Blunderende UEFA mag onderzoek naar PSG niet heropenen
Dinsdag, 19 maart 2019 om 17:35

Paris Saint-Germain kan voorlopig opgelucht ademhalen omtrent de financiële situatie. De Franse topclub ligt al jaren onder een vergrootglas bij de UEFA, dat een onderzoek naar PSG wilde heropenen. Daarbij werden de eigen regels echter overtreden en daarom besloot de club in beroep te gaan bij het Internationaal Sportgerechtshof CAS. Dat werd met succes gedaan en het onderzoek mag niet worden heropend.

Uit publicaties van Football Leaks bleek eerder al dat PSG zich niet altijd aan de regels van het Financial Fair Play houdt. Door de hoge uitgaven op de transfermarkt werd gedacht dat PSG niet zou voldoen aan de regels. De UEFA neemt alle clubs aan het begin van het seizoen onder de loep, maar vond in eerste instantie niets verdacht bij de koploper van de Ligue 1. In oktober 2018 besloot de bond het onderzoek toch weer te openen, maar voldeed daarbij niet aan het eigen reglement. Daarom ging Paris Saint-Germain in beroep bij het CAS.

De beslissing van de UEFA had binnen tien dagen formeel gemaakt moeten worden. Terwijl het onderzoek in oktober werd heropend, werd de beslissing pas op 19 september formeel. Het CAS oordeelde om die reden dat de UEFA het onderzoek niet mag heropenen. Paris Saint-Germain heeft daarom eventjes lucht wat de Financial Fair Play-regels betreft. Aan het einde van dit seizoen neemt de UEFA alle clubs weer onder de loep.

Meer nieuws
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
5
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
5
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (85)

 
Djum
 
87
19 maart 2019 om 17:45
Hahaha word steeds beter daar! Zou toch bijna denken dat dit met opzet gedaan is.
 
toss
 
41
19 maart 2019 om 17:49
Haal het woord bijna maar weg. Te amateuristisch dit.
 
Formus
 
4
19 maart 2019 om 18:04
Nou, ik vind het ook allemaal maar weer te erg stinken. Maar juridisch gezien heeft PSG gelijk natuurlijk. Dat maakt het niet minder erg, maar de UEFA moet natuurlijk wel haar eigen regels volgen. Als vb kan je hier mooi Van Benthem bij Feyenoord nemen toen ie Kramer verdedigde (naar ik meen na die veeg/klap tegen Van Der Pavert). Ook al ben je fout, de (aan)klagende partij moet je wel volgens de regels vervolgen. Kom je die niet na, dan kan je je als (aan)geklaagde daarop beroepen. En dat deed Van Benthem en doet PSG. Dat er daardoor wat fouts niet berecht wordt, is natuurlijk heel scheef.
 
Djum
 
21
19 maart 2019 om 18:08
Klopt, maar ik zou bijna denken dat de Uefa expres te lang gewacht heeft. Aan de wereld laten zien dat ze wel tegen de grote clubs ingaan, om het vervolgens verkeerd te doen.
 
Formus
 
4
19 maart 2019 om 18:46
Niet héél handig idd (understatement ??). En de UEFA stinkt echt aan alle kanten. En het wordt meer en meer en meer. Toeval bestaat, alleen bij de UEFA speelt toeval vaak op als het gaat om de grote en rijke clubs. Net zoals de CL loting zo'n toeval was, dat alle poulewinnaars eerst uit moeten tegen de poule tweeden. Alle vier de draws. Ook toeval.
 
Zermatt_Person
 
92
19 maart 2019 om 17:47
Walgelijk dit gewoon... De UEFA is gewoon puur een corrupte bende 1ste klas!! Het zal me niks verbazen als die voorzitter van PSG gewoon illegale steekpenningen aan Infantino heeft betaalt om PSG niet te straffen. Het is zo doorzichtig allemaal. Iedere keer weer komt PSG weg met dit soort wanpraktijken, zoals de Neymar transfer met staatsgeld uit Qatar en de Mbappe transfer door een grijze huurcontructie met als doel de FFP omzeilen. Gelukkig heeft die club nog geen Europese successen. Clubs die groot zijn op eigen kracht, zoals: Man Utd, Real Madrid, Barcelona, Man City, Chelsea, Arsenal en nog veel meer clubs, zullen nooit ingehaald worden door zo'n kunstmatig naar de top gemaakte club als PSG!
 
