De slechtste man van Oranje krijgt een 4 na thriller tegen Oekraïne
Maandag, 14 juni 2021 om 15:45

Het Nederlands elftal is zondagavond goed van start gegaan op het EK. De ploeg van bondscoach Frank de Boer leek door doelpunten van Georginio Wijnaldum en Wout Weghorst af te stevenen op een eenvoudige overwinning op Oekraïne, zag de voorsprong als sneeuw voor de zon verdwijnen, maar won uiteindelijk toch met 3-2 door een late goal van Denzel Dumfries. Voetbalzone beoordeelt de spelers van het Nederlands elftal die minstens een helft meededen met een rapportcijfer.

Cijfers Oranje

Maarten Stekelenburg: 6,5
Tikte hij in 2010 nog een geplaatst schot van Kaká over de lat, ditmaal moest Stekelenburg zich gewonnen geven bij een inzet van Andriy Yarmolenko. Hij stond wellicht iets te ver voor zijn doel. Van echte fouten kan niet worden gesproken. In de passing en bij uittrappen was Stekelenburg niet altijd zuiver, maar zijn belangrijkste taken vulde hij naar behoren in. In de eerste helft kende hij geen moeite met schoten van Roman Yaremchuk en Andriy Yarmolenko, terwijl hij laatstgenoemde op slag van rust in het zestienmetergebied van de bal zette zonder een corner te veroorzaken. Negentien minuten voor tijd plukte hij een nieuwe inzet van Yaremchuk kalm uit de lucht.

Denzel Dumfries: 8
Zijn eerste doelpunt in dienst van Oranje had niet op een beter moment kunnen komen. De rechtsback knikte de bal vijf minuten voor tijd op magnifieke wijze in de verre hoek. Eigenlijk had Dumfries al veel eerder moeten scoren. In de vijfde minuut liet hij één-op-één met doelman Georgi Bushchan een enorme kans onbenut; vijf minuten voor de rust kopte hij van dichtbij naast na een scherpe voorzet van Depay. In de tweede helft was hij niet alleen belangrijk met zijn goal, maar ook bij de eerste twee doelpunten van Oranje. Zijn voorzet voorafgaand aan de 1-0 was eigenlijk te scherp, maar leidde toch tot een schietkans voor Wijnaldum; met zijn doortastendheid voorafgaand aan de 2-0 leidde hij de mogelijkheid van Weghorst in. In verdedigend opzicht kwam Dumfries niet vaak in de problemen, al liet hij zich in de zeventiende minuut wel voorbijsprinten door Vitali Mykolenko. De rechtsback liep zich goed vrij en werkte hard aan de rechterflank.

Jurriën Timber: 7
De negentienjarige Ajacied speelde een onopvallende wedstrijd. Hij maakte weinig fouten: Timber was zuiver in de passing, ook op de vijandelijke helft, al komt dat ook omdat hij weinig risico in zijn aanvallende bijdrages legde. Timber, die twee minuten voor tijd naar de kant werd gehaald, zag 73 van zijn 77 passes aankomen op de plek van bestemming, waaronder 44 op de helft van Oekraïne. Hij won acht keer balbezit voor Oranje, na Stefan de Vrij het vaakst van alle spelers van Oranje.

Stefan de Vrij: 6
De Vrij beleefde geen gelukkige slotfase. Een kwartier voor tijd was hij allesbehalve overtuigend in een duel met Yaremchuk, waardoor de schietkans ontstond waaruit Yarmolenko de 2-1 maakte. Vervolgens veroorzaakte De Vrij met een slecht getimede ingreep ook de vrije trap waaruit de 2-2 voortkwam. De verdediger veroverde in totaal twaalf keer de bal, vaker dan iedere andere speler op het veld. In de eerste tien minuten van de wedstrijd leverde hij enkele van zijn meest opvallende bijdrages, door meermaals de angel uit gevaar van Oekraïne te halen. Hij blokkeerde twee voorzetten van Yarmolenko, alsmede een afstandsschot van Ruslan Malinovsky. Vijf minuten na de rust won hij op overtuigende wijze een belangrijk duel op de helft van Oranje.

Daley Blind: 5,5
In verdedigend opzicht toonde Blind zich enkele keren kwetsbaar. Zo verloor hij Yaremchuk in de vijftiende minuut uit het oog voorafgaand aan diens uiteindelijk ongevaarlijke doelpoging. Na een halfuur liet hij zich uitkappen door Yarmolenko, die kon uithalen. Blind had wel een goede connectie met Depay en verzond meerdere goede passes zijn kant op. In minuut 64 werd Blind vervangen door Nathan Aké.

Patrick van Aanholt: 6
Van Aanholt kreeg in de Johan Cruijff ArenA verrassenderwijs de voorkeur boven Owen Wijndal. De linksback beleefde in minuut 28 zijn beste moment, toen hij Yarmolenko in het zestienmetergebied van Oranje van de bal zette met een magnifieke tackle op de bal. In aanvallend opzicht liet Van Aanholt zich nauwelijks gelden en dat wordt in het 5-3-2-systeem van Oranje wel van hem verwacht. De linksback werd in minuut 64 alsnog vervangen door Wijndal.

Marten de Roon: 7
De Roon was de afgelopen weken misschien wel de meest besproken basisklant van Oranje. Analisten zetten twijfels bij zijn basisplaats, maar de middenvelder speelde vanaf het eerste moment een goede pass. Hij anticipeerde op balverlies bij Oekraïne of dwong het zelf af; met onderscheppingen op het middenveld zorgde hij meermaals voor balbezit van Oranje. Zeven minuten na de pauze stond hij met een scherpe pass op Dumfries aan de basis van het openingsdoelpunt, al had hij wel geluk dat Mykolenko de bal op een gunstige manier toucheerde.

Frenkie de Jong: 7
Aan de bal speelde De Jong een sterke wedstrijd. De middenvelder creëerde ruimte voor zijn ploeggenoten met zijn kenmerkende demarrages. Hij verstuurde in de zevende minuut een mooie dieptepass richting Dumfries voorafgaand aan een grote kans van Wijnaldum. Twintig minuten later blonk hij uit met een scherpe korte pass op Wijnaldum, waarna een kans voor Weghorst ontstond. Twaalf minuten na de pauze stond De Jong met zijn inspeelpass op Dumfries aan de basis van de 2-0 van Oranje.

Georginio Wijnaldum: 7,5
Het was de aanvoerder die de wedstrijd openbrak voor Oranje. Toen keeper Bushchan de bal in zijn voeten tikte, reageerde Wijnaldum attent en overtuigend, met een goed geplaatst schot. De middenvelder groeide in de wedstrijd en maakte steeds betere keuzes in balbezit. In de eerste helft bracht hij niet altijd de benodigde snelheid. Wel leverde hij positieve bijdrages. Zo bereidde Wijnaldum in de vijfde minuut met een subtiel balletje opzij een enorme kans van Dumfries voor, waarna Wijnaldum zelf over schoot vanuit kansrijke positie. Zes minuten voor tijd werd een uithaal van Wijnaldum verwerkt door de doelman. De onvermoeibare aanvoerder combineerde enkele malen goed met Depay en De Jong.

Memphis Depay: 4
Depay verloor 25 keer de bal, vaker dan iedere andere speler op het veld. Er ging een stuk minder gevaar uit van de aanvaller dan de Oranje-supporters gewend zijn, Wel reageerde hij in de openingsfase goed op een slordige pass van Oekraïne, brak hij door in de counter en zorgde hij voor een van de eerste serieuze doelpogingen. Vijf minuten voor de rust bediende hij Dumfries met een fraaie voorzet, waarna de rechtsback naliet om binnen te koppen. Andere passes op Dumfries waren meermaals te scherp. Over het geheel was Depay te slordig.

