Chris Woerts onthult spectaculair salaris van Sébastien Haller
Maandag, 11 januari 2021 om 21:29

Sébastien Haller wordt de bestbetaalde speler van de Eredivisie, zo verzekert Chris Woerts maandagavond bij Veronica Inside. Volgens de sportmarketeer heeft de recordaankoop van Ajax een basissalaris van circa vier miljoen euro, dat via bonussen kan oplopen tot vijf miljoen euro. Haller werd vrijdag voor 22,5 miljoen euro overgenomen van West Ham United en maakte zondag in de tweede helft van het duel met PSV (2-2) zijn debuut.

"Hij gaat rond de vijf miljoen per jaar verdienen, inclusief bonussen", meldt Woerts bij het praatprogramma. Ook met inhoud van de contractuele bonussen is hij bekend. "Ajax moet daarvoor kampioen worden en overwinteren in de Champions League. Hij zit rond het niveau-Dusan Tadic, die op vier miljoen zit, maar met bonussen komt hij ongeveer uit op vijf miljoen. Het is echt de duurste speler van de Eredivisie." Toch gaat Haller er financieel wel op achteruit, vermoedt Woerts. "Ik denk dat hij bij West Ham United nog wat meer verdiende."

Zondag werd door analist Ronald de Boer van ESPN gespeculeerd over de hoogte van het salaris van Haller. De techniektrainer uit de jeugdopleiding van de club zei te denken dat Haller bruto zes miljoen euro gaat verdienen. Kenneth Perez noemde dat een 'knettergek' bedrag. Marc Overmars, de directeur voetbalzaken van Ajax, wilde niet ingaan op de speculatie. "Jullie experts denken altijd zoveel te weten. Het is niet belangrijk", zei Overmars. "Het is wel iets meer dan in de tijd dat Ronald bij Ajax zat", voegde hij lachend toe.

Bij Veronica Inside laat Wim Kieft blijken hoge verwachtingen te hebben van Haller. "Ajax heeft nu een goede spits. Dat kan niet missen. Hij moet 20 à 25 goals per jaar kunnen maken en hij kan ook nog voetballen, dus het zal wel een goede aankoop zijn", voorspelt de voormalig spits, die snapt waarom Ajax de portemonnee trekt. "Hij heeft die specifieke kwaliteiten die ze bij Ajax zo belangrijk vinden. Hij is sterk, hij is een aanspeelpunt...", somt hij op. Ook Johan Derksen denkt dat Ajax in potentie een goede investering doet. "Twintig miljoen investeren in een kampioenschap en het behalen van de Champions League is doordacht beleid, als het lukt."

Meer nieuws
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
21:55
21:55
Kenneth Perez maakt miskoop finaal af: 'Die komt geen lantaarnpaal voorbij!'
0
   
21:55
21:55
Brighton ademt zelfspot en nomineert Burnley-speler voor Doelpunt van de Maand
0
   
21:09
21:09
Perez loopt vooruit op PSV-transfer: '35 miljoen is toch wel heel veel geld?'
14
   
21:00
21:00
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
7
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (173)

 
BalsportLiefde
 
9
11 januari 2021 om 21:34
Wat verdienen andere spelers van Ajax?
 
N-AFCA
 
54
11 januari 2021 om 21:42
Blind en Tadic volgens mij ook rond dit bedrag. Ziyech verdiende het ook en de rest nog wel wat schalen er onder dacht ik. Overigens nog wel een stukkie lager dan de 6 mil die Ronald de Boer claimde, en opzich niet gek. Blijft veel geld natuurlijk
 
Oortap
 
23
11 januari 2021 om 21:45
Ben vooral benieuwd naar de salarissen van de groep waar Promes, Alvarez, Klaassen etc in zitten. Lijkt me ook minimaal 2,5 mln pp.
 
BalsportLiefde
 
14
11 januari 2021 om 21:47
Ah oke, dankje. Ja klopt, flink bedrag, maar dat is (denk ik) noodzakelijk voor het binnenhalen van dit kaliber spelers
 
magnetics
 
21
11 januari 2021 om 22:30
Grappig dat je het schalen noemt, alsof deze multimiljonairs een braaf door de vakbond uitonderhandeld Cao'tje hebben waarmee keurig bepaald wordt hoe de salarissen van de spelers opgebouwd zijn
 
Robinde Bruyn
 
5
11 januari 2021 om 22:46
@magnetics, wellicht dat die schalen zoals jij ze schetst nog wel relevant zijn bij bijvoorbeeld Telstar. Overigens maken grote clubs daadwerkelijk gebruik van schalen, met daarbinnen nog onderhandelingsruimte. Niet ongebruikelijk is het dat deze ook bij onderhandelingen gebruikt worden.
 
Sta plaats
 
3
11 januari 2021 om 23:11
Nee, maar clubs hebben wel een salarishuis en af en toe een plafond. In dit geval moet ook de RvC er mee instemmen. Dit om scheve gezichten te voorkomen.
 
afcamark
 
79
11 januari 2021 om 21:34
Mooie som geld, maar het is heel simpel; Met deze spits word je nagenoeg zeker kampioen. Dat is het geld waard.
 
Sirius
 
217
11 januari 2021 om 21:38
Nagenoeg zeker is wel erg overdreven. PSV is niet zoveel slechter, als ze dat uberhaupt al zijn. Bovendien zijn de verhoudingen in de Eredivisie zo dat het niet vaak voorkomt dat een club ruim kampioen wordt. Meestal moet de kampioen er hard voor werken. Hij is het geld waard als hij het waarmaakt. Tot die tijd is het een beetje koffiedik kijken.
 
rickylate
 
79
11 januari 2021 om 21:43
Je hebt gisteren kunnen zien dat Ajax PSV van het kastje naar de muur stuurde gedurende een groot deel van de wedstrijd. Komt nog bij dat Ajax z'n gewonnen wedstrijden stukken overtuigender heeft gewonnen met klinkende cijfers.
 
Goalski
 
48
11 januari 2021 om 21:49
Aan het eind van het jaar gaat het toch om het aantal punten, dat kan PSV zomaar meer halen dan Ajax, ik sluit het niet uit ook al zijn ze minder.
 
Boca2005
 
132
11 januari 2021 om 21:51
En ze speelden toch nog 2-2 gelijk in eigen stadion tegen een PSV dat zonder Gotze speelde en dat meer doelkansen had dan Ajax. Ik denk ook dat Ajax kampioen wordt maar niet naar aanleiding van de wedstrijd van gisteren.
 
Sirius
 
39
11 januari 2021 om 21:57
Nou, we hoeven jouw clubvoorkeur dus niet te raden. De reden dat PSV in de tweede helft wel vaker de deksel op de neus krijgt, komt door een tactische fout, niet door het kwaliteitsverschil. Haal de monsterscore tegen een profvoetbal-onwaardig VVV (die dag) weg en PSV staat qua doelsaldo dichtbij.
 
Lierse1997
 
65
11 januari 2021 om 22:05
Nu dan zullen we de 4-1 van PSV tegen VVV ook maar even beschouwing laten en dan is het doelpuntensaldo van Ajax nog steeds 10 doelpunten beter ( 41 voor Ajax en 31 voor Psv en ze hebben dan beide 12 tegendoelpunten), zo dichtbij is dat nu ook weer niet.
 
Sc12
 
75
11 januari 2021 om 22:13
Ricky Ajax heeft psv zeer zeker niet van het kastje naar de muur gestuurd. We hebben mazzel gehad dat we de 1e helft niet op 1-3 kwamen dan was het voorbij. 2e helft gaf teze ook een steekpas op dumfries dat was ook bijna 1-3. Ik denk dat ajax iets sterker werd na de 0-2 maar van t kastje naar de muur gaat me te ver.
 
Sirius
 
7
11 januari 2021 om 22:26
@lierse1997 - Maar het is ook zeker geen ontzettend groot verschil. Het gebeurt bovendien wel vaker dat de minder scorende titelkandidaat kampioen wordt. PSV is gewoon niet veel slechter dan Ajax en kan er prima mee concurreren op basis van kwaliteit. Dat was ook vooral het punt dat ik wou maken. Ik snap dus niet waarom je enkel dat punt aanhaalt en de rest links laat liggen. Misschien niet m'n sterkste argument overigens, maar het ging mij om de indruk die @rickylate probeerde te wekken. Daarin slaat hij de plank volledig mis...
 
