Botteghin aangepakt na enkelbreuk Boadu: 'Het is ernstig gemeen spel'
Zondag, 16 september 2018 om 21:35

AZ en Feyenoord deelden zondagmiddag de punten in Alkmaar (1-1), maar na afloop ging het vooral over de blessure die Myron Boadu opliep tijdens het duel. De zeventienjarige spits van AZ kwam in de eerste helft ten val na een tackle van Eric Botteghin en blijkt zijn enkel gebroken te hebben. Volgens Youri Mulder had arbiter Björn Kuipers Botteghin misschien wel de rode kaart moeten tonen voor die actie.

Ofschoon de ingreep van de Feyenoord-verdediger fors was, leek van gemeen spel geen sprake. Kuipers liet de tackle dan ook onbestraft, maar Mulder stelt zondagavond in het televisieprogramma Rondo van Ziggo Sport dat Botteghin ontsnapte aan een rode kaart. "In het spelregelboek staat: als je een tackle doet en daarbij het risico neemt dat de veiligheid in het geding is, is dat ernstig gemeen spel."

"Dat is hier het geval, want hij heeft zijn enkel gebroken", vervolgt de oud-spits. "Het moet een gele of rode kaart als gevolg hebben. Dat staat in de regels." Boadu moest uiteindelijk per brancard het veld verlaten en al snel werd duidelijk dat de talentvolle spits een gebroken enkel heeft overgehouden aan het duel met Botteghin.

AZ-trainer John van den Brom bevestigde de diagnose na afloop voor de camera van FOX Sports. "Ik heb hem nog niet gesproken, maar ik weet wel wat er aan de hand is. Die jongen heeft zijn enkel gebroken, zo heb ik gehoord van de dokter. Dat is wel zeker. Het is echt een domper", vertelde de oefenmeester ontgoocheld.

Meer nieuws
   
16:26
16:26
Romano weet het zeker: transfer van Arne Slot naar Liverpool is rond
5
   
16:26
16:26
'Dick Schreuder op poleposition voor nieuwe trainer van Feyenoord'
45
   
16:00
16:00
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
24
   
15:55
15:55
Boskamp noemt 'de enige buitenlandse naam' die circuleert als opvolger van Slot
9
   
15:18
15:18
Feyenoord plukt nieuwe hoofd jeugdopleiding weg bij Rangers
7
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (113)

 
Luckoizo
 
196
16 september 2018 om 21:42
Wat een onzin, de tackle was stevig maar fair. Erg ongelukkig voor die jongen dat hij zo terecht komt, maar geen enkele sprake van ernstig gemeen spel!
 
Dynek10
 
84
16 september 2018 om 21:47
Dit is helemaal geen onzin. Als je zelf ooit gevoetbalt hebt dan weet je dat hij gewoon erin vliegt als een idioot. Youri heeft volkomen gelijk,de kans is aanwezig dat jr iemand op deze manier kan blesseren.
 
WillemHolder
 
72
16 september 2018 om 21:55
Ik vraag me af wanneer zijn enkel niet gebroken zou zijn dat niemand hier iets over zou zeggen... pas wanneer er iets gebeurd vinden mensen iets van een tackel.
 
The-Jump
 
120
16 september 2018 om 21:55
Ik zie net pas de beelden, maar is volledig op de bal. Voetbal is geen zaalvoetbal en er mag contact zijn. Zijn intentie is om voor de bal te gaan welke hij perfect raakt. Dat daardoor de enkel in de mangel komt, is zeer onfortuinlijk en met zekerheid niet zijn bedoeling. Dit is geen overtreding, laat staan rood.
 
VCF-LosChe-VCF
 
43
16 september 2018 om 21:57
Zeker is dit onzin! deze tackle is van uit het boekje en keurig op de bal. Omdat hij verkeerd terecht komt is natuurlijk vervelend.
 
RyanBabel8
 
31
16 september 2018 om 22:01
Als je zelf hebt gevoetbald en als verdediger hebt gespeeld dan maak je genoeg van dit soort slidings. Nu valt het gewoon ongelukkig uit en maken we er drama van. Nogmaals het is een prima sliding, maar de uitkomst is klote.
 
goallasso
 
4
16 september 2018 om 22:16
Met zaalvoetbal mag er ook contact zijn hoor ;-)
 
dariusss
 
82
16 september 2018 om 22:23
Ja oogcontact
 
BryanVd Wiel
 
15
16 september 2018 om 22:34
Hij veegt anders het standbeen aardig weg met zijn 2e been.
 
Dynek10
 
4
16 september 2018 om 22:50
Dan heb jij geen eredivisie zaalvoetbal gezien dariusss. Niet praten als je niet weet..
 
