uit te halen na een pass van Isco, maar hij schoot recht in de handen van doelman Marc-André ter Stegen. Hoewel Barcelona nadien beter in de wedstrijd kwam en de druk opvoerde, werd na ruim tien minuten een treffer van Sevilla afgekeurd. Lamela scoorde op aangeven van Rakitic vanuit buitenspelpositie. De wedstrijd werd halverwege de eerste helft opengebroken door Barcelona.

Ousmane Dembélé had een uitstekende pass in huis op Lewandowski, die met een lobje doelman Yassine Bounou passeerde. Op de lijn dacht Fernando te kunnen redden, maar hij kon niet voorkomen dat Raphinha uit de rebound alsnog scoorde: 0-1. De voorsprong werd tien minuten voor het rustsignaal verdubbeld. De mee opgekomen Jules Koundé leverde een perfecte pass af bij Lewandowski, die met de borst aannam en vervolgens met een volley afrondde: 0-2. De spits werd in de zestien volledig vrijgelaten door de onwennig ogende Nemanja Gudelj en Tanguy Nianzou.

In het tweede bedrijf veranderde er weinig aan het spelbeeld en stond Sevilla wederom met de rug tegen de muur. Vijf minuten na rust sloeg Barcelona voor de derde keer toe. Wederom kwam de assist van de voet van Koundé, die ditmaal García bediende. De centrumverdediger kon van dichtbij afronden: 0-3. In het restant van de tweede helft was het Barcelona dat de lakens uitdeelde, maar aan de stand op het scorebord kwam geen verandering meer. Lewandowski kreeg nog wel twee goede mogelijkheden op een tweede treffer; in beide gevallen weerhield Bounou de spits echter van scoren. Memphis bleef de gehele wedstrijd op de bank, terwijl De Jong het laatste half uur nog mocht meespelen.

Nr.TeamMWGVP
1Willem II382310579
2FC Groningen38229775
3Roda JC Kerkrade382112575
4FC Dordrecht381815569
5ADO Den Haag381712963
6De Graafschap381961363
7FC Emmen381761557
8NAC Breda3815111256
9MVV Maastricht381681456
10Jong AZ Alkmaar381681456
11Helmond Sport381491551
12VVV-Venlo381391648
13SC Cambuur381381747
14FC Eindhoven389161343
15Jong Ajax3810101840
16Jong PSV381172040
17Telstar38982135
18TOP Oss381042434
19FC Den Bosch38892133
20Jong FC Utrecht385112226

Meer nieuws
   
17:00
17:00
Voetbalzone is op zoek naar nieuwe stagiairs! (hbo+)
0
   
16:51
16:51
Berghuis: 'Dat had ik niet verwacht, gezien mijn lange tijd bij de amateurs'
1
   
16:41
16:41
Een buitenlandse wedstrijd bijwonen? Koop je officiële tickets in de ticketshop!
0
   
16:33
16:33
Domper voor De Roon: middenvelder mist Europa League-finale, EK nog haalbaar
4
   
16:22
16:22
De Mos schudt Ajax en Feyenoord wakker: 'Groter trainerstalent dan zijn broer'
9
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (104)

 
riqui8
 
20
3 september 2022 om 22:57
Ondanks alle resultaten ben ik nog niet helemaal overtuigd van Barcelona dit seizoen, maar misschien eis ik wel te veel. Ze domineren nog weinig zoals je van Barcelona verwacht. Ook vandaag wist de tegenstander weer vrij makkelijk onder de druk uit te spelen en zo toch steeds dreigend te worden. Wel staat de defensie echt heel erg goed. Araujo en Koundé zijn van enorme klasse en Eric presteert uitstekend dit seizoen. Hopen dat hij dat vast kan houden, dan heb je gewoon drie toppers. Balde doet het ook meer dan redelijk dit seizoen. Vervolgens lijkt Ter Stegen er ook weer veel beter in te zitten dan de afgelopen seizoenen. Het zal ook allemaal met elkaar te maken hebben waarschijnlijk. Wel een positieve ontwikkeling want na al het transfergeweld maakte ik me nog het meeste zorgen om de defensie. Het middenveld en de aanval beslissen het nu telkens op individuele klasse. Als die écht op elkaar ingespeeld raken en ouderwets gaan domineren, kan dit Barcelona om alle prijzen meedoen. Maar goed, dat mag ook wel met zo’n selectie. Van Sevilla ben ik wel geschrokken zeg. Die hebben echt een probleem. De selectie is heel erg dun en het vertrek van Kounde en Diego Carlos, de kracht van de ploeg bij uitstek, is echt onvoldoende opgevangen. Er zijn ook weinig spelers die ik deze ploeg echt bij de hand zie nemen, of Isco moet heel snel zijn topvorm terug vinden. Al met al vrees ik dat Lopetegui het niet meer lang zal volhouden en topvier zou echt een knappe prestatie zijn met dit team. We gaan het meemaken.
 
Pieterverbeek
 
56
3 september 2022 om 23:03
Je mag er wel bij toevoegen dat memphis & fati beide meer aanspraak moeten maken op minuten dan Ferran. Wat een zoutzak zeg. Krijg andré gomes vibes van hem.
 
