Borussia Dortmund gaat af in Lissabon en ligt uit de Champions League
Woensdag, 24 november 2021 om 22:54

Borussia Dortmund is woensdagavond uitgeschakeld in de Champions League. De ploeg van Marco Rose ging in de beslissende wedstrijd in Groep C onderuit bij Sporting Portugal: 3-1. Donyell Malen bracht in blessuretijd de spanning nog terug voor Dortmund, maar het mocht niet baten. Daardoor moet BVB na de winterstop verder in de Europa League, terwijl Sporting zich verzekert van de tweede plek. De Portugezen gaan samen met groepswinnaar Ajax verder in het miljardenbal, terwijl hekkensluiter Besiktas is uitgeschakeld.

Bij afwezigheid van Erling Braut Haaland kreeg Malen opnieuw een kans in de basis bij Dortmund, dat het eerste half uur domineerde, maar vrijwel niets creëerde. Sporting sloeg in de dertigste minuut als donderslag bij heldere hemel toe, want de Portugezen hadden tot dan toe niets laten zien. Nico Schulz stond niet goed opgesteld bij een lange bal van achteruit richting Pedro Gonçalves, maar de linksback van Dortmund dacht dat te herstellen door de bal terug te spelen naar zijn eigen doelman. Dat tikje was echter te kort, waardoor Gonçalves ertussen kon komen en kon scoren: 1-0.

Na het openingsdoelpunt werd Sporting plots dreigender. Een gevaarlijk schot van Pablo Sarabia werd nog geblokt door Axel Witsel, maar even later was het opnieuw raak voor os Leões. Manuel Akanji gleed de bal in het strafschopgebied weg bij Paulinho, waardoor die voor de voeten rolde van Gonçalves. De linkerspits aarzelde niet en knalde de bal van achttien meter heerlijk tegen de touwen: 2-0. Meteen daarna ontsnapte Malen aan de bewaking van Zouhair Feddal, waarna de spits ook doelman Antonio Adan omspeelde. Malen leek te gaan scoren, maar zag zijn schot op de doellijn geblokkeerd worden door Gonçalo Inácio.

Drie minuten na rust dacht Gonçalves te tekenen voor een hattrick, maar ditmaal stuitte de aanvaller van dichtbij op keeper Gregor Kobel. Gonçalves had de bal op een presenteerblaadje gelegd gekregen door een breedtebal van Sarabia. Dortmund zocht daarna de aanval, maar had grote moeite met het vinden van openingen. Iets meer dan een kwartier voor tijd moesten die Borussen met tien man verder, nadat Emre Can zich had laten provoceren door Pedro Porro. De invaller deelde een tik uit aan de middenvelder van Sporting en kreeg rood.

Negen minuten later maakte Sporting zijn derde van de avond. Paulinho ging onderuit in het strafschopgebied na een sliding van Dan-Axel Zagadou. Scheidsrechter Carlos Del Cerro Grande besloot na het bekijken van de beelden om daarvoor een penalty toe te kennen. Kobel redde de inzet van Gonçalves, maar kon niet voorkomen dat Porro de rebound inkopte: 3-0. Dortmund deed in de derde minuut van de blessuretijd wat terug via Malen, die binnen tikte na doorkoppen van Marco Reus: 3-1. Kansen op meer volgden niet voor de Duitsers.

Meer nieuws
   
19:32
19:32
Ten Hag kraakt arbitrage in Premier League na nieuwe sof Manchester United
5
   
19:15
19:15
Zorgen om Matthijs de Ligt, die al strompelend de Allianz Arena verlaat
3
   
18:55
18:55
Antony viert langverwachte goal in Premier League op zeer bijzondere wijze
2
   
18:42
18:42
Miljoenenstrop voor PSV: huurling blijft steken op 246 minuten
7
   
17:55
17:55
Eerste goal Antony van dit seizoen is niets waard na oliedomme actie Onana
61
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (102)

 
Zermatt_Person
 
64
24 november 2021 om 22:56
Wat een pokke geluk heeft dat Sporting zeg... Lekker dat scheids misleiden en daarmee en penalty en rood voor tegenpartij forceren.. Zo wordt het wel heel makkelijk voor de Portugezen om punten te pakken en daarmee Nederland onder zich te houden op UEFA coefficientenlijst
 
magikhetwete
 
28
24 november 2021 om 22:59
Ze pakken nu even een puntje maar vliegen er wel uit in de volgende ronde. Misschien zelfs wel gunstig. In de EL waren ze titelkandidaat, nu schat ik in dat ze er in de 1/8e finale uit liggen. Met de overwinning van Liverpool en de misser van Benfica bestaat er ineens kans dat Porto er uit ligt en Benfica naar de EL gaat. Dat zouden toch gunstige ontwikkelingen kunnen zijn.
 
