België komt dankzij Michy Batshuayi heel goed weg tegen frivool Canada
Woensdag, 23 november 2022 om 21:54

België heeft zijn WK in Qatar geopend met een minieme overwinning tegen Canada. De ploeg van Roberto Martínez begon uiterst zwak en werd op de been gehouden door Thibaut Courtois, die een penalty van Alphonso Davies keerde. Canada had daarna nog eens twee strafschoppen kunnen en misschien wel moeten krijgen, maar ving bot bij de Zambiaanse arbiter Janny Sikazwe. België creëerde zelf nauwelijks iets. Het toonde zich echter dodelijk in de afronding. Michy Batshuayi schoot de Rode Duivels in de 44ste minuut naar de zege: 1-0.

Martínez hield bij de Rode Duivels vast aan het verdedigingsduo Toby Alderweireld-Jan Vertonghen, dat jaren geleden speelde voor Ajax. Eden Hazard blijft ondanks zijn reserverol bij Real Madrid gelden als sterspeler en stond ook in de basis. Aan de zijde van Canada was met Atiba Hutchinson nog een voormalig Eredivisionist te ontdekken. De 39-jarige middenvelder speelde tussen 2010 en 2013 voor PSV. Blinkvanger bij de Canadezen is Davies. De linksback van Bayern München speelt in het nationale elftal als linksbuiten.

Wie had verwacht dat Canada zich als underdog zou terugtrekken op eigen helft, kwam bedrogen uit. De ploeg van bondscoach John Herdman zette de defensie van België in de eerste helft voortdurend onder grote druk. De Rode Duivels hadden daar veel problemen mee en gaven al na negen minuten een penalty weg door een handsbal van Yannick Carrasco, die een vrijwel zeker doelpunt van Tajon Buchanan voorkwam. Davies faalde van elf meter en zag zijn zwakke inzet gekeerd worden door Courtois.

België slaagde er ook daarna niet in om zich onder de druk van Canada uit te spelen. De Noord-Amerikanen probeerden het via Junior Hoilett (schot voorlangs) en Alistair Johnston, die Courtois met de vuisten zag redden. Zeven minuten voor rust eiste Canada opnieuw een penalty, toen Axel Witsel op de voet ging staan bij Richie Laryea. Na een VAR-check besloot de arbitrage dat het te licht was voor een strafschop. België greep in minuut 44 plots de leiding via Batshuayi, die ineens gelanceerd werd door een schitterende lange bal van Alderweireld. De doorgebroken spits schoot dodelijk raak: 1-0.

Nog voor rust hadden de Canadezen weer op gelijke hoogte kunnen komen, maar Buchanan gleed de bal na een lage voorzet van Laryea over. Kort na de pauze doken the Canucks opnieuw enorm gevaarlijk op. Jonathan David had moeten scoren, maar de spits kopte naast. De teleurstellend spelende Hazard werd na een uur gewisseld bij België. Met Leandro Trossard in de ploeg leken de Belgen meer controle over de wedstrijd te krijgen. Kansen werden met de minuut schaarser. Cyle Larin, invaller bij Canada, kon Courtois na tachtig minuten niet verrassen met een kopbal.

Meer nieuws
   
09:20
09:20
Ook vertrek van Olivier Boscagli dreigt: 'PSV kan moeilijk nee zeggen'
6
   
09:16
09:16
In mei nog een buitenlandse wedstrijd bezoeken? Bekijk de ticketshop!
0
   
08:53
08:53
Kieft adviseert Ajax te verkopen: 'Je hebt niks aan zo'n gozer, weg ermee'
7
   
08:29
08:29
Kritiek op Memphis na post over ballenmeisje: 'Kan iemand haar Insta sturen?'
17
   
07:50
07:50
Basisspeler van PSV zinspeelt op vertrek: 'Fantastisch om het zo af te sluiten'
13
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (162)

 
Suarez 7
 
204
23 november 2022 om 21:57
Wat is Canada genaaid zeg. Twee strafschoppen onthouden, alle kleine beslissingen in het voordeel van de Belgen, een korte blessuretijd voor dit WK en dan ook direct affluiten wat ook nergens gebeurde tot nu toe. Er was maar een team dat recht had op de overwinning. Bestolen.
 
eCKe
 
18
23 november 2022 om 22:00
Als Davies die penalty wel scoorde, was het een heel andere wedstrijd.
 
Suarez 7
 
63
23 november 2022 om 22:00
Vond Canada na de strafschop nog steeds uitstekend spelen. Alleen slordig in de afronding.
 
quaresma19o3
 
31
23 november 2022 om 22:00
Ja echt he. Goedkoopste penals worden gegeven in voordeel van grote landen (argentinie-Sa). Hier verdiende Canada echt de 3 punten. Oranje speelde ook slecht, maar senegal ook.
 
velletjes
 
11
23 november 2022 om 22:01
Nou idd. 2 pingels onthouden.
 
Pietjuh6
 
33
23 november 2022 om 22:03
Hoe de var met beelden eindeloos terug kunnen kijken tot de conclusie komt om 2x geen strafschop te geven is mij een raadsel. Die mogen ze direct naar huis sturen.
 
Daei16
 
11
23 november 2022 om 22:05
Absoluut. Vooral die terugspeelbal van hazard… absurd.Overigens het tweede hier ook onderin benoemt, Meunier en Onana hadden makkelijk een tweede gele kaart kunnen krijgen en dan was er niets raars aan de hand.
 