Carrasco
 
8
3 september 2022 om 23:07
Fati viel erg tegen in de minuten die hij maakt. Lijkt nog niet helemaal fit. Ferran mist vertrouwen, al zie ik wel potentie. Hopelijk maakt hij snel een goal zodat hij wat meer vertrouwen krijgt en daardoor beter gaat voetballen.
 
riqui8
 
23
3 september 2022 om 23:36
Ik heb echt nog wel vertrouwen in Ferran. Puur op het scorebord is het misschien nog niet zo heel indrukwekkend maar hij is een ontzettend intelligente speler. Als het ooit klikt bij hem en hij begint te scoren, heb je echt een speler van wereldklasse. Het is alleen de vraag of dat ooit komt. Wat mij betreft moet je hem kansen blijven geven, alleen hij moet het natuurlijk ook waar gaan maken. Het is een beetje dubbel. Maar het is veel te vroeg om hem nu al af te schrijven. Wat betreft Fati, lijkt het mij erg verstandig dat hij zo rustig gebracht wordt. Met zijn recente blessuregeschiedenis moet je zo voorzichtig mogelijk zijn. Daarnaast moet ook hij het nu gewoon weer bewijzen. De concurrentie is niet mals en een basisplaats moet nu gewoon afgedwongen worden. Dat lijkt me te allen tijden een positief iets.
 
janter
 
4
3 september 2022 om 23:30
Vond Barca ook meer spelen op de counter. Misschien heeft het daar mee te maken. En er zaten ook momenten in dat ik dacht van ‘ga nou niet voor eigen succes’. Het voorbeeld was toch wel dat Dembele voor zichzelf ging ipv afleggen op Lewa.
 
Marc 433
 
19
3 september 2022 om 22:57
Wederom een hele makkelijke overwinning van Barca. Lewandowski scoort altijd en overal. Vandaag weer een hele mooie goal. Sevilla heel matig dit seizoen. Daar klopt er iets niet.
 
Millonario
 
12
4 september 2022 om 01:45
Als je Diego Carlos en Kounde verliest in je verdediging is dat voor elk team een groot gemis.
 
Carrasco
 
20
3 september 2022 om 22:57
Na een goed begin van Sevilla ging het niveau snel naar beneden. Na de goal van Raphinha kwam Barça er beter in, en kwam de winst nooit echt in gevaar. Dembele was erg slordig en maakt veel verkeerde keuzes. Moet wat beter de situaties in gaan schatten. Al is hij iemand die echt kan uitgroeien tot wereldtop. Gavi vond ik de eerste helft ook matig. Over Sevilla..tjsa. Dit gaat een heel zwaar seizoen worden. Zit geen enkel pit in het elftal, en de kwaliteit van de selectie is gedaald ten opzichte van vorig seizoen. 1 punt uit de laatste 3 wedstrijden (tegen Osasuna, Almeria en Real Valladolid) is echt drama. Verwacht ze niet hoger te eindigen dan plaats 8.
 
Blaugrana1899
 
17
3 september 2022 om 22:58
Matig begin maar daarna al snel de volledige controle over de wedstrijd genomen, vind alleen wel dat er nog verbeterpunten zijn in het afmaken van de kansen maar dit Barca ziet er zeer goed uit en gaat iedere week een beetje beter spelen, verder wil ik nog een groot compliment maken naar Eric Garcia toen hij naar de club kwam was er alleen maar commentaar en ik zal eerlijk zeggen ook van mij maar wat heeft hij zich de laatste maanden sterk ontwikkeld zeg, echt respect
 
SergioRamosHM
 
7
3 september 2022 om 23:00
Dit Barcelona is samen met Real Madrid te groot voor de rest. Real weliswaar met ook nog een hoop centen op zak. Ik denk dat het gat zomaar een verschil of 15+ kan worden.
 
HZ7-22
 
8
3 september 2022 om 23:01
Tussen Barca en Real? Denk dat je (extreem) overdrijft.
 
henny jr
 
34
3 september 2022 om 23:08
@HZ7-22 Sergiramoshm spreekt over Barcelona en Real Madrid tegenover de rest in zijn bericht. dus dan gaat het gat ook over deze twee ten opzichte van de rest.
 
SergioRamosHM
 
16
3 september 2022 om 23:10
Tussen Real, Barcelona en de rest.
 
WQSMilan
 
0
4 september 2022 om 03:21
Dat is toch wel vaker zo. Alhoewel soms Atletico nog een beetje meedoet
 
Hazardinho77
 
17
4 september 2022 om 03:37
Atletico doet al jarenlang serieus mee..
 
SanMarcos
 
5
4 september 2022 om 06:29
Heb wel eens begrepen dat de verbouwing veel duurder uitviel da.n verwacht. Heeft Real wel echt zoveel geld nog in de zak?
 