Wout Weghorst: 5,5
Weghorst wilde vanaf de eerste minuut dolgraag betrokken raken bij het spel, maar kon zich aanvankelijk niet vaak onderscheiden. Zijn bijdrages bleven in de eerste helft beperkt tot terugzakken uit de spitspositie en de bal bij zich houden, wat niet altijd lukte. In minuut 27 liet Weghorst een goede kans onbenut om te scoren. Toch werd Weghorst beloond voor zijn inzet: in minuut 57 zorgde de spits voor de 2-0 door alert te reageren op een schietkans in het strafschopgebied.

Meer nieuws
   
12:53
12:53
Thiago Silva zegt Chelsea definitief gedag in hartverwarmende afscheidsvideo
0
   
12:10
12:10
VZ Kort: SC Cambuur laat supporters thuis voor uitduel in Kerkrade
77
   
12:00
12:00
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
10
   
11:31
11:31
Vertrekt Gimenez bij Feyenoord? Spits brengt bezoek aan Premier League-duel
24
   
11:02
11:02
Premier League-clubs komen budgetplafond overeen: dit zijn de details
21
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (195)

 
PieterPrins773
 
12
14 juni 2021 om 00:10
Steek 6,5 - De Vrij 6,5- Blind 7 - Timber 6,5 - Dumfries 9 - Van Aanholt 6 - Frenkie 6,5 - Wijnaldum 8 - De Roon 6.5 - Depay 5.5 - Weghorst 5.5
 
Emilio Estevez
 
77
14 juni 2021 om 00:27
Sorry hoor maar De Vrij was 100% zeker de beste verdediger van Oranje? Daarnaast De Roon zeker een 7 en Weghorst doet wederom wat hij moet doen, namelijk keihard werken en scoren.
 
PieterPrins773
 
24
14 juni 2021 om 01:04
De vrij bij beide tegendoelpunten een rol. Met name de 2e, gewoon een hele domme overtreding waaruit de vrije trap volgt op een gevaarlijk plek Weghorst deed heel weinig goed, maar vanwege zijn harde werken en Lucky goal toch een 5.5
 
jeremiah
 
10
14 juni 2021 om 08:22
Die gast schiet die bal perfect in de kruising. Gelukstreffer waar de Vrij niet veel aan kon doen. Die overtreding waar erna nog slecht wordt verdedigd kon de Vrij ook niet veel aan doen. En een overtreding maken hoort bij het spelletje.
 
j3ro3ntj33__
 
9
14 juni 2021 om 10:57
@pieterprins773, Dumfries 9, heb je wel gekeken? Mist 2 ongelofelijk grote kansen, en heeft letterlijk verdedigend niets gedaan. Maakt 1 goede goal en 1 goede voorzet. de rest wat hij doet heeft geen effect gehad. Dus voor 2 goede acties verdien je een 9 tegenwoordig ?!
 
 
10
14 juni 2021 om 11:08
Blind een 7? Die was met Depay de zwakste van het veld....
 
PieterPrins773
 
2
14 juni 2021 om 12:20
Als je als rechtsback je verdedigende taken goed doet en daarnaast 2 assist en 1 doelpunt maakt...ja dan verdien je een 9. Hij heeft de meeste aanvallende acties van het hele toernooi gemaakt...als RB! Ja hij mist ook 2 kansen waarvan de 1e echt niet makkelijk. Maar hij was overal. Een meer dan verdiende 9 dus.
 
toss
 
10
14 juni 2021 om 07:56
Ja deze rating is onjuist. Depay geen voldoende door vele balverlies maar dit is te laag gerated. De Vrij had fouten achterin in slotfase maar heerste gedurende de wedstrijd, mag wel een hogere score. Weghorst verdiend ook wat beter dam een 5,5.Dat mensen nog zo kritisch zijn oo de man van de wedstrijd vind ik ook onterecht. Dumfries heeft een topwedstrijd gespeeld en had een zeer groot aandeel in de winst, betrokken bij alle doelpunten.
 
JC
 
27
14 juni 2021 om 08:57
Ik schrik echt van de reacties van iedereen over Dumfries.,.... ben ik de enige die vind dat hij in de eerste helft helemaal niets goed heeft gedaan?? Hij heeft niet 1 bal in de ploeg gehouden! Alles was balverlies, bij omschakeling b.b - b.v. liep hij als een middenvelder terug. en handelde niet snel genoeg bij de 1 op 1 en over de kopkans maar te zwijgen net voor rust. Zoals in de tekst, en gisterenavond ook aangegeven was de voorzet bij de 1-0 niet goed, want die had op Weghorst gemoeten, pakt uiteindelijk nog goed uit. Het is wel allemaal erg positief over deze man.... dat hij de winnende binnen kopt mag een puntje extra zijn. Maar dat compenseert zijn matige spel niet echt in mijn ogen.
 
NL_Modric
 
13
14 juni 2021 om 09:06
Toss, Dumfries mist 2 honderd procent kansen. Is bij de eerste goal betrokken, maar wel door een hele slechte voorzet af te leveren, terwijl Weghorst daar hemeltje vrij loopt. Bij doelpunt 2 heft ie bijna nog buitenspel op en heeft ie geen flauw idee waar de bal is. Wel een knappe 3e goal, maar als je hem die eerste kopbal ziet missen, dan mag je er wel vanuit gaan dat daar een flinke dosis geluk bij zat. Voor de rest in de combinatie niet goed, voorzetten die niet aankwamen en overal gewoon heel pover in balbezit, wat ook de reden is waarom Oekraine hem volledig vrij liet.
 
toss
 
6
14 juni 2021 om 10:32
Ja zo kan ik ook iets krom lullen.Klopt de eerste voorzet kon beter op weghorst, hij was wel gevaarlijk en was bij depay uitgekomen zonder ingreep keeper. Bij de 2e bal was Dumfries betrokken bij de actie, hij zorgt voor het balbezit en dankzij hem werd het gevaarlijk en kon weghorst überhaupt op dat moment wat doen. Juist knap dat hij voorkomt dat hij buitenspel staat en dat je even de bal moet zoeken naar die kluts, tja jij zal zelf wel nooit een wedstrijd gespeeld hebben? Overigens lul je hier maar wat uit je nek want zojuist fragment terug gekeken, hij was de bal niet kwijt. Top actie van Dumfries. Maar blijf hem vooral blind afkraken joh.... Kansloos. Verder wat betreft Dumfries, ja 1e helft kon beter.... Geldt voor zowat iedereen, ik kijk vooral naar zijn meerwaarde, we weten allemaal dat hij voetballend niet de beste is, maar wat hij gister betekend heeft was groots, los van zijn fouten. Zelfs v. De Vaart draaide er niet omheen ??Die eerste kopkans had hij overigens tegendraads moeten inkoppen anders gaat hij altijd naast. Dit was een best lastige bal en een aanvaller met veel ervaring had het vast beter gedaan maar mist dit soort kansen ook wel eens.
 
carlito12
 
2
14 juni 2021 om 13:34
@JC Jij bent inderdaad een van de weinige zonder dumfries hadden we hier waarschijnlijk verloren en daarom zeer terecht man van de wedstrijd
 
PieterPrins773
 
2
14 juni 2021 om 14:20
Het ziet er bij Dunfries allemaal wat onbeholpen uit. Mensen die van verfijnde techniek houden hebben het daarom moeilijk hem positief te beoordelen. Maar wat legt deze man een energie in zij spel. Wat rent hij over de hele rechter kant. Vergelijk dat eens met links waar Van Aanholt weinig deed. Verdedigend deed hij het goed, is betrokken bij alle 3 de goals ...wat moet hij bij jou doen voor een goed cijfer? 3 keer scoren waarvan 2 met een omhaal?
 