THenry_228
 
9
23 november 2022 om 22:23
Vergeet de rode kaart voor Johnston van Canada dan ook niet te benoemen. Schaartackle langs achter is rood…
 
KingB
 
10
23 november 2022 om 22:38
Ja in de laatste minuut van de wedstrijd, dat is wel ff wat anders he?
 
Eindtovenaar10
 
9
23 november 2022 om 22:03
Had ten eerste niet verwacht dat Canada goed zou zijn en ten tweede dat België zo bagger zou zijn. Weinig toplanden die echt uitblinken tot nu toe. Benieuwd naar Brazilië
 
Vernon
 
12
23 november 2022 om 22:10
Ik wel, Canada is beter dan ooit, en Belgie slecht. Vooraf nog van Egypte verloren.
 
vinirealmadrid
 
20
23 november 2022 om 22:04
Canada doet me denken aan het marokko van wk 2018. Werden genaaid door var en benutten hun vele kansen niet.
 
Daei16
 
3
23 november 2022 om 22:07
Marokko zat toch in een hele matige poule met Rusland en Uruguay en iran? Staat me echt weinig meer van bij dat die zo hard genaaid werden.
 
vinirealmadrid
 
41
23 november 2022 om 22:11
Daei16 welke wk heb jij gekeken.marokko zat in de sterke poule met portugal, spanje en iran. Tegen iran 13 kansen, eigen doelpunt laatste minuut.Portugal 1-0 verloren 2 penalty’s niet gekregen en de goal van portugal ging een overtreding ervoor af aan. Spanje 2-2 weer geen penalty gekregen. Plus spanje gelijkmaker die uit een voorzet kwam ging al over de achterlijn. Canada moest vandaag ook 3 penalty’s krijgen maar kregen maar 1.
 
Daei16
 
4
23 november 2022 om 22:17
Ah sorry ik wist Iran, maar dacht dus poule A en niet B. Nu je het zegt die wedstrijd tegen Portugal zat ik me ook groen te ergeren aan de scheids.
 
African
 
7
23 november 2022 om 22:39
Portugal en Spanje zijn toch geen matige teams..?
 
SimonDemoen
 
4
23 november 2022 om 22:09
Tackle van Vertonghen was op de bal, dus geen penalty. En welke fase bedoel je als 2de?
 
ImTheBoss
 
9
23 november 2022 om 22:20
Witsel stond op de voet van.. en die terugspeelbal van de Belgen die geen offside was, maar een overtreding was
 
SimonDemoen
 
1
23 november 2022 om 22:29
https://www.reddit.com/r/soccer/comments/z2yy9m/closeup_on_canada_penalty_shout/ Hier kan je zien dat Vertonghen de bal wegtikt. Fout van Witsel lijkt me idd penalty. Voetfout was me tijdens de wedstrijd niet eens opgevallen. Ik dacht dat het ging om de duw.
 
el_dude
 
4
23 november 2022 om 23:24
Ik moet de beelden nog terugzien van die terugspeelbal maar die situatie met Witsel is nooit geen penalty. Moet eens letten op hoe de tegenstander bewust zijn voet extreem naar links zet om zo proberen een penalty te versieren. Zou eerder swalbe dan penalty zijn.
 
Stan80
 
5
23 november 2022 om 22:16
Als Canada zo speelt als vandaag gaan Kroatië en Marokko het heel lastig met ze krijgen. Ik dacht dat het zwakste team in de poule zou zijn. Ik zie ze wel winnen van de komende 2 wedstrijden.
 
Dennis_Wise
 
8
23 november 2022 om 22:20
@suarez7 kan je ook zeggen van Senegal..Nederland had ook een aantal keer rood moeten hebben..eerlijk is eerlijk ze zijn met hakken over de sloot de wedstrijd door .. Ecuador is een lastigere tegenstander
 
Dennis_Wise
 
4
23 november 2022 om 22:26
M.a.w. niet zo hypocriet op België ajb...gewoon 3 punten daar ging het om toch?
 
Sanderr
 
14
23 november 2022 om 22:54
Een aantal keer rood moeten hebben? Waar heb jij het nou in godsnaam weer over? xD
 
achmedn
 
3
23 november 2022 om 22:38
Tja is zelfde scheidsrechter die 2 maal te vroeg affloot op africa cup
 
Ruudos
 
0
23 november 2022 om 23:53
Blessuretijd viel wel op. Zeker in vergelijking met Argentinie gisteren die maar bleef doorspelen. Er zou gedurende de wedstrijd eigenlijk een soort klok getoond moeten worden waaraan men kan zien waar die tijd vandaan gehaald wordt.
 
Louismanuel
 
1
24 november 2022 om 08:56
Inderdaad. De verkeerd kop van dit artikel. Belgie komt dankzij de VAR goedkoop asn de overwinning, was beter geweest. Schande is het.
 
Millonario
 
25
23 november 2022 om 22:05
Doesn't matter if you win by an inch or a mile...winning is winning. - Dominic Toretto -
 
Arsenallz
 
13
23 november 2022 om 22:08
Zelfs als je door arbitrale dwalingen wint omdat je per se elk continent moet betrekken en dus van dit soort volk laat fluiten. Grote grap is het. Mag hopen dat VAR en scheidsrechter morgen nog op vliegtuig stappen. Houdoe.
 
real8madrid
 
1
23 november 2022 om 22:09
Die arme vent werd daar me toch een portie uitgelachen. De enige aanwezige die dat gedachtegoed niet begreep. Hier op VZ is het het tegenovergestelde.
 
