Berghuis kijkt naar PSV en Ajax: 'Wij zijn nog niet zo ver'
Zondag, 16 september 2018 om 09:28

Feyenoord ging het seizoen niet goed van start, maar heeft zich inmiddels herpakt. De ploeg van trainer Giovanni van Bronckhorst wist zich niet te plaatsen voor de Europa League en de eerste competitiewedstrijd werd met 2-0 verloren op bezoek bij promovendus De Graafschap. Daarna volgde drie overwinningen op rij, waardoor alleen Ajax en koploper PSV voor Feyenoord staan op de ranglijst. Hoewel de achterstand op de concurrenten te overzien is, denkt Steven Berghuis dat de ploegen uit Amsterdam en Eindhoven een stuk verder zijn dan Feyenoord op dit moment.

"Je kunt er niet omheen dat het er bij PSV en Ajax heel goed uitziet op dit moment. Wij maken stappen, maar zijn nog niet zo ver", vertelt Berghuis in een interview met de NOS. De Oranje-international vindt dat Feyenoord tekort komt ten opzichte van PSV en Ajax. "Twee jaar terug zei ik dat niet. Omdat ik toen het gevoel had dat wij supersterk waren."

Berghuis doelt op het kampioensjaar van Feyenoord, waar de selectie van de Rotterdammers andere namen kende. Brad Jones, Terence Kongolo, Rick Karsdorp, Karim El Ahmadi, Dirk Kuyt en Eljero Elia zijn er allemaal niet meer bij. "Dat is nu wat minder", aldus Berghuis. "Wij hebben niet meer het team van dat jaar. Maar we hebben nu ook kwaliteit en er zit genoeg rek in, dat geloof ik zeker."

Berghuis was vorig seizoen in 31 competitiewedstrijden goed voor 18 doelpunten en 14 assists. Dit seizoen maakte hij nog geen enkel doelpunt. Zijn mindere vorm kostte hem zijn plek in het Nederlands elftal, want bondscoach Ronald Koeman liet hem links liggen voor de duels met Peru en Frankrijk. "Dat zag ik niet aankomen, omdat ik er lang bij heb gezeten. Maar ik ga er alles aan doen om er de volgende keer weer bij te zijn."

Meer nieuws
   
13:33
13:33
Man United heeft twee spelers op het oog als partner van Lisandro Martínez
4
   
13:32
13:32
The Athletic heeft nog voor zijn komst naar Liverpool mooi nieuws voor Arne Slot
7
   
12:53
12:53
Thiago Silva zegt Chelsea definitief gedag in hartverwarmende afscheidsvideo
10
   
12:10
12:10
VZ Kort: SC Cambuur laat supporters thuis voor uitduel in Kerkrade
77
   
12:00
12:00
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
16
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (52)

 
Scepticus38
 
21
16 september 2018 om 09:35
Met deze selectie gaan ze volgens mij ook nooit zover komen. PSV en Ajax hebben een veel sterkere selectie dan Feyenoord. En dat heeft weer te maken met de beschikbare financiele middelen. Als er een nieuw stadion komt, kan Feyenoord qua begroting wel weer in de buurt van Ajax en PSV komen, maar als je ziet hoe traag dat proces verloopt, is de vraag gerechtvaardigd of PSV en Ajax tegen die tijd niet al zover zijn uitgelopen dat ze niet meer in te halen zijn. Zoals Ajax en PSV op hun beurt de kapitaalkrachtige Europese topclubs normaal gesproken nooit meer in zullen kunnen halen.
 
fcdc1
 
40
16 september 2018 om 09:42
Niet geheel mee eens Feyenoord heeft na het kampioenschap bijna 30 miljoen geïnvesteerd. En is nu hoofdzakelijk afhankelijk van RVP dan doe je toch iets niet goed! PSV en Ajax hadden met dat geld veel betere versterkingen gehaald. Lozano en Guiterez hebben PSV rond de 15 miljoen gekost.
 
Psv-er!
 