Zermatt_Person
 
66
24 november 2021 om 23:01
Als je doorgaat naar 8ste finale CL, krijg je 5 bonuspunten! Niks gunstig dus als Sporting CP doorgaat..
 
fcoldambt
 
39
24 november 2021 om 23:11
Benfica gaat wel door in de cl. Barcelona gaat niet winnen in München.
 
magikhetwete
 
30
24 november 2021 om 23:14
Voor doorbekeren in de EL lijken 4 bonuspunten te staan, dat scheelt er dus 1. Een overwinning levert 2 punten op. Dat betekent dat als SP naar de EL gaat en 1x wint in de KO-fase en uitgeschakeld raakt ze meer punten halen dan als ze in de CL doorbekeren en er uit geknald worden met 2x verlies in de Cl. Ik denk dat dit gunstiger is. Porto kan er ook nog helemaal uit, Atletico en Milan kunnen nog over Porto heen wippen. Nee ik zie het positief in.
 
Youngblood16
 
16
24 november 2021 om 23:15
De mans is groter dat er straks 3 Portugese clubs bij de laatste 16 zitten, ze hebben alles nog in eigen hand
 
SilverFront
 
6
25 november 2021 om 07:53
Ik verwacht dat Porto het thuis nog heel erg lastig gaat krijgen met Atletico, al zijn laatst genoemde niet bepaald in hun beste vorm. Benfica gaat ook gewoon door, want Barcelona gaat niet winnen in München. Heeft iemand overigens Die Knappen nog gespot? Het almachtige Dortmund al kansloos uitgeschakeld met nog een wedstrijd te spelen haha. Portugese en Nederlandse competitie duidelijk een maatje te groot voor de Bundesliga, toch?
 
LucasAndersen
 
0
25 november 2021 om 10:01
Maar krijg je de bonuspunten voor EL ook als je 3e wordt in CL?
 
magikhetwete
 
0
25 november 2021 om 10:05
Weet ik echt niet, het was niet zo makkelijk te vinden.
 
Zermatt_Person
 
1
25 november 2021 om 13:38
De bonuspunten gelden niet voor de EL als je 3e wordt in CL. Je krijgt pas 4 bonuspunten in EL als je 1ste wordt in je EL poule. Alle informatie over de punten kun je vinden op Kassiesa.net Dit kun je vinden in de link hieronder: kassiesa.net/uefa/calc.html
 
FCPDani
 
29
24 november 2021 om 22:59
En daarnaast nog kans op 2 andere Portugese clubs die kunnen overwinteren. Zou een mooie prestatie zijn!
 
Zermatt_Person
 
74
24 november 2021 om 23:07
Hoe kun je als Nederlander nou fan zijn van Porto en het Portugese voetbal... Dan ben je echt niet serieus te nemen...
 
FcGrun050
 
262
24 november 2021 om 23:10
Misschien heeft hij roots in Portugal, of heeft hij een tijdje in Portugal gewoond. Weet jij veel. Wie ben jij dan om dat te oordelen?
 
Wildo
 
361
24 november 2021 om 23:11
Jij bent als Nederlander fan van Manchester City? Nou jij bent serieus te nemen zeg.
 
NoNameBoy
 
35
24 november 2021 om 23:16
Ironisch dat je zegt dat iemand niet serieus genomen kan worden, terwijl de helft van vz hetzelfde over jou denkt. Mooi dat Sporting doorgaat. Ze hebben gestreden en ben trots op ze. Hoop dat Porto en Benfica doorgaan. Het wordt bikkelen tot het eind maar als Portugees zijnde, zijn we het al gewend.
 
