Borussia Dortmund pakt door en betaalt miljoenen voor Thorgan Hazard
Woensdag, 22 mei 2019 om 11:09

Borussia Dortmund heeft Thorgan Hazard gestrikt, zo meldt de Duitse topclub woensdagochtend via de officiële kanalen. De middenvelder komt over van Borussia Mönchengladbach en tekent tot medio 2024. Hazard is de tweede aankoop van Dortmund in korte tijd, daar BVB dinsdag de komst van verdediger Nico Schulz van TSG Hoffenheim wereldkundig maakte.

Het is onbekend voor welk bedrag de Belgisch international de transfer maakt, maar volgens diverse Duitse media gaat het om een som van ruim 25 miljoen euro. De komst van Hazard hing al een tijdje in de lucht, maar is nu officieel. Naast Schulz en Hazard wordt ook Julian Brandt van Bayer Leverkusen hevig gelinkt aan een overstap naar de nummer twee van Duitsland.

"Ik ben Borussia Mönchengladbach dankbaar voor de mooie jaren en prachtige herinneringen. Nu was het juiste moment om de volgende stap in mijn loopbaan te zetten. Ik ben verheugd dat ik voor Borussia Dortmund ga spelen, een topclub met ongelooflijke fans", zo laat de 26-jarige middenvelder annex buitenspeler weten op de site van zijn nieuwe werkgever.

Hazard was sinds de zomer van 2014 actief bij Mönchengladbach, dat hem in eerste instantie een seizoen huurde van Chelsea en in 2015 acht miljoen euro betaalde om hem definitief in te lijven. Hazard kwam in totaal 182 keer in actie namens de Bundesliga-club en produceerde daarbij 46 doelpunten en 44 assists. De 21-vouidig international lag nog tot de zomer van 2020 vast bij Borussia Mönchengladbach.

Meer nieuws
   
18:25
18:25
Donkere wolken boven Arnhem: licentiecommissie stelt Vitesse nieuwe deadline
30
   
18:20
18:20
Bondscoach België hakt definitief knoop door over EK-deelname Thibaut Courtois
9
   
18:00
18:00
Waarom Liverpool Slot verkiest boven Amorim als opvolger van Klopp
21
   
17:55
17:55
Matthijs de Ligt verliest race tegen de klok en mist CL-clash met Real Madrid
9
   
17:37
17:37
Zoon van Peter Bosz gaat in de Eredivisie aan de slag als hoofdscout
3
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (113)

 
KevinVan Den Oord
 
51
22 mei 2019 om 11:09
Die gaan voor het kampioenschap!!
 
maurootje
 
8
22 mei 2019 om 11:16
Dortmund gaat(wil) elk jaar voor het kampioenschap
 
ElPhenomeno
 
4
22 mei 2019 om 14:08
Viel weinig aan te zien anders afgelopen jaren. Sinds afgelopen zomer mede door de aanstelling van Favre eindeiljk weer een duidelijk idee bij Dortmund.
 
RomanEmpire010
 
19
22 mei 2019 om 12:43
Met aankopen waar Bayern al jaren om verguisd wordt.. Als Bayern deze spelers had gekocht, had iedereen er weer over gevallen dat men de Bundesliga leegrooft. Nu doet Dortmund het en je hoort er niemand over.
 
USofDude
 
2
22 mei 2019 om 13:32
Nee, het grote verschil is dat Bayern naast dit soort aankopen ook wel eens bij de grote concurrent ging shoppen. Alsof Ajax nu daadwerkelijk Bergwijn zou strikken.
 
Alcantara91
 
2
22 mei 2019 om 13:49
Maakt toch niet uit, Dortmund haalt genoeg spelers uit de Duitse Competitie maar niemand moet erover klagen , Juve doet dit ook, Manu haalde matic matic lukaku enz binnenlands weg, als je je kan versterken waarom niet?
 
MrBoity
 
4
22 mei 2019 om 12:48
De duitse kampioen staat voor de komende 50 jaar wel vast: bayern munchen.
 
ElPhenomeno
 
5
22 mei 2019 om 14:12
De Duitse competitie zal in tegenstelling tot de Italiaanse en Franse juist weer gaan opbloeien komende jaren. Leipzig gaat enorme stappen zetten, Dortmund komt weer terug op hun level van 2010-2014 zo lijkt het. Bayern zal ook moeten renoveren. Leverkusen zet ook stappen. En vergeet niet dat je een enorme subtop / middenmoot hebt met ploegen als gladbach, Frankfurt, Hoffenheim, Bremen, Wolfsburg, Schalke, Stuttgart etc.
 
MrBoity
 
2
22 mei 2019 om 14:39
Ik weet niet of jij het duitse voetbal een beetje gevolgd hebt de afgelopen tijd maar sinds midden jaren 80 is het eerder regel dan uitzondering dat bayern kampioen wordt. Die middenmoot die jij noemt daar moet ik echt alleen maar om lachen, dat stelt echt niks maar dan ook helemaal niks voor. Dortmund kan het nog enigszins bijbenen maar als je het mij vraagt is de duitse titelstrijd de komende 50 jaar een uitgemaakte zaak
 
arsenal890
 
1
22 mei 2019 om 14:42
Opbloeien ja. Een andere kampioen nee. Bayern strooit met miljoenen voor jonge talenten. Een garantie is (misschien met een nieuwe coach) dat ze de komende jaren echt simpel kampioen worden. Als het er echt op aankomt is Bayern vele malen beter dan de rest van de competitie. Kijk alleen maar naar de 5-0 tegen dortmund.
 
