Daley Blind zet vraagtekens bij actie Sergio Padt: 'Dat gaat wel te ver'
Maandag, 30 september 2019 om 20:23

Daley Blind is niet te spreken over het gedrag van FC Groningen-doelman Sergio Padt, die zaterdag in de uitwedstrijd tegen Ajax ruim de tijd nam bij uittrappen. De centrale verdediger van de Eredivisie-koploper stond niet alleen in zijn kritiek op de sluitpost van de Trots van het Noorden, want ook de overige Ajax-spelers ergerden zich aan het tijdrekken van Padt.

"Ik had het al een aantal keer aangegeven bij de scheidsrechter (Björn Kuipers, red.) gedurende de eerste helft, want toen begon Groningen er al mee", verklaart Blind maandag tegenover Ajax TV. "Padt deed constant alsof hij wilde opbouwen en nam vervolgens weer extra tijd om hem lang te schieten." Padt kreeg geen gele kaart voorgehouden, maar Django Warmerdam had minder geluk. De linksback van Groningen ontving een tweede gele kaart omdat hij treuzelde bij een ingooi.

"Volgens mij was er ook nog te zien dat Padt zijn schoen expres uitdeed, dat gaat wel te ver denk ik", vervolgt Blind. "Ik denk dat er dan ook genoeg waarschuwingen van de scheidsrechter zijn geweest." Blind snapt wel waarom Warmerdam van het veld werd gestuurd door Kuipers. "Dat is misschien een zware straf, maar ik vind het ook niet slim om te doen als je al geel hebt."

Ajax komt woensdag opnieuw in actie. In de groepsfase van de Champions League staat het duel met Valencia op het programma en Blind verwacht een zware wedstrijd in het Mestalla. "Ze zijn al jarenlang een subtopper in de Spaanse competitie, dus ik denk dat we onze borst kunnen natmaken en goed voorbereid moeten zijn. Al denk ik dat er tegenwoordig ook weinig ploegen zijn die graag tegen Ajax spelen. Ook wij zullen daar ons eigen spel moeten spelen en uit moeten gaan van onze eigen kracht." Ajax won twee weken geleden met 3-0 van Lille OSC, terwijl Valencia met 0-1 te sterk was voor Chelsea.

Meer nieuws
   
12:41
12:41
Ricky van Wolfswinkel hakt definitief knoop door over toekomst bij FC Twente
8
   
12:17
12:17
Van Europa veroveren naar degradatie, faillissement en een nieuwe opleving
2
   
12:04
12:04
Josip Sutalo openbaart waarom hij een teleurstellend debuutseizoen kent bij Ajax
22
   
11:55
11:55
Pascal Jansen geeft duidelijk antwoord als hem wordt gevraagd naar Ajax
13
   
11:30
11:30
Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Stengs en Gimenez aan de aftrap
11
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (83)

 
falonso
 
62
30 september 2019 om 20:35
Dat van Padt sloeg nergens op. Dat vind ik zelf niet eens geel meer. Tijdrekken is een, maar dit gaat veel te ver. Wat mij betreft moeten dit soort acties bestraft worden met een schorsing.
 
Robby
 
8
30 september 2019 om 20:42
Ach het is weer eens wat anders. De een doet alsof zn lens niet goed zit (Lamprou) de ander trekt zn schoen uit. Een ding is zeker dit doet Padt niet nog een keer.
 
Buffeltje
 
26
30 september 2019 om 20:49
Wat slaat er precies nergens op dan? Als je gewoon objectief naar het filmpje kijkt zie je dat Benschop per ongeluk op de hak van Padt gaat staan op het moment dat hij het schot van Blind wilt blokken. Hierdoor gaat de schoen van Padt gedeeltelijk uit, de hiel van Padt komt uit de schoen, vandaar dat je na het duel ook een groot gedeelte van het zwarte gedeelte van zijn sok kan zien. Ja hij doet de schoen die al gedeeltelijk uit was zelf helemaal uit maar om de hiel weer in de schoen te krijgen zul je de veters eerst los moeten maken en de schoen opnieuw aandoen. Moet je geschorst worden als je schoen uit gaat en je hem weer aan wilt trekken?
 