Niels1990
 
31
23 november 2022 om 21:58
Ik weet niet wat België allemaal aan het doen was, maar dat zag er echt niet uit. Canada speelde opportunistisch, leuk om te zien en ik hoopte dat ze zouden scoren. Maar de ruimte die België kreeg en hoe ze daarmee omgingen, wat een wanvertoning. Je kijkt naar Batshuayi, de Bruyne, Hazard, Witsel maar het lijkt alsof je naar onderkant eredivisie zit te kijken. Achterin ook slecht, het aantal doelpogingen van Canada is daar ook wel het bewijs van. Als ze zo blijven spelen dan liggen ze er heel snel uit.
 
Vernon
 
18
23 november 2022 om 22:12
Ik had na een minuut of 40 wel het bekende gevoel dat Canada nog 10 uur door kon voetballen, maar dat er geen goals zouden vallen. Jammer, want ze hadden het verdiend.
 
Niels1990
 
6
23 november 2022 om 22:28
Ja klopt, het werd op den duur meer hopen dat een bal goed viel omdat ze op waren. Ze misten ook wel echt het overzicht zodra ze in de 16 van België kwamen. En op een penalty hoefden ze ook niet meer te rekenen, twee door de neus geboord.
 
PSVVV-Venlo
 
4
23 november 2022 om 23:15
Het was organisatorisch werkelijk dramatisch bij België. De ruimtes waren veel te groot waardoor Canada ook de gelegenheid kreeg om naar voren te kunnen voetballen. Het druk zetten was eveneens slecht. De voorste linie zette druk maar de tweede linie sloot niet bij, waardoor Canada makkelijk onder de druk uitkwam. Verdedigend was het andersom, de trage verdedigers gaan dan alleen maar achteruitlopen, nemen de middenvelders mee maar de voorste linie bleef rond de middenlijn hangen. Elke afvallende bal was dus voor de Canadezen. Toch heeft dit er mede voor gezorgd dat Canada wat opportunistischer ging spelen en hoger ging staan. Daardoor kwam er meer ruimte achter de verdediging waar de snelle jongens van de Belgen regelmatig doorkwamen. Kortom het was voetbaltechnisch als tactisch werkelijk dramatisch van de Belgen, zegt alles over Martinez in mijn optiek!
 
barryballs
 
18
23 november 2022 om 21:58
Treurige overwinning van de Belgen. Zuur voor Canada dat ze het niet konden afmaken. Beter pakken ze nog punten!
 
Jari Hobo
 
24
23 november 2022 om 21:58
Wat een vreselijk slechte pot van België! Canada mijn complimenten, maar de Belgen mogen blij zijn dat ze gewonnen hebben. Schandalige vertoning van België, bah!
 
Vernon
 
3
23 november 2022 om 22:45
Ook apart dat De Bruyne twee keer de drukte opzoekt ipv de vrije man op rechts kiest
 
Arie_AFCA
 
47
23 november 2022 om 21:58
Zwaar onterecht, Belgie heeft echt mazzel dat Canada heel wild was voor de goal anders was het de eerste helft al gespeeld. Canada heeft echt mijn sympathie gewonnen, één van de leukste ploegen van dit WK tot nu toe.
 
real8madrid
 
18
23 november 2022 om 22:02
Altijd zo nietszeggend he. 'geluk' dat de tegenstander geen goede spitsen heeft en je zelf een goede doelman... Dat is volgens mij toch allemaal deel van het voetbal of ben ik nou zo dom.
 
Daei16
 
5
23 november 2022 om 22:09
Ik vond Jonathan David eigenlijk een van de slechtsten, maar dat is toch een goede voetballer. Dat courtois een topper is, is idd niet aan geluk te wijten.
 
real8madrid
 
1
23 november 2022 om 22:11
Ik vond Buchanan pas droevig. Qua veldspel prima maar leek nog nooit een bal op doel getrapt te hebben in zijn leven. Is Davies doorgaans beter dan dit trouwens? Wat was die zwak zeg als je hem bij Bayern gewend bent.
 
Alphazero
 
1
23 november 2022 om 22:20
Geluk staat voor hetgene waar je geen invloed op hebt. De scheidsrechter of de VAR bijvoorbeeld..
 
Arie_AFCA
 
6
23 november 2022 om 22:22
Het één sluit het ander niet uit. België kan én geluk hebben gehad én daarnaast kan Courtois een goede wedstrijd gekeept hebben. Maar wees eens even eerlijk, België is vooral de eerste helft toch volledig overlopen?
 
real8madrid
 
0
23 november 2022 om 22:23
Mee eens, dat maakt bovenstaande reactie dus misplaatst.
 
Arie_AFCA
 
5
23 november 2022 om 22:24
Daarnaast is Canada 2(!) penalty's ontnomen. Als jij dat geen geluk vind, tja..
 
real8madrid
 
2
23 november 2022 om 22:25
Daar ben ik het ook mee eens maar veldspel is geen garantie voor doelpunten en daar heeft geluk dus weinig mee van doen.
 
Arie_AFCA
 
5
23 november 2022 om 22:30
Die twee niet gegeven penalty's heeft wel degelijk met geluk te maken.
 
real8madrid
 
1
23 november 2022 om 22:41
Die eerste heb ik niet gezien maar als het klopt wat ik las ben ik het daarmee eens. Die van Witsel was opzichtig zoeken en vond ik zeker geen penalty. Overigens verder irrelevant want ik reageer op "belgie heeft echt mazzel dat Canada heel wild was voor de goal anders was het de eerste helft al gespeeld." Wat ik dus klinklare onzin vind want zoals gezegd heeft een gebrek aan kwaliteit voor doel weinig met mazzel te maken.
 
