De Mos voorspelt 'toptransfer' voor PSV: 'Je zet hem als eerste op het bord'
Maandag, 22 november 2021 om 14:29

Aad de Mos voorspelt dat Ibrahim Sangaré in de toekomst een toptransfer gaat maken. De 23-jarige Ivoriaanse middenvelder tekende afgelopen zaterdag in de wedstrijd tegen Vitesse (2-0 overwinning) voor zijn vierde doelpunt van het seizoen. De Mos noemt het in een video van het Eindhovens Dagblad 'een zegen voor het team en een trainer' om een speler als Sangaré in de gelederen te hebben.

"Hij was al goed, maar werd natuurlijk beoordeeld op andere punten. Vooral door de niet-kenners. Maar hij is natuurlijk een zegen voor het elftal, een zegen voor een trainer dat je zo'n speler in je team hebt. Je zet hem als eerste op het bord. Op basis van zijn spel, zijn postuur en zijn mogelijkheden wordt dat natuurlijk een toptransfer voor PSV in de toekomst", geeft De Mos te kennen. Sangaré werd anderhalf jaar geleden voor zeven miljoen euro overgenomen van Toulouse.

"Dat hij moeilijk van de bal te krijgen is, heeft ermee te maken dat hij een beetje ontlast is van de dingetjes die hij in het verleden moest doen", stelt De Mos. Daarmee wijst hij op het feit dat Érick Gutiérrez tegen Fortuna Sittard en Vitesse de voorkeur kreeg boven Marco van Ginkel. "Het is een prettige gevoel voor een speler als hij dat je iemand als Gutiérrez naast je hebt staan. Hij voelt precies aan wanneer jij in de problemen komt. Als Sangaré in de problemen zit, kan hij worden geholpen door Gutiérrez."

"Een metertje voor- of achteruit en dan kan hij het balletje afspelen. Als hij de ruimte ziet, gaat hij de ruimte in en dan schiet hij ook op de goal. Hij heeft tegen Sparta en Vitesse laten zien dat hij dat beheerst. Dan wordt het een hele volwaardige Eredivisie- of internationale speler", vervolgt de oefenmeester in ruste. De Mos denkt dat Van Ginkel wel kan omgaan met zijn huidige rol. "Ik denk dat Van Ginkel een innemend type is, die dit wel begrijpt. Hij zal zeker nog zijn minuten maken. Ik denk dat er een goede samenwerking blijft tussen Schmidt en Van Ginkel."

Meer nieuws
   
13:33
13:33
Manchester United heeft twee spelers op het oog als partner van Lisandro Martíne
0
   
13:32
13:32
The Athletic heeft nog voor zijn komst naar Liverpool mooi nieuws voor Arne Slot
2
   
12:53
12:53
Thiago Silva zegt Chelsea definitief gedag in hartverwarmende afscheidsvideo
9
   
12:10
12:10
VZ Kort: SC Cambuur laat supporters thuis voor uitduel in Kerkrade
77
   
12:00
12:00
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
15
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (41)

 
Pun Guardiola
 
35
22 november 2021 om 14:34
Aad is volgens mij bang dat we door de bomen de Mos niet meer zien. Ik zie hem als Valentijn 2.0: gewoon iedere dag wat zeggen, hopen dat een van de uitspraken uitkomen om vervolgens van zijn ene gelijk verder voort te gaan. Aad ga naar bed.
 
memphisdepay
 
29
22 november 2021 om 14:55
Wat een onzin. Natuurlijk zegt Aad de Mos wel is wat rare dingen, maar hij zegt ook wel is dingen die gewoon hout snijden. Zoals in dit artikel. Maar iedereen lijkt hier uitspraken zoals die van Obispo en Rigo te herinneren. Daar overdreef hij misschien maar dat waren destijds ook gewoon erg grote te talenten. Daarnaast is hij een van de weinige die wel weet welke talenten er aan zitten te komen bij PSV.
 
Clarkkent2
 
17
22 november 2021 om 15:11
aad de mos was destijds vaak op de herdgang, en zag idd dat rigo en obispo op dat moment (ook op grote internationale toernooien) bij de beste van de wereld hoorden. Waren het dan zo'n gekke opmerkingen? Ik vind de Mos echt wel een aanvulling van wat je van de standaard watchers hoort. Je hoeft het niet altijd met m eens te zijn, maar de man heeft echt wel een beetje voetbalverstand. En hij durft n eigen mening te geven. Heb ik liever dan oud spelers die vrienden zijn (of familie) van de huidige trainers en verantwoordelijken en daarom met meel in de mond praten.
 
AfcaAjaxxx
 
9
22 november 2021 om 16:00
Ik vind het wel een hele rare uitspraak als je dit seizoen nog wilt beweren dat obispo de beste Nederlandse cv uit de eredivisie is.. een bankzitter van psv die 2 jaar ouder is dan Timber die international is en nu al een van de steunpilaren van Ajax is.
 
