De Telegraaf: Ajax informeert bij Club Brugge naar Alfred Schreuder
Dinsdag, 19 april 2022 om 14:37

Ajax heeft zich bij Club Brugge gemeld voor Alfred Schreuder, meldt De Telegraaf. De Amsterdammers zijn op zoek naar een opvolger voor de naar Manchester United vertrekkende Erik ten Hag en hebben in België geïnformeerd naar de situatie van Schreuder. Volgens het dagblad staat de 49-jarige oefenmeester 'hoog op het lijstje van de Ajax-leiding'. Schreuder heeft nog een contract tot volgend jaar zomer, maar kan voor anderhalf miljoen euro worden losgeweekt.

Dat de naam van Schreuder opduikt bij Ajax is enigszins verrassend te noemen, daar de voormalig trainer van FC Twente en TSG Hoffenheim pas een paar maanden in dienst is bij Brugge. Anderzijds werkte hij al eens als assistent bij Ajax. De andere ogenschijnlijke droomkandidaten, Peter Bosz en Arne Slot, lijken om uiteenlopende redenen niet haalbaar. Bosz wordt voorlopig aan zijn contract gehouden bij Olympique Lyon, terwijl een overstap van Slot niet in de lijn der verwachtingen ligt sinds de uiterst pikante overstap van Steven Berghuis.

Meer: Driessen onthult: ‘Bij Ajax is Ten Hag nog altijd de absolute droomkandidaat’

Schreuder werkte als assistent-trainer bij Vitesse en FC Twente, alvorens hij bij de Enschedeërs als hoofdtrainer aan de slag ging. Dat werd geen onverdeeld succes, daar hij na vier wedstrijden in het seizoen 2015/16 slechts één punt had verzameld en door de clublelding op straat werd gezet. Een paar maanden later, in oktober 2015, werd hij aangesteld als assistent-trainer van Huub Stevens bij Hoffenheim. Na diens ontslag bleef Schreuder aan bij de club als assistent van Julian Nagelsmann. In 2018 bereikte Schreuder overeenstemming met Ajax om als assistent van Ten Hag te dienen.

Na het vertrek van Nagelsmann bij Hoffenheim werd Schreuder teruggehaald naar Duitsland. De oefenmeester tekende voor drie jaar, maar werd in juni 2020 op straat gezet na aanhoudende tegenvallende resultaten. Hij ging vervolgens met Ronald Koeman mee naar Barcelona. Beiden tekenden voor twee jaar met een ontsnappingsclausule. Ook Nagelsmann zag Schreuder graag komen als assistent bij Bayern München, maar kreeg nul op rekest. Na een teleurstellende periode bij Barcelona begon Schreuder in januari aan zijn derde klus als hoofdtrainer, toen hij werd aangesteld door Brugge als opvolger van Philippe Clement.

In België is Schreuder goed begonnen. Brugge eindigde als tweede in de reguliere competitie en begint met drie punten achterstand aan de play-offs. De laatste acht competitiewedstrijden wist hij allemaal in winst om te zetten. Club Brugge-watcher Niels Poissonnier van Het Laatste Nieuws noemde Schreuder in gesprek met Voetbalzone 'een geheime informant', daar hij de club voor zijn komst al verschillende keren van advies voorzag. Onder meer Noa Lang kon rekenen op een lovende referentie van de Ajax-kandidaat. Ook voor informatie over Álex Collado klopte de clublelding van Brugge aan bij Schreuder.

Meer nieuws
   
08:00
08:00
Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Arne Slot wacht emotionele middag in De Kuip
2
   
07:00
07:00
Vermoedelijke opstelling PSV: Luuk de Jong op jacht naar topscorerstitel
4
   
00:00
00:00
Hoe Galatasaray en Fenerbahçe ooit bijna één club werden
3
   
23:57
23:57
FC Nantes-aanvaller weigert te spelen vanwege anti-homofobie-boodschap op shirt
0
   
23:55
23:55
Youth League-winnaar klaar voor het eerste van AZ: 'Er liggen kansen'
10
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (200)

 
el-pistolero16
 
53
19 april 2022 om 14:40
Betere optie dan kamikaze bosz imo.
 
MessiBazoer
 
66
19 april 2022 om 14:42
Doe dan maar Heitinga of Reiziger hoor. Alfred achter de rug om Schreuder bakt er niks van..
 
Soccerfan_1
 
142
19 april 2022 om 14:44
Heitinga? Op basis waarvan....zn woeste blik? Zn maniertjes kopieren van andere trainers? Dat is geen trainer. Nooit aan beginnen.
 
magikhetwete
 
19
19 april 2022 om 14:49
Dat dacht ik ook, maar hij doet het echt uitstekend bij jong-ajax. Ik ben verrast maar geef hem daar graag de credits voor. Nee sorry, ik denk dat Heitinga misschien nog wel geschikt zal blijken ook.
 
Lunny
 
35
19 april 2022 om 15:09
Heitinga laat toch een behoorlijke groei zien bij jong Ajax. Soms iets verder kijken dan iemands uitstraling is mijn tip.
 
 
17
19 april 2022 om 15:28
Ga je nou iemand beoordelen op zijn uiterlijk vertoon? Heitinga presteert gewoon prima en laat duidelijk groei zien.
 
Soccerfan_1
 
17
19 april 2022 om 15:32
Ja dat deed Marcel Keizer ook.....
 
wolterx
 
34
19 april 2022 om 15:44
Heitinga laat zoals andere ook al zeggen goede groei als trainer zien t.o.v. begintijd bij de o19. Was daar echt trainer in die spelers beter maakte en klaar kon stomen voor profvoetbal, nu bij Jong Ajax met jonge selectie doet hij het prima maar zou niet aandurven hem voor groep bij Ajax 1 te zetten al. Maar als hij zich als trainer zo blijft ontwikkelen (noem je dat bij trainers ook zo?) dan is niet ondenkbaar dat hij ooit voor groep komt te staan. Maar Ten Hag nu opvolgen kan je niet overlaten aan trainer met ervaring van Heitinga nog.
 
Musi26
 
10
19 april 2022 om 15:55
Zonder het incident nouri en als hij ook nico in zijn team had, dan waren de resultaten vermoedelijk heel anders geweest. Nico was namelijk 3cht een groot verschil. Die bracht passie.
 
Bobo25
 
7
19 april 2022 om 16:29
Zou wel leuk zijn..... Heitinga bij Ajax en Van Nistelrooy bij PSV ! 2 topclubs met jonge trainers uit eigen gelederen.
 
Dutchman020
 
8
19 april 2022 om 16:32
Heitinga en Reiziger doen het goed, maar ik zou als Ajax geen van beiden op dit moment trainer maken. Juist, nu niet, nu er een compleet nieuw team samengesteld moet worden. Ik wil dan iemand zien die in ieder geval al enige ervaring heeft als hoofdtrainer. Hoofdtrainer is toch compleet iets anders qua druk dan trainer van Jong Ajax. Laat Heitinga eerst maar eens wat fouten maken bij een club als NEC of FC Groningen.
 
FCMokum
 
2
19 april 2022 om 18:22
Uitstekend? Jong Ajax staat 7e..
 
Woezel
 
3
19 april 2022 om 18:36
Met elke week een ander elftal, ga er maar aanstaan..
 
FCRRR
 
1
19 april 2022 om 18:55
Hoe beoordeel je zijn ontwikkeling dan, welke spelers van jong Ajax hebben dit jaar hun debuut gemaakt in het eerste team en wie is er echt door gebroken. Kan niet zo snel iemand bedenken, ligt niet perse aan Heitinga kan ook slechte lichting zijn.
 
Ewoud
 
59
19 april 2022 om 14:51
imo niet. Bosz hoeft van mij ook niet, maar Schreuder heeft het als hoofdtrainer overal slecht gedaan. Is ook geen toeval dat de Telegraaf hem naar voren schuift, want daar is hij goede maatjes mee. Lekte altijd gretig naar die krant.
 
Zytto34
 
14
19 april 2022 om 15:08
Wat heeft hij slecht gedaan dan als trainer? Net of dat twente zo denderend was (2 jaar later degradeerde ze en ze waren duidelijk niet meer het team van 2008-2012 waar hij overigens als assistent onderdeel van was). Bij Ajax goed gedaan. Met Hoffenheim 6de geworden (gewoon prima). Nu met Brugge weer volop kans op de titel terwijl hij in een lastige positie kwam in de winterstop.
 
Lunny
 
22
19 april 2022 om 15:12
Sommige mensen zijn ideale veldtrainers, maar geen goede hoofdcoach. Denk bijvoorbeeld aan Frank de Boer, ten Cate, Blind, Lijnders en dus Schreuder. Mensen die zich beter kunnen focussen op een of twee aspecten i.p.v. de verantwoordelijkheid over alles. Lijken niet het totale overzicht dan te hebben.
 