Formus
 
145
30 september 2019 om 20:51
Buffeltje: haha, wat een verhaal. Jij bent vast een wereldtopper in sales. Als je dit van dit verhaal kan maken, kan je een blinde nog een leesbril verkopen ??
 
Misjeljansen
 
8
30 september 2019 om 23:04
Als dit de situatie was geweest lijkt het mij dat Padt al wel met deze verklaring was gekomen na alle commotie hierom de laatste dagen?
 
HankAjax
 
9
30 september 2019 om 20:56
Wanneer gaan ze bij voetbal nou eens beginnen met de tijd stil zetten als het spel dood ligt? Gebeurt bij genoeg andere sporten ook al, dan verandert voetbal misschien weer terug van een theatervoorstelling/duikkampioenschappen naar een balsport!
 
pedrovasquez
 
53
30 september 2019 om 20:36
Onana gaf laatst nog aan dat hij dat zelf ook doet. Padt overdrijft t door zn schoen uit te doen maar zelf doet Ajax t ook als t nodig is.
 
Gerard13
 
72
30 september 2019 om 20:39
En daar hebben veel Ajacieden dan ook hun kritiek op gegeven. Spelbederf hoort niet thuis in deze sport. Ieder team dat aan spelbederf doet mag van mij part verliezen.
 
Formus
 
41
30 september 2019 om 20:50
Wat ik fantastisch vond aan Onana was ook na een wedstrijd tegen Groningen, alleen uit. Toen ie gehaakt werd door Linssen en een goal tegen kreeg (Kostte Ajax nota misschien wel het kampioenschap). Maar hij zei: ik moet er van leren en mezelf niet meer in zo'n situatie brengen. Dat was volwassen en kunnen veel mensen hier wel wat van leren.
 
Arnavut1
 
7
30 september 2019 om 21:45
En vervolgens ging hij door met dezelfde acties. Volwassen is als je het toegeeft en ervan leert en vervolgens het niet meer doet.
 
Formus
 
8
30 september 2019 om 23:00
Zo reageren als Onana toe deed is al heel volwassen als je dat vergelijkt met de kinderachtige reacties na afloop van Ajax Groningen van afgelopen zaterdag. En by the way, geef maar eens een voorbeeld waarin Onana weer in zo'n situatie terecht is gekomen? Anders was dit veel te makkelijk en onvolwassen scoren.
 
TheBrightOne
 
2
1 oktober 2019 om 06:11
Iig al een stuk volwassener dan het niet eens willen toegeven of niet je eigen daden kunnen beoordelen.
 
AcePluto
 
21
30 september 2019 om 20:40
Klopt, maar je kicksen uit doen? Dat gaat toch te ver haha, of ligt dat aan mij?
 
Formus
 
10
30 september 2019 om 20:57
Waarom is er niet een reactie van Padt geweest naar aanleiding van dat gebeuren met die schoen?!
 
wve
 
14
30 september 2019 om 20:44
Onana doet het ook dus ik mag het ook. Jezus man me dochter van 2 mag zo doen. Niet volwassen voetballers en kijkers. Kinderachtig gedoe.
 
Japie_Krekel
 
26
30 september 2019 om 20:46
@wve het is natuurlijk wel de pot verwijt de ketel, tenzij Blind dit ook zegt over het tijd rekken van Onana in de media
 
LucasAndersen
 
36
30 september 2019 om 20:54
Ach Onana krijgt er ook vaak genoeg geel voor. Vorig jaar 5 keer. En zelfs van Kuipers tijdens Ajax Psv
 
kleinegeneraa7
 
10
30 september 2019 om 20:56
Jij noemt het kinderachtig. Ik noem het hypocriet, maar dat is altijd met tijdrekken. Wordt het jezelf aangedaan, dan is het kut en onsportief, maar doe je het zelf dan is het professioneel. Maar vooral als je eigen keeper grootmeester is met tijdrekken en ook onorthodoxe dingen toepast (een goede bal teruggooien om een nieuwe te krijgen), dan vind ik dat je bij de uitspraken van Blind ook wel vraagtekens mag zetten. Uiteindelijk heeft die er ook profijt van en dan hoor je hem niet. Roep het dan nu ook niet.
 