Arie_AFCA
 
4
23 november 2022 om 22:50
Heeft niet altijd met gebrek aan kwaliteit te maken, zoals iemand anders hierboven al aangeeft; Jonathan David is gewoon een goede speler maar had vandaag duidelijk zijn dag niet, dat kan een keer gebeuren. Of verwijt jij De Bruyne ook een gebrek aan kwaliteit omdat hij vandaag dramatisch speelde?
 
real8madrid
 
0
23 november 2022 om 23:16
Nee, ik verwijt De Bruyne een gebrek aan prestatie vandaag
 
MrMischa!
 
1
23 november 2022 om 23:18
Als je hem bij Bayern gewend bent weet je toch al of die beter kon of niet.
 
real8madrid
 
1
24 november 2022 om 00:56
Mijn vraag ging over Davies bij Canada. Die context leek me duidelijk en niet nodig om te spellen...
 
Deenb
 
13
23 november 2022 om 21:58
Zuur voor Canada! Maar wat een prachtige goal van Belgie. Wordt een leuke poule, Canada heeft me positief verrast.
 
FRSDS
 
14
23 november 2022 om 21:58
Jammer Canada! Op basis van 1e helft hadden jullie een overwinning verdiend, Belgie zwaar door de ondergrens. Hazard, de Bruyne, Meunier, de Donckere en wss ben ik er nog heel veel vergeten. Gwn zwak tot slecht! Vrees ervoor doordat Canads zoveel energie in deze wedstrijd hebben gestoken dat zij wss de 2e (en eventueel 3e) wedstrijd snel uitgeput raken.
 
il_cacciatore
 
10
23 november 2022 om 21:58
Poh, Canada heeft niet alleen de stats aan zijn zijde, maar wat een spel. Energie, snelheid, kracht en ook een behendigheid bij een aantal spelers. België was echt nergens. Was nog minder dan NL. Maar wel gewonnen. Benieuwd naar meer Canada!
 
Flamezzz
 
0
23 november 2022 om 23:29
Ben ook benieuwd naar hoe Canada het tegen Marokko en Kroatie gaat doen. Ze kunnen zomaar doorgaan.
 
RonnyVerstraeten
 
14
23 november 2022 om 21:58
Misschien niet verdiend maar 3 belangrijke punten zijn binnen,Canada zoals verwacht een zeer zware tegenstander..... Na inbreng Meunier,Onana en trossard kwam eindelijk de stabiliteit
 
spyxma
 
14
23 november 2022 om 21:58
Genoten van de Canadezen. Speelden België met vlagen van de mat.
 
 
27
23 november 2022 om 21:59
Zwaar onterecht. Jammer dat de Canadezen geen kansen kunnen afmaken en de juiste beslissing nemen in de eindfase. Hopelijk is dit België snel uitgeschakeld wat een futloos en saai team.
 
Fabian1986
 
16
23 november 2022 om 22:04
Misschien wat minder azijn drinken. Enfin slechte match. Gelukkig hebben de Duitsers en de Argentijnen wel een fantastisch resultaat gehaald.
 
Plopkoek
 
34
23 november 2022 om 22:08
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Hele rare reactie
 
Fabian1986
 
5
23 november 2022 om 22:49
Nou dat meerderr (top) landen al punten hebben verspeeld ondanks het betere spel. Dan nu even saai en futloos om dat hopelijk in het wk te groeien.
 
 
16
23 november 2022 om 22:51
Ga weg met die dooddoeners. Dat je zelf zo zuur bent omdat je land er niks van kan. Ik ben fan van ploegen als Canada met die fantastische strijdlust. Als jou dat niet aanstaat ga je lekker een eigen vz beginnen in België, succes!
 
henkhoving
 
4
23 november 2022 om 22:18
Ze speelden een mindere wedstrijd. Dat maakt het nog niet tot een saai team
 
Ducktaildo
 
1
23 november 2022 om 22:32
Henk. Was het maar een team. Was echt loszand. De Bruyne liet het op ten duur ook maar lopen. Dat veld was zo groot omdat de drie achterin alleen maar naar achter kunnen lopen.
 
 
7
23 november 2022 om 22:53
Ik vind het een ontiegelijk saai elftal waar totaal niks in zit.
 
acmilanajax
 
20
23 november 2022 om 21:59
Canada had dit met 3 of 4-1 moeten winnen, he onverdiende nederlaag. Maarja wat koop je ervoor
 
RonnyVerstraeten
 
6
23 november 2022 om 22:00
Overdrijven is ook een kunst
 
FRSDS
 
13
23 november 2022 om 22:07
Acmilanajax heeft gewoon een punt, 2 pingels moeten krijgen, aantal goede kansen, enkel de afronding was matig. Statistieken wijzen dat ook uit, 23 kansen, 4 op doel. Belgie 8 kansen, 3 op doel..
 
THenry_228
 
0
24 november 2022 om 14:30
Waarvan 17 'kansen' schoten of kopballen waren die hopeloos naast of over gingen... Ondertussen is de betwiste penalty fase met Vertonghen al duidelijk geworden dat het geen penalty was en bij de fase met Witsel heb je een 50/50 duel, waarbij de Canadees heel graag gaat liggen. De eerste 20 minuten was Canada veel beter dan Belgie en werd Belgie overlopen. Nadien ging de storm was liggen. In de 2de helft was het beste bij Canada er wel vanaf.
 