AmazingNinja
 
162
19 maart 2019 om 17:51
Ben het bijna volledig met je eens, maar City en Chelsea zijn ook groot geworden door een rijke investeerder. PSG mag van mij keihard aangepakt worden, niet met een geld boete want daar doe je die clubs toch gein pijn mee. Transfer verbod en uitsluiten voor Europees voetbal, daarmee doe je zo'n club het meeste pijn.
 
Dutch_Pride
 
95
19 maart 2019 om 18:03
Serieus City en Chelsea ???? doe je huiswerk even knul deze clubs zijn zo gemaakt man.
 
Formus
 
58
19 maart 2019 om 18:07
Zermatt, we weten dat je Guardiola/City fan bent, maar daardoor wordt je verhaal wat ongeloofwaardig. Terwijl het verhaal wel helemaal klopt, behalve dan City (en Chelsea) als vb noemen.
 
Zermatt_Person
 
8
19 maart 2019 om 18:13
@Dutch_Pride: Verdiep je zelf eens in de situatie van Chelsea en City. Zij zijn al lang financieel onafhankelijk van hun eigenaar en genereren al jaren hun eigen inkomsten uit de miljarden deal van de Premier League, Sponsors en Champions League, terwijl PSG in edn nietzeggende ligue 1 speelt (een competitie met veel minder marktwaarde) en daarom ook veel minder aantrekkelijk voor sponsoren dan de Premier League. Man City en Chelsea hebben alleen even in het begin met extern geld spelers gekocht om zo de weg naar de top te bouwen en daarmee eigen sponsors weten te lokken en te profiteren van BPL deal sinds een paar jaar, waardoor ze nu volledig onafhankelijk zijn van de eigenaar, i.t.t. PSG.
 
JK-Ajax
 
72
19 maart 2019 om 18:31
Dus ze zijn zoals je zegt groot geworden door externe geldschieters. Net zo triest als PSG dus.
 
Armo4
 
33
19 maart 2019 om 18:43
City kocht 200m aan backs van tv-gelden en sponsorcontracten? Tuurlijk kan je elk jaar 1 of 2 topspelers halen met eigen inkomsten als in het begin een compleet elftal van een paar honderd miljoen is gekocht. City en Chelsea zijn exact op dezelfde manier opgebouwd als PSG.
 
domburg
 
9
19 maart 2019 om 19:04
arsenal met Stan Kroenke en united met de familie Glazer werden ook aangekocht door investeerders die hun voordeel halen door jaarlijkse dividenden te laten uitbetalen en ook flink winst zullen maken bij een uiteindelijke verkoop van hun aandelen.... nagenoeg elke PL club is in privé handen met de bedoeling om grote winst te maken op een later tijdstip. PSG stond al onder controle toen Neymar en Mbappe werden aangetrokken , zij hadden de FFP grenzen overschreden maar bleven gewoon verder kopen, zonder enige echte sanctie. dat de eigenaar van PSG nu ook vice chairman van de uefa is geworden zal ook geen toeval zijn.... daar zit een bepaalde strategie achter !
 
MarkBakel
 
11
19 maart 2019 om 19:10
city en chelsea waren voor de komst van de geldschieters niets meer dan bijv een Heracles/utrecht in Nederland. Volgens mij had city zelfs alleen 1x de Fa cup gewonnen in de gehele club geschietenis
 
JDG84
 
2
19 maart 2019 om 19:47
3 supercups, 1 europacup II, 2 league cups, 4 fa cups en 2 landstitels. Iets meer dan 1 fa cup dus wel.
 