Thamike
 
6
16 september 2018 om 23:02
@FR Tuurlijk is er altijd een risico op een blessure maar een tackle vergroot die kans aanzienlijk. Nu zal Botteghin dit zeker niet bewust doen maar de manier waarop is wel heel onbeholpen. Speler die links van hem komt met rechts tacke inzetten om met je linkerbeen in een schaar te komen is niet een perfecte tackle laat ik het zo maar zeggen. Hier bovenin kun je de actie goed bekijken maar zijn linkerbeen komt er raar achteraan.
 
croosjes
 
5
16 september 2018 om 23:28
@the-jump.Gast ik snap je punt. Maar ik nodig je uit om een keer eredivisiezaalvoetbal wedstrijd op youtube te bekijken.Fysiek is er veel toegestaan en je scheenbeschermers zijn verplicht.Is een opmerking die ik vaak voorbij zie komen maar ik durf zelfs te zeggen dat je in de eredivisiefutsal meer mag met je armen dan op t veld. Verder zijn slidings ook toegestaan.Lagere divisies mag weer wat minder. Sorry moest t kwijt.On:Tackle is ver. Dit gebeurt helaas. Dit hoort bij topvoetbal. Ongelukken gebeuren en dit is een ongeluk
 
Janta
 
4
16 september 2018 om 23:53
Als de voet voor de bal is dan kan je daar nooit op spelen. Eerst de voet en dan pas de bal als je de beelden ziet. Dit soort onnozele acties kan je verwachten bij de 6e klas amateurs maar niet bij een topclub of wat daar voor doorgaat.
 
Tornado72
 
3
17 september 2018 om 06:32
@Dynek 10, Prachtige tackle vol op de bal puur ongeluk dat die jongen geblesseerd raakt maar dat ziet iedereen die ooit gevoetbald heeft. Iedereen die gevoetbald heeft neemt zowel vader als zoon Mulder niet serieus...
 
markerazzi
 
4
17 september 2018 om 07:42
Maar moet Botteghin zijn 2e been dan eerst amputeren? Pure pech voor die jongen maar 0% opzet
 
Nijogeth
 
0
17 september 2018 om 09:15
Ja, iedereen weet dat schaartackles een veel grotere kans op blessure geven, doordat men met het tweede been van het been van de tegenstander vastklemt, waardoor breuken ontstaan. Net als in dit geval, maar bijvoorbeeld ook de smerige schaar van Moreno op Shaw of toentertijd van Zouma bij Saint Etienne (die kreeg 10 wedstrijden schorsing). De bal spelen is leuk, maar weten dat je de tegenstander zwaar kan blesseren is gewoon ernstig gemeenspel. Schaartackles moeten we gewoon standaard met rood gaan bestraffen, want het houdt eigenlijk gewoon in dat ze te laat zijn om de tackle met hun andere been in te zetten.
 
Tussengas
 
20
16 september 2018 om 22:13
Met zn ene been keurig op de bal. Echter wat hij met zijn andere been doet is bewust scharen. Totaal onnodig en risicovol. Hij zal heus de bedoeling niet hebben om iemand te blesseren, maar maakt weldegelijk bewust een forse overtreding in mijn ogen.
 
Ruudos
 
0
17 september 2018 om 10:02
Inderdaad. Dan is elke tackle een rode kaart wat een risico is er altijd.
 
AZAlkmaar2
 
0
17 september 2018 om 11:55
Het was dan misschien geen opzet, het is natuurlijk wel schandalig dat hij totaal niet naar Boadu omkijkt na die tackle. Boadu schreeuwt het uit van de pijn en Botteghin loopt gewoon weg alsof het hem niks interesseert.
 
Tomfeyenoorder
 
73
16 september 2018 om 21:43
Tuurlijk het is een verschikkele blessure maar dit was gewoon pech. Deze tackle was gewoon op de bal niks gemeens aan.
 
Thamike
 
5
16 september 2018 om 23:04
Zijn linkerbeen was niet zoals het hoort en kwam daardoor in een schaar. Was niet bewust ga ik vanuit maar wel onbeholpen lomp.
 
FunckyU
 
3
16 september 2018 om 21:43
Ik heb de beelden niet gezien maar het valt mij wel op dat er in een jaar tijd twee toptalenten bij Az een zware blessure oplopen. Is dit toeval? Pure pech? Of moeten deze jongens te vroeg aan het grote werk ruiken en zijn ze er fysiek nog niet klaar voor?
 
Wat_Een_Goal
 
49
16 september 2018 om 21:45
Toeval. Een speler van 31 die zo neerkomt, breekt ook zijn enkel.
 
RUTGERRR
 
14
16 september 2018 om 21:48
Dan adviseer ik je de beelden te gaan bekijken. Een tackle die over het randje is maar het kan gekker. Je hoeft geen conclusies te trekken over fysieke achterstanden etc, dit is pure pech met een vleugje achterlijkheid van de verdediger.
 