pieterhoek
 
56
22 mei 2019 om 11:11
Bvb is daadkrachtig bezig met spelers halen de volgende is brandt waar Bayern 1 speler haalt voor 80 miljoen haalt BVB 3 spelers voor 75 miljoen.
 
iSimic
 
13
22 mei 2019 om 11:29
Bayern betaald dat bedrag juist zodat het voorkomt dat ze 2 spelers hoeven te kopen. Liever 1 speler die op 2 posities uit de voeten kan dan 2 spelers daarvoor. Scheelt niet alleen salaris maar ook geklaag over niet genoeg minuten.
 
schuimkraagje
 
16
22 mei 2019 om 11:38
Als Brandt daadwerkelijk naar Dortmund gaat heeft Bayern gewoon vies achter het net gevist, wat is die ontzettend goed zeg. Hazard is ook geweldig, blijft alleen altijd 'het broertje van' maar is zeker Dortmund-waardig. Iemand enig idee wat er met Havertz gebeurd? Duitsland kan wel lekker doorselecteren met de aanvallers trouwens, ook nog spelers als Gnabry, Werner en Sané die jong zijn.
 
iSimic
 
11
22 mei 2019 om 11:39
Keuze zal wel bij Sane liggen ipv Brandt.
 
Alcantara91
 
2
22 mei 2019 om 11:48
Havertz blijft deze zomer 100%, bayern heeft interesse-havertz ook in Bayern maar zal in 2020 pas komen.
 
Marshmallow
 
3
22 mei 2019 om 12:08
Havertz blijft tot 2020 bij Leverkusen , dan gaat hij naar Bayern.
 
RomanEmpire010
 
1
22 mei 2019 om 12:45
iSimic, makkelijk praten, maar denk je nou echt dat Bayern Sane kan losweken bij City? Bayern gaat echt geen 150+ miljoen neerleggen. City heeft het geld niet nodig, dus zegt toch nee tegen ieder bedrag wat tegenvalt.
 
iSimic
 
1
22 mei 2019 om 12:50
Zou niet weten hoezo dat niet kan. Zeker als Guardiola het prima vind.
 
mantequilla
 
1
22 mei 2019 om 13:04
nou bayern gaat wel werner halen
 
ElPhenomeno
 
0
22 mei 2019 om 14:08
Vraag is of Sane dat wil (aangezien de PL en PD toch stukken sterker zijn) en Bayern zijn salaris uberhaupt wil betalen. Bovendien zouden andere grote topclubs waarschijnlijk een hoger bedrag op tafel leggen dan Bayern. Maar ik laat me verrassen.
 
Duitser
 
0
22 mei 2019 om 14:28
City heeft de transferinkomsten nodig omdat Guardiola investeren wil en zij problemen met het FFP hebben. Dus het geld hebben ze misschien wel maar het komt uit de verkeerde bron.
 
RobTheGooner
 
10
22 mei 2019 om 11:11
Wat een geweldige aanwinst, brandt zou ook een dezer dagen komen. Nu nog een topspits en ze zijn klaar voor komend seizoen
 
ElPhenomeno
 
107
22 mei 2019 om 11:13
Waar Bayern 70 miljoen investeert in Hernandez , koopt Dortmund voor datzelfde bedrag 3 toppers in de Bundesliga met Schulz, Brandt en Hazard. Ik hoop dat er nog een keeper bijkomt en eventueel een speler als Gundogan en je hebt een beter elftal dan Bayern er staan. Waar Dortmund ook gewoon 2 volwaardige elftallen op kan stellen inmiddels is de selectie bij Bayern flink uitgedund na het vertrek van Ribery, Robben en Rafinha. James keert bovendien terug naar Real Madrid. Voor Bernat is nooit een opvolger gekomen. Een 2de spits is er ook niet meer na het vertrek van Wagner. Muller, Martinez, Lewandowski, Neuer, Hummels, Boateng (vertrekt waarschijnlijk) worden ook nog weer een jaartje ouder. Tel daarbij op dat Tolisso het hele jaar niet gespeeld heeft, Sanches ontevreden is, Thiago elk seizoen wel een keer geblesseerd is, evenals Coman. Dit jaar is de kans voor Borussia Dortmund groter dan ooit. Helemaal omdat Kovac op de schopstoel zit en het hele elftal haast aan vervanging toe is.
 
meesbrager
 
31
22 mei 2019 om 11:15
Helemaal mee eens, sterk verhaal
 
DieGelbeReds
 
6
22 mei 2019 om 11:19
Super inderdaad. Ben het ook helemaal met je eens. Dit is de categorie spelers waar Dortmund het in moet zoeken. Ik zie ook nog wel graag een sterke centrale verdediger komen overigens. En de komst van Brandt én Hazard zal wel betekenen dat Sancho inderdaad verkocht wordt.
 
pieterhoek
 
10
22 mei 2019 om 11:22
Hoezo zou sancho worden verkocht hazard op links en sancho rechts en op het middenveld witsel en brandt/reus ervoor en in de spits Spanjaard.ik denk dat hij blijft overal wordt door BVB gezegd dat hij niet wordt verkocht.
 
