Berghuis schiet uit zijn slof tegen Kraay: 'Heb je mij niet gezien tegen Ajax?'
Zondag, 31 januari 2021 om 16:50

Een opmerking van Hans Kraay junior tijdens een interview na afloop van Feyenoord - PSV (3-1) is volledig in het verkeerde keelgat geschoten bij Steven Berghuis. De verslaggever van ESPN stipte aan dat de aanvoerder van de Rotterdammers 'hard had moeten werken', waarop de aanvaller uiterst fel reageerde. Berghuis, die tegen PSV een doelpunt voor zijn rekening nam, zegt 'dat stempel een beetje zat' te zijn.

"Het is heel belangrijk voor ons, voor de club en voor het gevoel dat dit een gewonnen wedstrijd is. Je kan 'm al invullen als je deze ook verliest. Dan ga je naar Groningen en wordt het moeilijker en moeilijker. Dit was een fantastische overwinning, we hebben voor elkaar gevochten en toegeslagen in de counter", zo begint Berghuis zijn analyse bij ESPN na afloop van het duel met PSV. Kraay vraagt of trainer Dick Advocaat zijn spelers had verteld dat ze 'terug moesten naar de manier van voetballen waarmee ze dertig wedstrijden ongeslagen bleven'.

"Mwa, het wordt allemaal een beetje overdreven. Dat is nooit een issue geweest. Als we laag en compact stonden, sneden ze er ook doorheen. We hadden het nu wat beter op orde. We wisten dat ze gingen rouleren, dus ik moest mee met Max of in de zone blijven voor Thomas", antwoordt de vleugelaanvaller. Kraay zegt vervolgens dat Berghuis 'hard moest werken'. "Heb je mij niet gezien tegen Ajax, dan?", reageert Berghuis fel. "Tegen Tagliafico. Of tegen Wijndal. Ik bijt nu van me af, maar ik ben dat stempel een beetje zat."

Kraay vraagt over welk stempel Berghuis het heeft. "Je vraagt toch of ik hard gewerkt heb. Doe ik dat niet elke wedstrijd? Elke wedstrijd werk ik hard, Hans", zo luidt zijn antwoord. Kraay lijkt zich van geen kwaad bewust: "Ik val je niet aan, ik wilde net over de mooie goals beginnen. Jullie verdedigen en maken twee of drie fantastische goals op de counter. Jij had deze ook nodig."

"Je moet leveren als aanvaller van Feyenoord, ik stond al heel lang droog en dat is niet goed", vervolgt Berghuis. Hij had sinds de met 0-3 gewonnen uitwedstrijd tegen VVV-Venlo op 13 december al niet meer gescoord. "In de speelwijze die we hebben, staan de vleugelaanvallers best wel laag op het veld. Wat we nu goed deden, was de eerste drie passes in de ploeg houden. Dan krijg je de tijd om naar voren te komen. Als je de bal gelijk kwijt ben, kom je ook niet meer voorin. Dat is leerzaam voor de tweede helft, want toen raakte we de bal snel kwijt en dan kom je gewoon niet meer voorin."

"Gefeliciteerd Steven. Als ik zeg dat je hard gewerkt hebt, heb ik geen bijbedoelingen", zo besluit Kraay zijn gesprek met Berghuis. "Doe ik elke wedstrijd", besluit de aanvoerder van Feyenoord, terwijl hij wegloopt.

Meer nieuws
   
20:27
20:27
Zinderend slot en afgekeurde goal bezorgen Club Brugge negentiende landstitel
24
   
20:00
20:00
Live meepraten in de LaLiga: Sevilla - FC Barcelona
7
   
20:00
20:00
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die maandag kans maken
15
   
19:58
19:58
Galatasaray kroont zich mede dankzij beauty van Icardi tot kampioen van Turkije
43
   
19:56
19:56
Finale play-offs wordt gestaakt door krankzinnig vuurwerkgevecht tussen vakken
68
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (72)

 
Bobiku29
 
129
31 januari 2021 om 16:53
Nou ik snap het wel. Beetje lullig dat hij nu specifiek Hans Kraay eruit pakt, want die bedoelt het niet zo. Maar altijd dat gezeur dat Berghuis niet hard werkt.. Toen hij naar Feyenoord kwam had ik de illusie dat ze een diva hadden gehaald, maar niets is minder waar. Hij werkt zich al bijna vijf jaar het snot voor de ogen. Misschien heeft hij die uitstraling niet, maar hij doet het toch echt. Het is gewoon een vervelend stigma en ik begrijp best dat hij daar een keer genoeg van heeft
 
PSVVV-Venlo
 
30
31 januari 2021 om 17:04
Hij heeft toch vaak lof gekregen over zijn houding (ook voor de camera) en inzet. Hij lijkt me een geweldige aanvoerder, hij kan goed reflecteren en gooit niet altijd de standaard voetbal teksten, plus hij kan ook kritiek uiten op het team. Alleen in deze situatie, waarin Hans niks verkeerd zegt, had hij het af moeten doen met een lachertje. Zijn reactie is wel typerend voor de afgelopen week van Feyenoord. Er is blijkbaar iets wat hun dwars zat/zit.
 