JDG84
 
2
17 september 2018 om 07:24
Je reactie wordt erg afgemaakt hier, en ik heb die andere blessure niet gezien. Maar ik heb toch enigzins een andere mening dan de mensen hierboven. Een tackle als deze zie je in het profvoetbal ongeveer 10 keer per wedstrijd en er is vrijwel nooit wat aan de hand. Het is mogelijk dat die soort tackles in de jeugd iets minder "fel" worden uitgevoerd. Een speler die iets meer ervaring heeft op een "volwassen" niveau, die zou deze tackle misschien wat meer zien aankomen en die zorgt dat hij niet vast staat. Op een tadic heb ik die seizoen alleen al een stuk of 10 van dit soort tackles gezien, maar die jongen loopt daarna altijd verder. Misschien is het niet in dit precieze geval zo hoor, dat is heel lastig oordelen. Maar een speler met meer ervaring, die al 100 van dit soort tackles om zijn oren heeft gekregen, die zou het moment misschien wat beter herkennen en zichzelf wat meer beschermen. Ik vind het dus helemaal niet zo`n rare opmerking. Ik denk niet dat het een fysiek iets is, maar kan wel een ervaring dingetje zijn.
 
@Osthoved89
 
1
17 september 2018 om 07:44
Dat is toch heel wat anders dan wat er wordt beweerd in de reactie die wordt afgemaakt? Het kan inderdaad ervaring zijn, maar het kan ook gewoon pure pech zijn dat het nu Boadu overkomt. Ik zou er vooral niet te veel achter zoeken, naar mijn idee had dit iedereen kunnen overkomen.
 
Nijogeth
 
0
17 september 2018 om 09:16
Hoe kan hij zorgen dat hij niet vaststaat als dat tweede been van Botteghin hem vastklemt?
 
JDG84
 
0
17 september 2018 om 11:55
Zorgen dat je op je tenen staat bijvoorbeeld. Niet je voet van voor tot achter in de grond zetten. Dat is redelijk simpel hoor. Ik zeg ook dat het in dit specifieke geval misschien niet zo is. Het kan ook pure pech zijn. Maar vaak kan je een sliding wel zien aankomen je er op instellen zodat er geen schade komt. Dat leer je vaak snel zat na een tackle die een keer verkeerd aankomt.
 
JDG84
 
1
17 september 2018 om 11:57
Het fysieke gedeelte inderdaad, maar ik ging even in op het "te vroeg". Die interpreteerde ik inderdaad anders. Deze jongen heeft gewoon al het ongeluk van de wereld, want zo'n tackle gaat die nog 1000 keer om zijn oren krijgen en dan loopt die er 1000 keer mee weg.
 
Wat_Een_Goal
 
79
16 september 2018 om 21:44
Het ene moment is het Nederlands voetbal slappe hap en zonder pit, wordt er een harde perfecte tackle op de bal gemaakt, dan is het ook niet goed..
 
Nijogeth
 
0
17 september 2018 om 09:18
Botteghin was te laat, vandaar dat hij een schaartackle moest uitvoeren. Perfect was ie dus al niet, want een goede schaartackle klemt niet het been van de tegenstander vast, waardoor er grote kans is op breuken.
 
JDG84
 
0
17 september 2018 om 11:59
Over het algemeen voer je een tackle alleen uit als je te laat bent, wat dus inherent is aan elkaar. Een sliding is een redmiddel en dat was hier ook precies het verhaal. Ik vind het geen overtreding, vind het wel een risico. Maar zo'n tackle die direct op de voet of enkel is, dat vind ik erger "te laat" dan hier.
 
Robinde Bruyn
 
25
16 september 2018 om 21:44
Programma niet gezien, maar ik had meteen al het vermoeden dat Mulder dit gezegd zou hebben. Heeft hij destijds hetzelfde gezegd over de tackle van Moreno op Shaw, om maar iets te noemen? Het is een stevige ingreep, maar mijns inziens staat een blessure los van het feit of het per definitie een overtreding is. Onwijs sneu voor deze jongen, want hij was lekker bezig!
 
Nijogeth
 
0
17 september 2018 om 09:19
Maar deze blessure staat niet los van de tackle die is uitgevoerd. Bij schaartackles zie je gewoon regelmatig breuken voorbij komen, omdat men dat 2e been nog heeft en deze vaak het been van een bewegende speler vastklemt.
 
JK-Ajax
 
75
16 september 2018 om 21:45
Mulder, zelden serieus te nemen en nu dus ook niet. De tackle was fair met een ongelukkige afloop. Zijn beredenering is van het niveau van een kleuter, ja maar hij brak zn enkel dus moet het wel rood zijn.
 
tinus45
 
2
17 september 2018 om 08:19
Ik zat er gisteren met mijn neus bovenop bij Az en vond het "gewoon" een tackel op de bal. Het is gewoonweg domme pech dat zijn enkel onder Bottegin beland en hij hem breekt. Echt verschrikkelijk domme pech. Ik en de rest van de voetballiefhebbers wensen hem een snelle revalidatie (was net terug van anderhalf jaar kruisbanden), want dit is echt een pareltje met zijn 17 jaar.
 