Formus
 
17
30 september 2019 om 20:59
Blind zei gewoon eerlijk dat Groningen het recht heeft om alles uit de kast te halen, maar dat het niet slim was om dat met een gele kaart op zak te doen en dat ze dan niet zo moeten zeuren en ook naar zichzelf kijken.
 
wve
 
8
30 september 2019 om 21:00
Hij heeft toch geel gekregen?Hij is niet zo dom tot nu toe dat hij er twee krijgt. En ik ken rode kaarten op dit vlak alleen maat toe juichen. Ook als het bij ajax gebeurd. Vind het diep triest als je niet eens wil voetballen. Ik zou als ik directeur was van Groningen ze allemaal een boete geven inclusief trainer.Laatste minuut ofzo kan ik nog een beetje begrijpen. Vanaf minuut 1 moet je kapot schamen als club
 
Steenwiek
 
10
30 september 2019 om 21:16
@japie: Jij loopt echt over van sympathie voor Ajax. Iedere hang je de moraal ridder uit om Ajax terecht te wijzen.man het gaat gewoon te ver wat Padt doet..punt! Wees er trots op dat deze club het NL voetbal weer op de kaart heeft gezet i.p.v. afgunstig te reageren. Ongelooflijke filosoof..
 
Japie_Krekel
 
15
30 september 2019 om 21:22
@steenwiek ik heb niks voor of tegen Ajax maar Blind wijst naar een keeper van FC Groningen terwijl je eigen keeper hetzelfde doet. dat vind ik een beetje vreemd. dat is een feitelijke constatering maar jij mag het weer afschuiven op afgunst omdat het toevallig over jouw club gaat
 
Formus
 
6
30 september 2019 om 23:05
Japie, je weet ook heel goed dat dat appels met peren vergelijken is (Onana die in minuut 95 van een halve finale CL dit doet, of tegen PSV uit bij een 1-0 in de 72 sta minuut 1 keer zijn de vb die ik weet). Padt begon in de 13e minuut al. En constant, met als hoogtepunt of eigenlijk dieptepunt die schoen. Is toch niet te vergelijken. Bovendien accepteert Onana ook gewoon zijn kaart en dus de reactie van de scheids. Blind mag dit prima vinden. Misschien vindt ie dat van Onana ook openlijk ronduit stom als je het hem vraagt.
 
Japie_Krekel
 
2
1 oktober 2019 om 03:20
@formus Onana deed dat echt niet pas in de 95e minuut hoor. die begon al eerder in die wedstrijd. zeker de laatste 15 tot 20 minuten als het niet langer was. er is nu een tijdslimiet die bepaald of tijd rekken onsportief is of niet?
 
TheBrightOne
 
3
1 oktober 2019 om 06:17
Ik vind de bal langer vasthouden of je schoen uitdoen toch van een andere orde. Daarnaast zie ik Blind nergens het gedrag van Onana verdedigen. Dus waarom je er dan over moet beginnen? Want je verwijt Blind dus hypocritie. Daarnaast noem je het een "feitelijke constatering" lol. Je bedoelt een erg subjectieve constatering, want wat is "het feit" dan. Daarnaast is het erg kinderlijk om je eigen gedrag te verdedigen door te zeggen, hij deed het ook..
 
Japie_Krekel
 
0
1 oktober 2019 om 11:49
@thebrightone Blind doet toch niet anders in dit verhaal? Blind wijst ook met zijn vinger naar Padt dus waarom zou dan niemand naar Onana mogen wijzen die ook niet vies is van tijd rekken? Blind kan ook zeggen wat Padt allemaal doet moet hij lekker zelf weten. ik houd me bezig met mijn eigen spel
 
Dirk_borst
 
1
1 oktober 2019 om 13:02
Het is totaal niet relevant om dat er steeds bij te halen, er heerst enkel de discussie omtrent Padt. En die lijkt mij in dat geval terecht, omdat het gewoon een buitensporig vorm van spelbederf is.
 
Thierry88
 
8
30 september 2019 om 21:12
Onana deed het vorig seizoen ook in de return tegen Tottenham, waarna de scheidsrechter langer door liet spelen. De rest is geschiedenis.
 