16
16 september 2018 om 09:47
Feyenoord had, na het kampioenschap en de CL-miljoenen, de aansluiting weer kunnen vinden. In plaats van al dat geld uit te geven aan middelmatige kwantiteit hadden ze meer kwaliteitspelers uit het buitenland moeten halen. Als je de scouting van PSV de laatste jaren bekijkt is bijna elke aankoop uit zuid/midden amerika raak.
 
sunmaster
 
29
16 september 2018 om 09:50
Gaat niet alleen om eenmalige aankoop. Fryenoord kan niet mee met de hoogte van de salarissen. Ajax geeft bijna 2x meer uit aan salarissen dan Feyenoord. Ook PSV zit veel hoger.
 
fcdc1
 
1
16 september 2018 om 09:58
Dat komt natuurlijk ook omdat Ajax en PSV een grotere selectie hebben. Met 3 goede versterkingen had je ook een hoger salaris kunnen geven. Nu is al het uitgegeven aan middelmaat.
 
ModricMagic
 
17
16 september 2018 om 10:00
sunmaster, dat komt natuurlijk omdat Ajax zijn begroting steeds verder groeit en dat gaat de komende jaren nog veel meer worden met de Ligt, de Jong, Ziyech, Tagliafico etc. Feyenoord heeft sinds het kampioenschap niet stappen vooruit maar achteruit gezet.
 
JasonRhijn
 
12
16 september 2018 om 10:04
Ajax verdiept zich ook commercieel op veel fronten. Jong Ajax in de Jupiler League. De Chinese markt en sponsoren.
 
Scepticus38
 
6
16 september 2018 om 10:21
@fcdc1 Je schrijft: "niet geheel mee eens Feyenoord heeft na het kampioenschap bijna 30 miljoen geïnvesteerd". Feyenoord die 30 miljoen niet alleen in spelers geinvesteerd, maar ook in andere zaken als het afbetalen van leningen. Van Persie was transfervrij en Larsson (6 miljoen), Amrabat (3 miljoen), Haps (5 miljoen) en St. Juste (3,5 miljoen) hebben de club natuurlijk geen 30 miljoen gekost, maar iets meer dan de helft. Dat Lozano en Gutierrez PSV 15 miljoen zouden hebben gekost, is pure speculatie omdat PSV nooit uitspraken doet over transferbedragen. Lozano had alleen al een prijskaartje van minimaal 20 miljoen om zijn nek, waardoor het mij heel sterk lijkt dat dat bedrag klopt. En dan zijn er ook nog de salarissen. Die van Feyenoord lopen ver achter bij die van PSV en Ajax, waardoor je vanzelf bij de categorie spelers terecht komt die Feyenoord heeft aangetrokken.
 
Psv-er!
 
7
16 september 2018 om 10:33
Het basisbedrag van Lozano was 8 miljoen. +2 Miljoen in bonussen (wel gehaald denk ik ) Dan is er nog een doorverkooppercentage dat nooit helemaal is vrijgegeven van tussen de 20% en 40% Voor Gutierrez is 6 miljoen betaald. kan oplopen tot 7.5 en doorverkoop van 10% Lozano was denk ik onhaalbaar voor Feyenoord maar ik denk dat er veel spelers in Mexico rondlopen die Feyenoord beter maken.
 
AubaArsenal
 
10
16 september 2018 om 10:38
Het probleem is niet alleen het verkeerd investeren, het grootste probleem is volgens mij het op tijd doorselecteren en op tijd verkopen van de juiste spelers. Na het kampioenschap had Feyenoord gewoon moeten cashen, ipv Vilhena aan zn contract te houden had je em allang moeten laten gaan, die jongen zit nou al 4 jaar op hetzelfde niveau en het wordt maar niet beter. Jorgensen voor 20 miljoen? Cashen wegwezen, dat krijg je nooit meer, geef die Vente de kans en 1 middenvelder voor Vilhena en je hebt er 25 miljoen en je selectie is nog redelijk intact.
 
fcdc1
 
6
16 september 2018 om 10:40
@scepticus88,Verder nog Berghuis (6,5 miljoen) Boetius (1,5 miljoen) in totaal gaat het om 26,8 miljoen!!Op www.transfermarkt.nl kan je het nodige vinden.
 
tubby
 
1
16 september 2018 om 13:10
Mexico is noord-amerika! Maar verder heb je gelijk we kopen goed in.
 