HakimZiyach22
 
67
24 november 2021 om 23:23
Hoe kan jij fan zijn van een club die 12 jaar terug nog met 8-1 verloor van Middlesbrough? Veel liever Sporting of Benfica, die zijn puur en echt.
 
LosBlancos1999
 
26
24 november 2021 om 23:27
Iedereen mag toch zelf weten welke club hij/zij support? Of die nou Portugees, Duits of voor mijn part Andorrees is maakt niets uit.
 
Lexxy
 
18
24 november 2021 om 23:30
Iemand die denkt dat een persoon die Nederlands spreekt en schrijft automatisch een Nederlander is, is wat mij betreft degene die niet serieus te nemen is.
 
SuperNico31
 
10
24 november 2021 om 23:37
Lol. En dat zegt een PSV fan, een club die groot is geworden door spelers van de concurrentie weg te kopen met groot geld en zo hun grootste succes boekte in de jaren '80.
 
1 Love GSS
 
14
24 november 2021 om 23:56
Kansloze reactie zermatt van je. Schitterende clubs zijn dat porto of benfica met een mooie geschiedenis. Dat plastice clubje van jou, laten we daar maar niet over beginnen..
 
Neutraal-
 
7
25 november 2021 om 06:30
De opleidingen Nederlandse taal zijn inderdaad ontzettend populair in landen waar het niet de hoofdtaal is. Die mensen zitten ook graag op Nederlandse fora.
 
JuventusPuglia
 
2
25 november 2021 om 06:46
Hoe weet je nou of die Nederlander is ? En dan nog. Als hij vinding voelt met Porto ( wat een prachtige club is) dan kan dat toch..
 
FCPDani
 
15
25 november 2021 om 08:01
Ik ben een Nederlander met Portugese roots. Met trots beschik ik over beide nationaliteiten. Porto is gewoon mijn club van kinds af aan! Maar ik heb het Nederlands elftal altijd net zoveel gegund als het Portugees elftal!
 
LondonIsBlue
 
3
25 november 2021 om 08:11
Zermatt die een ander vertelt dat diegene niet serieus te nemen is. Het moet niet gekker worden op VZ.
 
IKEA
 
16
24 november 2021 om 22:59
Deze reactie maakte me weer eens aan het lachen. Die hele UEFA coefficientenlijst, daarvoor kan je enkel naar jezelf kijken niet naar andere ploegen uit andere landen. Maar geinig hoe erg het je heeft opgejut (of ja ik voel een spanning uit je reactie).
 
TheMagistrate
 
16
24 november 2021 om 23:01
Ik dacht dat de var er was juist om dit soort spelbederf tegen te gaan. Belachelijke beslissingen van de scheids en niemand die hem corrigeert.
 
Louismanuel
 
1
25 november 2021 om 12:05
Ik speur een zeer sterk sentiment tegen Portugees voetbal. Hoe zou dat nou komen? Het zou toch niet aangeboren zijn?
 
SocioFan1
 
22
24 november 2021 om 22:57
Drama coach die Rose met z'n beperkte voetbalvisie. Tsja verbaasd me niks. En toch wel netjes van Sporting dat ze gewoon doorgaan als 2e.
 
Mango1909
 
15
24 november 2021 om 23:02
Ligt niet aan Rose, staan gewoon tweede in de competitie. De ontzettend lange lijst aan spelers met blessures is het probleem.
 
Benzema.
 
37
24 november 2021 om 23:14
Je bent Dortmund en verliest kansloos van Ajax en Sporting. Die coach zou per direct ontslagen moet worden.
 
myvision
 
66
24 november 2021 om 23:23
Toch een vrij onnodige sneer naar Ajax. Ajax is duidelijk een niveau hoger dan de rest van de poule gebleken.
 
Benzema.
 
19
24 november 2021 om 23:38
Dortmund heeft imo duidelijk een betere selectie. Dan mag je nooit met 4-0 verliezen. Dat is geen sneer. Ik vind namelijk ook dat Ajax fantastisch presteert in deze CL maar daar ging dit topic niet over.
 