Misjeljansen
 
3
30 september 2019 om 23:11
Onana heeft dan ook sinds hij bij Ajax onder contract staat al 8 keer een gele kaart voor tijdrekken mogen ontvangen en accepteert deze ook wanneer hij ze ontvangt i.p.v. verontwaardigd te doen over het (terecht) ontvangen van een gele kaart voor spelbederf.
 
diadan
 
18
30 september 2019 om 20:39
Ik kan begrijpen dat Blind en zijn medespelers het vervelend vinden dat de tegenstander, in dit geval FC Groningen, gaan tijdrekken. Echter moeten ze zichzelf ook een spiegel voorhouden, gezien Ajax in het vorige CL-seizoen ook meerdere malen tijd ging rekken zoals tegen de Spurs.
 
Misjeljansen
 
2
30 september 2019 om 23:13
Kreeg daar destijds ook gewoon terecht geel voor zonder daar na afloop verontwaardigd over te doen.
 
Japie_Krekel
 
28
30 september 2019 om 20:42
Onana deed precies hetzelfde toen tegen de Spurs in de CL. uiteindelijk werd dat toen afgestraft door de Spurs in de laatste minuut maar als Padt het dan een keer doet is het hek van de dam
 
Pinalty
 
47
30 september 2019 om 20:54
Deed Onana zn eigen schoen uit?
 
marocberkane
 
15
30 september 2019 om 21:15
Tijdrekken kan inderdaad op talloze verschillende manieren, maar welke manier gebruikt wordt doet er niet echt toe, want de intentie is bij allemaal hetzelfde.
 
Japie_Krekel
 
5
30 september 2019 om 21:15
@pianlty nee dat niet maar hij was wel bloedirritant met dat tijd rekken waarvoor Ajax uiteindelijk het deksel op de neus kreeg
 
100% Meijer
 
18
30 september 2019 om 22:02
En Onana dus ook gewoon geel kreeg. Ik snap niet dat jij al 3 dagen naar Onana moet wijzen in deze discussie. Hij rekt regelmatig in Europese wedstrijden wat hem niet geliefder maakt en waarvoor hij zeer regelmatig met geel bestraft wordt. Naar Onana wijzen om aan te geven dat geel voor Groningen onterecht zou zijn is dus complete onzin gezien het aantal kaarten dat Onana hier zelf voor heeft gehad.
 
Japie_Krekel
 
7
30 september 2019 om 22:10
@100% Meijer Blind begint over die Padt te zaniken maar ik heb hem dit nooit horen zeggen over zijn teamgenoot Onana die hetzelfde doet. zoiets noem ik een dubbele standaard hanteren
 
TheBrightOne
 
2
1 oktober 2019 om 06:21
Er word gewoon naar gevraagd. Dat jij meteen naar onana moet wijzen om het gedrag van Warmerdam te verdedigen is een stuk kinderachtiger dan ik van jou reacties gewend ben. Want blind zegt nergens dat hij dat van Onana slim en goed vond. Heeft ons ook al de cl finale gekost.
 
100% Meijer
 
2
1 oktober 2019 om 07:36
1. Er wordt naar gevraagd en hij geeft antwoord. 2. Het is toch niet hetzelfde? Dat wil jij blijkbaar niet zien omdat (zoals je het zelf zo mooi zegt) je niks met of tegen Ajax hebt.....
 
Japie_Krekel
 
0
1 oktober 2019 om 11:47
@100% Meyer ik wist niet dat er naar gevraagd werd maar Blind gaat er ook wel erg op in. hij had ook kunnen zeggen wat die Paft allemaal doet moet hij lekker zelf weten ik houd me bezig met Ajax
 
Formus
 
18
30 september 2019 om 21:01
Japie, Onana kreeg ook gewoon geel. En Ajax deed t pas de laatste paar minuten, daarvoor was er ook niks aan de hand. En ze kregen het lid op de neus.
 
Japie_Krekel
 
5
30 september 2019 om 21:04
@formus tijd rekken is gewoon tijd rekken hoor. of het nou in de 17e minuut of in de 85e minuut gebeurd, het blijft spelbederf
 
Formus
 
5
30 september 2019 om 23:09
Tuurlijk, heb je helemaal gelijk in. Maar we gaan niet Roomser doen dan de paus hier. Tijdrekken aan het eind van een halve finale CL wordt veel eerder normaal gevonden dan in minuut 17 van een competitiewedstrijd. Bovendien als je dan al begint, heb je na 90 minuten ongeveer een kwartier gerekt. En dat is significant meer, dus wel degelijk ook een verschil.
 