RASDAGO
 
19
16 september 2018 om 09:44
Dat is nog maar de vraag. Psv heeft een ouder en kleiner stadion dan Feyenoord dus als alleen een nieuw stadion de oplossing zou zijn, dan zouden ze nu niet al zo achterlopen. Feyenoord heeft structureel wanbeleid getoond de laatste jaren en heeft ook nergens connecties zitten zoals psv in mexico. Ze halen redelijke spelers bij subtoppers, maar daarmee versterk je je selectie zelden. Ik kan me niet voorstellen dat als ze een nieuw stadion hebben ze ineens structureel mee doen en 2x in de 5 jaar de titel pakken.
 
JasonRhijn
 
7
16 september 2018 om 10:00
Waarom zou een nieuw stadion een oplossing zijn? Is het stadion nu ook elke wedstrijd stijf uitverkocht dan?
 
Guandriks
 
14
16 september 2018 om 10:09
Ik vind dit gezwam zo ontzettend simpel. Feyenoord is juist kampioen geworden op de manier waarop ze het nog steeds doen. Tot op heden is het verschil tussen Ajax en PSV nog altijd maar 1 en 3 punten. Waar Ajax spelers haalt als Sinkgraven, Wober, Younes, Guldelj, hebben zij ook de mogelijkheid om Sanchez en Neres te halen. Ditzelfde geldt voor PSV met Ramselaar, Maher toen der tijd. Feyenoord vist nou eenmaal in een andere vijfer, in plaats van een breedte versterking moet er een speler gehaald worden die er direct staat en iemand vervangt die weggaat. Van de 5 aankopen moeten er 4 staan, terwijl spelers bij Ajax en PSV veel meer tijd krijgen zichzelf aan te passen. Ik denk dat Haps, Jorgensen, St Juste & Berghuis tot op heden goede aankopen zijn! Wie weet hoe Larsson het er straks vanaf brengt. Maar laten we nou asjeblieft niet doen dat Feyenoord 30 miljoen vebrand heeft, want dat slaat werkelijk waar nergens op.
 
Scepticus38
 
0
16 september 2018 om 10:28
@rasdago Je schrijft: "dat is nog maar de vraag. Psv heeft een ouder en kleiner stadion dan Feyenoord dus als alleen een nieuw stadion de oplossing zou zijn, dan zouden ze nu niet al zo achterlopen". Het gaat natuurlijk niet om de toeschouwersaantallen, maar om de businesseats e.d. Anders zou Feyenoord zich uiteraard niet diep in de schulden gaan steken door een nieuw stadion te bouwen, maar de Kuip laten renoveren. Aan het aantal toeschouwers zal in het nieuwe stadion niet zo heel veel veranderen t.o.v. het oude. Maar dat geldt uiteraard niet voor de mogelijkheden om nieuwe sponsoren aan te trekken. Dat gaat natuurlijk veel beter lukken als je ze luxe businesseats aan kan bieden. En veruit het grootste deel van de inkomsten van een BVO komen uit sponsoring.
 
mayarood
 
3
16 september 2018 om 10:38
Ik denk ook dat Feyenoord weinig aankopen doet die cashcows zijn. Voor Haps, Jorgensen, Berghuis, Larsson enz. zul je weinig winst op kunnen halen. Het is veel lucratiever om een Frenkie de Jong te kopen voor een paar ton en dat te verkopen voor $$$ (vul maar in)…. Daarbij is het ook negatief dat Feyenoord niet in de Keuken Kampioen Divisie zit, waardoor je talentvolle jonge spelers binnen en buiten de club weinig perspectief biedt.
 
Vazieman
 
0
16 september 2018 om 18:05
Dat nieuwe stadion is ook geen oplossing. Als ik Feyenoord was zou ik lekker de huidige Kuip verbouwen en afzien van dat megolomane project.Ajax en PSV halen ze toch nooit meer in, want die clubs groeien door en staan ook niet stil.Accepteer dat Feyenoord die 2 clubs niet meer in zal halen en geniet van sporadisch succes.De verwachtingen en ambities zijn in strijd met het realisme.
 
cabinessence
 
13
16 september 2018 om 10:18
"psv en Ajax hebben een veel sterkere selectie dan Feyenoord. En dat heeft weer te maken met de beschikbare financiele middelen." Dat is denk ik toch niet de enige reden. PSV heeft tot dusver gespeeld met een basiselftal dat in totaal 29 miljoen gekost heeft. Dat is maar 7,5 miljoen meer dan het basiselftal van Feyenoord.
 
consy
 
3
16 september 2018 om 10:28
Maar bij PSV ligt het salaris een stuk hoger, geen onbelangrijk detail.
 