El_Guaje7
 
43
3 september 2022 om 23:01
Als je ziet dat jongens als Martinez (60+), Fofana (80M) en de Ligt (70M) hebben gekost en Kounde “maar” 50 miljoen toch wel lekker. Alemany heeft zeer goede zaken gedaan, maar zie in hem nog steeds een centrale verdediger geen back. Hoop dat Bellerin een beetje mee valt zodat hij met Araujo hart van de verdediging kan vormen. Opnieuw een dikke pluim voor Eric Garcia die grote stappen maakt en Ter Stegen haalt weer zijn niveau. Overigens voor de mensen die claimde dat Memphis de back up voor Lewandowski zou zijn.. Zo zie je maar, Lewa gaat er van af en Ansu Fati valt in. Slechte keuze heeft die Memphis gemaakt.Je kan niet zeggen dat hij voor het geld is gebleven die 5-6 miljoen euro had hij ook in Turijn kunnen verdienen en waarschijnlijk meer minuten gemaakt.
 
Carrasco
 
20
3 september 2022 om 23:05
Ik zie liever Koundé op rechts dan Bellerin. Ik zie namelijk geen enkele reden om Eric Garcia eruit te halen, heeft zich erg goed ontwikkeld laatste maanden.
 
Blaugrana1899
 
14
3 september 2022 om 23:06
Ben ook wel benieuwd naar Bellerin is nou niet echt de gedroomde rechtsback maar laat me graag verrassen en dan kan inderdaad Koundé terug naar het centrum al speelde hij vanavond geweldig
 
janter
 
9
3 september 2022 om 23:35
Ik gun het Memphis, omdat hij Nederlander is… maar wat is er nou zo bijzonder aan Memphis, niets toch? Vind het vaak maar log en traag overkomen bij hem. Hij vertraagt het spel eerder dan het tempo er in houden/versnellen. Fati is veel energieker en gewoon een hele leuke speler om te zien. Straalt een en al vrolijkheid uit.
 
consy
 
28
3 september 2022 om 23:36
Kounde is niet van het niveau de Ligt dus waarom benoem je hem? Als Barca de kans had gehad om hem binnen te halen hadden ze dat meteen gedaan, die contacten werden al veel eerder gelegd: nog voordat er interesse ontstond in Kounde die vorig seizoen bij Sevilla vaker matig speelde dan goed.
 
El_Guaje7
 
47
3 september 2022 om 23:39
de Ligt beter dan Koundé? Ik betwijfel het, zal vast jou chauvinistische blik zijn. In Turijn denken ze overigens met Bremer er op vooruit te zijn gegaan. Vind Kounde aan de bal sowieso klasse beter, verdedigend zou het misschien nek aan nek zijn als de Ligt minder handbal zou spelen.
 
DerKaiser123
 
39
3 september 2022 om 23:57
Laten we lekker onze eigen Nederlandse spelers afkraken. Wereldwijd vinden de meeste mensen De Ligt gewoon beter. Ook een hogere marktwaarde tevens. Al heeft Kounde wel enorm veel potentie.
 
barcalover123
 
36
4 september 2022 om 00:06
Ja laten we vooral spelers omhoog praten omdat ze Nederlands zijn..? Wie er beter is laat ik in het midden maar mensen moeten stoppen met dat we maar spelers moeten op hemelen omdat ze Nederlands bent. Of je bakt er iets van of niet, of je nou Nederlands bent of Chinees.
 
consy
 
17
4 september 2022 om 00:13
Ik heb nu al wel genoeg gelezen van mensen zoals jou en El Guaje. Ook hoe jullie Frenkie beoordelen is vrij triest, totaal de weg kwijt.
 
DerKaiser123
 
18
4 september 2022 om 00:15
Nee totaal niet, maar je kan toch gewoon realistisch die spelers met elkaar vergelijken. Kounde komt net kijken, nu voor het eerst bij een topclub. De Ligt liet het al zien bij Juve en heeft het bij Ajax vooral in de CL ook al op topniveau laten zien. Zijn notabene even oud.
 
Kaka2007
 
9
4 september 2022 om 01:15
Kounde is niks bijzonders, leuke verdediger. Maar geen wereldniveau, dat is de ligt wel/ kan worden
 
El_Guaje7
 
26
4 september 2022 om 02:03
Kounde nota bene een Frans international niets bijzonders noemen en vervolgens claimen dat de Ligt meer potentie heeft en de wereldtop gaat halen.. Dan heb je er weinig kaas van gegeten. ??
 
mvbfan
 
13
4 september 2022 om 03:13
Ik lees altijd dat andere spelers zijn zogenaamd altijd beter dan DeLigt, en enige wat ze kunnen zeggen zijn die paar ongelukkige handsballen in het begin van zijn eerste seizoen bij Juve. De Ligt is nog maar 22 jaar en nu al 46caps, 117 wedstrijden voor Juve (meer dan ieder ander verdediger van Juve toen hij er speelde). Speelde op z’n 17e de finale van de EL waar hij de beste man was van Ajax, en 2 jaar later superseizoen met Ajax, plus Europees talent van het jaar (voor weinige weggelegd). Zo ongelooflijk ervaren en nog zo jong en zoveel potentie. Is nu al een gevestigde naam in Europa. Heeft tegenover Mbappe Lewandowski en Ronaldo gestaan, om maar een paar namen te noemen. Sorry hoor, maar het is zooo Nederlands om Nederlanders af te kraken. Met name als hij voor de concurrent in Nederland heeft gespeeld.
 