PirloTess
 
7
11 januari 2021 om 22:40
Rickylate, groot deel vd wedstrijd? Haha je hebt iets teveel naar ten Hag geluisterd. Het korte afjagen kostte PSV nou eenmaal teveel kracht de eerste helft waardoor Ajax 2de helft meer ruimte kreeg en minder weerstand. Ik vond juist dat Ajax op bepaalde momenten dat PSV er snel uitkwam machteloos moest toekijken.
 
Formus
 
7
11 januari 2021 om 23:23
Vind dat duidelijke verschil ook zwaar overdreven, anders win je heel makkelijk. Maar dat PSV moe was van het afzagen is ook niet waarom het misging. Ze stopten gewoon met jagen. Niet door vermoeidheid, maar door de stand. Precies wat Ajax deed tegen Atalanta. Terwijl als je doordrukt, je met een derde de doodsteek kan geven. Het was eerder een mentaliteits dingetje dan vermoeidheid. Dat was pas veel later in de wedstrijd.
 
Richardvan Boven
 
19
11 januari 2021 om 21:42
Ik ben benieuwd hoor. Niet dat Haller het niet gaat maken, maar ik vind Ajax echt kwetsbaar achterin ogen. Dat zou ze zeker kostbare punten kunnen kosten in een jaar.
 
sean040
 
17
11 januari 2021 om 21:42
Beetje voorbarig vind je niet? Goed gedaan in Duitsland en slecht in Engeland. Laten we het lekker nog even afwachten.
 
MichelHoek
 
9
11 januari 2021 om 22:36
Bij dat betonvoetbal van West Ham gaat geen enkele spits veel scoren.
 
AmazingNinja
 
21
11 januari 2021 om 23:08
Antonio loopt gewoon 1 op 2 dit seizoen bij West Ham.
 
SilverFront
 
1
12 januari 2021 om 12:02
Antonio heeft 3 goals gescoord in 9 wedstrijden. Dat is dus gewoon 1 op 3. Halller scoorde er 14 in 48 wedstrijden, heel erg vergelijkbaar dus. West Ham is een waar spitsenkerkhof, zijn genoeg artikelen over te vinden. Hebben al jarenlang geen echte goalgetter gehad, Arnautovic was waarschijnlijk de laatste die er in de buurt kwam.
 
AmazingNinja
 
3
12 januari 2021 om 12:38
@silverfront Je moet naar minuten kijken slimmerik. 3 goals in 575 minuten = 191.66 minuten per goal. Oke hij loop 1 op 2.12. Het jaar ervoor had Antonio 10 goals in 1773 minuten. 1 goal per 177.3 minuten. Toen liep die 1 op 1.97. Over 2 jaar gezien (dezelfde periode als Haller bij West Ham speelde): 13 goals in 2348 minuten. 180.61 minuten per goal. Hij loop dus 1 op 2. Haller in zijn 2 jaar: 10 goals in 3198 minuten. 1 goal per 319.8 minuten is dus 1 op 3.55. Dus Halle heeft helemaal geen vergelijkbare statistieken. Antionio heeft 43% minder speeltijd nodig dan Haller om tot een goal te komen. Koekoek
 
Alsjemenou
 
7
11 januari 2021 om 23:07
Het zou zomaar kunnen dat Ajax punten laat liggen bij Twente. Feyenoord is inmiddels weer zo goed als compleet. Kunnen best stunten in de arena, en met een gelijkspel weer vertrekken. PSV speelt uit gelijk tegen Ajax. Is dat nu zo slecht qua resultaat? We kunnen het over het veldspel hebben, maar heb Ajax ook dramatische wedstrijden zien spelen. Haller is een mooie aanvulling, maar om nu te stellen dat Ajax al kampioen is?
 
Formus
 
11
11 januari 2021 om 23:25
Vind het ook zo opportunistisch. Ajax kan nog zo maar minstens 4 punten verspelen deze week. By far het zwaarste programma. En Twente speelt met snelheid voorin en een aantal gedreven (oud)Ajacieden en Feyenoord is altijd een match op zich. Ik reken me totaal niet rijk.
 
lausho
 
12
12 januari 2021 om 00:24
Mwoah, leuke spits maar wel heel duur. Ik vind PSV niet zoveel minder eigenlijk en dat zie je ook wel terug in de stand. En nu moet je wel kampioen worden, als je zoveel uitgeeft kun je niet meer zonder CL en dat vind ik eigenlijk niet goed. Onze voorhoede heeft nu 90 miljoen gekost: Tadic (12), Neres (22), Antony (18), Haller (22,5), Promes (15). Best een leuke voorhoede maar er breekt nauwelijks talentvolle jeugd door en je breekt er overduidelijk geen potten mee in CL, wil je wat dan moet je toch wel Valencia en Atalanta kunnen uitschakelen. Restwaarde valt denk ik tegen, Antony is een schot in de roos en Tadic en Promes prima als ervaren krachten, maar natuurlijk geen restwaarde. Niet zo lang geleden kwam er een Kluivert, El Ghazi of Dolberg door voor bijna niks die je verkocht voor 15-20 miljoen. Ik kan niet echt zeggen dat deze spelers zoveel minder zijn, kijk ook naar Psv, die halen ons in met Madueke, Gakpo, Malen en Ihattaren breken daar wel aanvallende talenten door. Ik zou graag zien dat we toch iets meer een mix hadden van Brobbey, Lang en Tadic, Antony, Neres. Ook om het financieel vol te houden in een minder jaar.
 
SpeedyAFC
 
1
12 januari 2021 om 12:35
Tja Ajax had graag met Redan of Malen in de spits willen spelen maar ja, die spelers vertrokken naar het buitenland. Nu hetzelfde met Brobbey, Ajax wil al een jaar verlengen, Brobbey niet. Als elke keer de talentvolle spitsen voor het grote geld gaan terwijl ze nog geeneens doorgebroken zijn in het eerste van Ajax, dan valt er niet op te leiden. Laten we maar hopen dat de Brexit deze situatie verbetert in de toekomst. Onze voorhoede kostte veel geld maar er is ook veel verkocht. Alleen vdbeek en Ziyech is al meer dan 70 miljoen euro. Dat je Malen, die meer dan acht jaar bij Ajax in de jeugd speelde, als doorbrekend talent van PSV noemt, zegt genoeg over je intenties.
 
UNAM Pumas
 
150
11 januari 2021 om 21:38
Aansluiting met de Europese top? Die zijn ze al een aantal jaren kwijt hoor, daar doet die halve finale CL wat een incident was niets aan af. Laatste 2 seizoenen niet meer overwinterd en uitgeschakeld door Getafe.
 
Sc12
 
14
11 januari 2021 om 23:02
Nu ben ik vaak kritisch op de club die ik support etc maar de europese top is door Ajax gewoon weer te bestormen hoor. In de zomer van 2018 hield werkelijk geen enkele ajacied rekening met een seizoen die er aan zat te komen zoals dat seizoen.Met tadic en blind en de doorbrekende Frenkie viel de puzzel goed en dan zie je dat je gewoon een europees top seizoen kan halenIn 2019 2020 had.ajax met 10 punten in de poule en een niet heel meewerkende scheidsrechter (chelsea) ook niet bepaald mazzel anders hadden we de 8e finale weer bereikt.Het ligt gewoon dicht bij elkaar, een Neres die wel of niet gebleseerd is bijv. Als aankopen en doorbraken in een seizoen goed vallen kan ajax gewoon weer mee internationaal. Dan worden we weer leeggekocht en begint het bouwen opnieuw.
 
Lierse1997
 
13
11 januari 2021 om 23:21
Nee ze zijn de top niet aan het bestormen. Of je moet een heel brede definitie van top hebben.
 