Nijogeth
 
0
17 september 2018 om 09:22
Niet eens. Schaartackles zijn gewoon idiote tackles die altijd met een paar wedstrijden schorsing bestraft horen te worden. Zo kreeg Zouma er 10 wedstrijden voor, terwijl hij exact dezelfde tackle als Botteghin (en Moreno op Shaw) uitvoerde en ook de bal speelde. Dat tweede been hoort gewoon niet en dat is gewoon een ernstige overtreding in mijn ogen.
 
droadnagel
 
24
16 september 2018 om 21:46
Dit was een correct uitgevoerde tackle van opzij , en niet van achteren.dat de speler daarna zijn enkel breekt door achter een been te blijven haken kan je als speler niets aan doen. De tackle van Moreno op Shaw was vele malen erger daar deze wel van achteren kwam.
 
Nijogeth
 
0
17 september 2018 om 09:23
Maar dat klemmen van die voet door dat tweede been, dat is toch gewoon een overtreding. Of vind jij dat iemand als ie de bal heeft gespeeld, dat ie met zijn andere been nog even een trap na mag verkopen?
 
almere67
 
15
16 september 2018 om 21:47
Was een stevige tackel en als ik goed het heb bekeken blijft hij zelf met ze punt van de schoen hangen in het gras waardoor ze enkel dubbel gaat dus daar kan Botthegin niets aan doen lijkt me desniettemin super zuur voor deze jongen
 
DonnyDelano
 
34
16 september 2018 om 21:47
Kom op mensen, bekijk eens wat foto's van het moment. Botteghin veegt Boadu met z'n linker terwijl ie met rechts de bal speelt. Misschien niet de intentie z'n been te breken, maar hij neemt heel bewust het risico. Rood had best gemogen, geel had zeker gemoeten
 
Maykel24
 
10
16 september 2018 om 22:01
Dit dus. Tuurlijk breekt hij niet zijn enkel, maar iedereen die roept dat dit een ‘gewone tackle’ is die mag de beelden nog eens terugkijken
 
DonnyDelano
 
10
16 september 2018 om 22:05
Het is echt bizar hoe elke Feyenoorder hier net doet alsof dit een tackle uit 't boekje is, maar de rest is allemaal gek en slappe hap.
 
NJfromVOL
 
35
16 september 2018 om 22:20
Ik zie anders genoeg Ajacieden en aanhangers van andere verenigingen dit beweren. Zou het dan toch gewoon een faire tackel zijn. Kuipers stond er boven op, var geen probleem, vd Brom niet gehoord alleen hele vervelende consequenties voor die jongen... triest voor hem.. Alleen een Mulder die iedereen een beetje vergeten was, wil weer scoren.
 
Maykel24
 
8
16 september 2018 om 22:39
Behalve Mulder dan ook in ieder geval Donny en Maykel ?? Ik vind dat het linkerbeen daar te ver doorzwaait voor een ‘standaard tackle uit het boekje’ zoals iedereen het doet voorkomen. Ik ga niet roepen dat het expres was of rood is, maar ‘uit het boekje’ is dit zeker niet naar mijn mening
 
the saints
 
28
16 september 2018 om 21:48
Was een prima sliding van eric , ongelukkig voor boadu
 
Thamike
 
3
16 september 2018 om 23:06
Dit was geen prima sliding. Dit was een rare sliding die ingezet werd met een rechterbeen op een links staande speler waarbij Botteghin zijn linkerbeen een schaar werd. Niet bewust maar verre van prima.
 
FStolo
 
8
16 september 2018 om 23:10
Een tackle met rechts op een linkstaande speler is juist de manier waarop een tackle ingezet moet worden. Als je met het linkerbeen naar de bal gaat draai je je rug naar de tegenstander toe, zo kan je geen fatsoenlijke tackle uitvoeren.
 
Thamike
 
4
17 september 2018 om 00:13
Heb je gelijk behalve dat je linkerbeen dan als schaar fungeert. Dan voer je hem niet goed.
 
Matjeq
 
1
17 september 2018 om 00:29
Wel met beide eens. Je kan ook gewoon met rechts de sliding inzetten en dan met links het been onder je houden. Vond het ondanks het rare linkerbeen geen overtreding. Voetbal is een contactslot en hij heeft in principe met zijn rechterbeen een goede ingreep
 
FR_JC
 
13
16 september 2018 om 21:48
Was meer ongelukkig dat zijn voet vast bleef staan dan dat het een gemene overtreding was. Zeer sneu voor die jonge, dat is een grote teleurstelling voor hem.
 
marocberkane
 
33
16 september 2018 om 21:48
Hij blijft duidelijk haken in het gras. Botteghin voert gewoon een correcte tackle uit. Zeer sneu voor die jongen, maar jammer dat mensen hun clubvoorkeur weer laten spreken bij de beoordeling van deze situatie.
 