THenry_228
 
3
22 november 2021 om 16:02
@clarkkent2: daar heb je natuurlijk een punt maar zou De Mos, met al zijn ervaring, dan ook niet moeten weten dat minstens de helft van al die (zelf)verklaarde toptalenten nooit de top halen?
 
tyuin
 
11
22 november 2021 om 15:31
Sangare en Dante Rigo zullen denk ik over 2 jaar Kroos en Modric vervangen bij Real. Helemaal mee eens Aad.
 
Sir Paul
 
10
22 november 2021 om 16:14
Als Sangare zich voetballenderwijs door blijft ontwikkelen, dit seizoen op 12 goals eindigt op die positie dan is dat nog helemaal geen gekke suggestie. Ballen afpakken kon ie al. Hij speelt itt het begin vrijwel alles naar de goede kleur. Begint te scoren van dichtbij en veraf. Is sterk,is snel. Zn vertrouwen stijgt en met betere spelers om zich heen, heeft ie nog een stapje over dus kan het alleen maar beter gaan.
 
Japie_Krekel
 
1
22 november 2021 om 16:38
Ik zie het niet gebeuren. Bij een club als Real verwacht je eerder een Ndidi bv. Sangare zie ik wel een Sevilla, Everton en dat soort clubs halen wat ook gewoon prachtige clubs zijn
 
Sir Paul
 
4
22 november 2021 om 17:33
Japie eerlijk gezegd lijkt ie mij te ongepolijst voor de absolute top maar ik laat mn fantasie even gaan in opwaartse lijn die zijn ontwikkeling laat zien. Vind dat ie toch wel grote stappen zet. Leest het spelletje imo uitstekend. Zn passing heeft veel progressie geboekt. Een beetje finetuning en wie weet . Maar idd,een Everton, Spurs of misschien Arsenal lijkt in dit stadium het hoogsthaalbare.
 
Japie_Krekel
 
1
22 november 2021 om 19:01
Dat sluit ik zeker niet uit en als je bij dat soort clubs kan spelen heb je imo ook gewoon een prachtige carriere
 
RomeoOlymph
 
0
23 november 2021 om 16:37
Waarom dat soort clubs en waarom zou hij de absolute top niet kunnen halen weet je hoeveel spelers die bij de absolute topclup spelen die bakken geen moer van ik kan zoveel namen gaan noemen zelf Nederlandse spelers bakken geen moer van dus vergeten jullie niet Sangare is nog jong zit nog zoveel rek in dus hij kan het halen dit soort speler ziet men graag in Engeland.
 
NicoMos
 
8
22 november 2021 om 16:51
Aursnes van Feyenoord is veel beter en kostte een drol
 
TVL11
 
35
22 november 2021 om 14:39
Sangaré zou voor de subtop / middenmoot Premier League echt een goede aankoop zijn. Types als hem zie je wel vaker doorbreken in de Premier League. Een stap naar de top lijkt mij onverstandig, daar is hij voetballend iets te houterig voor.
 
Jugaa
 
1
22 november 2021 om 14:45
Klopt, maar moet Sangaré dat willen?
 
memphisdepay
 
14
22 november 2021 om 14:53
Waarom niet. De premier league is een ideale competitie voor hem en eigenlijk de leukste competitie naar mijn mening. Hij kan meer verdienen dan bij PSV en als hij het daar goed doet is een stap hogerop ook niet perse uitgesloten.
 
mitchajax020
 
6
22 november 2021 om 15:03
Niets ten nadelen van psv maar sub top PL is wel een stap omhoog en loon helemaal. Vindt het een goede voetballer en denk dat hij ook wel gaat volgend jaar als hij deze vorm houdt
 
Teesboer
 
9
22 november 2021 om 15:09
Klopt, eigenlijk is voor elke Eredivisiespeler de subtop PL een stap omhoog. Hij maakt een prima ontwikkeling door en past ook echt in de PL met zijn specifieke kwaliteiten.
 
jermainejenas
 
4
22 november 2021 om 15:36
Sluit ik me bij aan, subtop PL zijn clubs als Everton, West Ham, Leicester en de laatste jaren ook Tottenham en Arsenal. Dit is natuurlijk een stap vooruit tov de eredivisie.
 