Fabian1986
 
3
23 november 2022 om 21:59
Lastige pot. Canada prima voor de dag gekomen. Maarjah als we de resultaten van Argentinië en Duitsland ziet is dit natuurlijk een prima resultaat. Het spel moet wel echt beter worden.
 
herlev
 
2
24 november 2022 om 10:54
Wat hebben Argentinië en Duitsland met deze wedstrijd te maken? Probeer je nu goed te praten dat de Belgen slecht speelden?
 
Fabian1986
 
0
24 november 2022 om 12:50
Waar haal je uit dat ik het goed probeer te praten? Ik heb het puur over het behaalde resultaat. Volgens mij heb ik het spel nergens vernoemd of wel? Het spel was dramatisch, resultaat prima. Ik wilde alleen met Argentinië en Duitsland aangeven dat de grotere landen het ook niet allemaal perfect voor elkaar hebben net zoals wij. Niet meer en niet minder.
 
JuventusPuglia
 
12
23 november 2022 om 21:59
Lelijk hoor. Canada wat zo goed en leuk speelt en België wat dan als favoriet zo lelijk de overwinning “steelt”
 
Kalou2005
 
11
23 november 2022 om 21:59
Bijzondere wedstrijd zeg. Canada heerlijk fris, België zoals verwacht uitgeblust en totaal inspiratieloos. Eindigd het hier in 5-1 voor Canada, kun je er weinig op afdingen.
 
Vincenzo-
 
12
23 november 2022 om 21:59
Wat een vechtlust van de Canadezen. Zwaar onverdiend dit.
 
African
 
9
23 november 2022 om 22:02
Doet me denken aan Marokko 4 jaar geleden. Leuk en friool voetbal maar dan vervolgens met 0 punten van het veld. Ik had het ze echt gegund.
 
Vincenzo-
 
1
23 november 2022 om 22:06
Ja vind het altijd zonde als een underdog zo goed gespeeld heeft en alsnog verliest.
 
Diego_Forlan
 
12
23 november 2022 om 22:00
Je hebt met Courtois wellicht de beste doelman ter wereld en met de Bruyne waarschijnlijk de beste middenvelder. Voor de rest is het echt armoe troef qua spel en gaan die als De Bruyne of straks Lukaku het niet op hun heupen krijgen snel weer naar huis. Niets meer dan lof voor Canada. Echt genoten van hun energie en opportunisme.
 
real8madrid
 
12
23 november 2022 om 22:00
Wat mij betreft speelt Belgie zo. De kwaliteit heb je niet meer dus waarom niet focussen op wat meer snelheid en kracht. Lekker alles achteruit trekken om je lengte uit te buiten en je gebrek aan snelheid achterin te minimaliseren en dan maar snel counteren. Bladzijde uit het boek van Simeone nemen. Doku als supersub.
 
Arsenallz
 
26
23 november 2022 om 22:03
Eh. Zo blijven spelen en met een normale ref drie strafschoppen tegen in een helft. Waardeloos gespeeld door België. Lekker voor de kwartfinale naar huis.
 
real8madrid
 
1
23 november 2022 om 22:05
Wat is je boodschap nou? Dat je niet wil dat Belgie het beter doet dan ze vandaag deden?
 
Arsenallz
 
13
23 november 2022 om 22:08
Dat je reactie vrij slap is omdat Belgi㫠door zo te spelen eigenlijk keihard zou hebben verloren. Beetje begrijpend lezen is niet zo lastig hè. Daarnaast; zoveel kansen tegen krijgen en dan bladzijde uit het boek van Simeone? Die kregen geen kansen tegen. Gatenkaas waar je door een amateur ref wordt gered. Maar vooral zo blijven spelen!
 
real8madrid
 
5
23 november 2022 om 22:13
Jij hebt het over begrijpend lezen maar heb je mijn boodschap eigenlijk wel begrepen of de opstelling uberhaupt bekeken die ik post? Ik zeg net dat Belgie helemaal anders moet spelen dan ze nu doen...
 
LeidseHood
 
0
23 november 2022 om 23:09
Mss op mobiel, dan zie ik die opstellingen nooit.
 
real8madrid
 
0
23 november 2022 om 23:17
Mogelijk, maar mijn nadruk op kracht en snelheid en het opperen van laag te spelen en te counteren valt toch moeilijk te rijmen met hoe de Belgen momenteel onder Martinez (willen) spelen.
 
_Buffalo_
 
2
23 november 2022 om 23:13
Zo indrukwekkend is Witsel nu ook niet in de verdediging, begon daar wel goed bij Atletico maar heeft daar uiteindelijk toch ook een paar foutjes gemaakt. Vorig jaar vond ik hem op het EK nog best goed, maar dit jaar is het gewoon voorbij voor hem. Daarbij is het hopen dat Lukaku snel terugkomt, want of je Batshuayi of Openda inzet.. aanvallend blijft dat gewoon te zwak.
 
real8madrid
 
0
23 november 2022 om 23:18
Klopt, maar zo maak je wel plaats voor meer loopvermogen centraal. Daarnaast is ie sterk in de lucht wat belangrijk is als je laag gaat staan en meer dan waarschijnlijk veel lange ballen en voorzetten te verwerken gaat krijgen en een goede lange passer waardoor de snelle omschakeling makkelijker wordt
 
_Buffalo_
 
2
23 november 2022 om 23:32
Maar vind je hem beter in die rol dan Alderweireld? Want voor mij beschrijf je nu eigenlijk volledig Alderweireld terwijl ik Witsel toch nog niet veel lange passes heb zien geven in zijn carriere. Daarbij zou je Alderweireld zijn passes juist sterk verminderen door hem het meest op links te laten spelen. Wel mee eens dat je op dat middenveld meer loopvermogen nodig hebt en je dan veel beter zit met Tielemans - Onana. Alleen is geen van beide een pure 6, wat ook wel risico's met zich meebrengt. Ik heb het hier ergens al is gezegd, maar op dat vlak is het zo zonde dat Martinez Lavia geen kans heeft gegeven, die laat bij Southampton precies zien wat dit België nodig heeft.
 
real8madrid
 
0
24 november 2022 om 12:59
Niet perse, vandaar dat ik hem naast Alderweireld plaats en niet in plaats van. Dat Alderweireld op links wellicht minder goed uit de verf komt kan je gelijk in hebben. Ik heb niet echt over die samenstelling gedacht gewoon 3 namen achterin neergeplopt. Wie waar dan precies speelt in die linie is nog een kwestie apart voor mij.
 