Japie_Krekel
 
38
19 april 2022 om 15:18
Hoe komt iedereen erbij dat Blind zo een goede veldtrainer is? Zowat overal waar hij een job heeft gehad kwam hij mee als schoothondje van Van Gaal. Er is bijna geen club die zijn vibgers aan hem heeft gebrand als Van Gaal hem niet toevallig meenam
 
Lunny
 
41
19 april 2022 om 15:23
Oke Japie, sorry dat ik een van jouw meest gehate persoon een verkapte compliment geef. Die van Gaal is natuurlijk ook een nobody die nooit iets bereikt of gewonnen heeft. Nee, die kan er geen verstand van hebben.
 
PeerBerwers
 
7
19 april 2022 om 15:23
@Zytto34, eindelijk iemand die het begrijpt. Hij heeft echt niet minder gepresteerd dan een Ten Hag of Bosz. Wat hebben die nou laten zien bij Utrecht en Maccabi Tel Aviv/Vitesse dat Schreuder niet heeft laten zien bij Hoffenheim of Club Brugge? Het lijkt wel alsof iedereen denkt dat wij wel even Guardiola in huis gaan halen. Bosz en Slot lijken niet beschikbaar en dan is Schreuder gewoon een prima optie.
 
voetbalfreak
 
6
19 april 2022 om 15:24
Blind heeft wel een prijs gepakt met ajax..?
 
wandering
 
26
19 april 2022 om 15:25
Kom op zeg, toen Schreuder begon had hij Ziyech, Mokotjo, Mokthar, Engelaar, Brama, Guitierez, Corona, Promes tot zijn beschikking, dat was gewoon een goed elftal
 
Ewoud
 
23
19 april 2022 om 15:27
Wat heeft hij goed gedaan als trainer? Is ontslagen bij Twente wegens tegenvallende resultaten (elftal met Ziyech, Mokotjo, Promes en Corona oa) en na een jaar vertrokken bij Hoffenheim omdat hij een verschil van inzicht met de directie had. Bij Brugge zit hij te kort om echt te beoordelen, maar als ik de Belgische fans op deze site zie (oa onder dit bericht) zijn die niet kapot van hem. Is dat al voldoende om trainer van Ajax te worden? Daarnaast kleeft er aan hem dat hij een lek naar de media is. Of dat waar is of niet is moeilijk te beoordelen. Feit is wel dat toen hij vertrok bij Ajax de Telegraaf ineens geen juiste info meer had.
 
Japie_Krekel
 
18
19 april 2022 om 17:11
@Lunny Je hebt helemaal gelijk. Daarom staan de clubs al jaren in rijen tegen elkaar op te bieden om de geniale veldtrainer Blind binnen te hengelen. Guardiola en Zidane zaten met hun handen in het haar tien ze Blind nietvals assistent konden krijgen
 
elchino20
 
28
19 april 2022 om 17:24
Japie_Krekel guardiola en zidane hebben geen haar meer.. Jij hebt sws altijd een zinnetje klaar staan je bent een erg vervelend mannetje irriteer me elke x als jij iets post bah.
 
 
1
19 april 2022 om 18:16
Ja de knvb beker
 
BurdyM
 
10
19 april 2022 om 18:17
Nou ik vind dat Japie gelijk heeft. Blind wordt niet voor niets scholletje genoemd. Likt zich altijd binnen bij leuke baantjes en als loopjongen bij van Gaal. Zelfstandig heeft hij niets gepresteerd en eigenhandig Oranje verneukt. Blind was een prima speler maar daarna heeft hij zich als een parasiet ingevreten in de voetballerij.
 
Japie_Krekel
 
9
19 april 2022 om 18:48
@elchino20 De spreekwoordelijke handen in het haar natuurlijk. Ik benoem gewoon feiten. Als Blind echt zo een geweldige veldtrainer is, waarom heeft dan toevallig altijd alleen zijn beste vriend Van Gaal als enige coach interesse in hem? Leg me dat dan eens uit
 
AubaArsenal
 
6
19 april 2022 om 18:51
Japie_krekel is een werknemer van voetbalzone, onmogelijk een volle balk met zoveel slechte reacties.
 
Suc6Magnet
 
1
19 april 2022 om 18:54
Maar toch is het een soort mismanagement als je nu 1,5 miljoen voor hem moet aftikken terwijl je hem een paar maanden geleden gratis kon oppikken. Dus Ajax heeft zitten slapen, of Ten Hag heeft Ajax te lang aan het lijntje gehouden, of Schreuder is geen eerste keuze, of Schreuder wou toen niet wachten tot de zomer om in te stappen…
 
Japie_Krekel
 
10
19 april 2022 om 19:00
@AubaArsenal Mijn reactie hier over Blind is weer zo slecht dat niemand er iets tegen in kan brengen en dus gaan ze maar op de man spelen en helemaal offtopic. Dat maakt mij verder niet uit, het is alleen een bevestiging dat mijn mening over Blind blijkbaar spot on is
 
Bossie
 
0
19 april 2022 om 20:56
@japie Wie bedoel je met iedereen ? Hij doet het als assistent van Van Gaal naar behoren, maar een goede veldtrainer ?
 
Japie_Krekel
 
3
19 april 2022 om 22:52
@Bossie Dat was een reactie op @Lunny die dat beweerde hierboven
 
Lunny
 
2
19 april 2022 om 23:32
@Japie, veel toptrainers nemen constant hun eigen staf mee, omdat ze daar vertrouwen in hebben. Nieuwe trainers komen er zelden tussen of zitten al bij desbetreffende club en diens club stelt als eis dat hij blijft. In geval van Blind suggereer ik nergens dat hij een van de beste is, jij suggereert echter dat hij er niks van bakt. Er is dan ook nog altijd een tussenweg. Van Gaal zal nooit incapabele trainers aannemen enkel omdat hij hem lief vindt. Daar geloof ik niks van, maar hij zal ook niet tot de wereldtop horen.
 
Japie_Krekel
 
1
20 april 2022 om 02:23
@Lunny Dan begrijp ik je beter nu idd, maar ook jij weet dat trainers vaak hun vertrouwenspersonen meenemen en dat de kwaliteit voor hun dan niet zo zwaar weegt. Blind kan het goed met Van Gaal vinden en dat zijn goede vrienden van elkaar. Dick Jol nam altijd zijn broer Cock Jol mee, Ronals Koeman wil nu zijn broer Erwin bij Oranje hebben en zo kan ik nog wel even doorgaan. Die worden dus meegenomen om de persoonlijke band die ze met elkaar hebben en niet zozeer om de kwaliteit
 
Lunny
 
0
20 april 2022 om 09:35
Of omdat ze elkaar aanvullen en vertrouwen? Sommigen zullen aan vriendjespolitiek doen, maar ik kan mij niet voorstellen dat een type als van Gaal daaraan mee doet!? Afijn, we zijn er in ieder geval over eens dat Blind niet geschikt is als hoofdcoach.
 
4Ever4Ajax
 
12
19 april 2022 om 16:02
Nou, geef mij maar Bosz. Dat kamikaze wordt erg overdreven in de media. Iedereen geeft aan dat hij bij eerdere clubs niet altijd goed heeft gewerkt (leverkusen heeft het best prima gedaan). Schreuder heeft nergens nog echt goed gepresteerd op niveau. Schreuder was als assistent natuurlijk top, maar op je eigen benen staan is iets anders. Bosz heeft mij echt op de banken gekregen met zijn manier van voetballen. Ik zeg Bosz, Bielsa (dat zal onhaalbaar zijn) of Hjulmand.
 
Ayrshire
 
4
19 april 2022 om 17:45
Bosz is bij zowel Dortmund als Leverkusen ontslagen, hij heeft het bij beide clubs eventjes leuk gedaan, en daarna was het weer niets. Hij kan werkelijk geen een club een goede verdedigende organisatie bieden, en dat is waarom hij terecht als kamikaze piloot wordt gezien. Ook bij Lyon staat hij nu slechts 8e met een doelsaldo van +9 waar de geruchten over zijn ontslag al even de rondte doen. Gewoon een ontzettend matige trainer met een gigantisch ego.
 
4Ever4Ajax
 
1
19 april 2022 om 18:31
Prima, mag jij vinden. Maar als je Schreuder langs dezelfde lat let, is dat zeker niet beter, nog minder zelfs.
 
gotchaa
 
16
19 april 2022 om 17:18
100% liever Bosz met aanvallend voetbal tov Schreuder met dat saaie voetbal van hem. Vraag dat laatste maar aan de Twente supporters.
 
AjaxNL!
 
1
19 april 2022 om 17:38
Ja wat wil je, Twente had beperkt materiaal. Niet alle spelers zijn geschikt om mooi voetbal mee te spelen, waarschijnlijk probeerde hij gewoon het maximale eruit te halen en soms kan dat niet met een selectie. Ajax wil gewoon dezelfde lijn doortrekken dus Schreuder zal echt geen grote afwijkingen maken van het huidige voetbal
 
 
39
19 april 2022 om 14:40
Fredje! Ziyech pakt al het vliegtuig richting Amsterdam!
 
lamertje
 
73
19 april 2022 om 14:41
Zou top zijn zeg!! Voor Feyenoord tenminste Kan er niet veel van!
 