T-Babangida
 
1
20 maart 2019 om 03:01
Wil je het een grote club noemen op basis van die geschiedenis?.. Vergelijk dat eens met Liverpool, Manchester United of Nottingham Forest.. Ook Ajax, Feyenoord en PSV zijn qua historie betreft veel groter dan Manchester City..
 
AmazingNinja
 
1
20 maart 2019 om 10:21
@domburg Verschil is dat de eigenaren van Arsenal en Man United geld ontrekken uit de club en die andere geldschieters er geld in pompen
 
Marc Juventus
 
115
19 maart 2019 om 17:51
Wa een grap dat die clubs het allemaal op eigen houtje hebben moeten doen en lees ik daar nou echt Man City?
 
Djum
 
82
19 maart 2019 om 17:51
Ik snap je punt Zermatt, maar City en Chelsea noemen bij clubs die groot geworden op eigen kracht klopt niet helemaal he
 
ckitsh
 
35
19 maart 2019 om 17:52
Kan toch wel twee clubs noemen uit dat rijtje die een bijna lege prijzenkast hadden voordat een Arabier of Rus er een hoop miljoenen in pompte
 
USofDude
 
25
19 maart 2019 om 17:55
Sorry hoor, maar City en Chelsea in dat lijstje zetten maakt je hele argument meteen minder sterk... Ben het op zich met je eens, maar City en Chelsea zijn niet 'alleen' door goed beleid naar de wereldtop uitgegroeid. PSG is qua historie zelfs een tikkeltje groter dan deze twee clubs, als je kijkt naar het tijdperk vóór het grote geld.
 
domburg
 
1
20 maart 2019 om 11:54
PSG groter?? wat heeft PSG dan al gewonnen op internationaal gebied? Nationaal in het eigen Frankrijk is PSG oppermachtig maar de Franse competitie is dan ook 2 niveaus lager dan de Spaanse, Duitse if Engelse competities..... Die prestaties hebben geen enkel vergelijking punt met de echte top !
 
USofDude
 
0
20 maart 2019 om 16:12
"PSG is qua historie zelfs een tikkeltje groter" qua Historie dus he. Je kan wel zo verontwaardigd gaan lopen doen (vind de toon van je reactie ook randomly aanvallend), maar ik heb het simpelweg over feiten. Feiten die je gewoon kan opzoeken. Al is het natuurlijk ook leuk om op internetfora zomaar dingen te gaan roepen.
 
MikePSV040
 
3
19 maart 2019 om 17:56
Ja maar natuurlijk dat is toch al jaren zo? De UEFA is de grootste maffia die er is.
 
-The Maestro-
 
23
19 maart 2019 om 17:56
Heb je zeker gelijk in, maar het wat hypocriet om met de beschuldigende vinger te wijzen naar PSG terwijl City vrijwel precies hetzelfde doet. Ik zie in ieder geval niet veel verschil.
 
Zermatt_Person
 
3
19 maart 2019 om 18:06
City doet helemaal niet hetzelfde. Man City DEED het alleen tussen 2008 en 2013. Daarna is de club financieel onafhankelijk van de sjeik en heeft Man City gewoon hun eigen inkomsten en niet van de eigenaar. Ik volg de club ook op de voet. Waarom PSG constant met invloeden uit Qatar groot probeert te blijven, doet City het al lang helemaal zelf, zonder de Sjeik ervoor nodig te hebben. Man City doet ook niet aan grijze huurconstructies of contract laten afkopen door 3e partijen/de staat. Man City haalt hun hoge inkomsten vooral uit de miljardendeal van Premier League en de Champions League. Net als bij Chelsea.
 
Marc Juventus
 
41
19 maart 2019 om 18:12
Ook al klopt het wat je zegt is City alsnog groot geworden door het geld van een rijke eigenaar. Voor de rest is het dan geluk dat City in Engeland speelt en PSG in Frankrijk. Voor die extra inkomsten heeft het bestuur van City niks extra hoeven doen dan PSG.Dat City nu volledig zelfstandig is klopt natuurlijk ook niet. De naam van de shirtsponsor, de naam van het stadion en nog een heleboel andere deals zijn iig al grmaakt met de connecties en het geld van hun eigenaar.
 
lfc11
 
33
19 maart 2019 om 18:14
Nee, inderdaad. Etihad heeft niks te maken met de eigenaren van Manchester City...
 