Scepticus38
 
2
16 september 2018 om 10:46
@cabinessence Je schrijft: "psv heeft tot dusver gespeeld met een basiselftal dat in totaal 29 miljoen gekost heeft. Dat is maar 7,5 miljoen meer dan het basiselftal van Feyenoord". Los van het feit dat hetgeen je beweert speculatief is omdat PSV altijd uiterst geheimzinnig doet over de transferbedragen die worden betaald, worden de salarissen natuurlijk ook gewoon uit de financiele middelen betaald. En dat een speler niet tot de basis behoort, wil natuurlijk niet zeggen dat er geen transfersom voor hem betaald is. Verder zegt de aankoopwaarde van een team natuurlijk niet alles over de financiele mogelijkheden van een club omdat de spelers niet allemaal tegelijk zijn aangetrokken, maar over meerdere seizoenen verdeeld. Feyenoord heeft waarschijnlijk genoeg financiele middelen om de transfersom van een speler als Gutierrez te kunnen betalen, maar dat geldt niet voor zijn salaris. Het verschil tussen een transfersom en een salaris is dat het een een eenmalige uitgave is, terwijl je het andere een doorlopende verplichting is, waaraan je als club ook moet voldoen als het financieel wat minder gaat. Dat vereist een appeltje voor de dorst in de vorm van een positief eigen vermogen en daarover beschikt Feyenoord in tegenstelling tot Ajax en PSV niet. Daarom kan Feyenoord zich minder risicos veroorloven dan de andere twee. Als die een keer verlies draaien, kunnen ze dat aanzuiveren vanuit het eigen vermogen, terwijl Feyenoord meteen in het rood komt te staan.
 
NJfromVOL
 
0
16 september 2018 om 10:51
De basis van gisteren bedoel je? Maar Feyenoord heeft dan ook geen Gutierrez op de bank zitten.
 
breekijzertje
 
3
16 september 2018 om 10:32
Nieuw stadion gaat echt het gat naar Ajax en Psv niet dichten. Tegenwoordig moet je zorgen dat je talenten opleid en met dikke winst verkoopt 20 miljoen winst bijvoorbeeld. Ajax heeft nu voor een fortuin lopen en Psv ook een zeer aardig fortuin. Bij feyenoord zie ik echt geen enkele uitblinker die even voor 20 plus winst weggaat. Ik zou als feyenoord zijnde malacia en meer van die jongens opstellen en hopen dat ze toppers worden want dat is de enige mohelijke manier nog om eventueel in de toekomst weer bij te komen. Vanaf nu zullen ze elk jaar dieper achterkomen want championsleague zit er voorlopig niet in voor Feyenoord
 
Scepticus38
 
1
16 september 2018 om 11:00
@breekijzertje Je schrijft: "nieuw stadion gaat echt het gat naar Ajax en Psv niet dichten. Tegenwoordig moet je zorgen dat je talenten opleid en met dikke winst verkoopt 20 miljoen winst bijvoorbeeld. Ajax heeft nu voor een fortuin lopen en Psv ook een zeer aardig fortuin". Dat nieuwe stadion gaat er sowieso pas over een x aantal jaren komen. Maar als dat er eenmaal is, kan Feyenoord met een begroting gaan werken die in de buurt komt van Ajax en Psv. Dat is gewoon door gerekend. Transfers zijn geen onderdeel van de begroting omdat de bedragen die er mee zijn gemoeid, fictief zijn. Je weet pas wat een speler echt waard is op het moment dat je hem hebt verkocht en op aannames kan je nu eenmaal geen solide begroting bouwen. En als Ajax en PSV talenten kunnen opleiden die winst opleveren, is er natuurlijk geen enkele reden om aan te nemen dat Feyenoord dat niet zou kunnen. Als de begroting omhoog gaat, kan de club ook meer geld in de opleiding stoppen en bijvoorbeeld ook een transfersom betalen voor talenten, zoals Ajax vaak doet. En meer geld in de jeugdscouting stoppen. De achterban van Feyenoord is net als die van Ajax vele malen groter dan die van PSV en aangezien die achterban uit potentiele klanten bestaat, is Feyenoord in principe veel aantrekkelijker voor sponsoren dan Psv. Met een nieuw stadion met luxe business suites heeft de club die sponsoren ook op het gebied van PR iets te bieden, de uitstraling van een club en stadion straalt immers ook af op de sponsoren.
 