Misjeljansen
 
7
30 september 2019 om 23:15
Klopt dat tijdrekken tijdrekken is, daarom kreeg Onana daar destijds geel voor en kreeg Warmerdam hier afgelopen zaterdag geel voor, wat is nu je punt precies?
 
TheBrightOne
 
0
1 oktober 2019 om 06:22
Dat is dus wederom niet hetzelfde.. Maar je schijnt lekker eigenwijs te zijn, echt Japie Krekel... Het geweten van pinokkio..
 
Japie_Krekel
 
0
1 oktober 2019 om 11:51
@thebrightone hoezo is dat niet hetzelfde? als ik iemand 50.000 euro afhandig maak maar iemand anders maakt iemand 1 ton afhandig dan is het toch nog steeds allebei gewoon diefstal? nou, zo denk ik ook over tijd rekken maar jij mag daar een andere mening over hebben
 
Formus
 
0
1 oktober 2019 om 15:00
Japie, lees je reactie over de diefstal. En wat je zegt, bevestigt juist niet je punt, want een diefstal van een kauwgompje is een andere diefstal dan een diefstal van 1 miljard euro. De straffen zijn ook volledig anders. Ik begrijp prima wat je bedoelt, alleen is je voorbeeld niet helemaal juist. En wat ik ook al eerder aangaf: tijdrekken 1 minuut voor tijd in halve finale CL vol onder druk, vind ik anders dan tijdrekken vanaf de 13e minuut in een normale competitiewedstrijd in speelronde 8. Met geheel verschillende belangen. Maar tijdrekken is feitelijk tijdrekken. Alleen is de invloed van aan het begin tijdrekken veel groter dan in de laatste minuut zoals aangegeven. 1 oplossing: zuivere speeltijd ??
 
onelovechris
 
7
30 september 2019 om 21:12
Nou. Ik ergerde mij op dat moment er al kapot aan omdat ik niet vind dat t bij Ajax hoort. Dat van Padt was als actie nog erger want die trekt gewoon z’n schoen uit. Geef hem nu gewoon 2 wedstrijden schorsing zou ik zeggen.
 
PlayFair
 
4
30 september 2019 om 21:54
Ik ben voor ajax, en ook als zij het doen vind ik het niet kunnen. Het maakt niet uit hoe vaak, hoe lang, en wanneer, er moet tegen worden opgetreden imo.
 
Japie_Krekel
 
1
30 september 2019 om 22:03
@playfair helemaal mee eens maar niet alleen tegen tijd rekken maar ook tegen schwalbes. dat zie je dan gelukkig minder bij Ajax en bij FC Groningen maar veel spelers van die Zuid Europese clubs duiken bij elke scheet naar de grond. dat vind ik ook echt niet kunnen want je simuleert overtredingen die uitmonden in kaarten of penalty's die de tegenstander benadelen
 
eenopinie
 
3
30 september 2019 om 22:01
Klopt. Maar er is een groot verschil tussen tijdrekken in de laatste minuten van een wedstrijd of al vanaf de 17e minuut tijdrekken. Het eerste gebeurt in iedere wedstrijd en zit ingebakken in het voetbal, hoe vervelend het ook is. Het tweede is gewoon spelbederf. Jij weet dat ook best meneer Krekel, maar het is altijd leuk om een beetje te provoceren. We begrijpen het.
 
Japie_Krekel
 
2
30 september 2019 om 22:07
@eenopinie alsof tijd rekken in de laatste 10 minuten niet erg is. je ontneemt een tegenstander de kans om een resultaat in hun voordeel te kunnen ombuigen. ik zie daar idd geen verschil tussen. het hoort niet in de voetballerij thuis want het is spelbederf. volgens zo een dubbele meetlat die jij in deze discussie hanteert kan je ook een diefstal van 50.000 euro nu gaan goed praten omdat er ook mensen bestaan die iemand 1 ton afhandig maken
 
DeSteek77
 
0
1 oktober 2019 om 15:36
Dat geldt dan dus ook voor teams die ervoor kiezen om in de slotminu(u)t(en) de bal bij de cornervlag in bezit willen houden (door af te schermen of een ingooi/corner te versieren) om tijd te rekken?
 