Neutralist020
 
14
19 april 2022 om 14:58
Eerste keer dat ik gejuich hoor dat een Feyenoorder is verkast naar Ajax
 
Zytto34
 
18
19 april 2022 om 15:05
6de met Hoffenheim en doet het bij Brugge ook beter dan zijn voorganger (kijkend naar de resultaten) en kan daar zomaar nog kampioen worden. Daarvoor als assistent ook gewoon goed werk verricht. Schreuder lijkt me oprecht een prima trainer. Ik weet niet waar jij dat op basseert dat hij er niet veel van kan.
 
JeroenB93
 
22
19 april 2022 om 15:43
Dat Schreuder nog kampioen kan worden in België is vooral te danken aan dat hele play-off systeem waarbij de achterstand gewoon gehalveerd wordt. Blijf dat toch een bijzondere competitievorm vinden..
 
Zytto34
 
3
19 april 2022 om 16:58
Niet helemaal waar. Achterstand in maar 1 punt nu, dus zo groot was het verschil niet meer. Sinds Schreuder er is heeft Brugge de meeste punten gepakt en meeste goals gescoord en hebben ze nu 8 keer op rij gewonnen. Zo slecht doet hij het dus helemaal niet.
 
GenGhibli
 
13
19 april 2022 om 17:28
Ben Club supporter. Toch wel blij hoor met Schreuder. Brengt goed voetbal en we zijn onder hem toch stevig ingelopen op Union. Enige smetje voorlopig is de halve finale in de beker tegen AA Gent. Maar die liggen ons dit seizoen weer helemaal niet. De Play Offs zullen nog een beter beeld vormen. Ik ben persoonlijk toch zeer tevreden met hem als coach. Denk dat ook meer en meer Club fans dit nu als een goede aanstelling bekijken.
 
De Toekomst
 
6
19 april 2022 om 18:30
Al presteert Schreuder nog zo goed, qua persoon zie ik hem het liefst nooit meer terugkeren. Zijn periode bij ons werd er opvallend veel gelekt naar de media, werd er aan de stoelpoten van Ten Hag gezaaid door journalisten die Schreuder verheerlijkten etc... Toen hij weg was, was dat ineens helemaal voorbij ook. Hij werd ook in de media gelinkt aan het lekken. Ik kan mij echt niet voorstellen dat hij het niet was, gezien wat er werd gelekt en het moment waarop het stopte. En zo'n rat hoef ik niet terug te zien.
 
GenGhibli
 
1
19 april 2022 om 19:22
Wij hadden ook problemen in de groep voor Schreuder zijn komst. Het was op tussen de trainer en wat oudere spelers. Met ook iemand die informatie naar de pers lekte. Dat is net onder Schreuder totaal verdwenen. Eindelijk rust in de tent terug. Dus ook hier weer het tegenovergestelde eigenlijk. Hij is wel nog niet lang trainer en kent de Belgische pers nog niet zo goed. Dat zal wel helpen.
 
Lierse1997
 
0
20 april 2022 om 09:30
Het verschil is drie punten, wel nog maar recent door een uitspraak over Union-Beerschot.
 
Ronaldinges
 
12
19 april 2022 om 15:30
Dan zou het dus top zijn voor PSV? Feyenoord komt niet verder dan plek 3!
 
Piranha
 
1
19 april 2022 om 15:55
Je hoeft er ook niet teveel voor te kunnen. Als het spelersmateriaal goed is, je een fysioloog hebt die goed is, iemand die wat trainings schemas in elkaar ramt en een man die goed met data is, dan heb je her voor elkaar. Dan hoeft de hoofdcoach echt niet geniaal te zijn, een logische denker om de meeste doelstellingen te behalen die Ajax heeft met hun budget.
 
IkWeetAlles11
 
0
19 april 2022 om 16:36
Ik zeg: doen!
 
Cocqie
 
5
19 april 2022 om 17:19
Dan kan je als Feyenoorder toch beter hopen dat hij naar een concurrent gaat, dan naar Ajax?
 
Maximus2702
 
3
19 april 2022 om 17:49
Nee hoor. Als Feyenoorder is het altijd leuk om Ajax te zien verliezen. Of Ajax nou een concurrent is of niet.. ??
 
FCRRR
 
0
19 april 2022 om 19:02
Geldt niet alleen voor Feyenoorders hoor
 
genieterr
 
9
19 april 2022 om 14:41
Schreuder, zie nog steeds niet zoveel in deze hoofdcoach. In dat opzicht snap ik ekgenlijk niet dat een Ron Jans deze kansen niet krijgt.
 
Soccerfan_1
 
48
19 april 2022 om 14:43
Ron Jans wil niet eens. Dat heeft hij gister nogmaals duidelijk gemaakt.
 
nederland79
 
9
19 april 2022 om 14:45
nou, Ron Jans zei gisteren duidelijk dat hij makkelijk nee zei omdat zijn naam genoemd werd door iemand die er totaal niet over gaat. Dus reageerde hij er ook niet serieus op om speculaties te voorkomen. Maar goed, zit verder ook niet op Jans te wachten.
 
wandering
 
8
19 april 2022 om 15:32
Ron Jans zei ook duidelijk, dat hij een man van zijn woord is en dus zeker weten niet naar Ajax of welke club dan ook zou vertrekken. Dus nie zoals Slot dat hij het zich niet kan voorstellen, maar duidelijk nee.
 
ALRoy
 
11
19 april 2022 om 14:41
Die zag ik niet aan komen. Qua kapsel inderdaad zou ik zeggen ja, maar voor de rest??
 
ajax1812
 
36
19 april 2022 om 14:41
Alsjeblieft niet, heeft het nog nooit ergens goed gedaan als hoofdtrainer en ik vind het ook niet zo'n fijne man. Als assistent mag hij best terugkomen, maar als hoofdtrainer absoluut niet
 
PeerBerwers
 
10
19 april 2022 om 15:01
Heeft het nog nooit ergens goed gedaan? Met Hoffenheim is hij gewoon 6e geworden. Dat lijkt mij een uitstekende prestatie. Bovendien staat hij met Club Brugge ondertussen gewoon op een respectabele 2e plaats, terwijl hij pas vanaf januari coach is. Het enige team dat boven ze staat is Union Saint Gillois en dat is eigenlijk bijna net zo bizar als de run van Leicester jaren geleden. Ten Hag en Bosz hadden echt niet meer gepresteerd toen zij als hoofdcoach van Ajax werden aangesteld. Dit lijkt mij gewoon een uitstekende optie. Zeker aangezien Bosz en Slot niet beschikbaar zijn. Je gaat me toch niet vertellen dat Wim Jonk, Ron Jans of zelfs Frank de Boer een betere optie zou zijn?
 
ajax1812
 
10
19 april 2022 om 15:20
Nee, en die hoef ik ook allemaal niet te zien. Bosz ook zeker niet. Alleen slot uit dat rijtje word ik blij van, maar die zal onhaalbaar zijn. Nee, wat mij betreft wordt Reiziger gewoon doorgeschoven, dan haal je Schreuder maar als assistent, maar alsjeblieft niet als hoofdtrainer. Ik moet er niet aan denken dat we het betonvoetbal van de jaren onder Frank de Boer weer voorgeschoteld krijgen. De tegenstander heeft er ook nog eens voordeel bij, want die weten gewoon de opstelling een week van tevoren al.
 
PeerBerwers
 
2
19 april 2022 om 15:28
Waarom zou Schreuder niet verder kunnen bouwen op het voetbal dat Ten Hag speelt? Hij was ook gewoon onderdeel van het elftal dat in 18/19 de halve finale van de CL haalde. Bovendien lijkt de verdediging momenteel helemaal nergens op, dus het is ook niet zo erg als daar een beetje aandacht aan wordt besteed. Reizen doorschuiven vind ik pas echt risicovol, kijk maar naar hoe dat destijds met Marcel Keizer is gegaan.
 
ajax1812
 
13
19 april 2022 om 15:42
Omdat Schreuder niet hetzelfde type voetbal speelt als Ten Hag doet. Nu zijn er maar weinig trainers die dat doen, maar het lijkt er niet eens een beetje op. Reiziger is kampioen geworden met een ontzettend matig Jong Ajax, Keizer vond ik sowieso niks. Daarnaast is Reiziger al 3 jaar assistent van een van de beste trainers die Ajax ooit gehad heeft en was zijn voetbal bij Jong Ajax een stuk aantrekkelijker dan het voetbal wat Keizer en Schreuder spelen.
 
PeerBerwers
 
3
19 april 2022 om 16:10
Je redenering bevalt me wel, maar ik zie persoonlijk toch liever een trainer met wat meer ervaring. Daarnaast ben ik van mening dat Schreuder meer een trainer is die zijn voetbal afstemt op het materiaal dat hij heeft. Als hij betere en aanvallender spelers heeft kan hij echt wel beter voetbal gaan spelen.
 