AfcaAjaxxx
 
23
19 maart 2019 om 18:22
lees je reactie nog eens terug, en als je dan niet inziet dat je totaal niet objectief bent en onzin uitkraamt, tjah.. Waar stonden City en Chelsea voor de overname?? op eigen kracht zegt ie dan, dus als psg vanaf volgend seizoen enkel nog eigen geld uitgeeft is het volgens jou uiteindelijk ook op eigen kracht groot geworden?
 
Willian-Borges
 
0
19 maart 2019 om 18:50
Chelsea had zich net geplaatst voor de Champions League voor de overname
 
PabloPiatti
 
12
19 maart 2019 om 19:26
Legendarisch! Hulde voor u @Zermatt-Person, Dit soort, ongetwijfeld goudeerlijke, meningen vormen wat mij betreft de aorta van deze nieuwssite. Jij doet me opnieuw inzien waarom ik de mogelijkheid tot reageren op Voetbalzone zo ontzettend apprecieer. Er zijn weinig dingen die mijn week efficiã«nter voorzien van een humoristische noot dan dit soort berichtgeving. En dit is geen vervelende of sarcastische post, ik meen het, ik geniet echt van harte van je lijn van redeneren. Dit soort argumentatie is in mijn optiek veel plezieriger om te lezen dan een eloquente doch saaie gedachtegang.
 
Go with the Fl
 
0
19 maart 2019 om 20:27
Kunstmatig groot geworden dus. Eerst flink inversteren en daarna zelf de broek op kunnen houden. Nou knap hoor echt een prestatie. Barcelona en real konden ook maar blijven lenen bij de bank.
 
Go with the Fl
 
0
19 maart 2019 om 20:27
Kunstmatig groot geworden dus. Eerst flink inversteren en daarna zelf de broek op kunnen houden. Nou knap hoor echt een prestatie. Barcelona en real konden ook maar blijven lenen bij de bank.
 
DStudge15
 
33
19 maart 2019 om 18:01
Haha ja een City supporter die even kritiek komt geven op PSG. Je verbaasd me elke dag meer en meer Zermatt
 
NK_Totti
 
14
19 maart 2019 om 18:12
Meerderen hebben al aangegeven dat City en Chelsea “groot” zijn geworden door middel van een rijke Rus/Arabier. Wat veel mensen zich echter niet realiseren is dat Real Madrid groot is geworden door middel van staatsinvloeden ten tijden van Franco. Grotere corruptie bestaat niet.
 
Zermatt_Person
 
0
19 maart 2019 om 18:23
Idd. Als groeispurt heb je eenmaal voor korte termijn een eigenaar nodig om groot te worden. AC Milan deed dit met Silvio Berlusconi. Chelsea met Abramovic, Man City met Sjeik Mansour en Real Madrid met Franco. Zonder op korte termijn veel geld uit te geven, kom je niet aan de top. Iedereen verdient daarom een eerlijke kans. Het punt bij PSG is echter dat zij constant met geld uit Qatar in de club pompen, terwijl bij clubs als Chelsea, Man City, AC Milan en in het verleden ook Real Madrid, inmiddels al lang onafhankelijk zijn van de eigenaar. Iets wat PSG nooit zal lukken om onafhankelijk te worden en daarom blijft dat een zwakke nep club dat nooit op eigen voeten zal kunnen staan. PSG zal voor altijd een gehandicapte kalf zijn dat met bretels en een hijskraan zal blijven staan en lopen.
 
MarkBakel
 
5
19 maart 2019 om 19:14
voor iedereen blijft chity en chelsea net als PSG die hun succes gekocht hebben. Van nietszeggende clubs naar de top. Waarbij Real/ac milan al lang grote name waren, waren deze clubs dat niet. PSG is dit alleen maar dankzij City, Aangezien dit allemaal om prestige gaat kon Qatar er neit tegen dat Dubai wel een club had gekocht dus hebben ze het zelfde gedaan.
 