DieGelbeReds
 
2
22 mei 2019 om 11:28
Klopt hoor, maar ik heb zo'n vermoeden dat er nog een club uit de BPL komt die ineens een gek bod neerlegt. Wel een heerlijke opstelling zoals je die formuleert, vooral aanvallend echt top. Alcacer bedienen en die poft ze er wel in
 
pieterhoek
 
1
22 mei 2019 om 11:49
Misschien na brandt nog een centrale verdediger of keeper, spits positie kan reus ook spelen en dan kan je delany erbij zetten of gotze.
 
RomanEmpire010
 
1
22 mei 2019 om 12:47
PieterHoek: Sancho, Hazard en Reus betekent dus een plek op de bank voor Brandt. Met alle respect, maar daar is hij veel te goed voor, net als de overige drie namen. Ik zie dit niet gebeuren. Sancho zal nog wel vertrekken denk ik.
 
pieterhoek
 
0
22 mei 2019 om 13:42
Nee dat hoeft niet vanwege dat brandt bij bayer Leverkusen ook op positie 8 speelt en havert op 10 nou dat kan ook bij BVB en dan op 6 witsel en hazard linksbuiten en sancho rechtsbuiten en reus op 10
 
ElPhenomeno
 
0
22 mei 2019 om 13:49
Het is Sanch, Brandt met Hazard. Reus speelt in de spits. Pacao, Raphael, Gotze, en Larsen als back ups.
 
cesc4ars
 
4
22 mei 2019 om 11:20
Is Brandt al in kannen en kruiken dan?
 
DieGelbeReds
 
3
22 mei 2019 om 11:29
Ja, Brandt komt voor 25 miljoen euro van Leverkusen.
 
iSimic
 
11
22 mei 2019 om 11:22
Je neemt het begrip topper wel heel erg ruim als je zo Schulz en Hazard wilt noemen. Met name voor Schulz is ene belachelijk hoog bedrag neergelegd Daarnaast loopt er genoeg rond bij Bayern, zie het probleem niet zo. Zojuist de beste ruckrunde in de geschiedenis van de Bundesliga gehad of vergis ik me dan? Met zogenaamd een team wat geheel toe is aan vervanging.
 
ElPhenomeno
 
19
22 mei 2019 om 11:29
Nadat Thiago en ook Coman weer in het elftal kwamen is Bayern veel beter gaan spelen. Dortmund heeft na de winterstop beschamend weinig punten gepakt en het compleet zelf laten liggen. Net zoals in de beker en de Champions League. De selectie is nu zelfs nog smaller aan het worden. Doordat Bayern in de CL er vroeg uit lag kwam je uiteindelijk niet in de problemen. Maar er mogen zekers wel 4 a 5 aankopen bij voordat je uberhaupt 22 waardige spelers in je selectie hebt. Volgens mij komt er ook nauwelijks jeugd door. Ik vind het bedrag voor Schulz niet erg hoor. Een goeie linksback is schaars op de markt. Bovendien Duits international. Vind het een prima speler met een enorme drive die bij Hoffenheim in meerdere systemen kon spelen. Hazard was de 1ste seizoenshelft gewoon een topper, maar wou graag weg. 2de seizoenshelft zag je een ongemotiveerde speler. Bovendien heeft Dortmund spelers als Hazard / Raphael , Gotze, Larsen en Paco op de bank. Bij Bayern kom ik aanvallend niet eens een waardige back-up tegen achter Lewandowski, Gnabry en Coman.
 
iSimic
 
10
22 mei 2019 om 11:34
De selectie is bewust smaller gemaakt. 2 vaste backs, 2 vaste centrale verdedigers, 2 backups die op beide posities kunnen met Martinez. Dat is op basis van hun blessureverleden meer dan genoeg. Spelers die allemaal hebben aangetoond tot de beste van de Bundesliga te horen. 5 spelers op het middenveld is ook genoeg. Tolisso heeft een vervelende blessure gehad maar in de 5 seizoenen daarvoor waren al zijn blessures kort en op 1 hand te tellen. Thiago mist zo af en toe een wedstrijd maar ook dat valt mee. Alleen aanvallend is de spoeling nog dun, maar het is pas mei. Het seizoen is nog niet eens afgelopen dus geen reden om daar nu paniekerig over te gaan doen. Gnabry, Muller en Lewandowski zijn goed en zelden last van blessures En een goede linksback is geen topper. Misschien is er weinig keuze, maar Schulz is gewoon een degelijke speler. Mee rniet. En zet je daar serieus nu Larsen neer? Alsof dat heel wat is.
 
ElPhenomeno
 
3
22 mei 2019 om 13:52
Een selectie bewust smaller maken? Bayern stond juist bekend om altijd haar brede selectie. In 2012 grepen ze naast alle prijze omdat de selectie juist te smal was. Pizarro, Mandzukic, Muller, Gomez, Shaqiri, Robben, Ribery, Schweini, Kroos, Tymo, Hojberg, Gustavo, Martinez en Can als opties voor aanval en middenveld in 2013. Je hebt nu gewoon 5 spelers minder in de breedte. En Muller vind jij fantastisch. Ik vind het al 3 jaar niks meer. Elke topclub in Europa komt met namen als Hazard, Griezmann, Mbappe, Neymar, Salah etc aanzetten en Bayern heeft een frontlinie met Muller. Die komt gewoon zwaar te kort. Larsen voor de breedte prima. In ieder geval meer toegevoegde waarde dan zon Davies of Arp.
 
iSimic
 
0
22 mei 2019 om 20:28
Een brede selectie leidde erna dat spelers liepen te k***en in de media dat ze wilde spelen. Hiermee voorkom je dat plus het scheelt je aardig in de salarissen. Ik vind Muller helemaal niet fantastisch maar een stuk constanter en beter als een hoop andere. Iedereen die de Bundesliga volgt weet dat je met Hazard en Brandt 2 spelers haalt die verrre van constant zijn. Daarnaast moet je eens gewoon een vent zijn en toegeven dat je Mueller niet mag en niet objectief kan zijn. Dat droop ervan af na de wedstrijd tegen Bremen. Maakt niet uit, iedereen heeft wel spelers die ze niet kunnen uitstaan, alleen om dan continue erover te beginnen terwijl je zelf ook wel weet dat je niet objectief ben is ronduit irritant. Omdat het niet klopt.
 