Zytto34
 
6
19 april 2022 om 15:03
Valt toch ook wel mee? Brugge is zijn 3de club. Bij twente degelijk gedaan met weinig kwaliteit. Bij Hoffenheim ook prima gedaan. Nu bij Brugge doet hij het ook goed. Heeft hiervoor als assistent bij Ajax ook goed werk verricht en kreeg altijd veel lof van Ziyech en Tadic.
 
Lierse1997
 
13
19 april 2022 om 15:06
Het is wel zo een trainer die tot op heden best goede resultaten haalt, maar er zijn maar weinig supporters van de clubs waar hij gewerkt heeft echt tevreden met hem. Dat zegt toch ook wel iets.
 
ajax1812
 
3
19 april 2022 om 15:07
Maar vind jij het voetbal wat Schreuder speelt bij Ajax passen dan? Ik kan me zijn tijd bij Twente nog wel herinneren. Verschrikkelijk. Ik hoef hem echt niet te zien als hoofdcoach. Nogmaals, als assistent mag hij best terugkomen. Als hij dat lekken deze keer maar laat.
 
Bongiorno
 
0
19 april 2022 om 15:08
Klopt Zytto, er hangt vooral heel veel negativiteit nog altijd om Schreuder heen vanwege dat ene seizoen met Michel Jansen bij Twente, ondanks dat het seizoen daarop bleek dat Schreuder het met de middelen die hij tot zijn beschikking had het niet eens slecht heeft gedaan. Hij heeft een zinkend schip zo lang mogelijk drijvende gehouden.
 
Zytto34
 
1
19 april 2022 om 15:13
Achja voetbalt Ajax nu beter dan?Vorig seizoen en ook dit seizoen (muv 3 maanden) is het spel toch ook niet fantastisch en vooral gebasseerd op overwinningen over de streep trekken? Als hij met Brugge kampioen wordt heeft hij het gewoon uitstekend gedaan als je ziet hoe het ervoor stond toen hij binnen kwam. Het is ook vrij onrealistisch dat hij een slecht draaiend Brugge opeens wervelend laat voetballen als hij midden in het seizoen instapt.
 
ajax1812
 
3
19 april 2022 om 15:16
Nouja, ieder zijn mening. Ik denk persoonlijk dat als je op dezelfde lijn door wil gaan als dat je nu bezig bent, je nooit een trainer moet pakken die nog niks bewezen heeft. Ik vind het een goede assistent en daar blijft het voor mij bij.
 
PeerBerwers
 
0
19 april 2022 om 15:31
Ajax1812, heb jij dan een betere trainer voor ogen? Reiziger heeft nog veel minder bewezen, waarom zou dat dat een betere optie zijn? Als Slot en Bosz niet beschikbaar zijn lijkt dit me een prima optie.
 
ajax1812
 
4
19 april 2022 om 15:44
Hjulmand vind ik een leuke optie, of die haalbaar is is een tweede. Ik denk dat je gewoon een keer naar een buitenlandse trainer moet gaan kijken.
 
Zytto34
 
0
19 april 2022 om 16:05
Konden Ten Hag, Bosz en De Boer nou veel meer overleggen dan Schreuder nu toen ze bij Ajax kwamen? Ik vind Schreuder wel interessant. Speelt met 532 en 352 toch wel andere systemen bij Hoffenheim en Brugge, maar bij Ajax en twente met 433 goede resultaten gehaald (als assistent). Lijkt het echt wel te snappen en werd niet voor niks tactisch enorm sterk genoemd door meerdere spelers.
 
ajax1812
 
3
19 april 2022 om 16:25
Om even te beginnen bij Ten Hag: Heeft samengewerkt met een van de beste coaches van deze generatie, deed het heel aardig bij Go Ahead en bij Utrecht als hoofdtrainer, dus die had wel iets meer bewezen op het moment dat hij aangesteld werd ja. Bosz: Redelijke resultaten en aardig voetbal bij Heracles, goede resultaten bij Vitesse (1x 5e 1x 6e, zonder overdreven sterke selectie) en leuk voetbal. Vond dat op dat moment dus zeker geen rare keuze om te maken. De Boer: Kende het Ajax spelletje al, heeft van 2006 tot 2010 de jeugd getraind en dit best verdienstelijk gedaan. Daarna 2 jaar assistent bij het Nederlands elftal. Het was ook een echte jongen van de club, die hebben natuurlijk altijd een streepje voor en zullen dus ook eerder aangesteld worden. Bosz en Ten Hag zijn wat dat betreft betere vergelijkingen. Schreuder is voor mij gewoon geen goede hoofdtrainer. Ja, hij doet het nu redelijk met Club Brugge, maar bijzonder vind ik het voetbal alles behalve. Daarnaast ook een aantal aparte keuzes, zoals Lang, toch een van de betere voetballers daar, ernaast te zetten en ook houden. 532 en 352 bevalt mij totaal niet en hoef ik ook echt niet te zien bij mijn club.
 
Bossie
 
1
19 april 2022 om 15:10
Frank de Boer heeft het ook alleen bij Ajax goed gedaan. Daar buiten heeft hij ook niks gepresenteerd, maar voor Ajax was hij op dat moment wel goed genoeg .
 
ajax1812
 
3
19 april 2022 om 15:14
Voor Ajax had hij ook geen enkele club getraind, dus dat vind ik niet zo'n goede vergelijking eerlijk gezegd. Daarnaast wil je juist doorgaan op dezelfde lijn, ik heb geen zin in weer hetzelfde betonvoetbal als dat we voorgeschoteld kregen onder De Boer.
 
Bossie
 
0
19 april 2022 om 17:37
Ik ben geen fan van Frank de Boer, maar die heeft wel gepresteerd bij Ajax en alleen maar bij Ajax. Dus het wil nog niks zeggen da een trainer ergens anders niet top heeft gepresteerd. Bij een nieuwe club begin je gewoon weer op nul. Het zelfde met spelers , een Tadic bv , in Engeland was hij nu niet zo belangrijk en aanwezig , bij Ajax daar in tegen .... Het hangt van vele factoren af of een trainer slaagt of niet
 
voetbalchick
 
12
19 april 2022 om 14:41
Goeie!Alle namen, behalve Slot, die ik vanaf nu voorbij zie komen stemmen mij positief??Elke kans om Slot te behouden voor ons, juich ik toe!
 
afcavosje
 
4
19 april 2022 om 15:06
Als Ajacied zijnde vind ik het ook moeilijk om een goede trainer bij een concurrent weg te halen. Ik heb niks tegen Feyenoord en gun ze ook echt wel een succesje. Slot lijkt bij Feyenoord ook op z'n plek te zitten en heeft nu een proces in gang gezet wat hij ook moet gaan afmaken naar mijn mening. Qua management skills en tactisch inzicht denk ik wel dat Slot de beste keus is voor Ajax. Beter dan Bosz en Schreuder. Het zal echter volledig afhangen van wat hij zelf wil en welke mogelijkheden er zijn binnen Feyenoord om te investeren. Een andere optie die ik graag zou zien bij Ajax (maar die wellicht vanwege z'n Feyenoord verleden ook gevoelig ligt) is van Bronckhorst.
 
voetbalchick
 
2
19 april 2022 om 15:14
Een club als Feyenoord zou nooit mee moeten werken met zo`n transfer. Wanneer je als club zijnde de aansluiting wilt gaan vinden met de top van Nederland moet je als club NOOIT je beste materiaal naar de concurrent laten gaan. Bij Berghuis konden ze niet anders, maar ik denk en hoop dat de TD daar wel van geleerd heeft!Duidelijk een statement maken en keihard NEE zeggen. Slot is momenteel de beste trainer van NL (schaal hem gelijkwaardig in met Ten Hag)Op een speler kan een club nog wel wachten totdat zijn contract afloopt, maar ze zullen toch een trainer moeten aanstellen voor het nieuwe seizoen. Een club als Ajax gaat echt geen trainer aanstellen als tussenoplossing. Daar staat te veel geld voor op het spel.
 
afcavosje
 
2
19 april 2022 om 15:27
Aan de andere kant is Feyenoord ook groter dan 1 trainer. Je kunt jezelf wel principieel opstellen maar als Slot uitspreekt graag naar Ajax te willen dan wordt zijn positie bij Feyenoord onhoudbaar en krijg je een hele vervelende situatie.
 
voetbalchick
 
0
19 april 2022 om 15:38
Feyenoord moet met Slot gewoon een begin maken met een signaal afgeven naar Ajax/PSV of whatever dat de club gewoon niet meewerkt aan Bayern praktijken. Slot heeft met zijn volle verstand een contract getekend en is begonnen aan het project Feyenoord. Daar past Ajax gewoon niet bij
 
afcavosje
 
1
19 april 2022 om 15:44
Maar stel dat Slot z'n vertrekwens uitspreekt naar Ajax? Dan wordt hij door het publiek niet meer geaccepteerd en is z'n positie eigenlijk al onhoudbaar. Feyenoord kan zoveel stellen als ze willen maar iedereen weet dat contracten vloeibaar worden onder druk.
 