InkeMontana
 
4
4 september 2022 om 09:07
El_guaje en barcalover. Haha nou wordt ie helemaal mooi, mensen van een chauvinistische blik betitelen terwijl er nogal duidelijk sprake hier is van een verblinde blik van clubliefde hier is omdat Kounde toevallig een nieuwe speler is bij jullie geliefde clubje. Ga eens elk willekeurig neutraal platform, analytische en marktwaarde technische website af en je ziet dat de Ligt hoger wordt ingeschaald dan Kounde joh
 
barcalover123
 
3
4 september 2022 om 10:08
Inke waar heb je het over? Ik zeg toch helemaal niet dat Kounde wel if niet beter is? Ik reageer alleen op derkaiser die zegt dat we Nederlandse spelers niet moet afvallen.
 
blink182
 
3
4 september 2022 om 11:20
In de Ligt zie ik meer een leider in wording, de volgende Ramos/puyol. Dus ik kies voor de Ligt. De Ligt zou je kunnen vergelijken met Araujo (ook 23 jaar oud), en die vind ik wel beter dan De Ligt (momenteel).
 
RomariooDSF
 
5
4 september 2022 om 11:22
De light mag de veters van kounde niet strikken!!
 
rayvg
 
1
5 september 2022 om 09:56
haha vinden ze bremer beter... dat heeft eentje geroepen omdat de ligt vertrokken was. Daar zijn ze ondertussen al behoorlijk op teruggekomen omdat de verdediging van juventus een beetje tegenvalt vergeleken met wat ze jaren gewend zijn. De Ligt gewoon basis al die tijd tussen chiellieni en bonucci, die demiral moest ook veel beter zijn toen die was ook gewoon bank.
 
TakeMeHome
 
2
3 september 2022 om 23:40
Komt meer omdat de clubs in de PL standaard meer geld maken & kunnen spenderen dan de clubs uit LaLiga. Dan gaan clubs ook bizar veel vragen, omdat zij het kunnen betalen, that simpel..
 
Origami
 
5
4 september 2022 om 00:38
@el_guaje Ja lekker. Totdat je eraan herinnerd wordt dat Barca voor een jongen als Ferran 65 miljoen heeft betaald.
 
Origami
 
2
4 september 2022 om 00:38
@el_guaje Ja lekker. Totdat je eraan herinnerd wordt dat Barca voor een jongen als Ferran 65 miljoen heeft betaald.
 
Mick00
 
7
4 september 2022 om 11:19
Klein detail; het was 55 miljoen.
 
Andonis
 
28
3 september 2022 om 23:02
Gavi is echt overal aanwezig. Het eerste kwartier had Barcelona het moeilijk, maar Sevilla wist niet meer dan wanhopig aan te vallen. Dembele is een juweel in de omschakeling.
 
Pieterverbeek
 
42
3 september 2022 om 23:06
Ongekend voor een pas 18 jarige jongen dat hij gewoon spelers als frenkie & kessie (terecht) op de bank houdt.
 
Japie_Krekel
 
47
3 september 2022 om 23:14
Gavi, Pedri en Fati zijn alle drie talenten van de buitencategorie imo
 
consy
 
26
3 september 2022 om 23:37
Gavi van de buitencategorie noemen en Frenkie continu afzeiken is zo lachwekkend dat het weer triestig wordt.
 
Japie_Krekel
 
40
3 september 2022 om 23:42
Tja, laat Frenkie bij Barca maar weer eens een keer een paar weergaloze partijen op de mat leggen voordat we hem buitencategorie noemen. Hij laat het alleen zien in oefenpotjes in Oranje. Bovendien is Frenkie inmiddels al 25 jaar en geen talent meer, waar Gavi net 18 jaar is en zeker niet minder presteert, integendeel zelfs. Ik zag Gavi vandaag met gif spelen en af en toe een risicovolle pass geven. Dat mis ik bij Frenkie. Die loopt er steeds een beetje gezapig bij en die tikt dan de hele tijd balletjes breed en terug over 3 meter. Bij een club als Barca moet het spel naar voren verplaatst worden en het tempo hoog liggen, dus die schieten daar niks mee op
 
Pieterverbeek
 
25
3 september 2022 om 23:43
@consy ga eens lekker slapen man. Waar ben ik frenkie aan het afzeiken? Je ziet wat je wil zien hè. Of denk jij dat Frenkie een basisplaats verdiend? Weg met die fantasiewereld en begin is realistisch te kijken man.
 
barcalover123
 
15
4 september 2022 om 00:07
Gavi is een 18 jarige die de 23 jarige Frenkie op de bank houd. Zegt genoeg toch Consy?
 
tobbart43
 
13
4 september 2022 om 00:11
Frenkie moet gewoon vertrekken naar United of teruggaan naar Ajax. Dat is zijn niveau. Hij kan gewoon niet zo goed voetballen als mensen denken. Gavi heeft zijn basisplaats inmiddels al overgenomen.
 
