Brescia wil van racismeslachtoffer Balotelli af: 'Hij is gratis op te halen'
Dinsdag, 3 december 2019 om 14:26

Mario Balotelli gaat Brescia mogelijk in januari alweer verlaten. De spits, die vorige maand het Italiaanse voetbalnieuws domineerde door het racisme-incident bij Hellas Verona, mag in de winterstop transfervrij vertrekken, zo bevestigt voorzitter Massimo Cellino in het tv-programma Le Iene.

Volgens de preses van Brescia past Balotelli niet bij een club die tegen degradatie vecht. "Mario is verdrietig, omdat hij niet kan voetballen zoals hij wil. Strijden tegen degradatie uit de Serie A vereist opofferingen en wellicht dacht hij dat het veel makkelijker zou zijn", aldus Cellino, die Balotelli wil laten vertrekken. "In januari mag hij gratis weg. Hij moet op dit moment zelf kiezen welk pad het beste is voor hem."

Cellino raakte in Italië onlangs in opspraak nadat hij zei dat Balotelli voor de wedstrijd tegen AS Roma buiten de selectie was gelaten omdat hij zwart is. "Ik wilde de situatie 'de-dramatiseren', maar ik deed dat iets te veel", reageert de voorzitter nu. "Of ik een racist ben? Ik ben katholiek, dus ik kan geen racist zijn. Ik heb met Balotelli gesproken en hij voelt zich niet beledigd. Mijn commentaar is uit zijn verband getrokken. Ik zei iets stoms, ik maak ook grapjes."

Balotelli streek afgelopen zomer neer bij Brescia, maar zijn komst is geen succes gebleken. De 29-jarige Italiaan scoorde zelf twee keer in acht competitieduels en verloor met Brescia de laatste zes wedstrijden op rij. De club staat met zeven punten uit dertien duels onderaan in de Serie A. Begin november werd Balotelli in de uitwedstrijd bij Hellas Verona racistisch bejegend door de supporters van de thuisclub. In Italië kon de spits lang niet bij iedereen rekenen op steun, want zelfs de ultra's van zijn eigen club keerden zich tegen Balotelli.

Meer nieuws
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
5
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
5
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (84)

 
Ewoud
 
169
3 december 2019 om 14:30
'Ik ben katholiek, dus ik kan geen racist zijn'. Oke dan, de logica hier ontgaat me echt volledig. Verder zonde dat Ballotelli maar nergens echt kan slagen, al jaren niet.
 
AndreToth
 
29
3 december 2019 om 14:34
Komt omdat hij er niet voor wilt werken. Hij heeft meer talent in zijn kleine teen dan Ronaldo maar hij wilt niet de lifestyle van een topsporter leven en dan haal je er niet uit wat erin zit. Daarnaast heeft hij een ego als Zlatan wat ook niet in zijn voordeel werkt.
 
PSV/ARSENAL
 
5
3 december 2019 om 14:38
Denk dat hij zich verkeerd verwoord. Balo had heel veel talent en met de mentaliteit van Ronaldo was hij wellicht in de buurt gekomen 1 of 2 seizoenen van Ronaldo.
 
ajax1812
 
23
3 december 2019 om 14:41
Ronaldo is een hele goede voetballer, maar dat komt wel vooral omdat hij er ongekend hard voor heeft moeten werken. Ronaldo heeft lang niet het talent van een Messi of Mbappe, maar werkt zo hard en heeft zo'n ongelofelijk doorzettingsvermogen dat hij toch een van de beste voetballers ooit is.
 
THenry_228
 
37
3 december 2019 om 14:44
Serieus, meer talent dan Ronaldo? Een gevalletje Cassano ja. Een ( zeer) goede voetballer als hij zijn dagje heeft... helaas heeft hij die zo weinig ( wegens simpelweg niet zo talentvol en goed als algemeen aangenomen) Nu , na de zoveelste mislukking begint de meerderheid te beseffen dat Balotelli eigenlijk een beperkte speler is, die zich sinds zijn 18de niet verder ontwikkeld heeft.
 