DonnyDelano
 
10
16 september 2018 om 21:57
Een correcte tackle voer je met 1 been uit. Ik kan hier geen foto's plaatsen (toch?), maar kijk voor de grap eens op de foto's op de az-site bij 't artikel "AZ-Feyenoord in beeld". En zeg dan nog eens iets over clubvoorkeur
 
VCF-LosChe-VCF
 
20
16 september 2018 om 22:01
Wordt een beetje moeilijk he als je twee benen hebt? Het tweede been neem je uiteraard gewoon mee in je beweging maar zonder bewust iemand te raken in dit geval, keurige sliding!
 
DonnyDelano
 
5
16 september 2018 om 22:07
Nogmaals, bekijk de foto even. Duidelijker wordt het niet.
 
el_barca
 
3
16 september 2018 om 22:39
Heb niks met club voorkeur te maken het is gewoon ongelukkig als we hier al rood voor moeten geven kunnen we beter zaalvoetbal regels gaan hanteren! Zijn genoeg supporters van andere clubs hier die hetzelfde beweren op eem paar enkelingen na
 
feye88
 
5
16 september 2018 om 22:56
Heb de foto gezien. En het is allemaal heel onfortuinlijk. Maar een verkeerde tackle is het niet. Boadu had pech dat op dat moment al zijn gewicht op die voet staat. Daardoor gaat het mis. Verder geen rode kaart.
 
PauloDybala
 
1
17 september 2018 om 08:47
Hoezo clubvoorkeur laten spreken? Dat maak jij ervan. Ik zie genoeg Ajacieden en PSVers gewoon zeggen dat dit een ongelukkige maar correcte tackle was.
 
ShivaGizmo
 
11
16 september 2018 om 21:51
Die Mulder is niet lekker hoor met zijn rood, hij speelde gewoon de bal en die jongen blijft ongelukkig met zijn voet in het gras steken. Erg ongelukkig en een spoedig herstel voor hem
 
Akinfeev
 
5
16 september 2018 om 21:52
Nou heeft die botteghin wel de draaicirculatie van een tank maar dit was gewoon ongelukkig.. Kwam stevig in maargoed is verdomme geen zaalvoetbal..
 
profoff
 
5
16 september 2018 om 21:55
HIj breekt z'n enkel dus het is ernstig gemeen spel?? Gekke conclusie. Hij breekt z'n enkel bij een gewone tackle. Botteghin doet ook niks geks met z'n tweede been. Je ziet wel is tackles waarbij ze de bal spelen en dat als excuus gebruiken om met het tweede been te zagen, maar daar was hier geen sprake van. Gewoon ongelukkig.
 
DonnyDelano
 
7
16 september 2018 om 22:12
Ik val in herhaling, maar je zit er aardig naast. Kijk even naar de foto's, dat zagen is nou precies wat Botteghin deed
 
Xyzz
 
0
16 september 2018 om 23:06
Waar vind ik die foto's?
 
DonnyDelano
 
1
16 september 2018 om 23:14
Az-site ("AZ-Feyenoord in beeld". Maar de foto boven dit artikel zegt eigenlijk al genorg
 
eazy-e
 
2
16 september 2018 om 23:36
@donnydelano Dat je telkens dezelfde boodschap verspreidt wil nog niet zeggen dat je gelijk hebt. Je beweerd dat hij de sliding inzet met 2 benen, op de ene foto is duidelijk te zien dat hij 1 been gebruikt en de andere inhoud. Op de andere foto zie je duidelijk wat er gebeurd ten tijde van het breken van de enkel, zijn voet blijft namelijk vast zitten in de grond. Als je het objectief bekijkt dan is het gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden. De verdediger speelt de bal met het contact dat dan volgt wordt de aanvaller uit balans gebracht met als gevolg dat zijn voet in de grond blijft steken waardoor zijn enkel breekt.
 
DonnyDelano
 
2
16 september 2018 om 23:53
Ik vind dat ik gelijk heb, maar het blijft natuurlijk maar een mening . En natuurlijk is het een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Ik heb ook meteen aangegeven dat ik geen opzet vermoedde. Volgens mij zijn we het ook eens over het feit dat z'n been vaststond. Dan blijft de vraag: was dat een probleem geweest als Botteghin hem niet had geraakt? Lijkt me niet. Waar we het niet over eens worden is of 't linkerbeen van Botteghin daar wel of niet thuishoorde. Ik vind van niet en ik geef onmiddellijk toe dat mijn clubvoorkeur m'n mening beïnvloedt.
 
