'De Boer heeft laatste wedstrijd bij Palace mogelijk al achter de rug'
Zondag, 3 september 2017 om 07:00

Frank de Boer moet vrezen voor zijn baan bij Crystal Palace. Na drie nederlagen op rij staan the Eagles troosteloos onderaan in de Premier League en binnen zowel de spelersgroep als de directie zouden twijfels leven over het functioneren van de trainer. Volgens de Daily Mail is het mogelijk dat De Boer al vóór het competitieduel met Burnley van zondag de zak krijgt.

Komende week staan gesprekken tussen De Boer en clubvoorzitter Steve Parish op de planning. Die zullen uiteindelijk bepalen of de Nederlander nog de kans krijgt om zijn baan te redden in de uitwedstrijd tegen Burnley. Volgens de boulevardkrant is er 'zonder meer' respect voor de prestaties van De Boer in het verleden als trainer, maar past zijn speelstijl in de ogen van velen niet bij Crystal Palace. Het aanpassen aan de wensen van De Boer blijkt een grotere uitdaging dan gedacht.

In de persoon van Roy Hodgson zou Crystal Palace al een vervanger op het oog hebben. Zaterdagnacht meldde The Sun al dat de voormalig bondscoach in de race is en dat wordt zondagochtend beaamd door de Daily Mail. Hodgson speelde in de jeugd voor de Londense club, maar kwam nooit tot een officieel duel. Sam Allardyce lijkt de klus niet te zien zitten, terwijl Rafael Benítez van Newcastle United een te dure optie is. Eerder viel ook de naam van Fulham-manager Slavisa Jokanovic.

De Boer, die op de slotdag van de transfermarkt nog een gewenste aankoop kreeg met Mamadou Sakho, werd vrijdag nog gewaarschuwd door voorzitter Parish. Hij kon de positie van de oefenmeester niet garanderen. "Het is geen geweldige start. Dit is een resultaatgerichte business, dus als je niet wint... Frank weet dat." Na de wedstrijd tegen Burnley staat Crystal Palace voor een loodzwaar programma in de competitie, met achtereenvolgens wedstrijden tegen Southampton (thuis), Manchester City (uit), Manchester United (uit) en Chelsea (thuis).

Meer nieuws
   
10:00
10:00
De 15 namen die Arne Slot deze zomer kunnen opvolgen bij Feyenoord
46
   
09:38
09:38
Footy Headlines lekt na thuistenue ook uitshirt Feyenoord voor komend seizoen
14
   
09:15
09:15
Feyenoord ontvangt gigantisch bedrag van Liverpool voor Arne Slot
89
   
08:47
08:47
Oosting zet deur voor toptarget Twente wagenwijd open: 'Als zo'n speler...'
26
   
08:26
08:26
'Ajax bracht bezoek aan talentvolle trainer; ook Europese topclubs met interesse
18
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (91)

 
ChessPiece
 
46
3 september 2017 om 07:08
Dat zou zo schandalig zijn. Ik ben geen fan van de Boer, maar zoveel pech heeft bijna niemand. Ook bij Inter is hij zo genaaid. Ik zou de voetbalwereld dan even vaarwel zwaaien.
 
SAS32
 
69
3 september 2017 om 07:32
Genaaid, Internazionale. Is een kerkhof voor trainers. Hij had moeten kijken, welk spelers materiaal hij heeft. En niet moeten denken dat dit Ajax is. Hij kan zo terug naar Amsterdam.
 
j0rnnn
 
23
3 september 2017 om 10:15
Hopelijk niet als hoofdtrainer. Het was 5 jaar niet om aan te gluren. Daarnaast heeft hij geen oog voor het juiste spelers materiaal. Als het aan hem lag gingen we van Suarez naar Hupperts in 3 jaar tijd.
 
fcu_030
 
14
3 september 2017 om 10:39
Het voetbal was misschien niet om aan te gluren de resultaten waren er wel. Het laatste jaar was natuurlijk ontzettend pech maar er zijn maar weinig ajax trainers geweest die vaker kampioen werden dan de boer daarbij was toen de boer nog trainer was wel zo dat hij elke keer ze beste spelers verloor en er maar goedkopere spelers voor terugkreeg ik vind dat hij het juist heel goed gedaan heb en snap daarom dus echt niet dat de mensen.hem zo snel laten vallen hij hoort een held te zijn met 3 titels maar blijkbaar zijn die alweer vergeten.
 
gilau
 
36
3 september 2017 om 07:42
Ik weet niet of het met pech te maken heeft, of eerder met domme keuzes van de kant van De Boer (of gewoon onvermogen). Maar ik ben het met je eens dat het schandalig zou zijn. De club kiest met zn volle verstand voor De Boer, wetende hoe hij speelt en wat hij wil. Dan zet je hem niet na drie wedstrijden al aan de kant.
 