4Ever4Ajax
 
2
30 september 2019 om 23:41
Als jij als enige het verschil niet ziet tussen tijdrekken en opzettelijk je schoenen uitdoen, dan klopt er iets niet. Ook het tijdrekken van onana vind ik hemeltergend, en als dat met geel wordt bestraft (wat ook een aantal keer is gebeurd) vind ik dat alleen maar terecht. Het schoenenlevel zit hier wel een aantal niveautjes erboven en dient een rode kaart voor ernstig spelbederf te krijgen. Hoop niet dat een Ajacied dat ooit gaat doen, maar dan zou ik exact voor dezelfde straf pleiten!
 
falonso
 
14
30 september 2019 om 20:50
En Onana kreeg daar ook geel voor. Daarbij kan ik me niet herinneren dat Ajax dat al deed vanaf de 17e minuut, iets wat Groningen wel deed. Tijdrekken als altijd logisch als je het in je voordeel gebruikt en vervelend als het tegen je wordt gebruikt. Het moet gewoon worden afgestraft. Niet dat eindeloze waarschuwen en dan geel in de 90e minuut. Gewoon gelijk er bovenop. Of het nou Ajax, Groningen, Real of PSG is.mensen als jij proberen hier helaas een clubdiscussie van te maken om het echte onderwerp te vermijden.
 
Japie_Krekel
 
7
30 september 2019 om 20:52
@falonso tijd rekken is tijd rekken, of het nou in de 17e minuut of in de 90e minuut gebeurd. voor de rest ben ik het helemaal met je eens. tijdrekken moet net als schwalbes maken gewoon harder bestraft gaan worden want het is spelbederf
 
joey66
 
7
30 september 2019 om 20:50
Volgens Padt was zijn schoen al half uit doordat een speler op zijn hak is gestapt en heeft hij zijn schoen daarom uitgetrapt.
 
FraXz
 
5
30 september 2019 om 21:53
Ja zou ik ook zeggen. Waarom zo stiekem doen terwijl je ook kan gaan zitten om de schoen opnieuw aan te doen.
 
pro_evo
 
0
30 september 2019 om 20:50
Waarom gaan we in het voetbal niet gewoon werken met effectieve speeltijd, net als in hockey. Bal uit het spel? Tijd stil. Probleem opgelost
 
Gerard13
 
0
30 september 2019 om 21:00
Dan duurt iedere wedstrijd bijna 2x zo lang. Uiteindelijk is er bij Ajax - Groningen maar 62 minuten gevoetbald ipv 90
 
Sanderr
 
2
30 september 2019 om 22:32
Dan speel je uiteraard 2x 35 minuten zuivere speeltijd i.p.v. 2x 45 minuten + blessuretijd. Gemiddeld wordt er in een pot zo'n 70min (van de 91 à 95 op de klok) gevoetbald. Met 2x 35 minuten zou een wedstrijd er dus niet significant langer van worden.
 
pro_evo
 
0
30 september 2019 om 20:50
Waarom gaan we in het voetbal niet gewoon werken met effectieve speeltijd, net als in hockey. Bal uit het spel? Tijd stil. Probleem opgelost
 
Ben_Ajax
 
2
30 september 2019 om 20:59
Idd. 2x 35 minuten. Daarnaast net als bij zaalvoetbal binnen x aantal seconden spel hervatten anders gaat de bal naar de tegenpartij
 
Ben_Ajax
 
1
30 september 2019 om 20:59
Idd. 2x 35 minuten. Daarnaast net als bij zaalvoetbal binnen x aantal seconden spel hervatten anders gaat de bal naar de tegenpartij
 
Oelie Wapper
 
1
30 september 2019 om 21:06
Beiden lijken me goede aanvullingen. Dan nog inschieten en een vrije trap voor jezelf mogen nemen.
 
pro_evo
 
1
30 september 2019 om 21:23
Eens. Allemaal doorvoeren. Goed voor de sport.
 
Sanderr
 
2
30 september 2019 om 22:33
Inschieten zie ik niet echt zitten, tenzij het alleen over de grond is. Anders kun je bij elke bal buiten op vijandelijke helft de bal hoog in de 16 rossen.
 
Downwards
 
1
30 september 2019 om 21:09
Voetbalwereld word geregeerd door oude conservatieve gekken. Vandaar dat we nog niet over zijn.
 