JDG84
 
0
17 september 2018 om 07:14
Wat moet die dan met zijn linkerbeen doen? Hij kan hem er niet vanaf zagen ofzo. Als je een sliding inzet met rechts, dan weet je dat links er nog achteraan komt een keer toch. Volgens deze foto houdt hij zijn rechterbeen keurig naar achteren en zie zijn linkervoet ver van die jongen vandaan. Hij "schaart" ook niet, maar die jongen komt rond zakhoogte vast te zitten. Zo'n tackle heeft 99,9% van de tijd geen enkel invloed op het fysiek van de tegenstander, omdat die op dat moment "in de lucht" is. Deze jongen staat precies op het moment supreme vast met zijn noppen in het gras en daardoor krijgt zijn enkel de knal ipv dat die onderuit geveegd wordt. De tackle is in mijn optiek helemaal niets mis mee, maar het moment dat Bottegin die jongen raakt, is gewoon zeer ongelukkig. Staat die een half cm hoger in het gras, dan gaat die gewoon onderuit en is er niks aan de hand.
 
eazy-e
 
0
17 september 2018 om 13:45
@donnydelano Dat dit niet gebeurd zou zijn wanneer er geen duel plaats vond maakt het nog geen overtreding. Er zijn zat voorbeelden van duels waarbij de uitkomst ongelukkig is voor één van de twee of zelfs beide maar het duel an sich volgens het boekje was. Verder zoals Jdg84 zegt.
 
goallasso
 
1
16 september 2018 om 22:18
Prima tackel, alleen hele dikke pech dat die jongen zo neer komt. Als een John Terry deze tackel had gemaakt in engeland dan was het zogenaamd een schoolvoorbeeld geweest voor no nonsense verdedigen waar we in Nederland te weinig van zien. Dus lekker makkelijk zeuren achteraf youri.
 
DonnyDelano
 
6
16 september 2018 om 22:20
Trouwens, ik moet eerlijk bekennen dat ik in 1e instantie ook dacht dat 't een nette tackle was. En ik zat er maar een meter of 20 vanaf. Maargoed, de beelden zeggen genoeg. Jammer ook dat Botteghin (als ik 't me goed herinner) die jongen niet even opzoekt als ie op de brancard wordt gehesen, had 'm gesierd
 
plankgas
 
2
16 september 2018 om 22:21
Youri Mulder?? Doet me denken aan Shaw vs Moreno. Sliding was hooguit een overtreding meer niet. Ongelukkige samenloop van omstandigheden. Klote maar helaas risico van het vak.
 
WalterJanssens
 
6
16 september 2018 om 22:31
Ook risico van sporten als je amateur bent? Moet gewoon werken dag erop. Gewoon spelregels aanhouden. Andere been komt gewoon door op de speler. Hoe in godsnaam moet je jezelf hiertegen verdedigen?
 
plankgas
 
1
16 september 2018 om 22:36
Ja zo werkt dat. Je hebt zelfs juridisch in Nederland minder grond om iemand aansprakelijk te stellen als schade veroorzaakt wordt in een situatie van sport en spel. Juist omdat je gedragingen van anderen die gevaarlijker zijn mag verwachten. Als je jezelf overal tegen wil verdedigen moet je geen voetballer worden. Het blijft een contactsport. En als hier niemand een enkel had gebroken dan had er geen haan naar gekraaid. Buiten dat het natuurlijk ontzettend klote is voor Boadu.
 
WalterJanssens
 
3
16 september 2018 om 22:25
Natuurlijk is dit een overtreding. Van achter ingezet. Is idd geen zaalvoetbal maar ook geen vrij spel om iemand te blesseren. Niet direct echt van deze speler maar meer hoe er met spelregels gerommeld wordt. Ko.en veel blessures door niet correcte slidingen tackles. Gewoon de spelregels volgen is voor iedereen het best. Kunt zeggen pech maar ook buitensporig inkomen met grote kans op letsel. Breekt zijn enkel niet als er niet zo wordt ingekomen toch?
 
Bobiku29
 
0
16 september 2018 om 22:26
Botteghin is toch zeker niet verantwoordelijk te houden voor de manier waarop hij ten val komt? Hij speelde keurig de bal, zonder enige intentie om Boadu te blesseren. Botteghin is een soort grote vriendelijke reus, als je hem buiten het veld ziet. Waarschijnlijk baalt hij enorm van de wijze waarop Boadu terechtkomt. Wat een geblaat van Mulder
 
expert1962
 
0
16 september 2018 om 22:36
Allereerst ben ik geen Feyenoorder, maar ik vond dit absoluut geen rode kaart. Het was ook geen tackle, dat was alleen zo geweest als de bal al vooruit was gespeeld. Nu raakte Botteghin op een faire manier met zijn rechtervoet direct de bal waaruit blijkt dat hij ook puur op de bal gericht was. Helaas voor Boadu heeft Botteghin ook nog een linkerbeen dat onverhoopt meeglijdt en die hij er niet zo ff kan afhakken waardoor Boadu er tussen kwam en ongelukkig neer kwam. Ik heb wel vaker zulke slidings op de bal gezien die wel goed afliepen helaas had Boadu pure pech. Ik wens hem in ieder geval een voorspoedig herstel toe.
 