diegopeladona
 
127
3 september 2017 om 08:33
@chesspiece Als jij nou de club bent en je weet dat je in de eerste 4 wedstrijden speelt tegen clubs van het rechter rijtje. Je weet dat CP vanwege haar spelersmateriaal dient te strijden om de posities van 8-13 in de Bpl. En je weet dat je na die 5 wedstrijden 3 loodzware wedstrijden krijgt, waar het goed mogelijk is dat je 0 punten scoort (En niemand neemt het je kwalijk). En je weet dat je spelers niet eerder vanuit de opbouw hebben gespeeld volgens de filosofie die je wilt hanteren. Dan is het heel belangrijk om eerst een beetje mee te veren met de club waar je start. De Boer startte bij Ajax ook met een verdedigende opstelling tegen AC Milan uit. Als je nog niet zover bent als team, moet je als trainer dat ook zien.. en van daaruit langzaamaan beginnen met het werken aan de nieuwe tactische inzichten.. En Inter maar steeds afschilderen als een trainerskerkhof is ook belachelijk. In principe had Inter afgelopen jaar de 2e beste selectie van de Italiaanse competitie. Alleen wist De Boer de spelers niet te bereiken, hen niet te motiveren, en niet de cultuur van de verschillende voetballers te respecteren. Inter had een prachtselectie met hier en daar spelers waar je de vingers bij kunt aflikken. Als je dan rond de 12e positie bungelt.. dan is dat kansloos (van de 14 duels verloor hij de helft). Hij bakte er werkelijk waar tegen de degradatiekandidaten helemaal niks van. Dit kun je toch niet op Inter afschuiven. Ik hoor en lees ook mensen nu Keizer afzeiken. Die willen hem ook weg. Waarom? Dramatische start. Hij verliest wedstrijden waar je vooraf verwacht dat Ajax dit zou moeten winnen. Hij krijgt de spelers niet aan de praat. Als Ajax Keizer nu zou ontslaan, zijn er weinig Ajacieden er rouwig om. Terwijl bij Inter (wat een hele grote club is in Italie) men dit volgens jullie niet mag doen.. en als ze dat doen het om een trainerskerkhof gaat. De Boer moet leren flexibeler te zijn en voetbal vanuit verschillende visies te willen benaderen. En heel snel. Echt heel snel. Jullie snappen toch wel dat ze CP niet willen dat je na 7 wedstrijden op 0 punten staat?
 
TheRoscoe
 
17
3 september 2017 om 09:00
Niet dat ik het per se oneens ben met jouw assessment over De Boer, maar Crystal Palace heeft met dit spelersmateriaal niks te zoeken op plek 8-13. Laten we daarmee even duidelijk zijn, want teveel mensen denken dit.
 
Buitenspelgoal
 
63
3 september 2017 om 09:00
Kort gezegd: Inter ging het ook gewoon veel beter doen nadat De Boer weg was. Zegt genoeg.
 
diegopeladona
 
14
3 september 2017 om 09:41
@theroscoe Toen ik bezig was met mijn tekst, dacht ik al dat ik hierover van jou een opmerking zou krijgen Naar mijn mening heeft 7 spelers die net buiten de selectie van de top van de PL vallen. Met spelers als Sakho (had De Boer nog niet), Loftus Cheek, Van Aanholt, Fonsu Mensah, Cabaye, Benteke, Townsend en Zaha (geblesseerd, wel pech) kun je redelijk een balletje trappen. De keeper is ook niet slecht, en de verdediging ook geen drama.. Ik vind dat je hiermee vanuit een stabiele verdediging wat te counteren valt. Ze hebben een gevreesde en scorende spits en op de flanken snelle krachtpatsers met een actie (soms ietwat lomp) en een spelverdeler. Voor de rest moet je de deur op slot gooien.
 
arsen(e)al
 
3
3 september 2017 om 12:53
Keeper niet slecht? Dan kan ik het totaal niet serieus nemen. Samen met Ward bij uitstek de slechtsten. Benteke laat werkelijk niks zien, mede door het egoisme van Townsend en Zaha. Loftus Cheek is degelijk, maar ook geblesseerd. Van Aanholt verdedigt totaal niet mee, Fosuh Mensah is bij CP nog erg weinig en Cabaye is nog niet eens fit. Volg je überhaupt CP?
 
TheRoscoe
 
1
3 september 2017 om 13:28
@diegopeladona Ja, natuurlijk reageer ik. Van dat lijstje zie ik alleen Zaha en misschien Loftus-Cheek en Sakho als een zekerheidje bij subtoppers. De rest zouden ook hard hun best moeten doen om basis te staan bij een Southampton. Over Van Aanholt ook iets, die wordt ook wat overschat. Die gozer zat bij Sunderland op linksback zo te kloten dat ze hem daar maar op linkshalf hebben gegooid in de hoop het achterin wat meer dicht te kunnen gooien. Is aanvallend sterk, maar als pure linksback zijnde gaat hij nergens per direct in de basis bij een club dat geen degradatiekandidaat is, of het moet in een 3-5-2/3-4-3-systeem zijn, puur omdat hij zelfs voor een aanvallende back niet kan verdedigen. Die heeft genoeg zwaktes.
 
michael90
 
46
3 september 2017 om 08:54
Hoezo genaaid? Is de Boer z'n eigen schuld, slechte trainer die alleen maar met braafste jongens van de klas om kan gaan, en maar 1 tactiek kan spelen. Tja dan red je het gewoon niet buiten Nederland.
 
PeterVermeuIen
 
7
3 september 2017 om 10:56
Er is geen tactiek, alleen maar op balbezit voetballen...
 
wehave
 
17
3 september 2017 om 10:19
Haha hou toch op , het is gewoon een waardeloze trainer , als hij niet de mazzel had in ned dat Feyenoord en psv lieten afweten had hij het bij Ajax ook niet volgehouden.
 