Kenner070
 
102
3 december 2019 om 14:45
Stop is met dat hard werken. Ard van Peppen werkte ook hard maar kon er niks van. Ronaldo is gewoon een buitegewoon talent die zich heeft verbeterd op veel vlakken.
 
nederland79
 
16
3 december 2019 om 14:47
@ajax1812 hij heeft niet het talent van Messi...maar Balo komt niet eens in de buurt van Messi.denk je echt dat Ronaldo zonder talent ook maar de helft gepresteerd had van wat hij nu heeft gedaan?balo heeft echt minder talent dan Ronaldo. Er zijn genoeg lapzwansen met veel talent die ondanks hun levensstijl toch nog best veel gepresteerd hebben. Balo is er daar niet 1 van.
 
ajax1812
 
1
3 december 2019 om 14:59
Waar zie jij mij Balo noemen dan? Ik zeg ook nergens Dat Ronaldo geen talent heeft, ik zeg dat hij lang niet zoveel talent heeft als een Messi en Mbappe.
 
RiDIRKulous
 
6
3 december 2019 om 16:31
Wat een disrespect zeg. Balo meer talent in zn teen dan ronaldo. Ronaldo heeft uitzonderlijk veel talent en dat gecombineerd met zn arbeidsethos en doorzettingsvermogen, maakt hem 1 van de beste die ooit dat spelletje heeft gespeeld. Met alleen hard werken bereik je niet zomaar wat ronaldo heeft bereikt. Genoeg spelers die hardwerkers zijn maar lang niet zo goed zijn.
 
vdsf1
 
0
3 december 2019 om 21:48
Ja,meer talent dan ronaldo ja,qua talent is balotelli van absolute buitencategorie en dat is Cristiano ronaldo in mijn ogen niet,of in iedergeval twijfel ik daaraan
 
Zuidenaar
 
10
3 december 2019 om 14:38
Deze voorzitter zit met ze hoofd echt op een andere wereld. Jammer dat het zo moest lopen voor balotelli, begon aan een mooi verhaal door weer terug te keren naar huis en eindigt in een nachtmerrie omdat hij rasistisch wordt bejegend en niet de steun krijgt van de club.
 
maurootje
 
10
3 december 2019 om 15:01
@ewoud? Al jaren niet? Heb jij zijn periode in Frankrijk niet meegemaakt? Loopt gewoon rustig 1 op 2. Deze man hoort bij grootste ter aarde qua talent, laat dat ook vaak zat zien. 1 op 2 lopen, doen alleen de aller beste hem(beter) na
 
mrwiggles
 
8
3 december 2019 om 19:55
O mensen, jullie Heer is Eén en jullie vader (Adam) is één. Er is geen superioriteit van de Arabier boven de niet-Arabier, van de niet-Arabier boven de Arabier, de rode boven de zwarte of de zwarte boven de rode, behalve met betrekking tot godsvrucht.” Dit is een citaat uit de Koran. Het geeft indirect aan dat het niet uit maakt welke kleur je hebt, welke afkomst je hebt. Je dient iedereen gelijk te behandelen. Ik denk dat dit ook voor de katholieken geld.
 
Regulator
 
1
3 december 2019 om 22:02
Orwell schreef ook wel: "all animals are equal, but some animals are more equal than others". Ik weet niet wat je precies met je citaat wilt zeggen, maar de realiteit van gelijkheid is gebaseerd op de waarde die je aan gelijkheid geeft.
 
FCG95
 
59
3 december 2019 om 14:30
Ik ben katholiek, dus ik kan geen racist zijn. Ik weet niet wat ik hier van moet vinden.
 
Twenteov
 
61
3 december 2019 om 15:02
Ik wel: sneu en makkelijk. Hitler was ook katholiek.
 
FCG95
 
3
3 december 2019 om 22:06
Hitler was katholiek opgevoed. Hij was geen katholiek.
 