NicoMos
 
13
14 juni 2021 om 08:02
Inderdaad De Vrij een 6 en Dumfries faalde voor rust volledig en krijgt een 8. Niet meer serieus te nemen deze cijfers
 
SEOds
 
264
13 juni 2021 om 23:01
Vond Depay persoonlijk niet zo slecht spelen. Natuurlijk niet goed, maar een 4 is wel erg laag. Maar wat een dag. Als 13 jarige mijn eerste EK/WK wedstrijd van Oranje mogen meemaken. Geweldig dit. Heel de buurt horen juichen. Echt mooi
 
VoetbalHumor
 
62
13 juni 2021 om 23:04
°Nou als je 25 keer balverlies leidt dan speel je echt een slechte wedstrijd!Als er nou 2 goals tegen over staan dan is het te rechtwaardigen maar dat gebeurde vandaag niet. Dit is ook waarom hij niet tot de absolute top behoort. Gefeliciteerd met je eerste EK, dat er maar veel mogen volgen
 
Dr. Phil
 
13
13 juni 2021 om 23:08
Nou ja die bal van Dimfries had er wel in in gemogen in de eerste helft. Dan had hij een assist gehad.
 
Dr. Phil
 
26
13 juni 2021 om 23:06
Depay heeft vaak balverlies geleden. Heeft werkelijk weinig goed gedaan in de 2e. Altijd nog ff iets te lang die bal bijzijn houden. Tegen grote ploegen zal die genadeloos worden afgestraft. Eerste helft speelde hij goed. Leverde twee kansen op goal en brak goed door. Volgende pot maakt hij het goed. Let maar op.
 
SneekPSV
 
25
13 juni 2021 om 23:09
Dat een spits vaak balverlies heeft is logisch. Inherent aan de positie, maar zijn constante balverlies komt voort uit pure nonchalance, egoïstisch spel. Dat is gewoon onnodig. Een 4 is wel erg laag, maar goed was het allerminst.
 
sniewaar
 
22
13 juni 2021 om 23:23
Komt omdat hij acties maakt en risico neemt, dat wordt niet meer gewaardeerd in het moderne voetbal. Men ziet liever een tikje terug
 
Adzevedo
 
6
13 juni 2021 om 23:46
Het is ook wel waar je risico neemt en hoe je het uit voert. Als hij op de flank zulke acties maakt met voldoende mensen achter de bal is dat niet te vergelijken met een dribbel in de as waar hij onmogelijk als winnaar uit komt. Een beetje vrijheid om te dribbelen moet er zeker zijn, maar zeker na rust was hij het toch een beetje kwijt.
 
Thug1301
 
2
14 juni 2021 om 16:06
Iedereen krijgt een onvoldoende als je gvd 25x de bal verliest lol. Depay of niet dit was gewoon niet best.
 
 
24
13 juni 2021 om 23:27
@SEOds, ik als 20 jarige maak ook zowat mijn eerste EK mee. 2012 waren we er voor het laatst bij, heb dat toernooi niet heel bewust meegemaakt. Heb er echt van genoten, je land supporten is prachtig. Moge er nog vele volgen??!
 
DeToekomstAjax
 
7
13 juni 2021 om 23:31
2014 waren we er ook nog bij
 
SEOds
 
26
13 juni 2021 om 23:33
Ja echt. Heb een gevoel gehad dat ik bij Feyenoord en vooral Liverpool nog nooit heb gehad. Zo'n speciale spanning en bij een goal alles en iedereen horen juichen. De cup komt naar Nederland!
 
Douwe Dabbert
 
15
13 juni 2021 om 23:56
Was geen EK he ??
 
Sc12
 
8
14 juni 2021 om 01:14
Seods Prachtige reactie, geniet ervan. Toen ik 13 was was het euro 2000, ik hoop voor je op evenveel spektakel als toen maar met een betere afloop voor oranje
 
Heuvel 1974
 
38
14 juni 2021 om 02:44
Toen ik 13 was, was het EK 88. Laten we die afloop maar aanhouden dan
 
Sc12
 
0
14 juni 2021 om 21:34
Waar kan ik tekenen? :-)
 
Twenteov
 
1
14 juni 2021 om 11:23
Seods mooi man, geniet er nog van. Zulke toernooien zijn fantastisch en brengt het land toch ook weer samen. Mooi ook om de koning te zien juichen, heb persoonlijk niets met koningshuis, maar ook van dat soort randzaken kan ik genieten tijdens deze toernooien net als alle praatprogramma's e.d. Ik hoop dat je nog niet drinkt gezien je leeftijd, want de kater is iets minder leuk nu.
 
SEOds
 
12
14 juni 2021 om 11:53
@Twenteov Nee gelukkig niet en ga er ook nooit aan beginnen. Colaatje of fanta is prima ;p
 
MohammedEl
 
57
13 juni 2021 om 23:01
5,5 voor Memphis een 4 is wel erg laag voor mijn gevoel
 
Nielsk39
 
18
13 juni 2021 om 23:01
Vind die cijfers maar onzin maar depay speelde idd wel erg slecht
 
davidek73
 
12
13 juni 2021 om 23:02
Ik snap die 8 voor dezelfde niet, veel gemiste kansen en slechte passes.
 
Isco24
 
75
13 juni 2021 om 23:04
Als je bij alle goals betrokken bent, verdien je wel een 8 natuurlijk. Dat je dan wat passes verkeerd doet is toch niet belangrijk dan?
 
PieterPrins773
 
8
13 juni 2021 om 23:58
Neem aan dat dit cynisch bedoeld is. Als je de 8 niet begrijpt, kun je beter stoppen met voetbal kijken.
 
Ruiz_FCT
 
17
14 juni 2021 om 00:06
Ik begrijp het ook niet en ik ben niet van plan te stoppen met kijken. Het is puur door toeval en geluk dat hij betrokken is bij 3 doelpunten. Alleen die laatste was echt bewust knap gedaan.
 
PieterPrins773
 
6
14 juni 2021 om 00:13
De 2e komt door knap doorzetten...een beetje lomp, maar toch. En hoe je de 3e niet knap kunt vinden is me een raadsel. Tot nu toe de meest gevaarlijke speler van het Ek...voor een rechtsback! Daarnaast ook gewoon zijn verdedigende taken prima gedaan.
 
Ruiz_FCT
 
14
14 juni 2021 om 00:19
Ja maar als hij die laatste goal niet maakt is hij met twee dikke kansen de grote schlemiel. Krijgt ie dan direct een 4?
 
Emilio Estevez
 
4
14 juni 2021 om 00:29
Dat is wel het opportunisme in het voetbal ja.
 
PieterPrins773
 
5
14 juni 2021 om 01:07
Nee, dan heeft hij nog steeds een rol bij beide doelpunten en heeft hij zijn verdedigende werk nog altijd prima gedaan. Wellichr dan een 7 of 7 5 ipv 8
 
luuk_
 
52
13 juni 2021 om 23:02
Depay was continu gevaarlijk. Zwerfde het hele veld over. Staat alleen niet op het scorebord, dus een 4. Andere match gezien denk ik.
 
AsRoma8
 
17
13 juni 2021 om 23:07
4 was het niet, maar ik vond hem niet echt gevaarlijk vergeleken met de rest hoor.
 