consy
 
0
4 september 2022 om 00:16
Mijn reactie was niet gericht tot jou Pietertje, maar prima dat je je aangesproken voelt want het richt zich zo te zien ook prima tot jou.
 
willempiedebok
 
6
4 september 2022 om 00:16
Nee, joh wat je ziet is dat clubvoorkeur in Nederland een objectieve beoordeing in de weg staat. Vind dat Frenkie het bij Barcelona prima heeft gedaan in een rumoerige periode. In Oranje heeft hij altijd gepresteerd. Nu krijg ik het idee dat die jongen diepongelukkig is, Barcelona heeft er alles aan gedaan om hem te lozen en hij heeft er een principezaak van gemaakt. Hij is onderdeel van een strijd, hij had moeten gaan.
 
consy
 
2
4 september 2022 om 00:18
Weet je waar we niks mee opschieten Japie, dit oneindige gezeik gebaseerd op een waanidee wat nooit meer uit dat brein van je zal verdwijnen. Ik ga niet nog een keer alle wedstrijden opnoemen waar Frenkie talloze momenten van gedurfd spel liet zien. Boek een kamertje ergens voor jezelf en kijk vervolgens zelf maar eens rustig objectief wat wedstrijdjes terug. Ik zou zeggen begin eens met Nederland Duitsland van begin dit jaar.
 
Japie_Krekel
 
10
4 september 2022 om 00:20
@barcalover123 Volgens het internet is Frenkie zelfs al 25 jaar. Ik kan dan begrijpen dat Xavi zo een Gavi de voorkeur geeft en vandaag is ook weer gebleken waarom dat is
 
Japie_Krekel
 
19
4 september 2022 om 00:22
@consy Nu kom je weer met je Oranje oefenpotje aanzetten terwijl ik net zelf al zei dat Frenkie met regelmaat uitblinkt in die oefenpotjes waarin er nul druk op de ketel staat en waarin er niks op het spel staat. Dan durft hij wel ja, maar Barca heeft daar niks aan. Die hebben 86 miljoen voor Frenkie betaald, maar zodra er wedstrijden zijn die om de knikkers gaan dan kruipt hij in zijn schulp en geeft hij alleen maar risicoloze balletjes breed en terug. Daar waar Gavi wel met lef, bravoure en gif speelt op het middenveld. Logisch dat hij dan de voorkeur krijgt
 
Pieterverbeek
 
23
4 september 2022 om 00:31
Het ding dat me bij Frenkie stoort is dat wanneer je al eenbeetje kritiek hebt , je neergezet wordt als `hater` & `afzeiken`. Denk je nu echt dat wij als landgenoten Frenkie zo graag willen zien falen? Denk eens even na man. Waarom zouden wij nu in vredesnaam willen dat Frenkie faalt & blijft sukkelen? Ik wil hem het liefst zien presteren. Niet alleen omdat dat goed is voor NL, maar ook omdat het een aardige jongen is. Alleen presteert hij de laatste paar maanden(als sinds begin vorig seizoen) gewoon ondermaats & is hij in mijn ogen terecht voorbij gestreeft door een aantal spelers. Krijgt dan toch een kans tegen Sociedad & geeft de bal kinderlijk weg en toont in mijn ogen echt niet aan dat hij het verdiend om te starten. Hij kreeg tal van aanbiedingen om basis te staan in een leuk team in een systeem waar hij misschien wel kan floreren. In de plaats daarvan wil hij lekker in het zonnige barcelona blijven & zijn centjes verdienen met het gevaar dat hij gewoon bankzitter wordt. Tja moeten wij dan medelijden hebben? Toont frenkie hier echt ambitie en mentaliteit? Ach
 
willempiedebok
 
3
4 september 2022 om 00:31
Nee, hee vervelende die Japie, alles wat riekt naar Ajax krijgt een beurt. Ik ken dt soort volk.
 
Japie_Krekel
 
18
4 september 2022 om 01:03
Dat is dan je Ajax minderwaardigheidscomplex ofzo. Ik ben groot fan van voetballers als Zlatan, Davids, Vanenburg, Bergkamp, Van Basten etc. Nu ook van Timber. Ik heb niks tegen Frenkie, maar als mensen gewoon terecht aangeven dat hij teleurstelt bij Barca en mensen gaan daar onterecht fel tegen in met allerlei onzin, dan zeg ik ook gewoon waar het op staat. Ik heb nog nooit iemand excuses horen zoeken voor een Modric, De Bruyne, Patrick Vieira, Davids etc. Die bewijzen/bewezen week op week waarom het wereldtoppers zijn/waren. Voor Frenkie hoor ik elke week een nieuwe excuus waarom het er allemaal niet uitkomt. Dat zegt dan al genoeg over zijn prestaties natuurlijk
 
Galapago
 
6
4 september 2022 om 09:00
F. de Jong is inmiddels al een miskoop geworden. 85M en hij moet talent en een oudje voor zich dulden. De club is hem ook liever kwijt. Ik snap niet waarom hem nog beschermt op basis van prestaties 3 jaar terug. Op dit moment lijkt hij er enkel voor het geld te zitten. Dit zegt ook weer iets over zijn mentaliteit.
 