Jannie1109
 
5
3 september 2017 om 10:26
Dus Koeman en Cocu, Fred Rutten en Dick Advocaat (en wie nog meer?) zijn nog slechtere trainers?
 
D-F-J
 
7
3 september 2017 om 10:46
Koeman had een subtop selectie, Fred rutten kan ook niet veel, cocu begon net en ook met een matige selectie met jongens als brenet,locadia etc.
 
atleticofc
 
6
3 september 2017 om 10:31
De Boer is heel naïef. Als je de spelers er niet naar hebt om een bepaalde speelstijl te gaan spelen moet je dat ook niet doen. Je moet het beste uit de spelersgroep halen als trainer. Dus je moet de speelwijze daar op aanpassen. En dat blijkt hij niet te kunnen. Niet bij inter en nu bij palace weer niet. Dan is het gewoon klaar.
 
pinko
 
3
3 september 2017 om 11:53
In Italiã« en Engeland komt resultaat altijd op de eerste plaats. Dat moet de Boer met zijn kennis van het internationale voetbal hebben kunnen weten. Dat hij naã¯ef blijft en denkt maandenlang de tijd te hebben om een elftal te boetseren, is een verkeerde gedachte. Daarnaast heeft hij mij als trainer, na een goed begin bij Ajax, nog geen moment kunnen overtuigen. Naast een verkeerde visie op het spelletje ook nog eens moeizaam in de omgang met veel spelers. Kortom, Frank de Boer redt het niet in de boze buitenwereld, en dat is geenszins een gemis. Misschien wordt hij door het incompetente trio bij Ajax weer binnengehaald, als daar wordt ontdekt dat Keizer toch niet het licht is in het donker. Je weet maar nooit.
 
afgpower
 
3
3 september 2017 om 12:56
Genaaid? Hij kreeg dikke afkoopsom mee voor zijn wanprestaties.
 
Filip
 
55
3 september 2017 om 07:11
Eigenlijk moeten al die beleidsbepalers ontslag krijgen. Hoezo hadden ze dit niet voorzien dan? Ze nemen een trainer aan die de passing game wil spelen... Frank is naief in het uitzoeken vam clubs.. Dat is wel heel duidelijk..
 
diegopeladona
 
31
3 september 2017 om 08:49
Nou Filip.. er is een ondergrens. CP-beleidsbepalers zijn hier naief geweest met het kiezen van iemand die kennelijk niet doorheeft dat hij niet 38 keer mag verliezen om dat te realiseren. Met 3-0 thuis verliezen van een promovendus, terwijl de verwachtingen voor CP vooraf aan de start van de competitie is dat ze gaan strijden om de plekken 8-12 is gewoon een flinke domper. Om daarna nog 22x van directe concurrenten te verliezen.. kan ook niet. Het gaat ook niet om de verliespartijen. De beleidsbepalers lopen daar ook allemaal rond, krijgen ook signalen, en zien gewoon dat De Boer de spelers niet mee krijgt in zijn verhaal, maar ook niet flexibel genoeg is om zich aan het spelersmateriaal aan te passen totdat hij meer erkenning krijgt voor wat hij wil bereiken. Net als bij Inter ziet het ernaar uit dat ook hier de spelersgroep zich tegen de trainer gaat keren. Hij kan alleen spelers meekrijgen door ze te straffen en onvoorwaardelijk steun van het bestuur te krijgen. Als trainer moet je meer gereedschappen hebben dan spelers pesten die niet in je straatje passen wat hij bij enkele Ajaxspelers heeft gedaan (en van wie hij de carriã¨re echt heeft verpest). Frank heeft juist heel zorgvuldig gekozen voor CP. Heeft bijna alle trainers en kennissen die hij heeft gebeld en geraadpleegd, maar dan moet je het zelf nog laten zien. Dat kan hij niet. Maar waar iedereen hem bij Ajax uiteindelijk heeft afgerekend op de schalen die hij binnenhaalde, terwijl die nul serieuze concurrentie had, zijn er velen met mij geweest die vraagtekens plaatsten bij zijn coachings-/ managementvaardigheden en zijn flexibiliteit. Een probleem die Koeman in zijn eerste perioden (tot en met Valencia/az) ook last van had gehad (ondanks de soms goede prestaties). Koeman heeft daarna zichzelf geevalueerd en is zijn manier van werken gaan aanpassen. Dit heeft hem een betere trainer/coach gemaakt. De Boer is gewoon nog niet zover. Naar mijn mening is dit de enige juiste conclusie die je over deze situatie kunt trekken.
 
ErikStekelenburg
 
0
3 september 2017 om 09:29
Wederom goede analyse. Maar.... clubs moeten ook eens wat zorgvuldiger te werk gaan. En dat ontbreekt er bij veel. Frank moet nog veel leren, maar dit hoort erbij. Wordt hij een grote kerel van ??
 
diegopeladona
 
0
3 september 2017 om 09:48
Dankjewel Erik. Ik deel juist ook jouw mening over de clubs Dit zou voor iedereen veel beter zijn.
 
joker030
 
9
3 september 2017 om 10:04
De Boer overschat zichzelf ook naar behoren als hij denkt dat hij een passing game kan integreren bij een degradatie kandidaat. Bij een topclub in de PL is dat al heel moeilijk om te realiseren. Na dit avontuur zal hij als trainer niet al te serieus genomen worden.
 