TheDoc
 
42
13 juni 2021 om 23:09
Dat denk ik ook. 25 keer balverlies... En continue voor eigen succes gaan na de 2-0.. speelde gewoon een slechte pot.
 
Gentiana
 
9
13 juni 2021 om 23:10
Bovendien had hij constant 2 a 3 Oekraïners op zijn lip, dan kun je ook niet veel uitrichten. 25x keer balverlies is wel teveel.
 
Soccerfan_1
 
7
13 juni 2021 om 23:24
Continu gevaarlijk? Continu voor zichzelf bezig en veel te veel balverlies.
 
TJFaijer
 
2
14 juni 2021 om 01:10
Hij was veelste druk om zijn stempel te willen drukken op de wedstrijd, liep continue uit positie waardoor hij de opkomende backs voor een blok zetten. Gaan de backs over Memphis heen, laten ze een enorme ruimte vallen, wetende dat Memphis niet goed meeverdedigd. Daarnaast haalde hij ook een aantal keer een actie uit terwijl overspelen op een veel vrijere/ beter staande medespeler een logischere optie was. Ook leed hij 25! keer balverlies.
 
Skede
 
73
13 juni 2021 om 23:16
De Vrij beste man op het veld. Hem een 6 geven en dan Timber een 7 terwijl Timber gewoon prima meespeelde maar meer niet is echt raar. De Vrij was echt heel sterk. Wordt structureel ondergewaardeerd in Nederland.
 
Damsterdam
 
15
13 juni 2021 om 23:23
De Vrij was Yarmolenko wel gewoon kwijt he.
 
FR010FRDAM
 
36
13 juni 2021 om 23:49
Je bedoelt die bal waar Stekelenburg een meter te ver voor zijn goal stond?
 
Sanderr
 
50
14 juni 2021 om 00:00
Ik vind niet dat die goal aan De Vrij kunt verwijten hoor, eerder de middenvelders met te weinig druk op de bal (en gewoon een fantastisch schot van Yarmolenko sowieso). Maar ga je nu serieus de fout op Stekelenburg schuiven FR10FRDAM? Hahah, dat is minstens zo gek hoor!
 
PieterPrins773
 
3
14 juni 2021 om 00:00
Nee, hij bedoelt toch echt die bal war de Vrij te vee ruimte gaf en die gast hem in dekruising jaagt.
 
Musi26
 
12
14 juni 2021 om 02:06
Hahahahahahha beide goals kun je absoluut niet aan een keeper toewijzen. Ik weet eigenlijk ook niet waarom ik nog reageer, want alles wat met ajax te maken is volgens jou slecht en altijd de oorzaak.
 
FR010FRDAM
 
21
14 juni 2021 om 07:22
@musi, maar hij stond gewoon verkeerd opgesteld. Hij komt niet eens in de buurt van de bal die niet eens echt in de kruising terecht komt en niet eens in de uiterste hoek. Hij staat dus letterlijk verkeerd opgesteld, anders kwam hij wel enigszins in de buurt. En ik weet niet waarom je er weer de club bij haalt, dat staat volledig los van mijn opmerking.
 
Arends
 
2
14 juni 2021 om 10:36
Zo goed als velen Stekelenburg vinden is hij gewoon niet. De goal kun je niet op het conto van Stekelenburg schuiven, maar ik vond wel dat hij bij het afstandschot erg ver voor zijn doel stond en daardoor er niet meer bij kan. Bij de tweede goal doet hij niks staat hij gewoon te kijken, geen eens een duik. De ballen recht op hem af had hij goed klem en een aantal 1 op 1 momenten pakte hij goed, maar een 7,8 gaat wat mij veel te ver.
 
Weef
 
23
13 juni 2021 om 23:26
Is puur vanwege zijn rol bij de tegengoals en ook dat vind ik niet helemaal terecht. Bij die eerste moet hij door slecht stappen van Wijnd en Aké in zijn eentje twee man verdedigen. En die goal was gewoon weergaloos. Bij die tweede maakt hij een beetje ongelukkige overtreding, maar dat is toch geen levensgevaarlijke plek? En dat hij erin vliegt komt door collectief zwak dekken en het was niet zijn man (al had dat het misschien nwel moeten zijn, nu moest Weghorst de spits dekken). Maar daarvoor was hij echt weergaloos. Super veel onderscheppingen en belangrijke duels gewonnen.
 
sem95
 
55
13 juni 2021 om 23:02
Dit is echt hilarisch. De Vrij een 6 en Dumfries een 8...
 
PieterPrins773
 
13
14 juni 2021 om 00:07
Dumfries bij alle 3 de doelpunten betrokken en De Vrij bij beide tegendoelpunten betrokken...is dus echt helemaal niks hilarisch aan.
 
burwatti
 
54
13 juni 2021 om 23:02
Blind een 5,5??? Elke bal naar voren kwam van hem.
 
Krotekoker
 
25
13 juni 2021 om 23:21
De ballen schuin naar voren naar van aanholt die hem vervolgens weer terug speelde bedoel je?
 
Arsenallz
 
2
14 juni 2021 om 13:21
Defensief oogde hij wel weer kwetsbaar hoor. Het gevaar in de eerste helft kwam allemaal via zijn kant. Een paar strakke passes naar voren veranderen de situatie derhalve niet. Speelde van de centrale verdedigers het zwakst.
 
JapSilvolde
 
15
13 juni 2021 om 23:02
Beetje snelle beoordeling op statistieken, er liepen continue 3 verdedigers om Memphis heen en als je dan elke bal krijgt ingespeeld dan ga je geheid vaak de bal kwijtraken.
 
Shiraz
 
58
13 juni 2021 om 23:02
5,5 voor weghorst? Man heeft gescoord, meeverdedigd en 100x een bal goed vastgehouden en het team daardoor naar voren laten schuiven.
 
Sbvs20
 
16
13 juni 2021 om 23:11
Was redelijk onzichtbaar weer helaas. Malen krijgt van mij echt duidelijk de voorkeur boven Weghorst. Malen past gewoon beter in dit systeem.
 
TJFaijer
 
3
14 juni 2021 om 01:14
Sbvs20, hoe wil je Malen en Depay in dit systeem laten renderen? Ze brengen allebei geen lengte mee, soleren beiden ongelofelijk veel en zijn 2 dezelfde voetballers. Weghorst onzichtbaar? Verschillen meningen over, zoals Shiraz al aangeeft, heeft heel veel vuil werk gedaan, iets wat ik zowel Depay als Malen (in mindere mate) niet zie doen.
 
droppie
 
7
13 juni 2021 om 23:39
Shiraz, daar ben ik het mee eens. Hij scoort en zakt als het moet ook mee naar achteren om vuil werk op te knappen. Volgens mij is dat een dikke voldoende.
 
10Aguero
 
13
13 juni 2021 om 23:02
Depay een 4?? Hij was in mijn ogen een van de beste vandaag, een van de weinige die echt wat probeerde
 
Denbosch
 
11
14 juni 2021 om 00:57
Hij probeerde idd vaak langs zijn tegenstanders te wandelen.. Keer op keer simpel balverlies.
 
consy
 
28
13 juni 2021 om 23:02
Lachwekkende cijfers, Memphis een 4? Kom op zeg.. die man is zo vreselijk dreigend. Echt een leider voorin die met zijn creativiteit echt de Oekrainers naar achteren wist te drukken. Minimaal een 7 voor hem zoals voor eigenlijk iedereen.
 