Bobiku29
 
9
31 januari 2021 om 17:11
Zeker. De frustratie zat er waarschijnlijk bij voorbaat al in (ook zichtbaar bij het juichen denk ik) en er was weinig nodig om irritatie te ontlokken, zonder dat dit de intentie was. Hij kan dit beter niet doen, maar ik snap wel dat hij het zat is
 
Varenak
 
1
31 januari 2021 om 23:54
soms is het gewoon goed om even van je af te bijten ook als dit van Hans goed bedoeld is. Mario Been en Ruud Gullit hebben onlangs nog deze mededeling gedaan (met name Mario Been) dusja ik vind dit logisch. Goed van Steven!
 
FR010FRDAM
 
15
31 januari 2021 om 17:06
Ja inderdaad, hij heeft de schijn tegen vanwege zijn loopje en zijn uitstraling, maar hij werkt zich echt wel kapot. Als hij uit vorm is voetbalt hij vvooral tegen zichzelf. Daarnaast werd hij de afgelopen 10 wedstrijden ook niet geholpen door zijn teamgenoten en de tactiek. Vandaag kreeg hij weer ondersteuning van de backs en het middenveld en dan is hij direct beslissend.
 
Aguerooo
 
132
31 januari 2021 om 16:53
Mannetje hoor die Berghuis, geef geen kritiek op die jongen want dat kan hij absoluut niet hebben. Hans zegt hier toch niks verkeerds of wel dan?
 
sander1410
 
64
31 januari 2021 om 16:56
Nounou ook wel overdreven van jou. Hans wilt altijd een reactie uitlokken en heeft dat nu goed gedaan. Vind het ook ongelooflijk domme vraag over hard werken..
 
marton3103
 
23
31 januari 2021 om 19:10
Het was niet eens een vraag, het was een constatering. Je moest er hard voor werken vandaag, bedoelt Kraay mee te zeggen dat het een zware wedstrijd was en dat ze diep moesten gaan vandaag. Niks geks, psv heeft feyenoord bijna de hele wedstrijd onder druk gezet. Dat Berghuis dat dan opvat alsof men andere wedstrijden niet hard werkt is toch echt zijn eigen gebrek en zijn eigen lange tenen. Kinderachtig gedoe weer.
 
Bobiku29
 
36
31 januari 2021 om 17:00
Hans Kraay zegt zeker niets verkeerd, maar Berghuis krijgt écht vaak te horen dat hij qua inzet verzaakt. Als er iemand is bij wie dat niet het geval is, is het Berghuis wel. Verder kan hij kritiek echt prima hebben hoor, hij is direct, zelfkritisch en klaagt niet zo snel
 
BvdP
 
1
31 januari 2021 om 20:09
Precies. Er zat gewoon wat opgekropte irritatie wat er ff uit moest. Vind het ook prima dat hij daar wat van zegt. Hans geeft aan het niet verkeerd te bedoelen en dan is het ook klaar. De interviewers van Fox/espn hebben vaak zelf al een mening over de wedstrijd en lullen je dan met gerichte vraagjes een bepaalde hoek in. Kan me voorstellen dat Berghuis dacht van 'daar gaan we weer'.
 
Aguerooo
 
2
1 februari 2021 om 00:10
Kan ik wel begrijpen dat hij dit vaak te horen krijgt maar hij reageert zich nu wel af op Hans wie eigenlijk helemaal niks verkeerds doet of zegt, vind ik een beetje zonde. Laat dan je voeten gewoon spreken want dat kan hij als de beste, vind dit een beetje naar tegenover Hans, die man doet gewoon zijn werk en het is niet zo dat hij iets uitlokt hier.
 
Bobiku29
 
1
1 februari 2021 om 01:02
Klopt, het is lullig dat hij het nu op Kraay richt. Hij had er beter even bij kunnen zeggen dat hij niet specifiek hem bedoelt
 
MGMV
 
25
31 januari 2021 om 17:25
Als je eerdere interviews van 'm ziet, kan je echt niet met deze (simpele) conclusie komen. Want Berghuis is de eerste die kritiek kan accepteren en hier goed over kan praten. Alleen, zoals hierboven al gesteld, trok hij vandaag gewoon even fel van leer.
 
AsRoma8
 
16
31 januari 2021 om 17:26
Berghuis is duidelijk geïrriteerd over de beeldvorming rond hem dat hij niet hard zou werken, dus reageert hij gepikeerd als Hans daar over begint. Vind dat hij nog redelijk netjes blijft.
 