Rob81
 
6
4 september 2022 om 11:15
Tuurlijk is hij een miskoop. Hij speelt lang niet alles. En ook door de coach die hem haalde en bij Koeman viel hij vaak door de mand. Kijk naar Lewandowski. Dat is een echte topper. Die staat er. Raphina staat er ook. Haaland bij City; staat er. De Ketelaere bij Milan; staat er. Camavinga bij Real; ook geweldig als hij speelt. Frenkie? Niemand kan met droge ogen zeggen dat hij er staat. Zelfs niet na 3 jaar. En vergeet niet; hij kostte 85 miljoen he. Dat is geen breedte aankoopje geweest. Bovendien de enige reden dat hij ter discussie staat is ook zijn matige presteren. Als hij zo had gepresteerd als Pedri, Lewandowski dan had Barca hem NIET al aan 2 clubs verkocht. Dat salaris is juist een issue geworden sinds hij dus niet presteert en buiten de basis is gevallen. Als hij nu de Modric van Barca was geweest, dan niet hoor.
 
Japie_Krekel
 
0
4 september 2022 om 12:29
@Rob81 Ik ben het met je eens. Het ligt aan de coach, het ligt aan een gebrek aan een dubbele pivot, het ligt aan zijn matige teamgenoten, het ligt aan Laporta. Elke week ligt het aan iemand anders dat Frenkie zijn wereldtoppotentie er niet uitkomt. Dat kunnen mensen toch niet serieus blijven volhouden? Kijk hoe die Gavi gisteren weer speelt en die jongen is net 18 jaar. Zelfde geldt voor Pedri die geloof ik 19 jaar is. Die spelen met bravoure en durven ballen vooruit te spelen. Dat wordt van Frenkie ook verwacht, maar die speelt alles op safe in een gezapig tempo en gaat ook niet fel de duels aan. Dan sta je er op een gegeven moment tetecht naast omdat je minder last zien dan je concurrenten
 
Kenner1986
 
5
4 september 2022 om 00:01
Frenkie geen buitencategorie. Daarom staat hij er naast
 
DerKaiser123
 
12
3 september 2022 om 23:02
Buiten Real en Barca is het allemaal wel heel matig. Atletico is ook al flink afgezakt en Sevilla zal normaliter de 4de ploeg moeten zijn, maar als je complete centrum verkoopt en daarvoor spelers terughaalt die het niveau niet hebben dan wordt het een lastig seizoen. Ook voorin komen ze veel kwaliteit tekort. Gudelj centraal achterin, hoe verzin je het.
 
Andonis
 
15
3 september 2022 om 23:04
Ik denk dat Sociedad en Villarreal er dit seizoen een stuk beter voor staan. Ben benieuwd hoeveel tijd Lopetegui nog zal krijgen.
 
SergioRamosHM
 
16
3 september 2022 om 23:38
Waarom verkondig jij altijd overal dat La Liga slecht is terwijl de Europese prijzen verder gaan dan alleen Real en Barcelona. Atletico is ook nog altijd een prima ploeg en daaronder is het stuivertje wisselen. Real en Barcelona zou in Duitsland ook regeren.
 
DerKaiser123
 
13
3 september 2022 om 23:46
Dit Barcelona wordt gewoon weer compleet weggeveegd door Bayern.
 
Silvacity
 
3
4 september 2022 om 10:16
Nou Sergio. Bof jij eens even dat Barca dit seizoen in de groepsfase kan bewijzen dat ze beter zijn dsn de beste ploeg uit Duitsland en Italie (vind ze beter dan Milan)
 
Mellowmac
 
7
4 september 2022 om 00:16
Depay gaat heel weinig speeltijd krijgen, Xavi is gewoon geen fan hem. Xavi is blijkbaar niet blij dat hij Depay i.p.v. Auba op de bank heeft en dat heeft hij laten zien door Fati in te brengen voor Lewa. Xavi wilde nooit van Auba af, maar daarboven beslisten ze anders.
 
Mick00
 
1
4 september 2022 om 11:21
Ja want hij kiest normaal niet voor fati maar voor depay? Fati is toch gewoon veel beter ook dan depay. Heeft heel weinig te maken met fan zijn van depay wel of niet, depay was in ieder geval 6e optie geweest.
 
marieke90
 
9
3 september 2022 om 23:05
In het begin snapte Ik niet waarom lewandoski een stap terug deed naar barcelona,maar hij wilde gewoon niet dat mensen zouden zeggen, hij kan het alleen maar in duitsland en hij laat gewoon zien dat hij een van de beste spitsen ooit is en ook voetballend is hij goed
 
Andonis
 
37
3 september 2022 om 23:09
Je kunt toch een keer iets anders willen?
 