Dirk_borst
 
23
13 juni 2021 om 23:02
Memphis Depay een 4, nee hij speelde niet goed. Maar Frenkie de Jong speelde bij vlagen ook flets. En krijgt een 7, kan het nog zuurder.
 
Cali88mero
 
28
13 juni 2021 om 23:03
Wijnaldum de belangrijkste man van het Nederlands Elftal. De Vrij ijzersterk en ook de Roon (waar ik doorgaans alleen maar op afgeef) heel sterk. Niet aan de bal maar met het lezen van tegenaanvallen
 
jeron
 
22
13 juni 2021 om 23:03
Wie hier de cijfers geeft, direct ander werk zoeken... Depay is altijd belangrijk en nooit geen 4... Wissel van Blind hebben we gezien... Ake dekt lucht.
 
Yelle
 
5
13 juni 2021 om 23:03
Ik heb zowaar een keer op ‘ja’ gestemd in de poll. Niet dat ik alles hetzelfde zou invullen, maar in ieder geval de uitblinkers en de dissonanten er juist uit gepakt.
 
jerooney88
 
4
13 juni 2021 om 23:03
Zomaar Memphis misgunnen met een 4!
 
Rodinho
 
10
13 juni 2021 om 23:03
Hij hield 2 tot 3 man bezig waardoor andere de ruimte hadden. 4 is wel erg laag...
 
Joddit
 
10
13 juni 2021 om 23:03
Vind een vier voor Memphis overdreven. Zo slecht was eigenlijk niemand. Motm was natuurlijk terecht.
 
 
24
13 juni 2021 om 23:03
Complimenten vooral aan de Roon. Heel Nederland viel over hem heen, maar hij deed precies waarvoor hij opgesteld stond, bal afpakken en inleveren. De rol van Wijnaldum werd ook perfect uitgevoerd. Ik vind de 4 voor Memphis wat overdreven, speelde niet top, maar had zomaar in de 1e minuut al kunnen scoren. Ik vind dit alleen geen systeem voor Weghorst. Het is geen voetballende spits ala Memphis of Malen. Of 4-3-3 spelen of Weghorst banken.
 
Titaantje
 
3
14 juni 2021 om 01:49
Wijnaldum een 8 en man van de wedstrijd idd. Zat er zo vaak goed tussen en wist continu de ruimte tussen de linies te benutten. Fantastische wedstrijd gespeeld. Zo zie ik Gini graag.
 
Raedos
 
21
13 juni 2021 om 23:04
Weghorst krijgt amper ballen, scoort een hele belangrijke goal en krijgt een 5.5??
 
Benzema.
 
8
13 juni 2021 om 23:04
Depay speelde redelijk. Veel balverlies omdat er telkens 3 man kort op zitten. Hoe komen ze nou weer bij een 4 als cijfer?
 
TJFaijer
 
5
14 juni 2021 om 01:20
Omdat hij 25 keer balverlies leed, acties inzette waar teamgenoten in een betere/ vrijere positie stonden. Hij leek ontzettend zijn stempel op de wedstrijd te willen drukken, wat ook een aantal keer resulteerde in doelpogingen die nergens over gingen. Daarnaast liep die in de eerste helft het systeem continue dicht. De backs moesten over hem heen steken, waardoor ze een keuze moesten maken, of grote gaten laten vallen achter zich, of Memphis laten solleren en de vleugel mid positie dubbel bezetten.
 
ThijsFR12
 
17
13 juni 2021 om 23:04
Ik vond persoonlijk de Vrij een erg sterke wedstrijd spelen, won op dat duel bij de 2-1 na nagenoeg al zijn duels en was in de passing ook erg sterk met een aantal goede crossballen. Wat mij betreft een 7.
 
Arsenal-Gunner
 
13
13 juni 2021 om 23:04
Ake viel best sterk in voor Blind en is gewoon veel wendbaarder. Wanneer De Ligt terugkomt misschien dan toch met Timber, De Vrij, De Ligt spelen of De Ligt, De Vrij, Ake.
 
burwatti
 
20
13 juni 2021 om 23:18
Ake viel goed in? Die assist was mooi inderdaad, maar bij die 2-1 laat hij yarmolenko makkelijk naar binnen kappen.. bij de 2-2 is hij te laat met die spits mee. Ik vond hem matig invallen na de wissel dat hij en wijndal er in kwamen, bleef oekraine vanaf die kant aanvallen.
 
Emilio Estevez
 
8
14 juni 2021 om 00:36
De 2-1 valt te weiten aan Frenkie of De Roon. Er wordt vanuit het middenveld alle ruimte gegeven, waardoor de verdedigers een keuze moeten maken. Wanneer het middenveld zijn verdedigende taken uitvoert, kom je niet in een dergelijke situatie terecht. Daarnaast staat de Steek veel te ver voor zijn doel, waardoor het prijsschieten wordt.
 
PsvFan700
 
4
13 juni 2021 om 23:04
Geef gewoon iedereen een voldoende, we hebben gewonnen! Memphis geniale ingevingen waren vandaag niet nodig. Buiten de eerste 10 minuten, waar hij super was, was hij niet goed.
 
Aguerooo
 
8
13 juni 2021 om 23:05
VZ kom op.. Memphis een 4 geven slaat nergens op hoor. Hij speelde zeker niet zijn sterkste wedstrijd en had inderdaad veel balverlies, maar speelde wel als een leider voorin en was vaak aanspeelbaar door het terugzakken waardoor Weghorst ook meer ruimte kreeg. Soms moet je verder kijken dan alleen het balverlies van een aanvaller, loopacties zijn ook o zo belangrijk in het voetbal. Ik had hem een 5,5 gegeven. Een 4 gaat nergens over, sorry hoor.
 
olram6
 
2
13 juni 2021 om 23:05
Ik vind dat Frenkie een hoger cijfer verdient dan Wijnaldum. Echt heer en meester op het middenveld en bepaalde hoe het spel gespeeld werd.
 
Benzema.
 
3
13 juni 2021 om 23:05
Depay speelde redelijk. Veel balverlies omdat er telkens 3 man kort op zitten. Hoe komen ze nou weer bij een 4 als cijfer? Dan heb je de wedstrijd volgens mij echt niet zitten kijken. De Vrij was overigens de man achterin. Die cijfers van hem en Timber moeten omgedraaid zijn.
 
MischaKoolhof
 
10
13 juni 2021 om 23:05
Wout heeft hard gewerkt ..5,5 vind ik te weinig. Als je met Weghorst wil spelen heb je ook vleugelspelers nodig
 
ViscaCatalunya
 
4
13 juni 2021 om 23:12
Nederland heeft 2 wingbacks. Die kunnen alleen geen voorzet geven zo lijkt het.
 
DirkFeege
 
7
13 juni 2021 om 23:05
Welke idioot geeft deze cijfers??? Dat alles zonder te weten welke opdracht de spelers meegekregen hebben. Verder zou bij een overwinning een ieder een voldoende moeten hebben.
 
Rikkkiee
 
29
13 juni 2021 om 23:05
Zullen we gewoon eens ophouden met dat ophemelen van Blind? Hij heeft behalve een goede pass op Van Persie nooit iets goed gedaan. Ake was goed dus die mag er volgende keer gewoon in ipv Blind. Verder niks te zeiken! Die 2-2 mag natuurlijk nooit maar na 7 jaar weggeweest te zijn vind ik dit heerlijk!!
 