Mowgli
 
4
25 november 2021 om 00:10
Jij kijkt dus alleen naar namen. Ik vind het al jaren niet allemaal zo bijzonder bij Dortmund. Dus ik betwijfel of ze een betere selectie hebben, wel een iets bredere. Hummels, can etc is allemaal vergane glorie
 
myvision
 
8
25 november 2021 om 00:24
Oh, ik denk dat dit Ajax qua selectie ook een klasse beter is. Vrijwel op iedere positie betere spelers. En dat ga je zien wanneer ze over 2-3 jaar weer over de top van Europa uitgesmeerd zijn. Ajax heeft de potentie, Dortmund de (gevallen) namen.
 
DerKaiser123
 
28
25 november 2021 om 00:33
De waan van de dag reageert weer. Jongens als Haaland, Reus, Bellingham, Witsel, Guaeirreo en Hummels zouden gewoon spelen natuurlijk. Ook die keeper is beter dan Pasveer. Daarnaast mist dortmund toch al tijden dragende krachten. Reyna, dahoud, die Portugees, Haaland, Hummels en Hazard vandaag weer. De breedte is duidelijk te zwak.
 
PieterPrins773
 
14
25 november 2021 om 01:46
Doe Haaland maar, maar voor de rest is in de ajax selectie echt geen plek hoor. Liever Martinez dan Hummels, Liever Alvarez dan Witsen, liever Berghuis dan Reus, liever Tadic dan Hazard.
 
Raedos
 
16
25 november 2021 om 03:04
@pieterprins773 Jij hebt liever Gravenberch dan Bellingham?? Is dit Pieterprinspils?
 
PieterPrins773
 
14
25 november 2021 om 07:13
Zeg ik dat dan? Ff de drugs uit je ogen halen Raedos
 
DerKaiser123
 
5
25 november 2021 om 09:32
Liever Berghuis dan Reus en Alvarez dan Witsel / Dahoud. Dan ben je toch niet serieus te nemen. Ik denk dat we over een ding wel eens zijn. Liever Ten Hag dan Rose. Zet Ten Hag bij Dortmund neer en ik zie ze weer meedoen om alle prijzen.
 
bderonde
 
26
24 november 2021 om 23:04
Misschien dat Ajax toch niet in zo een goede poule zat als we allemaal dachten
 
Glory
 
68
24 november 2021 om 23:09
Sporting zit toch ook in de poule van Ajax?
 
Paauwer
 
4
24 november 2021 om 23:10
Dat Sporting vandaag ging winnen was te verwachten Krijgen haast geen tegengoals en thuis zijn ze eigenlijk onverslaanbaar. Ga maar even terugkijken wat een reeks die gasten neerzetten. Enige nadeel voor hun is dat ze zomaar city, Bayern of Liverpool kunnen loten. Maar ze kunnen ook zomaar united Treffen dan zijn ze weer een ronde verder.
 
myvision
 
46
24 november 2021 om 23:26
Het bagetalliseren van de prestaties van Ajax. Erg verrassend weer zo'n reactie. En het slaat nergens op gezien zowel Sporting als Dortmund genadeloos zijn afgestraft terwijl ze gewoon in de absolute top van hun competities meestrijden. Het is dus gewoon de klasse van Ajax momenteel wat hen de das om doet.
 
SuperNico31
 
38
24 november 2021 om 23:39
Ja, ja. Eerst was Dortmund met Haaland een groot gevaar en was Sporting wel lastig want Portugeze clubs zijn altijd kut om te loten. Besiktas zou wel een heksenketel worden. Staat Ajax zonder puntverlies bovenaan in de poule, is het gelijk of Ajax misschien in niet zo een sterke poule zat dan gedacht. Ga toch weg.
 
ninjakai
 
3
25 november 2021 om 07:22
@Paauwer, grappig toen Ajacieden dat riepen was het gelul en stelde ze Europees niets voor. Tegen Dortmund moest Ajax het laten zien. Inmiddels stelt de poule niets voor en vliegt Ajax er in de volgende ronde uit. Welke is het nou? Of sporting is Europese subtop of sporting is een amateurploeg.
 
N.Chelsea
 
1
25 november 2021 om 07:42
Rose out, Ten Hag in?? Dit zou de perfecte stap voor hem zijn.
 
locomotif
 
44
24 november 2021 om 22:58
Hele vreemde beslissingen van de scheids. Twee keer heel discutabel ten nadele van Dortmund.
 