VaLeN79
 
5
3 september 2017 om 07:12
Zal best kunnen dat er zaken niet goed gaan. Maar dit is wel een veel te korte periodem geef iemand wel volledig de kans (normaliter tot de winterstop)
 
sunmaster
 
8
3 september 2017 om 07:18
Dat zou wel heel snel zijn. CP en beleid? Kan hij mooi bondscoach van Oranje worden voor de eerst volgende EK campagne.
 
Djoowey
 
33
3 september 2017 om 08:17
De Boeâh als bondscoach.... wellicht. Dan zal jong Ajax wel hofleverancier worden.
 
herlev
 
13
3 september 2017 om 08:40
Alsof het zo lekker ging tegen Frankrijk, zonder Ajacieden......
 
Leopart
 
23
3 september 2017 om 08:48
Welke Ajacieden zouden het verschil hebben gemaakt dan? Blind werd aan alle kanten voorbij gelopen, Sneijder won geen enkele duel en Mensah gaf alleen maar ruimte weg. De Ligt, Veltman en van de Beek hadden het zeker beter gedaan?
 
Nico50
 
1
3 september 2017 om 09:08
De spelers die jij noemt hebben ooit bij Ajax gespeeld en Mensah niet eens in het eerste. Bovendien zijn ze al geruime tijd weg. Beetje goedkoop scoren dit. En ja met Van de Beek in plaats van Strootman had je niet gewonnen maar wel meer gif op het middenveld gehad.
 
MarcoHamers
 
9
3 september 2017 om 09:09
Zeker een feyenoord er Nee die schapenkop wad goede zeker
 
herlev
 
5
3 september 2017 om 09:15
Het probleem is niet het wel of niet op stellen van Ajacieden. Het probleem is dat het op dit moment aan kwaliteit ontbreekt bij ALLE Nederlandse voetballers. En het maakt niet uit wie er coach is, met de huidige spelers ga je geen potten breken. In Nederland moeten ze eens stoppen met het elkaar napraten met betrekking tot de trainer en zijn vermeende clubvoorkeur, zoals de persoon deed waar ik op reageerde. Jullie hebben gewoon, op dit moment, geen betere spelers. Is toch ook geen schade. And by the way, hoe weet de persoon waar ik op reageerde dat wanneer De Boer aangesteld zou worden als bondscoach, hij waarschijnlijk spelers van een bepaalde team zal selecteren? Dat is vermeende conclusie die hij/zij maakt naar aanleiding de zinloze discussie over coaches en clubvoorkeuren.
 
Djoowey
 
2
3 september 2017 om 11:47
Feit is wel wanneer er een bondscoach werd aangesteld met een echt Ajax verleden de Ajacieden ten alle tijden een streepje voor hadden. Dit gaat terug tot ik meen de jaren 60? Een goed voorbeeld van een vermeende conclusie. Hoe heette de laatst ontslagen ex bondscoach ook alweer die een talent uit jong Ajax liet debuteren ? ( ja een groot talent, nee nog niet klaar voor het grote werk, en helemaal niet in een cruciale Wk kwalificatie wedstrijd).Ik hoop dat CP niet met de waan van de dag leeft. Van degradatiekandidaat tot een stabiele subtopper wordt je niet binnen 3 maanden. Wanneer hij ontslagen wordt zal Riedewald's carrière wederom een knauw krijgen.
 
vDijk
 
5
3 september 2017 om 07:37
Ze weten toch dat ze met Frank de Boer kiezen voor ander voetbal. Zou zo triest zijn als ze hem gelijk weg dien. Geef een trainer gewoon eens wat tijd..
 
PeterVermeuIen
 
2
3 september 2017 om 10:59
Tijd? Frank is al jaren trainer geweest en heeft in de periode bij Ajax, Oranje en Inter veel geleerd wat het allemaal zich inhoudt als trainer. Je ziet duidelijk dat hij niets heeft geleerd en zelf niet in de spiegel heeft gekeken.
 
Djoowey
 
0
3 september 2017 om 12:17
Wel kort door de bocht hoor. Zoiets heeft tijd nodig. Je noem mij eens een club die vergelijkbaar is met CP die binnen één seizoen onder een nieuwe trainer binnen 3 wedstrijden zicht ontpopte tot een stabiele subtopper. Ik kan er geen een bedenken hoor. CP voert wanbeleid als zij hem ontslaan. Voor mij een reden te hopen op degradatie.
 
PeterVermeuIen
 
0
3 september 2017 om 12:24
Het gaat mij niet om resultaat van CP nu. Maar de manier waarop, hoe ze voetballen en hoe ze de spelers hebben geselecteerd. Ik zie CP meer aan het voetballen, vooral achterin. Ook de bal terug naar de keeper... dat is geen speelstijl van de Engelse voetbal.
 
MvDijk
 
3
3 september 2017 om 07:41
Zou wel lekker zijn bankrekening weer spekken met een mooie afkoopsom/oprotpremie. Terug naar Ajax zou ik een voorstander van. Had gehoopt dat hij überhaupt niet weg zou gaan in eerste instantie.
 
SvenZxzy
 
12
3 september 2017 om 09:22
Haha grapje toch?
 