Realee
 
11
16 september 2018 om 09:38
Ajax en PSV zijn op dit moment het Barca en Real van de eredivisie. Feyenoord is in vergelijkng erg middelmatig. Ook niet gek met al die mislukte aankopen die gedaan zijn. Voor Feyenoord gaat het alleen maar moeilijker worden om mee te doen de komende jaren denk ik.
 
raza
 
8
16 september 2018 om 09:40
Ik ben Feyenoord fan in hart en nieren. Maar ook zie ik Feyenoord dit jaar niet boven Ajax of PSV eindigen. Iets in mij geeft aan deze selectie klopt niet. We missen een middenvelder die vooruit denkt. We missen een goede centertrum verdediger en we zijn lam op de vleugels (zeker op links). Nou dan is er een probleem. Ik ga v Geel niet de schuld geven. Vorig jaar gaf iedereen aan dat Feyenoord goed had ingekocht maar een jaar later is van de 30 miljoen aardig wat verdampt. Eind van het jaar gewoon lekker stoppen met Gio lijkt mij de optie.
 
ModricMagic
 
3
16 september 2018 om 09:49
Heb het gevoel Feyenoord uberhaupt niet in de buurt gaat komen de komende jaren als ze hun beleid voort zetten. Wat een miskopen daar. Feyenoord koopt alleen maar in de eredivisie maar dat pakt niet heel best uit. Scouten en spelers kopen in het buitenland kan absoluut geen kwaad hoor Feyenoord. Die spelers brengen iets extra`s dat de eredivisie niet heeft. Maar goed dat mogen ze zelf weten.
 
JasonRhijn
 
9
16 september 2018 om 10:01
Klopt, het is al jaren Ajax en PSV die om de titel strijden. Precies wat je zegt puur de aankopen. PSV haalt een Mexicaan en Ajax een Serviër en Feyenoord doet het weer met Eredivisie aankopen waarvan Ajax en PSV niet eens geïnteresseerd zijn.
 
Chelsea_PLFan
 
4
16 september 2018 om 10:08
Helemaal eens met je reactie. Maar ik denk dat het probleem misschien nog veel dieper zit. Niet alleen dat je je geld (natuurlijk minder middelen maar ze hebben echt wel genoeg uitgegeven aan transfers laatste jaren) niet in de Eredivisie moet uitgeven, als het om beschikbare kwaliteit van de gemiddelde aankoop die je kunt doen gaat, maar nog meer met dat gekke legioen dat het liefst harde werkertjes ziet. De spelers die bij ajax rondlopen passen niet eens bij Feyenoord, denk echt dat ze niet eens geaccepteerd zouden worden.
 
JasonRhijn
 
3
16 september 2018 om 10:24
Daar heb je zeker gelijk in. Echte technische begaafde voetballers spelen niet bij Feyenoord. Feyenoord heeft ook niet het merk waarvoor er spelers er voor zouden willen spelen. Dit jaar geen Europees voetbal.
 
joAFCA
 
1
16 september 2018 om 11:53
Nou Jason, eind jaren negentig had je ene Cruz bij Feyenoord, toch wel een heerlijke technische speler. Feyenoord heeft ze ook wel (gehad) maar inderdaad minder dan PSV en Ajax.
 