Kohaku
 
2
19 maart 2019 om 19:35
Als Man City onafhankelijk zou zijn van de eigenaar zouden er niet van die rare sponsorconstructies zijn waarbij abnormaal hoge sponsorbedragen betaald worden.
 
NK_Totti
 
3
19 maart 2019 om 18:12
Meerderen hebben al aangegeven dat City en Chelsea “groot” zijn geworden door middel van een rijke Rus/Arabier. Wat veel mensen zich echter niet realiseren is dat Real Madrid groot is geworden door middel van staatsinvloeden ten tijden van Franco. Grotere corruptie bestaat niet.
 
NK_Totti
 
4
19 maart 2019 om 18:13
Meerderen hebben al aangegeven dat City en Chelsea “groot” zijn geworden door middel van een rijke Rus/Arabier. Wat veel mensen zich echter niet realiseren is dat Real Madrid groot is geworden door middel van staatsinvloeden ten tijden van Franco. Grotere corruptie bestaat niet.
 
AfcaAjaxxx
 
2
19 maart 2019 om 18:32
Amen, doe mij dan maar een nieuwe eigenaar die er geld in pompt, dan een corrupte dictator die een club groot maakt, het liefst geen van beide natuurlijk, maar zo mooi hoe iedereen altijd clubs als City, PSG en chelsea verafschuwd (en terecht) maar vervolgens Real Madrid benoemt in een rijtje met clubs als Barca, Bayern, en Utd.
 
Boca2005
 
4
19 maart 2019 om 18:47
Barca is (net als Real Madrid overigens) dan weer groot geworden door schulden in een tijd dat daar niet voldoende inkomsten tegenover stonden maar de banken het faillissement van de clubs toch niet voor hun rekening durfden te nemen. Zo heeft bijna iedere topclub wel iets.
 
lizoke
 
1
19 maart 2019 om 20:10
Toch iemand met verstand, want iedereen ziet alleen het geld. Maar idd real barca kopen spelers waar city 3 backs koopt voor mss 160. Barca alleen coutinho, 130 dembele maar oei oei als city 200 mil uitgeeft aan 4 spelers. Ik denk dat city ook spelers van 160 mil moet kopen.
 
lwd12
 
0
19 maart 2019 om 21:54
Beter nog Barça en Real, worden volledig gesteund door banken die wij via de EU weer hebben geholpen. Dus we kopen met zijn allen Coutinho Dembélé, Frank is etc.
 
NK_Totti
 
2
19 maart 2019 om 18:14
Meerderen hebben hier al aangegeven dat city en Chelsea groot zijn geworden door rijke investeerders. Wat bijna niemand zich beseft, is dat Real Madrid groot is geworden door middel van staatsinvloeden ten tijde van Franco’s regime. Dat is nog veel corrupter dan alles wat bovenstaande clubs ooit hebben gedaan.
 
Shirynak
 
9
19 maart 2019 om 18:15
Begon leuk en aardig totdat je City en Chelsea opnoemde. Schoot spontaan in de lach. Bijna 1 april. Nog even wachten.
 
SpeedyAFC
 
4
19 maart 2019 om 18:20
Ik dacht toch echt te menen dat jarenlang Qatar op de borst van Barcelona prijkte. En tijdens de crisis bleek toch dat Ronaldo door een bank gekocht was en zelfs als onderpand aan de ECB werd gegeven door die bank, hij was toch niet met geld van Real gekocht? Was het belastingpercentage van Spaanse buitenlandse voetballers niet verlaagd naar 25 procent? Terwijl Spanje hulp vroeg aan de EU want ze hadden geen geld meer? Stonden de Spaanse club in die tijd niet meer dan 2 miljard schuld aan de Spaanse fiscus die maar niet incasseerde? Volgens mij heb er veel clubs boter op hun hoofd.
 
juvedeef
 
0
19 maart 2019 om 18:26
Mensen zijn teveel gefocust op bepaalde clubs. Alle grote clubs zijn fout. Zelfde als grote bedrijven, die zoeken naar manieren om geld te besparen. Vooral voetbalclubs
 
Capis
 
2
19 maart 2019 om 18:27
@zeematt: Ja Chelsea en City zijn er niet gekomen door geld van buiten af hahaha... En zanik je wat zeggen Real en Barca en dergelijke zijn zo groot en sterk ook puur door geld! Sterker Real is vroeger ook mega gespekt door de staat.. PSG is NIKS anders dan welke andere grote club ook.. alleen met geld kan je groot worden en blijven!
 