Sc12
 
7
11 januari 2021 om 23:38
Nu niet lierse, maar Ajax "kan" dat wel als het meezit. Hooguit 1 a 2 seizoenen en dan valt ajax weer terug in de sub top
 
Lierse1997
 
9
11 januari 2021 om 23:43
Goh dat is niet echt de top bestorm als je het mij vraagt, want het gevolg van de top bestormen is je daar settelen. Maar dat kan een verschil van definitie zijn tussen ons getweeën natuurlijk.
 
Sc12
 
9
12 januari 2021 om 00:15
Je hebt gelijk ik schreef het wat onhandig defintief aanhaken is een utopie helaas.
 
Bobiku29
 
2
12 januari 2021 om 00:21
Het probleem is natuurlijk dat als alles goedvalt, zoals twee jaar geleden, er spelers gaan vertrekken. De meeste andere clubs die zo ver komen kunnen zich juist nog verder versterken. Als er een periode is dat alles goedvalt, is het heel moeilijk om dat vol te houden. Zou wat zijn als je nu nog De Ligt, De Jong en Ziyech zou hebben. Haller erbij. Dan zou je echt meedoen om die prijs
 
Andres13
 
88
11 januari 2021 om 21:40
Zijn ze Europese top dan? Eerder subtop
 
 
13
11 januari 2021 om 22:09
Ik betwijfel of je met haller de Europese top aan kunt vallen. Daarnaast zijn er nog te veel slechte plekken in dit elftal.
 
origineel
 
6
11 januari 2021 om 22:59
Eens. Een beest van een CV en een sterke 6 type Hojberg zijn broodnodig.
 
origineel
 
2
11 januari 2021 om 23:01
Om je te kunnen meten met de top natuurlijk. Voor kampioenschap en groepsfase van de CL overleven is deze selectie redelijk op orde.
 
lausho
 
2
12 januari 2021 om 00:26
Dat denk ik dus ook niet en het geld is na het spenderen van 90! miljoen ex salaris aan de huidige aanval wel een keer op, helaas. We kunnen Valencia en Atalanta al niet verslaan en dat was een relatief gunstige loting.
 
lausho
 
1
11 januari 2021 om 23:41
Dat is nou net het punt, denk niet dat hij op dat niveau het verschil gaat maken. Eriksen/Suarez kun je zo'n salaris bieden, miss nog meer, dat is een echte topper.
 
MrKrillin
 
21
11 januari 2021 om 21:35
Hoe weet de beste man dit? Lijkt me sterk dat Ajax risicos neemt en vanuit gaat overwinteren CL anders kunnrn we hem niet betalen.
 
RomBomCu
 
57
11 januari 2021 om 21:37
Lijkt me ook sterk dat Haller van een jaarsalaris van 6,5 tot 7 miljoen per jaar in Londen naar Amsterdam komt voor 1 miljoen per jaar. Ajax betaalt al jaren miljoenen aan salaris, anders waren tadic, blind en Antony echt niet naar Amsterdam gekomen.
 
borrelhond
 
7
11 januari 2021 om 21:50
Zo ver ik weet staan Blind en Tadic beiden voor naar verluid 3 miljoen op de loonlijst. Ziyech zou 4 miljoen hebben verdiend in zijn laatste jaar. Lijkt mij dan sterk dat Overmars er nog een miljoen bovenop gooit voor Haller.
 
MessiBazoer
 
11
11 januari 2021 om 21:53
@borrelhond, Waarom gek? Ajax wil stappen maken en ze kopen nu een spits in zijn prime, daarvoor moeten ze betalen. Maar hiermee denken ze het kampioenschap te kopen, en dus 40 miljoen CL geld op te halen.
 
MrKrillin
 
12
11 januari 2021 om 21:54
@RomBomCu zo wanhopig zijn Overmars en co toch niet om zoveel risico's te nemen? Waarom iemand salaris geven wat begroot wordt op overwinteren CL. Ik zou aannemen dat het ergens tussem de 3 en 4 miljoen zal zijn wat echt max is bij Ajax.
 
myvision
 
13
11 januari 2021 om 21:57
Als je de tekst leest weet je dat als ze niet overwinteren in de CL dat hij dus geen 5 miljoen verdient.
 
MrKrillin
 
4
11 januari 2021 om 21:57
online zie ik meerdere bronnen die zeggen dat Tadic grootverdiener is met 3.5 mil. Zou Haller dan veel meer krijgen?
 
MrKrillin
 
4
11 januari 2021 om 21:58
@myvision lees het nu ook. Las te snel dan eerste keer. Dank voor het erop wijzen. Dat klinkt ook logischer.
 
myvision
 
5
11 januari 2021 om 22:00
Geen probleem! VZ vult ook vaak zat de teksten aan. Ik hoorde het net in Veronica Inside.
 
Airbags
 
6
11 januari 2021 om 22:21
Woerts is zo'n ervaren man met zoveel contacten, die zal wel iemand bij Ajax hebben zitten die hem dit soort info doorspeelt. Daarbij telt ook dat de dit geen Valentijn Driessen is die het zoveelste broodje aap verhaal uit zijn duim zuigt of zijn mening als feit/gerucht presenteert. Chris Woerts staat bekend als iemand die serieus verstand van zaken heeft en roept vrijwel alleen maar zinnige dingen, dus ik ben dan toch wat sneller geneigd dit te geloven.
 
Raedos
 
2
11 januari 2021 om 22:56
Zolang hij het niet over de selectie van de club waar hij zelf adviseur is heeft, heeft hij inderdaad verstand van zaken.
 
UNAM Pumas
 
100
11 januari 2021 om 21:35
Wauw! 5mil voor zon beperkte spits. Belachelijk. Als Ajax 1 jaar geen CL haalt zitten ze in de problemen.
 
Sanderr
 
200
11 januari 2021 om 21:36
Als Ajax 1 jaar de CL niet haalt zitten ze helemaal niet in de problemen. Oh en Haller is ook zeker geen beperkte spits. Wat een rare comment zeg!
 
UNAM Pumas
 
59
11 januari 2021 om 21:39
Ajax begroot op de CL en hebben een salaris huis van weet ik veel hoeveel miljoenen, die gaan dat opzeker voelen
 
Sirius
 
23
11 januari 2021 om 21:40
Dat niet, maar ze gaan het wel voelen in de portemonnee. Ze hebben inmiddels een behoorlijk salarishuis. Anderzijds verandert er niet veel. Je zou kunnen stellen dat Haller nu het salaris van de vertrokken Ziyech 'overneemt'. Ajax kan het natuurlijk wel relatief makkelijk dragen. Anders zouden ze 'm ook niet aantrekken.
 
N-AFCA
 
56
11 januari 2021 om 21:44
Tussen in de problemen zitten en iets voelen zit alleen wel een flink verschil.
 
Sirius
 
1
11 januari 2021 om 21:51
Dat klopt, maar dat ontken ik toch ook niet?
 
Glory
 
13
11 januari 2021 om 21:52
Dit salaris is nauwelijks verantwoord, het scheelt dat Ajax zelden CL zal missen nu de voorrondes makkelijker zijn geworden. Ze zijn altijd geplaatst en de tegenstanders zitten qua niveau niet in de buurt.
 
UNAM Pumas
 
19
11 januari 2021 om 22:01
Zaten Rostov en Rosenborg ook niet
 
 
7
11 januari 2021 om 22:12
Maar is het dan een topspits ? Hij heeft zowel in Nederland, Duitsland als in Engeland alleen in de subtop gespeeld.
 
MessiBazoer
 
41
11 januari 2021 om 22:16
@Unam, Moet wel echt moeilijk voor jou zijn dat Ajax succesvol is de laatste jaren. Je zit echt letterlijk alles af te kraken betreft Ajax, gewoon kinderachtig aan het worden.
 
Glory
 
11
11 januari 2021 om 22:17
Ajax was underdog tegen Rostov. Dat klinkt 5 jaar later wel gek. Er is sindsdien wel het een en ander verandert. Roaenborg had wat met Nouri te maken, beetje pijnlijk. Ajax zal komende 5 jaar steeds CL spelen, laat ik mijn voorspelling daar tot beperken.
 
bootsjungen
 
5
11 januari 2021 om 22:18
@janssen Als hij een echte topspits was had hij niet in Nederland gespeeld.
 