Treaqura
 
3
22 november 2021 om 14:58
Denk dat die wel echt hoog kan komen. Zie hem ook niet een stap naar de middenmoot van de PL maken, vorig jaar kon die al naar Southampton ipv PSV. Denk dat die volgend jaar best een aanwinst zou zijn voor een club als Arsenal/Spurs. Zie hem eerlijk gezegd over een jaar of 5 nog wel bij een topclub spelen
 
AfcaAjaxxx
 
2
22 november 2021 om 16:06
Met alle respect maar die laatste zin meen je toch niet serieus? Heel waardevolle speler voor psv hoor begrijp me niet verkeerd, maar komt voetballend al te kort voor psv, hoe denk je dat hij zich moet gaan redden in de top? Verder lopen er enorm veel van die brekers rond in Frankrijk en Engeland, zelden tot nooit komt zo’n jongen in de absolute top terecht, enige die ik me zo kan herinneren is die Portugees van PSG, maar goed daar speelde bakker ook die niet in aanmerking kwam voor Ajax 1 dusja
 
TILBURG013
 
2
22 november 2021 om 16:26
Nou ja als ik hem moet vergelijken met een speler als Partey die Arsenal al heeft en gezien het feit dat ze gelinkt worden met spelers als Renato Sanches en Kessie dan zou ik niet weten wat Arsenal met Sangare zou moeten. Eerder een club als Palace of Brighton wat ook gewoon een prima niveau is.
 
Psvlld
 
5
22 november 2021 om 16:33
@afcajaxx ik verwacht niet dat hij de top gaat halen, alleen komt hij voetballend absoluut niet te kort voor PSV. Dat is onzin gebaseerd op vorig jaar nog steeds, maar iedereen kan zien dit jaar dat hij echt voldoende aan de bal kan. Ook zijn passing statistieken zijn top. Nu gaat hij ook nog eens doelpunten maken.. ik wil niet te hard van stapel lopen maar ik zou hem niet te snel afschrijven (andersom ook niet te snel hypen).
 
gomes1psv
 
4
22 november 2021 om 15:02
Daar ben ik het mee eens, maar eigenlijk geldt dat voor praktisch elke speler in de top van Nederland. Frenkie de Jong en Mathijs de Ligt doen het goed in het absolute topsegment (ook al zijn er ook in Spanje en Italie kritische geluiden over hun spel), maar kijk je naar het Ajax van 2018, dan zie je jongens als Ziyech en Van de Beek absoluut niet onomstreden zijn bij hun club en kwamen Tagliafico en Neres niet eens voor belangstelling in aanmerking. Gini Wijnaldum maakte heel bewust de stap naar NUFC omdat hij inschatte dat een stap hoger gewoon niet reeel zou zijn op dat moment. Daar kunnen veel spelers een voorbeeld aan nemen. Eigenlijk zie ik alleen in Anthony een speler die direct impact gaat maken in de buitenlandse top. Zoals het nu lijkt zou ik, inclusief Sangaré, mikken op een club daar vlak onder. Tottenham, Everton, Borussia, Inter of Napoli zijn uitstekende clubs om als hoogst haalbare vervolg te markeren.
 
FR010FRDAM
 
6
22 november 2021 om 15:40
@gomes, ik ben het met je eens dat dat inderdaad clubs zijn waar de stap haalbaar is. Wel grappig, dat onder een artikel over Kokcu vorige week dan clubs als Bordeaux en Werder ofzo werden genoemd als plafond en het zou geen talent meer zijn. Kokcu speelt op dezelfde positie als Sangare, is meer dan 3 jaar jonger, heeft veel meer voetballend vermogen en heeft zich fysiek het afgelopen jaar enorm ontwikkeld waardoor hij inmiddels ook in verdedigend opzicht de balans bewaakt. Benieuwd wanneer hij de credits gaat krijgen, al heeft Sangare daar ook hard voor moeten vechten.
 
psv-ajax
 
2
22 november 2021 om 18:19
Natuurlijk is voor een Feyenoord supporter Kökcu beter. En voor mij Sangare. Maar eerlijk gezegd vind ik ze niet te vergelijken. Kökcu meer spelmaker en Sangare een balans bewaarder met aanvallende impulsen. Beiden kunnen een heel end komen buiten NL als ze zich door ontwikkelen.
 
gomes1psv
 
1
22 november 2021 om 23:23
Toch denk ik dat Sangaré clubs meer te bieden heeft. Kokcu speelt nu een of twee wedstrijden goed, maar vorig jaar was het echt kommer en kwel en ook dit seizoen heb ik hem draken van wedstrijden zien spelen, met de wedstrijd tegen Sparta als dieptepunt. Sangaré was ook niet feilloos, maar heeft het met zijn fysiek, zijn verdedigende werk en zijn loopvermogen in zich om tot een heel complete middenvelder uit te groeien. Hij zoekt tegenwoordig de logischer oplossing en hoewel hij nooit een fijnbesnaarde speler wordt die een paar man soepel op het verkeerde been zet, heeft hij - met in aanvallend opzicht heus nog een en ander bij te schaven - veel bijzonders om toe te voegen aan een elftal.
 