Musi26
 
15
14 juni 2021 om 02:09
Zullen we eens stoppen met anti ajax te zijn? Blind ging eruit en direct 2 goals tegen. Hij speelde trouwens niet geweldig, maar ake viel nog slechter in.
 
alkatorian
 
4
14 juni 2021 om 07:58
Haha wat een reactie weer zeg. Ik denk dat je Blind’s rol echt schromelijk onderschat. Maar goed, het is immers erg populair en haast tot nationale sport verheven om die jongen neer te sabelen. Aan de bal gewoon zoveel beter dan de andere verdedigers. Onbegrijpelijk dat men dat maar niet inziet (of beter gezegd niet wil inzien). Voor Ajax ook onmisbaar. Ik het jaar dat de halve finale CL werd gehaald imo de belangrijkste pion. Was geweldig tegen Juve ook toen. De Boer, Koeman, Hiddink, Van Gaal. Ze stellen hem allemaal op.
 
The-Jump
 
2
13 juni 2021 om 23:06
Depay was in de openingsfase nog wel oké, maar kan daarna niet in dienst van het elftal spelen. Had ook al veel eerder gewisseld moeten worden.
 
Joostv97
 
28
13 juni 2021 om 23:06
Ik vind dat een 6je echt wel te weinig is voor de vrij, speelde gewoon een goede wedstrijd. Veel en goede onderscheppingen. Die 2-1 is meer aan te rekenen aan een ake of wijndal die niet met de doelpuntenmaker mee liep dan door de vrij. En dan maakt die een keertje een overtreding en dan valt daat precies de 2-2 uit. Hij was in mijn ogen de beste cv
 
4Ever4Ajax
 
1
13 juni 2021 om 23:09
Hoezo? 2x debet aan een tegengoal. Als centrale verdediger wordt je vooral daarop beoordeeld. Was gewoon de enige onvoldoende vanavond. Niets mis mee, dit soort foutjes maakt hij normaliter niet.
 
Joostv97
 
7
13 juni 2021 om 23:23
Die eerste goal kon hij echt niks aan doen, er had iemand mee moeten lopen. Ake en wijndal stonden gewoon lucht te dekken stond werkelijk niemand anders de eerst volgende tegenstander stond er nog 20 meter vanaf. Die tweede ja de vrije trap kan je hem zeker aanrekenen maar was ze enige overtreding en de vrijetrap werd slecht verdedigt dus best wel pech. Dus in mijn ogen gewoon de beste cv
 
Rodinho
 
2
13 juni 2021 om 23:07
Hij hield 2 tot 3 man bezig waardoor andere de ruimte hadden. 4 is wel erg laag...
 
4Ever4Ajax
 
6
13 juni 2021 om 23:08
De Vrij verdiende het laagste cijfer, 2x debet aan de tegengoal. Depay was niet groots, maar wel voldoende.
 
Krotekoker
 
31
13 juni 2021 om 23:14
1e goal moet Ake gewoon doorstappen. 2e goal was het de man van wout. Wat een lulkoek, de vrij was samen met dumfries geweldig
 
4Ever4Ajax
 
3
13 juni 2021 om 23:17
1e goal moet hij dekken, 2e goal kwam vanuit een domme overtreding can hem. Geen lulkoek, gewoon realistisch.
 
Joostv97
 
13
13 juni 2021 om 23:26
Ake dekt eerst de doelpunten maker, die geeft de bal op de man die uiteindelijk de assist geeft dus daar stapt de vrij op in om het duel aan te gaan. Dan loopt die doelpuntenmaker gewoon weg en gaat ake er niet achteraan. Maar jij vindt dat de vrij alle twee die mannetjes wel had kunnen hebben? Ake en wijndal stonden daar met 2 man lucht te dekken. Dus ake had echt wel mee kunnen lopen
 
Stefandefree
 
13
13 juni 2021 om 23:27
Ik vind het wel gemakkelijk om iemand die een vrije bal weggeeft debet te maken aan een tegengoal. Dan kunnen we ook teruggaan naar degene die het balverlies leed waardoor Oekraine kon aanvallen. De eerste vond ik overigens ook niet zijn fout, aangezien je zowel een linksback als een linker centrale hebt lopen die verantwoordelijk zijn voor de rechtsbuiten. Maar inderdaad gewoon realistisch.
 
4Ever4Ajax
 
3
14 juni 2021 om 09:06
@stefandefree: ik ben heel benieuwd hoe de reacties waren geweest als Veltman of Blind hetzelfde had gespeeld als De Vrij. Dan waren velen keihard in hun oordeel. Maar omdat het De Vrij betreft, mag hij blijkbaar wel fouten maken en worden zijn fouten zelfs op anderen afgewenteld. Niet dat hij de enige schuldige was aan de tegengoals, maar had er een groot aandeel in. Ook helemaal geen probleem, dat komt wel eens voor. Normaliter heeft hij dat niet, verwacht ook niet dat dit de komende wedstrijd weer gebeurd.
 
FR010FRDAM
 
11
13 juni 2021 om 23:57
Jij bent echt de enige die de tegengoals aan De Vrij wijdt. Hij stapt uit om te corrigeren wat zijn collega's fout doen.
 
Yoda
 
8
14 juni 2021 om 00:41
Die eerste goal, daar liep vooral Wijndal de tribune te dekken. De Vrij moest wel van heel ver komen. En bij de 2-2 besloot weghorst op t laatst maar gewoon niet meer mee te lopen, maar te gaan appelleren. Hoe kun je de vrij dat aanrekenen?
 
Musi26
 
3
14 juni 2021 om 02:11
De vrij heeft misschien een paar foutjes gemaakt, maar vond hem degelijk spelen. Hij moest bij de 1e goal een keuze maken en werd daarbij niet echt geholpen.
 
ginob
 
1
13 juni 2021 om 23:08
Memphis blijft ook wel een momenten voetballer hè soms geniaal maar vaak matig
 
PSVparasiempre
 
3
13 juni 2021 om 23:09
De Vrij was goed, tot de twee goals. Dus ja, die 6 kan ik wel snappen. Memphis een 4 slaat nergens op. Dat is echt de enige die Nederland succes kan brengen. Er gaat wel eens wat mis, maar dreigend is hij altijd. Hoe kan de Jong een 7 krijgen, terwijl hij niets brengt?
 
jolano
 
2
13 juni 2021 om 23:10
Wout verdiend meer dan 5,5 en Daley ook
 
azchelsea
 
14
13 juni 2021 om 23:10
De Vrij was echt heel erg goed, een 6 is echt te laag in mijn ogen. Hield alle rust achterin, zou hem een 7,5 geven. Dat er 2 goals uit het niets vallen doet daar niet zoveel aan af. Wijnaldum een 7,5 vind ik ook wel echt te hoog. Buiten de goal was het niet bijzonder, dus een 6,5 zou meer kloppen denk ik. We mogen op zich wel gewoon tevreden zijn, want het was echt geen slechte wedstrijd.
 
JacquesNieuwstraten
 
3
13 juni 2021 om 23:11
De Jong een 7 en Memphis een 4. Klopt niet. Verschil veel te groot. De Jong 6.5 en Memphis 5.5 zou beter zijn
 
Lucaij
 
1
13 juni 2021 om 23:12
Had Weghorst een hattrick moeten maken voor een 7?
 
vak26
 
10
13 juni 2021 om 23:12
De Vrij een 6? Niet serieus te nemen dit.
 
Krotekoker
 
14
13 juni 2021 om 23:12
De vrij een 6, wie verzint die cijfers joh? Samen met dumfries de absolute uitblinker. Ijzersterk.
 