El_Guaje7
 
21
3 september 2022 om 23:15
Bayern is een betere ploeg en was voor hem wellicht een veilige en vertrouwde omgeving, maar je ziet nu dat hij wereldwijd in een paar weken al veel meer erkenning krijgt omdat hij nu in een veel beter bekeken competitie en club speelt.Als je die kans op je 33e krijgt lijkt me dat een absolute no brainer.
 
RomariooDSF
 
13
3 september 2022 om 23:37
Barcelona is veel groter dan bayern in alle opzichten!!! Dat ze beter team de afgelopen jaren hadden doet er niet toe!!
 
janter
 
2
3 september 2022 om 23:38
Ik vond Lewa bij Bayern altijd maar een soort afsluiter in het spel/systeem. Ik bedoel het niet kleinerend, hij deed het daar natuurlijk werelds, maar het was altijd volgens het bekende Bayern systeem. Bij Barca lijkt ie een meer vrijere rol te genieten. Vind het erg leuk om te zien iig!
 
DerKaiser123
 
13
3 september 2022 om 23:47
Barcelona is helemaal niet groter. Bayern heeft ook gewoon meer Cl's dan Barca.
 
Andonis
 
17
4 september 2022 om 00:02
Er is veel bewondering voor Bayern, en dat is terecht, maar ze zijn absoluut een stuk kleiner dan Barcelona. Dat is ook helemaal niet erg.
 
DerKaiser123
 
6
4 september 2022 om 00:13
Met wat precies?
 
barcalover123
 
16
4 september 2022 om 00:14
Dus omdat ze wel geteld 1 cl meer hebben.. whihoee. Fc Barcelona is in elke opzichten grotere club dan Bayeren. Kijk alleen even de volgers op de social media kanalen van beide clubs. Dat laat zien dat Barca meer aanzien heeft over de hele wereld.
 
DerKaiser123
 
13
4 september 2022 om 00:17
Lekker boeiend. Hoeveel volgers kreeg PSG er wel niet bij door Messi? Is PSG nu ook groter dan Bayern? Bayern won in de jaren 70 al 3x de CL. Toen stond bij jullie de teller nog op 0. Bayern heeft meer CL's en nationale titels. Op de CL ranglijst aller tijden staat alleen Real Madrid boven Bayern Munchen. Puur feitelijk gezien is er geen argument te bedenken waarom Barcelona groter zal moeten zijn dan Bayern Munchen. Meer social media volgers is natuurlijk een argument van lik me vestje.
 
Andonis
 
14
4 september 2022 om 00:20
Derkaiser. Hartstikke leuk dat je het anders ziet, maar het zegt al genoeg dat er op deze site nauwelijks een discussie over Bayern gevoerd wordt, maar je doodgegooid wordt met Barcelona berichten. De rest mag je zelf invullen.
 
DerKaiser123
 
7
4 september 2022 om 00:27
Ook weer een argument van niks. Logisch gezien de Nederlanders die bij Barca spelen (vrij recent nog een Nederlandse trainer), bij Bayern zie je nu ook veel meer topics voorbij komen over De Ligt, Gravenberch en Mazraoui. En niet vergeten dat Barcelona in Nederland zon beetje de populairste club is omdat het voetbal veel gelijkenissen toont met Ajax. Vooral in de jaren '90 kwam dat natuurlijk door toedoen van Cruijff, Koeman, Van Gaal, gebroeders de Boer, Kluivert etc.
 
barcalover123
 
11
4 september 2022 om 00:28
Nee maar dat lat wel zien dat Messi alleen al groter is dan Bayeren. nee zonder dollen. Lekker boeiend wat de teller was in de jaren 70. Sinds toen hebben ze er 3 bij gekregen en Barca er 5 dus daar in scheelt et niet van elkaar. Wel heeft Barca meer fans over de hele wereld, meer prijzen gewonnen in het algemeen (alleen Real heeft nog meer prijzen), groter stadion en meer legends voor de club gespeeld.
 
DerKaiser123
 
7
4 september 2022 om 00:34
Ja als je de Joan Gamper trofee meerekent komen jullie inderdaad op meer prijzen uit.
 
barcalover123
 
4
4 september 2022 om 00:42
Bayeren kan zich niet eens kwalificeren voor de Joan Gamper trofee?? Uiteindelijk maakt het niet uit, allebei prachtige clubs met een rijke geschiedenis.
 
Kaka2007
 
10
4 september 2022 om 01:20
Hahaha, bayern is natuurlijk 3x wat barca is. 1.real 2. Bayern. 3 ac milan 4. Liverpool of wellicht barca.
 
Andonis
 
7
4 september 2022 om 04:37
Juist mijn punt dat een argument van niks blijkbaar al zo’n groot verschil definieert. Als je het hebt over feitelijke argumenten zul je eerst de kaders moeten stellen om de omvang te bepalen. Prima dat discussie en sociale media volgers geen criteria zijn, maar welke zijn dat dan wel? Hoe wordt de omvang van een club bepaald? Prijzen? Dan doet mijn eigen club ook mee, en dat is natuurlijk onzin. Ajax is populair, zelfs wereldwijd, maar dat staat niet in verhouding tot bijvoorbeeld Bayern. Zou omzet een indicatie voor je mogen zijn? Dan verbleekt die van Ajax tov Bayern. En dan geldt dat ook voor Bayern tov Barcelona. Of telt dat ook niet mee? Ik denk dat je er weinig rekening mee houdt dat er meer dan half miljard mensen Spaans als moedertaal spreken en in die landen voetbal over het algemeen de populairste sport is, en La Liga als droomcompetitie wordt gezien. Dat maakt het achterland van grote clubs in die competitie groot. Nogmaals, leuk dat je er een andere mening op nahoudt, maar Bayern is kwa omvang/populariteit net even wat minder dan Barcelona.
 