Schop1989
 
14
3 september 2017 om 07:43
Sloetpoten zagen is begonnen bij deze gewetenloze kranten nadat nepnieuws over transfers minder interessant is geworden. Bah bah en nu nemen we het nog op voor de boer, maar over 2 weken roepen de mediaschapen hetzelfde.....
 
feylimburg
 
2
3 september 2017 om 07:45
Dit zal dan onze nieuwe bondscoach worden... oranje zal na het missen van het WK een frisse / nieuwe start moeten maken. Ik zie hem als de ideale bondscoach. Wel zuur voor Frank.
 
Stua
 
52
3 september 2017 om 07:54
Ik vind her vreemd dat zovelen hem als bondscoach willen zien. Hij heeft nergens bewezen een goede trainer te zijn. Ja hij is 4 keer kampioen geworden , maar dat was meer geluk dan wijsheid. Kampioen worden met bijvoorbeeld 72 punten , dat is sowieso voor Ajax te weinig punten en daar word je normaal gesproken geen kampioen mee. En dan het vertoonde spel van Ajax des tijds, dat was ook niet om aan te zien. Nee hij is absoluut niet de ideale kandidaat als bondscoach. Dan halen we weer geen eindronde.
 
Jens88
 
8
3 september 2017 om 08:47
@Stua och hou toch op. Als je 4x op rij kampioen wordt met een matige selectie doe je het gewoon goed. Niet miepen over die 72 punten want dat was kennelijk meer dan genoeg.
 
Master D
 
5
3 september 2017 om 08:58
@stua Het zijn gewoon titels die hij heeft gewonnen, een laag punten aantal of niet. Sterker nog Ajax wordt zelden kampioen als ze een hoog puntenaantal hebben. Van de laatste 6 titels waren er 5 met minder dan 80 punten behaald. De laatste 3 keer dat Ajax meer dan 80 behaalde (2017, 2016 en 2010) werden ze geen kampioen. Kampioen worden is dus geen zekerheid als je als trainer een hoop punten binnenharkt.
 
diegopeladona
 
22
3 september 2017 om 08:59
@jens Het enige wat deze 4 kampioenschappen zeggen is dat Ajax geen concurrentie had en alsnog zo weinig punten heeft gescoord. Anders gezegd.. hij deed het dramatisch qua voetbal, dramatisch qua wissels, dramatisch door teveel spelers te verbannen en hun carriere de afgrond in te helpen.. dramatisch in Europa en zelfs in de beker.. Toen hij net even serieuze concurrentie kreeg.. won die de schaal niet.
 
Stua
 
11
3 september 2017 om 09:42
Jens88 je mist het punt. Maar maakt niks uit. De Boer heeft natuurlijk hij Intet en Crystal Palace bewezen een toptrainer te zijn. Ik zal jouw ideale trainer niet meer bekritiseren ok? Wat een onzin. Zo slecht hebben we Ajax nog nooit zien spelen.
 
Stua
 
7
3 september 2017 om 09:45
Master D ? Wat is dat voor redenatie? Dus Ajax is goed bezig als ze ruim onder die 80 punten eindigen? Ajax hoort elk seizoen meer dan 80 punten te scoren. Of ze nou wel of geen kampioen worden. En bovendien moeten ze gewoon dominant zijn in elke wedstrijd in de Nederlandse competitie. En dat is onder de Boer nooit gebeurd.
 
Antigua
 
19
3 september 2017 om 08:36
Op basis waarvan moet hij bondscoach worden? Het is een tactisch onbenul gebleken en die zijn we met Blind juist net kwijt. Laat hem eerst eens ern serieuze carrière opbouwen en ergens onderaan beginnen voordat hij als een tweede Marco van Basten bekend komt te staan.
 
PeterVermeuIen
 
2
3 september 2017 om 11:02
Als assistent zou het kunnen maar als trainer, oh maar!
 
Batuhan
 
9
3 september 2017 om 07:49
Helaas, leek op een absolute winnaar bij Ajax met 4 kampioenschappen op een rij.. maar blijkt nu dat hij toch een verliezer is. Als je het bij clubs als Inter en Crystal niet redt, is het best wel over met je carriere denk ik. Wat is de volgende stap, een middenmoot in de Mickey Mouse competitie?
 
Wazebey
 
6
3 september 2017 om 09:35
Eens, Zou een goede trainer zijn voor Groningen, Willem II
 
BartaoZ
 
13
3 september 2017 om 07:52
De Boer zijn één van het beste trainers ter wereld. Hij laat met CP ook fantastisch voetbal zien, moet zeker een kans krijgen dan kan CP mee doen om het titel
 
FCBogarde
 
10
3 september 2017 om 08:30
Nou dat is zo klaar als een klontje.... Zeker gezien de moeilijke wedstrijden die er aan gaan komen. Binnenkort bij Fox weer een analist erbij...
 
Antigua
 
9
3 september 2017 om 08:34
Precies zoals voorspeld eigenlijk. Door clubblad De Telegraaf werd De Boer al in een rijtje met grote trainers geschaard na 4 overwegend gelukkige titels met zwak voetbal. Eerst maar eens presteren bij een andere club dacht ik toen al. Tijd krijg hij nergens meer en tactisch is hij uitermate beperkt. Maar her is wel snel verdiend zo natuurlijk en vanwege zijn naam komt hij vast wel weer ergens aan de bak.
 