Douwe Dabbert
 
10
13 juni 2021 om 23:14
Wat een verschil. Ik heb tijdens de gezapt tussen npo, de Belg und das Erste. De Belgen, maar dat was mij al opgevallen, zien ons liever verliezen. Die hebben last v/d Hollandse arrogantie sinds ze eindelijk een leuke lichting hebben. Maar de Duitsers vonden Nederland sehr technisch en goed druk zetten. Ze verwachten ook meer van Oranje gedurende het toernooi. Het was even billenknijpen maar het is gelukkig goed gekomen. Die dubbele wissel-op links voelde bij voorbaat niet goed.
 
rolfm
 
5
13 juni 2021 om 23:14
Belachelijk om een 4 te geven aan Memphis. Hij werkt zich een slag in de rondte en durft de acties aan te gaan. Zonder hem zou er beel meer doelloos in de breedte getikt worden. Hij speelde na die tik die hij in de eerste helft kreeg niet zijn beste wedstrijd. Maar om hem dan een 4 te geven. Dat verdient hij niet.
 
LuisNazario9
 
4
13 juni 2021 om 23:17
Een 8 voor dumfries... Mist 2 belangrijke ballen (waarvan 1 niet eens op goal) maar scoor je de winnende dan gaat je cijfer met 2 punten omhoog... Memphis die constant in de bal komt helpt te verdelen maar een ongelukkige 2e helft speelt krijgt een 4.. Lekker dan, moet weghorst dan 2 punten lager krijgen omdat zijn man de 2-2 maakt? Of de vrij en ake een 2 krijgen omdat ze amateuristisch verdedigen bij de 1e goal?
 
cabinessence
 
17
13 juni 2021 om 23:21
Dit begint een beetje vermoeiend te worden, Voetbalzone. BIj elke wedstrijd van Oranje één speler er uitkpikken die niet super was, hem een onredelijk dikke onvoldoende geven en daar dan een artikeltje omheen bouwen. Depay verdiende echt zeer zeker geen 4.
 
Bloemo23
 
2
13 juni 2021 om 23:23
Cijfers kloppen aardig. Depay was de 2e helft wel erg slecht. Vond Frenkie goed. 5,5 voor Wout aan de lage kant. Scoorde knap en ik zag hem ook een paar keer een bal afpakken. Tactisch verdedigen was niet goed. Ze wisten toch flink wat kansen te creëren. Denk als we 4-3-3 hadden gespeeld dat het makkelijker was gegaan.
 
 
14
13 juni 2021 om 23:27
De Vrij speelde uitstekend.
 
Hretsam
 
4
13 juni 2021 om 23:27
Kom op man! Een 8 voor dumfries?? Dumfries knikt die bal Lekker binnen maar verder was het niks. Zijn inzet is altijd goed maar het is gewoon een heel beperkte speler! Geen voorzet komt aan van die man en die eerste grote kopkans kopt hij met alle tijd van de wereld even 3 meter naast. Als hij die goal niet had gemaakt had hij gewoon een 5 gehad.
 
 
9
13 juni 2021 om 23:30
Maar hij heeft die goal wel gemaakt en daarom winnen we 3-2
 
Hretsam
 
1
13 juni 2021 om 23:36
Dat is echt scoreboard journalistiek!
 
Ziyechgoat22
 
7
13 juni 2021 om 23:31
Haal Depay weg en je hebt Noord-Macedonië, alle verdedigers hebben hun ogen gericht op Depay, dat het vandaag minder was maakt niet uit, hij zorgt voor zoveel gevaar, zulke spelers zijn statistisch altijd de “slechtste”, dat heb je ook met Ziyech, maar aan het eind van de dag zijn dat de spelers die bepalend zijn.
 
Eibert
 
5
13 juni 2021 om 23:35
Dumfries stond vooral heel erg vrij omdat niemand hem dekte. Zo goed speelde hij helemaal niet. Moet je nagaan wat er had kunnen gebeuren als een berghuis in balbezit was gekomen op die plek.
 
MilaNesta
 
4
13 juni 2021 om 23:36
Hoe kan Dumfries in hemelsnaam een 8 hebben? 1 Goal, prima, maar buiten dat om was het mislukte pass na mislukte pass, verprutste bal na verprutste bal?
 
pinko
 
5
13 juni 2021 om 23:37
F. de Jong een 7? Was met Wijnaldum op het middenveld minimaal een 8. Onze tweemansvoorhoede was onder de maat. Dumfries enorme drive, had meerdere keren kunnen scoren, maar maakte gelukkig wel de belangrijke 3-2. Blijft toch een vreemd systeem: Dumfries staat eigenlijk de hele wedstrijd rechtsbuiten - vanavond eindelijk voldoende - en Berghuis zit als rechtsbuiten op de bank. Vanavond kon dat, maar ik blijf fan van een driemansvoorhoede zonder Weghorst. Met Berghuis, Malen en Depay als bemanning. Hoe dan ook, Oranje was vanavond wel zwaar de bovenliggende partij. Maar toch zo maar 2 doelpunten tegen. Net als tegen Schotland. En ondanks 5 verdedigers. Er is dus nog zeker ruimte voor verbetering. Dat mag in de volgende wedstrijd(en).
 
voetbalchick
 
3
13 juni 2021 om 23:45
Ik snap die 4 voor Memphis wel! Leed vreselijk veel balverlies, veelste veel voor eigen winst en als hij balverlies leed stond hij stokstijf en deed hij niets meer! Het zou hem gaan als hij voor Nederland gaat spelen ipv voor Memphis
 
Adzevedo
 
4
13 juni 2021 om 23:52
De Vrij mag minimaal een 7 hebben, vond hem prima verdedigen. Blind ook tamelijk laag, Stekelenburg had zo weinig te doen (en kon aan de goals niks doen) dat een 6 beter was. Depay was misschien minder, vooral na rust maar een 5 vind ik toepasselijker. En tot slot: ik vond voetballend Frenkie de Jong echt uitblinken. Wat een heerlijke speler is dat.
 
Orgullo
 
14
13 juni 2021 om 23:52
Timber een punt hoger dan Stefan de Vrij die de verdediging heerste, aanstuurde en ook nog drang naar voren had. Daar stopte ik met lezen.
 
Peperbus038
 
3
13 juni 2021 om 23:54
De vrij een 6? Wellicht niet het meest gelukkig met de goals, maar hij stond achterin als een baas
 
RichlysonRome
 
3
14 juni 2021 om 00:09
Ik zie geen plek voor De Ligt in de verdediging want Timber,De Vrij en blind zijn echt goed samen het is goed in balans. Misschien in de knock out fase weer De Ligt.
 
wptm
 
2
14 juni 2021 om 01:40
Waardeloze cijfers, slaat werkelijk nergens op. Je moet wel enig kennis hebben om cijfers te geven.Weghorst 5,5...kerel werkt een uur in de ronde. Eindelijk die met passie en vuur speelt. We moeten goals hebben een afmaker...dat is hij en scoort. Idioterie 5,5 moet toch wel een 7 of 7,5 zijn. Depay past dit rapportcijfer ook niet.
 
meandmyself
 
2
14 juni 2021 om 06:13
Depay zou zich eens moeten realiseren dat voetbal een teamsport is en geen Memphis Depay show.
 
snoek1974
 
3
14 juni 2021 om 06:24
Apart dat er naar de Vrij wordt gekeken bij Goal Jarmolenko , terwijl Wijndal en Ake beide naar de verkeerde kant draaien . De Vrij speelde goed maar had het lastig genoeg tegen de spits van Aa Gent .
 