Salerno1919
 
0
3 september 2022 om 23:17
Als je het geld daadwerkelijk krijgt misschien wel. Ik vind persoonlijk een stukje waardering en menselijkheid ook wat waard tov liegen/bedriegen/uitstellen etc
 
RM1335
 
1
3 september 2022 om 23:40
Ik denk dat iedereen dat ook wel zou weten als hij in Duitsland was gebleven hoor marieke.
 
RM1335
 
15
3 september 2022 om 23:06
Sevilla lijkt degradatiekandidaat te worden dit seizoen. Donkere tijden dreigen. Die andere club uit de stad doet het een stuk beter.
 
ModricMagic
 
5
4 september 2022 om 01:20
Sevilla heeft echt een vreselijke transferperiode achter de rug. Ze verkopen bijvoorbeeld Carlos en Koundé. En dan komen ze tegenwoordig aan met een middenvelder Gudelj en een jonkie van Bayern. Tja dat is wel een hele slechte duo. Ze staan 17e op dit moment, dat is echt heel zwak.
 
Barcalonista
 
8
3 september 2022 om 23:08
Gavi, Terstegen … wauwww!! Spel laat nog wel wat te wensen over maar dit team is op de goede weg. Visca El Barca
 
Khamis2a
 
6
3 september 2022 om 23:13
Gavi was echt goed vandaag niet normaal was overal te vinden, alleen vind ik dat hij meer rust moet hebben in zijn spel soms maakt hij domme overtredingen. García was ook echt heel goed.
 
mokuku
 
6
3 september 2022 om 23:15
Huh? ‘Geen moment in de problemen’? Het eerste halfuur werd Barca zoek gespeeld. Onterecht 0-1, pas daarna is het gaan rollen.
 
Moyashi
 
3
3 september 2022 om 23:24
Geen 4 goals? Oh jeetje, daar zal Xavi wat op te zeggen hebben bij de spelers na afloop :D.
 
Real Madr!d
 
5
3 september 2022 om 23:35
Toen Ter Stegen die onmogelijke ballen pakte van Rakitic en van die spits van Sevilla, was het zo voorspelbaar dat Barca hem zouden winnen. Zulke kansen, met name thuis, hoor je te maken als je enigzins kans wilt maken op een resultaat tegen Barca. Koppies gingen ook wel heel snel omlaag bij Sevilla, toen Barca uit het niets op voorsprong kwam. Erg jammer, maar het is wat het is.
 
janter
 
7
3 september 2022 om 23:43
Het is toch wel steeds meer duidelijk dat er geen plek is voor Frenkie. Bij Ajax uitmuntend, bij Barca al jaar en dag een pion. Was lekker naar United gegaan man, hier kan je toch niet van genieten. Gavi is toch wel een leuk brutaal kereltje en Lewa doet het echt uitstekend. Raphina viel me ook positief op. Goede voorzet, goed oog voor zijn medespelers en lekker bezig in het veld. Keeper deed het ook top! Ik denk dat dit Barca het in de 1 op 1 wedstrijden Real Madrid erg moeilijk kan maken en hopelijk ook in de CL poule. Het traject is iig positief van start gegaan.
 
Rob81
 
5
4 september 2022 om 11:06
Het is al snel maffia als Frenkie niet speelt, maar laten we eerlijk wezen. -Frenkie is gehaald door vorig bestuur -Gavi en Pedri zijn Spaanse talenten, die toch bij vlagen een ontzettend hoog niveau aantikken? -Frenkie krijgt af en toe de kans op 'zijn' positie, pakt ie niet. Het is logisch dat Frenkie een pas op de plaats moet maken?
 
janter
 
1
4 september 2022 om 11:37
O maar daar ben ik het ook mee eens hoor haha. Als je denkt dat ik Anti Barca / Laporta bent, uhhh nee. Frenkie speelt als een pion. Geen brutaliteit. Geen flair. Gewoon een pion. Donny vd Beek zou nog aantrekkelijker zijn om naar te kijken als die op zijn plek speelt. Frenkie is op 1 plek briljant en dat is op de plek als bij Ajax. Dan is ie uniek. Als dat niet bij Barca kan, kan die beter weg.
 
FeyRz3082
 
1
4 september 2022 om 08:30
Barca is dit seizoen toch wel een weer titel kandidaat aan het worden. Ondanks de aparte constructies financieel en goodwill ingeleverd te hebben bij velen,is het voor la Liga onmisbaar dat er een strijd is waar Real en Barca meedoen om de titel