Zytto34
 
25
24 november 2021 om 23:05
Vond die pingel van Bellingham 2 weken terug nog veel lichter dan deze.
 
 
40
24 november 2021 om 23:07
Vond die Rode kaart voor Hummels toch ook wel veel lichter dan deze beslissingen
 
Corona
 
25
24 november 2021 om 23:16
Niet doen dan wordt die knappen weer heel boos
 
locomotif
 
9
24 november 2021 om 23:29
Dat vond ik ook geen penalty maar heeft toch niks met vandaag te maken? Dortmund is wat mij betreft vandaag bestolen door de arbitrage. Tegen Ajax hadden ze inderdaad geluk met de pingel maar ook pech met de rode kaart.
 
gijs.v.s
 
0
24 november 2021 om 22:58
Hoe kan Sporting nu door zijn, op doelsaldo zou Dortmund toch alsnog door kunnen gaan, ook al is dat bijna onmogelijk.
 
AcKaka
 
79
24 november 2021 om 22:58
Onderling resultaat
 
Hofmeisterr
 
20
24 november 2021 om 22:59
Onderling resultaat in het voordeel van Sporting. In de eerste wedstrijd werd het 1-0
 
Sociomasia
 
9
24 november 2021 om 22:58
Malen bracht de spanning terug 93ste min 3-1 met 10 man, lichtelijk overdreven. On: zonder Haaland is dat Dortmund maar een matig team. Met Haaland zie ik ze de EL wel winnen.
 
consy
 
55
24 november 2021 om 22:59
Nja Dortmund had nog één doelpunt nodig om directe uitschakeling te voorkomen dus bracht ie wel degelijk de spanning terug.
 
Goalski
 
18
24 november 2021 om 22:59
Met 3-2 was Dortmund nog niet uitgeschakeld, nu in onderling doelsaldo wel.
 
pavol_demitra38
 
20
24 november 2021 om 22:58
Wat een figuren van sporting zeg. FIFA fair play kan ook weer de kast in. Kan de VAR dan nooit eens helpen een wedstrijd normaal te laten verlopen?
 
Litmanen1995
 
7
24 november 2021 om 22:58
Dit is toch wel heel erg zonde voor de coefficentpunten. Toch wel verrassend dat Dortmund zo teleurstellend presteert in deze poule. Ik denk dat 80% van de mensen ze wel bij de eerste twee zou hebben gezet.
 
Ricardode Oliveira
 
4
25 november 2021 om 00:11
Misschien worden teams als Ajax en Sporting wel onderschat.
 
Goalski
 
11
24 november 2021 om 22:58
Dat Dortmund is toch ook niet meer wat het geweest is, in dit soort belangrijke wedstrijden geven ze ook al niet thuis, verliezen van Sporting Portugal...
 
FcGrun050
 
7
24 november 2021 om 23:32
@goalski - Wel even een kanttekening plaatsen. Je mist je absolute topspits in de vorm van Haaland, je mist je topverdediger in de vorm van Hummels, en daarnaast komt Guerreiro net pas terug van zijn blessure, dus die was nog niet fit genoeg. Schulz kan er opeens niks meer van, sinds hij die transfer naar Dortmund heeft gemaakt. Daarnaast zijn krachten zoals Reyna en Hazard wel goeie krachten die je mist, waardoor je nu met Reinier moet gaan spelen. Reinier is echter te licht voor Dortmund. Sporting was bijna op volle oorlogssterkte en die Pedro Concalves is echt een hele goeie speler. Die heeft er nu al 4 in het netje liggen in 3 CL wedstrijden. Die miste de eerste wedstrijd tegen Ajax, maar nu hij terug is, moet Ajax echt hem onschadelijk maken. Want als je hem niet in de gaten houdt, dan legt hij er zo eentje erin.
 
BBayern1990
 
12
24 november 2021 om 23:00
Borussia Dortmund maakt de Bundesliga belachelijk. Wat een aanfluiting om uitgeschakeld te worden in deze groep
 
BaronVonBorsig
 
61
24 november 2021 om 23:08
Ik zie jou wekenlang huilen als je met 2 geblesseerden van Frankfurt verliest. Zonder Hummels, Morey, Guerreiro, Dahoud, Haaland, Hazard en Reyna is gewoon te gek. Terecht dit, Dortmund heeft bijzonder weinig laten zien deze CL deelneming.
 