Twenteov
 
0
4 december 2019 om 10:08
zag later inderdaad ook dat hij niet praktiserend was, maar ik denk dat je de strekking van mijn opmerking wel begrijpt toch?
 
Vernon
 
4
3 december 2019 om 16:35
We moeten in elk geval vaststellen dat de beste man niet de moeite heeft genomen om even een beetje na te denken over wat racisme eigenlijk is. Als hij dat wel gedaan had, dan had hij deze absurde uitspraak niet gedaan. Dat verbaast me nog het meest eigenlijk, dat mensen op dit niveau nog steeds niet door hebben hoe gevoelig dit ligt, dat het een echt probleem is, en dat ze daar gewoon serieus mee om moeten gaan. In plaats van simplistische en pijnlijke dingen roepen. Deze man heeft nota bene een lekker incident doorgemaakt, maar presteert het daarna om nog steeds domme dingen te zeggen. Leercurve: laag.
 
Formus
 
1
3 december 2019 om 16:41
Vernon, denk eigenlijk juist door dit soort uitspraken dat het tegenovergestelde waar is, want hij weerlegt het met iets dat totaal geen reden voor weerlegging is. Maar hij kan niks overtuigenders bedenken omdat ie geen redenen weet.
 
Lasse
 
31
3 december 2019 om 14:31
"Of ik een racist ben? Ik ben katholiek, dus ik kan geen racist zijn.“ Heerlijk zo’n drogreden. Of het een racist is weet ik niet, maar die uitspraak over Balo riekte wel naar rascime. Anyways, jammer voor Balotelli dat hij zijn voetbalgeluk hier niet heeft gevonden. Zou toch mooi zijn als hij ooit weer op schot komt. Zoveel talent
 
Vernon
 
7
3 december 2019 om 16:36
Ja, hij stonk er zelfs naar. En die man heeft er dus weinig van geleerd, als je deze nieuwe uitspraak ziet. Triest.
 
Stommylee
 
32
3 december 2019 om 14:33
Ha! Jaja. En gelukkig hebben katholieken in het verleden nooit mensen met een andere achtergrond, geloof, etc. Iets aangedaan.
 
Sanogo
 
10
3 december 2019 om 14:35
"of ik een racist ben? Ik ben katholiek, dus ik kan geen racist zijn." Meest idiote uitspraak die ik vandaag heb gelezen. Hoop dat het Balotelli lukt een club te vinden waar ie gewoon een beetje gelukkig kan voetballen, zonder al het gezeik eromheen.
 
THenry_228
 
0
3 december 2019 om 14:45
Al veroorzaakt hij dat gezeik ook vaak zelf ( deze keer echter niet)
 
PSV/ARSENAL
 
17
3 december 2019 om 14:36
Jezus Christus als speler wil je daar toch niet meer naar toe gaan. Vroeger was 't Ballotelli zelf maar sinds de laatste jaren zit het hem ook niet mee.
 
PorQue
 
16
3 december 2019 om 15:59
Ik vind hem echt niet meer een probleemkind. Hij leek juist heel goed te aarden bij Brescia en volwassener te zijn geworden totdat deze racisme saga begon , zijn club hem helemaal liet stikken en hij door zijn eigen fans werd aangevallen. Iemand een slachtoffer maken en dan beschuldigen dat het zijn schuld is. Gekke gaslighting van Brescia.
 
PSV/ARSENAL
 
4
3 december 2019 om 16:18
Ja precies, dit bedoel ik ook met het zit hem niet mee. Vroeger was 't Balo zelf maar de laatste jaren niet meer
 
Vernon
 
1
3 december 2019 om 16:39
Dat racisme-verhaal is natuurlijk gewoon vreselijk voor Balotelli. Daar verdient hij veel meer steun voor. Maar daarnaast heb ik ook de indruk dat de club gewoon ontevreden is over zijn inzet. Ik kan niet beoordelen of dat terecht is, maar stel dat dat zo is, dan kun je misschien maar beter afscheid nemen van elkaar. Overigens had de club in dat geval ook veel verstandiger moeten omgaan met hun reactie op deze zaak. Ze missen daar kennelijk nogal wat belangrijke vaardigheden.
 