CoJW
 
6
31 januari 2021 om 18:32
Hoge bomen vangen veel wind! Of hij is op zijn pikkie getrapt. Reageer niet zo! wees een kerel. Mond houden en op veld laten zien.
 
Catenaccio 2.0
 
4
31 januari 2021 om 19:06
Hans zegt dat het hard werken was voor hem en dat hij zich dan aangevallen voelt begrijp ik niet. Hans insinueert niet dat hij nooit hard werkt maar heeft het puur over vandaag
 
genieterr
 
11
31 januari 2021 om 16:55
Berghuis werkt hard ja. Laat z'n kop ook niet hangen. Probeert echt aanvoerder te zijn. Maar als hij uit vorm is dan heb je ook echt helemaal niks aan hem. Het niveau berghuis in vorm en uit vorm is een verschil tussen dag en nacht. Eigenlijk zou dat er bij hem uit moeten. Ook vandaag vond ik hem nog niet geweldig. Erg mooie goal, maar verder vrij weinig dreiging zoals hij wel kan hebben.
 
NL_Modric
 
3
31 januari 2021 om 18:56
Hij is bijna 3 jaar in vorm geweest. Mag die man ook een mindere periode hebben. Feyenoord is gewoon te afhankelijk van Berghuis.
 
wolkje
 
7
31 januari 2021 om 17:01
Berghuis moet wel rustiger blijven. Wel irritant die Hans Kraay maar goed dat weet hij zelf ook. Hij stapt ook gelijk van zijn punt af. Snap ook niet dat het fimpje bij het antwoord begint zo krijg je een vertekend beeld.
 
GerbenOverweg
 
5
31 januari 2021 om 17:02
Tuurlijk is Hansie Hansie irritant, maar Berghuis moet beter weten en er gewoon niet op in gaan. Heeft die jongen echt niet nodig.
 
Moridin
 
8
31 januari 2021 om 17:04
Berghuis is doorgaans een van de eerste die gaat kloten als het niet loopt. Vind zijn reactie ook onterecht en sowieso moet hij er boven staan.
 
HijNiet!
 
6
31 januari 2021 om 17:06
Zoals iedere Feyenoorder valt ook Berghuis de laatste weken veel te verwijten, maar niet dat hij niet hard werkt. Ik heb ook geen idee waar dat imago vandaan komt. Soms is hij mijns inziens zelfs te overijverig in het meeverdedigen waardoor hij in aanvallend opzicht niet altijd op de juiste plek staat.
 
Voetballer 2
 
3
31 januari 2021 om 17:09
Ik denk dat Marsman een hele grote bijdrage heeft geleverd en vooral na de rust. Had PSV de 2e gemaakt dan had ik het nog niet geweten. PSV viel enigszins tegen.
 
verstand
 
10
31 januari 2021 om 17:12
Dit is een mooi voorbeeld van de hedendaagse voetballer...de hele wereld begrijpt me niet en is tegen mij. Voelen zich allemaal zo aangevallen tegenwoordig. Kom op man je hebt gescoord je hebt gewonnen Hans zegt niks geks(ook een keer fijn) dan maak je ,je toch niet zo druk.
 
MGMV
 
13
31 januari 2021 om 17:29
Joh, anders kijk je even een rits interviews van 'm terug als het ook niet loopt. Hij is de eerste die erover kan praten en kritiek accepteert. Want zo kan ik 'm ook stellen: dit is een mooi voorbeeld van de hedendaagse voetbalzone-reacties... Ze zien een fragment en hangen daar alles aan op. Nee, hij zou er boven moeten staan, maar hé wat gek; ook Berghuis heeft emoties en irritaties.
 
verstand
 
9
31 januari 2021 om 17:50
Ik heb het hele interview gezien, en daar reageer ik op daarbij is dit toch gewoon een kinderachtige reactie van hem? ""wat gek; ook Berghuis heeft emoties en irritaties"" nee niet gek dat hij dat heeft...wel gek dat hij zo reageert op een dood normale opmerking.
 
eCKe
 
0
31 januari 2021 om 17:13
Al met al helpt Feyenoord wel Ajax op weg naar het kampioenschap. Zelf verliezen en dan PSV op achterstand helpen. Ook tegen Heerenveen werd er niet zo behoorlijk hard gewerkt. Feyenoord stond er mooi voor, maar zal nu wel vol voor de beker gaan.
 
MGMV
 
6
31 januari 2021 om 17:31
Ja, eigenlijk hadden we vandaag weer moeten verliezen om Ajax tegen te werken.
 
eCKe
 
0
31 januari 2021 om 17:59
Haha, ja eigenlijk wel als ze in de beker tegen Heerenveen dan maar geen wraak willen.
 