Sirius
 
2
22 november 2021 om 15:23
In de Premier League zijn dit soort spelers natuurlijk totaal niet zeldzaam. Bovendien vraag ik me af of hij zich aan de bal staande weet te houden op een (veel) hoger niveau. Aan de bal is het natuurlijk niet bijzonder allemaal.
 
JK-Ajax
 
0
22 november 2021 om 14:47
Prima breker voor in de PL, mist het voetballende vermogen om echt bij de grotere teams te spelen maar dat er miljoenen gevangen worden lijkt me duidelijk.
 
ninjakai
 
8
22 november 2021 om 15:00
@jk Hij is 23 he en volop op in ontwikkeling. ZIe Alvarez, bakte er ook helemaal niets van voetballend bij Ajax en ook hij ontwikkeld zich op dat gebied. En dan heeft Sangere nog eens veel meer de noodzaak om dat te moeten verbeteren dan Alvarez. Sangare heeft veel minder voetbal om hem heen staan en dus ook veel minder spelers die problemen voor hem kunnen oplossen.
 
cabinessence
 
4
22 november 2021 om 15:23
Sangare is een beetje een apart soort speler. Hij is echt goud waard voor PSV, momenteel zelfs de meest onmisbare speler van het team. Maar op de een of andere manier denk ik eigenlijk niet dat hij veel hoger zou kunnen spelen, daarvoor is hij voetballend te beperkt, en ik denk dat je voor dit type speler ook niet snel de hoofdprijs zult krijgen.
 
blaugrana11
 
5
22 november 2021 om 15:31
zIe een club als west ham of everton hier nog wel een miljoentje of 20 voor neerleggen hoor.
 
RyanGarcia
 
3
22 november 2021 om 16:20
Lol vergelijkbaar met Pogba? Jij denkt ze zijn beide lang en donker dus zijn ze vergelijkbaar? ??
 
Zytto34
 
4
22 november 2021 om 16:25
Hij lijkt echt in niks op Pogba behalve.
 
cabinessence
 
1
22 november 2021 om 16:30
"volgens mij zie jij hem nooit spelen" Buiten coronatijd mis is vrijwel nooit een thuiswedstrijd van Psv. Zoals ik zelf al aangeef: inderdaad een hele waardevolle speler, maar voetballend beperkt. Aan het begin van dat seizoen was dat zelfs nog ronduit dramatisch, toen hoorde je iedereen nog zeggen "die Sangare kan lekker ballen afpakken, maar daarna moet hij ze wel zo snel mogelijk inleveren bij een teamgenoot". Op dat front is hij hard vooruit gegaan, maar ik vind het (andanks alle kwaliteiten die hij wel heeft) toch vaak nog erg houterig en onhandig ogen. Ik denk gewoon niet dat PSV een topbedrag voor hem gaat ogen. Sangare is namelijk een voetballer die vooral ondankbaar werk opknapt, geen mooie speler, iemand waar je als supporter even aan moet wennen voordat je echt gaat beseffen hoeveel nuttigs hij eigenlijk doet. Iemand die er bovendien best lang over heeft gedaan om bij PSV z'n draai te vinden. Clubs bewaren de grote bedragen liever voor een speler waar het publiek meteen voor op de banken gaat.
 
TVL11
 
6
22 november 2021 om 16:35
Pogba is echt veel technischer aangelegd. Hij doet mij meer denken aan Soucek, of aan die Zakaria van Gladbach.
 
Janta
 
2
22 november 2021 om 15:47
Bij de voorspellingen van Aad heb ik altijd de neiging door om te gaan denken en dan ziet alles er ineens heel anders uit.
 
RamonDiaz
 
0
22 november 2021 om 21:20
Tja veel PSV fans en misschien ook anderen zullen het niet met me eens zijn maar ik vind Sangare totaal geen bijzondere voetballer. Wat hem bij PSV heel belangrijk maakt is dat Gotze en van Ginkel fysiek en conditioneel niet erg sterk zijn en Sangare het vuile lees verdedigende werk voor hen opknapt en dat doet hij goed maar dat is het dan ook. Qua passing niets speciaals en technisch ook niet, doordat hij op instinct voetbalt is het aanvallend wel eens verrassend wat hij doet maar omdat er geen idee achter zit zijn het creëren van kansen en doelpunten echt incidenteel. Dat maakt hem geen slechte voetballer want voor PSV en zeker in dit elftal is hij juist heel belangrijk, maar een Sevilla of een Roma lijkt me al een risico dat hij op de bank beland.
 
markerazzi
 
0
22 november 2021 om 21:21
Ik zie het zelf niet zo in hem maar anderen denken daar anders over Grueter schijnt te verwachten dat hij wel 80 miljoen op brengt. Dan zit hij toch een beetje op dezelfde lijn als de Mos