Orgullo
 
12
3 december 2019 om 14:42
Hahaha ik denk dat meneer even moet kijken in de geschiedenisboeken wat de katholieke kerk allemaal heeft uitgespookt tijdens de Tweede Wereldoorlog. Dan kan die opmerking ook meteen de prullenbak in.
 
SV1986
 
3
3 december 2019 om 14:43
Wel typisch een probleemgevalletje waar Ten Hag wel raad mee weet, dat deed hij bij Utrecht ook. Of Ajax er veel sterker van wordt is het tweede.
 
nederland79
 
4
3 december 2019 om 14:44
nee, aub niet. Je bent wel gek als je die jongen nog ergens binnen haalt. Wanneer heeft ie voor het laatst een paar goede wedstrijden achter elkaar gespeeld?
 
NL_Modric
 
1
3 december 2019 om 17:53
Dit is niet alleen een jongen met ontiegelijk veel talent, maar ook nog eens een spits die alle facetten op die positie in huis heeft. Fysiek sterk, redelijk rap, kan koppen, een mannetje uitspelen en scoren met zowel links als rechts. Ik denk dat Baloknalli de Eredivisie aan flarden zou schieten en dat Ajax met Ten Hag een trainer in huis heeft die met hem om kan gaan.
 
Regulator
 
0
3 december 2019 om 22:06
Hij is zo lui als de pest. Balo kan geweldig zijn als je 10 man in je team hebt die zich de zweet van hun huid af rennen. Balo gaat echt niet in de dienst van een team spelen.
 
nederland79
 
0
4 december 2019 om 11:32
niet alle facetten....stabiel in je hoofd is ook een belangrijk aspect
 
nederland79
 
10
3 december 2019 om 14:44
"ik ben katholiek, dus ik kan geen racist zijn"ik ben katholiek, dus ik kan geen kinderverkrachter zijn....oh wacht.wat een rare reden.als alle mensen die ook maar in wat voor god dan zouden geloven, zich ook echt zo vroom zouden gedragen, dan zou de wereld er heel heel heel veel beter uit zien.helaas is elk willekeurig geloof verre van een garantie op goed gedrag
 
Apocalyps
 
1
3 december 2019 om 15:00
Ik snap ook niet dat die jongen met al zijn racistische ervaringen ervoor koos om terug te keren naar Italie. Als ik hem was, zou ik voor geen goud terugkeren naar een land die mij niet als een 'echte' Italiaan ziet, omdat ik toevallig een schwerte huidskleur heb. En dan hoopte hij nog dat het racisme in Italie zou stoppen. Wanneer gaat die jongen zijn ogen openen...
 
maurootje
 
3
3 december 2019 om 15:05
Jongens denk ff verder na dan je neus lang is, ik denk dat deze voorzitter bedoeld dat in het katholieke gebeuren je wordt opgevoed met de gedachtegang iedereen te moeten respecteren. Wat ook klopt. Hij zegt niet dat alle katholieken per definitie geen racistisch zijn. Voor de rest deed hij (balotelli) het prima bij Brescia
 
 
5
3 december 2019 om 16:24
Naja bijna iedereen, homo's niet natuurlijk. Of mensen die een condoom gebruiken.
 
Z.92
 
4
3 december 2019 om 16:35
Dan slaat het nog steeds nergens op. Als je op een bepaalde manier wordt opgevoed kan je nog steeds een racist zijn.
 
cabinessence
 
6
3 december 2019 om 15:10
"of ik een racist ben? Ik ben katholiek, dus ik kan geen racist zijn." Wat een onzin. De Ku Klux Klan noemt zichzelf ook een christelijke organisatie...
 