JohnClasie
 
7
3 september 2017 om 08:39
Misschien toch eerst naar zich zelf kijken, voor de eredivisie een prima trainer. Tactisch geen goede trainer, daarnaast is dit een leer proces voor hem. Natuurlijk is het niet netjes van palace, maar zij willen niet degraderen. Dus de een zal moeten veranderen
 
hellimond
 
2
3 september 2017 om 08:43
Dit verdient De Boer niet. Mocht het toch gebeuren dan na 2 mislukte clubs, toch maar de nieuwe bondscoach van Oranje worden.
 
diegopeladona
 
3
3 september 2017 om 09:05
Naar mijn mening dient De Boer juist de handen in eigen boezem te steken en in de spiegel te kijken alvorens hij weer aan een nieuwe klus begint. Over slechte keuzes gesproken.. Het Nederlands elftal is iets waar op dit moment zo weinig mensen hun vingers eraan willen branden. Als De Boer juist daar instapt.. kan die naar zijn hele trainerscarrière fluiten. Dat kan die nu ook al doen. Als die niet echt aan zijn vaardigheden werkt.
 
TheRoscoe
 
5
3 september 2017 om 09:05
Geeft ook een beetje aan hoe dom Crystal Palace is. Als jij De Boer ook maar een beetje kent en je eigen selectie een beetje kent, dan weet je dat zo'n combinatie op de korte termijn niks gaat opleveren. Je moet letterlijk 80 procent van je selectie veranderen als je mooi voetbal wilt spelen. Zelf moet De Boer zich beter aanpassen aan het spelersmateriaal dat hij heeft, maar dat is niet De Boer. Een groot minpunt. Mijn issue is dat Crystal Palace dat makkelijk had moeten zien aankomen. Ik ben een amateur en ik zag het van mijlenver aankomen. En als je vervanger Roy Hodgson is, dan gaat dat hele idee van mooi voetbal er voorlopig ook niet komen.
 
y0y0y
 
3
3 september 2017 om 10:47
Theroscoe Ik vraag me af hoezo jij denkt dat Crystal Palace een van de slechtste selecties van Engeland vind hebben? Qua niveau schat ik het als volgt een beetje in: - Doelman: onderkant PL Hennessey - Verdediging: Sakho, Tomkins en Dann zijn echt wel PL materiaal, zeker vededigend gezien. je moet alleen koste wat kost voorkomen dat ze gaan opbouwen. Ward op recht is ook gewoon goed, Van Aanholt heeft zich al meerdere jaren bewezen (ookal vind ik hem verdedigend absoluut geen PL niveau). Maar verdedigend gezien kunnen ze echt wel een team neerzetten dat voor het linkerrijtje moet kunnen strijden, ik vind alleen Delaney, Kelly en Riedewald absoluut niet goed genoeg. - Middenveld: Cabaye, Milovojevic en RLC zijn zeker PL materiaal. Mutch niet, Mcarthur discutabel. Ikzelf ben een groot fan van Puncheon, hij haalde bijvoorbeeld vorig jaar en jaren ervoor bijna constant twee keypasses per wedstrijd (een van de weinige niet-top6 spelers) en zit nu opeens op 0,7. ik weet niet wat er mis is gegaan, hij speelt dit jaar als een draak maar normaal gesproken is hij gegarandeerd PL basisspeler bij vrijwel iedere club. - Wingers: Zaha en Townsend spreken voor zich, al ben ik absoluut geen fan van Townsend en snap ik niet hoe die gast het nationaal efltal ooit in is gekomen. Sako is slecht, Lee niet meer dan bruikbaar. - Spitsen: Je kan niet beweren dat Benteke en Wickham niet linkerrijtje spelers zijn. Het enige wat ze niet kunnen is korte passes enzo goed. Kortom, de beleidsbepalers van CP hebben enorm gefaald. Je haalt een coach die heeft bewezen bij Ajax geen plan B te hebben als het niet loopt, niet anders te kunnen denken. Ze hebben een goede selectie, mits er het goede voetbal mee wordt gespeeld dat bij hen past. Ik zie Brighton, Bournemouth, West Ham, Burnley, Newcastle, Huddersfield, Swansea, en Watford toch echt wel als een iets of veel slechtere selectie beschikken qua individuele kwaliteiten.
 
PeterVermeuIen
 
1
3 september 2017 om 11:07
Bij Ajax had hij wel plan B en dat is bijvoorbeeld vd Hoorn in de spits te zetten en ook heeft Schone daar geprobeerd.Frank probeert echt van alles terwijl veel van deze `zinloos` zijn.
 