Flamezzz
 
1
23 november 2022 om 23:32
Witsel, Castagne en Openda moeten uit de ploeg. Voor die laatste twee heb je eventueel nog vervangers, maar voor Witsel moeilijk. Wat een drama die jongen. Niets grinta. Doku sneller brengen. En voorin iemand die een bal kan bijhouden. Doe maar CDK dan.
 
Tikitaka1994
 
14
23 november 2022 om 22:01
Canada had 3 punten verdiend! Scheids nooit meer laten fluiten.
 
Metalhead
 
9
23 november 2022 om 22:01
Canada heeft echt mijn sympathie gewonnen. Was het verfijnd? Nee. Was het hopeloos naïef? Ja. Was het ontzettend leuk om naar te kijken: absoluut.
 
Arsenallz
 
18
23 november 2022 om 22:01
Scheidsrechter en VAR direct naar huis sturen. Wat een droeftoeters. Wat doet überhaupt die vent op het WK? België heeft geluk maar wat een schandalige vertoning van de arbiters. Ook qua gele kaarten.
 
African
 
1
23 november 2022 om 22:44
Die scheidsrechter was afgelopen africacup een drama.. die floot gewoon de wedstrijd af terwijl het nog ergens in de 85ste minuut bezig was.
 
Arsenallz
 
1
23 november 2022 om 22:58
Klopt. Als ik zo presteer op werk krijg ik doorgaans geen beloning. Hij wel want er moeten X scheidsrechters uit Afrika mee, ongeacht het niveau. Prettig hoor.
 
FcGrun050
 
3
23 november 2022 om 22:01
Canada bouwde prima op, verdedigde sterk en zette goed druk, maar echt een paar dingen. Als je 21 schoten lost, en je hebt maar 3 op goal, dan doe je volgens mij echt iets verkeerd. Daarnaast als een van je sterspelers, David, echt niet lekker speelt, dan mag je hem eruit halen. En ten slotte, oefenen op standaard situaties. Ik vond Eustaquio de maestro van Canada, maar corners en vrije trappen gingen nergens naartoe. Maar dit heeft wel wat aanslag op je lichaam zo`n intensiteit. Dus ik ben benieuwd als ze wel genoeg rust krijgen om uiteindelijk nog resultaat weten te boeken tegen Kroatie en Marokko (edit).
 
Daei16
 
1
23 november 2022 om 22:11
Idd die bakte er helemaal niets van qua vrije trappen en corners…
 
FcGrun050
 
1
23 november 2022 om 22:18
Voor de rest vond ik hem wel goed spelen. Verdeelde het spel goed en heeft wel een goede pass in de benen. Daarnaast ook extreem fel maar fair in de duels. Zat er elke keer met hutchinson veel in de duels op de bruyne.
 
Shani Osdorp
 
0
23 november 2022 om 22:11
Kroatië en Marokko zijn de volgende tegenstanders. Duitsland en Japan spelen in een andere poule
 
kra89
 
10
23 november 2022 om 22:01
Onbegrijpelijk gewoon. Zelfs met een var worden er fouten gemaakt. Canada had moeten winnen.
 
Jimmmmm
 
10
23 november 2022 om 22:02
Voila Martinez. Het Belgische volk had gelijk en hij doet zijn zin met die oude energieloze spelers op te stellen. Zwaar onterechte overwinning. Uiteindelijk als juventino weet ik dat dat het enigste is wat telt maar dit was tactisch echt een schande. De Bruyne maakte ruzie met de coach bij de viering van de 1-0, dat zegt genoeg. Er is niet genoeg doorgeselecteerd de afgelopen jaren. KOTSBEU ben ik die spanjaard.
 
real8madrid
 
8
23 november 2022 om 22:04
De Bruyne moet wat minder zeiken tegen Martinez, Batshuayi, Trossard etc en een keertje een goede beslissing nemen. Liet het maar liefst 3x na een teammaat alleen voor doel te zetten omdat hij de verkeerde kant op speelt.
 
Jimmmmm
 
2
23 november 2022 om 22:46
Kevin doet al zo sinds hij 17 was op de training in Genk. Hij weet zelf ook dat hij slecht speelde. Hij is een winnaar en het trok tactisch op niets.
 
real8madrid
 
1
23 november 2022 om 23:20
Dat klopt maar ik zie er verder de relevantie niet van in. Doet het al zijn hele carriere maar het blijft verwerpelijk gedrag.
 
Flamezzz
 
2
23 november 2022 om 23:35
Vandaag speelt hij zelf niet goed, maar ik steek mijn hand in het vuur dat hij het beter ziet dan Martinez.
 
real8madrid
 
0
24 november 2022 om 00:57
Oh daar kan ik me wel bij aansluiten
 
_Buffalo_
 
6
23 november 2022 om 23:07
Als je Witsel vandaag ziet spelen is het toch zo pijnlijk dat Lavia gewoon thuis zit. Dat vind ik nog het ergste voorbeeld van niet door selecteren.
 