JJR12
 
0
19 april 2022 om 17:37
@afcavosje Dat is toch hetzelfde bij Gravenberch? Verander de naam Slot in Gravenberch en de gemiddelde Ajacied weet niet hoe snel hij moet roepen dat Gravenberch “toch echt wel 30 miljoen moet opbrengen”.
 
afcavosje
 
0
19 april 2022 om 23:47
Daar heb je ook helemaal gelijk in. Zo werkt het nou eenmaal.
 
afcavosje
 
9
19 april 2022 om 14:41
Goeie keus. Neem Noa Lang maar meteen mee.
 
ajax1812
 
21
19 april 2022 om 14:52
Beide hoef ik eigenlijk niet te zien bij Ajax.
 
kevinovic
 
5
19 april 2022 om 14:42
Dan is ziyech misschien ook wel te porren voor een terugkeer.
 
consy
 
10
19 april 2022 om 14:42
Als ik een Ajax supporter zou zijn zou ik hier niet echt heel enthousiast van worden. Doet het bij Brugge nu redelijk qua resultaten maar ook daar wordt hij niet echt gewaardeerd gezien het spel.
 
ViscaCatalunya
 
5
19 april 2022 om 14:48
Ik zie Ajax ook al 532 spelen zoals hij met Koeman bij Barcelona deed. Daar verzonnen ze ook elke maand een nieuwe opstelling.
 
Lierse1997
 
8
19 april 2022 om 14:51
Tadic op de wingback met Anthony aan de andere kant, ik zie het zo voor me.
 
wolterx
 
11
19 april 2022 om 15:50
Onder Bosz in Griekenland een 532 gezien. Cassierra met Dolberg in de spits, Klaassen in de rug als nummer 10 en Westermann in hart van die vijfmans defensie met Viergever, Veltman, Tete en Dijks. De horror... Volledige opstelling; Cillessen; Tete, Veltman, Westermann, Viergever, Dijks; Gudelj, Riedewald; Klaassen; Cassierra, Dolberg Dan besef je toch even van hoe ver je komt in 5,5 jaar.
 
ViscaCatalunya
 
2
19 april 2022 om 16:19
Daar wil je niet naar terug inderdaad. Gezien de gebrekkige kwaliteit was het ook nog wel te begrijpen.
 
RuudjeVormer
 
10
19 april 2022 om 15:04
Schreuder wordt zeker wel gewaardeerd in Brugge... Kwam op een moment dat alles gewonnen moest worden & zonder veel voorbereiding, Club speelt elke week beter en zit in de beste flow in lange tijd!
 
ajaxrkc33
 
4
19 april 2022 om 14:42
Denk dat Schreuder Ten Hag prima kan opvolgen. Geloof dat veel spelers toen er tijd met hem weg liepen en baalde dat hij ging
 
Soccerfan_1
 
9
19 april 2022 om 14:42
Ik blijf Alfred toch altijd als de perfecte Assistent zien. Maar nog altijd beter dan Kamikaze Bosz.
 
XIII
 
5
19 april 2022 om 14:45
Absoluut niet. Die hoef ik echt niet te zien bij Ajax. Schreuder is misschien een goede assistent maar als hoofdtrainer nog nergens iets laten zien en ook nu bij Brugge is het niet geweldig qua spel. Resultaten vallen nog mee. Nee aub niet zeg. Ik zou gewoon Reiziger doorschuiven. Die deed het met Jong Ajax al goed en heeft al de nodige ervaring opgedaan als assistent. Als hij hoofdtrainer wilt worden, dan zou ik voor hem gaan.
 
Ayrshire
 
1
19 april 2022 om 17:52
Toch wel frappant dat de Brugge supporters hier een stuk positiever zijn. Gok zomaar dat zij wat meer wedstrijden zien dan jij!
 
XIII
 
0
19 april 2022 om 22:44
Dat heb ik anders nog nergens gelezen. Als ik wat lees van de Belgische supporters en volgers dan zijn die toch niet aardig positief over het spel en wat hij doet. Het resultaat is er maar daar is alles ook mee gezegd. Maar blijkbaar lezen we beide precies andere reacties.
 
Ayrshire
 
0
20 april 2022 om 11:31
Dan lees je de thread gewoon bewust niet goed hier en andere threads. Bijna alle Brugge fans geven aan blij met hem te zijn.
 
Cas1
 
7
19 april 2022 om 14:45
Nee, nee en nog eens nee Haal een buitenlandse trainer of desnoods de trainer van Az, als hij beschikbaar is. Az heeft gelet op het vertrek van nogal wat spelers heel goed gepresteerd. Zo goed dat Claasie zelf weer is geselecteerd door Gaal. Eenhoorn heeft de zaken goed voor elkaar overigens
 
Homelander
 
14
19 april 2022 om 14:51
Ik weet niet of je recent potjes van AZ hebt gezien maar het spel is dramatisch en ook de AZ supporters zijn Pascal Janssen liever kwijt dan rijk.
 
Cas1
 
1
19 april 2022 om 15:01
Ik kijk bijna alle wedstrijden van Nederlandse bodem Maar waarschijnlijk met minder voorkeur voor andere clubs dan mijn eigen favoriet(en). Ik wist niet dat de vlag er zo bij stond. Goede Nederlandse trainers zijn er niet. Ten Hag heeft mogen bouwen. Een volgende trainer moet niet weer opnieuw beginnen, maar moet verder bouwen. Schreuder is dan ook ongeschikt. Nog een paar jaar Belgie dan kunnen we verder kijken. Morten Olsen, is hij nog trainer? Letsch van Vitesse vind ik ook een goede trainer,. Duitse trainers doen het niet slecht in Nederland
 
firepotatoe
 
1
19 april 2022 om 15:05
Ronald Koeman, Frank Rijkaard, Gullit, Co Adriaanse, Henk ten Cate, Louis van Gaal
 
azchelsea
 
4
19 april 2022 om 14:56
Ik breng hem op de fiets. Het aantal punten vertekent echt het seizoen van AZ. De selectie is inderdaad minder, maar Jansen laat AZ echt werkelijk dramatisch voetballen. De bekerwedstrijd tegen Twente, thuis tegen Utrecht, thuis tegen GAE en een halfuurtje thuis tegen Feyenoord zijn de enige momenten geweest dit seizoen dat het ergens op leek. Voor de rest heel vaak aan de goede kant van de medaille gezeten en met mazzel de drie punten gepakt door opvliegingen van Karlsson. Ik zou niet rouwig zijn om een vertrek in ieder geval, mits een Jonk als opvolger gehaald kan worden.
 
Cas1
 
0
19 april 2022 om 15:06
haha, achterop? Da's een mooi end fietsen Homelander, zie boven, heeft ook het een en ander hierover geschreven. Ik dacht dat men wel tevreden was. Ik vond het al raar dat Psv niet aan hem dacht. Hij heeft immers een verleden bij Psv. Ach, derde of vierde worden is nog mogelijk. Feyenoord zal Toornstra missen, keeper wordt als minder gezien. Conference League wedstrijden kunnen een aanslag op de spelers hebben Eigenlijk is het onderin nog heel spannend en plek 3
 
Gaalmeister
 
6
19 april 2022 om 14:45
Tja... waarom dan? Was natuurlijk belangrijk onder Ten Hag, maar heeft voor zover ik weet niet dezelfde kwaliteiten als Ten Hag. Dan heb ik het over tactisch inzicht, bezetenheid van het spelletje, de juiste dingen zeggen in de media (spelers uit de wind houden), etc. Blijkt ook wel uit het feit dat Schreuder geen succes was bij Hoffenheim en weer assistent werd (bij Barca weliswaar) en lauwtjes ontvangen werd bij Brugge, terwijl Ten Hag alleen maar een stijgende lijn heeft laten zien bij elke club waar hij ging werken (altijd hogerop). Ik zou liever zien dat Ajax eens de portemonnee trekt voor een toptrainer. Ten Hag heeft wel laten zien dat een toptrainer het verschil maar tussen een matig team of een topteam (met dezelfde spelers). Je kunt echt wel trainers van het kaliber Emery halen als Ajax, daar ben ik van overtuigd.
 
afcavosje
 
4
19 april 2022 om 14:50
Schreuder werd juist wel geroemd om zijn tactische inzicht en z`n goede omgang met de spelers. Veel spelers konden het in z`n tijd bij Ajax ook erg goed met hem vinden. Hij is misschien niet zo`n obsessief tactisch type als Ten Hag maar ik zie hem liever komen dan bijvoorbeeld Peter Bosz. Vergeet ook niet dat Huntelaar het ook erg goed met hem kon vinden. En die bepaald nu met Hamstra de keuze.
 