TheRoscoe
 
1
3 september 2017 om 13:21
In de breedte is er weinig. Echt heel weinig. GK: Hennessey. Ik denk dat zowat elke PL-club een betere doelman heeft. Niks ten nadele van hem, maar hij is geen doelman dat de rest jaloers maakt. Def: Sakho zit er net, maar is een goede, moderne verdediger. Dann kan ook wel, maar Tomkins, die regelmatig speelt, is van Championship-niveau. Schlupp en Van Aanholt zijn aanvallende backs die heel stereotiep aanvallend van waarde zijn, maar verdedigend waardeloos zijn. Riedewald moet leren wat verdedigen in de Premier League inhoudt, Ward is een degelijke rechtsback, Kelly dan weer niet. Dan hebben we het over 3 zekerheden. Zet dat tegenover ploegen die ook echt serieus naar het linkerrijtje kijken. Zoals Stoke City. Die hebben nu o.a. Shawcross, Zouma en Martins Indi achterin. Geen Palace-verdediger die daar tussen komt. Misschien Sakho. Of Fosu-Mensah. Middenveld: Grotendeels lomp en geen enkel gevoel voor de bal. Cabaye is al een flinke tijd heel slecht bezig. Zelfde geldt voor Puncheon, die absoluut niet bij elke PL-club basis zou staan. Dat is een leuke speler, maar daar hebben ze genoeg van bij andere clubs. Loftus-Cheek is nu al de beste middenvelder met afstand en dat is een 21-jarige jongen die minder dan 30 profduels heeft gespeeld in zijn leven. Dat zegt al genoeg over de staat van het middenveld van Palace. Niemand die ze brengt naar plek 8. Vleugels: Wilfried Zaha is een geweldige speler. Die moet dringend weg bij dit team. Andros Townsend is een klungel. Goed voor wat hoogtepunten, zal nooit de discipline hebben om het rechterrijtje te ontstijgen. Spitsen: Het is enkel Benteke. Wickham is absoluut geen linkerrijtje spits, snap niet waarom je dat denkt. Wickham brengt energie en power, maar geen scorend vermogen. Hij is een degradatie-versie van Danny Welbeck. Het team in zijn geheel kent te weinig uitschieters om ze positief af te steken tegenover concurrenten. Brighton, Newcastle en Huddersfield komen net uit de Championship, dus dat hoort dat zij een minder team hebben. Maar Swansea, vooral West Ham, Watford, Burnley en Bournemouth zijn van hoger niveau en hebben individueel betere spelers. De kracht van Bournemouth is juist dat ze individueel sterk zijn en technisch goede spelers zijn. - In Begovic een veel betere doelman. - Backs van een vergelijkbaar niveau. - Verdedigers die fysiek net zo sterk zijn en opbouwend veel sterker zijn. - Middenveld met tactisch veel sterkere spelers en in Lewis Cook een enorm talent. Gosling en Surman zijn wel wat minder, maar Arter is dan weer eentje van een niveau waar ze bij Palace niemand van hebben. - De vleugels zijn wel duidelijk minder. Fraser zie ik als de beste man op de vleugels. King kan ook op de vleugels. - Aanval ook minder in de zin van dat er niemand als Benteke is, maar dan weer sterker in de breedte. Helemaal wanneer Wilson terugkomt. Swansea: - Fabianski van vergelijkbaar niveau. - Vergelijkbare verdediging. - Middenveld wel minder, maar Sanches en Ki moeten nog spelen dit seizoen en Roque Mesa moet nog settelen. In potentie beter. Het verlies van Sigurdsson is een flinke klap. - Aanval is hun sterkste punt nu, met Bony, Ayew en Abraham. Swansea is van vergelijkbaar niveau, maar niemand dat zegt dat Swansea het linkerrijtje moet halen. Dat is ook het niveau van Palace. Burnley: - Veel betere doelman, Heaton is een hele goede doelman. - Verdediging is individueel niet beter, maar als geheel juist heel sterk en vooral omdat ze lang met elkaar samenspelen. Dit is een terugkerend thema bij dit Burnley. - Qua middenveld vind ik niet dat ze elkaar ontlopen. Hendrick, Defour, Cork zijn van vergelijkbaar niveau met wat ze bij Palace hebben. - Vleugels en aanval hetzelfde, hardwerkende spelers, maar ze kennen hun plek. Wood kan een leuke speler worden. Ik zie geen reden waarom Palace zoveel beter is dan Burnley. Dankzij hun vaste kern, verwacht ik juist meer van Burnley. Watford heeft dan weer juist individueel op elke positie sterkere spelers. Kaboul, Holebas, Janmaat, Britos, Capoue, Cleverley, vooral Pereyra en Chabolah, Carrillo, Gray, Deeney. Dat team heeft veel betere spelers, maar het is vaak een zooitje ongeregeld en dat is meestal hun zwakte. West Ham heeft ook een selectie vol met grote namen. Iemand als Lanzini alleen al zou een standbeeld krijgen bij Selhurst Park. Dus voor Crystal Palace geldt dit: ook als ze een trainer hebben dat een speelwijze hanteert dat wel past bij dit team, wat gewoon beuken en hard werken is, want meer zit er niet in, kan het makkelijk dat het muntje gewoon de verkeerde kant opvalt voor hun. Want zo goed zijn ze niet.
 
DaniVan Der Linden
 
1
3 september 2017 om 09:09
Ik vind dat de Boer anders ook geen super selectie heeft. Ook vind ik dat je hem niet naar 3 wedstrijden al niet ontslaan geef hem dan minstens een maand of 2
 
Soeplepel
 
5
3 september 2017 om 09:18
Ik denk dat de internationale trainerscarriere van De Boer wel voorbij is als hij wederom zo vroeg ontslagen wordt. Hooguit kan hij trainer worden bij clubs in B-landen, want de grote competities zullen hem niet meer nemen.
 
LW88
 
3
3 september 2017 om 09:26
Ach dat wist je van te voren al dat dit eraan zat te komen. Wederom een verkeerde clubkleuze van De Boer.
 