Alkmaar54
 
9
16 september 2018 om 22:39
Als je de beelden rustig terugkijkt (en met name de foto op de AZ website) dan zie je dat het inderdaad zeer gevaarlijk spel is van Botteghin. Wat ik mij dan weer afvraag. Waarom greep de VAR niet in? Als Bruins rood krijgt voor eveneens een gevaarlijke charge? De VAR had minstens kunnen vragen aan de scheidsrechter om het zelf te beoordelen. Ik had gehoopt dat met de VAR het selectieve uit het voetbal zou verdwijnen, maar helaas is dat niet zo. Slecht nieuws voor de objectieve voetbalfan. Wel weer positief voor de gokindustrie van Blatter en co.
 
FStolo
 
6
16 september 2018 om 23:14
Omdat dit geen overtreding was. Daarom werd er niet ingegrepen. Het was ongelukkig en hard, maar geen overtreding. Die complotten maken je reactie niet veel sterker, overigens.
 
eazy-e
 
2
16 september 2018 om 23:40
@alkmaar54 Omdat hij de bal speelt en de tackle met één been inzet. Dat zie je ook duidelijk op de foto, net zoals je op de foto ernaast duidelijk ziet waarom de enkel breekt. Namelijk niet vanwege het contact maar omdat de voet in de grond blijft steken na het duel.
 
 
6
16 september 2018 om 22:40
Wat is dit nou weer voor onzin, dit is gewoon ongelukkig. Natuurlijk geen enkele intenties om hem te blesseren. Pleur op slap ftreksel van je pa.
 
Bartvan der Veen
 
1
16 september 2018 om 22:47
Het was op de bal wat Botteghin deed. Dus ik snap niet dat Youri Mulder het een rode kaart vond. Hij kwam er hard in maar in de PL doen ze dat wekelijks dus
 
ajaxchamps
 
1
16 september 2018 om 23:08
Dit is vooral heel veel pech voor Boadu. Hij staat net vast met zijn voet in het gras, is diezelfde voet net los van de grond dan staat hij meteen weer op en spreken we van een perfecte tackle. Een stevige tackle weliswaar maar dat moet kunnen. Omdat nu blijkt dat hij zwaar geblesseerd is geraakt is het niet opeens wel rood. Heb dit zelf ook meegemaakt, van een overtreding was geen sprake wel mijn enkel de vernieling in. Dit kan gebeuren. Botte pech voor Boadu dus, hopelijk is het 'slechts' een breuk. Een breuk plus schade aan enkelbanden zoals bij mij gaat heel veel tijd kosten.
 
gaeajax94
 
1
16 september 2018 om 23:19
Er is altijd een risico voor een blessure bij een tackle! Dus Mulder bij elke tackle dan maar rood geven omdat er kans is op eem blessure? De actie van Bothegin was stevig, maar gwn op de bal. Boadu heeft volgens mij de pech dat hij tijdens het vallen in het veld blijft steken.oftewel van mijn oogpunt eerder een ongelukkige actie dan een zware overtreding
 
BvK0297
 
2
16 september 2018 om 23:22
Gewoon pech dat het linkerbeen van eric zo doorglijd.. totaal niet intentie of gevaarlijk spel.. gewoon nare samenkomst van omstandigheden.. voet raar in het gras + linkerbeen botteghin. Verder een prima tackle
 
AFCA74
 
1
16 september 2018 om 23:26
Ja hij speelde de bal, maar komt van achter (was voorheen al genoeg voor rood ) en zet zijn enkel vast met dit als gevolg. Was zeker een overtreding en een kaart de kleur kan je over twisten.
 
Janta
 
1
16 september 2018 om 23:49
Het was geen gemeen spel maar erger, onkunde.
 
XAJAcfa
 
0
17 september 2018 om 00:09
Ik denk niet dat Botteghin de intentie had hem van het veld te schoppen. Dit is een harde tackle maar wel fair op de bal. Erg ongelukkig voor Boadu maar het is niet anders. Dit is geen gele of rode kaart al vind ik persoonlijk Botteghin altijd erg onbeholpen in zijn tacklers maar hier gaat het been niet omhoog of zo. Ik hoop voor die jongen dat hij sterker terugkomt. Marcel Peper was ooit een talent en in NL eltftal kreeg hij een doodschop van een rus, gebroken been en nooit meer teruggekomen op het zelfde niveau. Hoop dat dit niet zo eindigd
 
someren
 
0
17 september 2018 om 02:23
Zelfde als moreno/shaw. Ongelukkig. Niet expres
 
JoeyyPSV
 
1
17 september 2018 om 02:37
Onzin, hij blijft hangen met zn voet in de grond. Kan bottighin niks aan doen. Tackle was gewoon zuiver. Als dit niet meer mag kunnen we beter gaan volleyballen.
 