PSV18
 
13
11 januari 2021 om 22:26
@messibazoer. Zo succesvol zijn jullie nu ook weer niet geweest de laatste jaren he. Oke leuk die CL in 2019 en dat jaar kampioen geworden. Maar verder, wij werden in 2018 nog kampioen, slechts een kampioenschap geleden. En de jaren daarvoor hadden wij ook de overhand. Julie zijn vooral succesvol in het verkopen van spelers, vind het qua prestaties allemaal heel erg meevallen.
 
Sirius
 
6
11 januari 2021 om 22:30
@janssen - Maar waarom verwacht je een topspits? Europese topspitsen spelen in hun hoogtijdagen bij Europese topclubs, niet bij Ajax. Dan moet je als Ajax zijnde 't 'geluk' hebben dat je zo'n jongen scout (vlak) voordat 'ie doorbreekt. Anders gaan ze niet naar Ajax en kosten ze natuurlijk geen 20 miljoen euro, eerder het viervoudige.
 
lausho
 
3
12 januari 2021 om 00:29
Ik vind het toch een teken aan de wand als je een aankoop in delen moet gaan betalen, Corona zal erin hakken en inmiddels is er 90! miljoen aan onze voorhoede gespendeerd, de salarissen drukken op deze manier wel enorm door en afschrijvingen ook. Ajax komt zo wel op het punt dat je moet verkopen en/of CL moet halen om dit vol te houden, geen gezonde ontwikkeling, met de doorbraak van 1 of 2 talenten in plaats van 1 of 2 dure aankopen zouden we wat meer kunnen hebben denk ik.
 
Formus
 
0
12 januari 2021 om 00:32
Sirius, N-AFCA reageerde waarschijnlijk op UNAM
 
lausho
 
0
12 januari 2021 om 00:33
@sirius Ik denk dat een echte wereldspeler alleen kunt opleiden of je kunt die als ervaren rot terughalen met veel geluk(suarez, Eriksen bv.), Brobbey heeft die potentie, maar daar haalt Ajax in mijn ogen niet alles uit. Gravenberch ook maar ik vind het veel te mager wat er doorbreekt, Ajax moet voor een gezonde bedrijfsvoering wel meer talenten door laten breken.. En het stomme is, deels doen we dat, maar we doen ze te snel weg (lang, Botman, Brobbey) en bieden te weinig perspectief, middelmaat loopt die in de weg die ook nog bakken met geld kosten (klaiber, Labyad).
 
Formus
 
5
12 januari 2021 om 00:44
PSV18, EL finale telt ook nog mee he?! ??. Maar de "laatste jaren" is natuurlijk heel breed te meten. Ik weet wel dat die twee succesvolle Europese campagnes, plus vorig jaar met die nipte uitschakeling (met oa bravoure voetbal tegen Chelsea uit en domme pech daar) echt veel indruk gemaakt hebben. Titels zeggen veel, maar succesvolle Europese campagnes zeggen nog veel meer internationaal. En daar zou ik als andere clubsupporter zijnde stiekem best wel met lichtelijke jaloezie naar kijken. Oh, en 2019 kampioen idd. Maar 2020 ook bovenaan afgesloten, ruim voor jullie ??. Maar voor PSV heel fijn dat er geen kampioen kwam, want PSV was t echt niet meer geworden, dus dan beter niemand niet ??. En dan heb ik het nog niet eens over de opleiding, transfers, bekendheid etc. Ajax heeft Ajax en het NL voetbal echt weer terug op de kaart gezet. Qua naam en zeker ook qua punten. Net zoveel punten als alle (!!!) ander clubs bij elkaar. Dus (relatief) heel succesvol ??
 
Sirius
 
0
13 januari 2021 om 21:26
@lausho - Ik denk dat een valse perceptie hier ook wel een rol in speelt. Noa Lang is goed, maar die gaat Ajax niet op sleeptouw nemen. Nu wil ik Club Brugge niet kleineren (die zouden in Nederland ook ongetwijfeld meedoen om de titel), maar bij Ajax wordt toch meer van een aanvaller verwacht tegenwoordig. Zo'n Botman, dat kan gewoon gebeuren. Uiteindelijk speelt die jongen ook gewoon in een middelgrote competitie. Meer weerstand dan de Eredivisie, maar zo vreemd is het toch niet dat hij daar gewoon aan spelen toekomt? Brobbey lijkt zelf een vertrek te opteren. Daar kun je dan weinig doen als club. Hij wil de concurrentiestrijd niet aangaan of laat andere aspecten meespelen. Daar kan Ajax niets aan doen. Die jongen is nog lang niet klaar voor een basisplaats bij Ajax.
 
janter
 
21
11 januari 2021 om 21:43
Problemen? Kom op zeg, wat een lulverhaal is dat. Je praat alsof het do or die is voor Ajax. Leiding van Ajax houdt echt wel rekening met het niet halen van CL.
 
binny
 
26
11 januari 2021 om 21:44
Voor zo'n beperkte spits? Wat zijn z'n beperkingen? Verder is het onjuist, volgens mij begroot Ajax op de Europa League, of misschien is dat recentelijk aangepast. Het is ook pas 5 met bonussen, bij die bonussen zullen Cl/kampioenschap ook daarbij horen.
 
Lierse1997
 
15
11 januari 2021 om 21:53
Vorig seizoen lagen de kosten wel hoger dan de inkomsten (162.3 miljoen vs 165.4 miljoen). Dat werd wel makkelijk rechtgetrokken omdat de transfer van De Ligt in het boekjaar 2019-2020 viel maar toch. Als er eens een jaar geen CL volgt en geen grote verkopen (wat natuurlijk kan in zo een geval omdat Ajax toch geen al te best seizoen achter de rug zal hebben als ze zich niet weten te plaatsen voor de CL, het is trouwens puur hypothetisch) dan zit je dus wel met een tekort en dat zonder enige transfers uit te voeren.
 
MessiBazoer
 
10
11 januari 2021 om 21:54
Daarom is het ook fijn dat ze een enorm eigen vermogen hebben. Bij Ajax staat er altijd wel waarde op het veld, dus ik denk dat ze pas na 2x CL inkomsten missen het gaan voelen.
 
Kyle66
 
10
11 januari 2021 om 21:55
Volgens mij begroot Ajax sinds vorig jaar op CL-niveau. Het behalen ervan dan.
 
maurootje
 
6
11 januari 2021 om 22:00
@binny hij heeft echt wel beperkingen hoor, zonder/bijna geen beperkingen ben je wereldtop en zat hij nu bij de wereldtop. Dat hij er niets van bakte bij Westham is niet zomaar. Haller is gewoon een prima spits, verre van perfect En prima spitsen zijn niet perfect. Of dat 5 mil salaris waard is boeit me niet zoveel. Hij gaat wel slagen in de eredivisie gok ik zo en blijkbaar kan Ajax die 5 mil jaarsalaris missen, anders deden ze het niet
 
binny
 
16
11 januari 2021 om 22:12
@maurootje. Ik zeg nergens dat hij geen beperkingen heeft, maar ik wacht nog op het antwoord van Unam Pumas die ik vaak op Ajax artikelen zie trollen. Jij geeft ook geen voorbeeld. Heb genoeg van z'n wedstrijden gezien en hier zijn er een paar. Hij is niet snel, zeker niet sloom hoor, snel genoeg, maar nee het is geen vliegensvlugge spits. Hij zal niet een verdediging aan flarden spelen en heel veel voor zichzelf creeren, t is geen Aguero die kan blijven kappen etc. gewoon niet zo lichtvoetig. Houding, hoor vaak dat het een hele goede gozer is en goed in de groep licht, maar bij West Ham zag je wel dat hij soms t prima vond en zich niet goed voelde in t team, dat gaat irriteren bij je medespelers. Ben t verder met je eens, tis een prima spits, ik denk zeker wel een best hele goede. We zullen t wel zien, maar ik denk niet dat hij en een Zapata elkaar veel ontlopen. Dat is niet wereld top, maar wel CL niveau.
 