ElPhenomeno
 
0
23 mei 2019 om 00:46
Ik vond Thomas Muller in de periode 2010 tot pak hem beet 2014 de beste speler van Bayern Munchen. Ook bij Duitsland altijd beslissend. Een van de grootste spelers op dat eindtoernooi in 2014. Maar daarna is het enorm bergafwaarts gegaan. Ik irriteer me mateloos aan zijn gedrag. Ik irriteer me mateloos wanneer hij rechtsbuiten speelt, terwijl Gnabry daar ten alle tijden hoort te spelen. Hazard 10 doelpunten, Brandt 7 doelpunten, Muller 6 doelpunten Brandt 11 assists, Hazard 10 assists, Muller 9 assists Wat defineer jij als definitie van constant? Vorig seizoen Hazard 10 doelpunten, Brandt 9 doelpunten, Muller 8 doelpunten Muller wel meeste assists van de 3 in ook nog een veel beter elftal dat gemiddeld 30 doelpunten meer maakt in de competitei dan clubs als Leverkusen of Gladbach. Waarbij beide spelers ook nog stukken jonger zijn en ook buiten doelpunten en assists ik nuttiger vind betreft bijvoorbeeld acties en passeerbewegingen. Toch cruciaal voor spelers die rondom de spitspositie spelen. Muller kan namelijk niet eens een tegenstander passeren.
 
iSimic
 
0
23 mei 2019 om 07:06
Als ik het heb over constant pak ik niet 1 seizoen en maar pak ik meerdere seizoenen en kijk ik dan hoe er over het hele seizoen is gespeeld. Je noemt Hazard een topper maar ziet hem niet genoeg om te weten dat hij compleet onzichtbaar is na de winterstop. En dat al jaren achter elkaar. Brandt heeft ook nog geen volledig goed seizoen gespeeld.
 
arsenal890
 
5
22 mei 2019 om 11:25
Kom op zeg. Een beter elftal dan Bayern? Absoluut niet. De transfers die ze nu hebben gedaan zijn erg goed. Maar beter dan Bayern gaat te ver. Vergelijk alleen als de verdediging. Veel betere verdedigers. Vergelijk het middenveld dat is ook beter. Flankspelers heeft dortmund wel goede en redelijk gelijkwaardig behalve als Bayern sane haalt. De spits is ook een paar klasse minder. Al met al lijkt me dus duidelijk.
 
ElPhenomeno
 
7
22 mei 2019 om 11:33
Ik weet niet of je het uberhaupt volgt, maar op basis van wat zijn die spelers van Bayern veel beter? Defensie is beter ja. Maar vergeet niet dat Dortmund 4 spelers centraal heeft staan die jonger dan 23 zijn met enorm veel groeipotentie ( Akanji, Diallo, Zagadou en Balerdi). Vooral Akanji vind ik niet minder dan een Hummels. Tenzij je puur op naam gaat beoordelen. Kimmich gaat waarschijnlijk op het middenveld spelen met Thiago en Goretzka. Pavard is gekomen en die vind ik heus niet beter dan een Piszeck of zelfs Hakimi. Een middenveld met Witsel, Brandt, Reus of in grote wedstrijden dan Weigl waardoor Reus kan opschuiven vind ik ook niet minder dan dat van Bayern. Offensief zelfs veel sterker. Aanvallend is de spitspositie bij Bayern beter, maar Lewandowski is ook niet meer zo goed als aantal jaren geleden. Volgens mij had Paco in de Bundesliga zelfs een betere scoringsratio dan Lewandowski. Sancho of Gnabry vind ik beide sterk, maar ik heb liever Sancho. En waar Bayern op links alleen Coman heeft kan Dortmund daar die Portugees, Larsen, Hazard, Reus en Brandt opstellen. Over luxe gesproken.
 
arsenal890
 
1
22 mei 2019 om 11:40
Offensief sterker valt ook wel mee hoor. Coman en gnabry zijn prima ook. Ik zou niet willen zeggen dat Sancho, reus, brandt, Larsen of hazard beter zijn. Bayern is kwalitatief stukken beter.
 
iSimic
 
6
22 mei 2019 om 11:41
Dat Kimmich waarschijnlijk op het middenveld gaat spelen is op helemaal niets gebasseerd. Puur gissen is dat. Op basis van Kimmich zijn prestaties is het juist waarschijnlijker dat hij back blijft en dat de middenvelders gewoon Thiago, Martinez, Goretzka, Tolisso zullen zjin. Wat je nu doet is met spelers schuiven zodat je op een team komt wat je dan kan vergeleken met Dortmund waaruit je kan zeggen dat BVB beter is.
 