FR12Jules
 
0
17 september 2018 om 05:50
Wat een gezeik om niks. Nu hij zijn enkel heeft gebroken moet Botteghin maar bestraft worden? Benieuwd hoe lang Gudmonsson dan langs de kant zit. In de 2e helft een tackle van achter op de enkels van Clasie waarbij hij alles taakte behalve de bal.
 
Tornado72
 
2
17 september 2018 om 06:29
Na zo'n onzinnige opmerking zou het het programma Rondo adviseren om de heer Mulder niet meer aan tafel uit te nodigen. Zowel vader als zoon Mulder braken in elk programma zuivere onzin uit, beide heb ik eigenlijk nog nooit op een zinnige inhoudelijke opmerking kunnen betrappen.
 
braveman
 
0
17 september 2018 om 06:48
Natuurlijk is het geen moedwillig toebrengen van lichamelijk letsel. In de tijd van Israel,lazeroms,vacovic enz waren de tackels zeker zo stevig terwijl er veel minder blessures uit voor kwamen. En wat Mulder zegt......acg het is Mulder. Was al blij dat hij met zn vader weg was bij de nos.
 
hertogtwan
 
2
17 september 2018 om 07:58
Youri Mulder heeft gewoon gelijk, staat in de regels, die zijn niet voor niets gemaakt. Ondanks dat hij met deze sliding de bal raakt, is het een noodgreep. Sliding wordt van achteren gemaakt op een speler, speler wordt geraakt. Dat het ongelukkig is, dat is een tweede. Ik ben zelf jarenlang centrale verdediger geweest en ben zelf gelukkig nooit echt in deze situatie terecht gekomen om zo een sliding te maken. Dat heeft te maken met een stukje snelheid. Bottegin is gewoon niet snel genoeg en moet dan dit soort overtredingen maken.... aan de zijlijn nog wel!!
 
subtiel
 
0
17 september 2018 om 09:19
Hij had geen schijn van kans het was de bal en de speler en anders de speler. Daar in de hoek kon ie geen kant op.
 
de voetbalkenn
 
0
17 september 2018 om 10:21
Ongelukkige samenloop van omstandigheden.
 
eazy-e
 
0
17 september 2018 om 13:47
@hertogtwan Kijk dan nog maar eens goed hij komt echter niet van achteren hoor.
 
Kapsteyn
 
1
17 september 2018 om 17:25
Ik ga wat verder dan een simpele rode kaart... Als je iemand op zo'n manier onderuit schoffelt dan weet je dat je de tegenstander ernstig kan blesseren. Het gevolg hoort te zijn dat je geschorst wordt voor tenminste de duur van de blessure van de tegenstander. Opzettelijk of niet! Maakt niet uit van welke club je bent. Ik weet me nog te herinneren dat ene Coen Moulijn door zijn tegenstander onderuit werd gemaaid en dat de hele ploeg van Feyenoord op de man dook om hem duidelijk te maken dat dit te ver ging. Deze overtreding was veel gemener en absoluut 100% zeker bedoeld om te blesseren. Rood dus!! en zeker 6 weken schorsing!!
 
Nicollevan Emm
 
0
18 september 2018 om 09:29
het was een tackel op de bal, we moeten ons afvragen of die broekies van 17/18 jaar fysiek sterk genoeg zijn voor deze mannen, Hij hoort ja eigenlijk nog in jeugdteam thuis, Niet met zijn talent, hij wordt een goede voetballer, maar fysiek????
 
Marchello020
 
0
18 september 2018 om 13:29
Dit soort discussies tonen alleen maar aan dat, hoe vaak je de beelden ook bekijkt, niet iedereen dezelfde mening heeft Als de VAR dit zou moeten beoordelen zitten we twee dagen erna nog te wachten in het stadion En zelfs in een rechtszaal achteraf zal men niet tot een unaniem oordeel komen Bepaalde slidings brengen nu eenmaal risico met zich mee, als je dat zou willen uitsluiten dan zou je de sliding moeten verbieden, of slechts met een been Vaak glijden spelers er met hun tweede been bewust nog even achteraan, misschien zou dat eens serieus bekeken moeten worden Moeilijk verhaal, ik zit ergens in het midden En dan kun je niet schorsen
 
AzAlien
 
0
19 september 2018 om 13:44
Zelfs als AZ fan die dichttbij zat dacht ik niet van een overtreding. Het was gewoon pech. Je kan Botteghin geen rode kaart geven omdat Boadu ongelukkig viel.