Scepticus38
 
2
16 september 2018 om 12:14
@jasonrhijn Je schrijft: "echte technische begaafde voetballers spelen niet bij Feyenoord. Feyenoord heeft ook niet het merk waarvoor er spelers er voor zouden willen spelen". Volslagen onzin. Tadic en Zyech hadden niet bij Ajax gespeeld als de club ze niet een vorstelijk salaris zou hebben betaald. Dat heeft niets met een merk te maken. Ondanks dat merk, hadden De Ligt en Frenkie de Jong nu heel erg anders gespeeld als Overmars er niet persoonlijk voor was gaan liggen. En volgens mij is Robin van Persie toch redelijk technisch begaafd. En volgens mij heeft PSV ook niet een echt merk, terwijl ook daar toch een aantal technisch hoogbegaafde spelers rondlopen. Clubliefde is prima, die heb ik ook, maar je moet er wel voor zorgen dat je niet overdrijft en je voorkeur je stekeblind maakt en er voor zorgt dat je structureel baarlijke nonsens uitkraamt.
 
Scepticus38
 
1
16 september 2018 om 11:48
@modricmagic Je schrijft: "heb het gevoel Feyenoord uberhaupt niet in de buurt gaat komen de komende jaren als ze hun beleid voort zetten. Wat een miskopen daar". Complete onzin. Heeft niets met het beleid te maken, maar met de beschikbare middelen. De voetbalwereld hangt aan elkaar van het opportunisme, waarin wordt gehandeld en geredeneerd naar de waan van de dag. Iedereen is alweer vergeten dat wat nu geldt voor Feyenoord, tot voor een jaar of vier gelden ook voor Ajax gold. In de periode-De Boer werden de nieuwe bestuurders van Ajax door het wanbeleid van hun voorgangers opgezadeld met een zwaar verliesgevende begroting, waardoor er zwaar bezuinigd moest worden. Als gevolg daarvan kon het gebeuren dat topspelers als Vertonghen en Eriksen vertrokken en daar modale spelers als Duarte en Van der Hoorn voor terug kwamen omdat er nauwelijks geld beschikbaar was voor investeringen. Dat Ajax nu spelers als Blind en Tadic voor veel geld en tegen een riant salaris kan aantrekken, heeft natuurlijk alles te maken met het feit de bestuurders de club weer financieel gezond hebben gemaakt en Overmars de laatste twee jaar voor maar liefst 120 miljoen aan spelers heeft verkocht. De verhalen dat de club geleerd zou hebben van het verleden en het beleid zou hebben aangepast, berusten dan ook op aantoonbare onzin. Ajax heeft een begroting die hooguit kostendekkend is en moet de winst derhalve halen uit de verkoop van spelers of deelname aan de CL. Mede door het succesvolle transferbeleid van Overmars heeft de club een eigen vermogen van 175,5 miljoen(bron: Nos) en kan dus een enkele keer het risico lopen dat er verlies wordt geleden. Dat heeft de club met de aankoop van Tadic en Blind ook gedaan, als de CL niet was gehaald, had de club begrotingtechnisch flink in de rode cijfers gezeten. Ajax had dat risico natuurlijk nooit genomen als de bankrekening niet zo rijkelijk gevuld was. Als dat niet het geval was geweest, hadden spelers als Tadic, Neres en Zyech nu niet bij Ajax gespeeld. De verwachting is dat er volgend jaar een enorme leegloop bij Ajax gaat plaats vinden die de club misschien wel een bedrag van rond de 250 miljoen Euro gaat opleveren. Daar staat tegenover dat de club dat kwaliteitsverlies niet vanuit de eigen opleiding kan compenseren en er derhalve fors geinvesteerd dient te worden. Het is dus nog maar de vraag in hoeverre de club het kwaliteitsverlies kan compenseren en wat er aan het eind van de streep financieel overblijft.
 
Wouterke
 
2
16 september 2018 om 10:07
Feyenoord heeft de afgelopen jaren te veel geld uitgegeven aan twijfelgevallen uit de eredivisie, welke vervolgens ook bijna allemaal niet uit de verf zijn gekomen. Je kunt beter of iemand transfervrij halen / een jeugdspeler de kans geven of meteen iets meer uitgeven en een min of meer zekerheidje halen (bij voorkeur niet uit de eredivisie). Volgens mij deugt de scouting bij Feyenoord niet.
 
Chelsea_PLFan
 
1
16 september 2018 om 10:10
Eens, maar er zitten natuurlijk altijd wel wat miskopen tussen, hebben Ajax en psv ook genoeg, maar op een of andere manier denk ik dat de miskopen die daar lopen meer aan spelen zouden toekomen als Feyenoord. Die van Geel is gewoon waardeloos, heeft nu een aardig spelertje uit het buitenland gekocht, verbaasde me bijna dat hij het aandurfde.
 