BBayern1990
 
1
25 november 2021 om 12:25
@baronvonborsig het huilen laat ik aan jullie over, in het bijzonder aan de heer Watzke. Bayern heeft nu ook af te rekenen met enkele uitvallen.
 
BaronVonBorsig
 
2
25 november 2021 om 15:39
Jij bent toch echt degene die wekenlang zat te huilen over Frankfurt en wie weet straks nog wel weer Augsburg. Jij steekt nooit eens de hand in eigen boezem zoals ik als objectieve supporter wel regelmatig doe. Bij jou ligt het altijd aan anderen, dat past wel goed bij FC Bayern natuurlijk.
 
Ricardode Oliveira
 
8
25 november 2021 om 00:13
Vind ik niet. Ajax en Sporting hebben beide een heel goed team en een goede trainer. Niks om voor te schamen.
 
BBayern1990
 
0
25 november 2021 om 12:26
@ Ricardode nergens praat ik Ajax en Sporting slecht in mijn comment. Over 5 wedstrijden vind ik het gewoon ondermaats van Dortmund dat 2de staat in de Bundesliga.
 
Teesboer
 
1
25 november 2021 om 10:34
Eens, het is 1 van de mindere poules van de CL waar Dortmund in speelt. Vooraf verwacht je gewoon dat Dortmund 1e wordt en dat Ajax daar kort achter zit, maar Dortmund is echt zwaar door de mand gevallen. Zonder Haaland lijkt het eigenlijk helemaal nergens op.
 
Siempie.
 
8
24 november 2021 om 23:01
Hmm, jammer. Haalands blessure heeft ze CL-overwintering gekost.
 
IKEA
 
6
24 november 2021 om 23:02
Nou het ketchupfles principe blijkt toch maar weer waar. Al het tweede doelpunt in dienst van Malen en we zijn alweer bijna in december. Wat valt hij door de mand.
 
FinidiThulani
 
2
25 november 2021 om 09:52
Ketchupflesprincipe? Hahaha. Wat is dat?
 
NorgeNederland
 
18
24 november 2021 om 23:02
Dortmund valt wel ontzettend tegen zonder Haaland. Had dan ook meer verwacht van Malen. Dat hij het vanaf het begin niet meteen deed is prima maar we zijn inmiddels halverwege het seizoen en het is nog steeds niks. En tja Sporting... wat kun je er over zeggen. Typische Portugese ploeg die alleen maar naaien en zuigen. Ik heb nog steeds geen duidelijke herhaling gezien van die rode kaart. Palinha gaat huilen op de grond nadat er niks gebeurd en Can speelt niet uit. Krijg vervolgens een tik waarop die Sporting speler gaat liggen ?! Hoop dat Ajax ze komende wedstrijd weer zal gaan vernederen.
 
Ssj2zigzag
 
10
24 november 2021 om 23:02
Dat zijn nog eens hele zoete coëfficiënt punten. With regards from Pedro Gonçalves.
 
 
8
24 november 2021 om 23:06
Dortmund speelde erg slecht vandaag, maar Sporting, wat een aanstellers zijn dat zeg. Rode kaart aannaaien, scheidsrechter misleiden. Zeer onsportief voetbal van ze gezien, maar wel effectief de kansen afgemaakt.
 
Aguerooo
 
5
24 november 2021 om 23:07
Remember the name, Pedro Goncalves. Voortreffelijke speler. Natuurlijk kaartennaaierij ten top deze wedstrijd, erg slechte scheidsrechter wie de wedstrijd niet in de hand had. Jammer voor Dortmund maar je kon het zien aankomen, ze missen zo ontzettend veel basisspelers, jammer.
 