ElPhenomeno
 
0
22 mei 2019 om 13:53
Bayern zal niet zomaar een speler van 40 miljoen halen die op de bank zetten. Aangezien Pavard ook nog basisspeler is van Frankrijk. Martinez is geen basisspeler meer mag ik toch hopen. Dan is Kimmich, Goretzka en Thiago je sterkste middenveld. Vind dat wel heel pover. Aangezien Havertz pas in 2020 lijkt te komen had je James toch beter kunnen behouden.
 
iSimic
 
0
22 mei 2019 om 20:26
Doen ze gerust als andere spelers beter zijn.
 
ElPhenomeno
 
0
23 mei 2019 om 00:47
Hadden ze met James moeten doen, maar helaas.
 
iSimic
 
0
23 mei 2019 om 07:07
James heeft vaak genoeg bank gezeten.
 
nederland79
 
1
22 mei 2019 om 11:25
Elphenomeno de transferperiode is natuurlijk nog niet voorbij he. Al vind ik ook dat die Hernandez wel heul erg duur is, of ik moet iets niet zien wat ze in bayern wel in hem zien.
 
ElPhenomeno
 
6
22 mei 2019 om 11:35
Dat is zeker waar. Als Bayern opeens Havertz, Sane en De Ligt zal halen worden de zaken heel anders. Maar dat heb je altijd. Verschillen in de top zijn sowieso klein. Dortmund maakt in ieder geval positieve stappen na voren. Dat is bij Bayern nog maar eens de vraag. En afgelopen seizoenen kon je al zien dat de dominantie van Bayern al niet meer zo sterk is als aantal jaren terug (vooral onder Guardiola).
 
BaloteIIi45
 
1
22 mei 2019 om 11:35
Kovac gaat vertrekken had ik laatst gelezen? Van Bommel zou in beeld zijn bij Bayern.
 
Isco24
 
2
22 mei 2019 om 11:54
Ik dacht dat Fiete Arp was aangetrokken en deze zelf mocht kiezen of hij nog een jaar bij HSV zou voetballen of naar Bayern in de zomer en hij heeft gekozen voor Bayern in de zomer al. Dus de tweede spits hebben ze wel in de vorm van een heel groot talent. Hij is nog geen Lewandowski, maar met het aanvallende spel dat Bayern kan spelen (ligt eraan hoe en welke trainer) zal ook Arp -bij bijvoorbeeld een aantal weken uitvallen van Lewa- genoeg goals meepikken. Is echt een hele scherpe spits.
 
ElPhenomeno
 
0
22 mei 2019 om 14:13
Een wisselspeler van HSV is geen toegevoegde waarde voor Bayern.
 
Sirius
 
0
22 mei 2019 om 12:28
Aan de ene kant ben ik het volledig met je eens, maar aan de andere kant heeft Bayern meer dan genoeg geld om de selectie weer te versterken en er lopen nou niet bepaald slechte spelers rond. Ik bedoel; we hebben het bij Bayern niet over spelers van 35 jaar, maar over spelers die net 30 zijn geworden en er een slecht seizoen op hebben zitten. Het zijn toch voornamelijk de vertrekkende spelers en Boateng die echt wat uitgeblust zijn. Wat er over blijft aan kwaliteit: Lewandowski, Neuer, Muller, Coman, Hummels, Thiago, Gnabry, Kimmich, Alaba, Sule, Goretzka, Tolisso en Sanches. Dat zijn toch al snel 13 spelers en daar komt Lucas Hernandez dan sowieso al bij. Dan heb je niet heel veel gerichte aankopen nodig om de selectie weer te versterken en Bayern heeft natuurlijk wel het geld om aanzienlijk meer uit te geven dan Dortmund. Bovendien heeft Dortmund ook niet alleen geweldenaren in de ploeg. Ik hoop dat ze het tegendeel bewijzen, maar ik ben bang dat dit ze dit seizoen hun kans hebben vergooid en dat Bayern toch weer dominant wordt in 2019-20.
 
BBayern1990
 
0
22 mei 2019 om 12:39
Eerst zien dan geloven zou ik zeggen. De versterkingen van Dortmund bieden geen garantie op toekomstig succes.
 
ElPhenomeno
 
0
22 mei 2019 om 13:54
Als je garantie wil dan moet je een wasmachine kopen aldus een Bayern legende.
 
Arnout108
 
6
22 mei 2019 om 11:15
Ik moet zeggen dat ik Dortmund tot nu toe betere transfers heeft dan Bayern. Bayern betaald een kleine 80 miljoen voor 1 verdediger en Dortmund haalt voor dat zelfde bedrag 3 spelers. Benieuwd of er nog meer in het vat zit.
 
AlexDelPiero10
 
8
22 mei 2019 om 11:19
Niet zomaar drie spelers, stuk voor stuk toppers, Hernandez is voor mijn part nog geen 20’miljoen waard, wat een verschil in daadkracht op de markt tussen BVB en Bayern.
 
iSimic
 
12
22 mei 2019 om 11:25
Kom op hoor, zijn we nu echt op het punt gekomen dat een beperkte speler als Schulz een topper genoemd gaat worden? Hernandez is vele malen beter als hem. Daarnaast is Hazard ook geen topper. Een hele leuke speler maar heeft het nog niet voor elkaar gekregen een vol seizoen goed te spelen. Sterker nog, in vrijwel alle seizoenen is hij na de winterstop compleet onzichtbaar. Ook dit jaar weer.
 
arsenal890
 
1
22 mei 2019 om 11:27
Sinds wanneer is schultz een topper? Brandt is inderdaad erg goed maar hazard is ook geen wereldtopper.
 