Diego_Forlan
 
1
16 september 2018 om 10:36
Exact, Boetius bijvoorbeeld. Iedereen was lyrisch na zijn eerste 3 duels maar het was natuurlijk vanaf het begin al een belachelijke aankoop als je kijkt naar zijn verleden.
 
Diego_Forlan
 
2
16 september 2018 om 10:34
Ik vind het gigantische verschil persoonlijk als Ajacied wel meevallen. Ook nu staat Feyenoord maar 3 punten achter de koploper en kan het volgend weekend zomaar boven Ajax staan. Ajax en PSV hebben duidelijk meer voetbal en kwaliteit in de ploeg maar Feyenoord heeft zich na een horrorstart gewoon prima herpakt. Er zit scorend vermogen in de ploeg en hebben met Van Persie dat beetje extra klasse. Naar mijn idee worden ze 'gewoon' 3e (wie van de subtop vormt er nou echt een bedreiging?) En alles hoger is mooi meegenomen voor ze. Als je kijkt waar ze vandaan zijn gekomen presteren ze gewoon naar behoren.
 
Jeroenn_O
 
0
16 september 2018 om 10:38
En vanmiddag rollen ze Az zeker weer eenvoudig op. Gewoon een slimme uitspraak van Berghuis. Ik ga Feyenoord zeker nog niet afschrijven. Kan maar zo dat zij heel lang mee gaan doen omdat ze het Europees bewust hebben laten lopen. Scheelt enorm!
 
PeterVermeuIen
 
5
16 september 2018 om 10:40
De andere problemen bij Feyenoord zijn ook de accomodatie binnen de club (daar zijn ze nu volgens mij bezig met de verbouwing, dat werd de tijd ook) EN Feyenoord heeft het altijd over de supporters om de supporters tevreden te houden heb ik het idee (Bij Ajax en PSV hebben het altijd over het voetbal).Ook is Feyenoord nooit serieus bezig met de toekomst wat eigenlijk wel hoort te doen. Denk aan accomodatie verbeteren, scoutingsysteem veranderen? , Keuken kampioen divisie,, vrouwenelftal? Zitten er juiste mensen binnen Feyenoord? Etcc....
 
Coolcat Ehv
 
1
16 september 2018 om 10:40
PSV en Ajax hebben de beste selecties op dit moment, natuurlijk mede vanwege de financiële daadkracht. Feyenoord komt er ook wel, en de manier waarop Feyenoord dat doet is met vooral Nederlandse spelers net als Psv; Feyenoord werd kampioen met vooral Nederlandse spelers, prima. Dit in tegenstelling tot Ajax dat maar liefst 7 buitenlanders in de basis heeft staan (onana, Tagliofico, Mazraoui, Ziyech, Schöne, Neres en Tadic), jammer voor Oranje... .
 
Jeroenn_O
 
15
16 september 2018 om 11:00
Wat een grap een Psver die over buitenlanders in het elftal begint. Dat was de afgelopen jaren bij Psv ook nooit een probleem toch? Net weer een Mexicaan binnen gehaald. Lozano, Schwaab, Guti,pereiro,isimat,mauro Junior,sainsburry, dante Rigo. Jammer voor Oranje......
 
Coolcat Ehv
 
0
16 september 2018 om 13:55
Ik had het over de BASIS. Bij Ajax staan maar 4 Nederlanders (voor Oranje) in de basis: De Ligt, Blind, De Jong en Huntelaar. Bij PSV staan 7 Nederlanders in de basis: Zoet, Dumfries, Viergever, Hendrix, Rosario, Bergwijn en De Jong). Kun je niet tellen, haha. .
 
Jeroenn_O
 
1
16 september 2018 om 14:11
Ja dus? zijn er 3 meer. Whoeeee. Tjongejonge.... pfff jij bent echt niveautje ik koop nog kleren bij de coolcat. Alleen maar bezig met Ajax bashen op deze site.
 