Dutchgio
 
3
19 april 2022 om 14:46
Als assistent prima, maar lijkt me niet dé man om hoofdtrainer te worden.
 
Messi_PSG
 
6
19 april 2022 om 14:47
Ik denk dat Alfred hiervoor geboren is. Hij heeft nooit een geschikt hoofd gehad om haar op te hebben, een geboren ajax trainer dus. Kan niet misgaan zou je zeggen. Persoonlijk vind ik Arne Slot de meest geschikte opvolger, maar dat kun je niet echt een kandidaat noemen want ik neem aan dat hij die stap niet gaat nemen.
 
ODESZA
 
17
19 april 2022 om 14:48
Ja doe maar. Neem deze maar.
 
voetbalchick
 
8
19 april 2022 om 14:51
?????? Elke Feyenoord supporter voelt dit precies zoo! Gaat me zoveel rust geven en grijze haren schelen als de nieuwe ajaxtrainert bekent is en het is niet Slot????
 
misseva88
 
13
19 april 2022 om 14:48
Ah, de Telegraaf gaat hun bron even lekker naar een nieuw baantje praten. Ik pas. Laat maar lekker in België zitten.
 
Lierse1997
 
7
19 april 2022 om 14:48
Zou goed zijn voor Brugge als je het aan mij vraagt. Want tot op heden doet hij het niet slecht maar wel met een enorme kapitaalsvernietiging tot gevolg.
 
Sanderr
 
2
19 april 2022 om 14:51
Hoe bedoel je precies Lierse? De trainer is toch niet verantwoordelijk voor de uitgaven van de club? Of zet hij dure jongens op de bank o.i.d.? Volg het Belgische voetbal niet zo goed buiten de uitslagen.
 
Lierse1997
 
6
19 april 2022 om 14:53
Door zijn tactische keuzes verdampt de waarde van Lang, Sowah, Hendry en in mindere mate ook Buchanan. En dat terwijl er gewoon perfect mogelijkheden zijn al die spelers te laten renderen.
 
Sanderr
 
4
19 april 2022 om 15:36
Duidelijk, thanks voor de toelichting!
 
Bossie
 
1
19 april 2022 om 15:08
Door oa zijn keuzes is de achterstand op de koploper kleiner geworden. Met de playoff in het verschiet is de kans reëel aanwezig dat ze kampioen worden. Iets wat ieder aan het begin van het seizoen van zelfsprekend vond, maar tijdens het seizoen niet meer
 
Lierse1997
 
5
19 april 2022 om 15:23
Heel knap met de beste selectie van het land en een Union dat naar het einde toe wat begon te wankelen. Je moet geen echt goede trainer zijn om met Brugge resultaten te halen. Want voor mij is een echt goede trainer iemand die goede prestaties neerlegt op de lange termijn met het beschikbare materiaal. En momenteel haalt hij goede prestaties, maar dat met een beleid gericht op de korte termijn en met kapitaalsvernietiging. Schreuder is zeker geen slechte trainer, maar als je als topclub ambities hebt dan moet je naar mijn bescheiden mening voor iemand anders gaan.
 
Bossie
 
1
19 april 2022 om 17:32
Je kan nog wel een goede selectie hebben , maar je moet er als nog een goed team van maken. Zo goed heeft Club dit seizoen niet gepresteerd. Als je puur naar de selectie kijkt had Club al een straatlengte voor moeten staan. Daarnaast weet ik ook niet wat de opdracht was voor Schreuder, ze hebben hem niet erg lang vast gelegd, misschien dat hij daardoor op korte termijn succes moet halen? Nu ben ik ook niet erg gecharmeerd van Schreuder, daar niet van , maar hij heeft de boel in Brugge op de rails gezet in een korte periode. De eeste wedstrijden onder hem waren geloof ik niet al te best.
 
Homelander
 
4
19 april 2022 om 14:49
Dan kunnen we alle progressie als club alvast de vuilnisbak ingooien. Schreuder bakt er als hoofdcoach helemaal niets van. Reiziger of Heitinga is een betere optie.
 
jeron
 
5
19 april 2022 om 14:49
Zou ook geen rare keuze zijn. Hij heeft ervaring binnen Ajax. Was erg geliefd bij alle spelers en schijnt vaak het tactisch brein te zijn geweest. Optie om te noteren dus! x Schreuder x Bosz x Slot Maar ik zou eens een denkertje erin willen gooien. Technisch directeur is weg [overmars] dus daar ligt ook een onrustige situatie Geen trainer/leider momenteel met ervaring Luis Campos wilde men heel graag als vervanger van Overmars, hijzelf wou ook wel. En als je dan Villas Boas als trainer haalt Dan heb je 2 Portugezen aanboort die elkaar kennen, maar ook elkaars taal spreken. Boas heeft veel ervaring, jong van geest en momenteel vrij. Ajax heeft behoefte aan mensen die groots leven en denken. Ik denk dat je met deze 2 personen opnieuw grote namen kunt binnen halen maar die ook oog voor jeugd hebben
 
ajax1812
 
3
19 april 2022 om 15:00
Geef mij maar gewoon Reiziger, als hij dit niet wil zou ik toch proberen om Hjulmand te polsen. Ik las laatst dat Ajax geen interesse had in Campos.
 
Dajoowie
 
3
19 april 2022 om 15:04
De media die iemand bestempeld als 'het tactisch brein' heeft vaak nogal wat haken en ogen. Het is niet zo alsof het hele kaartenhuis in elkaar is gevallen na het vertrek van Schreuder. Er lijkt vaak een hoog gehalte te zijn van korte lijntjes met de media (in het geval van Schreuder zijn meerdere malen lekken) en het groot schrijven over vaardigheden waar je vanaf de buitenwereld toch niks van na kan vertellen. Bij een Vitesse bijvoorbeeld werd ook keer op keer de credits toegeschreven naar een van de assistenten van Letsch, in plaats van Letsch zelf. In eerste instantie zou Joseph Oosting het tactisch meesterbrein zijn, alvorens dit jaar zelfs werd geopperd over Dick Schreuder (toeval dat het in de familie zit) terwijl hij bijzonder kort bij Vitesse is geweest. Ik zou zelf niet zo snel aan Alfred Schreuder beginnen als eindverantwoordelijke, maar dat is ook omdat ik de complete chaos op het veld bij Twente van relatief dichtbij heb gevolgd. Ik denk dat menig Twente supporter (wat ik zelf dan weer niet ben) hierover het een en ander kan toelichten, want week in week uit was er tactisch echt geen lijn te bekennen in het spel en de opstelling, terwijl je toch een behoorlijke selectie had. Wat je verder verondersteld wat betreft Luis Campos vind ik het een leuk idee echter heeft hij in zijn carriere ook bakken met geld weggegooid en telkens relatief kortstondige dienstverbanden (of dat helemaal zijn schuld is in het midden gelaten). Een Andre Villas Boas lijkt mij echt de cultuurclash van de eeuw, gezien hij nou niet bepaald bekend staat om zijn positieve spelopvatting, en daarbij ook sinds Porto eigenlijk nergens meer resultaten heeft behaald, met als hoogtepunt de wanorde bij Olympique Marseille (waar je weer kunt afvragen of het geheel zijn schuld was, echter leek hij er niet bepaald van terug te deinsen om spelers verschrikkelijk te beschadigen getuige het geval van Ntcham).
 
jeron
 
1
19 april 2022 om 15:28
Alles blijft interessant en je kunt nooit in een glazenbol kijken... Ron Jans die een grote flater slaat in Belgie maar Twente helemaal op de rit heeft gekregen strijdend in plek 3,4,5... Schreuder die bij Twente alle ellende heeft meegemaakt maar vervolgens erg mooi aan de weg timmert. [ Overigens kwamen de geluiden van de spelers zelf dat zij stapel op Schreuder waren] Alles blijft altijd een puzzel. Ik ben er van overtuigd dat je pas goed gekweekt bent wanneer je winst en tegenslagen hebt meegemaakt. Daarom heb ik een Ron Jans heel hoog zitten. Een Vilas Boas is erg jong en heeft natuurlijk ook een aantal tegenslagen mogen voelen. Zet daar bijvoorbeeld een Ajax man naast als Reiziger of Heitinga en een ervaren rot als Spijkerman, Wouters etc. Soms kan het heel mooi in elkaar vallen. Campos en Overmars.... Ze hebben alle 2 de tegenslagen ervaren met miskopen, maar ook de kracht van goed inkopen en verkopen.
 
STORING
 
7
19 april 2022 om 14:50
Die gozer blijft maar aan mooie clubs komen en op basis waarvan is mij nog steeds een groot raadsel. Voor mij als PSV fan is dit goed nieuws.
 
gomes1psv
 
26
19 april 2022 om 14:51
Gezellig vandaag op Ajaxzone: 11 van de 19 berichten over of gerelateerd aan Ajax! Kan niet wachten op de volgende!
 
afcavosje
 
8
19 april 2022 om 14:52
Er zit een URL balk op je browser. Je bent vrij om iets anders in te typen dan voetbalzone.nl.
 