SvenZxzy
 
0
19 maart 2019 om 19:48
Deze man heeft gewoon een recht van spreken hoor. Het gaat hier om PSG en niet om City. Wat je in het nieuwsbericht leest is pure fraude en crimineel gedrag. De UEFA heeft een legal team van heb-ik-jou-daar en maakt zo een blunder? Hoe dom denken zij wel niet dat we zijn?
 
Lacazette
 
1
19 maart 2019 om 19:54
Je bent best een voetbal analfabeet als je niet weet dat city net zo erg als PSG was. City is nota benen 1 van de belangrijkste reden geweest voor het invoeren van de FFP regels. Dat je zo slecht praat over PSG vind ik daarom erg raar omdatcity exact hetzelfde deed, maar toen konden ze er nog niet voor bestraft worden...
 
STORING
 
0
19 maart 2019 om 19:55
De KNVB is ook 1grote corrupte bende. Pure corruptie eerste klas. Waarom? Want Feyenoord heeft een topjurist in huis waarmee ze alle bezwaren winnen. Man hou toch op met al die aannames en pure haat telkens richting PSG. Er schijnen mensen bij de Uefa te werken. Mensen... Die ook gewoon capabel genoeg zijn om fouten en vergissingen te maken. Maar dat is dit natuurlijk niet. Het is 1 grote complot. De Uefa liet Ajax ook winnen van Real Madrid om zo miljarden euro’s met toto op Ajax te zetten.
 
Sirius
 
1
19 maart 2019 om 20:02
Ik was het met je eens geweest als het 1, 2 of wellicht zelfs 3 zaken betrof. Echter kun je tegenwoordig gewoon een uitgebreide tijdlijn maken tussen de Uefa en dit soort clubs en dan hoef je geen expert te zijn om te zien wat je uit zo'n tijdlijn kunt concluderen. Waar rook is, is vuur en bij de Uefa brandt het al een hele poos.
 
Guayaquil
 
0
19 maart 2019 om 22:22
Iedere keer maar dat City verheerlijken. Dat PSG altijd de wind mee hebt is wel duidelijk maar je kan nooit is realistich zijn. PSG hat tenminste niet elke tiener op die te laten verpieteren op de bank. City daarentegen doet dat voortdurend
 
002126
 
11
19 maart 2019 om 17:47
Corrupter kan bijna niet
 
Sirius
 
0
19 maart 2019 om 20:00
Iedereen weet het en toch doet niemand er wat aan. Dan mag je je afvragen in hoeverre clubs dit niet gewoon verdienen. Zelfs als 30% een onafhankelijk onderzoek eist en op de strepen gaat staan, zal dat genoeg zijn om de Uefa min of meer op te doeken. Helaas heeft 99,9% niet het lef om dat te doen omdat ze bang zijn dat hun club een doelwit word van de Uefa.
 
FR_JC
 
10
19 maart 2019 om 17:51
Tsja, als de voorzitter van PSG een toppositie inneemt bij de Uefa.....
 
Suppyourlocal
 
5
19 maart 2019 om 17:54
Overeenkomende sponsoren helpen ook een eind. Sponsoren van Uefa en volgens mij ook Fifa zijn vaak ook gerelateerd aan topclubs wat enige invloed heeft. Komt ook nog bovenop dat eigenaar van PSG hoogstwaarschijnlijke ook wat aardig invloed kan uitoefenen op Uefa denk ik.
 