Alcantara91
 
4
22 mei 2019 om 11:28
Hernandez zijn waarde alleen al is 70M & die bekom je door te presteren & had vorig seizoen als CV betere stats dan varane of ramos volgens verschillende media & is een ijzersterke CV. Met kimmich Pavard ( CV) hernandez sule hummels alaba thiago tolisso goretzka coman gnabry lewa heeft bayern nog steeds een sterke selectie en er komen nog nieuwe aan+ 2020 komt Havertz
 
Marshmallow
 
0
22 mei 2019 om 12:03
Sané , Havertz en Werner moeten prio worden. De ligt mag ook wel.
 
Marshmallow
 
2
22 mei 2019 om 12:05
Oneens, beide spelers hebben een totaal andere rol. Lucas had sowieso sterspelers om zich heen. Schulz laat bij Hoffenheim zien en bij die Mannschaft welke sterke kwaliteiten hij heeft. Hij is uiterst functioneel in een bepaald spelsysteem.
 
iSimic
 
1
22 mei 2019 om 12:07
En Schulz laat zien een degelijke speler te zijn onder een trainer die erom bekend staat spelers te laten excelleren. 30 miljoen voor zo'n back is lachwekkend, verre van een topper.
 
arsenal890
 
2
22 mei 2019 om 12:07
Havertz komt waarschijnlijk volgend jaar. Misschien net zoals CHO. En deze zomer sane en werner.
 
Alcantara91
 
0
22 mei 2019 om 12:26
Een 6 willen we ook nog halen volgens bild/sportbild. Ik gok op sané-werner & een 6
 
Sirius
 
0
22 mei 2019 om 12:58
Laten we nou niet overdrijven. Schulz is goed, maar we hebben het hier niet over een back als Alaba. Tegenwoordig zijn veel backs multifunctioneel. Een aantal zijn de boel wel heel erg aan het over-romantiseren. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Thorgan Hazard. Hij is een goede speler, maar ook wat hem betreft hebben we het hier niet over een topspeler die onvervangbaar is. Als je geld hebt, zijn dat soort spelers altijd wel te krijgen. Brandt daarentegen is wel (erg) getalenteerd en zal waarschijnlijk (nog) beter renderen in een betere ploeg. Echter heeft Bayern meer dan genoeg financiele middelen om een speler met dergelijke kwaliteiten (of beter) elders weg te plukken.
 
ElPhenomeno
 
1
22 mei 2019 om 14:01
Als of er wereldwijd goeie linksbacks rondlopen. Ik zie de meest slechte spelers daar rondlopen. Real dit jaar nog met een onbekende jongen die het vrij aardig deed, City met een Zinchenko, PSG heeft geen fatsoenlijke linksback, Spurs met Rose, Juve met een matige Sandro dit seizoen. Schulz is niet voor niks linksback bij Duitsland en speelt nu al 2 jaar ijzersterk bij een ploeg die tot de subtop van Duitsland behoort. Kent bovendien de Bundesliga.op Alaba na zijn er niet echt betere linksbacks dan Schulz te vinden in de Bundesliga. Prima keuze al helemaal het feit dat Schmelzer 3. Liga niveau is en Diallo totaal niet de capaciteiten beschikt om daar te spelen.
 
ElPhenomeno
 
0
22 mei 2019 om 14:03
Als je bekijkt dat Dortmund paar jaar terug met geld strooide en daarmee spelers als Yarmolenko, Philipp, Schurrle, Rode, Toprak en dat soort waardeloze spelers haalde vind ik dat ze nu weer goed bezig zijn. En op een nuttige manier met geld omgaan. Bayern heeft genoeg financiele middelen ja. De vraag is of ze die gaan benutten.
 
Cyberize7x
 
9
22 mei 2019 om 11:17
Echt een geweldige aankoop wederom van Dortmund. Prachtige aankopen voor niet al te gekke bedragen. Bovendien daadwerkelijk gericht op het versterken van het elftal in tegenstelling tot kopen om het kopen. Ik zie ze Bayern wel aanvallen volgend seizoen en acht de kans bovendien aanwezig dat ze het nu wel kunnen volhouden het hele seizoen, en niet de laatste maandjes choken in de belangrijke wedstrijden. Het is ze in ieder geval van harte gegund aangezien ik het een fantastische club vind die mij meer aan het hart gaat dan Bayern. Het is namelijk ook maar afwachten hoe Bayern het vertrek van iconen als Ribery en Robben gaat opvangen. Alles staat of valt bij de coach.
 
Sirius
 
0
22 mei 2019 om 12:37
Gnabry heeft het gewoon goed gedaan, Coman is een goede speler en er zal vast nog wel wat bij komen. Ook is dit al het tweede seizoen waarbij de inbreng van Robben en Ribery behoorlijk beperkt is gebleven. Ik gun het Dortmund absoluut, maar Bayern valt niet te onderschatten.
 
iSimic
 
1
22 mei 2019 om 12:43
Bayern heeft afgelopen weekend een reeks van 22 bundesliga wedstrijden geeindigd waarin het 57 van de 66 punten pakte en er maar 1 verloor. De inbreng van Robben en Ribery was minimaal. Men begint vaak over de leeftijd van de selectie en het wegvallen van deze 2 spelers maar vergeten erbij dat de inbreng van deze 2 spelers (plus rafinha die het gemiddeld omhoog trekt) zeer beperkt was in een periode waarbij Bayern zeer dominant was en waarin het kampioen werd.
 