HijNiet!
 
19
19 april 2022 om 15:02
Hij is ook vrij om een kritische opmerking te maken over de content van een site die pretendeert algemeen voetbalnieuws te verslaan.
 
afcavosje
 
1
19 april 2022 om 15:08
En ik ben vrij om hem erop te wijzen dat er meer voetbalsites zijn die hetzelfde pretenderen.
 
wolterx
 
5
19 april 2022 om 15:55
Blij te zien dat je actief bij doet dragen aan artikels rondom Ajax pushen door te klikken en te reageren, dat helpt enorm namelijk! Zo weet VZ dat topics rondom Ajax veel clicks op doen leveren en ze dus meer gezien willen worden.
 
sebasjuh
 
0
19 april 2022 om 14:56
Ik zie in hem totaal geen hoofdtrainer, of ze polsen hem om weer als assistent aan de bak te gaan maar dat zie ik hem dan niet doen als hij nu hoofdtrainer bij Club is. Zoek maar even verder Ajax en als je toch een afkoopsom wilt betalen haal dan maar Slot op. Dan heb je meer zekerheid omdat je daar ziet wat hij met een Feyenoord heeft gedaan met een beperkt budget. Laat staan als hij flink zou kunnen investeren in gerichte versterkingen.
 
Barraa
 
3
19 april 2022 om 14:56
Vind dit echt een waardeloze keuze, een wijsneus die zelfstandig nog nergens wat neer heeft gezet. Lekte van alles naar de media en heeft overal wel wat rumoer gehad. Waardeloze keuze als je het mij vraagt.
 
Greatest
 
0
19 april 2022 om 14:57
Dan moet je ook niet met een Heitinga,Reiziger,Kluivert gaan komen als je tegen Schreuder bent...Er moet in iedergeval een "zwaargewicht" komen die boven de groep staat en er weer een fris,geoliede team van maakt...Maar zo makkelijk is het niet allemaal....
 
ajax1812
 
0
19 april 2022 om 15:02
Reiziger is kampioen geworden met een ontzettend matig Jong Ajax, heeft jaren ervaring opgedaan als assistent bij een van de beste Ajax trainers ooit. Verder is het ook een veel prettigere persoonlijkheid dan Schreuder,die nogal van het lekken gebleken is.
 
Pressing12
 
2
19 april 2022 om 14:58
Perfecte keuze. Alle niet Ajax supporters zullen hier blij mee zijn.
 
firepotatoe
 
1
19 april 2022 om 15:03
Waarom Is Rijkaard of Gullit geen optie?
 
Bongiorno
 
1
19 april 2022 om 15:04
Een vreemd gevormd en kaal hoofd? De ideale optie voor Ajax. Wie weet werkt dit ook nog, maar je zou hem beter naast Bosz kunnen zetten denk ik.
 
Bossie
 
2
19 april 2022 om 15:05
Toch wel veel zeggend dat Ajax niet bij Frank de Boer informeert. Een trainer die 4 keer kampioen is geworden met Ajax. Hoe help je je carrière naar de kloten. Alfred, ook bij veel clubs niet echt iets laten zien. Ik ben dan wel benieuwd waarom Ajax hem wilt hebben.
 
Airbags
 
0
19 april 2022 om 15:08
Ik zou hem graag zien komen, maar dan wel als assistent naast Reiziger, niet als hoofdtrainer. Maar liever zie ik nog dat Ajax gewoon 5 miljoen naar Rotterdam stuurt en Arne Slot wegplukt uit de havenstad.
 
KAWS
 
3
19 april 2022 om 18:00
Feyenoord stelt zicht keihard op, weigert hem te weg te doen en gaat geen enkele medewerking verlenen. En dan denk jij dat ze met 5 miljoen wel toehappen? Het gaat gewoon niet gebeuren, jammer voor jullie.
 
Airbags
 
0
20 april 2022 om 10:03
Ik noem 5 miljoen omdat het een ongekend bedrag voor een trainer hier in Nederland zou zijn, maar het mag natuurlijk ook meer zijn als dat nodig is om tot een akkoord met Feyenoord te komen. Ik bedoelde vooral te zeggen dat Slot in mijn ogen de beste kandidaat is en dat Ajax daar best voor mag betalen.
 
SPettersson
 
0
19 april 2022 om 15:13
Schreuder moet zich eerst maar eens een tijd lang bewijzen als hoofdtrainer, voordat je die zou moeten benaderen. Bij een buitenlandse trainer denk ik aan een Luiz Enrique. Die heeft de nodige ervaring en krijgt een team echt aan het voetballen. Nadeel is wellicht dat je dan een groot aantal spaanse spelers erbij gaat krijgen en mocht het niets worden, dan zit je met die spaanse spelers. Wat dat aspect betreft heeft een Nederlandse trainer de voorkeur. En waarom zou dat niet gewoon Reiziger of van der Gaag kunnen zijn. Die zitten al bij de club en die schuif je gewoon door.
 
Beremd
 
3
19 april 2022 om 15:16
Met zo'n trainer moet Ajax zich gaan zorgen maken straks of ze de.top 6 wel gaan bereiken. In zijn tijd bij Twente had die een goed elftal met ziyech o.a en werd 10e in zijn tweede seizoen. Knappe prestatie.
 
The_F-Sider
 
0
19 april 2022 om 16:59
Heeft zich sinds Twente natuurlijk wel doorontwikkeld en deed het bij Ajax prima als assistent. Of Schreuder goed genoeg is om als hoofdtrainer te slagen is iets wat ik nog betwijfel.
 
 
3
19 april 2022 om 15:16
Jeetje hoe komen ze hier nu weer bij uit. Ik voorspel een aantal magere jaren voor ons Ajax. Geen overmars meer geen Ten Hag en dan loopt ook nog is de helft gratis de deur uit als t zo doorgaat.
 
Booya_410
 
3
19 april 2022 om 15:40
Hmm even denken.. Heeft een verleden bij Ajax. Weet hoe Ten Hag werkt... Of het een goede keuze is weet ik niet, maar dat ook hij op een lijstje staat is niet zo gek natuurlijk.
 
 
1
19 april 2022 om 17:27
@booya, Die argumenten gaan net zo goed op voor Reiziger en Bogarde. Hij heeft niks bewezen als hoofdtrainer, en heeft ook totaal geen uitstraling. Niet doen.
 
Booya_410
 
0
19 april 2022 om 15:28
Wat een nieuws zeg... Neem aan dat er wel meerdere trainers benaderd worden wanneer Ten Hag vertrekt..
 
Arends
 
2
19 april 2022 om 15:31
Scheurder? Super assistent, maar als hoofdcoach overal nog gefaald. Hoop niet dat ze hem halen. Mijn voorkeur gaat uit naar Bosz, of de bondscoach van Denenmarken.
 
Soccerfan_1
 
0
19 april 2022 om 15:43
Als trainer overal gefaald en dan wel Bosz willen. Die eigenlijk ook helemaal niks heeft laten zien buiten die finale en het liefste open huis houdt achterin.
 
palko
 
4
19 april 2022 om 15:35
Alfred Schreuder heeft bewezen een prima assistent coach te zijn. Als Ajax Schreuder op die basis wil aantrekken, kan ik me daar volledig in vinden. Als verantwoordelijk hoofdcoach heb ik Schreuder eigenlijk alleen maar zien falen. Eerst bij FC Twente en vervolgens bij Hoffenheim.
 
 
1
19 april 2022 om 15:42
Vindt (edit: oeit dt fout) hem qua persoonlijkheid wel goed bij Ajax passen. Veel beter dan onze Arne in ieder geval.
 
Nation23
 
2
19 april 2022 om 15:46
Ik zou echt voor Slot gaan. Dan maar wat gezeik in de eredivisie. Het is zoals van Hangem gisteren schreef, Slot heeft nergens aangeven dat hij absoluut bij Feyenoord blijft.
 
KAWS
 
0
19 april 2022 om 18:04
Maar Feyenoord heeft wel aangegeven geen enkele medewerking te verlenen en Slot niet laten gaan!
 
Nation23
 
0
20 april 2022 om 10:51
Ik hoorde gisteren van de Gijp vertellen dat Slot een afkoopsom van 7 miljoen in zijn contract heeft staan. Wat zou Feyenoord doen als Ajax die wil betalen ? Zouden ze hun poot stijf houden ? Ik weet ook niet hoe Slot hier zelf in staat. Maar echt uitgesproken is hij nog niet.
 
KAWS
 
0
20 april 2022 om 18:20
Maar Gijp staat nou niet bepaald bekend als een insider van Feyenoord. Dus of het waar is wat hij zegt, dat weten we niet.
 
Sufridor
 
0
19 april 2022 om 15:47
Volgens mij een uitstekende assistent trainer, maar als hoofdtrainer ben ik hier niet van overtuigd. Wel in zijn voordeel spreekt dat hij beschikt over ruime internationale ervaring. Daar zijn ook niet veel Nederlandse trainers van. We gaan het zien.
 