HakimZiyach22
 
17
24 november 2021 om 23:10
Hopelijk wint Ajax gewoon van Sporting. 18 uit 18. Smerig Portugees voetbal, en een Spanjaard als scheids dan vraag je om problemen.
 
maarten24
 
9
24 november 2021 om 23:27
Laat de 3 Portugese ploegen allemaal maar 2e worden. Dan liggen ze allemaal het snelste uit Europa. Ajax mag van mij Porto loten. En dan Benfica tegen Man City en Sporting tegen Bayern. Braga graag morgen verliezen en 2e worden in Europa League en dan bijv tegen Dortmund loten. Zijn we in februari de Portugezen kwijt en kunnen we ze pakken. De bonuspunten die ze nu pakken zijn vervelend. Ajax verder in Champions League (minimaal kwart) Az, Feyenoord en PSV zie ik allemaal ver komen in Conference League en zo pakken we genoeg punten.
 
Silvacity
 
5
24 november 2021 om 23:40
Op die manier hoeft het voor mij niet. Laat de Nederlandse clubs zelf systematisch beter presteren dan de Portugese. Dan hebben ze het ook echt zelf verdient i.p.v. dat Ajax de rest van de Eredivisie Europe zou schieten.
 
Lexxy
 
3
24 november 2021 om 23:52
Precies dit. Het is dan ook op zijn zachtst gezegd merkwaardig dat een hoop mensen hier zo blij zijn met de Conference League. Het is een enorm kunstmatige manier om puntjes bij elkaar te sprokkelen. De conference league punten zeggen wat over het werkelijke niveau en dat is niet in positieve zin. Maar ach, tegenwoordig kun je met een 'scorebord journalistieke mentaliteit' ver komen in de wereld van de coefficiëntie ranglijsten.
 
HakimZiyach22
 
1
24 november 2021 om 23:52
Porto vind ik lastiger dan Benfica, die laten Europees altijd veel meer zien. Doe mij maar liever Benfica dan, die hebben we al gehad 3 jaar terug. Maar het liefst helemaal geen Portugezen, laat die maar afgeslacht worden tegen de PL teams. City, Chelsea en zelfs Man U sturen alle 3 naar huis. Ajax lekker tegen Lille of Salzburg, en per ronde iets zwaarder loten
 
Titaantje
 
5
25 november 2021 om 00:15
knap van malen, kan maar 60min per wedstrijd aan, maar scoort wel in de 93e minuut!
 
Pantelic16
 
6
25 november 2021 om 00:28
Nu ben ik nog steeds niet overtuigd van Malen in de Europese subtop. Maar wat een tijden waren dat onder De Boer met zijn gebrekkige communicatie in die persconferenties met fouten. ??
 
DieHalveMalle
 
0
25 november 2021 om 07:31
Agh, mooi geld verdiend dat Sporting met de gelukkige 2e plek. Zie ze ook niet echt verder komen vanaf nu. Komen redelijk te kort om stabiel te zijn, Europees dan.
 
ErnumsJung
 
1
25 november 2021 om 07:45
Toch wel veelzeggend, de Bundesliga is ook niet meer wat het geweest is. Leipzig, Wolfsburg en Dortmund alle drie kansloos in de CL… Bayern houdt de eer hoog.
 
Teesboer
 
1
25 november 2021 om 08:30
Ja dat valt wel erg tegen, het lijkt erop dat Engeland weer de boventoon gaat voeren in de Cl. Liverpool, City en Chelsea zie ik allen de halve finale halen (mits ze elkaar niet loten in de kwartfinale).
 
DerKaiser123
 
0
25 november 2021 om 09:34
Wolfsburg is bij winst gewoon door en Leipzig heeft meer dan goed gevoetbald in deze poule. Beetje pech gehad.
 
ErnumsJung
 
1
25 november 2021 om 09:47
Ik zie Wolfsburg niet winnen van Lille eerlijk gezegd, daar zijn ze niet slagvaardig genoeg voor op dit moment. Leipzig heeft het in de eerste wedstrijden verprutst.
 
MarekHamsik17
 
0
25 november 2021 om 10:02
Wat is die Emre Can een waardeloze voetballer. Zo houterig, telkens te laat en een zwakke inspeelpass. Af en toe een steekbal breed dat is zijn enige kwaliteit. Dortmund is gewoon overklast en niet goed genoeg.
 
LexGoeman
 
0
25 november 2021 om 13:01
Wordt nog gezellig zo in de EL, komen een paar aardig grote namen bij....