100% Meijer
 
3
11 januari 2021 om 22:18
@ binny; ajax begroot sinds w jaar op CL groepsfase. Neemt niet weg dat ze voldoende buffer hebben km een gemis in 1 of 2 seizoenen zonder problemen op te vangen. Ik verwacht dat een psv meer problemen heeft als ze geen CL halen.
 
maurootje
 
5
11 januari 2021 om 22:25
@Binny. Zeker. Vind hem ook op Zapata lijken. En dat is inderdaad ook geen wereldtop maar CL niveau. Goede spits
 
Lierse1997
 
4
11 januari 2021 om 21:59
Dan lopen er geen goede spitsen (of überhaupt spelers) rond in de Eredivisie volgens jou?
 
UNAM Pumas
 
22
11 januari 2021 om 22:02
Ik vind oprecht alleen Malen een goede spits in de Eredivisie ja
 
maurootje
 
4
11 januari 2021 om 22:03
@Lierse ik reageer ff, Spelers zeker wel. Maar spitsen? Heel eerlijk, buiten Haller en Malen? Niets eigenlijk. Een Veerman die pas op zn 30? Wat laat zien en die spits van VVV kunnen we nog niet over oordelen. Oja en de spits van Vitesse is goed. Dus 3, 3 stuks. Niet veel
 
Lierse1997
 
15
11 januari 2021 om 22:07
Nu als Haller onder de noemer "matige spits" valt dan Malen toch ook?
 
bootsjungen
 
6
11 januari 2021 om 22:21
Ik vind Huntelaar nog steeds een van de beste spitsen van de ED, ondanks zijn leeftijd. Echte killer is dat.
 
PeerBerwers
 
1
11 januari 2021 om 22:26
Dus is spits is niet goed als hij op zijn 30e pas goed is? Dat slaat natuurlijk nergens op. Is Vardy dan ook geen goede spits? Bovendien vind ik dat die Giakoumakis dit jaar ook gewoon als goede spits mag worden gezien. Bovendien verdient ook Danilo nog een melding en is Boadu, wanneer hij zijn vorm weer vindt, ook gewoon een prima spits.
 
maurootje
 
1
11 januari 2021 om 23:23
@Peer.. Vardy laat het al 5+ jaar zien Henkie pas dit jaar... een heel verschil dus nee
 
myvision
 
6
11 januari 2021 om 21:59
Als je jaar na jaar behoorlijk plust op de transfermarkt dan kan je ook de spelers meer salaris bieden. Daarbij kan je spelers ook langer voor de club behouden en als ze dan al gaan, kan je ook meer voor ze vragen op de transfermarkt. Het is gewoon een vicieuze cirkel omhoog.
 
 
2
11 januari 2021 om 22:16
Klopt dat het hard omhoog kan gaan, maar de cirkel kan ook omdraaien en dan ga je hele grote stappen naar beneden maken. Ajax heeft zowel cl als transfers nodig om winst te maken.
 
myvision
 
4
11 januari 2021 om 22:24
Ja. Maar vergeet niet dat Ajax met de verkoop van Ziyech en Van de Beek twee topsalarissen heeft verkocht. Dus zo hard zal die cirkel niet omlaag gaan. Dan moeten ze jaar na jaar geen CL halen.
 
origineel
 
8
11 januari 2021 om 22:44
Waarom is winst maken ineens de heilige graal geworden? Het gaat alleen nog maar over transfersommen en salarissen terwijl Ajax nog altijd een voetbalclub is. Er word al jaren winst gemaakt dus er is voldoende ruimte om afentoe dit soort transfers te doen. Bovendien heb je met Onana, Nico, Neres, Gravenberch e.d. meer dan genoeg waarde op het veld staan. Mocht Ajax twee keer op rij geen kampioen worden en ook de voorrondes niet doorkomen dan zal het inderdaad een jasje uit moeten trekken. Maar ik denk dat de grootverdieners dan ook graag zullen vertrekken aangezien ze dan geen CL spelen en Ajax niet de gezelligste club is wanneer er niet gepresteerd word. Dan krijg je dus transfer inkomsten plus je bespaart salaris. Zo groot is dat risico dus in de praktijk niet helemaal.
 
4Ever4Ajax
 
29
11 januari 2021 om 22:09
@unam Pumas: Jij doet wel vaak een gooi naar de meest nutteloze comments. Prima dat je hem een beperkte spits vindt natuurlijk, dat is je goed recht. Maar als Ajax 1 jaar geen CL haalt, zitten ze helemaal niet in de problemen. Wellicht handig om eerst eens de jaarcijfers te bestuderen alvorens zulke onzin op te schrijven.
 
Sanderr
 
14
11 januari 2021 om 23:38
Beetje een vreemde nieuwe gebruiker ja, die Unam Pumas.. Je ziet hem in menig Ajax gerelateerd topic om een beetje ongefundeerd gal te spuwen op vanalles en nog wat, op veel inhoudelijke reacties heb ik hem helaas nog niet kunnen betrappen, zelfs niet in Feyenoord topics. Hoog troll gehalte mijns inziens inderdaad.
 
Airbags
 
2
11 januari 2021 om 22:17
Ajax heeft de afgelopen jaren behoorlijke reserves opgebouwd.als ze begroten op CL voetbal en het slechts met EL voetbal moeten stellen, kan dat begrotingstekort eventueel aangevuld worden met wat van die reserves. Dat moet je natuurlijk geen tien jaar doen, maar af en toe een jaartje kan dat wel, mits je ook structureel CL haalt in die andere jaren en met goede uitgaande transfers die buffer intact houdt.
 
ajax-rk
 
1
11 januari 2021 om 22:45
Jazeker, want Ajax heeft helemaal geen liquide middelen om een mager sportief jaartje op te vangen...
 
NJfromVOL
 
1
11 januari 2021 om 23:29
Nou dat is wel een dingetje. Ajax heeft kapitaal zat, maar inderdaad nier per se Liquide als je Overmars zondag hoorde. Waarom denk je dat Ajax in termijnen betaalt? Omdat de verplichtingscashflows matchten met andere inkomsten van Ajax. Niet omdat ze het nu wel even liquide hebben liggen.
 
Lierse1997
 
3
11 januari 2021 om 23:54
Op 30 juni 2020 hadden ze 22,5 miljoen aan liquide middelen. Maar geen idee hoe ze er momenteel voor staan. Ze hebben ook wel een beleggingsportefeuille van 24,1 miljoen.
 
Bobiku29
 
16
11 januari 2021 om 21:35
Hij is het ook waard. Spits van CL niveau en ook nog eens een ideaal aanspeelpunt voor die creatievelingen om hem heen. Sterk rustpunt, heerlijk om erbij te hebben. Die afgekeurde goal maakte hij ook zo lekker koelbloedig af. Feest om naar te te kijken
 
barcalover123
 
27
11 januari 2021 om 21:46
Hoe kan je roepen dat dit een spits is van CL niveau dan? Hij is niet verder gekomen dan Frankfurt en Westham, dan kan je niet echt spreken van CL niveau.
 
Bobiku29
 
48
11 januari 2021 om 21:56
Tadic is nooit verdergekomen dan Southampton, die is toch ook van CL niveau? Ik baseer het op de kwaliteiten die hij laat zien. CL niveau betekent niet dat hij in de basis zou staan bij Real Madrid
 
KokkieAFCA0341
 
18
11 januari 2021 om 22:07
@barca.. Malen is toch ook van CL niveau zonder er ooit een bal geraakt te hebben? Las namelijk in andere topics dat hij minimaal 40 a 50 miljoen moet opbrengen.. Dusja Haller is voor Ajax begrippen gewoon CL niveau, het is geen wereldspits ala Lewandoski nee, maar voor Ajax een hele goede, met een paar mm minder had die er na 5 minuten al 1 liggen
 
 
6
11 januari 2021 om 22:18
Dit seizoen was bijna niemand bij Ajax van cl niveau.
 
PeerBerwers
 
4
11 januari 2021 om 22:29
1,5 jaar geleden kostte Haller gewoon 50 miljoen, dus die jongen kan echt wel wat. Bovendien is hij gewoon CL niveau als hij met Ajax aankomend seizoen 1 of 2e wordt en ze de CL halen.
 