ElPhenomeno
 
0
22 mei 2019 om 13:56
Absoluut waar. En daarom vind ik ook dat Kovac wel wat meer credits mag krijgen over zijn prestaties. Bayern had daarnaast ook best een smalle selectie. Voordeel was dat je vroeg tijdig uit de Champions League was en een aantal sleutelspelers terugkwamen. Al vond ik het spel niet altijd even goed.
 
arsenal890
 
0
22 mei 2019 om 14:09
Ik ben mee eens dat het spel niet altijd goed is. 1 wedstrijd was het niveau erg hoog en hadden ze de tegenstander totaal overklast. Dat was tegen de nummer 2.
 
ElPhenomeno
 
0
22 mei 2019 om 14:18
Mede ook door compleet falen van Dortmund zelf. Mag ook gerust gezegd worden. In andere topwedstrijden ( 0-0 in Leipzig ), 3-1 nederlaag bij Leverkusen was het niet al te best. De rest van Duitsland vind geen top / subtop waardig elftal in Europa hebben. In de beker bijna uitgeschakeld door een 2. Bundesliga club en in de Champions League geen poot van de grond afgekregen. Aanstaande zaterdag weer een serieuze test voor ze.
 
arsenal890
 
1
22 mei 2019 om 14:45
Ach gaan we de prestatie weer naar beneden halen? Is Ajax dan kampioen door het falen van PSV? Is barca kampioen door het falen van real? Als je kijkt Europees is het alleen maar Bayern. In Duitsland naast dit jaar is het ook echt alleen maar Bayern.
 
Clay
 
6
22 mei 2019 om 11:20
Bayern kocht Dortmund leeg, Dortmund koopt Mönchengladbach leeg. Benieuwd wie BMG gaat halen.
 
arsen(e)al
 
7
22 mei 2019 om 11:27
Dortmund het nieuwe Bayern in de zin van de Bundesliga leegkopen. Legioen aan spelers inmiddels die van de subtop/middenmoot afkomen. De ironie
 
Sirius
 
1
22 mei 2019 om 12:42
Dat is altijd wel zo geweest. Spelers als Reus, Weigl, Piszczek, Philipp, Dahoud en Toprak komen allemaal van een Duitse club.
 
ARamsey
 
10
22 mei 2019 om 11:28
Dortmund die altijd klaagt over het leegkopen van de competitie door Bayern en nu precies hetzelfde doet door bij de concurrenten de beste spelers we te halen.
 
AsRoma8
 
1
22 mei 2019 om 13:07
Ik heb Dortmund nooit horen klagen.
 
iSimic
 
2
22 mei 2019 om 13:10
Dan heb je niet goed opgelet, want rond 2013-15 pakte ze elke kans aan om in de media te gaan klagen. Er werd letterlijk gezegd dat Bayern probeerde BVB kapot te maken. Tot het moment dat Leverkusen naar buiten kwam dat BVB meerdere spelers bij hun probeerde weg te halen.
 
ElPhenomeno
 
0
22 mei 2019 om 14:16
Dat waren vooral mensen die de Bundesliga niet tot nauwelijks volgen en standaard uitspraken deden als Bayern koopt de liga kapot. Dortmund is zelf nog een treedje erger dan Bayern hierin. Ook Leverkusen zelf doet het regelmatig. Het gebeurd overal. We moeten daar ook niet moeilijk over gaan doen. Dortmund heeft zelf lopen blunderen rondom Lewandowski en Gotze.
 
 
0
22 mei 2019 om 11:37
Mooie aankoop, past goed bij t spel van Dortmund lijkt me. Hoop dat ze weer is kampioen kunnen worden met deze selectie.
 
Bon Jovi
 
2
22 mei 2019 om 11:38
Uitverkoop in de Bundesliga. De concurrenten van BVB verkopen hun sterspelers toch wel erg goedkoop aan Bvb. Opmerkelijk. Je zou denken dat ze aan BVB minimaal het dubbele zouden vragen, zodat hun sterren richting Engeland of elders vertrekken. Blijkbaar had Brandt een clausule dus dat verklaart zijn lage som, maar 25 miljoen voor Hazard is in deze tijden ook aan de lage kant, toch zeker als je hem naar een concurrent laat gaan. PSV vraagt voor Bergwijn toch ook meer aan Ajax dan aan pakweg Valencia?
 
iSimic
 
1
22 mei 2019 om 11:48
Hazard had een afgelopen contract volgend jaar. En kennelijk hebben ze niet genoeg vertrouwen in Hazard zijn kwaliteiten dat hij een schakel kan zijn in het halen van de CL. volgend seizoen zoals BVB had met Lewandowski. Dus willen ze liever geld zien.
 
Bon Jovi
 
0
22 mei 2019 om 13:23
Aha, dank voor de info, zijn aflopend contract verklaart de lage som inderdaad. Neen dat snap ik wel. De fenomenale Hazard van de 1ste seizoenshelft moet je er koste wat kost bijhouden, maar de Hazard van de 2de seizoenshelft kan je beter ten gelde maken.
 