Flamezzz
 
0
23 november 2022 om 23:35
Amen to that
 
luukinho
 
10
23 november 2022 om 22:02
Hoe kan de VAR dat buitenspel en penaltymoment niet terugdraaien? Buitenspel fluiten terwijl een Belg de bal speelt, mafifa dit
 
krovikan
 
18
23 november 2022 om 22:02
Een Zimbabwaanse scheids en Venezuela VAR, recept voor slechte beslissingen. Doe je eens mee voor het eerst in 20 jaar, krijg je gelijk scheidsrechterlijke dwalingen tegen. Jammer voor Canada onverdiend gewonnen door Belgie
 
 
13
23 november 2022 om 22:03
De arbitrage speelt hier toch wel een dubieuze rol. Twee strafschoppen niet gegeven. En ook affluiten net voordat de extra tijd voorbij is, zowel in de eerste helft als tweede helft.
 
Zeballos
 
1
23 november 2022 om 22:03
Van 2 naar 13 gezakt in m'n scorito-poule, what could've been...
 
LeidseHood
 
8
23 november 2022 om 22:04
Gefeliciteerd aan de Belgen hier op VZ. Maar oeioei wat een geluk. Canada lekker veel energie in de wedstrijd. België onzorgvuldig aan de bal. Doelpunt gemaakt uit het niks. En dan nog eens geluk met de scheids. Kan bijna alleen maar beter zou je zeggen, maar kunnen ze wel beter?
 
Jimmmmm
 
0
23 november 2022 om 22:48
Beter wel maar dan moeten we Van Gaal even lenen.
 
_Buffalo_
 
1
23 november 2022 om 23:15
Ik denk dat dit België op papier best nog wel een goed team heeft, maar neen onder deze coach zal het niet beter meer gaan.
 
OREELY
 
6
23 november 2022 om 22:05
die belgen kan je ook alvast afschrijven, bejaarde team met 0 idee. canadezen waren redelijk, maar is ook geen wereld team die het af kon maken, jammer.
 
Flamezzz
 
1
23 november 2022 om 23:36
Net als Nederland heel moeizaam begonnen
 
binny
 
5
23 november 2022 om 22:06
Wat is die Batshuayi ook slecht zeg. Goed afgemaakt maar daar buiten is het echt niet t niveau. Heel jammer, Canada had verdiend te winnen.
 
Kamran Baydil
 
3
23 november 2022 om 22:14
Zo goed was die bal ook niet ingeschoten. Ik snap niet hoe de keeper die bal niet kon hebben na het zien van de herhaling.
 
tsjilpiep
 
0
23 november 2022 om 22:06
Wat was Canada enorm slordig zeg
 
Sa2Juve
 
0
23 november 2022 om 22:07
Petje af voor de Canadezen die echt wel een goede indruk hebben nagelaten. De Belgen daarintegen hebben werk voor de boef, ondanks de overwinning. Kevin De Bruyne echt zwak voor zijn doen helaas. Elke x de foute beslissing of slechte pass bij een belangrijk fase.. Hopelijk op naar beter.
 
ideefiks
 
4
23 november 2022 om 22:07
Canada verraste met zijn frisse spel maar zodra we gescoord moest worden faalde het. Ze hadden zo nog vijf uur kunnen doorgaan en dan was het nog bij nul gebleven. Jammer, want België verdiende de winst beslist niet
 
real8madrid
 
2
23 november 2022 om 22:07
Wie is die Canadees in de Belgische studio? Indrukwekkend Nederlands hoor.
 
RonnyVerstraeten
 
2
23 november 2022 om 22:10
Thomas radzinski de pool
 
real8madrid
 
2
23 november 2022 om 22:20
Pool? Minder indrukwekkend maar alsnog
 
Blieke
 
9
23 november 2022 om 22:26
Poolse Canadees en voormalig Canadees international. Niet bekend met Radzinski? Vormde koningskoppel met Koller bij Anderlecht. Heeft overigens ook nog bij Lierse en Everton gespeeld.
 
real8madrid
 
0
23 november 2022 om 22:44
De naam wel ja. Het gezicht niet neen.
 
Flamezzz
 
0
23 november 2022 om 23:38
Serieus. Ken je Radzinski niet? Dan moet je toch niet ouder dan 20 zijn.
 
real8madrid
 
2
24 november 2022 om 00:59
Ik ben zeker een stuk ouder dan 20 helaas. Dat gezegd zijnde was ik nog net niet geboren toen Radzinsky neerstreek in Belgie. Los daarvan, toon me 50 gezichten van spelers momenteel actief in de JPL en ik herken er minstens 35 niet hoor.
 
Flamezzz
 
0
24 november 2022 om 08:30
Haha, ja, groot gelijk dat je de JPL niet volgt. Dat doe ik zelf ook elk jaar minder. Nu kijk ik nog een match per maand of zo.
 
Shani Osdorp
 
1
23 november 2022 om 22:07
Canada mist helaas een echte killer voorin. Voor de rest een degelijke ploeg waar Marokko en Kroatië zijn handel vol aan zal hebben
 
Arsenallz
 
4
23 november 2022 om 22:10
Je zou verwachten dat Jonathan David er wel een bal in zou kunnen leggen. Heeft er in één seizoen meer dan 20 gemaakt in de Ligue 1.
 