Bobiku29
 
3
11 januari 2021 om 22:32
Exact. Ik ben niet per se fan van Ten Hag, maar hij gebruikte ooit de term Champions League proof', dat dekt de lading wel. Je kan met hem absoluut op topniveau aankomen
 
paulmaxwell
 
1
11 januari 2021 om 21:35
Oef, dat is wel erg veel. Denk dat hij het wel waard is. Maar hopelijk krijg je niet te veel scheve gezichten met zo'n mega salaris
 
KlasseSchone
 
24
11 januari 2021 om 21:36
Ik hoor vaak geluiden (niet alleen op VZ) dat dit soort bedragen schandalig zijn om te betalen aan spelers maar waarom dan? Ik vind het juist mooi dat de Eredivisie schijnt op te krabbelen en nu ook dit soort bedragen kan betalen waardoor het aantrekkelijker wordt voor betere spelers om hier te komen voetballen. Dan moet het natuurlijk wel zo zijn dat dit niet alleen bij Ajax gebeurt. We gaan het zien!
 
Sirius
 
7
11 januari 2021 om 21:45
Dat is een beetje het probleem. Alleen Ajax en PSV kunnen die bedragen neertellen zonder te veel risico te nemen. De overige clubs hebben niet heel veel waarde op het veld en kunnen dergelijke salarissen niet betalen zonder veel en onverantwoorde risico's te nemen. De topclubs redden zich wel. Ajax en PSV maken de dienst uit en het is een kwestie van tijd voor Feyenoord weer bij komt. Ze zijn immers te groot om zo afwezig te blijven op de lange termijn. Het is vooral zaak dat AZ stappen maakt, dat FC Twente de schuldenlast dermate omlaag heeft gebracht dat het weer als een subtopper kan leven en dat Utrecht, Vitesse, FC Groningen en Heerenveen stabiel worden en/of blijven. Dat zijn toch de clubs waar je het eerste naar kijkt onder normale omstandigheden.
 
KlasseSchone
 
4
11 januari 2021 om 21:50
Precies. Maar als je de situatie vergelijkt met pak 'm beet 7 jaar geleden, dan betaalden Ajax en PSV dit ook beide niet. Dus wat dat betreft lijkt het me een goede ontwikkeling. Ben het zeker met je eens dat waarschijnlijk vooral de topclubs hoger gaan klimmen en de rest er een beetje achteraan hobbelt, maar dat is in principe in alle competities zo (Premier League qua geld daargelaten). Toch zie je dat ook clubs als ADO wel wat kwaliteit kunnen oppikken met spelers als Janmaat en Vejinovic en laatst ook VVV met een speler als Cattermole. Dus ik ben heel benieuwd hoe die ontwikkelingen doorzetten over de aankomende jaren!
 
Boca2005
 
13
11 januari 2021 om 21:55
PSV kan dergelijke salarissen ook bij lange na niet betalen.
 
Sirius
 
2
11 januari 2021 om 22:35
Ik denk niet dat ADO ze eigenlijk kan betalen. Ik denk dat ze zich in de schulden werken. Ze stonden er financieel al niet goed voor en moesten deze zomer bezuinigen. Echter gaat een degradatie ADO vele malen meer kosten dan een handjevol te dure spelers die ze misschien behoedt voor degradatie. ADO is een beetje blufpoker aan het spelen (mijn observatie) en dat kun je ze eigenlijk niet eens zozeer kwalijk nemen.
 
PeerBerwers
 
3
11 januari 2021 om 22:39
Als Ajax en PSV betere spelers aantrekken en daardoor in Europa beter gepresteerd zal worden, dan zal dat vanzelf betekenen dat spelers van andere eredivisie teams ook meer waard worden. Als dat niet was gebeurt, dan zou niemand die 12 miljoen voor Ejuke betaald hebben of de 18 miljoen voor Guus Till en de 3,25 miljoen voor Reis en de 4 miljoen voor Zeefuik.
 
PeerBerwers
 
1
11 januari 2021 om 22:40
Tja, als je kijkt naar de spelers die ADO deze transferperiode binnensleepte dan snap je er toch helemaal niks van? Eerst alle oude spelers eruit gooien om nu weer nieuwe op te halen.
 
Medellin
 
3
11 januari 2021 om 23:25
Snap ook niet waar menen zich druk om maken. Alsof het van hun eigen rekening gaat. Ajax kan het betalen, betaalt het graag en klaar. Ajax blij, Haller blij, dus nu hopen dat hij het goed doet. Weet je wat het grappige is, dat Ajax twee Eredivisie clubs makkelijk had kunnen kopen met het bedrag dat ze aan Haller hebben uitgegeven (transfersom + salaris over 4 jaar zit je al aan 40 miljoen euro). Daar koop je denk ik zelfs al 4 clubs mee.
 
lausho
 
2
12 januari 2021 om 00:37
Ik vrees dat je het beleid van goede ervaren spelers aantrekken zo niet meer vol kunt houden, onze aanval is veel te duur voor de kwaliteiten die er tegenover staan, 90 miljoen namelijk en er breekt (te) weinig door wat centen op gaat leveren. Lach er maar om, ik vind Haller een prima spits, maar echt niet voor dat geld.
 
Medellin
 
0
13 januari 2021 om 18:17
Ik zou het ook niet doen maar dit zeg ik als verre verre heel verre outsider. Overmars heeft laten zien wat hij kan dus ik vertrouw als fan van Ajax wel op hem dat hij weet wat hij doet. Meer kun je niet doen. Nu hopen dat hij goed gaat spelen, heel het team verder ook en that's it. Ik zie liever ook dat er goed met de jeugd gewerkt wordt zoals Feyenoord dat vroeger deed, maar dat is ook geen garantie en daar lopen bepaalde zaken ook mis.
 
wiezie
 
5
11 januari 2021 om 21:37
Het is een bedrag wat Tadic Ziyech Promes ook ongeveer verdiend wil je top club blijven zullen er over een jaar of 3 hogere bedragen worden uitgegeven das een Logische stap van overmars
 
Sirius
 
4
11 januari 2021 om 21:50
Ajax is al een topclub zolang ik me kan herinneren en een Europese topclub zijn is een Utopie.
 
Sufridor
 
1
11 januari 2021 om 21:39
De planning zal zijn om 1,5jaar te vlammen bij Ajax en dan op z'n 28ste een mooie transfer naar een topclub voor een hoger bedrag dan waarvoor hij gekocht is. Ook op 25+ jarige spelers kan je heus nog veel verdienen. Salaris verdien je dan ook direct terug en als hij je nog naar CL schiet is het helemaal mooi meegenomen. Let wel, dit zal de achterliggende gedachte zijn denk ik.
 
Arnout108
 
6
11 januari 2021 om 21:41
Je zou kunnen zeggen dat er misschien voor minder geld ook een goede spits gehaald had kunnen worden maar ik kan nou niet zo snel een naam bedenken. Ik denk dat er weinig spitsen van zijn niveau naar ajax willen dus dan is zoveel geld betalen nieteens zo'n slechte optie. Soms is gaan voor de beste optie beter dan voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Ajax kan het zich allemaal veroorloven dus dit soort risico's kunnen gewoon genomen worden.
 
rafaelwesley
 
2
11 januari 2021 om 21:44
Bas Dost? Misschien voetballend/technisch net iets minder, maar enigszins vergelijkbaar type nietwaar?
 