Jaimyvan Troost
 
1
3 september 2017 om 09:46
Ik ben persoonlijk geen fan van Frank de Boer z'n 'voetbal en visie' en hij heeft al regelmatig bewezen te eigenwijs te zijn om deze aan te passen. Aan de ene kant erg naief van hem, aan de andere kant moet een trainer wel een duidelijke visie hebben en ergens voor staan. Ook wel weer naief van zo'n club om in de media te pronken met termen als "cultuuromslag" en dan te verwachten dat dat soepel zal verlopen. Maar toch wel vrij logisch dat ze Frank nu al een waarschuwing geven na zo'n waardeloos begin. Verlies je van chelsea en tottenham, is er nog weinig paniek. Maar van huddersfield én swansea in dezelfde periode.... tja.....
 
Tibbe
 
2
3 september 2017 om 10:09
De passing game. Tikkie terug op de rechtsback en dan heel langzaam naar de keeper. Eigenlijk het saaiste wat er is. De boer heeft Crystal gevraagd om Riedewald te kopen. Iemand die totaal niet het niveau heeft. Hij doet werkelijk alles verkeerd. Vervolgens gaat hij zich precies zo kleden met zijn witte overhempje als Guardiola en Voaila! Je wordt gezien als een clown die het niet gaat redden. Hij heeft met Benteke en Saha een prima voorhoede en de rest van het elftal is solide zoals je de afgelopen 2 jaar zag.
 
Bkorkmaz3
 
9
3 september 2017 om 10:17
De Boer is zo naief, maar vooral koppig. Hij beseft niet dat zijn koppigheid zijn einde wordt. Hij wil zijn eigen filosofie in elk land, stad en zelfs in elk dorp introduceren. Met dese naiviteit schuif je aan bij je broer en ga je wedstrijden analyseren, terwijl Koeman bondscoach wordt.
 
diegopeladona
 
1
3 september 2017 om 10:28
De Boer is vooral geinteresseerd in zijn eigen visie. Precies zoals je aangeeft. En als je je er niet aanhoudt.. weet hij 1 antwoord: straffen/ verbannen. Hoe jij het schetst komt redelijk in de buurt. Als je er nog dieper op inzoomt.. redelijk koloniaal denken. Vind je niet? Ik weet niet of dat naief is.
 
Bkorkmaz3
 
0
3 september 2017 om 11:48
Haha, idd. Frank is in zijn voetbaljaren ook altijd koppig en eigenwijs geweest. Iemand met typische verborgen doelstellingen. Maar laat hem lekker zo doorgaan. Dan eindig je aan tafel bij de welbekende gasten.
 
Bastabas
 
4
3 september 2017 om 10:18
Wel lekker bij elke club 3 jaar tekenen en noggeen 3 maanden werken maar wel 6 jaar betaald krijgen want ze moeten gewoon ze contract afkopen.
 
MarlonFraser
 
0
3 september 2017 om 11:21
Als de spelers ook tegen een trainer gaan keren is het meestal einde verhaal,denk dat Frank meer geschikt is als jeugd trainer .
 
PAASCHKAAL
 
0
3 september 2017 om 11:23
Belachelijk dat ze hem dan uberhaupt hebben aangenomen. Hij moest een evolutie brengen van het voetbal, natuurlijk is dat een moeizaam proces (en betwijfel ik uberhaupt of hij daar capabel genoeg voor is). Dan na drie wedstrijden al de stekker uit je eigen experiment trekken is net zo goed toegeven dat je zelf gefaald hebt.
 
Raubaht
 
2
3 september 2017 om 11:34
De Boer is naïef en schat zichzelf behoorlijk hoog in. Doordat hij met Ajax 4x kampioen is geworden, waar de nodige kanttekeningen achter gezet kunnen worden, ziet hij zichzelf als een topcoach en denkt hij dus dat hij met iedere andere club ook wel even successen kan boeken. Hij moet zijn ogen openen en kijken op welke wijze hij de successen met Ajax heeft geboekt en hoe het Europees met Ajax vergaan is onder zijn hoede. Dan kan hij concluderen dat hij met die kampioenschappen het grootste geluk van de wereld heeft gehad.
 
AndreNijmeijer
 
0
3 september 2017 om 11:54
Had wat mij betreft de Wenger van Ajax mogen worden. Iets mee succesvol, maar bedoel meer de periode van aan het roer staan. Dus dan maar de Ferguson Tuurlijk spel liet in die tijd te wensen over (nu ook), maar er lijkt ook meer geinvesteerd te worden nu ten opzichte van toen.
 
SietzeAFC
 
0
3 september 2017 om 12:09
Ik snap dat de resultaten tegenvallen maar ik had verwacht dat Palace wel een idee hadden wat voor trainer De Boer is. Ik zou het jammer vinden als De Boer maar zo kort de kans heeft gekregen. Aan de andere kant moet je in de PL nou eenmaal presteren, dus ik hoop voor De Boer dat hij zelf ook inziet dat je niet een half seizoen de tijd krijgt om je speelstijl erin te krijgen.
 
Futures
 
0
3 september 2017 om 12:31
Clubs met zo'n beleid verdienen gewoon om te degraderen. Sterker nog ik gun ze geen bestaansrecht. Frank de Boer moet de eer aan zichzelf houden en zo'n kansloze club als CP de rug toe keren. Geen een trainer krijgt dat zooitje aan de praat.
 
Berrinator007
 
1
3 september 2017 om 12:39
Waardeloze trainer, kapot geïrriteerd in zijn ajax tijdperk. Koppig als de pest en nergens aan willen aanpassen, dit kost hem nu de nek