LucasAndersen
 
2
30 september 2019 om 20:52
Ik ben deze hele discussie nou wel zat. Zo moeilijk is het toch niet? Ja het is lullig als je je tweede geel krijgt door tijdrekken. Maar ja, het is ook oerstom om te doen.
 
Arnavut1
 
5
30 september 2019 om 21:48
Je bent het zat en zoals gewoonlijk geef je een sneer na. Ik moet de eerste ajacied nog zien die het toegeeft dat Kuipers hier anders had moeten acteren.
 
Ben_Ajax
 
0
30 september 2019 om 21:54
Ik vond het op zich geen geel. Waren andere momenten waar geel meer op zijn plaats was. Maar ben er van overtuigd dat Ajax tegen 11 man ook alsnog wel had gewonnen
 
Misjeljansen
 
2
1 oktober 2019 om 00:00
Waarom zou een Ajacied moeten toegeven dat Kuipers hier anders had moeten acteren?als we simpelweg de Knvb spelregels veldvoetbal van '19/'20 erbij pakken zien we onder het kopje disciplinaire straffen de volgende dingen staan:- Een speler ontvangt een waarschuwing indien hij zich schuldig maakt aan:• het vertragen van een spelhervatting;• onsportief gedrag;-Scheidsrechters moeten spelers die de hervatting van het spel vertragen waarschuwen.voorbeelden hiervan zijn:• het nemen van een spelhervatting buitensporig lang vertragen;hierbij is de term waarschuwing in het spelregelboekje het tonen van de gele kaart, tevens staat er nergens in de spelregels vermeld dat een tweede gele kaart een zwaardere overtreding dient te zijn dan de eerste dus vertel eens wat Kuipers anders had moeten doen?
 
theo uphus
 
3
30 september 2019 om 21:20
Vz is een meester in het op 30 manieren weer in gang slingeren van dezelfde discussie. Dus hebben we het hier voor de veertigste keer over het tijdrekken van Groningen.eigen schuld dikke bult en de mazzel met die discussie.
 
SuperTelstar
 
12
30 september 2019 om 21:25
Misschien moet meneer Blind ook eens zijn linksback even aanspreken dat hij wekelijks aan het natrappen is in plaats van commentaar te geven op spelers van andere clubs.
 
Dwaling
 
5
30 september 2019 om 21:39
Als je de videoclip langzaam afspeelt zie je dat de Groningen verdediger op de hak staat van Padt. Als je dan nog beter kijkt zie je dat de hak van zijn gele sok zwart is en die al uit de hak is. Zo misterie opgelost. Allemaal iets minder dramatisch Als geschetst. Neemt niet weg dat als tijd rekken geaccepteerd blijft en als onderdeel van het spelletje blijven zien, er geen verandering komt.
 
Sander79
 
0
30 september 2019 om 21:45
Ja zelf je schoen uitdoen is niet charmant nee.en hoort niet. Maar er zijn genoeg andere maniertjes die net zo erg zijn.bijvoorbeeld het faken van een blessure. Om vervolgens later weer rond te huppelen.
 
BertWinkel
 
2
30 september 2019 om 22:09
De wedstrijd analyse van de trainer van Ajax (was te zien op nos studio sport) FC Groningen was vanaf 1e minuut/aftrap al aan spelbederf/vertraging bezig . Ongeoorloofde zwakke/analyse van een (top??)trainer
 
atleticofc
 
0
1 oktober 2019 om 06:30
Wat Padt hier deed slaat helemaal nergens op. Een schoen uittrekken om tijd te winnen. Maar een “slimme” overtreding vinden we allemaal professioneel. Denk aan Ekkelenkamp tegen Ronaldo. Eigenlijk is dat natuurlijk net zoveel spelbederf en oponthoud. Voordat zo’n vrije trap is genomen ben je ook al weer even verder. En toen stonden we allemaal te klappen. Dat Padt van het padje is dat weten we wel, dus die maffe fratsen ook, zal zich bij Koeman nog minder populair hebben gemaakt denk ik. Maar in basis is het natuurlijk beide spelbederf.
 
AmrAitgoeya
 
1
1 oktober 2019 om 17:31
Onnana lust er ook wat van en dan zie je blind hem ook niet corrigiren