Arnout108
 
2
12 januari 2021 om 05:24
Ik vind Bas Dost voetballend echt 2 of 3 klassen minder. Hij kan op het niveau van de eredivisie leuk ballen afmaken maar voetballend heb je er niks aan.
 
lausho
 
0
12 januari 2021 om 00:38
Ik zou beginnen met Brobbey meer kansen te geven, wie weet presteert hij wel in de richting van Gravenberch en hoef je niks te kopen. Ook Danilo kun je kansen geven net als Noa Lang dan had je ook ruimte gehad om Tadic en/of Huntelaar voor nood in de spits te zetten. Een deel van het geld had je dan in een CV en/of middenvelder kunnen stoppen en had je Botman kunnen behouden.
 
rafaelwesley
 
6
11 januari 2021 om 21:42
Vooropgesteld ben ik zeer blij met een klasse spits als Haller, ik denk dat hij echt specifieke kwaliteiten heeft die van toegevoegde waarde voor ajax zullen zijn. Echter, vraag ik me af of een Bas Dost, die deze zelfde transferperiode bij Club Brugge heeft getekend, een niet goedkoper maar minstens even waardevol alternatief was geweest? Wat denken jullie?
 
jopie123
 
13
11 januari 2021 om 21:46
Vind ik niet bas moet het vooral hebben van aanvoer van zijkanten. Voetballend is ie heel slecht en bij Ajax in de spits moet je wel iets meer meevoetballen.
 
rafaelwesley
 
2
11 januari 2021 om 21:51
Ja ben het met je eens dat hij technisch wel echt een niveautje minder is, maarja scheelt dan ook wel weer veel in prijs haha
 
binny
 
8
11 januari 2021 om 21:50
Nee dat denk ik niet. Bas is gewoon een goede spits als echte nummer 9 en pikt voeral z`n goaltjes mee, gebruikt z`n lengtes goed, maar is in de kleine ruimte echt een stuk minder dan Haller en ook een stuk minder sterk. Hij is ook niet een echt goed aanspeel punt in de combinaties als ik mij nier vergist. Dost heeft t ook niet heel goed gedaan bij Frankfurt waar Haller het wel goed doet, natuurlijk was dat anders bij West Ham. Boven alles denk ik dat Haller nu ongeveer in de kracht van z`n leven zit terwijl Dost richting de 32 gaat. Brugge scout wel heel erg goed trouwens, daar hebben ze de zaken op een rijtje bij Anderlecht echt niet.
 
Bartvan der Veen
 
7
11 januari 2021 om 21:56
Haller scoorde bij Utrecht voornamelijk uit strafschoppen
 
Thamike
 
1
12 januari 2021 om 08:51
Haller scoorde in Duitsland en Engeland voornamelijk uit omhalen. Wat is je punt Bart? Heb je zijn goals wel gezien na Utrecht of hield het toen op?
 
gomes1psv
 
4
11 januari 2021 om 21:45
Onthult Woerts helemaal niet. Was gister al bekend.
 
Downwards
 
3
11 januari 2021 om 21:49
Vind ik allemaal niet zo interessant. Ajax betaalt goed, zeker voor NL begrippen, dat is al jaren duidelijk. Persoonlijk ook behoorlijk naar dat het altijd hier maar over moet gaan. Lijkt bij Ajax ook altijd wel wat extra nadruk op te liggen. terwijl Ajax toch wel bewezen heeft een goed, gezond beleid te voeren al een aantal. En ja daar zit ook wel eens een miskoop tussen, voor de schijtlollige wijsneuzen.
 
lausho
 
0
12 januari 2021 om 00:44
Voorgaande jaren wel, ik vind een voorhoede van 90 miljoen die we nu hebben, met Labyad er bij richting de 100 miljoen niet echt gezond meer. Vooral ook omdat er steeds minder jeugdspelers bij zitten die goedkoop zijn en een hoop op kunnen leveren. Het gezonde beleid ontstond in basis omdat er behoorlijk wat jeugd doorbrak (onana, Dolberg, Kluivert, van de Beek, de Ligt, F. de Jong, Dest, Mazraoui). Ik vind dat met alleen Gravenberch en Schuurs op dit moment te mager, Traore ben ik nog niet 100 van overtuigd. De balans schiet nu door naar aankopen in mijn ogen, een miskoop hou je altijd overigens, maar samenvattend neemt het aantal (dure) miskopen en goede aankopen toe en het aantal doorgebroken talenten met behoorlijke waarde af, dat hou je niet eeuwig vol.
 
ninjakai
 
2
11 januari 2021 om 21:51
Chris Woerts, die in dezelfde uitzending zegt dat Ado dat slim gedaan heeft dat Stadion verhuren aan de gemeente voor vaccinaties. Nemen we die echt serieus, want het lijkt me erg raar dat de gemeente het stadion huurt van zichzelf......
 
binny
 
5
11 januari 2021 om 21:54
Wat dachten de mensen hier dan. Haller is recordaankoop van West Ham geweest na een top seizoen in Duitsland. Die was de absolute groot verdiener met een salaris van 6 miljoen pond per jaar. Die jongen gaat Londen niet voor Amsterdam in ruilen als hij daar niet prima word betaald en wat maakt t uit. Ziyech, Tadic, en Blind verdienen ook dat soort geld, dan ga je niet moeilijk doen bij een speler waarvan je heel zeker bent dat hij een impact zal maken. Zo blij met die Haller, opeens konden we ook hoog en ook via het midden spelen/inpassen.
 
PSV18
 
12
11 januari 2021 om 21:58
Wat een geld zeg. Paniek in de tent daar in Amsterdam. Sowieso vind ik het allemaal matig uitonderhandeld van ze. Ajax heeft zeker een paar miljoen teveel betaald voor Haller door hem zo snel te willen vastleggen. Moyes gaf ook aan dat ze zo'n bod niet hadden zien aankomen. Hadden ze nog een weekje onderhandeld was er zeker een paar miljoen vanaf gegaan, nog 2 weken en je had hem voor 15 miljoen plus bonussen. 100%.
 
Lierse1997
 
16
11 januari 2021 om 22:00
En dan had Labyad nog een tweede helft onzichtbaar mogen zijn en had Ajax nu misschien wel op plek twee gestaan.
 
 
4
11 januari 2021 om 22:20
Dadelijk krijgt Labyad ook nog de schuld voor de tegen goals.
 
Lierse1997
 
14
11 januari 2021 om 22:59
Ga je ontkennen dat het een groot verschil was tussen de eerste en de tweede helft en dat Haller daar zeker een invloed op had?
 
DeSteek77
 
2
12 januari 2021 om 09:06
@janssen Bij de eerste goal speelde hij zeker een rol. Kijk nog maar eens terug en zeg mij wat Labyad wel en niet doet bij de 0-1. Kan niet vermoeidheid zijn na 1,5 minuut.
 
Apeldoorner
 
0
11 januari 2021 om 23:25
Daar wou Overmars niet op wachten en hij betaalde graag een paar miljoen meer ?? Hij is natuurlijk al een paar keer eerder afgetroefd met richarlison, llanez en hojberg.
 
Amount
 
0
11 januari 2021 om 22:01
Goede spits voor ajax-niveau ofcourse, maar mensen vergeten even dat kwaliteit niet altijd bepalend is in een competitie waar het niveauverschil van bovenste/onderste regionen zo ver van elkaar verwijderd is. Je moet het elke week weer kunnen opbrengen, ook die potjes tegen Willem II en FC Twente en dan wordt motivatie snel de nr 1. kampioensschapfactor. Voor mij als non-supporter sowieso leuk om te volgen.
 
theo uphus
 
3
11 januari 2021 om 22:18
Wat een ronduit belachelijke reacties lees ik hier over het salaris van Haller. Sommigen doen alsof Ajax haar laatste kwartjes heeft uitgegeven. Doe alsjeblieft even normaal. Haller komt qua salaris en bijkomende verdiensten bij Blind en Tadic in de buurt. Dat s best wel veel geld maar doe eens niet zo achterlijk. Ajax heeft onlangs nog v.d. Beek voor 40+ laten vertrekken , dus doe niet net alsof Ajax bijna failliet is.
 
 
1
11 januari 2021 om 22:26
Klopt Ajax heeft nog een spaarrekening. Maar als ik naar 1 van de eerste pagina’s van de jaarrekening kijk, dan zie ik dat Ajax ongeveer 85 miljoen winst op transfer gemaakt heeft, maar dat het totale resultaat 20 miljoen is. Dat betekend dat je zonder verkopen een heel groot verlies maakt en zowel cl en verkopen nodig hebt om winst te maken. Dan is een verkoop van Donny, zeker in deze Corona tijd, niet genoeg om positief te draaien. Net zoals psv moet Ajax spelers verkopen om winst te maken.
 
Lierse1997
 
1
11 januari 2021 om 23:00
Dat het ”maar” 20 miljoen is, ligt aan belastingen en inkomende transfers.
 