Prologic
 
5
19 april 2022 om 16:09
En ja hoor, daar hebben we 'm! Schreuder! Het is een ontzettende niet-creatieve move van Ajax om gelijk voor een coach als Schreuder te gaan. Als veldtrainer heb ik hem hoog zitten. In combinatie met Ten Hag was dit om te smullen. Maar als hoofdtrainer? Ik weet het zo net nog niet. Ajax, kijk alstublieft eens over de grenzen wat interessante coaches betreft. Gebruik het internationale netwerk waar jullie zo bekend om staan en tover eens een interessante coach uit de hoed. Lucien Favre zou bijvoorbeeld op basis van het spel met Dortmund ook een interessante optie kunnen zijn.
 
ajax1812
 
0
19 april 2022 om 16:29
Die Favre die 2x tactisch overklast is door Ten Hag en daarna ook meteen uit de Europa League lag? Nee bedankt.
 
Prologic
 
0
19 april 2022 om 16:37
Interessant dat je net die wedstrijden noemt waar Marco Rose (de huidige coach van Dortmund) voor verantwoordelijk is. Favre is heel netjes 2 seizoenen als 2e geëindigd met attractief voetbal. In zijn derde en laatste seizoen werd het alleen minder en daardoor ook ontslagen.
 
ajax1812
 
1
19 april 2022 om 16:42
Ah, mijn fout. Ik dacht dat hij nog steeds coach was bij Dortmund.
 
hoogdrukzetten
 
0
19 april 2022 om 16:37
Ik vind dit een hele logische keuze! Hij stond bij Ajax al bekend als het tactische brein en spelers als zyech liepen met hem weg vanwege zijn kennis opvatting en oplossingen... denk dat dit heel stiekem de beste keuze is die Ajax kan maken!
 
fc moulijn
 
1
19 april 2022 om 16:46
Ergens snap ik de keuze wel, maar toch blijf ik het jammer vinden dat de trainers carrousel steeds weer op hetzelfde uitdraait. Lijkt wel of er in Nederland een poule trainers is die altijd maar weer aan de bak komen beetje vergelijkbaar met het Nederlandse elftal. Zou het weleens mooi vinden dat deze pik orde doorbroken gaat worden door de clubs en dat ze met een aansprekende buitendienst trainer gaan komen of een talent wat kan doorstromen.
 
The_F-Sider
 
0
19 april 2022 om 17:08
Ja, de vijver met Nederlandse topcoaches is te klein. Ik zou als Ajax-zijnde ook in het buitenland kijken naar topcoaches. Aan de andere kant, wie wie moet z'n buitenlandse zoektocht gaan leiden? De interim-TD die logischerwijs nog op safe wilt spelen?
 
andyking
 
0
19 april 2022 om 17:07
Als er hier allerlei namen worden genoemd, deze ook maar even… Thomas Letsch. Ik vind dat hij het heel behoorlijk doet bij Vitesse
 
AjaxRosenberg
 
0
19 april 2022 om 17:09
Lijkt me toch geen hoofdtrainer voor Ajax. Het nieuwe technische hart blinkt nog niet uit in creatieve oplossingen, gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat ik ook niet echt heel veel goede namen kan bedenken.
 
HakimZiyach22
 
2
19 april 2022 om 17:11
Ik zie nog liever een combinatie van Reiziger-Bogarde met een ervaren trainer, dan deze kale. Dit had je in 2018 moeten doen, niet wanneer Ajax in hoogconjunctuur zit. Er mag iets beters verwacht worden. En leg lekker die Hjulmand vast, zelfs 2023 vind ik niet erg. Dan gaan we het doelpuntenrecord van voorganger Steen Olsen verbreken.
 
The_F-Sider
 
1
19 april 2022 om 17:30
Ik vind het überhaupt vreemd en ongebruikelijk dat Ajax eerst een nieuwe coach lijkt aan te stellen en pas daarna een nieuwe technisch directeur. Terwijl er ontzettend veel werk aan de winkel is met het oog op contractverlengingen, doorselecteren van spelers en nieuwe aankopen.
 
DeRooney
 
0
19 april 2022 om 17:34
Waarom is Bosz droom kandidaat? Ja, voor iedereen die anti-Ajax is. Ik zou van de mensen bij Ajax die hierover gaan weleens willen horen of Bosz inderdaad hun droomkandidaat is en waarom. Of is Bosz tot droomkandidaat bestempeld door de zogenaamde zelfbenoemde kenners en clubwatchers?
 
SCIREA1897
 
1
19 april 2022 om 19:02
Ik denk door z'n eerste periode bij ajax, en het werk waar Ten Hag mee verder is gegaan
 
DeVeste
 
3
19 april 2022 om 17:39
Succes daarmee. Vind dit persoonlijk de slechtste coach die we gehad hebben bij Twente de afgelopen 15 jaar. Achja zorgt er in ieder geval voor dat er ook andere clubs kans maken op het kampioenschap de komende jaren.
 
Noano
 
0
19 april 2022 om 18:03
Gaat niks worden als Schreuder naar Ajax gaat, ben geen fan van hem.
 
fanaticus
 
0
19 april 2022 om 18:47
Niet in de lijn der verwachtingen door transfer van Berghuis? Denk dat dat er los van straat, Slot heeft net bij getekend en is helemaal niet aan de orde, na een jaar al bij Feyenood weg gaan na een niet al te geruisloze overgang naar Feyenoord is de slechtste PR die je je maar kan wensen.
 
SCIREA1897
 
1
19 april 2022 om 19:01
Je wil als club toch wel enige garanties (voor zover die er zijn) op succes van je nieuwe trainer? Op basis van Schreuders carrière is daar geen enkele aanleiding toe. Qua voetbalvisie niet, tenminste hij weet het niet over te brengen naar de spelers. Het zal Ajax zwaar vallen zonder Overmars, ajax wil graag het braafste jongetje van de klas zijn, ook al kost dat de komende jaren CL voetbal
 
The_F-Sider
 
0
19 april 2022 om 19:45
Keuze op Schreuder lijkt een veilige keuze te zijn, ware het niet men intern bij Ajax natuurlijk dondersgoed weet wat het aan Schreuder in huis haalt. Wie zou jij als nieuwe trainer/coach willen zien?
 
Ajaxfan1972
 
0
19 april 2022 om 20:31
Ja, ik begrijp de keus van Ajax ook wel dat ze gaan proberen met Schreuder, die heeft als assistent onder Ten Hag heel goed gedaan in het seizoen waar Ajax de halve finale van de CL heeft gehaald. Maar ik begrijp jullie ook wel goed waarom jullie in Schreuder geen goede trainer voor Ajax zou zijn, echter zegt dat helemaal niets. Alfred Schreuder kent Ajax erg goed en zeker kan hij volgens mij prima Ajax trainen. Ajax wil liefst volgens mij geen risico nemen met de buitenlandse trainers, maar onder Nederlandse trainers is de spoeling heel dun gesteld. Maar op dit moment kan Ajax bijna niets anders aan Club Brugge te vragen of de contract van Schreuder af te kunnen kopen voor 1,5 miljoen euro. Vooral jullie ook hebben gezegd dat Ajax Micheal Reiziger of John Heitinga als Ajax-trainer wil doorschuiven, kan natuurlijk ook wel, maar is wel een groot risico dat het verkeerd kan uitpakken als bij Marcel Keizer, als voormalig Ajax-trainer. Van Gaal was vroeger ook jeugdtrainer van Ajax die ooit doorgeschoven is als Ajax-trainer, toen hij Leo Beenhakker ging opvolgen, dat was wel een grote gok die Ajax waagde. Maar dat pakte heel erg goed uit met van Gaal wat het ook heeft geleid dat Ajax 7 jaar lang(!) succesvol waren vooral de winst van UEFA-cup in 1992, vele landstitels, KNVB-bekers, Johan Cruiujff-schaal, 1x wereldtitel voor de clubs(1995) en Champions League-winst in 1995 en verliezend finalist in 1996. Ik denk dat Micheal Reiziger veel succesvoller kan zijn dan John Heitinga, want hij kent topvoetbal erg goed en wist ook KKD te winnen met Jong Ajax. Kijk, als Ajax toch Reiziger wil doorschuiven als Ajax-trainer, dan loopt het ook zelfde als van Gaal, maar kan ook anders lopen als het wel tegenzit. Ik denk ook Reiziger als Ajax-trainer de elftal laat voetballen naar filosofie van Gaal, dan kun je ook kunnen verwachten dat Ajax ook ooit weer landskampioen van Nederland kan worden en mogelijk ook ver kan komen in Champions League. Als de chemie tussen hem en de elftal perfect aansluiten natuurlijk.
 
Janta
 
0
19 april 2022 om 22:21
Het is een gok maar heb je dat niet met iedere nieuwe coach?