TomasDerksen
 
7
23 november 2022 om 22:08
Kom op, die titel is natuurlijk niet waar. De enige reden dat belgie hier wint is de slechte arbitrage. Canada had rood moeten krijgen aan het eind, maar daarvoor hadden er al 2 belgen rood moeten hebben en hadden ze 2 penalties extra kunnen krijgen. Deze scheids mag zijn koffers pakken, samen met de var.
 
Arsenallz
 
4
23 november 2022 om 22:10
Hoe de FIFA er ook bij komt om een scheids te selecteren die wedstrijden twee keer te vroeg stopt is ook ridicuul. Als Afrika niks beters heeft dan dit moet je maar een scheidsrechter minder selecteren. Je kan niet het niveau dusdanig verlagen omdat je maar eerlijk wilt zijn.
 
roma6unica
 
7
23 november 2022 om 22:10
De Bruyne totale off day. Elke counter werd verprutst. Dan wordt het moeilijk. Hazard, zoals door heel Belgie voorspeld, te zwak. Trossard veel frisser. Het aanvalsplan van Martinez moet veel beter. Felicitaties aan Canada.
 
Kamran Baydil
 
2
23 november 2022 om 22:12
Eerste helft was canada echt goed, ben ik zeker mee eens. 2e helft was t zeker niet meer zo goed. Vond davies een van de slechtste spelers op het veld. Wrm davies die penalty ook neemt is mij voor mij echt een vraag, er staan 5 aanvallers in het veld en hij besluit de penal te gaan nemen. Al met al wel enorm onder de indruk van canadag, jammer genoeg wint belgie onterecht.
 
DerbyCountyFC
 
7
23 november 2022 om 22:17
Wat een schandalige vertoning van de scheidsrechter en de VAR! Diezelfde scheidsrechter dat bij de wedstrijd van Afrika cup tussen Tunesië en Algerije(?) veel te vroeg heeft afgefloten ergens in de 85ste minuut dacht ik? Dit is echt pure onrecht, 2 penalty’s ontnomen, fluiten in voordeel van België. Hoe duidelijker kan dit wel niet zijn? Canada heeft me echt erg verrast met hun power, hopelijk kunnen ze dit doorzetten. Dan kan er nog wel wat gebeuren in die poule. Echt jammer dat de scheids dit heeft moeten verpesten..
 
Redisthecolour
 
9
23 november 2022 om 22:17
Canada was feller en beter dan België. Toch blij dat onze zuiderburen hebben gewonnen, ik gun ze het om zo ver mogelijk te komen. Ik neem aan dat ze hun slechtste wedstrijd hebben gespeeld, Marokko en Kroatië zijn het niets beter dan België.
 
THenry_228
 
0
24 november 2022 om 14:35
Bedankt, maar ik vrees dat dit zo wat ons niveau zo lang onze Spaanse vriend blijft vasthouden aan Vertonghen, Witsel, Hazard,...
 
ericvanloo
 
1
23 november 2022 om 22:30
Wel jammer voor mijn scorito poule want ik had Canada laten winnen en ook laten doorgaan, het kan nog steeds want hun spel is gewoon goed en gedurfd, ze zitten nu in dezelfde situatie als Argentinië, volgende wedstrijd winnen maar in ieder geval niet verliezen
 
miki1959
 
0
23 november 2022 om 22:43
Canada heeft mij positief verrast. Ze spelen leuk voetbal en waren gewoon de betere ploeg. Een punt zou verdiend zijn geweest. Morgenavond komt de wedstrijd waar ik al sinds de loting naar uitkijk. Brazilië-Servie. Tadic en Antony. Ik ben benieuwd of Tadic gaat zeuren voor een kaart voor Antony en dus echt een matennaaier is.
 
ErnumsJung
 
0
24 november 2022 om 07:13
Ze kopen er niks voor, maar petje af voor Canada. Marokko en Kroatië zijn gewaarschuwd. Iets meer rust voor de goal en ze hadden kunnen winnen vanavond…
 
ashleycole
 
2
24 november 2022 om 09:22
Wat zie ik hier veel haat van de Nederlanders t.o.v. de Belgen. En veel plezier dat dat de deze goede generatie geen grote prijs heeft gepakt. Het is toch logisch dat wij Belgen dit een supergeneratie hebben genoemd, aangezien voor België deze spelers samen bijna nooit voorkomt? Uiteindelijk heeft Nederland ook nog nooit wereldkampioen geweest... En over de match van vandaag, dit was namelijk te voorspellen. Wat precies in Nederland niet doorkomt vanuit België, is dat we dit zelf veel terechte kritiek geven over het spel van de Belgen en voornamelijk over de onbekwame tactiek van Martinez. Zijn systeem zorgt voor het slechte spel, de vele ruimtes aan Egypte en Canada en de frustratie van KDB. Speel gewoon met een 4-3-3 Meunier - Alderweireld - Faes/witsel - Theate/vertonghen Onana - Tielemans - Kdb Trossard - Openda (later Lukaku) - Doku of Hazard Dan heb je meer stabilisatie in de verdediging met 4 spelers (meunier met aanvallende back), speel je niet met 1 man minder in het middenveld en bouw je de ploeg rond KDB met meer stevigheid met Onana Het probleem ligt hem er in bij keikop Martinez dat eerst kijkt naar zijn systeem i.p.v. zijn systeem rond de spelers op te bouwen. Poule overleven en de 8ste finale er jammer genoeg uit.
 
koberinho
 
0
24 november 2022 om 22:18
Geef ons alvast die beker, kwestie van die moeite te besparen he