 
1
11 januari 2021 om 23:09
Worden betaalde transfersommen dan rechtstreeks in het resultaat genomen of worden deze geactiveerd? Dat laatste zou heel logisch zijn. Sterker nog, als je naar de balans kijkt zie je ook dat de inkomende transfers geactiveerd worden, daarnaast waren de belastingen 6 miljoen. Jouw verhaal klopt dus niet echt.
 
Lierse1997
 
14
11 januari 2021 om 23:34
Dan raad ik je aan pagina 89 van het jaarverslag eens te lezen. Daar staat duidelijk het volgende: Netto Omzet = 162.313 miljoen, Som der bedrijfslasten = 166.433 miljoen (dus Bedrijfsresultaat vã³ã³r afschrijvingen en resultaat vergoedingssomen = -4.120 miljoen), afschrijvingen vergoedingssommen = 52.533, resultaat vergoedingssommen = 84.476 miljoen (dus Bedrijfsresultaat na afschrijvingen en resultaat vergoedingssommen = 27.877 miljoen), Belastingen resultaat uit bedrijfsuitoefening = 6.551. Dus het resultaat uit bedrijfsuitoefening na belastingen is 21.608 miljoen. Dat het dus `maar` 20 miljoen is ligt dus volledig aan belastingen en transferuitgaven. Er zijn trouwens ook nog 947 duizend euro kosten door de impact van Ifrs 16, en zo komen ze dus aan het resultaat van 20.379 miljoen. Maar hey, mijn verhaal klopt niet...
 
Jovee
 
1
11 januari 2021 om 22:36
@theo uphus Heeft de gehele ajax-selectie niet salaris in moeten leveren door de coronacrisis? Volgens Voetbalzone rond de 20%. Hoe haal je het dan in je hoofd om zo'n transfersom + salaris te betalen???
 
Apeldoorner
 
0
11 januari 2021 om 23:31
Het is allemaal wat zeg. Dat kan echt niet!!! Belachelijk!! Ga je je nou echt druk maken dat een paar voetballers die wat procentjes in hebben geleverd?
 
lausho
 
0
11 januari 2021 om 23:50
Kan best zijn, maar het gaat er nu ook met bakken uit, onverantwoord vind ik het. Ik denk dat je 22,5 miljoen en dit salaris beter kan inzetten, je verliest ook nog Brobbey die ook waarde vertegenwoordigd.
 
lausho
 
0
12 januari 2021 om 00:46
Vergeet niet dat onze huidige voorhoede bijna 100 miljoen heeft gekost, toch een hoop geld. Ik vind het een teken aan de wand dat we Haller in delen moeten af betalen, als je genoeg geld had, was het geen probleem geweest om 22,5 miljoen af te tikken.
 
Kees Aerts
 
4
11 januari 2021 om 22:21
Feit blijft dat een Engelse middenmoter hem dolgraag wilde lozen met ruim 20 miljoen verlies. Dus dat niveau kon hij blijkbaar niet aan. Waarvoor leiden ze dan op, en wat voert de scouting dan uit. Haller is een spits waarvan er tientallen rondlopen. Hij is niet buitensporig goed, wel een buitensporig salaris, afgezien van het feit dat hij bij Utrecht veel strafschoppen verzilverde. Is uiteraard ook een kwaliteit,. Maar toch...
 
Sc12
 
5
11 januari 2021 om 23:15
Southampton was ook middenmoot met Tadic... Dat zegt helemaal.niets. De.middenmoot in Engeland kan ook boerenkoolvoetbal spelen waar spelers gewoon niet renderen he.
 
ehvvoetbalstad
 
0
11 januari 2021 om 22:39
Miskoop. Zonder deze spits maakten ze al genoeg goals in de eredivisie. Al gaat hij er 20 meer maken dan schieten ze daar nog niet veel mee op. Voor de CL is hij weer te licht. Dat zag je in Engeland waar hij gewoon reserve stond.Als ik Ajax was geweest had ik een centrale verdediger gekocht.
 
Apeldoorner
 
0
12 januari 2021 om 00:44
Ajax speelt Europa League en daarin heeft Haller het wel laten zien bij Frankfurt. Labyad in de spits zag jij zeker wel zitten? Misschien komt er nog wel een verdediger bij, is de transferperiode al voorbij?
 
falcao1984
 
3
11 januari 2021 om 22:53
Gaan we weer met de stemmingmakerij. Derksen en co hebben verder zojuist werkelijk niets anders gedaan dan elke beslissing van Ten Hag en Schmidt bekritiseren. Zo voorspelbaar, je kunt de bingokaart erbij pakken.
 
SamuelSanders
 
0
12 januari 2021 om 00:36
Alhoewel het zeker klopt dat het meestal Ten Hag bekritiseren is, hebben ze dit keer wel een punt. Waarom een Haller halen voor zoveel geld terwijl je als Ajax zijnde juist van een kleinere vijver moet vissen.. Ajax staat er juist bekend om dat hun grote aankopen geheid mislukken terwijl de lagere transfers zoals een kudus,ziyech etc vaker hun prijs waarmaken. Een Haller die is na 2 jaar weg hoor, maakt niet uit of hij er 30 of 15 inschiet: Hij gaat een stap hoger zo snel mogelijk willen en hem boeit het niet wat Ajax binnenkrijgt via hem.
 
falcao1984
 
1
12 januari 2021 om 08:35
Denk dat ze graag direct resultaat willen boeken, met name in Europa. Ze zullen enorm balen dat ze nu twee keer op rij de ko-fase op een haar na hebben gemist en vol inzetten op een goede EL-campagne om het opgebouwde prestige in Europa niet snel weer te zien afbrokkelen.
 
Dutchgio
 
1
12 januari 2021 om 08:48
Zelfs als Haller na 2 jaar weg is wordt hij waarschijnlijk met winst verkocht, want alleen echte miskopen doet Ajax voor minder weg. Bij Ajax komt de spits veel in scoringspositie. Een goede spits gaat dan veel scoren. Als je nu vaker weet te scoren doordat er eindelijk een echt goede spits staat die zijn kansen afmaakt en je wordt kampioen betaald zijn transfer zich meer dan uit.
 
Marchello020
 
0
11 januari 2021 om 23:37
Ik denk dat het salaris wel iets lager ligt, Woerts weet het ook niet helemaal, net zo min als Ronald de Boer Wat een intens vervelend man is die Woerts om naar te kijken... Hij zegt best wel zinnige dingen maar ik vind het een vreemde man Ik kijk niet graag naar hem
 
Dutchgio
 
0
12 januari 2021 om 08:45
Hij komt misschien niet altijd even goed over maar is wel altijd goed geïnformeerd. Een goede aanvulling op VI vind ik. Ik denk dat dit ook wel klopt hoor. Bij een transfer van 22 miljoen is Haller zelf ook de best verdienende Ajacied, die gaat dan niet voor 1,5 miljoen spelen maar komt boven het bedrag van Tadic uit.
 
cabinessence
 
2
12 januari 2021 om 01:14
Ik verwacht (helaas) dat Ajax sowieso redelijk makkelijk landskampioen gaat worden, met of zonder Haller. Daarentegen denk ik dat ze heel weinig kans maken om echt potten te gaan breken in de Europa League, daarvoor missen ze nu gewoon de uitzonderlijke spelers die ze een paar jaar geleden nog wel hadden. In zo'n situatie vind ik het halen van een speler die naar Nederlandse maatstaven een waanzinnige transfersom en een al minstens zo'n waanzinnig salaris kost echt onbegrijpelijk.
 
 
0
12 januari 2021 om 09:07
Met een salarishuis als dit kun je je als club bijna niet veroorloven geen cl te halen. Als je 2 seizoenen pech hebt gaat ook een ajax dik in de problemen komen vrees ik.
 
war75
 
0
12 januari 2021 om 10:01
Inderdaad. En met zo'n salaris mag er niks gebeuren met Haller...stel dat hij zijn kruisband scheurt om maar eens iets te noemen? Of zijn clubs verzekerd hiervoor zodat zijn salaris is gedekt. Weet iemand dat?