Soccerfan_1
 
8
31 januari 2021 om 17:15
Wat is berghuis af en toe toch een naar mannetje zeg. Erg snel op z’n pik getrapt
 
FR010FRDAM
 
11
31 januari 2021 om 17:38
Mwa, hij heeft zijn frustratie juist lang ingehouden. Het liep niet bij hem, het team speelt een tactiek die niet bij hem past en dan krijgt hij nog vaak het verwijt dat hij niet hard werkt, terwijl hij dat wel degelijk doet...op een gegeven moment komt dat er een keer uit.
 
Bereta
 
2
31 januari 2021 om 17:45
Ik snap het wel. mensen die nooit op jouw level iets hebben gepresteerd nu achterdochtig tips aan jou gaan geven die moet je gewoon hard aanpakken. Anders leren ze het niet.
 
Dayzee
 
8
31 januari 2021 om 17:19
Ik vind het juist wel leuke TV, voetballers mogen ook best een keer iets terug zeggen
 
 
5
31 januari 2021 om 17:31
Ja en het werd ook al in het interview prima afgehandeld. Berghuis heeft gewoon een grote bek, beter dan dat kneuzige mediatraining dat je vaak hoort.
 
 
0
31 januari 2021 om 17:28
Hansie is een tenenkrommend irritant figuur, maar dit bedoelde hij niet zoals Berghuis het opnam. Was gewoon een compliment.
 
Bereta
 
2
31 januari 2021 om 17:39
Mooi zo! Moet vaker geburen dit. We hebben te veel van dit soort analisten die vroeger altijd jaloers zijn geweest op de sierlijke voetballers die nu hun senioriteit misbruiken om jongere spelers te pakken. Verder is het natuurlijk ook gewoon gelul! berghuis loopt gewoon wanneer het nodig is. Hij is te slim om dom als een blind paard het veld op en neer te rennen.
 
Cas1
 
3
31 januari 2021 om 17:41
Kraay wilde hem complimenteren en Berghuis haalt uit. De spanning zit er te zwaar in
 
MichielTempel
 
1
31 januari 2021 om 18:03
Ik begrijp hem wel. De veel betere Stengs speelt vandaag weer verstoppertje. Berghuis krijgt niet de waardering die hij verdient.
 
ramesh
 
1
31 januari 2021 om 18:12
Zeer begrijpelijke en terechte reactie van Berghuis. Met zijn vraag suggereert Kraay dat ie laatste tijd niet heeft hard gewerkt?? Is wel één van de laatste bij Feyenoord die niet hard werkt. Hij had beter kunnen beginnen over zijn doelpunt, dat ie na een lange tijd net net vond.
 
raza
 
5
31 januari 2021 om 18:44
Steven, het was niet best de afgelopen maanden. Je speelde gewoon niet goed. Wanneer jij slecht speelt zit je lichaamshouding ook niet mee. Daarnaast Steven moet je wel goed luisteren. Hans stelde een andere vraag. Dus de frustratie zat diep.
 
tsjilpiep
 
4
31 januari 2021 om 18:53
Hans zei niets verkeerds en Berghuis begreep Hans verkeerd. We moeten dit niet groter maken dan het is
 
danschip
 
1
31 januari 2021 om 19:36
We moeten blij zijn met deze reactie van Berghuis en dan moeten we het in het midden laten of hij het wel zo bedoeld heeft. Het was een groter probleem als de "verkeerde" interpretatie laatdunkend werd beantwoord.
 
Nico50
 
0
31 januari 2021 om 22:33
Los van zijn prachtige goal vandaag was Berghuis toch weer onzichtbaar. Hij zal best hard gewerkt hebben maar dat mag je toch ook verwachten? Maar van een speler van zijn statuur verwacht je toch meer.
 
Kalou2005
 
1
31 januari 2021 om 22:47
Bedoelt Hans niet gewoon Feyenoord als team zijnde.. kun je namelijk ook brengen als `je hebt hard moeten werken vandaag` (als team). Berghuis werkt namelijk elke week keihard voor het elftal, dus ik snap zijn frustratie wel. Het idee dat hij zijn eigen wedstrijden speelt en niet in team belang denkt en handelt is echt uit de lucht gegrepen.
 
Yelle
 
0
1 februari 2021 om 17:01
Ik had het er vorige week over (context: gesprek Berghuis en Advocaat) dat Berghuis te weinig zelfkritiek heeft en al snel begint te steigeren als iemand kritisch op hem is. Toen kreeg ik te horen dat dat absoluut niet het geval was en of ik wel eens naar een interview van hem heb geluisterd. Gelukkig wort ik dit weekend weer op mijn wenken bediend! Hans Kraay Jr. wil nog wel eens met idiote, zuigende vragen komen, maar dat leek me hier juist een keer niet het geval. Toch gaat Berghuis weer het slachtoffer tegenover de grote boze wereld spelen... tja.