Kevin1989
 
2
16 september 2018 om 11:35
@Coolcat Ehv daar is PSV toch ook niet vies van? Vind het persoonlijk ook leuk om naar te kijken een beetje ‘samba’ en strijdlust op de Nederlandse velden met spelers als lozano,neres,tagliofico, guti etc etc.
 
Coolcat Ehv
 
0
16 september 2018 om 13:58
Een beetje is prima, maar 7 buitenlandets bij Ainx in de basis is wel erg (te) veel. Bij PSV staan er maar 4 in de bass: Schwaab, Angelino, Pereiro en Lozano... Ik vind dat de meerderheid van de basis (minimaal 6 dus) voor Oranje moet kunnen uitkomen....
 
Jeroenn_O
 
2
16 september 2018 om 14:14
Ajax heeft helemaal niks te maken met Oranje. Als er teveel Ajacieden in staan gaan mensen toch gelijk huilen. 4 lijkt me dus meer dan prima.
 
Coolcat Ehv
 
0
16 september 2018 om 14:44
Klopt, het vreemdelingenlegioen van Ajax heeft niks te maken met Oranje... Leuk voor het Nederlands voetbal, zal er aan denken als ik weer naar Marokko zit te kijken op een WK zonder Oranje...
 
Kyle66
 
1
16 september 2018 om 17:08
Coolcat, je leert ook niet volgens mij. Van de zeven spelers bij PSV worden er maar twee (!) opgeroepen. Van de vier bij Ajax worden alle vier (!) opgeroepen. Stel je voor dat Ajax nog meer spelers aan Oranje zou leveren. Dan zou je pas klagen. Heb je nooit geleerd dat het om kwaliteit en niet om kwantiteit gaat?
 
Kyle66
 
0
16 september 2018 om 17:10
Enne... Ik begrijp dat je het vervelend vindt dat er zo weinig spelers van PSV worden geselecteerd maar wees blij dat Ajax niet meer Nederlanders in de basis heeft staan.
 
Dannyvan Loo
 
2
16 september 2018 om 10:49
Eigenlijk is het toch ook een falen van management. Een club met zo'n toeschouwer aantal en opleiding zou toch veel dichter in de buurt moeten staan van ajax en psv. Wordt het niet eens tijd om naar de prestatie van td en trainer te kijken??
 
PeterVermeuIen
 
2
16 september 2018 om 11:41
Nou de gehele bestuur en organisatie binnen Feyenoord moeten naar mijn mening veel veranderen. Zo zijn de trainingscomplex pas nu aan het verbouwen. De scoutingsysteem werkt niet naar behoren daar. De accomodatie is nog niet top bij Feyenoord. (Denk aan Jong Feyenoord?, vrouwenvoetbal, etcc)Als je over Feyenoord hebt denken veel spelers 1e plaats aan supporters om ze tevreden te houden, weinig over het voetbal. Dat moet dus anders...
 
Jopie22
 
0
16 september 2018 om 12:17
Ik ben onder de indruk van PSV en Ajax. Van Feyenoord alles behalve. Dit jaar zullen zij dan ook weer niet meedoen om de titel. Ik begrijp heel goed dat financieel gezien Feyenoord behoorlijk achterloopt op PSV en Ajax, maar een selectie uitbalanceren zou toch mogelijk moeten zijn? Hoe is het mogelijk dat Feyenoord inmiddels alweer voor het zoveelste jaar op rij speelt zonder creativiteit? Zonder een echte '10'? Dit hoeft geen grootse speler te zijn. Maar enige creativiteit is toch echt van belang... Dit middenveld is zo passief. Kan gewoon niet. Het is allemaal te veel van hetzelfde. Het is tijd voor door selecteren. Vernieuwing. Ga op zoek in een andere vijver. Met alle respect, maar Twente haalt Espinosa binnen van Levante. Je ziet bij vlagen echt zijn klasse maar hij mist nog ritme. Waarom heeft Feyenoord geen poging ondernomen? Hij was transfervrij binnen te halen. En als Twente hem het salaris kan betalen dan Feyenoord ook. Een gokje. Maar wel één met creativiteit. Misschien ook maar eens goed kijken naar het functioneren van Van Geel. Terugvallen op spelers uit het verleden laat maar weinig creativiteit, durf en lef zien. Kom op... Iets meer beleving mag wel!