ElPhenomeno
 
0
22 mei 2019 om 13:58
Brandt had een clausule van 25 miljoen. Hij had de keuze uit clubs als Arsenal, Spurs, Juve, Dortmund. Keus is op Dortmund gekomen. Blijven wou die niet. Snap wel dat die enigsinds een stap vooruit wil. Waarbij Dortmund toch zekers een stapje verder is dan Leverkusen. Hazard had nog een 1 jarig contract. Vandaar de lage afkoopsom. Vanaf de winter was al bekend dat die weg wilde. Speelde sindsdien ook erg ongemotiveerd. Soort van Ozil van Gladbach. Ik denk dat die bij Dortmund met betere spelers en aanvallender voetbal weer tot leven gaat komen.
 
Sirius
 
0
22 mei 2019 om 12:48
De keuze tussen niets of 25 miljoen euro is natuurlijk makkelijk gemaakt. Thorgan Hazard is goed, maar hij is geen geweldenaar en als hij niet bij wil tekenen, is 25 miljoen euro zo gek nog niet. Onvervangbaar is hij in ieder geval niet.
 
ElPhenomeno
 
2
22 mei 2019 om 14:04
Die jongen van Genk wordt waarschijnlijk zijn opvolger, weet zijn naam zo niet.
 
JeffPaeter
 
0
22 mei 2019 om 14:31
Trossard?
 
Marshmallow
 
2
22 mei 2019 om 12:01
Geweldig, 3 toppers deze week erbij gekregen. Nu Cillesen en Gundo nog erbij en klaar is BVB voor 2019-2020. Benieuwd waar Reus komt te spelen, geweldige voetballer echter vind ik hem persoonlijk het beste aan de linkerflank ivm ruimte en zn snelheid. Hoop Niet dat hij als spits geïsoleerd gaat worden. GK: Cillesen LA: Schulz CV: Diallo CV: Ballardi RA: Hakimi CM: Witsel CM: Gundo CAM: Brandt LAM: Hazard RAM: Sancho SP: Reus. Bank: Goetze, Weigl, Burki, Larsen, Paco, Pisczek, Akanji.
 
iSimic
 
2
22 mei 2019 om 12:05
Het lijkt me sterk dat BVB bereid is het salaris budget in 1 jaar met 20 procent te laten stijgen. Brandt was niet goedkoop, Hazard zal dat ook niet zijn. En Cillessen en Gundogan helemaal niet.
 
arsenal890
 
0
22 mei 2019 om 12:17
Gündogan is niet haalbaar lijkt mij. Cillessen is onderweg naar benfica.
 
BaronVonBorsig
 
0
22 mei 2019 om 12:27
Gündogan zit in dezelfde situatie als Hazard (1-jarig contract dat hij niet wilt verlengen), enige nadeel is dat hij bij City waarschijnlijk een monsterlijk salaris zal verdienen.
 
arsenal890
 
0
22 mei 2019 om 12:36
Als die weg gaat bij city kan die wel naar een betere club dan dortmund.
 
BaronVonBorsig
 
0
22 mei 2019 om 13:19
Mogelijk heeft hij heimwee oid, de reden dat hij niet wil bijtekenen is (nog) niet bekend geloof ik.
 
arsenal890
 
0
22 mei 2019 om 13:30
Heimwee naar trouwe supporters zeker.
 
ElPhenomeno
 
0
22 mei 2019 om 14:15
In ieder geval niet na Arsenal dan, want dan speel je op een nog lager platform. De transfer van Gundogan naar Dortmund acht ik minstends net zo realistisch als die van Sane naar Bayern.
 
arsenal890
 
0
22 mei 2019 om 14:48
Zo bedoel ik het helemaal niet. Ik bedoelde (voor de grap) dat hij weg wou bij city naar dortmund omdat die trouwe supporters mistte. Arsenal is een hoger niveau dan dortmund. Gündogan zal of verlengen of naar een topclub gaan. De kans dat sane naar Bayern gaat acht ik veel groter.
 
Football93
 
0
22 mei 2019 om 17:15
Denk dat Dortmunt met spelers als Schuls Hazard en Brandt een klasse beter dan Arsenal. Jammer dat Arsenal geen Hazard of Brandt heeft gehaald zouden de spelers zijn die Arsenal momenteel nodig heeft op de flanken.
 
Cyberize7x
 
0
22 mei 2019 om 17:36
Arsenal is beter op basis van wat? Kwa selectie (huidige stand) wint BvB momenteel eerder van Arsenal dan andersom. Over de keeper kan je nog twisten, maar de veldspelers zijn in de basis en breedte allemaal beter hoor. De competitie waarin Arsenal actief is kan dan beter zijn, maar kwa selectie absoluut niet. Tenzij Arsenal verrast en ineens 3 topaankopen presenteert maar daar wacht ik helaas al jaren op.
 
benjj
 
0
22 mei 2019 om 14:14
Kunnen we ophouden met 'betaalt miljoenen' of 'miljoenentransfer'. Speler voor wie dat niet geldt is een broodvoerballer of transfervrij
 
Lorie
 
1
22 mei 2019 om 22:35
Not to rain on the parade, maar denk dat bvb ook een meevaller heeft qua status. Er wordt namelijk de vergelijking gemaakt met bayern München qua uitgaves, maar denk dat Bayern altijd een miljoen of 20 extra moet betalen voor een speler, vooral in Duitsland. Waar een ander club goed onderhandel voor een goede speler werkt hun status ook weer mee in de onderhandeling, dan wanneer Bayern aan de tafel gaat zitten.