Parkeer de Bus
 
0
3 december 2019 om 15:34
Misschien iets voor Cagliari? Het 'probleemgevalletje' Nainggolan vangen ze ook goed op. Wie weet..
 
EhvMrc
 
3
3 december 2019 om 16:32
Psv ga die man nou halen in de winterstop, jaagt heel de kleedkamer op met z’n rare praktijken en zet iedereen op scherp. Hij kan die kleine jongentjes uit de selectie een flinke trap onder de kont geven. Investeer miljoen of 2 voor een half jaar om die mentaliteit erin te slepen die je volgend jaar nodig zal hebben.
 
nederland79
 
0
3 december 2019 om 16:56
welke mentaliteit? Hoe doe ik zo min mogelijk met mn talent?dat is toch echt weg gegooid geld, snap sommige mensen hier echt niet.
 
vsd1605
 
0
3 december 2019 om 16:59
denk je echt dat Balotelli met zijn mentaliteit serieus genomen gaat worden in de kleedkamer? Deze man heeft geen leiderschap in zich en ook niet de intelligentie om dit te krijgen. Gewoon een jongen met talent en goede atletische fysiek, maar helaas voor hem niet het inzicht om zich aan te passen aan spelsystemen en tactieken.
 
zanetti44
 
4
3 december 2019 om 16:52
Soms krijg ik het idee dat de oudere generatie in Italië gewoon hartstikke dom is. Omdat je Katholiek bent (wat een best groot deel van Italië is) kan je niet racistisch zijn...
 
HupVanDeDonk
 
3
3 december 2019 om 17:11
Een gelovige, praktiserende katholiek kan inderdaad geen racist zijn. En deze man inderdaad ook niet, voor zover we weten. Voor Balotelli lijkt de VS de beste bestemming te zijn, daar worden minderheden in veel gebieden met fluwelen handschoenen aangepakt.
 
Nymus
 
0
3 december 2019 om 18:00
Nu vind ik persoonlijk dat er hypocriet veel aandacht uitgaat naar het onderwerp rascisme in het voetbal t.o.v. andere zware beledigingen aan het adres van joden, homo's, gehandicapten, persoonlijke doodsbedreigingen en noem maar op, maar als ik me niet vergis was bijvoorbeeld alleen al Hitler katholiek. Los van dat, als je dat moet gebruiken als argument dan krijg ik de indruk dat je iets te verbergen hebt.
 
Timoooow
 
0
3 december 2019 om 18:58
Ballotelli kon eigenlijk als. Links en rechtsvoetig. Vrij snel. Sterk. Een goede kopper. Maar er staat de verkeerde kop op. Dat hij een fantastische voetbal was op bepaalde momenten kan toch niemand ontkennen? Alleen zijn er veel te veel dingen gebeurd buiten het voetbal waardoor zijn carrière al jaren is wat het is. Je moet het juist anders bekijken, net omdat hij zoveel talent heeft en zo een goede voetballer is, speelt hij nog op dat niveau. Qua mentaliteit zijn er zoveel zoals hij en die zingen het zolang niet uit.
 
Dave91
 
0
3 december 2019 om 19:18
"ik ben katholiek, dus ik kan geen racist zijn". Hoe ik dit opvat is dat hij bedoeld dat als hij niet katholiek was, dat hij dan wel een racist zou zijn en dat alleen zijn religie hem nog weerhoudt om een racist te zijn. Wat een klote volk zijn de Italianen zeg. Als ik Balotelli was zou ik nooit meer naar Italiã« gaan.
 
patrick9107
 
1
4 december 2019 om 02:24
Het blijft heel zonde hoe het met Balotelli is gelopen in zijn carriere en dat hij helaas geregeld in zijn carriere problemen had. Hopelijk lukt het hem nog om bij een club terecht te komen, waar hij wat stabieler kan worden. Het lijkt mij geen slechte jongen, maar wel iemand met een flinke gebruiksaanwijzing. Verder is het ook beter om weg te gaan bij Brescia, want volgens mij speelt daar niemand graag, gezien alle toestanden.