markerazzi
 
2
14 juni 2021 om 07:59
Wat een matige beoordelingen. In principe hebben alle spelers een voldoende verdiend. Ik was 1 van degene die er een hard hoofd in hadden, zeker ook doordat we tegen Oekraïne moesten beginnen. Maar het team speelde boven verwachting. Uitblinker was naar mijn idee de Vrij maar die krijgt maar een 6. Vandaag werd ik door meerdere media gesteund in mijn gedachte. Verder was Dumfries gewoon goed, maar hij liet wel 2 grotere kansen liggen, dus die 8 is vrij hoog. Het middenveld en Dumfries verdiende naar mijn idee allemaal 7 of 7,5 De Vrij een 8
 
KapiteinClaus
 
3
14 juni 2021 om 09:15
Zwaar overdreven die 4 voor Memphis. Gegeven moment in 2e helft ging hij in de weg lopen, maar alles bij elkaar was het niet heel slecht. Goed voor het engagement voor Voetbalzone, beoordelingen slaan nooit ergens op. Puur voor de reuring.
 
sebasjuh
 
1
14 juni 2021 om 09:19
Dumfries een 8? Wat een winnende goal verbloemd zeg. Zo goed was die man niet ja hij kwam op maar deed ook veel fout hoor. En Blind scoort lager dan een van Aanholt snap ik ook niet zo en Depay een 4 is ook erg laag. Zo slecht was die man nu ook weer niet.
 
TottiStyle
 
2
14 juni 2021 om 10:32
Hahahahaha. Wat een grap. Een 4 voor Depay. De beste speler van Oranje. Hield hele verdediging van Oekraïne in bedwang en was continu aanspeelbaar. Die 25 “verkeerde” passen zeggen niets, als het al klopt. Alle gevaar kwam van hem. Hoe kun je Weghorst een hogere cijfer geven dan Depay ????.
 
GLENNN
 
1
14 juni 2021 om 11:27
Hele rare cijfers. Voor mij zat er geen onvoldoende tussen. Dumfries een 8 is ook overdreven. De Vrij zo'n laag cijfer ook. Was heel goed! De 1-0 is gewoon een fout die al begint bij Wijndal. Wellicht is dat de enige die ik een onvoldoende zou geven. Ik snap ook totaal niet waarom Wijndal erin komt voor van Aanholt. Die deed geen gekke dingen en had nog één hele belangrijke tackle. Verder gewoon sober. Waarom dan wisselen? Evenals Timber. Speelde als jonkie een dijk van een pot, ga je in de laatste minuten nog Veltman erin brengen... Laat de defensie toch zo veel mogelijk staan (zeker centraal).
 
Japser
 
1
14 juni 2021 om 11:42
De Vrij een 6? sorry, maar die zat werkelijk overal tussen de hele wedstrijd. Ik kan hem weinig verwijten bij de eerste goal en ook de tweede goal was het niet zijn man. Verders speelde hij echt een hele goede wedstrijd. Depay was ongelukkig. Hij wilde teveel de actie doorzetten om de muur te doorbreken, maar liep zich steeds vast. Komt ook mede door het gedrocht van een 532 waarin je gewoon geen mensen met een actie hebt om er door te komen behalve Depay. Met spelers als Berghuis etc heb je wel spelers die hun man voorbij komen, maar die mogen blijkbaar het hele EK op de bank zitten. Leuk dat 532, maar je belangrijkste spelers komen niet genoeg uit de verf.
 
Sverige4u
 
1
14 juni 2021 om 11:59
Bij de eerste goal dekt hij het verkeerde been van Yarmolenko af...dat lijkt mij toch cruciaal? Bij de 2e goal is hij degene die totaal onnodig een vrije trap cadeau geeft, ook daar gaat hij dus indirect de fout in.
 
emiel1206
 
2
14 juni 2021 om 12:16
@sverige4u wat moet hij anders doen bij die eerste goal. Hij staat ineens tegen 2 man omdat wijndal en ake lucht staan te dekken. Die 2de was wellicht geen handige overtreding, maar hoe weghorst daar zijn man laat lopen lijkt mij toch echt een veel grotere fout.
 
Sverige4u
 
1
14 juni 2021 om 12:28
Ik ben met je eens dat hij niet de enige schuldige is bij de goals maar die eerste goal moet hij sowieso het linkerbeen afschermen van Yarmolenko, je weet dat die jongen een linkspoot is en toch laat je dat been volledig vrij. Ake en Wijndal vielen allebei slecht in, dat was echt hopeloos.
 
Jaimy87
 
1
14 juni 2021 om 11:51
De Roon krijgt veel lof. Vrij bijzonder voor een middenvelder die zonder bal vaak precies daar ging staan waar hij inspeellijnen van zijn medespelers, met name de Jong en Blind, blokkeerde. Hij oogt ontzettend ongemakkelijk zonder bal in de as. Met bal ook trouwens, maar dat was al bekend.
 
Wouterke
 
1
14 juni 2021 om 12:08
Wat een hoge cijfers zeg. Het is dat Oekraïne niet veel beter kon, maar ik vond het zowel voor- als achterin af en toe niet goed staan. Weghorst in dit systeem slaat nergens (dan liever Malen) en met die 3 centrale verdedigers achterin klopt het af en toe ook niet.
 
Chovanovski
 
1
14 juni 2021 om 12:19
Oke Depay was niet super balvast maar een 4?? En woutje een 5,5? Hij blijf maar gaan om te laten zien dat hij er hoort, maakte de vuile meters zoals van Halst altijd mooi zegt en scoort ook nog
 
KevvaVanVeen
 
1
14 juni 2021 om 13:53
Het verwachtingspatroon is totaal onzinnig, zeker voor de spitsen. Hoe kan Weghorst een 5,5 hebben gekregen? Wat moet een spits ook al weer doen? Goals maken lijkt mij, nou dat heeft hij gedaan. Meer moet je ook niet willen, want dat is voor de buhne. Weghorst staat er om goals te maken en dat doet hij, waarom mensen al die andere dingen ook nog verlangen is mij een raadsel.
 
Mr-Pink
 
1
14 juni 2021 om 14:17
Vond geen enkele veldspeler die een onvoldoende verdiende. Misschien Stekelenburg een 6- als laagste cijfer.
 
Hassiebassie
 
1
14 juni 2021 om 16:44
Vond Weghorst toch geen 5,5 spelen. Scoorde en liep zich echt de pleuris. Was niet te beroerd om spelers onder druk te zetten tijdens aanvallen van Oekraïne terwijl Frenkie af en toe wel iets meer druk mocht zetten vond ik. Vooral tijdens de 2e goal gaf Frenkie geen druk, ook al hadden de verdedigers natuurlijk gewoon die bal moeten hebben want je weet dat hij naar zijn linkerbeen gaat.
 
Piranha
 
0
14 juni 2021 om 18:26
Klopt geen reet van.dumfries werd de hele tijd vrijgelaten en heeft buiten twee acties en drie voorzetten, en een goal niks goed gedaan, inclusief twee 100% kansen om zeep geholpen. Wijnaldum was minder slordig dan normaal maar schoor die bal ook weer waanzinnig slecht in, de eerste o0pgelegde kans die hij dwars door het midden ramde an waarvan iedereen zei, 'wat een goede redding'.... Soms heb ik het idee dat iedereen maar wat lult en niet kijkt naar wat er werkelijk gebeurd. Anyway, de Jong was op zeker de beste, dan Blind, Memphis was goed, hoe kan hij nou een 4 krijgen. Die cijfers, man man man
 
houtapp
 
0
15 juni 2021 om 00:51
Ik vond het wel degelijk een behoorlijke keepersfout van Stekelenburg. Hij staat al te ver voor zijn goal en hij zet dan ook nog eens een paar stappen vooruit. Een ervaren keeper mag dit niet overkomen.