FR_JC
 
3
19 maart 2019 om 18:07
Daar hoef ik verder niets aan toe te voegen aan jouw schrijven. Uefa en Fifa, ze zullen je altijd blijven verbazen. Nou ja, verbazen eigenlijk niet, je weet vantevoren al dat 'zaken' met een sisser af gaan lopen. City en Chelsea zullen spoedig ook wel vrij worden gesproken door een of ander 'iets'.
 
zeidzwolle
 
7
19 maart 2019 om 17:53
PSG: we kopen alles en iedereen behalve scheidsrechters??
 
-The Maestro-
 
41
19 maart 2019 om 17:57
Real Madrid: we kopen niks behalve de scheidsrechters??
 
zeidzwolle
 
9
19 maart 2019 om 18:03
Jij bent nog steeds niet over die twee finales heen? Kom op accepteer het gewoon, Real is groter dan jullie en dan elke andere club. Die kulargumenten over scheidsrechters die iedereen maakt, terwijl de dingen die onze kant opvallen bijna nooit onterecht zijn. Het wordt door onze successen alleen uitvergroot.
 
CRMadrid7
 
10
19 maart 2019 om 18:07
Fun fact: in alle 9 edities van de CL waarin zowel Real als Atletico actief waren is Atletico er nooit in geslaagd verder te komen dan Real Madrid.
 
SpeedyAFC
 
3
19 maart 2019 om 18:22
Klopt, Ronaldo was inderdaad niet gekocht door Madrid maar door een Spaanse bank. Die met Europese noodhulp overeind gehouden werd.
 
FR_JC
 
3
19 maart 2019 om 18:32
@speedy Lag het niet iets genuanceerder? Ik meen dat de gehele La Liga (de clubs) destijds leningen uit hadden staan van 4.2 miljard. Zo Real +/- 680 mln. Doordat ze gewoon hun leningen konden betalen (goede jaarcijfers ect) konden ze dat bedrag voor CR er nog bovenop lenen. (iets in die trant) (?)
 
-The Maestro-
 
4
19 maart 2019 om 19:05
@Zeidzwolle, je wilt zeggen dat Madrid afgelopen jaren niet is geholpen door de scheids? Kom op man, je mag blij zijn met de succesen van je club, maar wees ook zo volwassen om toe te geven, dat je club meermaals is geholpen door de scheids. Alleen al tegen Bayern München zijn er afgelopen 2 jaar minstens 10 cruciale arbitrale 'fouten' gemaakt. Panaltys ontnomen voor Bayern, onrechte rode kaart voor Vidal, buitenspel goals laten tellen. Maar ook Juventus en Atletico hebben daarmee te maken gehad. Maar goed, daar praten de Madridsta's liever niet over en die wijzen graag naar Barcelona.
 
-The Maestro-
 
4
19 maart 2019 om 19:07
CRMadrid7, oké bedankt voor deze info. Nu snel je nieuwe lievelingsclub Juventus gaan bijhouden. De eerste kun je voor Juventus al noteren.
 
CRMadrid7
 
2
19 maart 2019 om 19:13
Nou nou doe is niet zo aangebrand ! Jij maakt een opmerking over mijn favoriete club en ik eentje over die van jou. ik volg Juventus niet hoor maar van mij mogen ze de CL wel winnen. Die dekselse Ronaldo is me toch een legende en nog steeds top op 34 jarige leeftijd ! Gun het hem en alle Juventini !
 
CRMadrid7
 
4
19 maart 2019 om 19:15
Ach in diezelfde wedstrijden kreeg Bayern zat beslissingen mee. Vidal moest allang gaan douchen en zo kreeg Carvajal ook een onterechte penalty tegen zich. Uiteindelijk zie je dat de scheidsrechter aan beide kanten foute beslissingen maakte maar omdat Real er met de zege vandoor gaat herinner je je alleen de beslissingen in het voordeel van Madrid. Je kan wel blijven schuimbekken over arbitrale dwalingen maar Madrid gaat de geschiedenisboeken in als de enige ploeg ooit die de CL titel niet eenmaal, maar tweemaal heeft geprolongeerd. Historisch !
 
Smietz
 
2
19 maart 2019 om 18:20
Ik denk dat er nu wat meer mensen zijn die zielsgelukkig naar hun bankrekening kunnen kijken...??
 
informant
 
7
19 maart 2019 om 18:30
"We kunnen opgelucht ademhalen" aldus voorzitter PSG Nasser Al-Khelaifi, aldus bestuurslid UEFA Nasser Al-Khelaifi
 
sebasjuh
 
2
19 maart 2019 om 18:38
Stel nu gewoon een max budget in wat clubs mogen uitgeven per seizoen. Dan blokkeer je ook dat clubs speler mogen aannemen van investeringsmaatschappijen of van derden (zodat alleen clubs spelers mogen kopen). Dan ben je meteen van dit financial FairPlay af. Zo kunnen er meer clubs mee met de bedragen en wordt de top weer wat breder.
 
-The Maestro-
 
1
19 maart 2019 om 19:09
Maar stel nou, dat een Real Madrid na jaren van niks uitgeven, een renovatie wil gaan houden, dan worden ze daarin geblokkeerd door zulke regels. Zo worden clubs die op eigen kracht werken benadeeld.
 
Sirius
 
0
19 maart 2019 om 19:56
De Uefa neemt de moeite om onderzoeken jegens PSG structureel te laten mislukken, vervolgens word de grote meneer van PSG officieel aangesteld bij de Uefa om vervolgens zogenaamd een blunder te maken die PSG heel goed uitkomt. Ik ben niet snel van de complottheorien, maar dit is toch overduidelijk vriendjespolitiek. Dit soort clubs kunnen doen en laten wat ze willen en worden daar nauwelijks voor bestraft.
 
Duke222
 
1
19 maart 2019 om 19:29
Oke wat ik nu ga zeggen zal vast aankomen tegen mensen hun zere schenen ofzo. maar ik vind dit heel erg verdacht dit is niet zomaar een foutje. En dit kan wel degelijk bewust in de hand gewerkt zijn door hoge piefen. Maar bewust of onbewust.. het blijft imo schandalig.
 
Sirius
 
1
19 maart 2019 om 19:52
Ik denk dat de meesten inmiddels zoveel verhalen hebben gelezen dat de 'toeval' inmiddels wel achterhaald geworden is. Zonder bewijzen zullen de meesten (waaronder ik) denken dat dit geen toeval is. Helaas kan er weinig aan gedaan worden als een organisatie alleen gecontroleerd word door een eigen 'orgaan'.
 
Duke222
 
1
19 maart 2019 om 20:07
Inderdaad, ook ik kan geen ene malle bewijzen lol. Maar dit is echt zo naar te lezen vooral omdat dit orgaan juist voor die zogenaamde FFP moet zorgen maar kijk wat ze nu doen. Net wat je zegt,het is eigenlijk de Slager die eigen vlees keurt. Heb er echt geen woorden voor.
 
Sirius
 
0
19 maart 2019 om 19:48
En dan vragen ze zich bij de Uefa af waarom de buitenwacht hen corrupt vind. Fouten maken is menselijk, maar hoe vaak moeten clubs wel niet wegkomen met foutjes, blunders, niet overtuigende bewijzen voordat de Uefa doorheeft dat mensen echt niet zo dom zijn?! Gewoon een lachwekkende organisatie en geen haar beter dan de Fifa.
 
Hispano
 
0
19 maart 2019 om 20:53
Heb hier absoluut geen goed gevoel bij. Als we realistisch naar deze club kijken is het natuurlijk een Qatarees staatsbedrijf. Hetzelfde land dat nu een WK mag organiseren ondanks dat alle omstandigheden tegen zitten. Ze hebben ook al van die vreemde constructies gebruikt met de transfers van Neymar en Mbappe, en nu er eindelijk een onderzoek komt kan die niet doorgaan door een ´blunder´ van de Uefa? Gelukkig blijkt vooralsnog dat je een CL-titel niet kunt kopen, die moet je verdienen.